Vitesse 2007 - 2008

Club informatie van de afgelopen seizoenen
Plaats reactie
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » do apr 17, 2008 8:30 am

Eens. Ik wil een Vitesse zien wat strijdt voor iedere meter. Vol er op klappen en hopen op een wondertje.

Kowalczyk
Moderator English Section
Contacteer:

Bericht door Kowalczyk » do apr 17, 2008 8:33 am

Zoals ik in een ander topic al zei: als het niet moreel verwerpelijk was wat Vitesse vorig seizoen deed (namelijk: zo ongeveer die PSV-doelpunten er zelf inschoppen), dan is het ook niet moreel verwerpelijk om ze een zakje geld te beloven als ze dit keer wél hun best doen.

Heel Nederland zal Ajax wel weer ontzettend naar en akelig vinden als we Vitesse een premie in het vooruitzicht stellen, maar dat kan mij geen reet schelen. De sympathie van het volksdeel dat geen Ajacied is, winnen we toch nooit (en dat hoeft ook helemaal niet; ik zit er in elk geval niet op te wachten).

K.
Still alive...

Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08

Bericht door Ramona » do apr 17, 2008 8:37 am

Maar iedereen VOND het moreel verwerpelijk...Ajacieden als 1e...maar het zal wel...mijn ding is het niet...

Kowalczyk
Contacteer:

Bericht door Kowalczyk » do apr 17, 2008 8:58 am

De norm (dus: hoe het zou moeten zijn) is dat elke ploeg zijn sportieve plicht doet en zich helemaal stuk voetbalt om te winnen. Als Ajax Vitesse een premie belooft voor winst, stimuleert Ajax alleen maar dat de laatste speeldag een eerlijk verloop zal hebben, omdat iedereen dan zijn best doet.

Dat is heel wat anders dan expres een wedstrijd laten lopen, of geld aannemen om dat te doen, want dan voldoe je dus niet aan hoe het - sportief gezien - zou moeten zijn.

Door Vitesse een premie in het vooruitzicht te stellen, moedig je ze alleen maar aan om te doen wat sowieso het sportiefst is, namelijk: je best doen.

K.
Still alive...

Ramona

Bericht door Ramona » do apr 17, 2008 9:00 am

Dat moeten ze altijd doen, maar niet voor geld......hoerderij... :1evil.gif:

Kowalczyk
Contacteer:

Bericht door Kowalczyk » do apr 17, 2008 9:09 am

100% eens. Maar ja...

Het zou ook zo moeten zijn dat niemand een slot op zijn voordeur nodig had. En zo lust ik er nog wel een paar.

K.
Still alive...

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » do apr 17, 2008 9:19 am

Ramona schreef:Dat moeten ze altijd doen, maar niet voor geld......hoerderij... :1evil.gif:
Het is van de gekke dat Vitesse het iedere ploeg moeilijk maakt, maar tegen psv lieten ze het vorig jaar (overduidelijk) lopen. Als dat nu weer gebeurt is dat een regelrechte schande.

Ik weet niet of het Vitesse publiek een gelijkspel pikt van Vitesse.. en met een gelijkspel bedoel ik zo'n bloedeloze pot als Groningen - PSV destijds.

Of zijn de Arnhemmers al blij dat ze uberhaupt door mogen voetballen?

joey
Erelid

Bericht door joey » do apr 17, 2008 9:31 am

Peter schreef:Ik wil een Vitesse zien wat strijdt voor iedere meter. Vol er op klappen en hopen op een wondertje.
Dat gaat niet gebeuren, Peter. Tenzij Ajax inderdaad geld biedt.
Het stinkt aan alle kanten!

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » do apr 17, 2008 9:31 am

Het was een reactie op de post van Ko. Er is dus inderdaad geld voor nodig.

Ramona

Bericht door Ramona » do apr 17, 2008 9:32 am

joey schreef:
Peter schreef:Ik wil een Vitesse zien wat strijdt voor iedere meter. Vol er op klappen en hopen op een wondertje.
Dat gaat niet gebeuren, Peter. Tenzij Ajax inderdaad geld biedt.
Is toch te zot voor woorden...??

Uitsluiten en degraderen bij wangedrag...dat zou ik pas eerlijk vinden...

Wouter

Bericht door Wouter » do apr 17, 2008 9:48 am

GangstaRiB schreef:
Ramona schreef:Dat moeten ze altijd doen, maar niet voor geld......hoerderij... :1evil.gif:
Het is van de gekke dat Vitesse het iedere ploeg moeilijk maakt, maar tegen psv lieten ze het vorig jaar (overduidelijk) lopen. Als dat nu weer gebeurt is dat een regelrechte schande.

Ik weet niet of het Vitesse publiek een gelijkspel pikt van Vitesse.. en met een gelijkspel bedoel ik zo'n bloedeloze pot als Groningen - PSV destijds.

Tuurlijk niet. Wij moeten winnen om nog een kans te hebben op de playoffs.

LucaS

Bericht door LucaS » do apr 17, 2008 9:56 am

Hoe dan ook, het wordt weer een spannende zondag. Tenzij PSV natuurlijk snel op (ruime) voorsprong komt.
I think I lost my fucking headache

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » do apr 17, 2008 9:58 am

Wouter schreef:
GangstaRiB schreef:

Tuurlijk niet. Wij moeten winnen om nog een kans te hebben op de playoffs.
Vertel jij dat Aadje even? Dezelfde Aad die zijn eigen selectie te kakken zet? Sorry, maar ik geloof niet in een stunt van Vitesse door dat eeuwige gezeik rond die club. De enige wanneer die gasten er staan is als Ajax op bezoek komt. Dan weet Aadje ineens de juiste snaar te raken.

Ramona

Bericht door Ramona » do apr 17, 2008 9:58 am

Brrrrrrrr...'kblijf geloof ik maar tuus voor de buis ipv naar Ticket voor Tibet te gaan... :blush.gif:

Baseman

Bericht door Baseman » do apr 17, 2008 10:04 am

Dus als PSV van Vitesse wint met 5-1 dan laat de tegenstander het lopen en als Ajax met 6-1 (of zoiets) wint van De Graafschap dan is dat omdat Ajax zo goed is ?

PSV won die wedstrijd omdat het ten koste van alles wilde winnen, iets wat Ajax niet liet zien tegen Willem II. Vitesse speelde nergens meer om, maar hield de 1e helft nog redelijk stand. Maar als je nergens meer om speelt en de tegenstander gaat er 200% voor en moet doelpunten maken, dan is de kans aanwezig dat de uitslag wat groter uitvalt.

Ik geloof niet dat Vitesse opzettelijk PSV kampioen wilde maken (het zal hun een zorg zijn), maar ze speelden inderdaad niet voluit (ziet wel wat logica in zoals ik hierboven aangeef). Willem II deed dat wel, maar dat had voornamelijk te maken met bepaalde uitspraken van enkele Ajacieden die verre van goed vielen daar.

PS: Laat de Ajax spelers eerst maar eens de beloofde premies uitbetalen aan de spelers van Excelsior...

joey
Erelid

Bericht door joey » do apr 17, 2008 10:08 am

Welke beloofde premies? Wij doen niet aan omkoperij! :hypocrite.gif: :hypocrite.gif:

Vitesse gaf die wedstrijd op beschamende wijze weg. Dat heeft iedereen kunnen zien.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » do apr 17, 2008 10:08 am

PSV begreep, onder leiding van Cocu, heel goed wat er die dag op het spel stond. Ze gingen er vanaf de eerste minuut vol in. Als je dan snel scoort kan het wel eens zo zijn dat je naar een hoge uitslag doorloopt.

In Tilburg vroegen de spelers van Ajax aan die van Willem II of het niet wat minder kon. Tja, dan ben ik er klaar mee hoor..... :blush.gif:
Nil volentibus arduum

Banjavi
Contacteer:

Bericht door Banjavi » do apr 17, 2008 10:18 am

Zo doe je dat Joey...

Hup VITESSE!!!
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » do apr 17, 2008 10:18 am

Baseman schreef:Dus als PSV van Vitesse wint met 5-1 dan laat de tegenstander het lopen en als Ajax met 6-1 (of zoiets) wint van De Graafschap dan is dat omdat Ajax zo goed is ?

PSV won die wedstrijd omdat het ten koste van alles wilde winnen, iets wat Ajax niet liet zien tegen Willem II. Vitesse speelde nergens meer om, maar hield de 1e helft nog redelijk stand. Maar als je nergens meer om speelt en de tegenstander gaat er 200% voor en moet doelpunten maken, dan is de kans aanwezig dat de uitslag wat groter uitvalt.

Ik geloof niet dat Vitesse opzettelijk PSV kampioen wilde maken (het zal hun een zorg zijn), maar ze speelden inderdaad niet voluit (ziet wel wat logica in zoals ik hierboven aangeef). Willem II deed dat wel, maar dat had voornamelijk te maken met bepaalde uitspraken van enkele Ajacieden die verre van goed vielen daar.

PS: Laat de Ajax spelers eerst maar eens de beloofde premies uitbetalen aan de spelers van Excelsior...
Ow vandaar dat Lazovic op een gegeven moment de bal klaar ging leggen voor psv en dat de Willem 2 spelers een ererondje over het veld liepen.......

Baseman

Bericht door Baseman » do apr 17, 2008 10:26 am

Tsja, als HtC een week lang roept dat Ajax kampioen gaat worden tegen Willem II en enkele spelers een grote mond hebben in de spelerstunnel vlak voor de aftrap dan kun je verwachten dat de spelers van Willem II erg getergd zijn en er vol op klappen. Niet zo slim dus, net als inderdaad vragen tijdens de wedstrijd of het minder kan...

joey
Erelid

Bericht door joey » do apr 17, 2008 10:28 am

Welke club zou Willem ll betaald hebben? AZ of PSV?

Er is toen flink geschoven.

@Banjavi: dat valt niet mee, hoor. Dat begrijp je zeker wel? :blush.gif:
Laatst gewijzigd door joey op do apr 17, 2008 10:31 am, 1 keer totaal gewijzigd.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » do apr 17, 2008 10:30 am

Ik denk AZ. PSV geloofde er eigenlijk niet meer in.

Baseman

Bericht door Baseman » do apr 17, 2008 10:31 am

Tuurlijk Joey...het enige dat bekend is is dat de Ajax spelers de Excelsior spelers een premie hebben beloofd, maar die premie vervolgens nooit hebben betaald. Ondanks dat Excelsior wist te winnen van AZ.

Daarbij is wijzen naar een ander een teken van zwakte.
PSV maakte het toen waar, Ajax niet. Dat kun je alleen jezelf aanrekenen.

Komend weekend zal uitwijzen of jullie net zo'n fantastisch feest gaan hebben als wij vorig seizoen (niet verwacht, dus extra mooi) of dat PSV het wederom waar kan maken en het kampioenschap prolongeert.

Ramona

Bericht door Ramona » do apr 17, 2008 10:32 am

banjavi schreef:Zo doe je dat Joey...

Hup VITESSE!!!
Wel met dit bij he! :1evil.gif:

Afbeelding

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » do apr 17, 2008 10:34 am

Baseman schreef:Tuurlijk Joey...het enige dat bekend is is dat de Ajax spelers de Excelsior spelers een premie hebben beloofd, maar die premie vervolgens nooit hebben betaald. Ondanks dat Excelsior wist te winnen van AZ.
Hoezo is dat bekend? Ajax heeft zoiets altijd ontkend.

Dat jij beter weet, daar kan ik inkomen. Maar dan weet ik ook beter.

Plaats reactie