PSV 2008 - 2009
Het gaat me niet om Sulejmani, om zijn talent of om spelers van PSV. Het gaat me erom dat 16 miljoen voor Ajax-begrippen onverantwoord veel is. Natuurlijk heb je voor 16 miljoen liever één Sulejmani dan acht Snootjes, maar dat is niet de keuze. Met andere woorden, dat moet je allebei niet willen.Enganche schreef:Als je kijkt naar talent (en dus niet achteraf naar de blessure van Sulejmani en z'n gedrag naast het veld) dan heb ik veel liever Sulejmani voor 16 miljoen dan Lazovic en Koevermans voor 15 miljoen.
Sulejmani heeft zeker een probleem. Zoveel talent maar zo slecht spelen, dan is er iets, hoor.
Het stinkt aan alle kanten!
Dat was ook de bedoeling, maar de beoogde spitsen wilden niet of ze clubs wilden niet meewerken. Daarbij zat men nog steeds met Lazovic en Koevermans, een probleem dat hopelijk na dit seizoen opgelost wordt. Het hebben van 3 dure spitsen schiet namelijk niet op. Maar PSV wil best een flink bedrag betalen voor een speler, dat geld is er.joey schreef:Als PSV afgelopen zomer de middelen had gehad, had men ongetwijfeld een spits gehaald die er meteen stond, in plaats van Nijland.
En terecht ! Het bedrag van 8,5 miljoen voor Beerens is net zo onzinnig als 10 miljoen of meer betalen voor Elia, dat zijn prijs/kwaliteit verhoudingen die aardig zoekgeraakt zijn.Je merkt ook dat PSV wil afdingen op het transferbedrag van Beerens, terwijl het vroeger gewoon betaalde. Als Beerens boven de vijf miljoen blijft kosten, gaat hij vast niet naar PSV.
Dat PSV een prijs niet willen betalen houdt natuurlijk niet in dat PSV het geld niet heeft.
Klopt, maar ook onder Lemic kocht PSV matige spelers voor veel geld (Lazovic oa).Natuurlijk zijn er andere makelaars in de wereld, maar die moeten dan wel goede spelers aanleveren.
Dat bedoelde ik er ook mee ja, een echt gigantisch bedrag voor Nederlandse begrippen.Het gaat me erom dat 16 miljoen voor Ajax-begrippen onverantwoord veel is.
Hoe lang lopen de contracten van die jongens nog? Want grote bedragen zullen ze niet opbrengen, hoor. Moet PSV zonder goede spits blijven zitten tot die twee van de loonlijst zijn.Baseman schreef:Dat was ook de bedoeling, maar de beoogde spitsen wilden niet of ze clubs wilden niet meewerken. Daarbij zat men nog steeds met Lazovic en Koevermans, een probleem dat hopelijk na dit seizoen opgelost wordt. Het hebben van 3 dure spitsen schiet namelijk niet op. Maar PSV wil best een flink bedrag betalen voor een speler, dat geld is er.
Mee eens, maar dan kan PSV die spelers dus niet krijgen. Want er komt vast wel een of andere geschifte clubEn terecht ! Het bedrag van 8,5 miljoen voor Beerens is net zo onzinnig als 10 miljoen of meer betalen voor Elia, dat zijn prijs/kwaliteit verhoudingen die aardig zoekgeraakt zijn.

Het zogenaamd geweldige transferbeleid van PSV was er vroeger voor een groot gedeelte op gebaseerd dat PSV de hoogste transferbedragen betaalde en de hoogste salarissen. Die tijd is voorbij. PSV kan zich dat niet meer permitteren. Het gevolg is, dat het transferbeleid van PSV minder succesvol zal zijn dan vroeger. Het gaat gewoon om geld.
Dat verband is er vast wel. PSV heeft flink moeten bezuinigen en zal niet meer zo slordig met het geld omgaan als in het verleden.Dat PSV een prijs niet willen betalen houdt natuurlijk niet in dat PSV het geld niet heeft.
Ja, daarom is het ook terecht dat de leiding van PSV ingegrepen heeft. Lemic liet zich inmiddels vorstelijk betalen voor weinig. En er was bij hem, zoals in het geval van Lazovic, duidelijk sprake van belangenverstrengeling.Klopt, maar ook onder Lemic kocht PSV matige spelers voor veel geld (Lazovic oa).
Daar zijn we het over eens. Het is slecht beleid.Het kan een keer goed uitpakken, maar de risico's zijn enorm.Dat bedoelde ik er ook mee ja, een echt gigantisch bedrag voor Nederlandse begrippen.
Nieuwe draai aan de gang van zaken bij PSV.
Volgens het Eindhovens Dagblad heeft de RvC Adriaanse inmiddels naar voren geschoven omdat het niet wil wachten op Fred Rutten. Johan Derksen gaf vanavond ook al dat PSV volgens hem bezig is met Adriaanse momenteel.
Aardige ontwikkeling, ik zou het toejuichen.
Volgens het Eindhovens Dagblad heeft de RvC Adriaanse inmiddels naar voren geschoven omdat het niet wil wachten op Fred Rutten. Johan Derksen gaf vanavond ook al dat PSV volgens hem bezig is met Adriaanse momenteel.
Aardige ontwikkeling, ik zou het toejuichen.
Co is als trainer een topper (qua voetbal en spelopvatting is Co natuurlijk een verbetering), maar ik betwijfel of zijn persoonlijkheid bij PSV past. Aan de andere kant kan zijn komst betekenen dat de rol van Reker bij PSV verkleind wordt en eventueel inhoudt dat Reker vertrekt, wat ik weer toe zou juichen.
Ten tweede, Ajax heeft altijd de hoogste salarissen betaald.
PSV was juist goed in het aantrekken van spelers voor niet al te veel geld, die daarna met dikke winst verkocht werden (met name aanvallers). De laatste jaren zijn ze grotere bedragen gaan uitgeven, maar helaas meestal aan de verkeerde spelers.
Dat de scouting minder functioneert heeft niets met geld te maken trouwens, of wil je hiermee zeggen dat Ajax al jaren een tekort aan geld heeft ?
Het contract van Lazovic loopt nog nog 3 jaar en dat van Koevermans nog 2 jaar. En grote bedragen hoeven ze niet op te brengen...als er niet te veel verlies op wordt gemaakt ben ik al tevreden.joey schreef:Hoe lang lopen de contracten van die jongens nog? Want grote bedragen zullen ze niet opbrengen, hoor.
Ten eerste, hoezo zogenaamde ?Het zogenaamd geweldige transferbeleid van PSV was er vroeger voor een groot gedeelte op gebaseerd dat PSV de hoogste transferbedragen betaalde en de hoogste salarissen.
PSV was juist goed in het aantrekken van spelers voor niet al te veel geld, die daarna met dikke winst verkocht werden (met name aanvallers). De laatste jaren zijn ze grotere bedragen gaan uitgeven, maar helaas meestal aan de verkeerde spelers.
PSV heeft onder Reker 20 miljoen geïnvesteerd, het is maar wat je weinig noemt...PSV wil geen grote bedragen meer uitgeven aan spelers, of het moet een echt toptalent zijn. Jij blijft echter weigeren te geloven dat PSV wel degelijk geld heeft, ik heb alleen geen idee waarom.Die tijd is voorbij. PSV kan zich dat niet meer permitteren. Het gevolg is, dat het transferbeleid van PSV minder succesvol zal zijn dan vroeger. Het gaat gewoon om geld.
Dat de scouting minder functioneert heeft niets met geld te maken trouwens, of wil je hiermee zeggen dat Ajax al jaren een tekort aan geld heeft ?
Niet meer slordig met geld om willen gaan staat volledig los van het wel of niet hebben van geld. Nederlandse clubs moeten geen enorme bedragen betalen voor spelers, ze moeten goed en inventief scouten. De grote buitenlandse clubs zwemmen in het geld, dat houdt in dat de Nederlandse topclubs het op een andere manier moeten zien te winnen van ze.PSV heeft flink moeten bezuinigen en zal niet meer zo slordig met het geld omgaan als in het verleden.
Ik ook. De familie Van Kemenade moet oppassen.Baseman schreef:Co is als trainer een topper (qua voetbal en spelopvatting is Co natuurlijk een verbetering), maar ik betwijfel of zijn persoonlijkheid bij PSV past.

Maar een troost voor jou: Adriaanse blijft nergens lang. Na een jaar is hij meestal vertrokken.
Mwah, het is voor Reker een klein kunstje om Adriaanse buiten te werken als het niet loopt. Adriaanse trapt in elke provocatie.Aan de andere kant kan zijn komst betekenen dat de rol van Reker bij PSV verkleind wordt en eventueel inhoudt dat Reker vertrekt, wat ik weer toe zou juichen.
Koevermans naar F? Zie ik wel gebeuren, hij zit bij Rob Jansen.Het contract van Lazovic loopt nog nog 3 jaar en dat van Koevermans nog 2 jaar. En grote bedragen hoeven ze niet op te brengen...als er niet te veel verlies op wordt gemaakt ben ik al tevreden.
Lazovic lijkt me een ander verhaal. Die jongen is zo gek als een deur, welke club wil hem nou hebben?
Jij gelooft die verhalen van spelers dat ze kozen voor het warme bad van PSV, de gemoedelijkheid, enz?Ten eerste, hoezo zogenaamde ?

Spelers kiezen voor het beste contract. Dat kregen ze bij PSV. Ajax wilde talenten altijd eerst in een lagere schaal hebben, die moesten zich bewijzen voor ze een echt goed contract kregen. Bij PSV kregen ze dat contract meteen. Waarom denk je dat bijvoorbeeld Ooijer PSV verkoos boven Ajax? Ooijer kwam nota bene uit de Ajax-school.
Ze noemden Van Raaij niet voor niets Sinterklaas. Van Raaij vond het geen punt om de knip te trekken als hij het zag zitten in een speler.PSV was juist goed in het aantrekken van spelers voor niet al te veel geld, die daarna met dikke winst verkocht werden (met name aanvallers).
Bij mijn weten is PSV al jaren aan het bezuinigen. Kezmannetjes kopen, Robben-constructies toepassen of heel Nederland en Belgié stofzuigen zit er niet meer in.De laatste jaren zijn ze grotere bedragen gaan uitgeven, maar helaas meestal aan de verkeerde spelers.
Omdat de praktijk dat uitwijst? Omdat men bij PSV aangeeft dat er gesaneerd is? PSV heeft jaren boven zijn stand geleefd.PSV heeft onder Reker 20 miljoen geïnvesteerd, het is maar wat je weinig noemt...PSV wil geen grote bedragen meer uitgeven aan spelers, of het moet een echt toptalent zijn. Jij blijft echter weigeren te geloven dat PSV wel degelijk geld heeft, ik heb alleen geen idee waarom.
Exact. Mooi voorbeeld. Ajax scout slecht, maar dat probeert het te verbloemen door de hoofdprijs te betalen voor de hype van de dag.Dat de scouting minder functioneert heeft niets met geld te maken trouwens, of wil je hiermee zeggen dat Ajax al jaren een tekort aan geld heeft ?
Oké, het volgende bericht is geen verrassing:PSV heeft flink moeten bezuinigen en zal niet meer zo slordig met het geld omgaan als in het verleden.
ADMark van Bommel blijft bij Bayern
MÜNCHEN - Mark van Bommel blijft bij Bayern München. De Limburger tekent binnenkort in Zuid-Duitsland voor één seizoen bij. De bijna 32-jarige aanvoerder had graag voor twee jaar getekend, maar Bayern neemt geen risico’s met oudere spelers.
Dat meldt Chris van Nijnatten, chef Voetbal van AD Sportwereld, in zijn dagelijkse column op deze site en in de papieren versie van Sportwereld.
Aan het bijtekenen van Van Bommel bij de Duitse recordkampioen zit voor het Nederlands clubvoetbal een vervelend aspect. Hij is immers een van de spelers die aan het einde van zijn carrière zou terugkeren bij PSV. Daar lijkt het voorlopig niet van te komen.
Onlangs zei Ruud van Nistelrooy, ook zo’n PSV’er die wilde eindigen op het oude nest, dat hij niet meer verwacht zijn loopbaan af te sluiten in Eindhoven.
Nou ja, als Co presteert mag hij best blijven.joey schreef:Maar een troost voor jou: Adriaanse blijft nergens lang. Na een jaar is hij meestal vertrokken.
Ik mag hem niet als persoon, maar PSV is belangrijker en een goede trainer is hij zeker.
Reker ook en die ligt al een tijdje onder vuur.Adriaanse trapt in elke provocatie.
Houdoe en bedankt, tot nooit meer ziens.
Geen idee, hopelijk een club in Engeland met slechte scouts en geld teveelLazovic lijkt me een ander verhaal. Die jongen is zo gek als een deur, welke club wil hem nou hebben?

In combinatie met sportieve ambities en de mensen van de club met wie ze contact hebben gehad. Zowel Van Bommel als Robben hebben eens aangegeven bij Ajax meer te kunnen verdienen (al zal daar weinig verschil in hebben gezeten), maar fijnere gesprekken en een beter gevoel te hebben bij PSV.Spelers kiezen voor het beste contract.
Natuurlijk verdienen ze goed geld bij PSV, maar zeggen dat ze komen omdat PSV het meeste salaris biedt is (gedeeltelijke) onzin.
Ooijer heeft juist dankzij het doorlopen van de Ajax opleiding minder goede herinneringen aan Ajax, al ligt dat natuurlijk ook aan hemzelf.Waarom denk je dat bijvoorbeeld Ooijer PSV verkoos boven Ajax? Ooijer kwam nota bene uit de Ajax-school.
Klopt, desondanks werd zelden een heel hoog bedrag betaald.Van Raaij vond het geen punt om de knip te trekken als hij het zag zitten in een speler.
Klopt, en dankzij die bezuinigingen en het Europese falen van de andere Nederlandse clubs heeft PSV nu wel geld. Al heeft Reker alweer 20 miljoen grotendeels over de balk gegooid.Bij mijn weten is PSV al jaren aan het bezuinigen.
En PSV gaat voor kwantiteit ipv kwaliteit,Ajax scout slecht, maar dat probeert het te verbloemen door de hoofdprijs te betalen voor de hype van de dag.
Gaat lekker bij de twee topclubs van Nederland...
Hij heeft geen respect voor de cultuur van een club, want bij hem draait alles om hemzelf. Misschien kan PSV op de korte termijn voordeel hebben van zijn aanwezigheid, maar op de lange termijn werkt het averechts.Baseman schreef:Nou ja, als Co presteert mag hij best blijven.
Ik mag hem niet als persoon, maar PSV is belangrijker en een goede trainer is hij zeker.
Wat zou Van Raaij van dit idee vinden? Zijn rol is duidelijk uitgespeeld.
Die blijft rustig zitten. Mag van de RvC.Reker ook en die ligt al een tijdje onder vuur.
Houdoe en bedankt, tot nooit meer ziens.
Daar hoopten ze vorig jaar al op. Toen is het niet gelukt om hem te slijten. Een club moet een wel heel slechte scouting hebben inderdaad, wil men deze jongen kopen.Geen idee, hopelijk een club in Engeland met slechte scouts en geld teveel
Ach, als Ajax het meeste biedt komt die trein maar een keer voorbij en was Ajax altijd al een droom en liepen ze als kind al in een Ajax-shirt, blablabla... Voetballers kiezen doodgewoon voor de poen. Geen speler die een veel beter contract laat lopen omdat het ergens zo gezellig is.In combinatie met sportieve ambities en de mensen van de club met wie ze contact hebben gehad. Zowel Van Bommel als Robben hebben eens aangegeven bij Ajax meer te kunnen verdienen (al zal daar weinig verschil in hebben gezeten), maar fijnere gesprekken en een beter gevoel te hebben bij PSV.
Natuurlijk verdienen ze goed geld bij PSV, maar zeggen dat ze komen omdat PSV het meeste salaris biedt is (gedeeltelijke) onzin.
Ooijer had het prima bij Ajax, hij heeft de jeugdopleiding doorlopen en een contract verdiend. Toen stagneerde zijn ontwikkeling omdat er veel concurrentie was. Ooijer zou zijn mond moeten houden, want hij heeft een hoop aan Ajax te danken. Maar hij vindt het blijkbaar belangrijk de supporters van PSV naar de mond te praten. Een Ajax-achtergrond ligt nu eenmaal niet zo goed in Eindhoven.Ooijer heeft juist dankzij het doorlopen van de Ajax opleiding minder goede herinneringen aan Ajax, al ligt dat natuurlijk ook aan hemzelf.
Mwah, spelers als Ronaldo, Kezman, Robben en Leandro kostten verhoudingsgewijs veel geld. Daarbij werd er flink gestofzuigd. Die bedragen lijken in vergelijking met wat nu gebruikelijk is niet zo hoog, maar toen waren ze dat wel.Klopt, desondanks werd zelden een heel hoog bedrag betaald.
Dat is dus dat extra geld uit de UCL. Dat geld komt komend seizoen niet meer. PSV gaf structureel teveel geld uit en stopte de gaten met het geld uit de CL. Dat gaat een keer mis.Klopt, en dankzij die bezuinigingen en het Europese falen van de andere Nederlandse clubs heeft PSV nu wel geld. Al heeft Reker alweer 20 miljoen grotendeels over de balk gegooid.
Over Adriaanse: zou de RVC dit verhaal niet droppen in de pers om Rutten een zetje te geven? In hoeverre nemen jullie dit bericht serieus?
De supporters van PSV staan te juichen. Wie had dat ooit gedacht?
De supporters van PSV staan te juichen. Wie had dat ooit gedacht?

Ik neem dit wel serieus hoor.
Met name ook omdat de RvC jaren geleden ook al graag Adriaanse had gehaald als opvolger van Eric Gerets. Jan Timmer heeft zelfs in interviews al eens aangegeven een groot fan te zijn van Adriaanse en Timmer trekt nog altijd aan veel touwtjes binnen de RvC.
Natuurlijk kleven er minpunten aan deze man maar ik vind het toch wel aantrekkelijk idee hoor, iemand als Adriaanse als trainer bij PSV. Sowieso juich ik het alleen maar toe als de RvC haar wens erdoorheen drukt en Reker op die manier in de kou zet, dat maakt zijn positie alleen maar zwakker. Want denk maar niet dat Reker het in zn hoofd zal halen om intern of openlijk de strijd aan te gaan met Adriaanse als die de volledige steun heeft van de bazen van Reker.
Met name ook omdat de RvC jaren geleden ook al graag Adriaanse had gehaald als opvolger van Eric Gerets. Jan Timmer heeft zelfs in interviews al eens aangegeven een groot fan te zijn van Adriaanse en Timmer trekt nog altijd aan veel touwtjes binnen de RvC.
Natuurlijk kleven er minpunten aan deze man maar ik vind het toch wel aantrekkelijk idee hoor, iemand als Adriaanse als trainer bij PSV. Sowieso juich ik het alleen maar toe als de RvC haar wens erdoorheen drukt en Reker op die manier in de kou zet, dat maakt zijn positie alleen maar zwakker. Want denk maar niet dat Reker het in zn hoofd zal halen om intern of openlijk de strijd aan te gaan met Adriaanse als die de volledige steun heeft van de bazen van Reker.
Dan zou ik toch graag een brondocument voor die bewering zien joey. Want jouw opmerkingen komen mij totaal niet bekend voor. Volgens mij is Ooijer o.a. naar PSV gekomen omdat zijn schoonvader voor en bij PSV werkt. Daardoor kende hij de club al goed en waarschijnlijk vond hij het een aantrekkelijk vooruitzicht om daar te werken.joey schreef:Ja, hij kon terugkomen, maar dat wilde hij niet, want hij had geen zin om de concurrentie aan te gaan. Maar hij is zonder problemen of conflicten vertrokken, dus ik zou niet weten waarom hij rancune zou hebben.
Ach, voetballers... Ze zeggen wat de achterban wil horen.
Volgens mij is de afkeer voor Ajax van Ooijer pas gekomen toen hij bij PSV zat.
Zetten we het nog even op een rijtje. Ooijer speelde bij ons in de jeugd, werd als eerstejaars senior uitgeleend aan Volendam. Kon terugkomen bij Ajax, maar koos voor Roda. Ging daarna van Roda naar PSV, terwijl hij ook naar Ajax kon.
PSV betaalde in die tijd gewoon beter. Alle spelers kozen toen voor PSV en niet voor Ajax. Nu is dat eerder omgekeerd. Kwestie van geld.
Waarom Ooijer iets tegen Ajax zou hebben, is mij een raadsel. Ajax heeft hem een opleiding gegeven en verder hem nooit slecht behandeld. Dat hij naar Roda ging, was zijn eigen keuze. Bij Roda kreeg hij een basisplaats, bij Ajax moest hij dat maar afwachten. Het is niet zo dat hij bij Ajax weggeschopt is.
PSV betaalde in die tijd gewoon beter. Alle spelers kozen toen voor PSV en niet voor Ajax. Nu is dat eerder omgekeerd. Kwestie van geld.
Waarom Ooijer iets tegen Ajax zou hebben, is mij een raadsel. Ajax heeft hem een opleiding gegeven en verder hem nooit slecht behandeld. Dat hij naar Roda ging, was zijn eigen keuze. Bij Roda kreeg hij een basisplaats, bij Ajax moest hij dat maar afwachten. Het is niet zo dat hij bij Ajax weggeschopt is.
Zoals ik dus al zei een paar dagen geleden én om nogmaals te bewijzen dat RIO geen koekenbakker is:
ED: RvC heeft de regie in handen bij zoektocht nieuwe trainer
Volgens het Eindhovens Dagblad heeft de Raad van Commissarissen de regie in handen genomen bij de zoektocht naar een nieuwe trainer. De directie maakt volgens de krant een profielschets, maar de RvC bepaalt. Een jaar geleden kreeg algemeen directeur Jan Reker nog alle volmachten bij het zoeken naar een coach.
- LouisXIV & co