PSV 2007 - 2008

Club informatie van de afgelopen seizoenen
Gesloten
NFP

Bericht door NFP » zo mar 09, 2008 11:51 am

Dat is dan jammer dat je gezapt hebt want als je dit over 90 minuten geen goede wedstrijd van PSV vond dan wil je het waarschijnlijk ook liever niet zien op dit manier.

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » zo mar 09, 2008 12:49 pm

joey schreef:Nog nooit zulk goed voetbal gezien als dat van PSV afgelopen woensdag. :hypocrite.gif:

O nee, na twintig minuten de TV uitgezet omdat het nog te vroeg was om te gaan slapen. :blush.gif:
Als je nu donderdag gekeken zou hebben, had je meer kans gehad het goede voetbal van PSV te zien. :666.gif:
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

wimpey

Bericht door wimpey » zo mar 09, 2008 12:55 pm

joey schreef:Nog nooit zulk goed voetbal gezien als dat van PSV afgelopen woensdag. :hypocrite.gif:
:smallgrin.gif:

Onze PSV-vrienden hier overschatten de prestatie tegen de nummer 11 van de PL wellicht een tikkie, maar PSV deed het ook i.m.o. wel degelijk goed. In de 1e helft niet, in de 2e helft wel.

Kanttekening: Spurs (Ramos) maakte het PSV vrij makkelijk door Huddlestone buiten de ploeg te laten. Da's m.i. de enige die op het middenveld vorm kan geven aan het spel. Zokora en Jenas is teveel van hetzelfde, kracht en dynamiek, maar geen creativiteit.

En PSV werd natuurlijk aardig in het zadel geholpen door Gilberto (da's geen linksback, senor Ramos!). Daardoor moest Spurs komen, maar het elftal kon geen collectieve druk zetten, doordat creativiteit in de opbouw ontbreekt. En als telkens op dezelfde manier wordt geprobeerd de aanval te bereiken, denk je als PSV-verdediger op een gegeven moment: die is weer voor mij. Ik vind die Marcellis een talent, hij deed het tegen Spurs prima, maar een paar dagen eerder tegen Utreg wist ie niet waar ie het zoeken moest.

Nog een kanttekening: na de winst in de Carling Cup heeft Spurs geen knikker meer geraakt. Eerste cup in 9 jaar tijd, uitbundig gevierd. Die gasten lijken te denken dat ze heel wat kunnen ineens. Ze gingen er tegen Birmingham hard af en ik had de indruk dat ze PSV enigszins onderschatten. Denk dat Spurs a.s. week anders zal optreden. Gedrevener en beter.

Vergoossen deed het tactisch dus prima, maar laat die man nou niet weer beweren dat ie voor meer dan de helft offensief denkt. Hij had zich volledig aan Spurs aangepast. Da's prima, maar hang dan geen indianenverhaal over offensief spel op. Als je Bakkal en Doedelzak passeert om plaats te maken voor Mendez en Culina, dan is de intentie duidelijk. Toch?!

Baseman

Bericht door Baseman » zo mar 09, 2008 10:41 pm

wimpey schreef:Ze gingen er tegen Birmingham hard af
Nogmaals, met een B team dus aangezien Ramos dit seizoen de competitie als bijzaak ziet.
Maar natuurlijk zal De Spurs er komende woensdag vol voor gaan en zal PSV het verre van makkelijk hebben.

Kowalczyk
Moderator English Section
Contacteer:

Bericht door Kowalczyk » di mar 11, 2008 2:07 pm

Weet je waar ik een beetje moe van word?

Dat dat verhaal van die Franse PSV-supporter, die voor niks naar Eindhoven kwam, overal zo breed wordt uitgesmeerd en wordt gebracht alsof het iets heel opzienbarends is.

Ik schrijf al sinds 1999 voor Ajax USA en ken een hele buslading vol buitenlandse Ajacieden. Ik ben bevriend met een groepje Engelsen (en één Schot) die allemaal seizoenkaarten hebben en voor zeker twaalf, dertien thuiswedstrijden per seizoen over komen vliegen met EasyJet. Daarnaast pikken ze meestal ook één of twee nationale en minimaal één buitenlandse uitwedstrijd mee.

Verder ken ik zeker een dozijn Amerikanen, twee Canadezen en één Australiër die minimaal eens per seizoen de lange reis naar Amsterdam maken voor Ajax.

Vrijwel al deze mensen hebben al minimaal een keer of drie, vier een afgelasting aan hun kont gehad. Als het niet een zondagwedstrijd was die vanwege CL-verplichtingen naar vrijdag of zaterdag werd verschoven, dan was het wel omdat er sneeuw op het dak van de ArenA lag. Toen in december Ajax - PSV werd afgelast (op dezelfde manier als PSV - Ajax nu) ben ik nog met vier Engelsen, één Fransman en een Australiër naar DWS - Elinkwijk gegaan, om toch maar een potje voetbal gezien te hebben en wat voetbalsfeer op te snuiven. Ze vonden het allemaal een geweldige zondag.

Ze zijn ook al eens - na afgelasting van hun Ajax-wedstrijd - met zijn allen bij Volendam gaan kijken. En een keer bij Sparta Rotterdam op Het Kasteel. Ze hebben nooit één tel geklaagd, want ach: zo'n afgelasting hoort erbij, daar krijgt iedereen wel eens mee te maken. Dan verzinnen we gewoon wat anders.

Voor deze Momo de Homo van PSV wordt zo ongeveer een landelijke inzamelingsactie op poten gezet. PSV.nl heeft een heus tweeluik aan zijn verhaal gewijd. Alsof het uniek is...

K.
Still alive...

joey
Erelid

Bericht door joey » di mar 11, 2008 2:09 pm

Voor PSV misschien wel.

Iets anders: eerst was grote Koe boos, nu dreigt een probleem met Wouters:

Wouters gaat ervan uit hij assistent-trainer blíjft

Jan Wouters rekent erop dat hij ook komend seizoen als assistent-trainer van PSV fungeert. Huub Stevens, de nieuwe trainer, lijkt echter het laatste woord te hebben.

Wouters was dit seizoen na het vertrek van Ronald Koeman tijdelijk hoofdtrainer van de landskampioen. De gewenste rechterhand van Stevens is volgens Voetbal International niet Wouters, maar Adrie Koster. De nieuwe trainer heeft al laten doorschemeren dat hij geen behoefte heeft aan twéé volwaardige assistenten.

De toekomst van Wouters is daardoor nu ongewis. Daar staat tegenover dat Ajax Koster wil houden aan zijn nog één jaar doorlopende contract. Een nieuwe poging die impasse te doorbreken wordt pas na PSV-Ajax (woensdag 19 maart) ondernomen.

In november vorig jaar stelde algemeen directeur Jan Reker dat Wouters' aflopende verbintenis zou worden verlengd en ook dat hij zou aanblijven als assistent. Wouters zelf gaat ervan uit dat de directeur zich aan die toezegging zal houden.
VI

We houden A3 nog even, dan blijven zij met Wouters zitten. :neutral.gif:
Het stinkt aan alle kanten!

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010

Bericht door Thijs » di mar 11, 2008 2:29 pm

Kowalczyk schreef:Weet je waar ik een beetje moe van word?

Dat dat verhaal van die Franse PSV-supporter, die voor niks naar Eindhoven kwam, overal zo breed wordt uitgesmeerd en wordt gebracht alsof het iets heel opzienbarends is.

Ik schrijf al sinds 1999 voor Ajax USA en ken een hele buslading vol buitenlandse Ajacieden. Ik ben bevriend met een groepje Engelsen (en één Schot) die allemaal seizoenkaarten hebben en voor zeker twaalf, dertien thuiswedstrijden per seizoen over komen vliegen met EasyJet. Daarnaast pikken ze meestal ook één of twee nationale en minimaal één buitenlandse uitwedstrijd mee.

Verder ken ik zeker een dozijn Amerikanen, twee Canadezen en één Australiër die minimaal eens per seizoen de lange reis naar Amsterdam maken voor Ajax.

Vrijwel al deze mensen hebben al minimaal een keer of drie, vier een afgelasting aan hun kont gehad. Als het niet een zondagwedstrijd was die vanwege CL-verplichtingen naar vrijdag of zaterdag werd verschoven, dan was het wel omdat er sneeuw op het dak van de ArenA lag. Toen in december Ajax - PSV werd afgelast (op dezelfde manier als PSV - Ajax nu) ben ik nog met vier Engelsen, één Fransman en een Australiër naar DWS - Elinkwijk gegaan, om toch maar een potje voetbal gezien te hebben en wat voetbalsfeer op te snuiven. Ze vonden het allemaal een geweldige zondag.

Ze zijn ook al eens - na afgelasting van hun Ajax-wedstrijd - met zijn allen bij Volendam gaan kijken. En een keer bij Sparta Rotterdam op Het Kasteel. Ze hebben nooit één tel geklaagd, want ach: zo'n afgelasting hoort erbij, daar krijgt iedereen wel eens mee te maken. Dan verzinnen we gewoon wat anders.

Voor deze Momo de Homo van PSV wordt zo ongeveer een landelijke inzamelingsactie op poten gezet. PSV.nl heeft een heus tweeluik aan zijn verhaal gewijd. Alsof het uniek is...

K.
Haha, dat viel me ook al heel erg op. Verschil is natuurlijk dat ze bij PSV helemaal niet gewend zijn aan buitenlandse supporters, één of andere minkukel uit Montpellier die vroeger een klap van de molen heeft gehad is dan direct wereldnieuws.
Als ik bij wijze van spreken supporter zou zijn van een nietszeggend buitenlands clubje, laten we zeggen Rapid Wien, en daar even naartoe zou crossen...dan zou daar ook wel een medewerker van de club een mooi verhaaltje van maken. Zo werkt dat nu eenmaal.

Heeft Ajax eigenlijk wel eens iets over dat Ajax-USA op de website geplaatst? Een soort item/verslagje oid?

Harm

Bericht door Harm » di mar 11, 2008 2:56 pm

Eén of twee jaar geleden was er iets vergelijkbaars met twee Engelsen (ook breed uitgemeten in de lokale pers en op PN ;-) )

Baseman

Bericht door Baseman » di mar 11, 2008 5:04 pm

In november vorig jaar stelde algemeen directeur Jan Reker dat Wouters' aflopende verbintenis zou worden verlengd en ook dat hij zou aanblijven als assistent. Wouters zelf gaat ervan uit dat de directeur zich aan die toezegging zal houden.
Volgens mij had Reker het over een contract voor het leven en dat er altijd een functie voor Wouters zou zijn...ik kan me niet herinneren dat Wouters toegezegd is dat hij assistent blijft.

joey
Erelid

Bericht door joey » di mar 11, 2008 5:11 pm

Koe 2 had hij ook al iets beloofd. Reker moet niet met Jan en alleman de kroeg in gaan. :smallgrin.gif:

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » di mar 11, 2008 5:27 pm

Baseman schreef:Volgens mij had Reker het over een contract voor het leven en dat er altijd een functie voor Wouters zou zijn...ik kan me niet herinneren dat Wouters toegezegd is dat hij assistent blijft.
Wel. Was zondagavond nog bij Voetbal Insite. Reker zei letterlijk dat de eerste assistent van Stevens al vaststond en dat dat Wouters was.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » di mar 11, 2008 5:33 pm

Op PN zijn ze blij dat Koster niet komt. Eens een neus, altijd een neus, zeggen ze.

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » di mar 11, 2008 5:49 pm

Precies. Wouters is een compleet ander verhaal, natuurlijk.

goodfella

Bericht door goodfella » di mar 11, 2008 6:54 pm

Peter schreef:Precies. Wouters is een compleet ander verhaal, natuurlijk.
En Culina, en Reiziger, en Kluivert, en Vanenburg, en Kieft, en, en, en... :biggrin.gif:

joey
Erelid

Bericht door joey » di mar 11, 2008 6:55 pm

Haha, Vergoossen beweert dat het niveau van de UEFA-cup (bijna) even hoog is als dat van de CL:

http://spoton.webads.nl/spoton/viplayer ... =Microsoft Internet Explorer&agent=Mozilla/4.0 (compatible; MSIE 7.0; Windows NT 5.1; .NET CLR 1.1.4322)&platform=Win32&version=4.0 (compatible; MSIE 7.0; Windows NT 5.1; .NET CLR 1.1.4322)&code=Mozilla

Grapjas. :drecul.gif:

Baseman

Bericht door Baseman » wo mar 12, 2008 7:54 am

Ben je tegenwoordig selectief aan het lezen Joey ?
Na de knappe overwinning op Tottenham is PSV bij de bookmakers opeens een van de favorieten voor het winnen van de UEFA Cup. ,,De kans is klein dat wij dit toernooi winnen,’’ bleef Vergoossen dinsdag realistisch. ,,In de kwartfinales zitten straks allemaal ploegen die mee zouden kunnen spelen in de Champions League. Maar je weet het nooit. Eerst Tottenham maar eens uitschakelen. Dat is al moelijk genoeg.’’
www.ad.nl

El Clavo
AT Toto winner 08/09

Bericht door El Clavo » wo mar 12, 2008 10:17 am

Dilemma. wat zal ik gaan kijken vanavond? psv - Spurs of az - feyenoord?

joey
Erelid

Bericht door joey » wo mar 12, 2008 10:26 am

Baseman schreef:Ben je tegenwoordig selectief aan het lezen Joey ?
Na de knappe overwinning op Tottenham is PSV bij de bookmakers opeens een van de favorieten voor het winnen van de UEFA Cup. ,,De kans is klein dat wij dit toernooi winnen,’’ bleef Vergoossen dinsdag realistisch. ,,In de kwartfinales zitten straks allemaal ploegen die mee zouden kunnen spelen in de Champions League. Maar je weet het nooit. Eerst Tottenham maar eens uitschakelen. Dat is al moelijk genoeg.’’
www.ad.nl
Maar niet allemaal ploegen die mee zouden kunnen in de kwartfinale van de CL. En daar gaat het natuurlijk om.

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » wo mar 12, 2008 10:31 am

Farfán wil weg bij PSVDoor Jeroen de Laat
Woensdag, 12 maart 2008, 09:44

Jefferson Farfán hoopt komende zomer te vertrekken bij PSV. De 23-jarige aanvaller heeft een gelimiteerde transfersom in zijn tot 2010 lopende verbintenis bij de Eindhovenaren. Hij gaf de clubleiding te kennen hogerop te willen.

Door zijn doelpunt tegen Tottenham Hotspur vorige week in de UEFA Cup speelde Farfán zich in de kijker van enkele Engelse clubs. "De algemeen directeur van PSV heeft me verteld dat Jef in juni wordt verkocht", aldus Carlos Franco van zijn oude club Alianza Lima in de Peruviaanse media. De club krijgt bij doorverkoop een percentage van de transfersom.

Ook Huub Stevens, die volgend seizoen voor de groep staat in Eindhoven, heeft begrepen dat Farfán wil vertrekken. "Maar ik zou hem graag bij PSV houden, omdat hij bijzondere kwaliteiten heeft. Als ik de kans krijg, wil ik te zijner tijd graag met hem praten om hem op andere gedachten te brengen", aldus Stevens in De Telegraaf.
www.voetbal24.nl
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

joey
Erelid

Bericht door joey » wo mar 12, 2008 10:35 am

Hogerop nog wel. Die durft! :smallgrin.gif:

Kowalczyk
Moderator English Section
Contacteer:

Bericht door Kowalczyk » wo mar 12, 2008 10:44 am

Thijs schreef:Heeft Ajax eigenlijk wel eens iets over dat Ajax-USA op de website geplaatst? Een soort item/verslagje oid?
Ja. Regelmatig.

We organiseren in principe één keer per jaar een reis naar Amsterdam, om een Ajax-wedstrijd te bekijken. Vroeger was dat echt een georganiseerde reis, waarbij mensen hun eigen vluchten moesten regelen, maar wij een hotel, wedstrijdkaarten en activiteiten verzorgden. De laatste jaren doen we het meer low key: we spreken gewoon een wedstrijd af - en verder regelt iedereen het zelf.

Maar tijdens die Ajax USA-reis hebben we vaak de training bezocht. Dan mochten we op het trainingsveld, en na afloop op de foto met de ploeg. Daarna kregen alle Ajax USA'ers 10% korting in de Ajax Fanshop - en een gratis rondleiding door de ArenA. Ik moet zeggen: we zijn altijd met open armen ontvangen. Geen enkele klacht over.

Van ons bezoek aan de training heeft wel een paar keer een stukkie op Ajax.nl gestaan, maar dat was gewoon een klein stukkie: Amerikaans bezoek tijdens de training - en dan het teamfotootje van Ajax-1 en Ajax USA erbij.

K.
Still alive...

Nihad

Bericht door Nihad » wo mar 12, 2008 11:56 am

Trouwens: Come on PSV!

Hopelijk plaats psv zich voor de volgende ronde. :headbang.gif:

Natuurlijk omdat Ajax er belang bij heeft...;)
“Please do not call me arrogant because what I say is true. I think I’m a special one.”

Baseman

Bericht door Baseman » wo mar 12, 2008 12:09 pm

joey schreef:Maar niet allemaal ploegen die mee zouden kunnen in de kwartfinale van de CL. En daar gaat het natuurlijk om.
Dat maak je er helemaal zelf van, het is niet hetzelfde als wat Vergoossen zegt.

Frank

Bericht door Frank » wo mar 12, 2008 1:41 pm

Ik kan me vergissen (ik ben gelukkig ook maar een mens :smallgrin.gif: ), maar de joey die ik nog ken van zijn begintijd op PN (zeg vanaf 1999 totdat hij stopte met posten) lijkt niet meer dezelfde joey van nu te zijn.

Ik kan me nog een genuanceerde joey herinneren die wat PSV betreft niet op alle slakken zout legde. Tegenwoordig? Het merendeel wat er maar omtrent PSV in het nieuws komt wordt min of meer afgekraakt.

Nogmaals: ik kan het verkeerd hebben, maar zo zie ik het. Geen probleem natuurlijk (als ik er niet tegen zou kunnen, zou ik hier niet komen), maar het valt me wel op. Ben wel benieuwd hoe hij daar zelf tegenaan kijkt?
Hoe kun je mensen doden, als in Gods gebod staat: 'Gij zult niet doden'? Lev Tolstoj

joey
Erelid

Bericht door joey » wo mar 12, 2008 3:02 pm

Frank schreef:Ik kan me vergissen (ik ben gelukkig ook maar een mens :smallgrin.gif: ), maar de joey die ik nog ken van zijn begintijd op PN (zeg vanaf 1999 totdat hij stopte met posten) lijkt niet meer dezelfde joey van nu te zijn.
Je vergist je inderdaad. :smallgrin.gif:

Ik heb altijd al een hekel aan gepraat voor de buhne gehad. Zo' n uitspraak als die van Vergoossen irriteert me dus. Iedere voetballiefhebber weet dat het verschil tussen de CL en de UEFA-cup gigantisch is. PSV heeft dit jaar geen schijn van kans gehad in de CL, maar wordt in de UEFA-cup tot de favorieten gerekend. Dat zegt genoeg.

Wat mijn kritische houding betreft, die heeft niets met PSV te maken. Ajax krijgt er ook van langs als ik vind dat er iets niet deugt. Dat weet je heeeeel goed.

Gesloten