PSV
Oh, ik dacht dat je ook mij doelde. Nee, wat Fransen en Venezolanen die de Nederlandse taal niet beheersen betreft ben ik het met je eens.Harm schreef:Via de media ja.
Wat weet pakweg een Fransman, of een Venezolaan nou van de Nederlandse competitie? En hoe kun je dan een afkeer krijgen van zo'n club? Denk je echt dat de media in die landen clubs als PSV of Ajax in die mate volgen?
- Cluijffert
Omdat het een ander helemaal niet aangaat waarom iemand voor een bepaalde club kiest. En al helemaal niet als die ander er zulke uitspraken over doet.Jansma schreef:tja, drie (toch?) Psv fans en niemand die kan verwoorden waarom Psv zo bijzonder is voor ze?
Voor mij zijn uitspraken zoals jij die deed een verklaring waarom supporters van andere clubs spreken over die arrogantie van Ajax(supporters).
- Cluijffert
Eens. Maar van bijna iedere club krijg je van een echte supporter een passionate geloofsbelijdenis over waarom hij van zijn club houdt, maar nog geen Psv-er heeft me dat kunnen geven (niet alleen hier). Ik baseer mijn mening niet op de media, maar op gesprekken met mensen die elke forthnight in het Philipsstadion zitten.
Dat zal ik niet ontkennen. Maar in de jaren 90 was ik net zo goed PSV fan en toen was het allemaal een beetje omgekeerd.Jöhnk schreef:Ik kan het prima begrijpen. Boeren die die randstedelingen even laten zien hoe je moet voetballen. Dat moet heerlijk voelen.Harm schreef:Waarschijnlijk kunnen jullie het ook niet begrijpen. Maar dat geldt andersom net zo goed.
Ik ben een geboren Eindhovenaar. Maar inderdaad, mijn vader heeft al vanaf 1965 een seizoenskaart van PSV. Bijna iedereen in mijn omgeving is voor PSV. Ik heb één afvallige oom die fan is van Ajax vanwege het mooie voetbal (...).
Je pikt het automatisch op wanneer je als klein ventje voor de eerste keer meemag naar het stadion. Als ik in die tijd naar Ajax ofzo was gegaan dan was ik Ajacied geweest.
Je pikt het automatisch op wanneer je als klein ventje voor de eerste keer meemag naar het stadion. Als ik in die tijd naar Ajax ofzo was gegaan dan was ik Ajacied geweest.
- Cluijffert
Dat is logisch.Harm schreef:Ik ben een geboren Eindhovenaar. Maar inderdaad, mijn vader heeft al vanaf 1965 een seizoenskaart van PSV. Bijna iedereen in mijn omgeving is voor PSV. Ik heb één afvallige oom die fan is van Ajax vanwege het mooie voetbal (...).
Maar wat trekt je verder het meest in Psv, wat is typerend voor het Psv gevoel?
Winnen :D ;)
Misschien een stomme vraag, maar waarom wil jij per sé weten wat het PSV gevoel is ?
Mij persoonlijk zal het een zorg zijn waarom iemand supporter is van een bepaalde club. Een gevoel is toch niet uit te leggen en iedere club heeft iets speciaals. Dit zijn altijd van die onzin 'discussies'.
Misschien een stomme vraag, maar waarom wil jij per sé weten wat het PSV gevoel is ?
Mij persoonlijk zal het een zorg zijn waarom iemand supporter is van een bepaalde club. Een gevoel is toch niet uit te leggen en iedere club heeft iets speciaals. Dit zijn altijd van die onzin 'discussies'.
Ik deel mijn smart niet, je weet toch dat ik masochist ben?Harm schreef:Onder het mom van gedeelde smart is halve smart zeker :D
Nee dank je, ik wacht nog wel een paar jaar.
Dit is het volgende niveau in de populaire At discussie wie de echtste is! :yes:Baseman schreef:Winnen :D ;)
I think I lost my fucking headache