N.E.C. 2007 - 2008

Club informatie van de afgelopen seizoenen
Plaats reactie
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08

Bericht door Ramona » za nov 24, 2007 5:55 pm

Ik ga eigenlijk mee met Been daarin...maar we zullen zien... :necsjaal.gif:

Jonas Olsson in belangstelling van Engelse clubs
Door: Steven | Gepubliceerd: Vandaag 14:57

De kans dat Jonas Olsson NEC deze winter verlaat lijkt steeds groter te worden. Verschillende Engelse clubs hebben interesse getoond in de verdediger, al weet de Zweed zelf nog niet om welke clubs het gaat. ''Ik weet dat er interesse is en om welke clubs het gaat weet ik niet, maar er is zeker een kans dat ik NEC zal gaan verlaten in deze winter.''

Voor Olsson is het altijd een droom geweest om in Engeland te spelen. ''Mijn hart ligt in de Premier League. Ik heb het hier ontzettend naar mijn zin, maar als ik de kans krijg zal ik die zeker grijpen, want het is natuurlijk ook een stap hogerop. Ook is dit de kans voor NEC om nog wat aan mij te verdienen, aangezien ik nog maar een contract heb voor anderhalf jaar en NEC zich met deze eventuele transfer weer kan bewegen op de transfermarkt.''

De winterstop komt dichtbij, maar er zijn nog belangrijke zaken die dichterbij staan. ''Morgen spelen we eerst tegen Utrecht en die wedstrijd moeten wij kunnen winnen. De laatste wedstrijden laten we aardig voetbal zien, uitgezonderd van de wedstrijd tegen AZ, dus we gaan daar voor de drie punten. Ik denk dat het een kleine overwinning wordt.''

ForzaNEC weet te melden dat in het geruchtencircuit de naam van Bolton Wanderers als mogelijk geïnteresseerde club wordt gefluisterd.

Afbeelding

Die vertrekt wel...helaas...pracht speler...alleen niet voor de tegenstander...

Eerste basisplaats lonkt voor Aarab
Door: Jeroen | Gepubliceerd: Gisteren 15:22

Er is een serieuze kans dat Naïm Aarab zondag tegen FC Utrecht voor het eerst dit seizoen in de basis start bij NEC. De 19-jarige Belgische verdediger vervangt dan Muslu Nalbantoglu, die momenteel ziek is.

Als Naïm Aarab mag starten tegen FC Utrecht, dan wil hij die kans aangrijpen om zich te laten zien. ''Er zijn niet veel kansen, ik wil het wel laten zien als Muslu zondag nog ziek is'', zegt de jonge Belg. Hij viel dit seizoen twee keer goed in als centrale verdediger. ''Ik ben geen bij Anderlecht ben ik opgeleid als centrale middenvelder of centrale verdediger. Maar rechtsback of rechtshalf kan ik ook.''

Tegen FC Utrecht treft hij jongeling Leroy George als directe tegenstander. ''Ik moet zien dat hij me niet te vaak voorbij loopt en hoop goed te spelen.''

NEC-trainer Mario Been verwacht dat zijn ploeg tegen Utrecht een stap heeft gemaakt ten opzichte van vorig seizoen. ''Toen waren we nogal onder de indruk van het publiek'', vindt Been. ''Dat publiek is fantastisch, maar dat mag niet ons probleem zijn. Pas als je uit bij Fenerbahçe speelt mag je een keertje extra naar de wc.''

Been sleutelt op het middenveld nog aan de juiste invulling. ''Tim Janssen is een middenvelder die aanvallend iets moet doen. Hoe we zijn rol in gaan vullen (hij speelde vrijdag 'op 10', red.) moeten we nog bekijken.''

Brett Holman traint sinds donderdag weer mee met de selectie. De Australiër is er maar liefst negen weken uitgeweest met een enkelblessure die aanvankelijk niet al te ernstig leek. ''Het heeft heel lang geduurd'', zegt de Australische aanvaller van NEC. ''Ik ben er zeker acht weken uitgeweest. Het is lekker weer bij de groep te zijn. Het gaat ook goed, ben niet meer met die enkel bezig. Ik heb vandaag (vrijdag, red.) voluit meegedaan.''

Dat betekent niet dat Holman direct weer kan spelen. ''Ik voel nog wel dat ik mijn enkel meer belast. Maar als je meer of andere trainingsarbeid verricht is dat logisch. Het moet allemaal sterker worden.''

Vermoedelijke opstelling: Babos; Muslu (Aarab), Wisgerhof, Olsson, El Akchaoui; Kivuvu, Vadocz, Janssen, Davids; Van Beukering, Lens.

Bron: Omroep Gelderland

Wisgerhof hoopt op "Utrechtse magie"
Door: Jeroen | Gepubliceerd: Vandaag 09:05

Hij spreekt over een 'redelijk cruciale pot'. Peter Wisgerhof bezoekt morgen met NEC de Galgenwaard en wat de Wageninger betreft mag de 'Utrechtse magie' wel aanhouden.

Oftewel, die slechte thuisreeks van de club uit de Domstad moet nog zeker dit weekeinde worden doorgezet. NEC sluit dan immers aan bij de middenmoot van de eredivisie.

Zo ver is het nog lang niet, weet Wisgerhof (28). NEC is immers bij uitstek de club die een zwalkende opponent de helpende hand toesteekt. Sterker nog, daarin blinkt het Nijmeegse ensemble al jaren uit. ''Het is dus zaak met die traditie te breken'', lacht de Wageninger. ''We hebben de punten hard nodig. Als we verliezen, kijken we de komende tijd vooral naar beneden. Dat is niet onze ambitie, want we richten ons op een plek in de top-9. Maar we mogen de realiteit nu even niet uit het oog verliezen.''

Die realiteit is deels ingegeven door een ongelukkige start van het seizoen. NEC heeft al een zwaar programma achter de rug, met onder andere de uitwedstrijden bij PSV, Ajax, AZ en FC Twente. ''En daarin haalt een club als NEC nu eenmaal niet zo snel punten'', beseft Wisgerhof. ''Omdat we door blessures ook een spitsenprobleem hebben gehad, staan we nu op de dertiende plaats. Het valt even allemaal niet mee.''

De trip naar FC Utrecht komt zodoende 'in principe' goed uit. Het team van Wim van Hanegem heeft in eigen haven nog geen wedstrijd gewonnen. ''Maar de cijfers vertellen natuurlijk niet het hele verhaal'', zegt Wisgerhof. ''Bij Utrecht kan het spoken, dat weet elke voetballer. Voor ons is het zaak zondag (morgen, red.) snel op voorsprong te komen. Dan gaat de aanhang van Utrecht morren, neem ik aan. En dat vergroot de onzekerheid alleen maar.''

Broos vertrouwen geldt ook voor NEC, al is de laatste weken een opgaande lijn in het Nijmeegse spel merkbaar. Na een week van relatieve rust in verband met interlandvoetbal moet dat ook klinkend resultaat opleveren. ''We hebben voor FC Utrecht drie trainingsdagen met de hele groep. Dat is genoeg om goed geprepareerd aan de start te staan. We kennen het belang van deze wedstrijd.''

Wisgerhof zeker. Hij is in de loop der jaren uitgegroeid tot het boegbeeld van NEC. De Wageninger is bezig met zijn zevende seizoen in De Goffert en hij geldt tegenwoordig als woordvoerder van de spelersgroep. ,,Dat hoort bij het groeiproces'', stelt hij. ,,Ik ben bij NEC wel op mijn plaats, moet ik zeggen. Ik zit bij een geweldige club.''

Zijn contract loopt ook door tot de zomer van 2009. Maar of hij daarna bijtekent, is nog de vraag. ,,Ik kom nu op een leeftijd aan, waarbij de stap naar een mooie club nog kan. Natuurlijk trekt het buitenland wel, maar dan moet zich toch eerst een club melden. Daarom kijk ik niet zo ver vooruit. Ik voetbal bij NEC, heb het enorm naar mijn zin en heb nauwelijks last van blessures. Perfect bestaan? Ik heb het mooiste beroep dat ik kan bedenken. En met een zege bij Utrecht wordt het helemaal leuk.''

Bron: De Gelderlander

Geknipt en geplakt van: http://www.forzanec.nl/

Banjavi
Contacteer:

Bericht door Banjavi » za nov 24, 2007 7:56 pm

Ik ga eigenlijk mee met Been daarin...maar we zullen zien
Ik ben het zeker wel met hem eens... maar om dat nu zomaar te zeggen... daar jaag je het publiek van Utrecht alleen maar mee op.

Wat lees ik nu .... wil hij Jansen op het middenveld dumpen?? Da's toch een spits??
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."

Ramona

Bericht door Ramona » za nov 24, 2007 8:02 pm

Centraal achter de spitsen...zodat-ie Beukie niet in de weg loopt wellicht?

Banjavi
Contacteer:

Bericht door Banjavi » zo nov 25, 2007 11:52 pm

Prutsers... Ga lekekr voor nacompetitie spelen anders... *boze banjavi*

Ramona

Bericht door Ramona » ma nov 26, 2007 8:24 am

Wat ik zo lees, is het echt niet zo beroerd geweest als jij doet voorkomen, BanJovi... :aai.gif:

NEC trekt aan kortste eind in Utrecht
Door: Steven | Gepubliceerd: Gisteren 16:27

NEC heeft zondagmiddag in de Nieuw Galgenwaard met 3-2 verloren tegen FC Utrecht. Vooral de tweede helft was erg leuk om te kijken en kregen beide ploegen erg goede kansen. Uiteindelijk kwam FC Utrecht als gelukkigste uit de strijd, waar ook een overwinning voor NEC terecht was geweest.

De eerste helft begon erg rommelig aan beide kanten en stond vooral in het teken van de vele overtredingen die werden gemaakt en het gaf meteen aan dat er twee ploegen op het veld stonden die allebei wilden winnen. Het was dan ook niet verwonderlijk dat de eerste goal uit een vrije trap viel. Een goede vrije trap van Krisztian Vadocz kon worden ingekopt door een geheel vrijstaande Jonas Olsson. Lang genieten kon NEC echter niet van deze voorsprong, want de Utrechtenaren kwamen al binnen twee minuten langszij, waarbij een voorzet van Loïs Loval bij de tweede paal kon worden ingegleden door Gregoor van Dijk. FC Utrecht kreeg de betere kansen, maar omdat NEC erg gegroepeerd speelde, kwamen ze er nooit echt goed doorheen en waren het enkel afstandschoten die Gabor Babos aan het werk zette.

Afbeelding

NEC komt na de rust sterker uit de kleedkamer en weet direct gevaarlijk te worden als Lorenzo Davids alleen op Grandel af kan. De NEC'er raakt de bal echter ongelukkig met zijn standbeen, waardoor de bal te ver weg rolt en hij de bal volkomen mist. Net als NEC gevaarlijk lijkt te worden is het FC Utrecht dat in de eerste beste aanval weet te scoren. Babos weet de eerste inzet nog wel te stoppen, maar in de rebound is het Leroy George die de bal achter de NEC-goalie schiet.

NEC zoekt vervolgens meteen de aanval weer op en de mooiste goal van de middag komt op naam van Davids. De NEC'er die eerder nog faalde, kreeg de bal aangespeeld van een Utrechtspeler die verkeerd uitverdedigde, nam deze aan en schoot van ruim 25 meter snoeihard in de kruising. Het spel golft op en neer en zowel FC Utrecht als NEC krijgen kansen om uiteindelijk als winnaar uit de strijd te komen. Het is uiteindelijk FC Utrecht dat toch aan het langste eind trekt, als Giuseppe Rossini na een voorzet van Nelisse dat bal in de laatste minuut achter Babos weet te koppen.

Trainer Mario Been mocht niet klagen over het spel en de inzet van NEC, maar zag zijn ploeg uiteindelijk toch met lege handen het veld verlaten. Volgende week wacht thuis SC Heerenveen waar NEC weer mag proberen de vorm van de laatste wedstrijden in punten uit te drukken.

Scoreverloop:

'17 Olsson 0-1, '19 v. Dijk 1-1, '53 George 2-1, '57 Davids 2-2, '89 3-2 Rossini

Geel: Davids, Aarab, Nalbantoglu (NEC); Cornelisse, Somers (FC Utrecht)

Opstelling NEC:

Babos; Aarab ('73 Nalbantoglu), Olsson, Wisgerhof, El-Akchaoui; Kivuvu, Vadocz, Davids; Lens, Van Beukering ('65 Worm), Janssen ('80 Prent)

Opstelling FC Utrecht:

Grandel; Tim Cornelisse, Dickoh, Keller, Pieters ('46 Shew-Atjon); Kruys ('74 Somers), Gregoor van Dijk, Caluwé ('74Rossini); Loval, Nelisse, George

Scheidrechter: Kevin Blom
Toeschouwers: 20.000
Wisgerhof: "Ongelofelijke nederlaag"
Door: Jeroen, ForzaNEC.nl | Gepubliceerd: Gisteren 19:00

NEC-aanvoerder Peter Wisgerhof was direct na de wedstrijd klip en klaar over de nederlaag tegen FC Utrecht: ''Ongelofelijk dit.''

''Zoals die goals vallen, drie frommel goals. Dat bestaat niet'', vindt Wisgerhof. ''Bij de 1-1 raak ik de bal met mijn hand, onbewust. Daardoor kan Van Dijk zo doorlopen en intikken. En dat direct nadat we 1-0 voorkomen.''

Deze nederlaag doet duidelijk pijn in Nijmegen. ''Dit is heel zuur. Ik denk dat we vandaag meer van onszelf hebben verloren dan van Utrecht. Ik vond ons bij vlagen beter. Zeker direct na rust hadden we Utrecht pijn moeten doen.''

Been: "Nog niet zover als gedacht"
Door: Jeroen, ForzaNEC.nl | Gepubliceerd: Gisteren 18:58

Mario Been zag zijn elftal in een 'must win' wedstrijd tegen Utrecht in de slotfase falen.

''Het was aanhaken of afhaken vandaag. Het is afhaken geworden, zegt de coach. ''We zijn duidelijk niet zover als ik had gedacht. De 1-1 zorgde bij ons voor onrust in de ploeg. Terwijl er ook fases waren waarin we hadden kunnen winnen. Met name kort na rust.''

''Toch ben ik trots op het feit dat we veerkracht tonen na de 2-1. Jammer dat we de deksel op de neus krijgen. We hebben er keihard voor gewerkt en zeker een gelijkspel verdiend.''

En het wedstrijdverslag van: http://www.nec-nijmegen.nl/
N.E.C. trekt aan korste eind in spectaculair duel

In een spannend en spectaculair duel slaagde N.E.C. er niet in om FC Utrecht te verslaan. Lange tijd leek het duel te eindigen in 2-2, maar in de 89e minuut kopte invaller Guiseppe Rossini raak.

Trainer Mario Been koos voor een 4-4-2 formatie met Jhonny van Beukering en Jeremain Lens in de spits en Tim Janssen daar kort achter. Op het middenveld keerde Dominique Kivuvu terug, wat ten koste ging van Rutger Worm. Naim Aarab stond voor de eerste maal dit seizoen in de basis. De jonge Belg verving Muslu Nalbantoglu, die afgelopen week ziek geweest was en niet fit genoeg was voor een hele wedstrijd. Brett Holman werd nog niet wedstrijdfit bevonden.

N.E.C. ging op jacht naar de eerste uitzege van het seizoen, en de eerste uitdoelpunten. Thuisploeg FC Utrecht daarentegen had in eigen huis nog niet gewonnen dit seizoen.

De wedstrijd begon vrij rustig. Het meeste balbezit in de beginfase was voor de thuisploeg, waarbij N.E.C. vanuit een gesloten organisatie loerde op de counter. Er werd door beide teams rommelig gespeeld, lang balbezit kwam zelden voor. Uit de eerste kans van de wedstrijd scoort N.E.C. Een goede vrije trap van Krisztian Vadocz belandt op de geheel vrijgelaten Olsson. De kopbal van de centrale verdediger is niet eens zo hard, maar Grandel kan de bal niet keren, waardoor N.E.C. op voorsprong komt.

Lang kan N.E.C. helaas niet genieten van de voorsprong. Amper twee minuten later is de stand alweer gelijk. Loval komt voor het eerst voorbij Youssef El-Akchaoui en geeft een voorzet. Aanvoerder Peter Wisgerhof raakte de bal met de hand, maar Van Dijk glijdt de bal alsnog achter Gabor Babos. N.E.C. baalt zichtbaar van de snelle gelijkmaker en gaat wat feller spelen. Lorenzo Davids ontvangt een gele kaart nadat hij hard inkwam op Loval.

Na de beide doelpunten werd de wedstrijd opnieuw rommelig. Beide ploegen hadden veel moeite om een goede eindpass te geven waardoor er voor de goals weinig gevaar ontstond. FC Utrecht was gevaarlijk met schoten uit de tweede lijn van George en Pieters. In de 38e minuut kwam N.E.C. goed weg toen Cornelisse een grote kans verprutste. Jeremain Lens en Jhonny van Beukering probeerden het voor N.E.C. maar Lens' schot ging voorlangs en Van Beukering's uithaal ging over.

N.E.C. kwam goed uit de kleedkamer en kreeg al na vijf minuten een enorme mogelijkheid. Lorenzo Davids ging alleen op de goal van FC Utrecht af. In het strafschopgebied wilde hij afgeven op de meegekomen Tim Janssen, maar hij trapte langs de bal waardoor de enorme kans verprutst was. Deze kans gaf N.E.C. wel een impuls; er werd makkelijker aangevallen.

Tegen de verhouding in kwam FC Utrecht op voorsprong. Uit een counter haalde Caluwé uit. Babos redde, maar bokste de bal voor de voeten van George, die sneller bij de bal was dan Wisgerhof en binnen tikte: 2-1. Vier minuten later was het weer gelijk; Jeremain Lens passeerde zijn tegenstander met een prachtige beweging. De voorzet werd weggewerkt maar kwam voor de voeten van Davids, die uit stand vanaf een meter of 30 met links uithaalde. De bal ging keihard de kruising in achter de kansloze Grandel: 2-2.

Lange tijd leek het erop dat de wedstrijd in 2-2 zou gaan eindigen, al kregen beide ploegen nog genoeg kansen op de winst. Namens de thuisploeg waren Dickoh met een kopbal, Nelisse na een foutje van Aarab en nogmaals Nelisse met een schot op de lat dichtbij een treffer. Voor N.E.C. waren invaller Rutger Worm - hij verving Jhonny van Beukering - en Dominique Kivuvu dichtbij. Worm had hij pech, zijn schot vanaf de zijkant spatte keihard op de lat uiteen.

Trainer Mario Been wisselde nog tweemaal. Muslu Nalbantoglu kwam in de ploeg voor Naim Aarab, die het moeilijk had, en ook al een gele kaart had ontvangen. Alexander Prent verving de moegestreden Tim Janssen. Met de snelle Prent gokte Been bovendien op meer mogelijkheden bij een counter.

In de 89ste minuut ging het alsnog mis voor N.E.C. Utrecht's invaller Rossini kopte een afzwaaiend schot van Nelisse van dichtbij achter Gabor Babos, die hierbij kansloos was: 3-2.

Al met al was het een onnodige nederlaag voor N.E.C. Een gelijkspel was op zijn plaats geweest. Gevolg is dat N.E.C. voorlopig niet omhoog hoeft te kijken; het gat met de ploegen onder de Nijmegenaren is kleiner dan het gat met de ploegen erboven. N.E.C. blijft 13e en ontvangt volgende week zondag in het eigen McDOS Goffertstadion SC Heerenveen.

Door: Frans Ariaans

Banjavi
Contacteer:

Bericht door Banjavi » ma nov 26, 2007 10:58 am

Ze hebben verloren en dat is al erg zat... Nu ben je de aansluiting met de nummer 12 kwijt (7 punten)... dat had dus niet nodig geweest... zoals zovaak... goed voetballen (want dat kunnen ze wel... ), maar niet winnen.

Grrr

Ramona

Bericht door Ramona » vr nov 30, 2007 12:52 pm

Voorbeschouwing: NEC - sc Heerenveen

Competitie:
Eredivisie 2007-2008
Speeldatum: zondag 2 december 2007
Stadion: McDOS Goffertstadion, Nijmegen
Scheidsrechter: Johan Verbist(Bel.)

Blessures
Mark Otten (Afgescheurde kruisband)
Dominique Scholten (Dubbele armbreuk)

Schorsingen
geen schorsingen bekend

Onderlinge stand

Pos. Team Gespeeld Gewonnen Gelijk Verloren Punten
+ / -
4. sc Heerenveen 12 6 2 4 20 30 - 18 (+12)
13. NEC 12 3 2 7 11 12 - 21 (-9)

Na wederom goed spel maar geen punten in en tegen FC Utrecht heeft NEC de aansluiting met de middenmoot voorlopig verloren. Het gat bedraagt inmiddels zes punten met aartsrivaal Vitesse die ver weggezakt na een goede seizoensstart. Zondag komt Heerenveen op bezoek, een ploeg die juist de omgekeerde weg beleefde: Na een matige seizoensstart wonnen de Friezen vijf keer op rij en dat heeft ze vooralsnog naar de vierde plaats gebracht.

Bij die serie van vijf gewonnen wedstrijden moet wel een grote aantekening worden gemaakt. Het waren de wedstrijden dat topscorer Afonso Alves acte de presence gaf. Na weken onvindbaar te zijn trok hij de schoenen weer eens aan en had prompt een zevenklapper in huis tegen het arme Heracles. Op dit moment is Afonso Alves echter geschorst en, toeval of niet, Heerenveen verloor direct van seizoensrevelatie De Graafschap. Ook zondag zal de Braziliaan er dus niet bij zijn. Ook zijn vervanger Gerald Sibon pakt af en toe zijn doelpuntje mee maar is lang niet zo belangrijk, laat staan beslissend, als de man die twintig miljoen moet kosten. Het verschil moge duidelijk zijn, het zal NEC ook een slok op een borrel schelen. Trainer Gert-Jan Verbeek zal vermoedelijk beginnen in een 4-4-2 formatie met een aanvallend ingesteld middenveld. Het kommetje, met een Amerikaan en een Oostenrijker (Bradley en Prager) wordt opgevuld met de aanvallende wingers Roy Beerens en Daniel Pranjic. Voorin zal Sibon worden bijgestaan door de Pool Matusiak.

Na weer een weekend zonder punten maar met goed voetbal lijkt de aloude vraag weer de kop op te steken: heeft NEC genoeg scorend vermogen? Met erkende doelpuntenmakers als Tim Janssen en Jhon van Beukering zou dit geen probleem moeten zijn maar van alle spitsen (en aanvallende middenvelders) weet alleen laatstgenoemde het net vaker dan één keer te vinden. Mario Been lijkt ook nog op zoek naar de goede positie voor Tim Janssen. Hij werd al uitgeprobeerd als rechtsbuiten en aanvallende middenvelder maar lijkt hierin toch niet zijn ei kwijt te kunnen. Brett Holman komt, na zijn blessure, inmiddels ook weer in aanmerking voor een plaatsje bij de selectie. De Australiër zal vermoedelijk nog niet kunnen starten. Voor Jonas Olsson zullen er waarschijnlijk ook weer enkele scouts op de tribune plaatsnemen. De lange stopper staat nog steeds bij diverse (Engelse) clubs hoog op de scoutingslijsten.

Bron: http://www.forzanec.nl/

Ramona

Bericht door Ramona » ma dec 03, 2007 7:20 am

K*tvoetbalzondag... :blush.gif:

Buiten het terechte verlies van AJAX heeft een wel knokkend NEC wederom onterecht verloren...maar ja, hoeveel wel gecreeerde kansen blijven onbenut...grrrrrrrr... :1evil.gif:

N.E.C. verliest op blubberveld van Heerenveen

N.E.C. speelde een knappe eerste helft, maar kwam vlak voor rust ongelukkig op achterstand. Het veld in het McDOS Goffertstadion was inmiddels meer blubber dan gras en voetbal was haast niet meer mogelijk. Na rust was er van een wedstrijd dan ook eigenlijk geen sprake meer. N.E.C. verloor met 0-1.

De omstandigheden maakten het haast onmogelijk om een fatsoenlijke wedstrijd te spelen. Van een afstandje zag het veld er nog wel aardig uit, maar het was bezaaid met plassen die er regelmatig voor zorgden dat de bal ineens stopte met rollen. Toen de wedstrijd eenmaal was begonnen was, was het wachten op het moment dat een van de twee ploegen daarvan kon profiteren. SC Heerenveen was de gelukkige. Dominique Kivuvu was in de veronderstelling dat hij aan het dribbelen was, maar de bal had zich een metertje achter hem vastgezogen in een plas. Bradley kon er met de bal vandoor en leek alleen op Gabor Babos af te kunnen gaan, maar Muslu Nalbantoglu kon met een uiterste inspanning het schot blokken.

Toch was het N.E.C. dat het beste met de omstandigheden om ging af en toe liet het zelfs goed voetbal zien. Na een eerste kwartier waarin veel glijpartijen waren en weinig risico werd genomen creëerde de ploeg van Mario Been een aantal goede mogelijkheden. In de zestiende minuut kopte Jhonny van Beukering een voorzet van Tim Janssen bijna binnen. Een minuut later Leek Janssen een voorzet van Jeremain Lens in te kunnen tikken, maar Jong A Ping was hem net te vlug af en kon er een corner van maken. Die corner kwam bij Lorenzo Davids terecht, die knap uithaalde en Vandenbussche verschalkte. Maar het was weer Jong a Ping die Heerenveen redde door de bal uit de doelmond te werken. En weer werd het een corner. Zeven corners kreeg N.E.C. in de eerste helft. En vrijwel elke corner was ook gevaarlijk, maar N.E.C. wist er niet uit te scoren. Vadocz was er heel dichtbij, met een staaltje hogeschoolvoetbal. Hij kreeg een afgeslagen corner bij de zijlijn, dacht niet na en probeerde de bal met buitenkantje rechts over de Friese keeper te krullen. Als hij had gezeten was de goal de hele wereld over gegaan, maar Vandenbussche voorkwam dat. Wat kon Heerenveen daartegenover zetten? Eén kans, en die zat ook meteen. Olsson en Muslu glibberden wat, waardoor Wisgerhof niet kon ingrijpen toen Poulsen de bal ontving. Die had geen moeite met dit buitenkansje en kon makkelijk van dichtbij de 0-1 maken.

De eerste helft zag er nog wel aardig uit, de tweede was een parodie op voetbal. De bal rolde op de as van het veld überhaupt niet meer en moest dus door de lucht gespeeld worden. Maar aan de rand van het veld schoten ballen bij de stuiter juist door, waardoor de bal voortdurend de zijlijn verdween. Pas toen lichtgewicht Ntibazonkiza het veld betrad waren er weer wat gevaarlijke momenten te zien. De Burundees kreeg de bal na een combinatie met McDOS Man of the Match Vadocz in het strafschopgebied en schoot voorlangs, waar hij beter af had kunnen spelen. En vlak voor tijd dribbelde hij knap tot de achterlijn en legde keurig terug op Holman, die wel hard, maar ook naast schoot. Zo verloor N.E.C. opnieuw een wedstrijd waarin het beter was dan de tegenstander. Maar het veld was in de tweede helft in zo’n belabberde toestand, dat de jacht op een punt, of misschien wel drie, eigenlijk niet mogelijk was.

Door: Jaap van Oosteren

Afbeelding

Bron: http://www.nec-nijmegen.nl/layout.php?p=1
Foto: http://www.forzanec.nl/

Ramona

Bericht door Ramona » ma dec 03, 2007 8:01 am

Citaten persconferentie na N.E.C. - SC Heerenveen
Uitgegeven op 02 december 2007 18:58

Mario Been (trainer N.E.C.):
,,We waren vandaag het meest gevaarlijk van de twee ploegen, maar verliezen wel. Dat hadden we absoluut niet verdiend. In de eerste helft krijgt Tim Janssen de beste kans van de wedstrijd, een bal die erin moet. Maar het was net niet. Iets dat typerend voor de ploeg is van de afgelopen weken. Het eerste schot op ons doel was direct de 0-1. Dat zorgt natuurlijk voor een negatief gevoel net voor rust, maar de jongens pakten dit goed op. Op het middenveld hadden we telkens ook een speler meer. Na rust krijgen we via Peter Wisgerhof direct weer een honderd procent-kans. Daarna blijf je hopen dat het balletje een keer goed valt. Door twee wissels leg je nog meer aanvallend vermogen in de ploeg, maar blijft het natuurlijk opletten dat je niet tegen de 0-2 oploopt. Om uiteindelijk in het linkerrijtje bij de subtoppers aan te sluiten, zullen we beter met onze kansen moeten omgaan. Je krijgt er elke wedstrijd slechts weinig, maar die moeten er dan wel in. Nu hebben we in de tweede helft voortdurend achter de feiten aangelopen. Verder kan ik terugkijken op een goede wedstrijd. De spelers kan ik in ieder geval niets verwijten.’’

Gertjan Verbeek (trainer sc Heerenveen):
,,Vlak voor de wedstrijd, aan het einde van de warming-up, vroeg ik aan de scheidsrechter wat zijn beweegredenen waren om wel of niet te spelen. Hij zei ‘de bal moet drijven’ en dat hebben we vandaag kunnen zien. Vooraf bedenk je een strijdplan waarmee je N.E.C. wilt bestrijden. Maar als je in Nijmegen komt en ziet dat het veld onder water staat waarop voetbal onmogelijk is, blijft daar weinig meer van over. Dat is jammer voor het publiek, jammer voor de spelers.

Je bent gedwongen veel de lange bal te spelen. Daarna is het wachten op een gelukstreffer waarmee de score open wordt opengebroken. In de eerste helft vond ik N.E.C. beter en door de toevalstreffer ontstaat er van hun kant natuurlijk nog meer druk. Na rust weet je dat N.E.C. furieus uit de kleedkamer zal komen. Dat bleek in de openingsfase ook zo, maar wij weten dan tegelijk ook dat we zeker mogelijkheden krijgen om er met een counter uit te komen en er ook kansen liggen in de omschakeling. Dat gebeurde ook zo. De 0-2 hadden we kunnen, zo niet moeten maken. In de laatste minuten weet je dat zij nog opportunistischer gaan spelen. En ze bleven gevaarlijk met de lange bal en enkele ingooien. Dan moet je opletten dat de bal niet één keer verkeerd valt. Brett Holman had de beste kans, met een schot dat naast ging. Op een veld, dat in ons nadeel is, hebben we toch de winst gepakt. Het middenveld waren we gedwongen over te slaan, want dat deel van het veld was het slechtst. Zo kwamen we niet aan voetballen toe. Maar ik ben nu zeker blij met de drie punten.’’

Bron: http://www.nec-nijmegen.nl/layout.php?p=1

Ramona

Bericht door Ramona » di dec 04, 2007 4:47 pm

Stel je vraag aan Mario Been: de eerste antwoorden
Uitgegeven op 04 december 2007 10:47

Sinds een maand kan elke N.E.C.-supporter zijn vraag mailen naar de trainer/coach van N.E.C, Mario Been. Elke maand worden, in de eerste week van die maand, de 3 beste en meest originele vragen geselecteerd en kun je de antwoorden ervan lezen op deze site. Omdat er meer dan 200 vragen zijn binnengekomen heeft onze hoofdtrainer maar liefst 6 in plaats van 3 vragen beantwoord. Mocht jij ook een vraag hebben aan de enige echte trainer van N.E.C, schroom niet en mail je vraag!

De eerste vraag van Kevin luidde "Toen je bij N.E.C. begon had je een goed gevoel bij de club. Je zag een goede toekomst. Ikzelf zie die ook. Toch is er tot op heden nog geen concrete verbetering in de positie op de ranglijst. Er zijn flink wat spelers weg gegaan en flink wat nieuwe bijgekomen. Je moet weer van voor af aan beginnen. Ik ben benieuwd waar je N.E.C. volgend seizoen of wellicht al eind dit seizoen ziet staan. Je werkt iedere dag met de groep en ziet waarschijnlijk ook de progressie die deze maakt. Mijn vraag is dus eigenlijk: Wat is jouw visie van N.E.C. in het resterende deel van dit seizoen en het daaropvolgende? Wat staat ons te wachten?"
Mario Been: "N.E.C. heeft een duidelijke visie. Samen met de technische staf ben ik er van overtuigd dat we op de goede weg zijn. Met deze jonge talentvolle groep is er nog veel winst te boeken. Dit seizoen heeft nog geen Eredivisieploeg ons weggespeeld. We doen goed mee maar laten nog te veel mogelijkheden liggen. We laten zien dat we talentvol zijn maar in de wedstrijden tegen Roda, Vitesse, Excelsior, FC Utrecht en Heerenveen moet je de bal op cruciale momenten er ook inschieten. Die zijn bepalend en daar moeten we dan ook beter mee om leren gaan. Toch zie je dat er voldoende kwaliteit in deze jonge ploeg zit. Door deze ontwikkelingen is het voor andere spelers ook aantrekkelijk om bij N.E.C. te komen voetballen, we zijn op de goede weg maar dat komt er nog niet uit in de vorm van punten. Ik zie de toekomst wel met veel vertrouwen tegemoet!"

De tweede vraag is van Nick: "Mario Been, wat zijn voor jou persoonlijk de grootste leerpunten geweest tijdens jouw periode bij N.E.C. tot nu toe?"
Daarop antwoordde de N.E.C. trainer: "Er zijn een aantal punten die ik de laatste anderhalf jaar heb geleerd. Ten eerste is het belangrijk geduld te hebben met een jonge ploeg. Soms gaan dingen niet zo snel als je zou willen, toch moet je juist dan vertrouwen houden en met geduld blijven werken. Dat geeft rust en heeft een goede uitwerking op het resultaat. Dat was te zien aan het begin van vorig en dit seizoen, na een teleurstellende start wisten we ons goed te herstellen. Ten tweede is het erg belangrijk om hard te werken, dat je een band hebt met de club en de mensen zodat je bewust bent van het feit dat N.E.C. zo leeft en mensen heel graag willen dat het goed gaat met deze mooie club."

De derde vraag is van Richard: "Denkt u dat het noodzakelijk is om alsnog een geroutineerde middenvelder aan te trekken in de winterstop, om zo in bepaalde wedstrijden toch een rustpunt op het middenveld, en iemand waar de jongere spelers zich aan op kunnen trekken?"
"N.E.C. is constant aan het kijken naar eventuele versterkingen. Scouting is daar dag in dag uit mee bezig. Ik moet zeggen dat Vadocz op dit moment die positie prima invult. Routine heeft te maken met leeftijd en ervaring, en daar zit ook een navenant kostenplaatje aan. Als onze twee Marks terug zijn, Mark Otten en Mark van den Boogaart, denk ik dat we nog meer goede mogelijkheden hebben. Dat wil echter niet zeggen dat wij onze ogen sluiten voor versterkingen. Door middel van onze scouting kijken we altijd naar betaalbare versterkingen."

De vierde vraag is van Hans Kersten: "Welke kwaliteiten moet je hebben om goed leiding en sturing te geven aan een (jonge) groep spelers?"
Been: "Het is vooral belangrijk om goed om te kunnen gaan met mensen. Want dat zijn al mijn jongens in de eerste plaats. Als trainer moet je inzien dat je te maken hebt met verschillende karakters en verschillende individuen, waar je anders mee om moet gaan. Ten tweede moet het voor iedereen een plezier zijn om je brood te verdienen in dit vak. Ik wil dat mijn spelers het leuk vinden om te trainen en graag uitvoeren wat ik met ze wil. Ten derde moet je niet alles zwart-wit zien. Soms moet je ergens van afstappen om iets te bereiken en weer een stap in de goede richting te maken. Tot slot moet je als trainer weten wanneer je ín de groep moet staan en wanneer je erboven moet staan. Als je deze vier punten onder de knie hebt kom je al een heel eind."

De vijfde vraag is van Ivan Bartholomeus: "Met welke speler uit de Eredivisie of N.E.C.-selectie zou jij jezelf vergelijken als voetballer?"
Been: "Dat vind ik een erg moeilijke vraag. Mijn spelers zijn eigenlijk heel anders dan ik vroeger was. Ik zie ook in de Eredivisie geen spelers waar ik mezelf in herken. Ik was een creatieve middenvelder met een vrij aardig schot uit de tweede lijn. Daarnaast was ik niet een van de snelste en ook koppen was niet mijn specialiteit! Dus oordeel zelf!"

De zesde vraag is van Bart: "In hoeverre scout jij ook spelers?"
Been: "Doordat ik erg intensief bezig ben met het eerste elftal ligt daar niet mijn prioriteit. Wel zie ik in het weekend veel wedstrijden uit de Ere- en Eerste divisie waardoor ik toch veel spelers voorbij zie komen. Mijn rol ligt meer in de eindfase van de scouting, bij een positief advies van de scouting maken we werk van een speler en gaan we hem intensief in de gaten houden en eventueel ook testen tijdens een proefperiode."

Bron: http://www.nec-nijmegen.nl/layout.php

Ramona

Bericht door Ramona » wo dec 05, 2007 9:27 am

Geluk bij een ongeluk
Door LUDO VAN DENDEREN

NIJMEGEN - Hoe onvoorspelbaar de voetballerij is, bewijst Krisztian Vadocz. Afgelopen zomer kwam de Hongaar bij toeval bij NEC, om vervolgens uit te groeien tot één van de dragende krachten op het middenveld.

Afbeelding
NEC-middenvelder Krisztian Vadocz. FOTO KOEN VERHEIJDEN

Achteraf zijn ze er bij NEC blij om. Maar wat baalde de clubleiding afgelopen zomer toen Olaf Lindenbergh afzag van een overgang naar de Goffert en voor Sparta koos. De toenmalige Ajacied had de leider op het middenveld van NEC moeten worden, maar zag dat zelf blijkbaar niet zitten. Wat nu, dachten de beleidsmakers, terwijl de transferdeadline dichterbij kwam.

Uitgerekend in de laatste dagen voor de markt sloot, sprak technisch directeur Carlos Aalbers weer eens met mensen van het Hongaarse MTK Boedapest, de club waarmee NEC sinds kort een samenwerkingsverband heeft. Allerlei zaken kwamen aan bod, onder meer de moeizame zoektocht naar een controlerende middenvelder. MTK wist er wel één, zo werd verteld: een Hongaarse international, ooit een enorm talent, die smachtte naar een nieuwe club. Hij stond onder contract bij het Franse Auxerre, maar was een half jaar uitgeleend geweest aan Motherwell uit Schotland. Krisztian Vadocz was de naam.

Nooit van gehoord, dacht Aalbers, om vervolgens een dvd met hoogtepunten van Vadocz te bekijken. De directeur was vrijwel meteen overtuigd. Zeker voor het betrekkelijk lage salaris dat Vadocz in Nijmegen wilde verdienen, durfde Aalbers de gok wel aan: hij mocht een jaar naar NEC komen. Drie maanden later is hij uitgegroeid tot een onmisbare schakel op het middenveld van trainer Mario Been.

,,Zo kan het gaan in de voetballerij,’’ lacht Vadocz, die al op 19-jarige leeftijd in de nationale ploeg debuteerde. ,,Ik ken die Lindenbergh niet, maar ik vind het helemaal niet erg om tweede keus te zijn. Ik wilde gewoon aan voetballen toekomen en dat kon bij NEC. Ik heb het hier prima naar mijn zin. Bijna had ik trouwens afgelopen zomer bijgetekend bij Motherwell. Die club wilde me van Auxerre overnemen en ik zou er elke wedstrijd spelen. Maar dat Schotse voetbal is eigenlijk niets voor mij. Als middenvelder zag je vrijwel elke bal van de defensie over je heen naar de aanvallers vliegen. Het echte kick and rush-voetbal wordt daar nog gespeeld.’’

Teruggaan naar Auxerre was in elk geval geen optie. Hij was als talent binnengehaald, maar kreeg geen moment speeltijd. ,,Ik had het gevoel dat ik op de trainingen vaak één van de uitblinkers was, maar de trainer zag het blijkbaar niet. Natuurlijk baalde ik daarvan. De oefensessies gebruikte ik daarom om aan mijn zelfvertrouwen te werken.

,,Vertrouwen in mezelf heb ik overigens altijd, óók als ik niet speel. Dat is een prettige karaktereigenschap. Nee, spijt heb ik nooit gehad van mijn stap naar Auxerre. Voor een Hongaarse voetballer is het niet verstandig om in de eigen competitie te blijven spelen, daar leer je weinig van. Spelen in buitenlandse competities, dáár heb je wat aan.’’

Maar één ding was afgelopen zomer zeker: dit seizoen moest Vadocz van zichzelf ergens een basisklant worden. Nóg een jaar zonder veel speelminuten kon hij niet verdragen. ,,Ik zal eerlijk zijn, erg veel wist ik vooraf niet van NEC. Maar in de Nederlandse competitie wil men echt voetballen, hier zou ik goed passen. Ik moest gewoon investeren in mezelf. Daarom is NEC goed voor me.

,,Dat hier behalve Babos en Adam Hrepka nog twee Hongaren zijn, is een prettige bijkomstigheid. En over enkele jaren hoop ik door te gaan naar Spanje. Daar spelen is mijn droom.’’

Sinds Vadocz basiskracht is, verbeterde ook het positiespel van NEC. Hij zet de lijnen uit en neemt de jonge talenten bij de hand. De kans dat NEC de tweejarige optie in het contract van Vadocz licht, is daarom groot.

En Lindenbergh? Over hem heeft in Nijmegen niemand het meer.

Bron: http://www.ad.nl/

joey
Erelid

Bericht door joey » wo dec 05, 2007 9:29 am

Perfect scoutingswerk weer. Toevallig over de speler gehoord, een dvd met hoogtepunten bekijken en halen maar! :smallgrin.gif:
Het stinkt aan alle kanten!

Ramona

Bericht door Ramona » wo dec 05, 2007 9:33 am

Let maar eens op 'm, Joey...

joey
Erelid

Bericht door joey » wo dec 05, 2007 9:46 am

Kan zijn, maar dit soort scouting lijkt nergens op. Een dvd met hoogtepunten.... Voor hetzelfde geld haal je een enorme miskoop in huis. Ik begrijp nu wel dat NEC Lindenbergh wilde halen. Ze letten daar niet goed op, hoor. :aai.gif:
Het stinkt aan alle kanten!

Ramona

Bericht door Ramona » wo dec 05, 2007 9:58 am

Vanwaar die aai? Zal mij een worst zijn hoe 't gegaan is; Tis goed dat-ie er is... :666.gif:

Ramona

Bericht door Ramona » vr dec 07, 2007 12:56 pm

Pfff...en dronken dat je kunt worden ook van dat gore evenementenbier... :excited.gif: :1evil.gif:

Officiële reactie van Gemeente Nijmegen op alcoholbeleid McDOS Goffertstadion
Uitgegeven op 06 december 2007 11:02

Zoals reeds aangegeven in het verslag van de supportersavond van 8 oktober 2007 heeft een N.E.C. supporter enige tijd geleden het initiatief genomen om het onderwerp ‘biertje op de tribune’ aan te kaarten bij de Gemeente Nijmegen. Hieronder de officiële reactie van de Burgemeester van Nijmegen, Thom de Graaf.
Dank voor uw brief waarin u vraagt om het alcoholbeleid in het Goffertstadion te versoepelen gezien de ongelijke behandeling in de verschillende stadions in Nederland.

Deze ongelijkheid bestaat inderdaad en Nijmegen neemt in relatie tot andere steden een redelijk strenge plek in als het op alcoholbeleid in het stadion aankomt. Dat kent zijn oorzaak in het verleden. Uit onderzoeken blijkt dat gebruik van alcohol en drugs een belangrijke rol speelt bij de voetbal gerelateerde geweldscriminaliteit. Dan vind ik dat ik mijn verantwoordelijkheid moet nemen. Met de genomen maatregelen is het nog steeds mogelijk een biertje (en zelfs meer) te drinken. Het is alleen niet mogelijk dit op de tribune te nuttigen. Dit voorkomt dat individuen of groepen grote hoeveelheden alcohol tot zich nemen tijdens de wedstrijd. De ervaringen van de afgelopen drie seizoenen waarin deze maatregel in Nijmegen gold zijn positief.

In het eindrapport van het auditteam voetbalvandalisme seizoen 2006 - 2007 (terug te vinden op de site van het ministerie van binnenlandse zaken en koninkrijksrelaties) wordt uitgebreid stilgestaan bij alcoholgebruik in de stadions: “Het Auditteam is van mening dat alcoholbeleid bij alle clubs gelijk moet zijn. Afwijkingen van het beleidskader zijn ongewenst. Het broze draagvlak onder supporters voor deze tolerantiegrenzen wordt ondermijnd door in gelijke situaties ongelijk te handelen. De praktijk vraagt onverminderd om eenduidig beleid: nog steeds is bij incidenten vrijwel altijd sprake van overmatig drankgebruik en/of drugsgebruik. ... Het Auditteam constateert dat de landelijke regels en voorschriften op dit punt een te vrijblijvend karakter hebben”.

Het Auditteam doet dus net als u een roep om uniforme benadering. Wat mij betreft zouden alle (eredivisievoetbal)steden zich aan een streng alcoholbeleid mogen conformeren zoals vastgelegd in het beleidskader bestrijding voetbalvandalisme en voetbalgeweld 2005.

Het is de verantwoordelijkheid van het lokale overleg tussen burgemeester, politie, openbaar ministerie en het voetbalbestuur om invulling te geven aan het lokale voetbalveiligheidsconvenant. Vlak voor aanvang van het huidige voetbalseizoen hebben we uitgebreid gesproken over alcohol in het stadion en ervoor gekozen om het huidige beleid te continueren.

In andere steden worden andere keuzes gemaakt maar ik proef in het eindrapport van het Auditteam een ondersteuning van de Nijmeegse keuze.

Ik ga er van uit u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.

Met vriendelijke groet,
de Burgemeester van Nijmegen,

mr. Th.C. de Graaf

Aanstaande maandag, 10 december organiseert N.E.C. wederom een supportersavond. Plaats van handeling is Multifunctioneel Sportcomplex ‘De Eendracht’, aanvang 20.30. Tijdens deze avond zullen onder andere de actiepunten n.a.v. de vorige supportersavond worden besproken, te weten:

- N.E.C. brengt nogmaals 'het biertje op de tribune' in bij Gemeente Nijmegen.
- N.E.C. checkt bij Gemeente Nijmegen of de brief, die de supporter heeft ontvangen n.a.v. een vraag over 'het biertje op de tribune', gepubliceerd mag worden op www.nec-nijmegen.nl.
- N.E.C. ontwikkelt een passepartout voor het bezoek aan uitwedstrijden na de jaarwisseling (7 wedstrijden voor de prijs van 5).
- N.E.C. gaat seizoenkaarthouders op een deel van de Gofferttribune aanschrijven om te zien of er voldoende draagvlak is voor 'free seating'.
- N.E.C. geeft volgend seizoen wederom de zaterdagavond aan bij de KNVB als voorkeurdag voor thuiswedstrijden
- N.E.C. initieert een gesprek met Twinlife, supporters en N.E.C. aangaande het Merchandise-beleid.

Bron: http://www.nec-nijmegen.nl/layout.php

Ramona

Bericht door Ramona » vr dec 07, 2007 3:04 pm

Voorbeschouwing: Sparta Rotterdam - NEC

Competitie: Eredivisie 2007-2008
Speeldatum: zondag 9 december 2007
Stadion: Sparta-Stadion Het Kasteel, Rotterdam
Scheidsrechter: Tom van Sichem

Blessures
Mark Otten (Afgescheurde kruisband)

Schorsingen
geen schorsingen bekend

Onderlinge stand

Pos. Team Gespeeld Gewonnen Gelijk Verloren Punten
+ / -
13. NEC 13 3 2 8 11 12 - 22 (-10)
18. Sparta Rotterdam 13 0 6 7 6 17 - 35 (-18)

Op een ongetwijfeld regenachtig Kasteel mag NEC aankomende zondagmiddag aantrainen tegen Sparta Rotterdam. De Rotterdammers hebben vooralsnog een moeilijk seizoen, mede getuige de laatste plaats. Traditioneel heeft NEC het de afgelopen jaren niet moeilijk tegen de Nederlandse ''traditionsverein''.

Maar wat zijn statistieken als NEC op bezoek moet bij een club in nood? NEC is jaarlijks goed voor een puntje of negen tegen ploegen die het al weken- of zelfs maandenlang moeilijk hebben. Ondanks het tegenvallende puntenaantal van Sparta speelde de ploeg onder Gert Aandewiel zeer behoorlijk voetbal. Zoals u allen weet is dat echter geen garantie voor punten, laat staan voor lijfsbehoud. Terecht of niet, Aandewiel werd door TD Danny Blind de laan uitgestuurd en Adrie van Tiggelen neemt voorlopig het roer over. De spijkerharde voetballer van weleer hielp Sparta al eerder een handje door ze door de nacompetitie te loodsen na het ontslag van Mike Snoei. Opvallend is dat Sparta drie van de vijf punten thuis behaalde in wedstrijden die men normaliter zou verliezen. tegen AZ, Ajax, FC Twente wist de club van BN'ers Jules Deelder en Hugo Borst echter op de been te blijven en in totaal zelfs vijfmaal te scoren. Sparta heeft overigens ook een zeer behoorlijke selectie. Met namen als Nourdin Boukhari, Arne Slot, Sander Westerveld en Olaf Lindenbergh staat er een ervaren en gelouterd elftal. Of die laatste meedoet is nog onzeker. De routinier, die in de nadrukkelijke belangstelling stond van NEC, schopte op schandalige wijze Utrechter George naar de grond en er is inmiddels een onderzoek naar hem ingesteld.

Dat Lindenbergh een voor NEC onmisbare schakel zou zijn was vrijwel iedereen het over eens vóór het seizoen. Inmiddels loopt hij, nadat hij zich op 31 augustus nog aanbood in De Goffert, gefrustreerd rond op Het Kasteel en blinkt hij uit in gemene schoppen en vervelende trekjes. Op de beoogde positie van de Nederlandse routinier speelt inmiddels de Nijmeegse rust zelfe: Krisztian Vadocz. De Hongaar ontpopt zich wekelijks tot een nog betere voetballer die op de positie van verdedigende middenvelder technisch vernuft koppelt aan body en werklust. Een perfecte combinatie voor het Nijmeegse middenveld wat ook zondag gecomplementeerd zal worden met Lorenzo Davids en Dominique Kivuvu. Tim Janssen zal waarschijnlijk weer vlak achter de beide spitsen Jermain Lens en Jhon van Beukering opereren. Dat de positie van aanvallend middenvelder de Brabander niet op het lijf is geschreven lijkt voor iedereen logisch. Voornamelijk trainer Mario Been blijft geloven in de nieuwe positie voor de spits. Het lijkt echter een kwestie van tijd voordat ook Mario Been inziet dat hij beter tot zijn recht komt naast Jhon van Beukering.

Bron: http://www.forzanec.nl/

Banjavi
Contacteer:

Bericht door Banjavi » vr dec 07, 2007 7:26 pm

Is Mario Been nix voor het Nederlands 11tal... hij zet de spelers ook niet op de plek waar ze horen...

:1evil.gif:
Afmaker Janssen is geen spits meer
Door: William | Gepubliceerd: Vandaag 18:53 | Laatst bewerkt: Vandaag 18:53 | 1 reactie

Tim Janssen heeft bij NEC al op diverse plekken gespeeld, behalve op die ene waar hij goed is: centraal in de aanval.

''Dat heeft te maken met de kwaliteiten van de spitsen bij NEC'', zegt Janssen. ''Voor mij betekent het dat ik 'op tien' heb gespeeld, op de vleugels en op het middenveld. Daar moet ik me in schikken. Zo ontdek je ook weer andere kwaliteiten bij jezelf.''

Om dat laatste moet de afmaker van beroep zelf ook grinniken. ''Ik kom minder voor de goal en dat merk je duidelijk. Ik wil wel in de spits, maar de trainer kiest. Zo werkt dat.''

Ramona

Bericht door Ramona » za dec 08, 2007 8:26 am

De wegen van di Mario zijn ondoorgrondelijk idd...ben benieuwd hoe het uitpakt...
Je hebt 'm al een vraag gesteld, BanJovi? :headbang.gif:

Holman terug in de basis bij NEC
Door: William | Gepubliceerd: Gisteren 18:50

Brett Holman keert zondag tegen Sparta terug in de basis bij NEC. Afgelopen week keerde hij tegen Heerenveen terug in het elftal via een invalbeurt na tien weken blessureleed.

Toch is de selctie voorin opnieuw niet compleet. Deze week ontbreekt Jhonny van Beukering met een rugblessure. De topscorer van NEC is vrijwel zeker niet inzetbaar tegen Sparta. Mario Been speelt in Rotterdam met drie aanvallers. Holman staat centraal in de Nijmeegse aanval.

Opstelling: Babos; Muslu, Wisgerhof, Olsson, El Akchaoui; Kivuvu, Vadocz, Davids; Janssen, Holman, Lens.

Banjavi
Contacteer:

Bericht door Banjavi » za dec 08, 2007 11:01 am

Wat moet ik hem vragen dan... of ze hem al hebben gevraadd voor functie als Bondscoach?

Ramona

Bericht door Ramona » za dec 08, 2007 11:45 am

banjavi schreef:Wat moet ik hem vragen dan... of ze hem al hebben gevraadd voor functie als Bondscoach?
Hehe...

Jij 'nuilt' toch over 't feit dat Tim in de spits moet staan ipv...maar wellicht worden je gebeden verhoord aangezien Jhon hoogst waarschijnlijk ontbreekt...maar offie centraal staat...?

Banjavi
Contacteer:

Bericht door Banjavi » za dec 08, 2007 11:57 am

Vandaag zal hij wel in de spits staan, maar omdat NEC geen buitenspelers heeft volgens Been moeten de 3 spitsen vandaag rouleren (jansen, lens en holman). Wat mij betreft stelt hij vandaag een 4-4-2 opstelling op met Lens en Jansen in de spits, holman daar vlak achter en Kivuvu, Vodech en Davids daar weer achter. Dan heb je een prima aanvallend elftal staan zonder spitsen die elkaar in de weg gaan lopen.

Maarja... wie ben ik ??

Ramona

Bericht door Ramona » za dec 08, 2007 12:02 pm

Jij bent BanJovi... :smallgrin.gif:

Maar ik ga wel mee in je opstelling...ze motten winnen iig... :1evil.gif:

Iets anders, maar pfff... :excited.gif:

SV doet beklag over buscombi Willem II

De Supportersvereniging NEC heeft haar beklag gedaan over de opgelegde buscombi bij de wedstrijd Willem II - NEC op 30 december. De gemeente Tilburg heeft hiertoe besloten vanwege ongeregeldheden bij NEC - Willem II, toen Willem II-supporters voor ongeregeldheden zorgde in het Nijmeegse stadscentrum.

Onderstaande brief is verstuurd aan de veiligheidscoördinator van de gemeente Tilburg, de heer Swinkels.
Geachte heer Swinkels,

Met verbazing lazen wij uw brief van 26 november 2007, gericht aan NEC. In deze brief geeft u aan dat in jullie driehoeksoverleg van 26 november 2007 is besloten tot een verzwaring van de regeling voor de wedstrijd Willem II – NEC. Als reden geeft u de ongeregeldheden voorafgaande aan de wedstrijd NEC – Willem II aan.

Echter, bent u wel goed genoeg op de hoogte van deze ongeregeldheden? Zijn deze ongeregeldheden niet veroorzaakt door de supporters van Willem II zelf? Zijn er toen geen 60 Willem II supporters gearresteerd? En waren deze ongeregeldheden niet in de binnenstad van Nijmegen, wat zo’n 5 kilometer van het Goffertstadion verwijderd is? Wat hadden de Willem II supporters daar eigenlijk te zoeken?

De door u aangescherpte regeling van A naar B met buscombi is uiteindelijk een benadeling voor onze supporters terwijl daar het probleem dus helemaal niet ligt. De afgelopen jaren heeft zich bij Willem II – NEC geen enkel incident voorgedaan dat aanleiding zou moeten geven om de regeling te verzwaren. U straft nu onze supporters voor de daden van de Tilburgse achterban.

Wij stellen dan ook voor dat de regeling terug gebracht wordt naar de aanvankelijk vastgestelde A-regeling.

In afwachting van uw antwoord verblijf ik.

Met vriendelijke groet,

Rob Schevers,
Voorzitter Supportersvereniging NEC

Ramona

Bericht door Ramona » zo dec 09, 2007 4:33 pm

:drls.gif:

Zo...dat lucht op...stelletje prutsers...

Banjavi
Contacteer:

Bericht door Banjavi » zo dec 09, 2007 8:54 pm

Volgend jaar Omniworld uit... is ook leuk...

Plaats reactie