Jonas Olsson in belangstelling van Engelse clubs
Door: Steven | Gepubliceerd: Vandaag 14:57
De kans dat Jonas Olsson NEC deze winter verlaat lijkt steeds groter te worden. Verschillende Engelse clubs hebben interesse getoond in de verdediger, al weet de Zweed zelf nog niet om welke clubs het gaat. ''Ik weet dat er interesse is en om welke clubs het gaat weet ik niet, maar er is zeker een kans dat ik NEC zal gaan verlaten in deze winter.''
Voor Olsson is het altijd een droom geweest om in Engeland te spelen. ''Mijn hart ligt in de Premier League. Ik heb het hier ontzettend naar mijn zin, maar als ik de kans krijg zal ik die zeker grijpen, want het is natuurlijk ook een stap hogerop. Ook is dit de kans voor NEC om nog wat aan mij te verdienen, aangezien ik nog maar een contract heb voor anderhalf jaar en NEC zich met deze eventuele transfer weer kan bewegen op de transfermarkt.''
De winterstop komt dichtbij, maar er zijn nog belangrijke zaken die dichterbij staan. ''Morgen spelen we eerst tegen Utrecht en die wedstrijd moeten wij kunnen winnen. De laatste wedstrijden laten we aardig voetbal zien, uitgezonderd van de wedstrijd tegen AZ, dus we gaan daar voor de drie punten. Ik denk dat het een kleine overwinning wordt.''
ForzaNEC weet te melden dat in het geruchtencircuit de naam van Bolton Wanderers als mogelijk geïnteresseerde club wordt gefluisterd.
![]()
Die vertrekt wel...helaas...pracht speler...alleen niet voor de tegenstander...
Eerste basisplaats lonkt voor Aarab
Door: Jeroen | Gepubliceerd: Gisteren 15:22
Er is een serieuze kans dat Naïm Aarab zondag tegen FC Utrecht voor het eerst dit seizoen in de basis start bij NEC. De 19-jarige Belgische verdediger vervangt dan Muslu Nalbantoglu, die momenteel ziek is.
Als Naïm Aarab mag starten tegen FC Utrecht, dan wil hij die kans aangrijpen om zich te laten zien. ''Er zijn niet veel kansen, ik wil het wel laten zien als Muslu zondag nog ziek is'', zegt de jonge Belg. Hij viel dit seizoen twee keer goed in als centrale verdediger. ''Ik ben geen bij Anderlecht ben ik opgeleid als centrale middenvelder of centrale verdediger. Maar rechtsback of rechtshalf kan ik ook.''
Tegen FC Utrecht treft hij jongeling Leroy George als directe tegenstander. ''Ik moet zien dat hij me niet te vaak voorbij loopt en hoop goed te spelen.''
NEC-trainer Mario Been verwacht dat zijn ploeg tegen Utrecht een stap heeft gemaakt ten opzichte van vorig seizoen. ''Toen waren we nogal onder de indruk van het publiek'', vindt Been. ''Dat publiek is fantastisch, maar dat mag niet ons probleem zijn. Pas als je uit bij Fenerbahçe speelt mag je een keertje extra naar de wc.''
Been sleutelt op het middenveld nog aan de juiste invulling. ''Tim Janssen is een middenvelder die aanvallend iets moet doen. Hoe we zijn rol in gaan vullen (hij speelde vrijdag 'op 10', red.) moeten we nog bekijken.''
Brett Holman traint sinds donderdag weer mee met de selectie. De Australiër is er maar liefst negen weken uitgeweest met een enkelblessure die aanvankelijk niet al te ernstig leek. ''Het heeft heel lang geduurd'', zegt de Australische aanvaller van NEC. ''Ik ben er zeker acht weken uitgeweest. Het is lekker weer bij de groep te zijn. Het gaat ook goed, ben niet meer met die enkel bezig. Ik heb vandaag (vrijdag, red.) voluit meegedaan.''
Dat betekent niet dat Holman direct weer kan spelen. ''Ik voel nog wel dat ik mijn enkel meer belast. Maar als je meer of andere trainingsarbeid verricht is dat logisch. Het moet allemaal sterker worden.''
Vermoedelijke opstelling: Babos; Muslu (Aarab), Wisgerhof, Olsson, El Akchaoui; Kivuvu, Vadocz, Janssen, Davids; Van Beukering, Lens.
Bron: Omroep Gelderland
Wisgerhof hoopt op "Utrechtse magie"
Door: Jeroen | Gepubliceerd: Vandaag 09:05
Hij spreekt over een 'redelijk cruciale pot'. Peter Wisgerhof bezoekt morgen met NEC de Galgenwaard en wat de Wageninger betreft mag de 'Utrechtse magie' wel aanhouden.
Oftewel, die slechte thuisreeks van de club uit de Domstad moet nog zeker dit weekeinde worden doorgezet. NEC sluit dan immers aan bij de middenmoot van de eredivisie.
Zo ver is het nog lang niet, weet Wisgerhof (28). NEC is immers bij uitstek de club die een zwalkende opponent de helpende hand toesteekt. Sterker nog, daarin blinkt het Nijmeegse ensemble al jaren uit. ''Het is dus zaak met die traditie te breken'', lacht de Wageninger. ''We hebben de punten hard nodig. Als we verliezen, kijken we de komende tijd vooral naar beneden. Dat is niet onze ambitie, want we richten ons op een plek in de top-9. Maar we mogen de realiteit nu even niet uit het oog verliezen.''
Die realiteit is deels ingegeven door een ongelukkige start van het seizoen. NEC heeft al een zwaar programma achter de rug, met onder andere de uitwedstrijden bij PSV, Ajax, AZ en FC Twente. ''En daarin haalt een club als NEC nu eenmaal niet zo snel punten'', beseft Wisgerhof. ''Omdat we door blessures ook een spitsenprobleem hebben gehad, staan we nu op de dertiende plaats. Het valt even allemaal niet mee.''
De trip naar FC Utrecht komt zodoende 'in principe' goed uit. Het team van Wim van Hanegem heeft in eigen haven nog geen wedstrijd gewonnen. ''Maar de cijfers vertellen natuurlijk niet het hele verhaal'', zegt Wisgerhof. ''Bij Utrecht kan het spoken, dat weet elke voetballer. Voor ons is het zaak zondag (morgen, red.) snel op voorsprong te komen. Dan gaat de aanhang van Utrecht morren, neem ik aan. En dat vergroot de onzekerheid alleen maar.''
Broos vertrouwen geldt ook voor NEC, al is de laatste weken een opgaande lijn in het Nijmeegse spel merkbaar. Na een week van relatieve rust in verband met interlandvoetbal moet dat ook klinkend resultaat opleveren. ''We hebben voor FC Utrecht drie trainingsdagen met de hele groep. Dat is genoeg om goed geprepareerd aan de start te staan. We kennen het belang van deze wedstrijd.''
Wisgerhof zeker. Hij is in de loop der jaren uitgegroeid tot het boegbeeld van NEC. De Wageninger is bezig met zijn zevende seizoen in De Goffert en hij geldt tegenwoordig als woordvoerder van de spelersgroep. ,,Dat hoort bij het groeiproces'', stelt hij. ,,Ik ben bij NEC wel op mijn plaats, moet ik zeggen. Ik zit bij een geweldige club.''
Zijn contract loopt ook door tot de zomer van 2009. Maar of hij daarna bijtekent, is nog de vraag. ,,Ik kom nu op een leeftijd aan, waarbij de stap naar een mooie club nog kan. Natuurlijk trekt het buitenland wel, maar dan moet zich toch eerst een club melden. Daarom kijk ik niet zo ver vooruit. Ik voetbal bij NEC, heb het enorm naar mijn zin en heb nauwelijks last van blessures. Perfect bestaan? Ik heb het mooiste beroep dat ik kan bedenken. En met een zege bij Utrecht wordt het helemaal leuk.''
Bron: De Gelderlander
Geknipt en geplakt van: http://www.forzanec.nl/