NEC 2009-2010
Re: NEC 2009-2010
1-0 voor NeC... Goossens weer gescoord.
Rood voor Zomer (2x Geel)
Intussen is het 1-1...
Ik hoor op de radio dat Excelsion flink aan het aanvallen is.
2-1 El-Ak.
Rood voor Zomer (2x Geel)
Intussen is het 1-1...
Ik hoor op de radio dat Excelsion flink aan het aanvallen is.
2-1 El-Ak.
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."
- Ramona
- Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
NEC bekert verder na krappe zege
woe. 28 oktober 2009
NEC heeft zich vanavond in een zenuwslopende ontmoeting met Excelsior met een 2-1 overwinning verzekerd van een plaats in de 1/8 finale van de KNVB beker. Een welkome opsteker na een enerverende week waarin coach Dwight Lodeweges na een zoveelste slappe verliespot tegen PSV besloot de handdoek in de ring te gooien. Aan Wim Rip en Wilfried Brookhuis hierdoor de ondankbare taak om de brokstukken bijeen te rapen en de ploeg in korte tijd mentaal weer klaar te stomen voor deze bekerontmoeting. En eens te meer bleek dat het in bekerduels flink kan spoken. Nadat NEC vroeg in de tweede helft op voorsprong was gekomen door een wederom wonderschoon doelpunt van John Goossens, liep Zomer in de 83e minuut tegen een tweede gele kaart op en mocht dus vroegtijdig gaan douchen. Tot overmaat van ramp schoot Excelsior aanvaller Fernandez zijn ploeg in de 87e minuut langszij. Een verlenging was het gevolg, waarin El-Akchaoui tot grote vreugde van het al wekenlang geplaagde NEC publiek in de 106e minuut de winnende treffer voor zijn rekening nam. De wedstrijd eindigde uiteindelijk met 20 spelers op het veld, nadat ook de aanvoerder van Excelsior kort voor het einde van de verlenging met een tweede gele kaart de kleedkamers op had mogen zoeken.
http://www.detrouwehonden.nl/
Mooi!

Zo mooi was NEC de eerste helft niet, begreep ik van mijn pa. Maargoed... ze zijn door.
Ik hoorde op de radio dat Excelsior bij vlagen veel beter was. Kan er verder niet echt over oordelen, buiten de korte samenvatting.
Kortoms... ze zijn door... prima... nu hopen op "jong de graafschap" ofzo.. :-)
Ik hoorde op de radio dat Excelsior bij vlagen veel beter was. Kan er verder niet echt over oordelen, buiten de korte samenvatting.
Kortoms... ze zijn door... prima... nu hopen op "jong de graafschap" ofzo.. :-)
- Ramona
'kHeb er ook niet meer van gezien, maar ze zijn door...toch mooie opsteker na al dat gedoe!
http://www.forzanec.nl/

Rip: 'Er was verbazing en er heerste verslagenheid'
Geplaatst op: 29-10-09 om: 01:46 door:
Steven de Jel
Interim-trainer Wim Rip maakt gekke weken door. De trainer van Jong NEC verving twee weken terug nog de door een hartaanval getroffen Ron de Groot als assistent trainer, maar stond door het plotselinge vertrek van Dwight Lodeweges ineens als hoofdtrainer op het veld in de bekerwedstrijd tegen Excelsior. ‘De kriebels vooraf vielen wel mee, want je bent je toch gewoon aan het focussen op de wedstrijd. Natuurlijk was het soms tijdens de wedstrijd wel spannend, zeker toen Excelsior de 1-1 maakte.’
Rip, die in het bezit is van het diploma Assistent Coach Betaald Voetbal/UEFA B, zag een ploeg die totaal verbaasd was door het vertrek van Lodeweges. ‘Er heerste ook een soort verslagenheid. Maar ik gaf ook aan dat iedereen gewoon zijn taken moest uitvoeren als normaal. Ze moeten deze gewonnen wedstrijd dan ook niet zien als “iets goedmaken”, die overwinning is gekomen omdat ze het verdienen. Er is genoeg geneuzel geweest en dat moet afgelopen zijn.’
‘Een mooie start, van een nieuw begin’, geeft de trainer aan. ‘Of is dat taaltechnisch niet helemaal juist?’ Er verschijnt een lach op het gezicht van Rip. ‘We moeten in ieder geval de rug rechten en dat is vandaag gebeurd. Het was niet altijd even goed voetbal, maar vooral in de tweede helft van de verlenging hebben ze het erg goed gedaan. De wedstrijd kantelde echt en ze wonnen steeds vaker de tweede bal. Het geeft ook nog maar eens aan hoe fit deze groep is.’ Van een toevalstreffer wil de coach niets weten. ‘Excelsior had blijkbaar een overtreding nodig om ons af te stoppen, dus dan is het doelpunt dat viel uit die vrije trap ook zeker verdiend.’
Pothuizen: 'Ik wil niet meer achteruit kijken'
Geplaatst op: 29-10-09 om: 00:36 door:
Steven de Jel
NEC heeft zich woensdagavond ten koste van Excelsior geplaatst voor de achtste finales in het KNVB-bekertoernooi, maar kon deze plek pas in de verlenging afdwingen. Patrick Pothuizen hoefde de vrije trap van Youssef El-Akchaoui maar licht aan te raken om de doelman kansloos te laten. ‘Dit had het team nodig. Het was een lastige wedstrijd, maar deze ronde doorkomen was het belangrijkste.’
Een van de verwijten van de vertrokken trainer Dwight Lodeweges was dat de ploeg geen team meer zou zijn. Volgens de verdediger wordt dat groter gemaakt dan het is. ‘Ik wil ook niet meer spreken over gisteren. Ik wil het hebben over vandaag, over de wedstrijd. We hebben tegen Excelsior laten zien wel één team te zijn en hebben karakter getoond.’ Opvallend was dan ook de spurt van de spelers naar de dug-out. ‘We lieten zien dat we van elkaar houden, ha ha.’
Pothuizen vindt de overwinning verdiend op basis van het spel van de Nijmegenaren. ‘Vooral in de verlenging hebben we veel druk weten te zetten en stonden we achterin goed te dekken. We moeten nu met zijn allen de draad oppakken en er zondag weer staan in de lastige uitwedstrijd tegen Sparta.’
- Ramona
Tja...
vi.nl
'Invloedrijke investeerders NEC willen Adriaanse'
29/10/2009 08:33
Een groep invloedrijke investeerders, onder wie Marcel Boekhoorn, ziet Co Adriaanse als de meest geschikte kandidaat om de dinsdag opgestapte Dwight Lodeweges op te volgen bij NEC, meldt het AD.
De investeerders maakten zich in 2006 sterk voor de komst van Mario Been. De groep is nu van mening dat Adriaanse de juiste man is om de ploeg weer terug op niveau te brengen. Het is vooralsnog onbekend of de oefenmeester, die momenteel zonder club zit, interesse heeft in de baan. Adriaanse legde na zijn gedwongen vertrek bij Red Bull Salzburg inmiddels al enkele aanbiedingen naast zich neer.
De geldschieters zien geen obstakel in de waarschijnlijk riante salariseisen van Adriaanse. Ze verwachten dat de Amsterdamse oefenmeester de transferwaarden van Björn Vleminckx en Erton Fejzullahu zal verhogen. Het tweetal kwam deze zomer naar Nijmegen met hulp van de geldschieters.
vi.nl
"Adriaanse wil die invloedrijke inversteerders niet."
Ach... ook DIE mensen mogen dromen hebben natuurlijk.
Ach... ook DIE mensen mogen dromen hebben natuurlijk.
Op www.azfanpage.nl gaat het gerucht dat Boekhoorn een vordering van 32 miljoen op de DSB-bank zou hebben, met spelers als onderpand.jamie schreef:Ik denk nou niet dat Dembele of El Hamdaou zitten te wachten op NEC.de Telegraaf schreef:NIJMEGEN - Marcel Boekhoorn, investeerder en suikeroom van NEC, hoopt garen te spinnen bij de financiële situatie van voormalig AZ-sponsor DSB. De puissant rijke Boekhoorn liet op de website van Quote weten dat hij Mounir El Hamdaoui, Moussa Dembélé, Jeremain Lens en Kew Jaliens interessante spelers vindt om naar NEC te halen. Die mogelijkheid doet zich voor wanneer de curatoren van DSB er niet in slagen om AZ in zijn geheel van de hand te doen.
Voor wat het waard is.
Het stinkt aan alle kanten!
Dan moeten die spelers ook nog willen...
Face your fears and live your dreams, No Fear
-
niks
Laatst gewijzigd door Vedette-10- op vr jan 01, 2010 3:33 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Even... maar had Rip nou wel of niet een trainersdiploma/ papieren om NEC te mogen trainen voor langere tijd? Ik hoorde ergens dat er binnen 4 weken een oplossing geonden dient te worden en dat hij nu die tijd mag uitzitten van de KNVB. Klopt hier wat van Ramoon... weet jij dat toevallig?NEC: "Nog wat recht te zetten tegen Groningen"
NEC werd donderdagavond aan FC Groningen gekoppeld in de achtste finale van de KNVB Beker. Interim-trainer Wim Rip aast op revanche op bezoek bij de groen-witten.
Vorig seizoen werd immers nog redelijk kansloos verloren van Groningen. "Gemakkelijk gaat het niet worden. Volgens mij hebben we in Groningen nog iets recht te zetten dus dit is voor ons een uitstekende kans op sportieve revanche", oordeelt Rip op de website van NEC.
Ook linksachter Youssef El-Akchaoui ziet mogelijheden tegen de noordelingen: "Het had nog lastiger gekund. Ik vind FC Groningen erg wisselvallig op dit moment dus de kans is absoluut aanwezig de volgende ronde te halen."
Routinier Patrick Pothuizen (foto) is minder blij met de reis naar Groningen. "Eerlijk gezegd had ik liever een andere tegenstander gehad", zegt de verdediger. "Het is een moeilijke wedstrijd, maar het cliché zegt niet voor niets 'in de beker kan alles'."
- Ramona
Nee, Wim heeft niet de juiste papieren.
Die KNVBregel schijnt te omzeilen zijn, door officieel Ron de Groot aan te stellen als hoofdtrainer, die wel de vereiste papieren heeft. Zolang hij herstellende is kan Wim het overnemen en is aan de eis van aangestelde gediplomeerde hoofdtrainer voldaan...
Die KNVBregel schijnt te omzeilen zijn, door officieel Ron de Groot aan te stellen als hoofdtrainer, die wel de vereiste papieren heeft. Zolang hij herstellende is kan Wim het overnemen en is aan de eis van aangestelde gediplomeerde hoofdtrainer voldaan...
- Ramona
'Rip voelt geen stress, wel kriebels'
Geplaatst op: 30-10-09 om: 08:21 door:
JJ
Wim Rip en Wilfried Brookhuis tekenden woensdag voor hun eerste zege met NEC. Nu het goede voetbal nog. Maar dat komt, weet de nieuwe coach.
In de Brasserie van het Goffertstadion wordt Wim Rip een dag na de bekerwinst op Excelsior door een NEC-supporter gefeliciteerd met zijn eerste overwinning. "Eigenlijk moet ik nu stoppen", zegt de Wageninger, die na het vertrek van Dwight Lodeweges samen met Wilfried Brookhuis de kar bij het eerste trekt. "Is goed voor mijn c.v. Ongeslagen in het betaalde voetbal." Hij lacht een ontspannen lach.
Spreidt de armen om aan te geven dat hij woensdag niet stijf stond van de stress. "Dat ken ik eigenlijk niet. Ik was wel nieuwsgierig. Voelde de kriebels in mijn buik. Maar verder? Net als Wilfried kan ik de zaken goed relativeren."
De eerste afspraak die het duo maakte met de spelersgroep was om weer op 'nul' te beginnen. En dus zat Saïdi Ntibazonkiza voor het eerst deze competitie weer bij de selectie. "De problemen lagen voorin. Moestafa El Kabir is na zijn rode kaart bij Jong NEC voor drie wedstrijden geschorst, Rick ten Voorde is zich aan het terugknokken na zijn nierbekkenontsteking en Björn Vleminckx had tijdens de laatste training last van zijn lies gekregen. Ook vanuit de spelersgroep kwam de wens om Saïdi er weer bij te halen. Duidelijker kunnen ze niet aangeven dat hij weer geaccepteerd wordt. Maar daar hing het dus niet van af, hè. We hadden sowieso besloten hem er weer bij te nemen."
Hij noemt de zege op Excelsior "erg belangrijk" zonder de realiteit uit het oog te verliezen. "Omdat we over verheffend voetbal nog even de mond moeten houden, maar dat gaat wél komen. Na die 1-0 zag je een periode dat we genoeg kwaliteit in de ploeg hebben."
Glimlachend haalt hij een moment terug met Patrick Pothuizen. "Ramon Zomer had net rood gekregen. Ik kijk achterom naar de bank. Trekt Patrick zijn hesje al uit. Hij wilde alleen even weten wie hij koppend moest hebben en daar ging-ie. Dan ben je blij dat je zo'n speler hebt, hoor."
Hoewel de job tijdelijk is - Rip én Brookhuis hebben de vereiste trainerspapieren niet - zal de coach niet ontkennen dat hij het leuk vindt. "Dit is mooi om samen met Wilfried te doen. Maar wel uit nood geboren, hè. We hebben echt niet met opgestoken vingers vooraan gestaan."
Want laten we hem goed begrijpen: als NEC straks een nieuwe trainer heeft of assistent Ron de Groot weer helemaal hersteld is, pakt Wim Rip net zo makkelijk zijn job als trainer-coach van Jong NEC weer op. "Een waardevolle taak bij een club waar ik erg in mijn hum ben. Hoofdcoach? Ik ben nooit fan geweest van de opvatting 'hired to be fired'. Ik heb vastigheid nodig. Ik moet nog gewoon een hypotheek ophoesten."
Een vrijwilliger loopt met zijn lunch (broodje frikandel met veel mayonaise) langs. "Wimkeeee", roept hij joviaal. "Dat vind ik het mooie van deze club. Het is een echte familie. Een van de kernwaardes van NEC." En dan draait hij zich om naar de dame achter de bar in de Brasserie. "Schrijft u die twee koffie bij mij erop?"
"En uw naam is?", vraagt ze.
"Wim Rip", zegt de tijdelijke nieuwe trainer van NEC.
Bron: De Gelderlander
tegen beter weten in hoop je toch op 3 punten, maar eigenlijk is de verwachting ook wel uitgekomen... het blijven pruters.
- Ramona
AD.nlNEC blijft hengelen naar Adriaanse
NEC zou Co Adriaanse graag als trainer willen hebben.
FOTO ANP
NIJMEGEN - NEC heeft de afgelopen dagen tevergeefs geprobeerd contact te krijgen met Co Adriaanse, voorlopig de nummer één op de kandidatenlijst om trainer te worden van de Nijmeegse club.
,,Via een wederzijdse relatie heb ik wel het telefoonnummer van Adriaanse gekregen,'' zegt technisch directeur Carlos Aalbers in het AD. ,,Maar het is nog niet gelukt om contact te leggen. Ik blijf het proberen. Voor een club als NEC zou Co Adriaanse een geweldige trainer zijn, in de categorie Dick Advocaat en Guus Hiddink.''
Omdat het uiterst onzeker is of Adriaanse - wiens laatste klus Red Bull Salzburg was - überhaupt interesse in de baan heeft, denkt NEC ook al voorzichtig aan een plan B. Op namen van mogelijke trainers wil Aalbers niet ingaan.
Afgelopen weekeinde werd NEC op de bank begeleid door de onbekende Wim Rip, tot nu toe verantwoordelijk voor het Nijmeegse beloftenelftal. Hij is de tijdelijke opvolger van Dwight Lodeweges, die opstapte omdat hij zich niet de juiste trainer voor NEC achtte.
03/11/09 08u05
Als ik co was zou ik ook niet opnemen. Hoe laat je netjes weten dat je geen interesse hebt in deze pruters?
Bij langs de lijn schijnen er 3 namen te zijn genoemd.
Vlemmings, Bosz en Vloet...
Bij langs de lijn schijnen er 3 namen te zijn genoemd.
Vlemmings, Bosz en Vloet...
- Ramona
Goffert Gossip: Co voorbij geseft!
din. 3 november 2009
In de race om het felbegeerde plaatsje op de bank van NEC is het een komen en gaan van potentiële kandidaten. Werd eerder al Co genoemd als het mogelijke toetje van onze suikeroom, wij Trouwe Honden gaan echter keihard voor een andere kandidaat: Sef Vergoossen!
Een aantal Trouwe Honden was met de auto naar Rotterdam gegaan voor een wedstrijd die ze nu alweer vergeten zijn: Sparta-NEC. Aangezien de tijd in de auto de zinloze tijdsinvulling is tussen de koelkast thuis en de verkooppunten in het voetbalstadion, werd het gaspedaal flink ingetrapt. De grootste ergernis vormen dan auto's die met 100 kilometer per uur op de linkerbaan rijden. Boze blikken vielen de bestuurder van een grote auto met Belgische nummerplaat ten deel toen deze na veel gekleef, seinen en koplampjes schijnen in de zijspiegel aan de kant ging. Wat bleek? In de auto zat Sef Vergoossen. Kennelijk wilde ook hij z'n tijd verdoen met een wedstrijd tussen Sparta en NEC. Waarom in Hemelsnaam vraag je je af.
Vandaag is het weer het ouderwetse en bijna traditionele wonden likken op de diverse fora. Ook de Trouwe Honden hebben een eigen forumpje waarmee we met elkaar communiceren of beter gezegd... slap lullen. Een van ons kwam met het bijzondere verhaal dat hij vandaag op de Goffert een grote Belgische bak had gezien met... inderdaad Sef Vergoossen erin! Dit kan toch geen toeval meer zijn? Twee dagen achter elkaar kijken bij NEC! Gaat Sef dan opeens Co voorbij en wordt hij onze main target? Is hij beter dan Co? In ieder geval één snackbar-exploitant uit Zaltbommel zal "ja" zeggen als antwoord op deze vraag. Bij DTH waren we in ieder geval weer een uurtje zoet met zinloos gespeculeer. Is Sef wel de geschikte man van de harde lijn? Is hij wel anders dan Lodeweges qua karakter?
Hopelijk is Carlos niet te snel met die nieuwe trainer, anders hebben we echt niks meer om over te praten behalve de nederlagen. Uiteraard hebben we nu meteen een 24 uurs ploegendienstje binnen de DTH redactie geformeerd om te controleren wie het Stadionplein op komt draaien. Nu maar hopen dat we morgen niet Wiljan Vloet tegenkomen bij De Goffert. Dan raken we echt in paniek en moeten we maar snel Marcel bellen en vragen of Co echt niet kan. Oh wacht, daar komt net een Belgische auto aan... toch Sef...? Nee het is alleen maar d'n Bjorn.
De Trouwe Honden kan op geen enkele manier verantwoordelijk gehouden worden voor het waarheidsgehalte, de actualiteit, de inhoud of zelfs maar het nut van de nieuwsberichten in deze rubriek.
- Ramona
Van Rooi Meat BV uit Helmond is groter dan Ajax of PSV
woe. 4 november 2009
Schitterend bericht in de krant van gisteren. NEC weet nog niet of Co Adriaanse trainer bij NEC wil worden, want NEC kan het telefoonnummer van Co Adriaanse niet vinden. Het is de voetballerij in één berichtje. Groot van buiten en ontroerend klein van binnen. Hobbyisme in maatpak, op de voet gevolgd door een hongerig miljoenenpubliek. En wij sportjournalisten vreten ervan, ik weet het. Het smaakt heerlijk.
Een technisch directeur die via een buurman of een oud-klasgenootje op zoek gaat naar de gedroomde trainer. Ik had allang die meneer van Spoorloos ingeschakeld, om voor alle zekerheid ook de binnenlanden van Madagascar af te struinen. ,,Hello sir, we are looking for a man named Co. Do you know where he is?''
De combinatie van knulligheid en gewichtigdoenerij; soms is voetbal net cabaret. Mijn favoriete hoofdstuk in het jaarverslag van Ajax, is die over de inrichting van de corporate governance-structuur. Moet u ook eens proberen; eerst alle dertien pagina's over de corporate governance-structuur van Ajax lezen en dan naar een training van Timothée Atouba gaan kijken. Succes verzekerd.
Voetbal International had pas een mooi overzichtje van het aantal arbeidsplaatsen per eredivisieclub. Geen enkele club ontgroeit het Midden- en Kleinbedrijf, ook de AFC Ajax NV (196 medewerkers) bij lange na niet. Geloof het of niet: Van Rooi Meat BV uit Helmond - gespecialiseerd in varkenshaasjes - heeft meer werknemers in dienst dan Ajax, AZ, Feyenoord of PSV. Ze verdienen bij Van Rooi gemiddeld iets minder, maar toch.
En laten ze zich in Madrid vooral geen illusies maken. In het boek van Simon Kuper las ik dat de inkomsten van Real over 2009 zijn vastgesteld op zo'n 385 miljoen euro: éénduizendste van wat Shell per jaar binnenharkt. Omzettechnisch is Real ongeveer even groot als de hele bedrijfstak betaald voetbal in Nederland.
Maar laten we ze vooral blijven koesteren, onze lieve kleine voetbalclubs. Het is juist het krakkemikkige wat het zo onweerstaanbaar maakt. Dat gehannes onder een enorm vergrootglas.
Bij NAC brak een tijdje geleden een soort volksopstand uit toen de clubleiding een ander merk bier dan Oranjeboom wilde gaan schenken. Breda was in last, de stadspoorten werden bestormd en de directie kreeg het Spaans benauwd.
Feyenoord trok een rits geldschieters over de streep om ene Aleksandar Ignjatovic aan te trekken. De Serviër was heel zorgvuldig gescout, want Rinus Israel had hem een helftje aan het werk gezien en Leo Beenhakker bekeek de dvd. Prompt kwam het geld op tafel. Lachend.
Als Co echt van voetbal houdt, dan tekent hij morgen een contract in de Goffert, het stadion waar de supporters mee mogen stemmen over de tribuneverwarming. Gewoon even bellen met 024-3590360. Vragen naar Carlos Aalbers.
(SJOERD MOSSOU)
Bron: Algemeen Dagblad

Zo Aalbers... je mag van je Roze Wolk af... Co heeft terecht gezegd dat hij helemaal NIX met NEC heeft...NEC blijft hengelen naar Adriaanse
Volgens TT heeft hij nee gezegd omdat hij niet midden in het seizoen ergens trainer wil worden. Dus Real Madrid hoeft zich niet te melden. 

Het stinkt aan alle kanten!
- Ramona
Afwijzing van Adriaanse, Dwight doet een boekje open
woe. 4 november 2009
Co Adriaanse heeft vanavond aangegeven geen trek te hebben in een avontuur bij NEC. Tegenover Jack van Gelder gaf de oefenmeester aan wel benaderd te zijn, maar niet midden in het seizoen een club te willen overnemen. Of Co daarmee vooral beleefd wilde blijven of de deur voor volgend seizoen op een kier hield is vooralsnog onduidelijk. Hoe dan ook, de zoektocht houdt dus aan.
Overigens ging Carlos Aalbers vandaag in de papieren editie van VI wat dieper in op de achtergronden van het vertrek van Dwight. De TD gaf aan dat er iets geknapt is bij de oefenmeester toen de ploeg, ondanks een afspraak er van het begin af aan op te klappen, al na 17 seconden op achterstand kwam tegen PSV. Het was de druppel na een aantal maanden waarin veel gebeurd was, zoals het wegstemmen van El Akchaoui als aanvoerder en het terughalen van Saidi Ntibazonkiza, iets waar Lodeweges het pertinent mee oneens was. Lodeweges had in de spelersgroep aangegeven dat Saidi onder hem nooit meer zou terugkeren, maar werd van hogerhand terug gefloten. Aalbers daarover: 'Dat kan ik wel begrijpen, maar na verloop van tijd kun je daar ook weer proberen het beste van te maken. Ik had gedacht dat het na verloop van tijd weer zou slijten.
Lodeweges zelf uit zich in soortgelijke bewoordingen. De trainer beseft dat hij zichzelf geen plezier heeft gedaan. 'Ik voel mij verantwoordelijk voor de club wat betreft de resultaten. Dan kan ik blijven zitten. Maar ik wilde eerlijk zijn naar de club toe. Ik heb het idee dat mensen in Nederland wel eens schrikken als iemand eerlijk is. Zakelijk gezien ben ik heel dom geweest. Misschien ook voor mijn eigen toekomst, want dit staat ook niet geweldig op je CV.' Lodeweges is ook duidelijk over Saidi: 'Die had ik er niet meer bijgehaald.' De trainer geeft tevens aan te weten waarom het een lastig seizoen is: 'Bas Sibum en Mark Otten vielen al snel weg. Zij zijn heel belangrijk in het groepsproces.'
Lodeweges eindigt met een opmerking die meer vragen oproept dan beantwoordt: 'Ik vind dat NEC voldoende kwaliteiten heeft, maar een aantal zaken heb ik onderschat.' Wat die zaken dan zijn, blijft vooralsnog onduidelijk....
http://www.detrouwehonden.nl
- Ramona
Vleminckx: ik heb mijn waarde wel
vrij. 6 november 2009
Bij de seizoenstart sprak Björn Vleminckx profetische woorden. "Als ik te weinig scoor, is dat positieve zo weer weg", zei de Belgische aanvaller van NEC.
"Als spits word je altijd afgerekend op doelpunten", aldus Vleminckx. Hij maakte tot nu twee goals voor NEC.
"Ik werk hard en probeer altijd aanspeelbaar te zijn. De voetbalkenner zal zien dat ik belangrijk ben."
De Belg voelt de druk op het duel tegen RKC. "Het is vijf voor twaalf voor ons. We moeten winnen en zijn scherp. De ballen vliegen er makkelijk in. Ik heb er goeie moed op."
Bron: Omroep Gelderland

Vooruitblik: NEC - RKC
vrij. 6 november 2009
Ruim zeven jaar geleden stond die ene historische wedstrijd op het programma. Twee clubs strijden in het kleine Mandemakers Stadion om een ticket voor het Europese voetbal. NEC is bij winst zeker van een ticket, RKC is bij winst afhankelijk van Roda JC. De wedstrijd lijkt in een deceptie te eindigen totdat onze eeuwige held Jarda Simr ver in de laatste minuten de bal binnentikt en wij voor de tweede keer in de historie het Europese avontuur gaan opzoeken. Nu, zeven jaar later, staan er echter hele andere belangen op het spel. Nu is de winst wederom noodzakelijk, voor RKC om de rode lantaarn een stukje naar voren te gooien, en voor NEC om uit de buurt van diezelfde lantaarn te blijven.
Nu staat dit toch wel belangrijke duel zaterdag op het programma, ditmaal in 'de Bloedkuul' (heeft u het shawltje al?). 's Avonds laat om 20:45 fluit onze Vlaamse vriend (ugh) Christophe Virant (hopen dat hij zijn fluitje thuis laat) af voor wat, als er niet snel iets gebeurt, wel eens hét degradatieduel van het seizoen zou kunnen worden. Afgelopen zondag moest onze interim-trainer Wim Rip afscheid nemen van zijn ongeslagen status in de Eredivisie na een nederlaag tegen Sparta Rotterdam. Doordat onze mannen verzuimden hun kansen af te ronden waren het de Rotterdammers die het spel eenvoudig af wisten te maken. Het voetbal moet aanzienlijk beter worden om zelfs van het lelijke eendje uit de Eredivisie te winnen.
De titel lelijk eendje mag dit seizoen makkelijk aan de Waalwijkers worden toegekend. Het team van trainer Ruud Brood wisten tot dusverre slechts drie broodnodige punten te halen na een 4-1 overwinning tegen Roda JC. De andere elf duels werden kansloos verloren met als grote domper de derby afgelopen zondag tegen Willem II. Hoewel het een aantrekkelijke wedstrijd was, was het Christophe Grégoire die in tweede instantie een penalty benutte en daarmee drie punten bezorgde aan de tricolores. Zowel Benjamin de Ceulaer als trainer Ruud Brood werden door leidsman Pieter Vink naar de tribunes gestuurd. In Waalwijk beschikt het team over twee negatieve records: met zeven doelpunten is het de minst scorende club en met zesentwintig tegendoelpunten is het de meest gepasseerde club. Fouad Idabdelhay en Charlison Benschop zijn de enigen die furore hebben geboekt, zij zijn met twee doelpunten gedeeltelijke clubtopscoorders.
Tijd om de statistieken er even bij te pakken. Hoewel statistieken helemaal niets zeggen (zie ongeslagen reeks tegen PSV thuis en ongeslagen reeks tegen Sparta uit) zijn ze toch leuk voor de borrelpraat een dag van te voren. In de competitie wisten onze helden vijftien keer te winnen, verloren ze acht keer en werd er tot slot zeven keer gelijkgespeeld. Van de laatste tien wedstrijden, uit en thuis, won de Rooms Katholieke Combinatie Waalwijk slechts één keertje. Dit was in het zelfde jaar dat de absolute nummer één van Gelderland Europees voetbal veilig stelde, zeven jaar geleden.
Na het vertrek van vechtersbaasje Ferne Snoyl is er geen enkele speler meer aan beide zijdes die in beide tenues heeft mogen spelen. Gijs Lurink zal er aan de zijde van de blauw-gelen weer bij zijn. Hij mocht zijn plaats in het strafbankje afstaan aan de Belg Benjamin de Ceulaer, die er zoals vanzelfsprekend niet bij is. Trainer Ruud Brood zullen we zaterdag wel aan de zijkant zien bléren: hij gaat in beroep tegen zijn schorsing van twee duels. Onze vrienden van Unibet worden daar niet warm of koud van: bij een winst voor RKC krijg je maarliefst 3,9 keer je inzet terug, en bij een winst van NEC slechts 1,5 keer.
Kijkt u zaterdag in ieder geval goed uit naar Co Adriaanse, Sef Vergoossen, Youri Mulder, Stanley Menzo, Erwin Koeman, Eric Meijers, Jan Everse , Wiljan Vloet, Willem van Hanegem en Ernie Brandts: zij worden allen de nieuwe trainer van NEC!
http://www.detrouwehonden.nl/
- Daily Blind
Vertrek Lodeweges komt doro pesterijen van El Kabir en El Akchaoui ..
Lodeweges maakt El Akchaoui toch aanvoerder? (Het werd uiteindelijk iemand anders omdat wat spelers er later op terugkwamen) Waar zou dat vandaan komen?
´Hey Pistolero, there is no I in TEAM!´ Lance, 27/07/09
- Ramona
Er is idd wat voorgevallen in de spelersgroep... Hoogste tijd dat Otten en Sibum weer terugkeren in de kleedkamer...
W.b. Lodeweges...het schijnt dat hij Saidi eigenlijk niet meer in het 1e wilde ook...
W.b. Lodeweges...het schijnt dat hij Saidi eigenlijk niet meer in het 1e wilde ook...
Ook dit komt weer goed, weet Carlos Aalbers
Geplaatst op: 07-11-09 om: 13:31 door:Door: JJ
Carlos Aalbers waakt ervoor om namen van mogelijke nieuwe trainers prijs te geven. Maar een ding is zeker. NEC moet vanavond winnen van RKC.
Op de dag dat Dwight Lodeweges vertrok, voerde Carlos Aalbers de eerste onderhandelingen al op zijn vakantieadres in Turkije. Aan de andere kant van de tafel zaten zijn kinderen die alleen vroegtijdig naar huis wilden als pa een nieuwe vakantie in mei in het vooruitzicht zou stellen. "Natuurlijk was de teleurstelling groot toen we de herfstvakantie moesten afbreken. Maar ik heb beloofd dat ik mijn best zal doen. Niet dat ik garanties heb gegeven. Want in die periode staan ook de play-offs op het programma," grijnst de technisch directeur van NEC.
Een boude bewering lijkt het, als je bedenkt dat de Nijmeegse eredivisionist aan een bedroevend kalenderjaar bezig is. Werd 2008 nog met gouden letters in een boek beschreven, 2009 leverde tot nu toe slechts vier overwinningen op en een trainer die het na elf wedstrijden al voor gezien hield. "Ik heb betere tijden gekend," zegt Aalbers eufemistisch. Maar de wanhoop heeft hem nog niet bij de keel gegrepen. "Omdat ik duidelijke oorzaken zie. Er zijn belangrijke spelers lang uitgeschakeld. Anders hebben we nu vier punten meer. Ik geloof in de kwaliteit van de spelersgroep. We zijn niet ver weg van het moment dat het weer beter gaat."
Dwight Lodeweges is een ander verhaal. "Ik heb de film een paar keer teruggedraaid. Alles, ook voor mezelf, nog eens kritisch bekeken. Maar ik kom geen fragment tegen waarbij ik zeg: nu wordt me alles duidelijk. Natuurlijk heb ik het Dwight ook gevraagd. Maar hij had juist dingen bij zichzelf gemist. Scherpte. Herkennen wat een team nodig heeft. Er op inspringen als de situatie daar om vraagt. En van daaruit de conclusie getrokken dat hij niet de juiste man op de juiste plaats was. Iets waar ik veel respect voor heb."
Aalbers belde met algemeen directeur Jan Reker van PSV, de laatste werkgever van Lodeweges. "Die herkende dit niet. Bij een polonaise had Dwight niet voorop gelopen, maar ook na een nederlaag was hij stabiel. Hij heeft hier ook nooit met de vuist op tafel geslagen. Zo van: dit is HET probleem. Alleen over Saïdi (Ntibazonkiza, de speler die bij de start van het seizoen een beter contract eiste en vervolgens weigerde nog langer voor NEC uit te komen, red) was hij duidelijk. Die wilde hij er niet meer bij hebben. Daar kon ik in meegaan. Je opereert toch als een team. En Saïdi had de boel in de steek gelaten. Dat vond ik toen kwalijk. En nu nog steeds. Maar als directie hadden we ook een juridisch/economisch belang. We wilden hoe dan ook onze rechten veiligstellen. Toen de speler zijn spijt betuigde en aangaf dat hij weer aan het werk wilde, hebben we dat geaccepteerd. Hadden we dat niet gedaan, waren we de rechten ook kwijt geweest."
Desalniettemin hield Lodeweges in deze kwestie het laatste woord. "Saïdi kwam weer bij Jong NEC. Wat er daarna met hem zou gebeuren, was aan de technische staf. Maar met Saïdi heb je een betere ploeg. Bij mij gaat het resultaat van de club boven alles. Maar dat heb ik nooit geventileerd naar de technische staf. Die druk heb ik ze nooit opgelegd."
Ook met de Ntibazonkiza er weer bij beseft Aalbers dat er nog iets moet gebeuren. "Op twee posities zouden we ons moeten versterken. Maar in de zomer hebben we al een grote inspanning verricht. Bij NEC is het niet anders als bij zoveel andere clubs in het betaalde voetbal. De uitgaven liggen hoger dan de inkomsten. We moeten heel scherp zijn op de financiële situatie. Aankopen kunnen we alleen doen met de hulp van externe financiers."
En die wilden de knip al trekken voor Co Adriaanse als opvolger van de plotseling vertrokken Dwight Lodeweges. Omdat de geldschieters de publiciteit niet schuwden, lag alles tot grote spijt van Aalbers gelijk onder een vergrootglas. Na het afhaken van Adriaanse, zal hij dan ook de laatste zijn die met namen van mogelijke nieuwe trainers naar buiten komt. "Ik ben al verder dan een week geleden, maar de nieuwe trainer moet passen in waar de korte termijn om vraagt."
En op zeer kórte termijn staat RKC voor de deur. "Een moeilijke wedstrijd", weet Aalbers over het duel van vanavond tegen de rode lantaarndrager. "Maar als iedereen vanuit hun taak speelt. Scherp is. Dan heb ik er vertrouwen in. Wat dat betreft kan ik de film van twee jaar geleden zo terugdraaien."
Een glimlach krult rond zijn lippen. "Toen hoorden we steeds: 'het komt allemaal goed'. En dat geloof ik nu weer. Dit komt ook weer goed."
Bron: de Gelderlander