PSV

Club informatie van de afgelopen seizoenen
Gesloten
FlaFlu

Bericht door FlaFlu » wo dec 27, 2006 5:35 pm

Oh, ik heb niet over Ajax hoor. Ik heb het bijvoorbeeld over Arsenal, Werder Bremen, Olympique Lyon, Barcelona.

Baseman

Bericht door Baseman » wo dec 27, 2006 5:45 pm

Dat eerste begreep ik wel :D ;)
En nu noem je even enkele Europese topclubs op, bijna allemaal ranglijstaanvoerder in een van de grote competities.

Maar dan nog, bijv. de laatste wedstrijd van Werder Bremen tegen Barca in de CL werd Werder een ruim kwartier onder druk gezet, kwamen 2-0 achter en toen vond Barca het wel goed. Op dat niveau kan nu eenmaal niet constant druk worden gezet, dan raken de spelers tijdens de 2e helft helemaal leeg.

Ook een team als Lyon doet het in de eigen competitie regelmatig rustig aan, ze winnen toch wel.

Ik ben het wel met je eens dat de teams die je noemt geweldig voetbal kunnen laten zien, op een niveau dat PSV niet aankan.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » wo dec 27, 2006 5:55 pm

Het voorbeeld Barcelona-Werder vind ik niet helemaal opgaan. Dat was een wedstrijd waarbij de belangen onnoemelijk groot waren. Zowel financiëel als qua aanzien in Europa (je moet er als EC-winnaar toch niet aan denken dat je er het volgende seizoen in de eerste ronde uitvliegt). Een topwedstrijd opzich, waarbij ik wel snap dat je bij een 2-0 voorsprong het zekere voor het onzekere neemt. Het is geen potje tegen Excelsior of NAC.

Over Lyon, die kunnen inderdaad heel mooi voetballen. En natuurlijk doen ze het af en toe rustig aan. Ze worden op hun sloffen kampioen voor de zesde keer op rij. Maar Lyon heeft in mijn ogen niet de spitsen die PSV heeft om op te 'teren'. Lyon doet veel meer met combinatievoetbal, waarbij de middenvelders Tiago (pendelende en penetrerend, hoe slecht dat ook klinkt :D), Malouda (individuele actie, kracht, snelheid) en Juninho (absolute vormgever) natuurlijk heel belangrijk zijn.

Over Arsenal kan ik heel kort en krachtig zijn. Hen lukt het om bijna week in week uit de tegenstander het overgrote deel van de wedstrijd onder druk te zetten met uitstekend voetbal.

Wimpey zei laatst dat Werder veel verder is dan Ajax in het doordrukken en vastzetten van de tegenstander. Daar ben ik het mee eens en dat Werder een voorbeeld zou moeten zijn voor Ajax zegt mijns inziens wel wat.

Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax » wo dec 27, 2006 6:56 pm

@Baseman:
Dat een ploeg op de counter speelt hoeft niks te zeggen over hoeveel doelpunten ze scoren. Die statistieken van je hebben hier dus niks mee te maken...
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Frank

Bericht door Frank » wo dec 27, 2006 7:29 pm

Baseman schreef:PS: De discussie over countervoetbal en wat aantrekkelijk is vind ik onzinnig en uitgemelkt, daar ga ik niet meer op in.
Base, ik weet niet waar ik het vermoeden vandaan haal, maar het lijkt erop dat je voornemen om je niet meer aan deze discussies te wagen niet helemaal gelukt is.... ;)

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » wo dec 27, 2006 7:30 pm

Baseman houdt er gewoon van om met over voetbal te discussiëren. :bis:

:D

wimpey

Bericht door wimpey » wo dec 27, 2006 9:40 pm

Baseman schreef:Laat ik het dan anders stellen, volgens jullie speelt PSV saai en volgens mij speelt PSV Europees.
Ik vind PSV niet saai. Degelijk, uitstekend georganiseerd en zeer gedisciplineerd. Gewoon een prima ploeg. Ze domineren de HCE op een manier waarop Ajax dat midden jaren '90 deed. Op een andere (wat minder aansprekende) manier, maar de dominantie is er niet minder om.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » wo dec 27, 2006 11:40 pm

PSV laat stagiair Salas eerder gaan

27/12/2006 19:06

De stage van Franklin Salas bij PSV heeft korter geduurd dan gepland. De Ecuadoriaanse aanvaller is eerder teruggekeerd uit Eindhoven.
Salas (25) is nog niet helemaal afgeschreven door trainer Ronald Koeman. 'Een definitieve keuze moeten we nog maken, maar als we er een versterking bijhalen, moet die direct inzetbaar zijn', aldus de PSV-coach in het Eindhovens Dagblad.

Op korte termijn wordt duidelijk of Salas tijdens de trainingskamp in La Manga een nieuwe kans krijgt zich te bewijzen.

Salas staat onder contract bij dezelfde club, LDU Quito, als waar PSV middenvelder Edison Méndez wegplukte. De Einhovenaren zetten bij een succesvolle proefperiode in op eenzelfde constructie als bij de transfer van Méndez: een huurperiode met een optie tot koop.
vi.nl

Ik dacht trouwens dat Salas meer een aanvallende middenvelder was, maar ik kan er naast zitten hoor.

Baseman

Bericht door Baseman » do dec 28, 2006 12:36 am

Frank schreef:Base, ik weet niet waar ik het vermoeden vandaan haal, maar het lijkt erop dat je voornemen om je niet meer aan deze discussies te wagen niet helemaal gelukt is....
Dat bedacht ik me later ook ja :D
Maar ik moest reageren op Thomas, het was sterker dan mezelf ;)

PS: Kijk, met Wimpey valt tenminste te praten :xyxthumbs: :D

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » do dec 28, 2006 12:40 am

Baseman schreef:Dat bedacht ik me later ook ja :D
Maar ik moest reageren op Thomas, het was sterker dan mezelf ;)
Daar heb ik soms ook wel eens last van. ;)

Zoals nu bijvoorbeeld. :D

Baseman

Bericht door Baseman » do dec 28, 2006 12:41 am

Ooit gaat het ons lukken :headbang: :xyxthumbs:

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » do dec 28, 2006 12:46 am

Even iets anders: ik zie Reiziger de laatste tijd veel in beeld. Hij heeft toch geen basisplaats veroverd?

Baseman

Bericht door Baseman » do dec 28, 2006 12:49 am

Jazeker, maar alleen door de blessure van Da Costa. Daardoor verhuist Salcido naar het centrum en Reiziger staat dan linksback. PSV is dan ook niet voor niets op zoek naar een linksback :D

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » do dec 28, 2006 2:56 pm

Kluivert overweegt aangifte te doen
Geschreven door Pieter Hanson op donderdag, 28 december om 11:11

Patrick Kluivert overweegt om juridische stappen te ondernemen tegen Radio Rijnmond. Een verslaggever van de regionale omroep zou tijdens de topper Feyenoord - PSV kwetsende spreekkoren hebben vergoeilijkt aan het adres van de aanvaller.

Tijdens het duel, dat eindigde in een 1-1 gelijkspel, zou Kluivert door een gedeelte van de Feyenoord-aanhang zijn uitgemaakt voor moordenaar. De verslaggever van Radio Rijnmond zou de spreekkoren niet hebben afgekeurd, zo meldt het Algemeen Dagblad vandaag.

Hoewel de verslaggever inmiddels zijn excuses heeft aangeboden, overweegt Kluivert om aangifte te doen. De aanvaller liet eerder al weten dat niet te zullen te doen tegen de supporters die hem hem uitscholden.

voetbalzone.nl

Arwin

Bericht door Arwin » do dec 28, 2006 3:15 pm

Zou ik wel mooi vinden als ze die gekken die bij Radio Rijnmond mogen schreeuwen wat ze willen, eens een keer aanpakken.

jabu

Bericht door jabu » vr dec 29, 2006 10:33 am

Celta set sights on Finn

Celta Vigo are believed to be keen on signing Mika Vayrynen from PSV Eindhoven.

The Finland international has only made six appearances for PSV this season and Ronald Koeman is reportedly ready to let him leave in January, even though he has two-and-a-half years remaining on his contract.

Celta Vigo were linked with a move for Vayrynen in the summer but instead plumped for Uruguayan midfielder Pablo Garcia on loan from Real Madrid.

Garcia has not managed to settle at Celta and is set to return to Real Madrid in January, so coach Fernando Vazquez has rekindled his interest in Vayrynen.

Celta spies have travelled to Holland to cast their eye over Vayrynen and speculation suggests Vasquez will move for the highly-rated playmaker in the New Year.
Sky Sports

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » vr dec 29, 2006 2:31 pm

PSV wil Jonathan Reis contracteren

PSV gaat werk maken van Jonathan Reis. De Braziliaanse aanvaller maakte op een eerdere stage in Eindhoven een dermate goede indruk dat de clubleiding zich gaat inspannen om de 17-jarige spits te contracteren.
Daarbij moet wel aangemerkt worden dan de Braziliaan geen directe versterking is, maar wel een aanwinst kan zijn voor de toekomst. "Hij heeft voldoende laten zien op zijn leeftijd om overtuigd te zijn van wat-ie kan. Het zou een aankoop voor de toekomst zijn", reageerde trainer Ronald Koeman tegenover de Telegraaf op het wekelijkse persuurtje.

Eerder was ook Ajax in de markt voor de spits van Atlético Mineiro. Reis verkiest echter een overstap naar PSV, dat in Brazilië een goede naam geniet als beginstation van de succesvolle carrières van Romario en Ronaldo.
Aissati mogelijk in winterstop verhuurd

PSV wil zijn talentvolle middenvelder Ismail Aissati in ieder geval het komende half jaar verhuren. Bij de landskampioen komt de Utrechter dit seizoen nog niet veel aan spelen toe.

De club van trainer Ronald Koeman hoopt en rekent volgens De Telegraaf op belangstelling uit de subtop van Eredivisie. "Hij zal er op een positie moeten spelen waar wij hem graag zien, op het middenveld dus. We hebben interesse altijd tegengehouden, maar misschien komen er clubs op af, nu zijn situatie bekend is. Het wordt in elk geval geen AZ, Ajax of Feyenoord", sprak Koeman vrijdag.

"Om hem toekomstgericht dichter bij het eerste elftal te krijgen, denken wij dat we de stap zelf kunnen maken als hij wedstrijden kan spelen bij een andere club", besloot Koeman op de website van PSV.

Naast Aissati staan volgens de krant nog meer spelers op de nominatie om verhuurd te worden. Ook Roy Beerens mag verhuurd worden. Voor hem hebben Excelsior en NEC zich gemeld. Daarnaast staan ook jeugdspelers Jelle de Bock, Lee Nguyenm, Pepe Pla en Carrizo op de nominatie om elders te worden gestald. Mocht er geen interesse voor die spelers zijn, maken ze het seizoen af bij het tweede elftal van de Eindhovenaren.

voetbalprimeur.nl

joey
Erelid

Bericht door joey » vr dec 29, 2006 2:50 pm

Daarnaast staan ook jeugdspelers Jelle de Bock, Lee Nguyenm, Pepe Pla en Carrizo op de nominatie om elders te worden gestald. Mocht er geen interesse voor die spelers zijn, maken ze het seizoen af bij het tweede elftal van de Eindhovenaren.

En dan nog de highly rated playmaker Mika V... Zo al vijf spelers die het bij PSV niet hebben gemaakt. Dit voor degenen die beweren dat PSV een fan-tas-tisch aankoopbeleid heeft. (En Reiziger en Ball zijn er ook nog, en... en....)
Het stinkt aan alle kanten!

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » vr dec 29, 2006 2:52 pm

Het gaat mij meer om de echte voltreffers die PSV met regelmaat heeft en Ajax zelden.

joey
Erelid

Bericht door joey » vr dec 29, 2006 3:00 pm

Dat is bij PSV net zo goed een op de zoveel. Van de winst moeten wel transfersommen van niet geslaagde spelers betaald worden. Als PSV het fantastisch deed op de transfermarkt, zat het niet krap bij kas. Harry van Raaij heeft zelf gezegd dat er te weinig klappers zijn gemaakt de afgelopen jaren.
Niet dat PSV veel te verwijten valt. Nederlandse clubs kunnen nu eenmaal niet continu zekerheidjes binnenhalen. Het gaat me alleen om de beeldvorming.

jabu

Bericht door jabu » vr dec 29, 2006 3:02 pm

Naast Aissati staan volgens de krant nog meer spelers op de nominatie om verhuurd te worden. Ook Roy Beerens mag verhuurd worden. Voor hem hebben Excelsior en NEC zich gemeld. Daarnaast staan ook jeugdspelers Jelle de Bock, Lee Nguyenm, Pepe Pla en Carrizo op de nominatie om elders te worden gestald. Mocht er geen interesse voor die spelers zijn, maken ze het seizoen af bij het tweede elftal van de Eindhovenaren.
Koeman wil een extra aanvaller maar 'toptalent' Beerens (19) mag terug naar het tweede, evenals aanvaller Nguyen (20) en aanvallende middenvelder Carrizo (19). :eusa_doh: Het Spaanse toptalent Pla (20) wil ook nog niet echt doorbreken. Hebben ze toch 200.000 voor op tafel gelegd.

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » vr dec 29, 2006 3:06 pm

Inderdaad. Ze hebben verder die Robert nog bij Betis rondlopen ook. Al met al een overvloed aan frontspelers, maar blijkbaar geen kwaliteit.

Ik zat even te denken aan Sibon, maar die is natuurlijk naar Nurnberg. Weet niet of er wat met hem aan de hand is, maar hij heeft tot nu toe 5 minuten meegedaan dit seizoen. :X

joey
Erelid

Bericht door joey » vr dec 29, 2006 3:08 pm

Geen toekomst meer voor Lamey, Smit en Ball bij PSV

BRON: PSV.nl

Lamey, Smit en Ball hebben te horen gekregen dat er voor hen geen toekomst meer is bij PSV. Zij zullen op zoek moeten gaan naar een andere club. PSV wil meewerken aan een tussentijds vertrek. Koeman zou de Hongaar Feher wel bij de selectie willen houden. Een beslissing over de aflopende contracten van Reiziger en Addo zal pas later genomen worden.
PN

John de Jong hebben ze ook nog. En Kluivert. En Culina.
Laatst gewijzigd door joey op vr dec 29, 2006 4:38 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Alaindebanaan

Bericht door Alaindebanaan » vr dec 29, 2006 4:37 pm

Jabu schreef:
Koeman wil een extra aanvaller maar 'toptalent' Beerens (19) mag terug naar het tweede, evenals aanvaller Nguyen (20) en aanvallende middenvelder Carrizo (19). :eusa_doh: Het Spaanse toptalent Pla (20) wil ook nog niet echt doorbreken. Hebben ze toch 200.000 voor op tafel gelegd.
Beerens is AB-SO-LUUT geen toptalent, die gaat het waarschijnlijk niet redden bij PSV. Die andere jongens staan sowieso in het tweede.
Vrouwen, je kunt niet met, maar ook niet zonder.

En speciaal voor de Dr.:
"Vrouwen, je kan niet met ze..."

joey
Erelid

Bericht door joey » za dec 30, 2006 12:01 am

‘Of nog een jaar PSV òf stoppen’

Voor PHILLIP COCU was 2006 het jaar waarin hij na een teleurstellend WK afscheid nam van Oranje. Maar hij had ook succes, met PSV. Wat brengt 2007?

,,Ik snap wel wat de trainer bedoelt als hij zegt dat het soms lijkt alsof we het te makkelijk opnemen. Of dat we óók bij 1-0 best wat meer druk naar voren mogen geven. Koeman heeft bij Ajax gezeten. Daar wordt altijd gewerkt naar meer-meer-meer-meer. Daar nemen ze geen genoegen met 1-0, als het ook 4-0 kan zijn. Bij ons ligt dat genuanceerder. Bij 1-0 willen we graag 2-0 maken. Komt dat niet, okè, dan niet.
,,Als je AZ ziet spelen, of Ajax, dan zie je een ander soort voetbal. Dan zie je andere spelers, een andere trainer ook. Maar je moet het altijd doen met het materiaal dat je hebt. Daar moet je het maximale uit zien te halen en dat is wat wij proberen te doen. En als mensen uit andere delen van Nederland daarop neerkijken, dan kan ik daar niet zo wakker van liggen.
,,Wij hoeven ons echt niet te schamen. We moeten nu ook weer niet doen alsof wij het lelijkste voetbal van Europa spelen. Er zijn heel wat wedstrijden van PSV die meer dan de moeite waard zijn. Oké, het combinatiespel kan soms beter. Daar is AZ bijvoorbeeld sterk in. Prima, als je zo de wedstrijd kunt winnen, dan moet je zo voetballen. Wij hebben andere kwaliteiten.’’

PSV (2)

,,Als je me vraagt of ik ooit spijt heb gehad dat ik heb bijgetekend, dan is dat niet het goede woord. Maar toen André (Ooijer, red.) en Jan (Vennegoor of Hesselink, red.) op het laatste moment weggingen, werd ik daar niet vrolijk van. Als ik het voorzichtig mag uitdrukken. Na de wedstrijd bij FC Twente (1-0 verlies) heb ik aangegeven dat ik vond dat de samenstelling van de selectie niet voldoende was om er een mooi jaar van te maken.

,,Ik had toen sterk het gevoel dat sommigen binnen PSV dachten ‘dat is wel op te vangen’. Daarom heb ik het toen eventjes via de pers gespeeld om het extra duidelijk over te laten komen. En ik moet zeggen dat de club dat uiteindelijk prima heeft ingevuld.
,,Ik zeg niet dat ik op 1 september helemaal gerust was gesteld, ik wist wel dat de club er alles aan had gedaan om zich te versterken. Hoe het allemaal op zijn plaats valt, is vooraf nooit te voorspellen. Die onzekerheid hadden we vorig jaar ook en let maar op: volgend jaar zal bij PSV weer hetzelfde gebeuren. We hebben hier de zekerheid van een vast blok, maar moeten altijd afwachten hoe nieuwe spelers daarin passen.

,,Ik blijf het belangrijk vinden dat we een vaste kern van Nederlandse of Nederlandstalige spelers houden. Dat heeft te maken met de manier van voetballen hier. Vraag het Méndez, of Salcido: die jongens uit Zuid-Amerika hebben in het begin allemaal problemen met de manier waarop hier wordt gespeeld. Een hoger ritme, meer pressie van de tegenstander. Dat zijn dingen waar we het op trainingen over hebben. Ik heb totaal niets tegen buitenlandse spelers, maar ze moeten wel gestuurd worden en wegwijs worden gemaakt.
,,Het is natuurlijk onzin om heel geforceerd Nederlandse spelers te kopen. Wat er niet is, dat is er niet. En ik loop in een wedstrijd niet te scouten. Als ik het bij PSV voor het zeggen zou hebben, dan zou ik voor Dembélé en Schaars gaan.’’

Het WK

,,Ik had het graag mooier af willen sluiten, maar dan had ik tegen Portugal die bal maar niet op de lat moeten schieten. Ik heb er alles aan gedaan, maar het kan natuurlijk nooit je doelstelling zijn om alleen de volgende ronde te halen, hoe moeilijk de groep ook was. Je wilt meer. Je wilt de finale halen, het WK winnen.
,,Ik had na het WK wel een onbevredigend gevoel en dat lag niet alleen aan het resultaat. Ik denk dat ik in Duitsland beter uit de verf was gekomen als ik verdedigende middenvelder had gespeeld. Ik kan goed uit de voeten als linkshalf, maar dan ben ik gewend alle vrijheid te nemen. Om ballen op te halen en zo speelt het Nederlands elftal nu eenmaal niet.

,,We hebben het er tijdens het WK wel over gehad. Van Basten is sowieso een trainer die veel praat, met spelers, met linies, met het team. Ik neem hem ook niets kwalijk. Hij maakt de keuzes en zal daarbij altijd naar eer en geweten handelen. Maar na het WK had ik het idee dat ik niet alles eruit heb kunnen gooien wat ik in me had. Dat ik in die andere rol misschien van meer waarde had kunnen zijn.
,,De eerste keren na het WK waren wel raar. Dan ben je fit en zit je er niet bij. Maar naarmate er meer wedstrijden volgen, krijg je vanzelf wat meer afstand. Het officiële afscheid voor de wedstrijd tegen Wit-Rusland, dat vond ik leuk. Dat Frank (de Boer, red.) dat deed, dat het in Eindhoven was, in een vol stadion, dat maakte het des te mooier. Maar heel moeilijk heb ik het er niet mee gehad.’’

Het Tumult

,,Ik vind het jammer en spijtig dat jongens als Van Nistelrooy en Van Bommel na het WK niet meer voor het Nederlands elftal hebben gespeeld. Je praat over voetballers – en dat geldt ook voor Seedorf - die in de top van Europa spelen. Ik kan alleen maar hopen dat de bondscoach een manier vindt om met deze jongens te werken.
,,Van Nistelrooy en Van Bommel hebben als voetballer een dusdanige ervaring, dat ze van belang kunnen zijn voor het Nederlands elftal. Ze hebben kwaliteit, maar brengen ook andere dingen die nodig zijn voor een goed team. Ik ben natuurlijk geen bondscoach en het is altijd makkelijk praten als je langs de kant staat. Van Basten heeft een heel breed selectiebeleid gevoerd, waarbij veel jongens een kans hebben gekregen en velen ook weer zijn afgevallen. Toen duidelijk werd dat Van Nistelrooy en Van Bommel er niet meer bij zaten, vond ik dat ook wel vreemd.
,,Het is wel zo: Van Basten heeft erkend dat hij sommige dingen misschien anders had moeten aanpakken. Ik denk niet dat iedere trainer dat zou doen. Kritiek mag, niemand is heilig. En ik vind het een goed teken dat hij zich kwetsbaar durft op te stellen. Ik ben ook benieuwd hoe dit in februari verder zal gaan. Want ik volg het Nederlands elftal natuurlijk nog wel.’’

Afscheid

,,Ik ben nog helemaal niet bezig met mijn afscheid. Afgelopen dinsdag speelden we in de Kuip. Het kan de laatste keer zijn geweest, maar als ik daar over moet nadenken, dan kan ik wel elke wedstrijd een stapel zakdoeken in mijn tas stoppen.
,,Ik zal straks de afweging maken: wil ik zelf nog wel door. Dat is het allerbelangrijkste. En vervolgens zal ik ook kijken wie er allemaal bij PSV zullen vertrekken. Ik weet het echt nog niet. Ik geloof alleen niet meer dat ik na dit jaar nog ergens anders zal spelen. Pin me er niet op vast, maar zoals het er nu voor staat, is het óf nog een jaar PSV óf ik stop.’’
AD

Is Phillip duidelijk genoeg, Baseman? Het is een cultuurverschil. Wij kunnen het niet helpen. ;)

Gesloten