PSV deel 2
Dit is natuurlijk wel een opmerkelijke situatie. Alex kwam als 'redelijk gearriveerde' speler naar PSV en was gelijk basismateriaal. Hij maakte PSV beter. Als Rajkovic naar PSV gaat dan heb je een vergelijkbare situatie als wanneer er jeugdspelers van Barca naar Ajax op huurbasis komen. PSV is dan aan het opleiden voor Chelsea. Ik kan mij bijvoorbeeld voorstellen dat de komst van Rajkovic de ontwikkeling van Dirk Marcellis zal laten stagneren.wimpey schreef:Alcides, Alex, Ferreira, Rajkovic, Salcido: PSV is gewoon een feeder-club van het Abramovic-consortium. Club van niks, mijn respect voor PSV (voorzover aanwezig) is tot nul, nada gedaald.
Als Ajax iets soortgelijks uit zou vreten met Barca kan Ajax wat mij betreft de pot op. Dan is Ajax óók een club van nul, nada voor mij.
-
Tot nu toe vind ik Alex de enige die een aanwinst voor psv. De rest van dat rijtje zijn een stel prutsers, behoudens Salcido. Da Costa is trouwens ook al zo'n Chelsea-huurling die gigantisch tekort komt.Jabu schreef:Dit is natuurlijk wel een opmerkelijke situatie. Alex kwam als 'redelijk gearriveerde' speler naar PSV en was gelijk basismateriaal. Hij maakte PSV beter. Als Rajkovic naar PSV gaat dan heb je een vergelijkbare situatie als wanneer er jeugdspelers van Barca naar Ajax op huurbasis komen. PSV is dan aan het opleiden voor Chelsea. Ik kan mij bijvoorbeeld voorstellen dat de komst van Rajkovic de ontwikkeling van Dirk Marcellis zal laten stagneren.wimpey schreef:Alcides, Alex, Ferreira, Rajkovic, Salcido: PSV is gewoon een feeder-club van het Abramovic-consortium. Club van niks, mijn respect voor PSV (voorzover aanwezig) is tot nul, nada gedaald.
Als Ajax iets soortgelijks uit zou vreten met Barca kan Ajax wat mij betreft de pot op. Dan is Ajax óók een club van nul, nada voor mij.
psv heeft sinds tijden een aantal redelijke jeugdspelers die de overstap naar het eerste kunnen maken. Aisatti en Affelay, Beerens en Marcellis. Maar op deze manier wordt de jeugdopleiding nooit serieus genomen.
-
-
Ik snap de kritiek op Da Costa ook niet zo hoor. Hij is technisch heel behoorlijk, fysiek dik in orde, heeft een goede tackle en is snel. Z'n zogenaamd goede pass heb ik nog niet echt kunnen ontdekken en hij heeft nog regelmatig een Frank de Boertje, maar met Alex naast hem ging het prima. Ik vind hem jammer genoeg wel talent hebben.
Gelukkig vind ik Vermaelen beter.

-
Naast Alex is iedereen ineens een goede verdediger.Thomas schreef:Ik snap de kritiek op Da Costa ook niet zo hoor. Hij is technisch heel behoorlijk, fysiek dik in orde, heeft een goede tackle en is snel. Z'n zogenaamd goede pass heb ik nog niet echt kunnen ontdekken en hij heeft nog regelmatig een Frank de Boertje, maar met Alex naast hem ging het prima. Ik vind hem jammer genoeg wel talent hebben.
Salcido en Da Costa zijn geen Chelsea huurlingen.GangstaRiB schreef:Tot nu toe vind ik Alex de enige die een aanwinst voor psv. De rest van dat rijtje zijn een stel prutsers, behoudens Salcido. Da Costa is trouwens ook al zo'n Chelsea-huurling die gigantisch tekort komt.
Daarbij is Da Costa een groot talent, alleen zal hij die nonchalante momenten uit zijn spel moeten halen. En mentaal had hij een moeilijke periode, maar heel PSV draaide toen totaal niet.
Waarom Rajkovic wordt gehuurd weet ik niet, maar waarschijnlijk als back-up. En hij zal niet veel kosten.
PS: Marcellis is een talent, maar hij presteert nogal wisselvallig bij Jong PSV. Mocht hij echter beter gaan presteren dan Rajkovic, dan zal hij zijn kansen krijgen.
Beter? Bij gelijke prestaties zou ik de voorkeur geven aan een speler uit de eigen jeugd boven een huurling voor een jaar. Maar ja, wie ben ik, ik ben voor Ajax, hè?Baseman schreef:PS: Marcellis is een talent, maar hij presteert nogal wisselvallig bij Jong PSV. Mocht hij echter beter gaan presteren dan Rajkovic, dan zal hij zijn kansen krijgen.
Het stinkt aan alle kanten!
Ja, ik zeg: bij gelijke prestaties kiezen voor de eigen jeugd.Baseman schreef:Jij gaat er al vanuit dat ze gelijke prestaties leveren...
Maar kan hij ook nog een beetje voetballen?daarbij heeft Rajkovic iets wat Marcellis niet heeft, een imponerende fysiek.
Hij is blijkbaar niet als basisspeler aangetrokken. Daar zie ik eerlijk gezegd het nut niet van, aangezien hij na een jaar weer weg is.
Ik ken de details niet en ik weet niet waarom hij is aangetrokken.
Voor één jaar lijkt me ook vrij nutteloos. Maar hij is linksbenig en hij heeft een imponerende fysiek, allebei kwaliteiten die PSV niet in overvloed heeft. Wat dat betreft kan ik me er wel iets bij voorstellen.
Maar ik heb eigenlijk geen idee hoe goed (of slecht) hij is...
Voor één jaar lijkt me ook vrij nutteloos. Maar hij is linksbenig en hij heeft een imponerende fysiek, allebei kwaliteiten die PSV niet in overvloed heeft. Wat dat betreft kan ik me er wel iets bij voorstellen.
Maar ik heb eigenlijk geen idee hoe goed (of slecht) hij is...
ADZoals PSV geduld moet hebben met de komst van Kenneth Perez geldt dat ook voor de transfer van Tim de Cler. De prijs die AZ voor de linksback wil hebben, is de landskampioen nog altijd te hoog. Als de deal zou afketsen zal PSV zich verder oriënteren. Het zal alleen een andere linksback halen als die minimaal het niveau heeft van De Cler.
In Eindhoven is de naam van Razvan Dinca Rat (Sjahktar Donetsk) gevallen. De Roemeen, die gehuurd kon worden, is echter te duur.
Kan gehuurd worden, maar hij is te duur????
Begrijp ik het goed: psv biedt te weinig voor Luque, biedt te weinig voor De Cler, biedt te weinig voor Perez, allemaal de schuld van MvG? of wil psv voor een "10 eurocent" op de eerste rij zitten?generaal schreef:Een speler halen die minimaal zo goed is als De Cler is niet zo moeilijk: Ard van Peppen wil misschien ook nog wel.
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!