PSV deel 2

Club informatie van de afgelopen seizoenen
Gesloten
Raul Gonzalez Blanco

Bericht door Raul Gonzalez Blanco » ma jun 11, 2007 11:41 pm

Thomas schreef:In mijn ogen heeft Aissati niet de diepgang en onmenselijke versnelling aan de bla van Kaka.
Of diens scorend vermogen, of de actie van Ribery, of het vleugelspel van Hleb. Allemaal explosieve aanvallers; Aissatti is en niet explosief en geen aanvaller. Rare vergelijking.

Aissatti's talent is heel puur, een verdeel en heers station van het zuiverste water. En daar schuilt ook zijn zwakte in; je moet heel goed zijn om zodanig de top te halen. Alleen maar een heel goede passer zijn is een kwetsbare kracht; voor zijn eigen ontwikkeling moet Aissatti of verdedigend inzicht aanscherpen of zich echt aanvallend gaan ontwikkelen(een afstandschot, aanvallende actie zoals Afellay dat bijv. wel heeft).

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » di jun 12, 2007 4:03 am

Raul Gonzalez Blanco schreef:
Thomas schreef:In mijn ogen heeft Aissati niet de diepgang en onmenselijke versnelling aan de bla van Kaka.
Of diens scorend vermogen, of de actie van Ribery, of het vleugelspel van Hleb. Allemaal explosieve aanvallers; Aissatti is en niet explosief en geen aanvaller. Rare vergelijking.

Aissatti's talent is heel puur, een verdeel en heers station van het zuiverste water. En daar schuilt ook zijn zwakte in; je moet heel goed zijn om zodanig de top te halen. Alleen maar een heel goede passer zijn is een kwetsbare kracht; voor zijn eigen ontwikkeling moet Aissatti of verdedigend inzicht aanscherpen of zich echt aanvallend gaan ontwikkelen(een afstandschot, aanvallende actie zoals Afellay dat bijv. wel heeft).
Aissati zal ook goed gebruikt moeten worden. Denk aan Andrea Pirlo die jarenlang misbruikt werd als aanvallende middenvelder en het in die rol niet verder schopte dan de bank bij Internazionale.

Als je Aissati in de rol van zeer aanvallend ingestelde middenvelder met diepgang gaat drukken verkracht je zijn spel. Aissati is wat omslachtiger en moet op een andere manier vorm geven aan een ploeg. Hij kan de lakens uitdelen en het tempo bepalen, iemand als Afellay zal het van z'n directe manier van spelen moeten hebben. Afellay moet goed zijn voor fors aantal doelpunten en assists, Aissati kan ook zonder van grote waarde zijn voor een ploeg. De ideale samenstelling is vandaag de dag moeilijker te vinden dan het was toen Cocu er nog bij was. Een opstelling met Simons als controleur, Afellay als meest aanvallend ingestelde middenvelder en Cocu en Aissati als halfspelers had prima gekund.

generaal

Bericht door generaal » di jun 12, 2007 12:35 pm

Raul Gonzalez Blanco schreef:

Aissati zou prima als 10 kunnen spelen en ook op de vleugel zou hij het niet slecht doen. Hij heeft een goede dribbel, is voor zijn geringe lengte en bouw sterk aan de bal, is een held in de kleine ruimte en beschikt over een schitterende (eind)pass en een goed schot. Je hebt denk ik te weinig van hem gezien, want hij heeft wel degelijk (veel) meer dan alleen een goede pass. Niet voor niets dolde hij Nesta en Pirlo in San Siro; De bravoure en het talent dropen er af. Koeman zou het elftal om Aissati heen moeten bouwen met Aissati als verbindingsman tussen het middenveld en de aanval, maar hij kan allicht ook als halfspeler prima uit de voeten.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » di jun 12, 2007 12:39 pm

Je gaat (weer eens) niet in op het belangrijkste deel van de post. Aissati is niet explosief. Aissati is een speler die het liefst zo kort mogelijk aan de bal is. Hij heeft heus een aardig schot, kan meer dan behoorlijk dribbelen en is erg slim in het behouden van de bal, maar hij is geen speler die een tegenstander opzoekt of kan afhouden. Daar mist hij de fysieke kwaliteiten voor. Aissati moet de duels ontwijken.

Lionel

Bericht door Lionel » di jun 12, 2007 12:43 pm

Idd! Aissati kan misschien een mannetje uitkappen of uitspelen op het middenveld maar dat betekent niet dat hij dat kan op de vleugels. Zelfde als Urby als linksbuiten. Als back kan hij mensen uitkappen en uitspelen. Maar een rechtsback voorbijgaan is wat anders dan een aanstormende vleugelspeler.

Aissati is een prima speler maar nog lang geen Hleb Kaka of Ribery. Hij heeft heel veel talent. Maar dat mag er nu wel uitkomen
IK GELOOF!!!!!!

jabu

Bericht door jabu » di jun 12, 2007 12:57 pm

generaal schreef:Niet voor niets dolde hij Nesta en Pirlo in San Siro; De bravoure en het talent dropen er af.
Je bent weer eens flink aan het overdrijven. Pienaar speelde ook eens in een CL wedstrijd een buitengewoon goede partij tegen Vieira. Het gaat er om hoe een speler zich op de langere duur manifesteert. Wat dat betreft zal Aisatti het allemaal nog maar moeten laten zien. Van der Vaart was ook de nieuwe Cruijff. Ik ben ook van mening dat Aisatti een zeer getalenteerde speler is, maar PSV mag hopen dat hij net zo belangrijk voor hen gaat worden als bijvoorbeeld Sneijder nu voor Ajax. Dat zou ook weer eens wat anders zijn, een zelf opgeleide speler die belangrijk is ipv een aankoop. Maar dat zal jou waarschijnlijk niet veel uitmaken gezien jouw voorliefde voor Chelsea.

joey
Erelid

Bericht door joey » di jun 12, 2007 4:10 pm

Ik moet nog zien of Aissati en zijn vriendje de top gaan halen, want ze zijn fysiek zo verschrikkelijk licht.
Het stinkt aan alle kanten!

generaal

Bericht door generaal » di jun 12, 2007 4:38 pm

joey schreef:Ik moet nog zien of Aissati en zijn vriendje de top gaan halen, want ze zijn fysiek zo verschrikkelijk licht.
Rosický, Park, Deco, Iniesta, Xavi en Pirlo zijn er toch ook gewoon gekomen?

gaizka

Bericht door gaizka » di jun 12, 2007 4:39 pm

Jöhnk schreef:
generaal schreef:Aissati is m.i. een hybridekloon van Kaká, Hleb en Ribery.
Vind ik ietwat overdreven, maar hij is volgens mij wel het grootste talent van Nederland inderdaad.

Ondanks zijn kwallerige interview na Psv-Fc Twente is het te hopen dat hij volgend seizoen voor Ajax speelt. Ik sluit het niet uit iig. :ajaxsmiley.gif:
Ik weet niet wat jij onder een talent verstaat, ik bedoel of dit afhankelijk is van leeftijd. Maar wat mij betreft is van Persie met afstand de allerbeste voetballer die we hebben en dus ook het grootste talent.

Harm

Bericht door Harm » di jun 12, 2007 7:19 pm

Van Nistelrooy is de beste voetballer

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » di jun 12, 2007 7:58 pm

generaal schreef:
joey schreef:Ik moet nog zien of Aissati en zijn vriendje de top gaan halen, want ze zijn fysiek zo verschrikkelijk licht.
Deco is fysiek helemaal niet licht. De rest reken ik, op Pirlo na, allemaal tot een categorie vlak onder de top. Ok, Xavi kan wellicht nog net tot de top behoren.

Daniel

Bericht door Daniel » di jun 12, 2007 9:28 pm

Harm schreef:Van Nistelrooy is de beste voetballer
Nee op dit moment de beste optie voor in de spits van Oranje, best voetballen kan hij niet zo goed..

joey
Erelid

Bericht door joey » di jun 12, 2007 9:29 pm

Van Nistelrooij is de beste spits. Niet de beste voetballer.
Het stinkt aan alle kanten!

Daniel

Bericht door Daniel » di jun 12, 2007 9:31 pm

joey schreef:Van Nistelrooij is de beste spits. Niet de beste voetballer.
Precies wat ik zei.

generaal

Bericht door generaal » di jun 12, 2007 10:48 pm

Thomas schreef:
generaal schreef:
Deco is fysiek helemaal niet licht. De rest reken ik, op Pirlo na, allemaal tot een categorie vlak onder de top. Ok, Xavi kan wellicht nog net tot de top behoren.
Deco is 1.75 man. Misschien weegt ie wat meer kilo's dan Aissati, maar hij is nog geen halve Van Bommel.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » di jun 12, 2007 10:53 pm

Ja en Davids is 1.70 m. Wat is je punt nu eigenlijk?

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » di jun 12, 2007 10:53 pm

Jan Koller is de beste voetballer ter wereld??

Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax » di jun 12, 2007 10:54 pm

Met de argumentatie ben ik het niet eens, maar Deco is gewoon een dwerg en niet bepaald een spierbundel a la Gattusso.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » di jun 12, 2007 10:56 pm

Deco heeft niet het fysiek van Aissati hoor. Waarmee ik niet wil zeggen dat Aissati zich in fysiek opzicht niet verder kan ontwikkelen, maar Deco heeft het fysiek van een topsporter. Die houdt zich makkelijk staande (in figuurlijk opzicht dan, want hij laat zich nogal snel vallen).

generaal

Bericht door generaal » di jun 12, 2007 11:49 pm

Thomas schreef:Ja en Davids is 1.70 m. Wat is je punt nu eigenlijk?
Jij zegt dat Aissati fysiek tekort komt. Hoeveel spelers van 18 zijn al echt spijkerhard?

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » di jun 12, 2007 11:50 pm

generaal schreef:
Jij zegt dat Aissati fysiek tekort komt. Hoeveel spelers van 18 zijn al echt spijkerhard?
Ik heb dan ook nergens gezegd dat Aissati zich niet verder kan ontwikkelen in fysiek opzicht.

generaal

Bericht door generaal » di jun 12, 2007 11:51 pm

Thomas schreef:
generaal schreef:
Ik heb dan ook nergens gezegd dat Aissati zich niet verder kan ontwikkelen in fysiek opzicht.
Ok, van Sneijder weet je dus ook nog niet zeker of hij het bij een echte topclub in de basis zou redden?

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » di jun 12, 2007 11:52 pm

Ik heb twijfels met betrekking tot Sneijder, ja. Twijfels die overigens niet zoveel met z'n fysiek te maken hebben.

generaal

Bericht door generaal » di jun 12, 2007 11:54 pm

Thomas schreef:Ik heb twijfels met betrekking tot Sneijder, ja. Twijfels die overigens niet zoveel met z'n fysiek te maken hebben.
Dan zal ik wel erg optimistisch zijn, want ik verwacht dat ook een Sneijder tot grote dingen in staat is (meer nog dan VDV).

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » di jun 12, 2007 11:56 pm

Dat zou zomaar kunnen. Maar dan nog betekent het niet dat hij alles uit z'n kwaliteiten haalt. Er schort nog wel een en ander aan. En nee, dat ga ik niet weer herhalen. Ik heb het er al talloze keren over gehad en ik wil de andere posters niet weer verblijden met die info. :wink.gif:

Gesloten