PSV deel 2

Club informatie van de afgelopen seizoenen
Gesloten
Daniel

Bericht door Daniel » zo jun 10, 2007 12:40 pm

Totdat er geen Sikora's meer over zijn.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » zo jun 10, 2007 12:49 pm

De Zweedse Sikora (Lasse Nilsson) is nog altijd beschikbaar. Come on, Psv: sla je slag.

Aristides

Bericht door Aristides » zo jun 10, 2007 1:50 pm

Deze Zweed is 20 jaar en verzamelaar koeman had nog geen twintigjarige spits of is beerens 20? dan heeft hij een dubbele en mag beerens verkocht worden.
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

generaal

Bericht door generaal » zo jun 10, 2007 3:48 pm

http://www.ek.nl/nieuwsitem.php?pag=Nie ... uws_id=780 Da Costa mogelijk naar Chelsea voor 9 miljoen euro en PSV zou hem dan nog een jaar mogen huren. Als het waar is, zou 't top zijn :headbang.gif: .

joey
Erelid

Bericht door joey » zo jun 10, 2007 3:53 pm

Kan me voorstellen dat je enthousiast bent. 9 miljoen is belachelijk veel. Voor dat geld kan Chelsea Da Costa volgend seizoen ook halen. Lijkt me een heel slechte deal voor de Engelsen.
Het stinkt aan alle kanten!

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » zo jun 10, 2007 4:05 pm

generaal schreef:http://www.ek.nl/nieuwsitem.php?pag=Nie ... uws_id=780 Da Costa mogelijk naar Chelsea voor 9 miljoen euro en PSV zou hem dan nog een jaar mogen huren. Als het waar is, zou 't top zijn :headbang.gif: .
Tsja, Chelsea zit de komende jaren inderdaad behoorlijk misselijk in de centrumverdedigers met Terry, Carvalho en Alex. Ik geloof het wel als de deal beklonken is. Het lijkt me een vrij slechte deal voor Chelsea, zoals Joey al aangaf.

generaal

Bericht door generaal » zo jun 10, 2007 7:04 pm

Als er werkelijk 9 miljoen wordt betaald én PSV krijgt Da Costa nog een jaar, dan ga ik bijna in een subsidie geloven.

Robbins

Bericht door Robbins » zo jun 10, 2007 7:14 pm

Abramoviets zorgt ervoor dat zijn tweede club nog een beetje kan rondkomen.

wimpey

Bericht door wimpey » zo jun 10, 2007 8:10 pm

Raul Gonzalez Blanco schreef: Ik las op PN dat Valckx geen volwaardig technisch directeur is die beleid uitzet maar meer een manager die de zaken regelt(zoals een transfer afronden). Dat zou verklaren waarom het aankoopbeleid erg Koemaniaans oogt.
Dat vat ik dan niet van PSV, dat meestal organisatorisch z'n werk prima doet. Koeman's aankoop-'beleid' bij Vitas, Ajax en Benfica is toch wel bekend, neem ik aan. Zijn inbreng op dat gebied zou PSV tot een minimum moeten beperken, lijkt me. Maar goed, van mij mogen ze 'm een blanco cheque geven natuurlijk.
Lazovic en bijvoorbeeld Perez zijn helemaal geen slechte voetballers maar het zijn aankopen die verklappen dat er geen visie achter zit.
Labilovic voor 6 tot 7 mio halen is inderdaad gekkenwerk. Een op wraak beluste Perez, een prima speler toch, halen, lijkt me echter een prima zet. Gebrek aan creativiteit en de eindpass was een probleem bij PSV vorig seizoen, dat probleem kun je voor een belangrijk deel oplossen met een speler als Perez. Zeker gezien het feit dat Affelay meer geblesseerd dan fit is.
En dat heb ik altijd bij Koeman; die vertaalt progressie als het aantrekken van een nieuwe spits.
Dat is des trainers, volgens mij. Ik las tot mijn schrik dat de grote HtC ook een kopsterke spits wil. Alsof KJH niet zeer goed kan koppen... :confused.gif:

Dus ook elders geldt dat de overduidelijke gebreken (bij Ajax vooral de rammelende defensie) voor het gemak maar even terzijde worden geschoven en dat er vooral wordt gerekend in een paar ´doelpunten voor´ meer, die zo´n nieuwe spits zou brengen.

Het heeft met beleid niets te maken, met beter worden evenmin, maar het lijkt gemeengoed in de voetballerij te zijn. Kijk naar Feyenoord: ze schermen met namen als Perez en Makaay, halen wat jong spul bij Excelsior. Zoethoudertjes voor sponsoren en fans?! Als ze niets aan die defensie doen, wordt het volgend seizoen weer niets.

Al met al boert die Koeman best redelijk trouwens: al 3 keer kampioen van NL en met 3 ploegen de kwartfinales van de CL behaald. Ik kan het natuurlijk nooit bewijzen, maar ik denk dat hij met Ajax dit seizoen kampioen zou zijn geworden en dat we CL-voetbal zouden hebben gespeeld.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » ma jun 11, 2007 4:46 am

Perez: voor drie jaar naar PSV

Door PETER VAN DUYL SJOERD MOSSOU

EINDHOVEN/AMSTERDAM - Kenneth Perez tekent deze week een driejarig contract bij PSV. De bijna 33-jarige Deen is persoonlijk akkoord met de landskampioen; PSV en Ajax zijn dicht bij een sluitende afspraak over de transfersom.

Perez speelde één jaar in Amsterdam, maar mag na een voor hem teleurstellend jaar vertrekken.

Omdat de deal nog niet volledig rond is, maken ze bij PSV nog wel een voorbehoud over de komst van Perez. Toch is ook technisch manager Stan Valckx optimistisch.

,,Kenneth heeft zijn voorkeur uitgesproken, maar wij zijn nog wel in gesprek met Ajax,’’ zegt Valckx. ,,Je weet nooit of dat tot problemen leidt. Natuurlijk weten wij wat Ajax wil, we hopen binnen een paar dagen duidelijkheid te geven.’’

De Deense aanvaller mocht zich ook verheugen in de belangstelling van Feyenoord. Perez was wel enthousiast over het verhaal van de Rotterdamse clubleiding, maar uiteindelijk vond hij het risico te groot dat succes bij Feyenoord uitblijft.

De speler viel onder meer voor de status van PSV en de verleidingen van de Champions League. Ook in Rotterdam kon Perez voor drie jaar tekenen.

Voordat Perez zijn jawoord aan PSV gaf, had hij een uitgebreid onderhoud met trainer Ronald Koeman. Dat gesprek gaf hem het gevoel waarnaar hij op zoek was. Perez wil niet nog een jaar als wisselspeler door het leven en is ervan overtuigd dat hij bij PSV een beter jaar gaat beleven dan de voorbije maanden in Amsterdam.

Het is de bedoeling dat Perez in Eindhoven linkerspits wordt, incidenteel zal hij ook als voorste middenvelder spelen. Het lijkt er dus op dat PSV van plan is om na de zomer met drie aanvallers te beginnen. Voorin heeft Perez concurrentie van Jefferson Farfán, Arouna Koné, Danko Lazovic en het Braziliaanse supertalent Jonathan Reis.

,,We wilden,’’ zegt Valckx, ,,sowieso vier topaanvallers hebben. Lazovic komt binnen met een schorsing en in januari zijn we ook Koné een paar weken kwijt door de Afrika Cup. Lazovic is een echte spits, maar zowel Perez, Farfán als Koné kan op meerdere posities uit de voeten. Als we er met Ajax uitkomen, zijn we zeer tevreden.’’

Als er geen aanvallers meer vertrekken, is Perez voorin de laatste versterking van de Eindhovenaren. PSV heeft de hoop op linksback Tim de Cler nog altijd niet opgegeven. Begin deze week praat het verder met AZ, dat vooralsnog een te forse afkoopsom verlangt.

Verder blijft PSV speuren naar een geschikte vervanger voor Phillip Cocu. Het is nog altijd niet uitgesloten dat Boudewijn Zenden voor die positie naar Eindhoven komt, hoewel de Limburger de deur nog altijd gesloten heeft.

,,Als we iemand halen voor die plek moet hij echt een meerwaarde hebben,’’ zegt Valckx. ,,We zoeken iemand van Champions League-niveau en anders doen we het niet.’’

PSV praat met Glasgow Rangers over DaMarcus Beasley. De Amerikaan speelde het afgelopen seizoen voor Manchester City, maar is eigendom van PSV.

De 25-jarige aanvaller mag vertrekken naar elke club die het juiste bedrag voor hem neertelt.

Schotse media meldden gisteren dat Glasgow Rangers ook geïnteresseerd is in Mika Väyrynen. De Fin mag weg, maar PSV weet officieel nog van niets.
AD.nl

Ik vind het maar niets dat hij naar PSV gaat. PSV heeft voorin nu wel heel veel smaken. Het enige positieve is dat wanneer hij of Lazovic op de bank terechtkomt er zeer waarschijnlijk herrie geschopt gaat worden. Daarnaast zal de speeltijd voor Reis wel heel gering blijven.

Het andere wat me positief stemt is dat PSV geen vervanger voor Alex haalt en wellicht ook geen vervanger van Cocu aan gaat trekken.

Harm

Bericht door Harm » ma jun 11, 2007 7:27 am

Natuurlijk gaan we die wel aantrekken. Er zijn immers nog bijna drie maanden te gaan voordat de competitie weer begint.

joey
Erelid

Bericht door joey » ma jun 11, 2007 9:01 am

PSV zal nu moeten proberen Koné of Farfan te slijten. Liefst Koné natuurlijk. Dan komt er geld vrij dat kan worden aangewend om een vervanger voor Cocu te kopen. Ben benieuwd of het lukt. :aai.gif:

Harm

Bericht door Harm » ma jun 11, 2007 10:12 am

Of Lazovic ruilen tegen Schaars :wink.gif:

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » ma jun 11, 2007 10:13 am

Dat wil Lazovic vast niet. Die zit nu bij de club van zijn dromen. :hypocrite.gif:

joey
Erelid

Bericht door joey » ma jun 11, 2007 10:14 am

Haha, dat zou een mooie oplossing zijn! :biggrin.gif:

Maar dat betekent dat PsV Lazovic niet meer hoeft en dan hoeft Scheringa hem ook niet meer. :hypocrite.gif:

Ik las op PN dat Valckx nog steeds Zenden (die vooralsnog niet wil) ziet als opvolger van Cocu. Daar begrijp ik niets van. Cocu is zo uitgekookt als wat en Zenden een domme draver.

jabu

Bericht door jabu » ma jun 11, 2007 10:26 am

PSV heeft wat dat betreft met Cocu hetzelfde probleem als Ajax met Sneijder. Elke vervanger zal het lastig krijgen. Een vervanger met dezelfde kwaliteiten als Cocu zal je niet krijgen, dan moeten ze dus op zoek naar iemand met andere kwaliteiten die ook goed genoeg zijn voor PSV.

LucaS

Bericht door LucaS » ma jun 11, 2007 10:27 am

Dat is Zenden! :hypocrite.gif:

Alle kaarten op Boudewijn, Ronnie!! :neutral.gif:
I think I lost my fucking headache

joey
Erelid

Bericht door joey » ma jun 11, 2007 10:27 am

Cocu is tactisch verschrikkelijk sterk en zó slim. Een leider ook. Dan kun je toch niet met Zenden aankomen als vervanger? Timmy Simons heeft het goed gedaan naast Cocu, als secondant, maar kan hij de leidersrol aan? Ik betwijfel het.

jabu

Bericht door jabu » ma jun 11, 2007 10:29 am

PSV heeft nu een overschot aan spelers met aanvallende kwaliteiten die niet meeverdedigen. Ze zullen op deze manier naast Simons iemand nodig hebben die vooral de verdedigende balans in de gaten houdt. Hopelijk zien ze dat in Zenden!

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » ma jun 11, 2007 10:29 am

Nee, kan hij niet aan. Zie de Rode Duivels waar hij steevast door het ijs zakt.

Ik hoop natuurlijk op Zenden, maar kan het me niet voorstellen. Ze zijn toch niet gek geworden bij Psv?

joey
Erelid

Bericht door joey » ma jun 11, 2007 10:32 am

En vergeet niet dat PSV Alex kwijt is. Da Costa is een talent maar niet meer dan dat. Alex telde altijd voor twee.

Ik zie in Simons meer een Galasek, een speler die je niet te belangrijk moet maken.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » ma jun 11, 2007 10:54 am

Ik heb blijkbaar de laatste tijd ff niet goed opgelet maar is het al zeker dan dat Alex weg is?

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » ma jun 11, 2007 12:55 pm

brigade zuid schreef:Ik heb blijkbaar de laatste tijd ff niet goed opgelet maar is het al zeker dan dat Alex weg is?
Ja.

Jesse

Bericht door Jesse » ma jun 11, 2007 12:56 pm

Je bedoelt dat Chelsea Alex al opgehaald heeft?
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » ma jun 11, 2007 1:04 pm

Harm schreef:Natuurlijk gaan we die wel aantrekken. Er zijn immers nog bijna drie maanden te gaan voordat de competitie weer begint.
Valckx loopt zich al in te dekken, Harm. Blijkbaar hebben ze nog geen geschikte opvolger op het oog.

Gesloten