Feyenoord

Club informatie van de afgelopen seizoenen
Gesloten
Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » zo mei 27, 2007 10:35 pm

Wotte :hypocrite.gif:

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » zo mei 27, 2007 10:39 pm

Borst had het helaas ook over 20 tot 25 miljoen wat beschikbaar is..

Wel geinig dat niemand trainer wil worden daar.. Stevens schijnt ook niet te willen. Straks komen ze toch uit bij het rijtje Jans, Booy, Been, nou veel succes. :excited.gif:
Laatst gewijzigd door brigade zuid op zo mei 27, 2007 10:41 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

joey
Erelid

Bericht door joey » zo mei 27, 2007 10:40 pm

Leningen zeker. Zitten ze daar aan vast.
Het stinkt aan alle kanten!

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » zo mei 27, 2007 10:43 pm

Precies, dat krijgen ze echt niet kado hoor. En als ik zo naar de aankopen van de laatste jaren kijk dan ben ik erg benieuwd hoe ze dat geld dan allemaal gaan besteden.

Ze hebben volgens Youri Mulder trouwens ook contact opgenomen met Huub Stevens. Wat denken ze nou? Die heeft het prima naar zijn zin bij HSV waar het sinds zijn binnenkomst loopt als een trein. Daar verdient hij bovendien bakken met geld en dan zou hij wel even richting de ellende in de kuip komen? Haha.....als ze allemaal van dat soort kandidaten hebben kan het nog wel even duren voor ze een nieuwe trainer hebben.

joey
Erelid

Bericht door joey » zo mei 27, 2007 11:43 pm

Geen investeerder gaat 'zomaar' een zak geld bij Peter Bosz afleveren. Zo gek zijn ze zelfs in Rotterdam niet.

joey
Erelid

Bericht door joey » ma mei 28, 2007 10:24 am

Meer interesse Sollied

AMSTERDAM - De Noorse kampioenenmaker Trond Sollied staat niet alleen in de belangstelling van Feyenoord, maar ook de Duitse clubs Hertha BSC, VfL Wolfsburg en het Franse Bordeaux hengelen naar de diensten van Sollied. Zijn manager Harald Suain zegt dat de Noor ook voor die aanbiedingen openstaat.
Voor Feyenoord zou Foeke Booy van FC Utrecht het alternatief zijn. Volgens Suain is er dit weekeinde geen contact geweest met Feyenoord en verwacht hij bij serieuze interesse begin komende week iets te horen uit Rotterdam. Hoewel Sollied aanvankelijk zei graag naar Feyenoord te komen, zet hij wel zijn vraagtekens bij de financiële vooruitzichten in De Kuip.
Telegraaf

Sollied is geen kandidaat? Nee, vast niet! :drecul.gif:

Feyenoord moet nu oppassen. Ze moeten geen nieuwe Gullit halen.

M..

Bericht door M.. » ma mei 28, 2007 10:40 am

joey schreef: Feyenoord moet nu oppassen. Ze moeten geen nieuwe Gullit halen.
Als dit circus nog een paar weken aanhoudt mogen ze blij zijn als een nieuwe gullit daar wíl trainen :smallgrin.gif:

joey
Erelid

Bericht door joey » ma mei 28, 2007 10:44 am

Een trainer die alleen wil komen als er een grote zak geld beschikbaar is zou ik sowieso niet nemen. Zeker lekker het geld erdoor draaien en na een jaar opstappen.... Er moet binnen de mogelijkheden geïnvesteerd worden en over die investeringen moet de nieuwe trainer vooral niet teveel te zeggen krijgen.

Aristides

Bericht door Aristides » ma mei 28, 2007 1:13 pm

joey schreef:Een trainer die alleen wil komen als er een grote zak geld beschikbaar is zou ik sowieso niet nemen. Zeker lekker het geld erdoor draaien en na een jaar opstappen.... Er moet binnen de mogelijkheden geïnvesteerd worden en over die investeringen moet de nieuwe trainer vooral niet teveel te zeggen krijgen.
Een kat in het nauw maakt rare sprongen.
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

Raul Gonzalez Blanco

Bericht door Raul Gonzalez Blanco » ma mei 28, 2007 2:10 pm

joey schreef:Sollied was toch trainer van Brugge toen Ajax onder Koe daar verloor?
Dat Brugge was een fysiek sterke ploeg zonder raffinement. Tenminste, zo herinner ik me dat.
Een goede trainer hoor. Geen echte verdedigende coach zoals Demosthenes hem typeert, meer een systeemgek. 4-3-3 tot de dood, dat werk. Zijn elftallen voetballen ook wat mechanisch, met veel ingeslepen patronen. Bij Olympiakos is hij europees door de mand gevallen, in de competitie ging het beter met een kampioenschap en 1e plek(toen hij werd ontslagen). Hij speelde toen al iets vrijer(meer speculerend op Rivaldo, die geweldig heeft gespeeld de laatste jaren).

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » ma mei 28, 2007 2:15 pm

Ik herinner me dat Brugge behoorlijk pressie speelde. Vooral zonder bal stond dat team als een huis en verdedigde het goed naar voren. Aan de bal kwamen de tekortkomingen van de spelers wel aan het licht, maar daar doet geen enkele trainer iets aan.

Zou mooi zijn als Sollied niet in beeld is. Ik heb hem hoger zitten dan Adriaanse.

Jesse

Bericht door Jesse » ma mei 28, 2007 2:18 pm

Jij bent niet voor een sterk Feyenoord, Jöhnk?
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » ma mei 28, 2007 2:30 pm

Ik zou niet willen dat Feyenoord degradeerde of zo, maar ik vind het voorlopig wel prima zoals het nu is.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » ma mei 28, 2007 3:27 pm

Maarten127 schreef:
joey schreef: Feyenoord moet nu oppassen. Ze moeten geen nieuwe Gullit halen.
Als dit circus nog een paar weken aanhoudt mogen ze blij zijn als een nieuwe gullit daar wíl trainen :smallgrin.gif:
Waarom voor de nieuwe Gullit gaan als de echte ook gewoon beschikbaar is? :hypocrite.gif:

Ik denk dat trainers die kunnen kiezen uit meerdere clubs niet naar Feyenoord komen. Je kan wel zeggen dat het niet slechter kan maar het is een hele klus om hier wat van te maken hoor. Als het dan ook nog onduidelijk is wat je budget is en je hebt te maken met interne onenigheid weet je dat het een moeilijk verhaal gaat worden. Bovendien moet je maar afwachten hoeveel tijd je krijgt voordat het zwaar gefrustreerde legioen begint te mokken.

Ik zie het wel gebeuren dat ze eerst een hele lijst trainers gaan aflopen die allemaal geen interesse hebben en dat ze dan uiteindelijk onder tijdsdruk met een alternatieve oplossing moeten komen. Hoe langer het duurt hoe groter de kans dat eventuele versterkingen al niet meer haalbaar zijn. Ik neem tenminste niet aan dat ze al spelers gaan halen voordat de nieuwe coach er is.

Aristides

Bericht door Aristides » ma mei 28, 2007 4:10 pm

Ik neem tenminste niet aan dat ze al spelers gaan halen voordat de nieuwe coach er is.
Dat zegt Peter Bosz ook, maar waar heeft feyenoord dan Wim Jansen voor? Wat doet Peter Bosz zelf? Hij zat toch onlangs een tijdje in Zuid-Amerika en Mexico? Je gaat je beleid toch niet ophangen aan een passant?
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » ma mei 28, 2007 5:06 pm

Wat Bosz precies doet weet niemand. Tja, hij heeft zo'n mooi beleidsplan geschreven. Ik snap eerlijk gezegd ook niet waarom je Jansen én Bosz nodig zou hebben. Met één van de twee functies zou je toch voldoende bezetting moeten hebben.

Voor nieuwe spelers ga je niet blind af op je coach maar het lijkt me toch wel prettig om met hem te overleggen. Je kan als club wel allerlei nieuwe spelers halen maar als de coach ze niet ziet zitten heb je toch een probleem. Ik zou er in ieder geval wel op wachten. Tenzij zich een echte buitenkans voordoet. Maar ja, dat zie ik daar zo snel niet gebeuren.

joey
Erelid

Bericht door joey » ma mei 28, 2007 11:13 pm

Verstond ik het goed? Zei Derksen dat Sollied aan de drank was?

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » di mei 29, 2007 9:00 am

Feyenoord laat Danny Buijs praten met Borussia MG, wat natuurlijk ook logisch is. Als ik Feyenoord was, dan zou ik hem gewoon lekker verkopen.
28/5/2007 - Aquivaldo Mosquera in verband gebracht met Feyenoord

BRON: Futbolred.com

Volgens Futbolred.com zouden Feyenoord en Atletico Madrid interesse getoond hebben voor de Colombiaanse verdediger Aquivaldo Mosquera. De 25-jarige verdediger komt momenteel uit voor CF Pachuca dat dit weekend kampioen werd in Mexico. Hij wordt gezien als een van de beste verdedigers van de Mexicaanse competitie.
Feyenoord Netwerk
Hoe serieus de interesse genomen moet worden is onbekend. Wel is bekend dat Bosz enige tijd geleden onder andere in Mexico was om spelers te bekijken. Feyenoord zal overigens pas de gewenste versterkingen gaan proberen te gaan proberen te halen nadat het rond is gekomen met een nieuwe coach.

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » di mei 29, 2007 9:09 am

Willem van Hanegem in het AD:
Stop met zoeken. Kies voor iemand met hart voor de club. En snel.

Niet iedereen gelooft het als ik het zeg, maar ik word bedolven onder de mail over Feyenoord. Heel veel mensen maken zich druk over die club. Ik ben één van hen, trouwens.

Daar geef ik regelmatig blijk van in deze column. Niet iedereen begrijpt het, dat ik op deze plaats opkom voor de Feyenoorders. Een enkele dwaas legt het uit alsof ik uit ben op een baantje in de Kuip, of dat ik een mes in iemands rug wil steken. Schei toch uit, zeg.

Laat ik dat nog eens onderstrepen; ik ben niet uit op een baantje. Ik denk dat ik binnenkort bij een voetbalbond in dienst treed, er zijn twee landen die me graag willen hebben. Eentje in Europa en eentje in Afrika. Ik zie wel wat het wordt, over mijn eigen toekomst maak ik me niet zo druk. Nooit gedaan ook. Het is Feyenoord dat me zorgen baart op dit moment.

Het zijn niet alleen zorgen trouwens, het is ook ergernis. Ik zie in deze krant drie mensen op een foto, die naar Oekraïne zijn geweest om de grote Co Adriaanse binnen te halen. Ze komen potverdorie met helemaal niks terug! Co doet het niet. Daar reis je met drie man voor naar Donetsk.

Ik vind dat mijn club voor gek staat. Het zal allemaal wel, dat er een lijstje wordt afgewerkt en dat er volgens een bepaald profiel wordt gezocht. Ik geloof het allemaal wel. Maar het leidt voorlopig tot helemaal niets. De indruk die overblijft, is dat Feyenoord een beetje een zielige club wordt. Een club waar niemand heen wil, Advocaat niet, Adriaanse niet, Jol niet, Stevens niet. Hou eens op, zeg.

Ik weet zeker dat Mario Been, een ras-Feyenoorder, heel erg graag naar de Kuip wil. Zoiets roept hij niet te hard, maar ik hoorde het van hem toen ik de afgelopen week met hem golfde in Oostburg. Mario Been is een jongen van ons, van Feyenoord. Geen Feyenoorder zal hem ooit in de steek laten en ik al helemaal niet.

Niet dat ik zijn assistent of zijn baas wil zijn, Mario kan het zelf ook heel goed. Maar de mensen bij de club durven niet voor hem te kiezen. Waarom dan wel ooit voor Erwin Koeman? Waarom is Foeke Booy wel een naam die op het lijstje staat? En waarom dan Been niet? Zijn we soms bang dat deze jongen Feyenoord op de rails krijgt en dat hij daarvoor de credits verdient?

Ik begin langzaam te vermoeden dat Wim Jansen en Peter Bosz angstig zijn voor een eventueel succes van een jongen als Been. Ik vrees dat Jansen en Bosz er niet in de eerste plaats voor Feyenoord zitten, maar voor hun eigen belang. Uiteraard hoop ik dat het niet zo is, maar ik kan het niet anders uitleggen.

Ze maken zichzelf en hun plannen veel te belangrijk. Feyenoord is een volksclub en daar moet je gewoon op inspelen. Een goed plan is niet slecht, maar je moet er wel mensen neerzetten die het Feyenoordgevoel begrijpen, die het Feyenoordgevoel onderstrepen en die handelen in de geest van het Feyenoordgevoel. En als je niet weet wat dat gevoel inhoudt, heb je niks te zoeken in de Kuip.

Wellicht vinden mensen me te emotioneel in deze column, maar ik kom nu keihard op voor de club. Alleen voor de club en de achterban uiteraard. Stop eens met die verantwoorde zoektocht naar mensen die uiteindelijk toch niet willen of durven, stel iemand aan met hart voor de club. En snel, anders wordt het de grootste afgang uit de bijna honderdjarige geschiedenis van deze mooie club. Mijn club. Onze club.
www.ad.nl
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

joey
Erelid

Bericht door joey » di mei 29, 2007 9:37 am

Mario Been gaat kapot, dat wordt niets. Sowieso zie ik niet in welke trainer met dit materiaal even gaat presteren.

Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08

Bericht door Ramona » di mei 29, 2007 9:45 am

joey schreef:Mario Been gaat kapot, dat wordt niets. Sowieso zie ik niet in welke trainer met dit materiaal even gaat presteren.
Ik hoop dat Mario dat ook inziet...laat hem nog maar mooi een jaartje vol maken in Nijmegen...

Duke

Bericht door Duke » di mei 29, 2007 9:49 am

joey schreef:Mario Been gaat kapot, dat wordt niets. Sowieso zie ik niet in welke trainer met dit materiaal even gaat presteren.
Dat zal het probleem zijn, ze moeten wel met heel goede verhalen en garanties komen om iemand te interesseren. En tijd, de nieuwe man moet de tijd krijgen om iets op te bouwen. Helaas is die tijd er niet bij een club die vindt dat ie in de top 3 thuis hoort.

Salvador Dali

joey
Erelid

Bericht door joey » di mei 29, 2007 9:52 am

Welke trainer wil na een nederlaag opgewacht worden door een groep mongolen? Feyenoord is een kruitvat, een kerkhof voor trainers. Dat heeft Adriaanse goed begrepen.
Als Been gevraagd wordt doet hij het nog ook, vrees ik voor hem, omdat hij van die club houdt. :aai.gif:

Duke

Bericht door Duke » di mei 29, 2007 9:57 am

Ik denk dat iemand als Foeke Booy het ook wel zou doen.

En als ze echt niemand kunnen vinden, kunnen Wim Jansen en Peter Bosz het toch gaan doen? Kunnen ze eens zien wat voor materiaal ze de trainer in de maag hebben gesplitst. :whistling.gif:

Salvador Dali

MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA)
AT Toto winner 07/08

Bericht door MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA) » di mei 29, 2007 9:58 am

Ik denk wel dat de supporters achter Been zullen staan en hem niet snel op zullen wachten. Dat is zijn grote voordeel.

Gesloten