N.E.C. 2008 - 2009
Dom volk... en om eerlijk te zijn gunde ik Heracles ook nog de 1-1... als NEC zo denkt te kunnen spelen verdienen ze niet om te winnen... wat een ellendelingen... en het stomme is. Je weet dat ze wel kunnen voetballen... maar zo ... nee, dan hoeft het van mij ook niet.
Echt leren van fouten doen ze dus ook niet. Rot op zeg... terecht rode kaart, waardoor je mede een wedstrijd verliest.
De scheids mag ook nooit meer fluiten... of hij moet eens op cursus gaan, want die gast begreep er (zo jong als hij was) echt geen ene drol van. Dat ze zo'n jong knulletje durven laten fluiten... ook de FIFA/ UEFA/ wie het ook mogen zijn... moeten zich achter de oren krabben.
Echt leren van fouten doen ze dus ook niet. Rot op zeg... terecht rode kaart, waardoor je mede een wedstrijd verliest.
De scheids mag ook nooit meer fluiten... of hij moet eens op cursus gaan, want die gast begreep er (zo jong als hij was) echt geen ene drol van. Dat ze zo'n jong knulletje durven laten fluiten... ook de FIFA/ UEFA/ wie het ook mogen zijn... moeten zich achter de oren krabben.
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."
Uitfluiten zal ik NEC niet doen... onzin.
Maar het was slecht... en ik heb respect voor je als je hier iets goeds in hebt gezien... ik heb het niet gezien...
Ik heb me kapot zitten ergeren... en dan dat soort domme ondoordachte acties vvan "Ik scoor dus ik trek mijn shirt uit."... rot op... een half jaar geen salaris meer.
Maar het was slecht... en ik heb respect voor je als je hier iets goeds in hebt gezien... ik heb het niet gezien...
Ik heb me kapot zitten ergeren... en dan dat soort domme ondoordachte acties vvan "Ik scoor dus ik trek mijn shirt uit."... rot op... een half jaar geen salaris meer.
www.voetbalzone.nl'Actie Tshibamba pure arrogantie'
Geschreven op maandag, 29 september om 10:50
Youssef El-Akchaoui kookte na afloop van het thuisduel tegen Heracles (1-1) van woede toen hij zijn licht liet schijnen over de actie van Joël Tshibamba. De aanvaller had een kwartier voor het einde zijn invalbeurt bekroond met de openingstreffer, maar in zijn euforie vergat hij echter al een gele kaart op zak te hebben en trok hij zijn shirt uit. Heracles kwam vervolgens in de ultieme slotfase op gelijke hoogte. "Op een schaal van 1 tot 10? Doe maar vijftien", gaf de Marokkaan in De Gelderlander met een cijfer aan hoe kwaad hij was. "Voetbal is niet alleen emotie. Voetbal is juist ook een denksport. Je hebt het voorbeeld van Rutger Worm. Die overkwam het vier weken geleden tegen De Graafschap. Dan moet je dubbel zo hard nadenken."
"Helemaal als je een jonkie bent en in feite nog niks gepresteerd hebt", vervolgde El-Akchaoui zijn relaas. "Ik noem het pure arrogantie. Egootjes zijn het. De loopactie was goed. De goal ook. Maar die rode kaart zette alles in de schaduw. In de kleedkamer hield Joël wijselijk zijn mond. Dat was maar goed ook. Joh, blijven we met elf man staan, is er geen vuiltje aan de lucht. Wordt het 2-0, 3-0."
Trainer Mario Been was, hoe kan het ook anders, na afloop niet te spreken over de prent. "We zullen Nike vragen om de shirtjes voortaan de broekjes vast te pakken. Als een speler dan zijn shirt uittrekt, staat hij in zijn blote kont. Dan zal hij een dergelijke actie in de toekomst laten", grapte de coach, die wel degelijk woede in zijn lijf had zitten.
"Met Joël wilde ik iemand brengen die iets meer diepte achter de laatste linie bracht. Hij speelt opportunistisch en gokt op de ruimte die er valt tussen de laatste linie en de keeper. Dat plan leek te slagen. Maar de situatie die volgt is dieptriest. Dan moet je nog een hoop leren als ploeg en speler. Ik ben erg teleurgesteld."
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.
Salvador Dali
Salvador Dali
- Ramona
- Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Tshibamba: 'Zal elke straf accepteren'
Uitgegeven op 28 september 2008 17:42
Joël Tshibamba toonde na afloop grote spijt van zijn actie in de thuiswedstrijd tegen Heracles Almelo. Nadat hij in de 74e minuut de openingstreffer op zijn naam had gebracht, trok hij tijdens het juichen zijn shirt uit. Daarbij ontving de ingevallen aanvaller zijn tweede gele kaart van de wedstrijd. "Een domme actie van me. Ik besef dat ik het team heb gedupeerd."
Tshibamba stond uiteindelijk slechts tien minuten in het veld. Hij ontving in de 73e minuut geel na een overtreding op Mark Looms en een minuut later volgde de fatale situatie. "Ik zal een geldboete krijgen waarschijnlijk. Maar ik zal elke straf accepteren. Ik weet dat ik dom heb gedaan. Dit zal niet meer gebeuren."
Door: Sander Berends / ELF Voetbal
Bron: http://www.nec-nijmegen.nl/
Dat is je verdomme geraden ook... prutser!!Ramona schreef:Tshibamba: 'Zal elke straf accepteren'
Uitgegeven op 28 september 2008 17:42
Joël Tshibamba toonde na afloop grote spijt van zijn actie in de thuiswedstrijd tegen Heracles Almelo. Nadat hij in de 74e minuut de openingstreffer op zijn naam had gebracht, trok hij tijdens het juichen zijn shirt uit. Daarbij ontving de ingevallen aanvaller zijn tweede gele kaart van de wedstrijd. "Een domme actie van me. Ik besef dat ik het team heb gedupeerd."
Tshibamba stond uiteindelijk slechts tien minuten in het veld. Hij ontving in de 73e minuut geel na een overtreding op Mark Looms en een minuut later volgde de fatale situatie. "Ik zal een geldboete krijgen waarschijnlijk. Maar ik zal elke straf accepteren. Ik weet dat ik dom heb gedaan. Dit zal niet meer gebeuren."
Door: Sander Berends / ELF Voetbal
- Ramona
...over en sluiten maar weer...
Davids wil niet te lang stilstaan bij rode kaart Tshibamba
Door: steven | Gepubliceerd: Gisteren 21:10
Lorenzo Davids vindt dat NEC het aan zichzelf heeft te wijten dat de drie punten niet in Nijmegen bleven. ''Ik ben erg teleurgesteld, zeker omdat we bijna geen kans hebben weggegeven en dan toch nog die gelijkmaker tegen krijgen. We hebben het laten liggen en zijn zelf in de fout gegaan door te veel achteruit te gaan lopen.''
Heracles kwam door de blessure van Douglas ook met tien te staan, maar NEC bleef spelen alsof zij nog met een man minder situatie stonden. ''Sommige hadden het wel door, maar ik had het idee dat dit niet voor iedereen gold. We bleven achteruit lopen en gaven zo de ruimte aan Heracles om aan te vallen. Dan roep je het bijna op jezelf af.''
Over de rode kaart van Tshibamba kan de NEC’er kort zijn. ''We hebben gewoon normaal met hem gesproken en wat er precies is gezegd, blijft natuurlijk gewoon in de kleedkamer. Iedereen maakt natuurlijk fouten en hij heeft zijn excuses gemaakt,'' aldus Davids tegenover ForzaNEC.
Bron: http://www.forzanec.nl/
- Daily Blind
- Ramona
Het is nog geen legioen, maar fans NEC gaan ervoor
din. 30 september 2008
Vandaag in de Gelderlander.
NEC wordt donderdag in de return tegen Dinamo Boekarest gesteund door 450 fans. Het kost geld en vrije dagen, maar dit willen ze niet missen. Ook al heeft de Roemeense aanhang een slechte naam opgebouwd.
Ze wil de naam van de school waar ze wiskunde geeft liever niet in de krant. „ Schrijf maar dat ik op een middelbare school werk. Dat is genoeg,” vindt Maaike. Van de directeur heeft ze twee vrije dagen mogen opnemen. Want bij Maaike klopt het hart voor NEC. En als je club overmorgen een 1- 0 voorsprong in Boekarest gaat verdedigen, moet je daar bij zijn. „Heel speciaal dat ik vrij krijg. Ik ken genoeg collega’s die ook gewild hadden. ‘Bleum’ geeft geschiedenis. Johan aardrijkskunde. Wessel Engels. Maar ze kregen geen vrij. Ik wel. En mijn directeur is een Arnhemmer!” Maar de naam van de school hoeft dus niet in de krant. „ Er zijn altijd mensen die vinden dat zoiets niet kan. Al dat gedoe. Daar heb ik geen zin in.”
Morgenvroeg om negen uur vliegt ze vanaf Düsseldorf. Als ze om tien over half een landt, staat echtgenoot Arjan haar op te wachten. Die had meer vrije dagen en stapt vandaag al op in Brussel, via Milaan met overnachting en de volgende dag door naar Boekarest. Kosten: 145 euro. „We slapen in de Tulip Inn. Dat kost 60 euro per persoon, per nacht.” Alles bij elkaar zijn ze zo’n 700 euro kwijt. En dan moet er nog gegeten en gedronken worden. Maar NEC is hun club. Sterker nog, ze zijn zelfs in het Goffertstadion getrouwd. „ Op 3-4-2007”, dreunt Maaike de datum op. „Het gemeentehuis werd verbouwd. De Goffert was een van de vervangende locaties. Die kans mochten we niet laten liggen.” In de nieuwe bestuurskamer van NEC werden ze officieel man en vrouw. De receptie was op het veld, waar ze ook met de complete selectie van NEC op de foto gingen. „ En het feest daarna in loge 13 en 14”, geeft ze een compleet beeld van de mooiste dag in haar leven. Of misschien moet die nog komen? Morgen bijvoorbeeld als NEC overeind zou blijven in de Roemeense heksenketel. Want het gaat spoken bij Dinamo. De Roemeense fans gaven in De Goffert twee weken geleden nog hun visitekaartje af door brandende fakkels in het aanpalende gezinsvak te gooien en vervolgens 24 kuipstoeltjes af te breken. Voor 25 NEC-fans was dat genoeg om hun voorgenomen reis naar Boekarest te annuleren.
„ Heb ik niet gedaan”, zegt Pierre Kosman, die morgen voor 325 euro vanaf Keulen via Berlijn naar Boekarest reist. „Nog één misstap en ze liggen er uit. Die Roemenen zullen er alles aan doen om de boel niet uit de hand te laten lopen.” Kosman was er al bij in 1983 toen zijn club door Barcelona werd uitgeschakeld. „ Zat ik daar als manneke van veertien in dat enorme Camp Nou. Ik mocht mee met de moeder van een vriendje. Zal ik nooit meer vergeten.” Eric Gommers zit morgen in hetzelfde vliegtuig als Pierre Kosman, maar betaalt 466 euro voor de vlucht. „Dat heb ik er wel voor over”, zegt Gommers. „ Ik heb vijf jaar geleden Krakow meegemaakt toen NEC daar speelde in de UEFA Cup. Geweldig! Ik ga weer.”
Ferdinand Muller was er ook bij in Polen, maar hij blijft dit keer thuis. En toch zat hij de vrijdagavond van de loting al op het internet om de reis te regelen. „Vond ik bij GermanWings een retourtje Boekarest voor 109 euro. Maar betalen kon alleen met credit card. En die had ik nog niet”, treurt Muller, die daarna alleen nog stuitte op vluchten vanaf 200 euro. „Is me te duur. Wel jammer, hoor. Die sfeer op de terrassen in Krakow. Al die NEC- supporters. Ik vond het een geweldige ervaring. Maar donderdag wordt het toch wel gezellig hoor. Ik heb een paar vrienden bij mij thuis uitgenodigd. TV Gelderland aan. Biertje erbij. Moet jij eens opletten.”
Donderdag zullen er 450 NEC-fans in stadion Stefan cel Mare zijn. Een kwart heeft Johan Bouwman aan een vliegticket geholpen. „Er waren dagen bij. Kreeg ik wel tachtig telefoontjes per dag”, glimlacht de man, die bij de supportersvereniging van NEC ‘supporterszaken’ in zijn portefeuille heeft. „450 man naar Boekarest. Zie je toch hoe NEC leeft in Nijmegen.” Maar Johan Bouwman gaat zelf niet. „Ik geef les op het Pax Christy College in Druten. Aan een examenklas. Ik kon gewoon geen vrij krijgen. Ja, Maaike wel, hoorde ik. Knap hoor.”
Bron: http://www.detrouwehonden.nl/
Coach Dinamo: "We hebben NEC onderschat"
Door: Jeroen | Gepubliceerd: Gisteren 16:50
Dinamo Boekarest-coach Mircea Rednic heeft er alle vertrouwen in dat zijn ploeg donderdag in staat is om NEC uit de UEFA Cup te knikkeren. Hij zag het duel met Heracles Almelo als voorbereiding. ''NEC heeft een gedisciplineerd jong elftal. Het zijn harde werkers, met een goede lange pass.''
Rednic gelooft in Roemeens succes in de return. ''Wij hebben de wedstrijd in Nijmegen arrogant benaderd. We hebben NEC onderschat. Daarom zijn we gewaarschuwd.'' Rednic sluit niet uit dat hij tegen NEC een extra aanvallende ploeg het veld in stuurt. De heenwedstrijd eindigde in een 1-0 overwinning voor NEC.
Bron: ELF
Geknipt en geplakt van: http://www.forzanec.nl/
450 hondstrouwe supporter...netjes!

- Ramona
En Jong NEC dendert voort...

Jong N.E.C. verslaat Jong Feyenoord in topper: 4-1
Uitgegeven op 29 september 2008 20:17
Collins John luistert debuut op met goal.
Jong N.E.C. heeft de topper in de Beloften Eredivisie tegen Jong Feyenoord maandagavond overtuigend gewonnen. In het McDOS Goffertstadion won de koploper met 4-1 van de Rotterdammers, die tweede stonden. De Nijmeegse goals werden gescoord door Moestafa El Kabir, Collins John en Tim Janssen (2x).
Bij Jong Feyenoord speelden bekende namen als Tiendalli, Derijck, El Ahmadi en Erasmus mee.
Jong N.E.C. kende een droomstart toen Moestafa El Kabir het net na drie minuten al liet bollen. De spits kopte raak nadat een voorzet van Rutger Worm, die goed op dreef was, werd doorgekopt door Collins John. John speelde voor het eerst mee met Jong N.E.C. Na 36 minuten was de stand weer gelijk toen Pattinama scoorde voor de Rotterdammers. Zeven minuten na rust zette John het team van trainer Wim Rip weer op voorsprong na een corner van Rutger Worm. Even daarna schiet Worm een bal op de paal, de rebound werd binnengetikt door Tim Janssen: 3-1. In de 82ste minuut zorgde Tim Janssen voor de 4-1 eindstand na een goede aktie van Joey Brock.
Door deze overwinning staat Jong N.E.C. met 15 punten uit 5 duels stevig aan kop. Volgende week maandag speelt Jong N.E.C. uit tegen Jong AZ.
Opstelling Jong N.E.C: Nicholas Skverer, Mitchell Burgzorg, Mark van den Boogaart, Joey Klare, Joey Brock, Dominique Scholten, Rutger Worm, Shanon Carmelia, Tim Janssen, Collins John (78' Sebastiaan Goderie), Moestafa El Kabir (80' Jean Black).
Stand aan kop per 29/09:
1. Jong N.E.C. 5 - 15
2. Jong SC Heerenveen 5 - 10
3. Jong De Graafschap 5 - 10
4. Jong PSV 5 - 9
5. Jong Feyenoord 5 - 9
Toppertje!!Bouaouzan niet mee naar Boekarest
Door: Steven | Gepubliceerd: Vandaag 15:26 | Laatst bewerkt: Vandaag 16:27 | 32 reacties
Rachid Bouaouzan zal niet meegaan met NEC voor het UEFA Cup duel in Boekarest. De huurling, die al eerder na de wedstrijd uit bij Heerenveen in de clinch lag met trainer Mario Been, is vanochtend van de training weggestuurd.
De trainer verwijt de aanvaller gebrek aan inzet. ''Rachid zat niet goed in het groepsproces,'' vertelt de trainer tegenover ForzaNEC . ''Zijn inzet is niet voldoende en daarom is besloten hem naar huis te sturen.''
Bouaouzan werd al eerder gebrek aan inzet verweten. Been sprak toen ook al zijn ontevredenheid uit. ''Die hoef ik vier weken niet meer te zien'', zei Been over de vleugelspits na een beroerde invalbeurt tegen Heerenveen. ''Ik was heel boos.'' In de wedstrijd tegen Be Quick speelde de aanvaller weer beter en leek de kou uit de lucht. ''Het is uitgesproken. Rachid speelde uitstekend vandaag, zo wil ik het graag zien.''
Bouaouzan reageerde vorige week nog laconiek op alle randzaken: ''De trainer was boos. ik speelde ook slecht, maar miste ritme. We kunnen nu weer verder.''
Veel verder is de speler niet gekomen na de training van vandaag. Hij zal ongetwijfeld thuis genoeg tijd hebben om over zijn inzet na te denken en als de groep weer terug komt uit Roemenië zal er waarschijnlijk ook een stevig gesprek volgen tussen Been en zijn snelle aanvaller.
Wordt vervolgd...
Ook Colins John gaat niet mee...
En het al oude lens verhaal begint weer de kop op te steken bij NEC... die gasten moeten direct weer terug naar hun club... in het belang van NEC... LOL... godskolere... als ik die gast was zou ik helemaal niet voor die supporters willen voetballen... kan me wel voorstellen dat hij er met de pet naar gooit... het is noooooit goed. Vreselijk. Wat een kutvolk die supporters zeg.
- Ramona
Stel je niet zo aan...de een roept dat...de ander dat...tis geen eenheidsworst zoals jij ze beschrijft...daarbij moet je ook niet dat geleuter onder het nieuws op Forza lezen...

Op de tribune eten Roemenen geen nootjes, ze vreten ze
woe. 1 oktober 2008
Vandaag in de Gelderlander
Op de tribune eten Roemenen geen nootjes, ze vreten ze
Tussen 14.000 voetbalfans van Dinamo zitten morgen 450 NEC- supporters. Gisteren scheen de zon en liep de temperatuur op naar 22 graden. Maar goed ook. Want bijna het hele stadion is onoverdekt.
Florin Parasdiuy spuugt zijn lunch nog net niet uit over de stoeltjes van het stadion Stefan cel Mare. De zon hangt in volle glorie in de strakblauwe lucht, maar het gezicht van de Roemeen betrekt als hem gevraagd wordt of hij al kaartjes heeft voor de wedstrijd van morgen tussen Dinamo Boekarest en NEC. „Ik ben een fan van Steaua. Ik werk hier alleen”, bromt Florin die even eerder met een enorme boor stukken uit een betonnen vloer heeft gehakt. Toch geeft hij ‘de vijand’ de beste kansen om door te komen. „Twee weken geleden stonden jullie in het veld om er een echte wedstrijd van te maken. Dinamo was slechts op visite. Dat zal hier niet gebeuren. Want daar gaat het spoken”, wijst hij naar de tribune onder het enorme scorebord, waar de harde kern elke thuiswedstrijd in vuur en vlam zet.
Deze dinsdag is het rustig in het stadion, waar de temperatuur rond de 22 graden schommelt. Het gekkenhuis is buiten de poorten. Stefan cel Mare ligt middenin een woonwijk, waar auto’s de dienst uitmaken. Wie zijn hand niet constant op de claxon houdt, telt niet mee in het verkeer van de Roemeense metropool. Voorrang hebben degenen die de voet op het gaspedaal houden en parkeren doet een Roemeen gewoon op de stoep. Het stadion van Dinamo ligt aan de Calea Floreasca, maar ontdek je alleen door naar boven te kijken. Dan zie je de lichtmasten. De rest gaat schuil achter het Spitalulclinic de urgenta Bucuresti, een ziekenhuis voor, zeg maar, echt zwaargewonden. Omdat er vooral rond de spitsuren geen doorkomen aan is in de straten van Boekarest, doen de aanpalende trainingsvelden van Dinamo ook dienst als landingsplaats voor de traumahelikopters.
Patiënten – mits ze fan zijn van Dinamo – hebben een geluk. De achterkant van het ziekenhuis grenst bijna aan de tribunes, waardoor ze donderdag een perfecte plek hebben om de wedstrijd te zien. Het stadion ligt er op het eerste gezicht keurig bij, maar wie tussen de rijen stoeltjes loopt, waant zich op een grindpad. Roemenen eten geen nootjes tijdens een voetbalwedstrijd. Ze vreten ze. En de bast spugen ze uit op de grond, die werkelijk bezaaid is met schilletjes..
15.000 man zullen er morgen zitten. 14.550 kauwende Roemenen en 450 NEC-fans. Het is te hopen dat het dan net zo’n weer is als gisteren, want alleen de hoofdtribune is voorzien van een golfplaten dak. Voor de Nijmeegse supporters zijn drie vakken in de bocht achter de ruime atletiekbaan vrijgehouden. De tribunes tellen slechts negen rijen, keer 38 stoeltjes maakt 1.078 zitplaatsen. Toch wordt het een beetje inschikken, omdat Dinamo het rechtse vak vrijhoudt als een soort bufferzone. Tip voor wie een vrije blik op het veld wil hebben: pak een stoeltje op de achterste rij, maak je de meeste kans dat je niet tegen het hekwerk aankijkt, dat het hele vak omringt. Wel aardig: wie dorst krijgt loopt naar beneden. Daar staan vier fonteintjes waar gisteren het water al vrolijk opborrelde.
Mocht de NEC-aanhang morgen via de gele trappen naar hun vak worden geleid, stuiten ze bovenaan bij de eerste trede op het standbeeld van Catalin Haldin. Op 5 oktober 2000 overleed de aanvoerder van Dinamo aan een hartstilstand tijdens een uitwedstrijd. Fans noemen hem sindsdien de enige aanvoerder van Dinamo. Uiteraard staat de harde kern op de Catalin Haldin-tribune, die – ter geruststelling misschien van de NEC-supporters – aan de achterkant van het andere doel. Uit dat vak put Dinamo morgen moed, weet Bratu Florin. De tienvoudig Roemeens international stak gisteren op z’n gemak het veld – dat er overigens prima bij ligt – over en wees net als Steaua-fan Parasdiuy eerder die dag naar de Haldin-tribune. „Daar staan straks onze supporters die voor een fantastische atmosfeer zullen zorgen. Thuis spelen we altijd goed. Geloof me maar. Dit wordt een heel ander verhaal dan twee weken geleden,” wist de aanvaller van Dinamo, voordat hij in de catacomben verdween.
Terwijl Florin in de hal linksaf sloeg, moeten Mario Been en zijn gevolg morgen naar rechts. „Hier is de kleedkamer voor NEC”, verzorgt Ivan Pataicnin zonder problemen een korte rondleiding. De 39-jarige conditietrainer van Dinamo deed als hordeloper in 1992 nog mee aan de Olympische Spelen van Barcelona. „Maar ik was niet goed genoeg voor een medaille, hoor, steekt hij zijn handen bijna in een verontschuldigend gebaar omhoog. De kleedruimte is vooral erg rood. De kleur van Dinamo. Rode banen op de muur. Rode stoeltjes onder de rode kleerhangers. En verder een aparte witte toiletruimte en douches. Proper, maar eenvoudig. En kleiner uiteraard dan het kleedlokaal van de thuisclub waar de spelers in vliegtuigstoelen kunnen zitten en hun kleding in – uiteraard – felrode lockers kunnen ophangen. „NEC komt hier om te voetballen. Niet om te logeren, toch?”, klinkt het droogjes uit de mond van Pataicnin. En dan opvallend neutraal. „Ik hoop op een mooie wedstrijd. Dat de beste mag winnen.”
Bron: http://www.detrouwehonden.nl
- Ramona
"We kunnen donderdag geschiedenis schrijven"
woe. 1 oktober 2008
Vandaag in De Gelderlander een vooruitblik door Mario Been op het duel van donderdag.
Been laat Bouaouzan en John thuis
NEC vanochtend met twintig spelers op weg naar Boekarest.
Mario Been had even geen behoefte aan pottenkijkers, en dus werkte NEC zijn laatste training op vaderlandse bodem gisterochtend af achter gesloten deuren. „We hebben op de training in het stadion iets uitgeprobeerd. We weten niet exact hoe Dinamo gaat spelen, zij hebben de laatste tijd een paar dingetjes veranderd. Daarom hebben we vandaag op twee manieren geoefend. Maar wel telkens met dezelfde elf spelers. De opstelling is bekend bij de spelers, maar ik wacht nog even tot ik die naar buiten breng.”
NEC is vanochtend met twintig spelers naar Boekarest vertrokken, van wie er morgenavond twee op de tribune moeten plaatsnemen. De selectie voor het UEFA Cupduel kent twee opvallende afwezigen: de twee meest recente aanwinsten, Collins John en Rachid Bouaouzan.
Been speelde maandagavond nog serieus met de gedachte om John mee te nemen, maar heeft daar na enig nadenken toch van afgezien. „Hij is in mijn ogen nog niet fit genoeg voor ons niveau. Daarom vond ik dat ik het tegenover de jongens die wél fit zijn niet kon verantwoorden.”
Bouaouzan blijft achter omdat de NEC- trainer ronduit ontevreden is over de instelling van de huurling van Wigan Athletic, die gisteren zelfs van de training werd gestuurd. „ Gebrek aan inzet”, bromde Been zonder er verder veel woorden aan vuil te maken.
Ramon Zomer maakt wel deel uit van het gezelschap dat vanochtend in Weeze op het vliegtuig stapt. De verdediger liep vorige week tegen Heerenveen een ribkwetsuur op na een botsing met doelman Vandenbussche, maar herstelt daar voorspoedig van. Been: „Hij heeft volledig meegetraind en vertelde net dat het steeds beter aanvoelt. Er is dus een goede kans dat hij op tijd klaar is. Bovendien hebben we nog 48 uur te gaan voor de wedstrijd tegen Dinamo.”
De NEC-trainer heeft zich de afgelopen dagen enigszins geërgerd aan de uitlatingen van Dinamocoach Mircea Rednic, die heeft in de Roemeense media laten weten dat zijn ploeg NEC in de heenwedstrijd heeft onderschat. „Ik vind dat hij ons daarmee tekort doet. Wij hebben thuis een fantastische wedstrijd neergezet. Wij nemen hen in elk geval wel serieus, wij benaderen Dinamo als een echte Europese topclub.” Het wordt morgenavond dan ook een loodzware klus voor NEC, weet de coach. „Dinamo is een uitstekende ploeg met heel veel fysieke kracht. Bovendien worden ze in hun eigen stadion gesteund door een fanatieke aanhang. Daar heb ik in de bespreking ook de meeste nadruk op gelegd. We zullen een manier moeten vinden om ons af te sluiten van het publiek. Als we net zo voetballen als in de thuiswedstrijd hebben we een hele goede kans. We kunnen donderdag geschiedenis schrijven. Ik wil daar- om zien dat iedereen er helemaal voor gaat.”
NEC heeft het grote voordeel dat het morgenavond met een voorsprong op zak aan de return begint. „ Dat houdt in dat zij zullen moeten komen”, aldus Been. „Dat betekent niet dat wij ons gaan ingraven. Als je daar alleen maar ballen weg gaat schieten, roep je het onheil over jezelf af. We zullen moeten proberen zelf een doelpunt te maken. Vandaar dat ik tactisch alles bij het oude laat. We spelen ook tegen Dinamo gewoon.
NEC toch op woensdag tegen Rijnsburgse Boys
NEC kan zichzelf morgen in dubbel opzicht een dienst bewijzen in Boekarest. De KNVB heeft het bekerduel met Rijnsburgse Boys vastgesteld voor woensdag 12 november. De Nijmegenaren hadden de voorkeur voor dinsdag 11 november, omdat op zaterdag 15 november Roda JC wacht. Mocht NEC morgen de poulefase van de UEFA Cup bereiken, dan gaat het bekerduel alsnog naar de dinsdag.
Bron: http://www.detrouwehonden.nl
[/quote]Ramona schreef:Stel je niet zo aan...de een roept dat...de ander dat...tis geen eenheidsworst zoals jij ze beschrijft...daarbij moet je ook niet dat geleuter onder het nieuws op Forza lezen...![]()
Dus als ik iets irritant vind, dan moet ik het maar niet lezen... hoe weet ik van te voren of ik iets irritant vind?
Ja... ik lees dat fora graag ja... ben altijd wel benieuwd wat er door de supporters van gezegd wordt... En dat ik me daar dan over verbaas/ aan erger, mag ik hier niet delen? :'( (huil)... maar ik zal het niet meer doen. :-)
- Ramona
Onrustig in Boekarest! + UPDATE 23:25
woe. 1 oktober 2008
In Boekarest is het vandaag op diverse plaatsen uit de hand gelopen. Verschillende kleine groepen NEC fans zijn in de stad aangevallen door groepen van "30 man met bivakmutsen" aldus supporters ter plaatse. Volgens onze DTH-ers ter plaatse is het op dit moment rustig en zouden er geen gewonden zijn. Via een andere weg vernamen we dat één NEC fan lichtgewond is geraakt. Ook de Nederlandse politie en supportersbegeleiding heeft zich uit de voeten moeten maken, omdat ook zij doelwit zouden zijn geweest van Dinamo fans. Inmiddels zijn de meeste supporters weer veilig in hun hotel, maar is ze afgeraden om nog de stad in te gaan. De meeste supporters hebben hieraan gehoor gegeven. Er lopen nog steeds groepen Dinamo fans door de stad op zoek naar NEC fans.
Inmiddels is er bevestigd dat de Nederlandse politie is aangevallen terwijl ze NEC supporters wilden helpen die aangevallen werden. Alle ramen van hun taxi zijn ingeslagen/gegooid.
Bij het hotel Nelisse waar veel NEC supporters zitten staat inmiddels politie in de straat.
UPDATE 22:50:
Lonneke is net samen met Dorethe bij hotel Nelisse geweest. Lonneke heeft tegenover een medewerker van DTH het volgende verklaard: "Er hebben zich in het centrum twee incidenten plaats gevonden waarbij GEEN gewonden zijn gevallen. Op dit moment is NEC in overleg met de Roemeense autoriteiten. Vanavond of morgen komt NEC met extra informatie over de wedstrijd morgen. Het advies is nog steeds om in je hotel te blijven. De supporters die nu in de stad zijn hebben politiebegeleiding gekregen."
UPDATE 23:25:
NEC heeft een nieuwsbericht op haar site geplaats. Klik hier voor het bericht. De Nijmeegse politie in Roemenië heeft verteld dat er contact is geweest tussen het ANP en een woordvoerder van de politie Nijmegen. Deze heeft het verhaal van Lonneke wat hier boven staats bevestigd tegenover het ANP.
- Ramona
Zaten verspreid en niet gezamenlijk vertrokken...
Rust schijnt wedergekeerd te zijn en velen hebben ook nergens last van gehad... Maar oeh...wat zullen de beren...uh die honden los gaan als NEC mocht scoren...
Ik hoooop zo dat die lui eruit geflikkerd worden...pleaaaaaaase!!!

Rust schijnt wedergekeerd te zijn en velen hebben ook nergens last van gehad... Maar oeh...wat zullen de beren...uh die honden los gaan als NEC mocht scoren...

Massale politie-inzet bij Dinamo tegen NEC
don. 2 oktober 2008
Vandaag in de Gelderlander
Duizend ordebewakers zien toe dat UEFA Cupduel veilig verloopt.
Dinamo Boekarest neemt ingrijpende voorzorgsmaatregelen om de UEFA Cup-wedstrijd van vanavond tegen NEC zonder problemen te laten verlopen. Er worden 450 politieagenten ingezet om de orde te handhaven. Daarnaast zijn er in en rond het stadion Stefan cel Mare zo’n 550 stewards actief.
Dinamo heeft een naam op te houden als het gaat om supportersonlusten. Twee weken geleden liep het ook uit de hand bij de eerste wedstrijd in Nijmegen. Roemeense fans bestookten in het Goffertstadion de vakken met NEC- supporters met brandende fakkels en later met stoeltjes. Dinamo kwam er met een boete van 20.000 euro nog genadig vanaf, maar de UEFA gaf de club wel een laatste waarschuwing; bij een volgend incident zou Dinamo onmiddellijk uit het toernooi worden gegooid.
Ondanks de strenge veiligheidsmaatregelen in de Roemeense hoofdstad is men er bij NEC niet helemaal gerust op. Het Dinamo- stadion is oud en krakkemikkig en voldoet in geen enkel opzicht aan de eisen die de Europese voetbalbond normaliter stelt. „In De Goffert had de UEFA dit nooit goedgekeurd”, meende een van de begeleiders van NEC. Her en der ligt los puin en hout. Daarnaast zijn de hekken om de tribunes weliswaar talrijk maar allesbehalve solide. En de Roemeense hooligans hoeven de stoeltjes om het trainingsveld niet af te breken, want die liggen gewoon los op het beton.
De Nijmeegse supporters moeten vanavond de uitkaart, die ze van NEC gekregen hebben, omruilen met een ticket voor de wedstrijd. Dat gebeurt in een deel van het stadion dat moeilijk af te schermen is. In het Nijmeegse kamp hoopt men maar dat de enorme politiemacht in staat is de supportersgroepen gescheiden te houden.
Forza Update: Nieuwe dag breekt aan
Door: Steven | Gepubliceerd: Vandaag 09:27 | Laatst bewerkt: Vandaag 10:00 | 3 reacties
In Boekarest is de rust weer teruggekeerd na een onrustige nacht. Verschillende incidenten hebben zich voorgedaan.
Een groep van tussen de20 en 50 Dinamo-supporters waren gisteren op zoek naar NEC-supporters. Onze supporters waren verspreid over verschillende cafes. De jacht van de Roemenen zorgde voor veel paniek. Veel supporters renden in paniek weg en zchten hun dekking in cafes, hotels en taxi's. Een grote groep NEC-supporters die zich in een Irish pub ophield, heeft geen problemen gehad.
Uiteindelijk zijn er twee incidenten geweest. Een supporter is geschopt en lichtgewond geraakt na te zijn achtervolgd door de Dinamo-supporters. Een Nijmeegse politieagente is met de schrik vrij gekomen nadat haar taxi werd aangevallen.
Vandaag keert na een roerige avond de rust weer terug. Vanmiddag zullen de NEC-supporters bij elkaar komen op het centrale punt voor het parlementspaleis. 's Avonds zal de bus worden genomen naar het stadion.
De Supportersvereniging zal met haar sms-dienst de supporters op de hoogte houden van de vorderingen in de Roemeense hoofdstad. Samen met NEC en de HKN wordt getracht om tot een gezellige en veilige dag te komen.
Bron: http://www.forzanec.nl/
Ik hoooop zo dat die lui eruit geflikkerd worden...pleaaaaaaase!!!