Dit lijkt me sterk, aangezien je maximaal 19 jaar kan zijn om nog in de A te mogen spelen (en dan moet je verjaardag toevallig net goed vallen)...banjavi schreef:De 20-jarige middenvelder komt momenteel uit voor de A1 van Ajax.
Vitesse 2007 - 2008
voetbalprimeur.nl'Twente meldt zich officieel voor Janssen'
FC Twente heeft zich vandaag officieel gemeld voor Theo Janssen. De middenvelder van Vitesse is in beeld als versterking voor komend seizoen, zo meldt het regionale TC Tubantia.
Janssen wordt in Enschede gezien als een potentieel opvolger van Orlando Engelaar en daarnaast wil Fred Rutten zijn selectie sowieso nog graag uitbreiden met een linksbenige middenvelder. De 27-jarige international lijkt daar dus de eerste kandidaat voor.
In januari was FC Groningen nog concreet voor Janssen, die bij Vitesse een zeer stroeve relatie heeft met trainer Aad de Mos. Omdat hij inmiddels ook geen vaste basisplaats meer heeft in Arnhem, lijkt een vertrek in de zomer vrijwel zeker.
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."
voetbalprimeur.nlSturing in beeld als opvolger De Mos
Edward Sturing wordt komend seizoen mogelijk de nieuwe trainer van Vitesse. De oud-speler moet in Arnhem de opvolger worden van Aad de Mos, weet VoetbalVandaag.
Sturing is momenteel in onderhandeling met Vitesse over een meerjarig contract. De oefenmeester zou Hans van Arum, oud-speler van onder meer RKC Waalwijk en Vitesse, meenemen als assistent.
Van Arum, momenteel trainer van zaterdaghoofdklasser Sparta Nijkerk, heeft al gesproken met technisch directeur Marc van Hintum. "Recentelijk hebben wij een gesprek gehad. Daarbij heb ik mijn ambities uitgesproken. Een hoog jeugdelftal, trainer van de beloftes of assistent bij het eerste elftal, ik zie al deze functies wel zitten. Waarschijnlijk vindt er binnenkort een vervolggesprek plaats. Een terugkeer van Sturing in Arnhem zou sowieso een mooie ontwikkeling zijn."
Sturing en Van Arum zouden in Arnhem het stokje overnemen van Aad de Mos. Diens positie is na een reeks aanvaringen met de selectie hoogst onzeker geworden. Intern zouden beide partijen al hebben afgesproken om komende zomer uit elkaar te gaan. Sturing was in het verleden ook al werkzaam als trainer van Vitesse. Dit seizoen was hij hoofd opleidingen bij PSV.
En op een andere site...: (voetbal24.nl)
'Vitesse aast op Erwin Koeman'Door Mike Boeschoten
Dinsdag, 08 april 2008, 09:40
Erwin Koeman is de belangrijkste kandidaat om Aad de Mos op te volgen, mocht hij na dit seizoen stoppen als trainer van Vitesse.
De Mos is nog voor één seizoen aan de Arnhemse club verbonden, maar de kans dat hij blijft, is klein. Technisch directeur Marc van Hintum en De Mos zouden verwikkeld zijn in een machtsstrijd. Volgens De Telegraaf is Koeman de grootste kanshebber om de Hagenaar op te volgen.
Maar niet alleen Vitesse aast op de oud-trainer van Feyenoord. ``Bij MVV heb ik gisteren een eerste, oriënterend gesprek gevoerd."
- MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA)
- AT Toto winner 07/08
Waar gaat Engelaar dan heen?banjavi schreef:voetbalprimeur.nl'Twente meldt zich officieel voor Janssen'
FC Twente heeft zich vandaag officieel gemeld voor Theo Janssen. De middenvelder van Vitesse is in beeld als versterking voor komend seizoen, zo meldt het regionale TC Tubantia.
Janssen wordt in Enschede gezien als een potentieel opvolger van Orlando Engelaar en daarnaast wil Fred Rutten zijn selectie sowieso nog graag uitbreiden met een linksbenige middenvelder. De 27-jarige international lijkt daar dus de eerste kandidaat voor.
In januari was FC Groningen nog concreet voor Janssen, die bij Vitesse een zeer stroeve relatie heeft met trainer Aad de Mos. Omdat hij inmiddels ook geen vaste basisplaats meer heeft in Arnhem, lijkt een vertrek in de zomer vrijwel zeker.
.De Mos heeft goed gevoel bij Hongarije
Aad de Mos staat niet onwelwillend tegenover een baan als bondscoach van Hongarije. De ervaren Hagenaar sprak al twee keer concreet met de Hongaarse voetbalbond.
"Het verhaal dat ze vertelden, komt zeer goed over", reageert de coach van Vitesse tegen VI.nl. "Ik ben bereid een derde gesprek aan te gaan en te zien of we tot elkaar kunnen komen."
Ook Danny Blind en Erwin Koeman zijn of waren kandidaten bij de Hongaren voor het bondscoachschap. Blind, technisch directeur van Sparta, heeft echter al afgezegd.
Vitesse-directeur Marc van Hintum lijkt De Mos liever kwijt dan rijk, zo wist VI-eindredacteur Johan Derksen enige tijd geleden te melden. Volgens VoetbalVandaag zijn de Arnhemmers zelfs al in gesprek met Edward Sturing
voetbalprimeur.nl
De Mos wil niet wijken bij Vitesse
Aad de Mos lijkt bij Vitesse niet opzij willen te gaan. De trainer heeft de onderhandelingen met de Hongaarse voetbalbond stopgezet, omdat hij zijn contract in Arnhem wil uitdienen.
De Mos gaf afgelopen weekend nog aan dat hij over belangstelling niet te klagen had. Inmiddels heeft hij echter alle gesprekken met potentiële nieuwe werkgevers gestaakt, zo meldt het Algemeen Dagblad.
"Ik heb een contract tot 2009 en ik zit ook na de zomer bij Vitesse", zo vertelt De Mos. "Ik heb mijn makelaar opdracht gegeven alles stop te zetten en van me weg te houden."
"Mijn dochter Tessa de Mos is FIFA-agente, zij onderhoudt inderdaad de contacten met de clubs en voetbalbonden die zich melden. Het is interessant om je er mee bezig te houden als je wil vertrekken. Maar voor mij is het verhaal heel helder. Ik heb bij Vitesse iets in gang gezet en daar wil ik mee verder. We hebben de moeilijkste periode achter de rug, er komen steeds meer jonge talenten aan en daar werk ik graag nog een tijdje mee", aldus De Mos.
Het besluit komt als een tegenvaller voor de clubleiding van Vitesse. Zij worden nu gedwongen om De Mos te ontslaan, wil men het plan om een nieuwe trainer voor de groep te plaatsen voortzetten.
Bron: AD 11-04-2008
Ik weet het niet. Aan de ene kant is het niet best dat hij met iedereen overhoop ligt, aan de andere kant denk ik dat deze groep wel een dominante trainer, en dat is De Mos, nodig heeft. Er gaan nu geruchten dat de club Sturing of Erwin Koeman wil aanstellen, maar ik weet niet of dat zo'n goed idee is. Bovendien vind ik het zonde van het geld om De Mos de laan uit te sturen.
Maar de dominante jongens in de spelersgroep (Janssen, Van der Schaaf) vertrekken...Dat speelt ook weer een rol.
Het vertrek van Van der Schaaf is trouwens veel erger dan het vertrek van Janssen. Ook weer zoiets van die westerlingen(VI, kranten etc.): die roepen dat Janssen de beste speler is bij Vitesse, maar wie alle thuiswedstrijden heeft gezien denkt daar wel anders over.
Maar de dominante jongens in de spelersgroep (Janssen, Van der Schaaf) vertrekken...Dat speelt ook weer een rol.
Het vertrek van Van der Schaaf is trouwens veel erger dan het vertrek van Janssen. Ook weer zoiets van die westerlingen(VI, kranten etc.): die roepen dat Janssen de beste speler is bij Vitesse, maar wie alle thuiswedstrijden heeft gezien denkt daar wel anders over.
De Mos: niet iedereen wil dat ik ga
Na het persuurtje wilde Aad de Mos wel ingaan op de derby en zijn persoonlijke situatie bij Vitesse.
"Het gaat nu alleen maar om de wedstrijd", zegt de Haagse trainer. "Om de doelstelling te halen? De club had geen doelstelling dit seizoen.Ik wel, de ploeg ook. Daar werken we aan. Ik wil hier blijven. Ik heb gesprekken met mogelijke nieuwe partijen voor mij stopgezet. Zeker voor een maand."
Waarom wil De Mos blijven bij een club waar de leiding hem liever ziet gaan? "Daar is in de leiding niet iedereen het mee eens. Ik ben hieraan begonnen, nu wil ik het ook kunnen afmaken."
Bron: Omroep Gelderland 11-04-2008
Derby niet bijzonder voor vd Schaaf
Remco van der Schaaf ligt niet wakker van de derby tegen NEC.
"Het is niet anders dan anders", vindt de aanvoerder van Vitesse. "Ja, er staan play-offs voor UEFA Cup-voetbal op het spel. De winnaar zal het wel halen. Maar verder, NEC is favoriet, want zij spelen thuis. Dat het mijn laatste derby is maakt me niets uit. Daar denk ik helemaal niet over na."
Sivasspor zou belangstelling hebben voor Van der Schaaf. "Dat heb ik gehoord en gelezen. Ik zeg er niets over. Als ik iets heb, horen jullie dat vanzelf. Nu telt alleen dat we alles geven om de derby te winnen."
De Mos geeft alleen maar 23 namen
Erg mededeelzaam was Vitesse-trainer Aad de Mos niet op het persuurtje van de Arnhemse club.
"Ik geef de 22 namen die morgen met de selectie trainen", zei De Mos. "Daar komt Kaya bij, die heeft extra trainingsarbeid nodig." Verder viel op dat Harrie Gommans weer aansluit bij de selectie en ook Paul Verhaegh (achillespees) is fit genoeg om te spelen. Het is een van de twee namen die De Mos prijs gaf van de basiself.
De andere was die van Sansoni. "Ik train nog zaterdag. Dan zien we wel." Daarna vertrok De Mos, met de melding dat iedereen maar schrijft wat ie wil.
Vitesse en FC Twente zijn het eens over Theo Janssen
FC Twente heeft met Vitesse overeenstemming bereikt over een transfer van Theo Janssen naar de club uit Enschede.
De Tukkers zijn bereid circa 1,5 miljoen euro te betalen voor de 26-jarige middenvelder. Beide Eredivisieclubs voerden deze week afrondende gesprekken over Janssen.
De geboren Arnhemmer speelde met uitzondering van een half jaartje RC Genk sinds 1998 onafgebroken voor Vitesse. Hij kwam in competitieverband 205 keer in actie voor de club en maakte in die duels 21 goals.
Janssen moet zelf nog tot een akkoord komen met FC Twente. Voor hem ligt een meerjarig contract klaar.
Bron: Voetbal International 11-04-2008
- Ramona
- Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Dagen van Aad de Mos bij Vitesse zijn geteld
vrijdag 11 april 2008 | 03:22 | Laatst bijgewerkt op: vrijdag 11 april 2008 | 22:52
Aad de Mos. foto Hans Broekhuizen/De Gelderlander
Op 20 maart stuurde Vitesse een opmerkelijk persbericht de wereld in. De Arnhemse clubleiding meldde dat club en trainer de intentie hebben het tot medio 2009 doorlopende contact van Aad de Mos te respecteren.
De publiekelijke liefdesverklaring moest een einde maken aan de voortslepende discussie over de positie van De Mos. De trainer kwam steeds meer onder druk te staan door een reeks aan in het openbaar uitgevochten conflicten met spelers.
In de huidige verbintenis met de coach is opgenomen dat na de laatste wedstrijd van Vitesse in dit seizoen een zogeheten evaluatie plaatsheeft, waarbij zowel Vitesse als De Mos zonder al te veel consequenties een vroegtijdig eind kan maken aan de samenwerking. Ondanks de warme woorden van een maandje geleden lijkt het zonneklaar dat in elk geval de club van deze optie gebruik gaat maken.
Technisch manager Marc van Hintum heeft vorige maand zijn trainers en spelers gewaarschuwd. De oud-international kondigde harde maatregelen aan, wanneer er bij Vitesse opnieuw iemand de huisregels zou overtreden door in de media kritiek te uiten op een clubgenoot.
Afgelopen zondag was De Mos te gast bij Studio Voetbal, het praatprogramma van de NOS op televisie. De trainer haalde fel uit naar Van Hintum en algemeen directeur Paul van der Kraan. De Mos suggereerde dat de algemeen directeur onder een hoedje speelt met het weekblad Voetbal International.
Volgens De Mos heeft Van Hintum in een geheim gesprek, achter zijn rug om, met vier spelers van Vitesse beslist over de toekomst van de assistent-trainers Dick de Boer en Pieter Huistra. Ze moeten deze zomer beiden vertrekken.
De Mos hekelde deze handelswijze van Van Hintum, maar daarbij sneed hij zichzelf lelijk in de vingers. De trainer schond de afspraak dat kritiek binnenskamers moet blijven. En bovendien berustte in elk geval de kritiek op Van Hintum op feitelijke onjuistheden. Sinds zijn komst in februari heeft Van Hintum veel tijd geïnvesteerd in gesprekken met zoveel mogelijk personen in en rondom de club. Uit die gesprekken leerde hij dat de assistenten De Boer en Huistra op weinig steun vanuit de spelersgroep konden rekenen. Van een geheime bespreking was nimmer sprake.
De uitlatingen van De Mos lijken een bewuste provocatie, waarmee de ervaren coach (61) zelf aanstuurt op een breuk. Maar dat scenario ontkende de trainer gisteravond, toen hij verklaarde dat hij eerlijk heeft gezegd wat hij vond, simpelweg omdat hij niet tegen oneerlijkheid kan.
De clubleiding van Vitesse, Van der Kraan en Van Hintum voorop, ergeren zich al langer aan de voortdurende onrust rondom de club. Zij zullen de recente uitlatingen van De Mos zien als een bevestiging van hun gedachte dat de trainer zich niet ondergeschikt maakt aan het clubbelang. En dat, terwijl Van Hintum bij Vitesse juist wil zorgen voor harmonie en saamhorigheid.
Met zijn recente kritiek op de technisch directeur van Vitesse heeft De Mos zijn vertrek aanstaande zomer alleen maar nog zekerder gemaakt.
Bron: http://www.gelderlander.nl/
- Ramona
- Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Vitesse kan Europa vergeten
maandag 14 april 2008 | 03:48
Vitesse-aanvaller Santi Kolk verlaat teleurgesteld De Goffert. Zijn club is na de nederlaag tegen NEC zo goed als uitgeschakeld voor Europees voetbal. Foto Hans Broekhuizen/De Gelderlander
NIJMEGEN - Vitesse-trainer Aad de Mos vond dit seizoen telkens de juiste strategie om de cruciale wedstrijden te winnen. Gisteren ging het echter mis.
Uitgerekend in de beslissende partij voor een plek in de play-offs, en uitgerekend tijdens het bezoek aan aartsrivaal NEC, pakte de keuze van De Mos verkeerd uit: 1-0.
De nederlaag bij de kleine Gelderse broer uit Nijmegen heeft verstrekkende gevolgen. Doordat Feyenoord (net als de andere bekerfinalist Roda JC) waarschijnlijk niet bij de eerste vijf eindigt, mag ook de nummer tien meedoen aan de play-offs om Europees voetbal. Vitesse zakte gisteren naar de elfde plaats en is zondag op de slotdag van de reguliere competitie afhankelijk van FC Utrecht. Vitesse moet thuis tegen PSV een beter resultaat scoren dan FC Utrecht op eigen veld tegen FC Groningen. Wanneer Feyenoord dan daadwerkelijk buiten de top vijf valt, alleen dan gaat Vitesse via de achterdeur naar de play-offs.
Een buitengewoon onrealistisch scenario. En daarmee is de Arnhemse ellende nog niet eens verteld. Voor het eerst sinds de invoering van de play-offs eindigen (dus zeer waarschijnlijk) beide bekerfinalisten niet bij de eerste vijf. Dat betekent dat het ticket voor de Intertoto zal gaan naar een ploeg uit de bovenste tien. De nummers elf, twaalf en dertien van de ranglijst spelen net als de nummers veertien en vijftien geen play-offs. En dus kan Vitesse na het duel met PSV vervroegd op vakantie.
Daarmee zal in sportieve zin sprake zijn van een volledig mislukt seizoen voor de Arnhemse club. Vitesse boekte alleen in organisatorisch opzicht een groot succes, doordat de schuldsanering een gezonde basis legt voor de toekomst.
De episode 2007-2008 zal sportief gezien de boeken ingaan als opnieuw een uitermate turbulent seizoen, waarin Vitesse zijn bijnaam FC Hollywood aan de Rijn weer volop waarmaakte. Trainer Aad de Mos zal deze zomer sneuvelen door de vele incidenten met spelers en door zijn openbare kritiek op de clubleiding.
Gisteren leed de ervaren coach (61) voor het eerst in zijn Arnhemse periode een tactische nederlaag. Tegen het in bloedvorm verkerende NEC was de veredelde 3-5-2 speelwijze niet onlogisch, maar Theo Janssen kon het aan de linkerkant verdedigend niet behappen. Het was niet verrassend dat Muslu Nalbantoglu de 1-0 van Krisztian Vadócz voorbereidde vanaf de zijkant waar de missie met Janssen, volgend seizoen spelend bij FC Twente, mislukte.
De Mos gooide zijn elftal twee keer om, bracht met Mads Junker en Harrie Gommans zelfs een vierde en vijfde aanvaller, maar Vitesse miste voorin de klasse om het na rust verdedigende NEC te verslaan. Zo kwam in De Goffert een einde aan de Europese aspiraties van Vitesse. Tenzij komende zondag een opeenhoping van wereldwonderen plaatsheeft.
Bron: http://www.gelderlander.nl/
Da's nog helemaal niet zeker.. 10de plaats is ook genoeg en kan NEC weer vrolijk tegen Vitesse spelen in de Intertoto. Daar wint Vitesse waarschijnlijk dan wel weer en is het weer feest in Arnhem...
Maar dan moeten ze wel een beetje hun best doen tegen PSV
Maar dan moeten ze wel een beetje hun best doen tegen PSV
Van Hintum lijkt van plan te zijn allerlei oud-spelers naar Arnhem te halen...VITESSE STRIKT OUD-SPELER HANS VAN ARUM
Vitesse en oud-speler Hans van Arum hebben overeenstemming bereikt over een tweejarig contract. Van Arum wordt vanaf komend seizoen verantwoordelijk voor Jong Vitesse.
De 41-jarige voormalige spits van Vitesse is op dit moment trainer van hoofdklasser Sparta Nijkerk. Technisch directeur Marc van Hintum over de aanstelling van Hans van Arum: "Hans heeft een Vitesse-verleden. Dat was voor ons een voorwaarde. Daarnaast kijken we natuurlijk naar kwaliteit en ambitie. Op beide onderdelen scoort Van Arum uitstekend. Bij zijn huidige club laat hij zien over trainerskwaliteiten te beschikken en hij is zeer ambitieus. Hij wil heel graag als betaald voetbaltrainer aan de slag bij Vitesse en met de club groeien naar sportieve successen."
Hans van Arum: "Als de club, waar je als betaald voetballer bent begonnen, je terug wil hebben als trainer van Jong Vitesse, hoef je niet lang na te denken. Deze unieke kans zie ik als een mooie promotie in mijn trainerscarrière. Het dagelijks werken met jonge spelers, het ontwikkelen en beter maken van deze talentvolle spelers zie ik als enorme uitdaging."
Hans van Arum speelde vier seizoenen in Vitesse 1. Van 1989 tot en met 1993 was hij 104 keer te bewonderen in het geelzwart. Hij scoorde 29 goals voor Vitesse.
Bron: Vitesse.nl 15-04-2008
Bron: www.nos.nlJanssen van Vitesse naar Twente
Theo Janssen speelt de komende vier seizoenen bij FC Twente. De Enschedeërs nemen de middenvelder voor anderhalf miljoen euro over van Vitesse, waar hij al aan zijn tiende seizoen bezig is.
De 26-jarige Janssen, geboren en getogen in Arnhem, speelde met uitzondering van het seizoen 2003/2004,waarin hij een uitstapje van een half jaar maakte naar RC Genk in België, alleen voor Vitesse. Hij droeg in competitieverband 206 keer het geel-zwarte shirt.
De linkspoot kwam twee keer uit voor Oranje.