NEC

Club informatie van de afgelopen seizoenen
Gesloten
Banjavi
Contacteer:

Bericht door Banjavi » do nov 23, 2006 9:30 pm

Nee hoor... die heeft er op tijd voor gezorgd dat hij juist niet naar de jupiler league gaat... :nooo:
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."

Alaindebanaan

Bericht door Alaindebanaan » vr nov 24, 2006 12:20 am

Je wordt wel steeds cynischer, gaat alles wel goed met je? ;)
Vrouwen, je kunt niet met, maar ook niet zonder.

En speciaal voor de Dr.:
"Vrouwen, je kan niet met ze..."

Wouter

Bericht door Wouter » vr nov 24, 2006 12:34 am

Banjavi heeft een glazen bol.... :eusa_pray:

Banjavi
Contacteer:

Bericht door Banjavi » vr nov 24, 2006 9:11 am

Swart: Denneboom zeker niet naar Willem II | Door: Steven, ForzaNEC.nl
Gepubliceerd: Vandaag 00:06 | Laatst bijgewerkt: Vandaag 08:58 | 3 reacties

Na eerdere berichten dat Romano Denneboom zeker zou verhuizen naar Tilburg, kwam donderdagavond het bericht dat NEC hem niet laat gaan. De aanvaller zal NEC in de winterstop niet verlaten voor Willem II.
Dit bericht komt van de site van Omroep Gelderland. NEC heeft dondagavond aan Willem II laten weten dat de transfer niet doorgaat. ''Romano gaat zeker niet naar Willem II in de winterstop,'' zegt algemeen directeur Jacco Swart stellig. ''Wij vinden dat wij één van onze scorende spelers niet naar een concurrent kunnen laten vertrekken.''

Denneboom zelf was nagenoeg rond met Willem II. Swart: ''Die club zit in hetzelfde schuitje als wij. Zij zoeken ook doelpunten. Het zou niet goed zijn als ze die dan bij ons weghalen.''
forzanec

Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08

Bericht door Ramona » vr nov 24, 2006 9:38 am

Nee dan dit...snap dat 't heus niet allemaal lieverdjes zijn (waar wel...) maar zo drastisch...? :shock:

Bijzondere maatregelen bij ADO Den Haag - N.E.C. (23/11/2006)

Voor de uitwedstrijd naar ADO Den Haag op zaterdag 2 december aanstaande zijn een aantal bijzondere maatregelen afgekondigd. De aanleiding voor deze maatregelen is de constatering dat er sprake is van gebruik van harddrugs door N.E.C. supporters tijdens de uitwedstrijden. Zowel N.E.C. als ADO Den Haag willen een confrontatie tussen N.E.C. en ADO supporters absoluut voorkomen!

De verplichte buscombi vertrekt om 16:30 uur vanuit de bussluis;

Uitkaart is verplicht en er zal controle plaatsvinden op het het bezit van identiteitsbewijs;

Alcoholgebruik op de heenweg is niet toegestaan;

Met ondersteuning van de politie Nijmegen zal er bijzondere controle plaatsvinden. De controle is gericht op overmatig alcoholgebruik en het in het bezit zijn, danwel het gebruik van, harddrugs;

Bezit van harddrugs betekent:
- aanhouding door politie;
- procesverbaal wegens overtreding van de Opiumwet;
- een onvoorwaardelijk stadionverbod omdat het een voetbal
gerelateerd delict betreft.

Wanneer er, ondanks de strenge fouillering bij vertrek, in Den Haag bij controle door de politie wordt geconstateerd dat er sprake is van alcohol- of drugsgebruik moet er op worden gerekend dat de betrokken bus direct retour gaat naar Nijmegen.

Bron: http://www.nec-nijmegen.nl/

Banjavi
Contacteer:

Bericht door Banjavi » vr nov 24, 2006 9:57 am

Moet je maar niet aan de drugs tijdens het voetballen...
ik snap wel dat er dan niet zo heel veel aan is bij NEC (zonder drugs of alcohol), maar dan ga je maar niet!!

Alaindebanaan

Bericht door Alaindebanaan » vr nov 24, 2006 10:58 am

banjavi schreef:
Swart: Denneboom zeker niet naar Willem II | Door: Steven, ForzaNEC.nl
Gepubliceerd: Vandaag 00:06 | Laatst bijgewerkt: Vandaag 08:58 | 3 reacties

Na eerdere berichten dat Romano Denneboom zeker zou verhuizen naar Tilburg, kwam donderdagavond het bericht dat NEC hem niet laat gaan. De aanvaller zal NEC in de winterstop niet verlaten voor Willem II.
Dit bericht komt van de site van Omroep Gelderland. NEC heeft dondagavond aan Willem II laten weten dat de transfer niet doorgaat. ''Romano gaat zeker niet naar Willem II in de winterstop,'' zegt algemeen directeur Jacco Swart stellig. ''Wij vinden dat wij één van onze scorende spelers niet naar een concurrent kunnen laten vertrekken.''

Denneboom zelf was nagenoeg rond met Willem II. Swart: ''Die club zit in hetzelfde schuitje als wij. Zij zoeken ook doelpunten. Het zou niet goed zijn als ze die dan bij ons weghalen.''
forzanec
Denneboom denkt er heel anders over. Op vi.nl (uit het AD):
Denneboom: 'Willem II betaalt hoofdprijs voor me'

24/11/2006 8 :32

Romano Denneboom is vanaf 1 januari te bewonderen in het rood-wit-blauw van Willem II. Dat beweert de 25-jarige aanvaller in het Algemeen Dagblad. Zijn huidige club NEC houdt echter vol dat Denneboom ondanks een aflopend contract in de winterstop niet weg mag.
'Ik ben zelf helemaal rond met Willem II', zegt Denneboom in het AD. 'Ook de clubs zijn er nagenoeg uit. Hoewel NEC volhoudt dat er nog lang geen akkoord is, weet ik dat het anders is. NEC vroeg de hoofdprijs, Willem II is bereid die te betalen.'

In een verklaring op de website van NEC laten algemeen directeur Jacco Swart en technisch directeur Leen Looyen weten dat er in de winterstop geen basisspelers zullen vertrekken. En al helemaal niet naar directe concurrenten. 'Om de prestaties te verbeteren, is het onder meer belangrijk dat de kracht van de selectie minimaalop peil blijft. Het is al helemaal niet verstandig om spelers uit onze selectie te laten vertrekken naar clubs die zich om en nabij in dezelfde sportieve omgeving bevinden als NEC.'

'Op basis van bovenstaande beslissing hebben wij gisteren Romano, zijn zaakwaarnemer en de voorzitter van Willem II op de hoogte gesteld verder af te zien van gesprekken over een overgang in de winterstop.'

Mocht de transfer toch rondkomen zoals Denneboom beweert, dan zou het de tweede keer zijn dat de aanvaller voor Willem II gaat spelen. Eerder huurden de Tilburgers hem in het seizoen 2003/2004 van SC Heerenveen. Aan het einde van dat seizoen tekende hij een driejarig contract bij NEC.

In Nijmegen maakte Denneboom al in een vroegtijdig stadium bekend zijn komende zomer aflopende contract niet te willen verlengen. Naast Willem II toonde ook zijn andere ex-werkgever Heerenveen belangstelling.
Vrouwen, je kunt niet met, maar ook niet zonder.

En speciaal voor de Dr.:
"Vrouwen, je kan niet met ze..."

El Clavo
AT Toto winner 08/09

Bericht door El Clavo » vr nov 24, 2006 11:05 am

Snuivende bosjesmannen? :eusa_naughty:

Poeder

Bericht door Poeder » vr nov 24, 2006 4:01 pm

Wat zou in godsnaam een hoofdprijs voor Denneboom zijn?? :drecul2:

Ramona

Bericht door Ramona » vr nov 24, 2006 4:14 pm

De bank? :hypocrite:

Jacco Swart: ''Dan maar op de bank!''

Door: Chiron, ForzaNEC.nl
Gepubliceerd: Vandaag 15:37

Nu in de soap rondom vleugelflitser Romano Denneboom er veel elkaar weersprekende berichten klonken vond ForzaNEC het tijd om zelf polshoogte te nemen. Eén uitspraak van Jacco Swart zei eigenlijk alles.

Romano Denneboom, die niet echt bekend staat om zijn werklust en voorbeeldige mentaliteit, zou bij een afgeketste transfer wel eens de zin om te voetballen verliezen wordt door menig supporter al beweerd. Denneboom kan in de zomer gratis vertrekken en zou dus zijn contract uit kunnen dienen wetende dat er toch wél genoeg belangstelling zal zijn. Die gedachte werd voorgelegd aan de algemeen directeur van NEC, Jacco Swart.

''Als Denneboom zo teleurgesteld is als zijn tranfser afketst en geen inzet meer wil tonen is dat zijn keuze. Het lijkt me niet meer dan terecht dat hij dan op de bank beland. Ik heb liever een gedemotiveerde Denneboom op de bank, dan een gemotiveerde Denneboom in de basis bij één van onze concurrenten.''

Ramona

Bericht door Ramona » vr nov 24, 2006 4:26 pm

Voorbeschouwing N.E.C. - Feyenoord

Zo. 26 november 2006, 12:30 uur, McDOS Goffertstadion, Nijmegen
Scheidsrechter:
P. Vink

N.E.C.
Geblesseerd: -
Twijfelgevallen:
Günther Vanaudenaerde
Geschorst: Jonas Olsson

Feyenoord Website: www.feyenoord.nl
Geblesseerd: n.n.b.
Twijfelgevallen: n.n.b.
Geschorst: -

N.E.C. ontvangt zondag op de veertiende speeldag van het seizoen Feyenoord. De Rotterdammers lijken het lek boven te hebben: de laatste vijf competitiewedstrijden werden allemaal gewonnen. Juist in de derde wedstrijd achter elkaar tegen Rotterdamse oppositie kan N.E.C. een overwinning goed gebruiken. Voorlopig zijn een gelijkspel bij Excelsior en een nederlaag thuis tegen Sparta niet wat vooraf werd verwacht van deze ontmoetingen. Wellicht dat juist de zwaarste van de drie tegenstanders bij N.E.C. onvermoede krachten losmaakt.

Veerkracht
Dat N.E.C. momenteel wel een opkikkertje kan gebruiken, zal niemand verbazen. De jonge ploeg heeft op het ogenblik weinig geluk (denk aan de 1-1 tegen Excelsior in de laatste minuut) en mist bovendien de veerkracht om in deze wedstrijden ramp en tegenspoed het hoofd te bieden. Het lijkt met name een gebrek aan zelfvertrouwen, en in een competitie waar op de top drie na iedereen van iedereen kan winnen, is dat al snel funest.
Met Feyenoord komt zondag natuurlijk ook niet zomaar een ploeg naar het McDOS Goffertstadion. Afgelopen weekend nog werd het AZ van Louis van Gaal verslagen. Daar was wel een uitblinkende Henk Timmer voor nodig was en een slimme Nicky Hofs, die op uitgekookte wijze een vrije trap uitlokte die hijzelf in de verre hoek krulde. Na een paar rampmaanden
lacht het geluk Feyenoord momenteel toe.

Gifbeker
De trouwe N.E.C.-supporter zat de laatste jaren tegen Feyenoord in elk geval op het puntje van zijn stoel, het was altijd spannend. Zoals bijvoorbeeld op 28 januari 2004, de dag waarop Andrzej Niedzielan zijn thuisdebuut maakte voor N.E.C.. In een door sneeuwbuien geteisterde Goffert stiftte hij de oranje bal prachtig over Patrick Lodewijks, maar uiteindelijk ging de wedstrijd alsnog met 1-2 verloren. Vijftien maanden later lukte wel alles. N.E.C. won met 2-0 (Van den Eede en Niedzielan scoorden), speelde zich vlak voor het einde van een rampseizoen in veiligheid en zorgde met sprankelend spel ervoor dat toenmalig Feyenoord- trainer Ruud Gullit en zijn team ‘de hele gifbeker moesten leegdrinken’. Afgelopen seizoen speelde N.E.C. in februari wederom een prachtige wedstrijd tegen de Rotterdammers. Dankzij Romano Denneboom kwam N.E.C. terecht op voorsprong, maar werd het in de laatste tien minuten verrast door twee frommelgoals.

Feyenoord-verleden
Gezien de stand op de ranglijst is N.E.C. eigenlijk verplicht iets over te houden aan deze wedstrijd. Om zo bijvoorbeeld met meer vertrouwen
de uitwedstrijd van volgende week bij ADO Den Haag tegemoet te zien. Trainer Mario Been kan zondag niet beschikken over Jonas Olsson, die is geschorst na zijn rode kaart tegen Sparta. Zodoende ziet Peter Wisgerhof
dit seizoen voor het eerst een ander gezicht naast zich in het verdedigingscentrum. Verder zal Been ook zondag geen verstoppertje willen
spelen, maar voor de aanval kiezen. Met bovendien nog flink wat N.E.C.’ers met een klein of groter Feyenoordverleden in en op het veld (Babos, El-Akchaoui, Boutahar, Otten, Holman, Snoyl en Been zelf) belooft het een bijzonder interessante én belangrijke confrontatie te worden op de vroege zondagmiddag.

J.v.E.

Mogelijke opstelling N.E.C. : volgt later

Vermoedelijke opstelling Feyenoord: volgt later

Afbeelding

Vorig seizoen speelde N.E.C. een perfecte wedstrijd tegen Feyenoord, kwam het 1-0 voor maar verloor het in de slotfase op dramatische wijze met 1-2

Historie in de eredivisie:
Aantal keren winst N.E.C. 7
Aantal keren gelijkspel 4
Aantal keren winst Feyenoord 19
Doelsaldo 35 - 58

Eerste ontmoeting 27 aug 1967 0 - 5

Laatste 8 ontmoetingen
16 mei 1999 0 - 3 (0-1)
07 mei 2000 0 - 2 (0-1)
19 nov 2000 1 - 3 (0-2)
08 sep 2001 0 - 3 (0-1)
16 mrt 2003 1 - 2 (1-1)
28 jan 2004 1 - 2 (1-0)
08 mei 2005 2 - 0 (0-0)
08 feb 2006 1 - 2 (0-0)

Laatste gelijkspel 25 mrt 1990 0 - 0 (0-0)

Grootste overwinning N.E.C.
24 apr 1982
5 - 1 (3-0)

Bron: Infostradsports

Banjavi
Contacteer:

Bericht door Banjavi » vr nov 24, 2006 4:55 pm

Ramona schreef:De bank? :hypocrite:

Jacco Swart: ''Dan maar op de bank!''

Door: Chiron, ForzaNEC.nl
Gepubliceerd: Vandaag 15:37

Nu in de soap rondom vleugelflitser Romano Denneboom er veel elkaar weersprekende berichten klonken vond ForzaNEC het tijd om zelf polshoogte te nemen. Eén uitspraak van Jacco Swart zei eigenlijk alles.

Romano Denneboom, die niet echt bekend staat om zijn werklust en voorbeeldige mentaliteit, zou bij een afgeketste transfer wel eens de zin om te voetballen verliezen wordt door menig supporter al beweerd. Denneboom kan in de zomer gratis vertrekken en zou dus zijn contract uit kunnen dienen wetende dat er toch wél genoeg belangstelling zal zijn. Die gedachte werd voorgelegd aan de algemeen directeur van NEC, Jacco Swart.

''Als Denneboom zo teleurgesteld is als zijn tranfser afketst en geen inzet meer wil tonen is dat zijn keuze. Het lijkt me niet meer dan terecht dat hij dan op de bank beland. Ik heb liever een gedemotiveerde Denneboom op de bank, dan een gemotiveerde Denneboom in de basis bij één van onze concurrenten.''
Pardon???
Is die kerel niet wijs ofzo... ??? Die heeft ze echt allemaal niet meer op een rijtje he... een gedemotiveerde Denneboom op de bank of tribune en geen spits er voor terug of een gemotiveerde Denneboom die er bij Willem II ook niets van gaat bakken en een gemotiveerde 'goede' spits terug... ik zou het wel weten... stelletje prutsers...

Ramona

Bericht door Ramona » vr nov 24, 2006 5:17 pm

Saidi Ntibazonkiza schijnt in de basis te staan... en reken maar dat hij gemotiveerd is... :cheer:

Kaboem

Bericht door Kaboem » vr nov 24, 2006 5:29 pm

Wie?
Bertje for President!

Banjavi
Contacteer:

Bericht door Banjavi » vr nov 24, 2006 5:43 pm

Kaboem! schreef:Wie?
Saidi Ntibazonkiza

Ramona

Bericht door Ramona » vr nov 24, 2006 5:44 pm

Hij... :cheer:

Interview: Saidi Ntibazonkiza leeft voor doelpunten (24/11/2006)

Vorig jaar verruilde hij noodgedwongen de warme maar bloederige wouden van Centraal Afrika voor het koude kunstgras van De Eendracht. Nu staat Saidi Ntibazonkiza op het punt door te breken in het eerste elftal van N.E.C. Aanstaande zondag tegen Feyenoord zit hij opnieuw bij de selectie.

Afbeelding

Iets meer dan een jaar woont hij nu in Nederland. In een jaar heeft hij lang nog niet alles over Nederland geleerd, blijkt al snel. Als hij een amandelstaaf in zijn handen krijgt gedrukt, kijkt hij wantrouwend: “Daar zit toch geen varkensvlees in?” Nee, begrijpen doet hij Nederland nog niet helemaal. Maar hij doet er wel veel moeite voor om het te begrijpen en hij lijkt hier al snel zijn weg gevonden te hebben.

Net in Nederland kon hij alleen maar wat met vrienden voetballen. Omdat hij in Burundi al op hoog niveau speelde was dat niet genoeg voor hem. Hij vroeg een Franstalige Nederlander naar de voetbalclubs in de buurt en hoorde zo van het bestaan van N.E.C.“Ik heb aan N.E.C. gevraagd of ik daar mocht voetballen. Ze lieten me als test een keer meetrainen met de A1, toen mocht ik gelijk blijven.”

Dat Ntibazonkiza gelijk mee kon met Jong N.E.C. is niet zo verwonderlijk. Hij speelde in Burundi immers al in de eredivisie. Hij speelde in dienst van de kampioen van Burundi, bij de club Vitalo, niet te vergelijken met de Nederlandse competitie. Niet qua niveau, ook niet qua faciliteiten. Zo heeft Vitalo helemaal geen stadion, alleen een trainingscomplex. Alle competitiewedstrijden van Burundi worden gespeeld in hetzelfde stadion, in de hoofdstad. Niet zo raar, want alle twaalf clubs komen uit die stad. In dat stadion kunnen zo’n 15.000 mensen, maar dat stadion zit lang niet altijd vol. “Alleen als er rivalen tegen elkaar spelen, zoals N.E.C. en Vitesse zit het er vol en gaat het er stevig aan toe.”
Naast eredivisiewedstrijden heeft Saidi ook al een aardig lijstje internationale wedstrijden opgebouwd. Omdat hij al op zo’n jonge leeftijd op een hoog niveau speelde kon hij met meerdere leeftijdscategorieën meedoen. “Ik kon voor drie categorieën uitkomen, en heb ook voor alle drie gespeeld. Zes wedstrijden met Burundi onder 18, acht wedstrijden voor jong Burundi en zeven wedstrijden met het nationale elftal. Daarmee heb ik gespeeld tijdens het kampioenschap van Centraal en Oost Afrika. De interlands worden wel heel goed bezocht. Voetbal is wel echt sport nummer één in Burundi.”
Maar in Burundi kon hij niet meer wonen. Hij ging op de vlucht en kwam in Nederland terecht, een land waar hij helemaal niets van wist. En hij kwam moederziel alleen. “Gelukkig kan ik elke dag met mijn familie bellen. Dat kost veel geld, maar dat heb ik er graag voor over.”

In Nederland zijn er ook mensen die goed voor hem zijn. Hij is vooral Wim Rip, trainer van Jong N.E.C. erg dankbaar voor zijn hulp. “Wim zag me spelen met de A1 en heeft me gelijk naar Jong N.E.C. gehaald. Hij stelt me elke week op en geeft me veel vertrouwen. Hij heeft heel veel gedaan voor mij. Als ik voor Jong N.E.C. goals maak, maak ik ze voor hem. Hij is een tweede vader voor mij. Mijn Nederlandse vader.”

Goals. Als het woord goals wordt gebruikt beginnen zijn ogen te glimmen en verschijnt er een lach op zijn gezicht. Saidi leeft voor de doelpunten. “Het is iets speciaals. Ik houd van doelpunten maken. Scoren is het allerbelangrijkste van het voetbal. Kijk naar Joel (en hij wijst naar Joel Tshibamba, topscorer van de A1)! Hij is de koning van de A1! Omdat hij de topscorer is. Het is simpel: zonder goals kan je niet winnen, en daar gaat het om in het voetbal.”
Hij kreeg afgelopen zondag de kans om doelpunten maken voor N.E.C. en die kans krijgt hij de komende weken wellicht nog vaker. Hij heeft het er goed naar zijn zin, al is het soms wel moeilijk communiceren. “Eigenlijk spreekt alleen Dominique Kivuvu goed Frans. Maar ik versta al een beetje Nederlands, en ook wel wat Engels. En ik ben sinds vorige week bezig met een cursus Nederlands, dus ik hoop snel al wat te kunnen praten.”

Saidi doet zijn verhaal met zijn voet omhoog en ijs op zijn enkel. Een lichte blessure, opgelopen bij zijn debuutwedstrijd tegen Sparta. “Donderdag kon ik alweer trainen”, stelt Saidi ons gerust, “het is na de training alleen een beetje opgezwollen. Maar ik kan zondag gewoon meedoen, als dat mag.” Als hij dan meedoet, is de kans groot dat hij tegen een bekende komt te spelen. Met de wedstrijd tegen Jong Feyenoord was Royston Drenthe zijn directe tegenstander, een links-back die de laatste tijd ook regelmatig in het eerste team opereert. “Dat was een moeilijke wedstrijd. Drenthe is een goede speler die het net als ik van zijn snelheid moet hebben. We waren echt aan elkaar gewaagd. Ik hoop dat ik zondag mag spelen. Dan kan ik laten zien dat ik beter ben dan hij.

J.v.O.

Afbeelding

Kaboem

Bericht door Kaboem » vr nov 24, 2006 5:44 pm

Oh.

Bedankt.
Bertje for President!

Ramona

Bericht door Ramona » vr nov 24, 2006 5:45 pm

Vlotjes gelezen... :worshippy:

Kaboem

Bericht door Kaboem » vr nov 24, 2006 5:49 pm

Ik reageerde eigenlijk op Banjavi. :blush:

Maaruh, u houdt mij van het lezen af. ;)
Bertje for President!

Ramona

Bericht door Ramona » vr nov 24, 2006 5:50 pm

I know... :twisted:

Sorry... :blush: maar plezier... :)

Kaboem

Bericht door Kaboem » vr nov 24, 2006 5:57 pm

Wat heeft onze knuffelkraker eigenlijk gestemd?
Bertje for President!

Kaboem

Bericht door Kaboem » vr nov 24, 2006 6:03 pm

Ach, ze staat nu natuurlijk te koken.

:outtahere:
Bertje for President!

Ramona

Bericht door Ramona » vr nov 24, 2006 8:02 pm

Kaboem! schreef:Wat heeft onze knuffelkraker eigenlijk gestemd?
Dit... of ik daartoe nogmaals zou besluiten weet ik niet... maar goed...

Vitas krijgt zo klop tegen Twente en EnieSee gaat Feyenooit een slechte terugreis bezorgen overmorgen... :eusa_pray: :eusa_dance: :D

Ramona

Bericht door Ramona » zo nov 26, 2006 2:40 pm

Feyenooit, feyenooit feyenoooooit.... haaaa... heeeeeerlijk... :nec: alleen... X'C

Ramona

Bericht door Ramona » wo nov 29, 2006 9:31 am

Goed...de kater van AJAX is wat gezakt, dus hoogste tijd om deze heerlijke wedstrijd eer aan te doen...

Pracht tifo-actie wederom... :worshippy: :cool: :yes:

Afbeelding

Foto is van: http://www.legio-noviomagum.nl/

Wedstrijdverslag N.E.C. - Feyenoord

4 - 1

Zondag 26 november 2006, McDOS Goffertstadion, Nijmegen
Scheidsrechter:
P. Vink
Toeschouwers: 12.000
Scoreverloop: 54' Holman 1-0, 80' Eagles 2-0, 83' Kivuvu 3-0, 86' Niedzielan 4-0, 90+1' Pothuizen 4-1 (e.d.)
Gele kaart: Niedzielan (N.E.C.), Greene (Feyenoord)
Rode kaart: -
McDOS Man of the Match: Dominique Kivuvu :worshippy:

Afbeelding

N.E.C. speelt met Feyenoord

Wie vooraf voorspeld had dat N.E.C. Feyenoord wel even zou oprollen zou door iedere voetbalkenner uitgelachen worden. Topclub Feyenoord was bezig met een uitstekende reeks, terwijl N.E.C. zelfs van de kleintjes niet kon winnen. Toch gebeurde dat wat niemand had verwacht. N.E.C. won dikverdiend met 4-1.

De eerste vijfentwintig minuten was goed te zien dat beide ploegen weinig vertrouwen hadden. De angst om de bal te verliezen leek groter dan de wil om goed te voetballen. Er was weinig beweging, veel balverlies, weinig kansen. Maar gedurende de eerste helft leek N.E.C. zich te beseffen dat het helemaal niet minder was dan het grote Feyenoord. Er was meer beweging in het team. De backs bezetten de zijkanten en Wisgerhof ging zich steeds vaker bemoeien met het spel op het middenveld, waardoor N.E.C. een overwicht creëerde. Belangrijke rol was daar weggelegd voor Dominique Kivuvu. De jonge middenvelder speelde zich voortdurend knap vrij en was de hele wedstrijd aanspeelbaar.

Al deze ontwikkelingen resulteerden ook in echte kansen. In de achtentwintigste minuut zette Niedzielan Holman alleen voor doelman Timmer, maar de laatste wist redding te brengen. Een minuut later kwam Niedzielan in een goede positie om te scoren, maar hij raakte de bal helemaal verkeerd. Grootste kans uit de eerste helft was voor aanvoerder Wisgerhof. Zijn kopbal kon op spectaculaire wijze gestopt worden door Feyenoord-uitblinker Timmer.

In de tweede helft kon N.E.C. verder gaan waar het was gebleven. Uitstekend voetballen en veel kansen creëren. Holman schoot na vijf minuten in het zijnet en Wisgerhof had nog geen minuut later alle tijd om een hoek uit te kiezen, maar koos net degene die Timmer ook had gekozen. Even leek het erop dat N.E.C. weer wilde laten zien dat het moeilijk tot scoren komt, maar dat werd in de vierenvijftigste minuut wel anders. Toen kwam Holman op snelheid het strafschopgebied in, speelde hij zich knap vrij met een lichaamsschijnbeweging en maakte hij de 1-0 met een diagonaal schot.

Feyenoord kon het voetballend niet aan, en probeerde met opportunisme de kansen te keren. Met Van Hooijdonk en Boussaboun werden extra aanvallers ingebracht, maar deze verse krachten werden nauwelijks bereikt door hun medespelers. En de verdedigers die het veld moesten ruimen werden node gemist bij de N.E.C.-counters. In de 62ste minuut ging een moeilijke volley van Niedzielan nog voorlangs, in de 81ste minuut kon N.E.C. zich wel naar een veilige 2-0 voorsprong counteren. Niedzielan omspeelde Bahia wel heel makkelijk en schoot in de lange hoek. Timmer kon nog redding brengen, maar aan de rebound van Eagles was hij kansloos.

Nog kanslozer was hij op de verwoestende uithaal van Dominique Kivuvu. De uitblinker op het middenveld kapte Hofs uit, legde de bal voor zijn goede rechter en streepte de bal van een enorme afstand heerlijk in de kruising.

Drie minuten voor tijd wilde Mario Been Niedzielan, die prima speelde, wisselen voor Worm. Net op dat moment liet Snoyl weten dat hij weer last had van zijn buikspier. Om een ernstigere blessure te voorkomen mocht Niedzielan blijven staan en ging Snoyl naar de kant. Speaker Gerrie van de Velde vergiste zich en was nog bezig zijn fout te herstellen toen de man die gewisseld zou worden, Niedzielan, de 4-0 aantekende.

Smetje op de wedstrijd was de 4-1: een eigen doelpunt van Pothuizen. Maar zelfs dat kon de Nijmegenaren niet uit hun humeur halen. Want, zoals Pothuizen na afloop zou verklaren, ‘Ik heb altijd al een zwak gehad voor Feyenoord.'

Pothuizen grapt weer, Worm komt zingend de kleedkamer uit, Mario Been heeft weer praatjes. Het is weer goed toeven in het McDOS Goffertstadion. Maar de feestvreugde mag niet te lang aanhouden. Zaterdag moet er gewoon weer gewonnen worden van een ongetwijfeld supergemotiveerd ADO Den Haag.

J.v.O.

Statistieken: N.E.C. Feyenoord
Hoekschoppen 7 1
Buitenspel 2 3
Overtredingen 21 16

Opstellingen:
N.E.C. :
Gábor Babos; Muslu Nalbantoglu, Peter Wisgerhof, Mark Otten, Youssef El-Akchaoui; Dominique Kivuvu, Patrick Pothuizen, Ferne Snoyl (86' Rutger Worm); Romano Denneboom (77' Edgar Barreto), Brett Holman (74' Chris Eagles), Andrzej Niedzielan.

Feyenoord : Timmer, Tiendalli (76' Pardo), Greene, Bahia, Drenthe, De Guzman, Derijck (68' Van Hooijdonk), Hofs, Kolkka, Charisteas, Huysegems 58' (Boussaboun).

Foto's door Broer van den Boom

Afbeelding

Gesloten