Ik kan em niet zo goed voorstellen dat een club die beter is dan NEC interesse in hem heeft. Aardige voetballer, maar om nou te zeggen dat je hem mist als hij er niet bij is.. neuh.Sibum zinspeelt op transfervrij vertrek
Geplaatst op: 01-11-10 om: 11:33 door:Door: Chiron
Äfgelopen zaterdag sprak Bas Sibum zich in De Gelderlander uit over zijn toekomst. De middenvelder, die tegen Vitesse voor het eerst dit seizoen niet de 90 minuten volmaakte, is in het bezit van een aflopend contract.
Zelfverzekerd stelt de Drent dat hij "op dit niveau altijd moet spelen. Gebeurt dat niet, doe ik iets niet goed". Daarnaast is een transfervrije status voor iedere voetballer natuurlijk een zegen, ook voor de man uit Nieuw-Amsterdam. "Voor mij is dit geen vervelende situatie. Zeker zoals ik nu speel."
De 27-jarige die bekent verslaafd te zijn aan golf vervolgt: "in januari, als er weer een transferperiode is, kan ik met elke club praten. Vooropgesteld, ik heb het hier enorm naar mijn zin. Maar ik heb ook ambities. Ik zit nog niet aan mijn plafond."
Sibum wil die ambitie ook bij de club terugzien: "NEC zal ook moeten aantonen dat de club stappen wil maken. Dat is voor mij minstens zo belangrijk als een goede aanbieding.
De oud-speler van Roda JC, FC Twente en Emmen besluit eerlijk. "Ik moet eerlijk zijn. Die transfervrije status aan het eind van het seiizoen blijft natuurlijk een aantrekkelijk verhaal voor mij."
NEC 2010-2011
Re: NEC 2010-2011
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."
Kunnen we gezellig met zijn drietjes gaan! Gezellig!oOOH... dat zou ik ook wel willen Lijkt me prachtig. Kunnen we ook van die mooie shirt kopen van Vitesse... zullen het dan ook van die prachtig blauw-rode shirts worden. Heerlijk. Eindelijk een echte voetbalclub in Nederland... en dat in die prachtstad Arnhem..

- Daily Blind
Kan er weinig van. Is een speler die altijd verstoppertje speelt in het veld. Net als die otten. Die loopt altijd heel toevallig net in een gedekte lijn, waardoor hij niet aan speelbaar is. En in balbezit is het snel inleveren en niet meer aanspeelbaar zijn.banjavi schreef:Ik kan em niet zo goed voorstellen dat een club die beter is dan NEC interesse in hem heeft. Aardige voetballer, maar om nou te zeggen dat je hem mist als hij er niet bij is.. neuh.Sibum zinspeelt op transfervrij vertrek
Geplaatst op: 01-11-10 om: 11:33 door:Door: Chiron
Äfgelopen zaterdag sprak Bas Sibum zich in De Gelderlander uit over zijn toekomst. De middenvelder, die tegen Vitesse voor het eerst dit seizoen niet de 90 minuten volmaakte, is in het bezit van een aflopend contract.
Zelfverzekerd stelt de Drent dat hij "op dit niveau altijd moet spelen. Gebeurt dat niet, doe ik iets niet goed". Daarnaast is een transfervrije status voor iedere voetballer natuurlijk een zegen, ook voor de man uit Nieuw-Amsterdam. "Voor mij is dit geen vervelende situatie. Zeker zoals ik nu speel."
De 27-jarige die bekent verslaafd te zijn aan golf vervolgt: "in januari, als er weer een transferperiode is, kan ik met elke club praten. Vooropgesteld, ik heb het hier enorm naar mijn zin. Maar ik heb ook ambities. Ik zit nog niet aan mijn plafond."
Sibum wil die ambitie ook bij de club terugzien: "NEC zal ook moeten aantonen dat de club stappen wil maken. Dat is voor mij minstens zo belangrijk als een goede aanbieding.
De oud-speler van Roda JC, FC Twente en Emmen besluit eerlijk. "Ik moet eerlijk zijn. Die transfervrije status aan het eind van het seiizoen blijft natuurlijk een aantrekkelijk verhaal voor mij."
Precies... en daarom spelen e ook bij Eniesee en niet bij Ajax...
Alhoewel... bij Ajax lopen er ook genoeg rond met dit niveau...
Alhoewel... bij Ajax lopen er ook genoeg rond met dit niveau...
Als je naar een vreselijk slechte wedstrijd wilt kijken waarin werkelijk alles fout gaat moet je naar de Graafschap-NEC kijken... wat een baggerpot zonder ook maar iets van kwaliteit.
Die Vleminckx kan wel een aardig balletje trappen 
De 1-5 wordt nog even onterecht afgefloten, zag Frankel daar gewoon achter de achterlijn lopen (en sinds Nederland-Italie 2008 weten we wat dat betekent).

De 1-5 wordt nog even onterecht afgefloten, zag Frankel daar gewoon achter de achterlijn lopen (en sinds Nederland-Italie 2008 weten we wat dat betekent).
Toppertje... die Vleminckx... altijd al gezegd.. 

- Ramona
- Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08

Björn Vleminckx als 'stripheld'
Geplaatst op: 09-11-10 om: 14:18 door:
Door: Jeroen
Vroeger had je Kick Wilstra. Rob van de Rovers, Ronnie Hansen en Roel Dijkstra. Bonkige supervoetballers in top- en stripvorm, de blonde manen wapperend langs de zijlijn en in het vijandelijk strafschopgebied, de vuisten gebald na weer een prachtgoal. Sinds vorig seizoen loopt de gedoodverfde opvolger van deze vervlogen striphelden in levende lijve rond op de Nederlandse velden. Bonkig, blond en gezegend met een goede uitstraling. En Belg bovendien, zo'n beetje de bakermat van het goede stripverhaal. Er was echter één probleem: hij kon niet scoren. Acht doelpuntjes in 32 wedstrijden, dat levert je nog geen bijrol op in de nieuwe Suske en Wiske.
Maar dit seizoen is alles anders. Björn Vleminckx heeft er al elf in liggen dit seizoen. Loopt bijna 1 op 1. Het is slechts een kwestie van tijd voor Evert ten Napel spreekt van 'Björntje Vleminckx uit Boom', in combinatie met een welgemeend 'goeie genade'. Björn Vleminckx is los. En dus kan hij eindelijk in de voetsporen treden van Wilstra, Hansen en Dijkstra. Geïnspireerd door zijn hattrick afgelopen weekend, maakte Linkeballen vast deze nostalgische cover. Björn Vleminckx in stripvorm, die serie móet er komen!
Bron: Linkeballen
http://www.forzanec.nl/
- Ramona
George weer bij de groep, Vleminckx houdt het stil
don. 11 november 2010
Goed nieuws voor de liefhebber van het 4-3-3 concept: Leroy George heeft de trainingen weer volop hervat. Volgens Omroep Gelderland maakte de vleugelspits vandaag weer zijn rentree op het veld en zag hij er fris en fit uit. George raakte in de wedstrijd tegen PSV geblesseerd na een harde tackle op de enkel van neo-international Pieters. Zijn herstel nam langer in beslag dan gehoopt en Vloet verklaarde twee weken geleden nog dat het volledig koffiedik kijken was wanneer de aanvaller weer terug zou kunnen keren in de selectie. Dat moment lijkt nu dan toch eindelijk aanstaande (effe afkloppen).
Vleminckx doet er ondertussen even het zwijgen toe. De gedeeld topscorer van de Eredivisie werd na zijn hattrick van het afgelopen weekend zo enorm overspoeld met aanvragen uit binnen- en buitenland voor interviews, dat hij heeft besloten om even een totale radiostilte in te lassen. "Björn is de laatste dagen overspoeld met verzoeken voor interviews van Nederlandse en Belgische media. Daarom heeft hij ons gevraagd om geen interviews te hoeven geven", bevestigt Vloet. En geef Vleem eens ongelijk, bij de volgende reporter die hem vraagt "Maar Björn, vertel eens, wat is nou precies de invloed van Patrick Kluivert op jouw spel geweest?" zouden wij ook spontaan de microfoon op een niet nader te noemen plaats willen inbrengen. Al is het natuurlijk leuker om zo in het nieuws te zijn dan de manier waarop hij vorig jaar in de kijker stond. Zoals Bredero ooit sprak, 't can verkeeren' voor onze Belgische spits, zo meent ook Vloet. "Dat komt niet alle dagen voor. Voor Björn is het fantastisch na die vaak onredelijke kritiek. En ik zit als trainer ook wat rustiger op de bank nu hij zo makkelijk scoort."
http://www.detrouwehonden.nl/
- Ramona
Otten ontbreekt bij NEC tegen ADO
vrijdag 12 november 2010 | 13:47
Mark Otten (links) tegen PSV in duel met Marcus Berg. Foto: Broer van den Boom
Quantcast
NIJMEGEN - Mark Otten is er zondag niet bij tegen ADO Den Haag. De verdediger van NEC heeft te veel last van een voetblessure. Verder heeft trainer Wiljan Vloet de selectie grotendeels compleet.
Otten kampt al enige tijd met een peesblessure onder zijn voet. De kwetsuur herstelde steeds voldoende om te spelen, maar is niet helemaal weg. Zaterdag tegen De Graafschap viel hij in de eerste helft uit. “Mark heeft er iets te lang mee gelopen. Hij moet nu echt rust pakken, werken aan het herstel. Mark gaat ADO zeker niet halen”, vertelde Vloet.
Leroy George trainde vrijdag voor de tweede dag op rij met de groep mee. Trainer Vloet dubt nog of de aanvaller, die negen weken uit de roulatie was, tegen ADO bij de selectie zit.
“Hij heeft hard geknokt en zijn terugkeer zorgt voor een impuls. Leroy is een jongen met specifieke kwaliteiten”, loofde Vloet. “Maar het moet wel verantwoord zijn. Hij moet in staat zijn om te spelen. Ik ga niet zomaar iemand bij de selectie halen. Daar zullen we na de laatste training (zaterdag, red.) een beslissing over nemen.”
De plek van Otten achterin wordt zondag weer ingenomen door Rens van Eijden. Verder wijzigt Vloet de basisformatie van de laatste weken niet.
Vermoedelijke opstelling: Cillessen; Will, Van Eijden, Zomer, Nuytinck; Schöne, Sibum, Zimling, Davids; Goossens, Vleminckx.
http://www.gelderlander.nl/
- Ramona
Wiljan Vloet over N.E.C. - ADO Den Haag
Na de training van zaterdag 13 november zullen de 18 namen, die zondag tegen ADO Den Haag op het wedstrijdformulier ingevuld worden, pas bekend zijn.
Maar één ding is zeker; Wiljan Vloet heeft weer steeds meer keuzes. Naast het feit dat spelers terugkomen van blessures, klopt er ook jonger talent aan de deur. 'Afgelopen maandag heb ik bij Jong N.E.C. - Jong Ajax leuke dingen gezien' vertelt de N.E.C. trainer, duidend op de jonge garde.
Twee namen die zeker ontbreken zondag zijn Gábor Babos en Mark Otten. De eerstgenoemde heeft afgelopen donderdag een operatie aan zijn rug ondergaan. Vloet hierover 'De operatie is goed verlopen. Onze medische staf is erbij aanwezig geweest dus die hebben het van heel dichtbij kunnen meemaken. Het aftellen is nu begonnen, het revalidatietraject kan ingezet worden.' Met een peesontsteking onder de voet moest Mark Otten tegen De Graafschap vroegtijdig het veld verlaten. 'Deze ontsteking zorgt ervoor dat hij zondag zeker niet gaat halen. Hij speelt er al langer mee en moet nu eerst weer echt fit worden.'
De basis, zoals deze de afgelopen weken in het veld stond, zal geen radicale veranderingen ondergaan. Leroy George heeft donderdag 2 trainingen meegedaan, maar het zwaar beregende veld zal er mede voor gezorgd hebben dat hij vrijdagochtend weer wat stijfheid voelde. Het is afwachten hoe hij er zaterdag voorstaat. 'Hij hoeft niet in staat te zijn om 90 minuten te spelen, maar het moet wel zonder risico zijn om hem in te kunnen brengen. Alleen dan zal hij deel uitmaken van de wedstrijdselectie.'
Niet alleen vanwege het weerzien met oude bekenden uit selectie, staf en begeleiding van ADO Den Haag zal voor Wiljan Vloet zorgen voor een leuke middag. 'ADO Den Haag heeft een ploeg die ons wel ligt. Als zij eruit komen dan krijgen wij ook ruimte om te voetballen. Wat het effect zal zijn van de bekerwedstrijd, de verlenging daarna en de uitschakeling tegen FC Groningen is moeilijk te zeggen. Hoe dan ook moeten wij naar onze eigen ploeg kijken. Onze speelwijze is er in elk geval op gericht om 3 punten te pakken!'
ROODZWARTGROEN interview Wiljan Vloet (12-11-2010)
http://www.nec-nijmegen.nl/
Dit weekeinde zal ik de club hier om de hoek maar eens steunen...Hup ADO! Hup Brom! 

- Ramona
Eerst maar eens afwachten of het veld goedgekeurd wordt...
Ado heeft wellicht nog de wedstrijd tegen Groningen in de benen en hoofd...Vloet blijft zich verbazen over Cillissen
Wiljan Vloet is zeer te spreken over de prestaties van zijn doelman Jasper Cillissen. De vervanger van de geblesseerde Gábor Babos laat volgens de trainer van NEC wekelijks zien het niveau van de Eredivisie aan te kunnen.
"Ik had op de trainingen al gezien dat Jasper een prima keeper is. Maar het niveau dat hij nu haalt verbaast me nog elke dag. Sublieme reflexen, goede trap. Maar vooral de rust die hij uitstraalt vind ik indrukwekkend. De basis van Jasper in zijn totaliteit is top. Hij gaat een mooie toekomst tegemoet", aldus Vloet tegenover Voetbal International.
De verwachting is dat Babos in januari weer inzetbaar zal zijn. De vraag is of Vloet dan de Hongaar direct weer een basisplaats zal geven. "Als Gábor terugkeert op zijn oude niveau heb ik straks twee fantastische keepers tot mijn beschikking. Hartstikke fijn toch? Een voorkeur heb ik nog niet, daar ben ik ook nog helemaal niet mee bezig. In januari zie ik wel wat ik moet doen."
Ado speelt wel leuk voetbal de laatste tijd... maar NEC moet dit thuis toch kunnen winnen?
Ramona schreef:Eerst maar eens afwachten of het veld goedgekeurd wordt...
Scheidsrechter keurt veld goed
Geplaatst op: 14-11-10 om: 12:30 door:Door: Jeroen
Scheidsrechter Michel Winter heeft het veld in het Goffertstadion goedgekeurd. Door de forse regenval de laatste dagen was de doorgang van het Eredivisie-duel enigszins onzeker.
NEC trapt om 14.30 uur af tegen ADO Den Haag.
- Ramona
Mooi...
...hopelijk wordt het veld niet omgeploegd.
Ennuh... Dennis, Come ON!!!
...hopelijk wordt het veld niet omgeploegd.
Ennuh... Dennis, Come ON!!!

Hmm, ADO maakt de laatste tijd toch wel een heel goede indruk.banjavi schreef:Ado heeft wellicht nog de wedstrijd tegen Groningen in de benen en hoofd...Vloet blijft zich verbazen over Cillissen
Wiljan Vloet is zeer te spreken over de prestaties van zijn doelman Jasper Cillissen. De vervanger van de geblesseerde Gábor Babos laat volgens de trainer van NEC wekelijks zien het niveau van de Eredivisie aan te kunnen.
"Ik had op de trainingen al gezien dat Jasper een prima keeper is. Maar het niveau dat hij nu haalt verbaast me nog elke dag. Sublieme reflexen, goede trap. Maar vooral de rust die hij uitstraalt vind ik indrukwekkend. De basis van Jasper in zijn totaliteit is top. Hij gaat een mooie toekomst tegemoet", aldus Vloet tegenover Voetbal International.
De verwachting is dat Babos in januari weer inzetbaar zal zijn. De vraag is of Vloet dan de Hongaar direct weer een basisplaats zal geven. "Als Gábor terugkeert op zijn oude niveau heb ik straks twee fantastische keepers tot mijn beschikking. Hartstikke fijn toch? Een voorkeur heb ik nog niet, daar ben ik ook nog helemaal niet mee bezig. In januari zie ik wel wat ik moet doen."
Ado speelt wel leuk voetbal de laatste tijd... maar NEC moet dit thuis toch kunnen winnen?
- Ramona
Maar NEC heeft Vleem!
Hoop dat de spelers van Ado erg zware benen hebben.

Hoop dat de spelers van Ado erg zware benen hebben.
ADO heeft Brommetje. En die won als speler van Vitesse (vrijwel?) altijd in Nijmegen...
- Ramona
Longtime ago... 

Will scoort!!!
0-1!!

0-1!!

1-1.... als er 1 ploeg had moeten winnen is het NEC... en wat was de scheids slecht zeg... die moet ook maar aangeven dat hij dit niet meer wil, want fluiten is niet een van zijn kwaliteiten.
Ook NEC maakte overtredingen die hij niet bestrafte hoor... het was een drama met die vent.
Ook NEC maakte overtredingen die hij niet bestrafte hoor... het was een drama met die vent.
Ik ben trots op dit team... met af en toe beeldschone combinaties op het middenveld. Zelfs die gekke belg gaat meevoetballen.. het moet niet gekker worden.Zomer redt punt NEC tegen ADO Den Haag
Geplaatst op: 14-11-10 om: 16:22 door:
Ramon Zomer heeft NEC in de laatste minuut van de wedstrijd tegen ADO Den Haag een punt bezorgd. Zijn doelpunt was nodig, nadat NEC in de eerste helft op achterstand was gekomen door een eigen doelpunt van Nathaniel Will; 1-1.
ADO Den Haag liet NEC voetballen, maar de ploeg van Wiljan Vloet wist maar weinig te creëeren. De beste kans was voor Lasse Schone, maar ADO-doelman Gino Couthino kon in de korte hoek redding brengen. Waar De Goffert wachtte op een doelpunt van de Nijmegenaren, viel deze aan de andere kant. Will maakte vorige week zijn eerste doelpunt voor NEC, vandaag maakte hij onbedoeld zijn tweede. In een poging een voorzet van Verhoek te onderscheppen, gleed de rechtsback de bal in eigen doel.
Na rust veranderde er weinig aan het spelbeeld. NEC was de ploeg die voetbalde. Will had nog een kans om zijn fout goedmaken nadat hij door Bjorn Vleminckx in stelling was gebracht, maar hij schoot uit een kansrijke positie over. Nadat Rens van Eijden met goed verdedigingswerk een tweede treffer voor de Hagenaars had weten te voorkomen, kon NEC toch nog juichen. Een corner van Leroy George werd door Zomer met zijn hoofd gepromoveerd tot een doelpunt en daardoor wist NEC toch nog een punt in De Goffert te houden.
Ze hadden moeten winnen, maar ben desondanks tevreden met een punt. Niet iedereen wint van Den Haag...
- Ramona
Vloet mag weer gaan schuiven
vrij. 19 november 2010
Zondag tegen FC Utrecht mag Vloet weer even de puzzelbak in om de juiste poppetjes op de juiste plaats te krijgen. Bas Sibum, die afgelopen weekend tegen zijn vijfde gele kaart van het seizoen aan liep, is dus niet van de partij. Daarnaast lijken Fejzullahu en Van Eijden te kampen met een blessure, gezien hun afwezigheid op de training. Mark Otten, die inmiddels weer hersteld is van de ontstoken pees onder zijn voet, zal waarschijnlijk de plek van Van Eijden overnemen, terwijl Davids een linie terug zal zakken om in plaats van Sibum puin te ruimen op het middenveld. Chatelle lijkt de meest voor de hand liggende keuze om de hierdoor vrijkomende plek op de linkervleugel in te nemen.
De vermoedelijke opstelling zal er dus als volgt uit zien: Cillessen op doel; het viertal Nuytinck, Zomer, Otten en Will achterin; op het middenveld Davids, Goossens en Zimling; Chatelle en Schöne komend vanaf de flanken, en Vleminckx als centrale spits.
http://www.detrouwehonden.nl/
- Ramona
Voorbeschouwing
N.E.C. zonder Van Eijden naar Utrecht
Afgelopen donderdag trainde N.E.C. niet in Nijmegen, maar in Hoederloo. Hier staat een systeem waar spelers met specifieke hesjes aan, realtime te volgen zijn in bijvoorbeeld hun looparbeid gekoppeld aan hartslag.
N.E.C. zal 4 keer per jaar een dergelijke training gaan doen waarbij tactiek gekoppeld wordt aan fysiek. Komende week worden de resultaten van de training van donderdag uitgebreid besproken met technische en medische staf, maar volgens Wiljan Vloet waren een aantal resultaten al verrassend te noemen.
De voorlaatste training van vandaag, voor het treffen met FC Utrecht, liet zien dat Rens van Eijden ontbrak op het trainingsveld. 'Rens heeft een blessure aan zijn rechterknie en wordt volgende week geopereerd aan zijn meniscus. Het is een blessure waar je in principe mee door zou kunnen voetballen, maar gezien zijn leeftijd is in overleg met de speler zelf, de doktoren, de medische staf en de technische staf besloten om toch in te grijpen.' aldus N.E.C. trainer Wiljan Vloet.
Mark Otten heeft deze week volledig meegetraind, met hem gaat alles goed. Op zich geldt dat ook voor Leroy George, al weet hij dat hij er 11 weken uit is geweest en dat het hem toch zo'n 4 tot 5 weken zal kosten om weer volledig op niveau te komen. Erton Fejzullahu ontbrak vandaag ook. Hij kwam vrijdagochend met koorts binnen en wordt vanmiddag nog door een arts bekeken. Dan zal blijken of hij alsnog, later vandaag, kan trainen.
Wiljan Vloet noemde FC Utrecht een wisselvallige ploeg. 'Het valt nog te bezien hoe ze de blessure van Mulenga op gaan vangen. Ze hebben veel dribbelvaardige spelers met veel individuele kracht. Met de vele lopende spelers zijn ze moeilijk te verdedigen. Wij hebben genoeg kwaliteiten om niet naar de mogelijke wisselvalligheid van FC Utrecht te kijken!' sprak de trainer die zijn ploeg al 5 wedstrijden op rij niet zag verliezen.
Bas Sibum is geschorst tegen FC Utrecht.
De wedstrijdselectie volgt zaterdagmiddag.
Zondag 21 november 16:30 uur, FC Utrecht - N.E.C.
http://www.nec-nijmegen.nl/