Feyenoord

Club informatie van de afgelopen seizoenen
Gesloten
goodfella

Bericht door goodfella » di mei 22, 2007 1:05 pm

hehehe

Beter niets dan iets.

joey
Erelid

Bericht door joey » di mei 22, 2007 1:08 pm

Ik vind anders niets zo leuk als Feyenoords luchtkastelen te zien vervliegen. Adriaanse uit de heli, noodtribunes, 'we worden kampioen' en dan de desillusie. :headbang.gif:
Het stinkt aan alle kanten!

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » di mei 22, 2007 2:44 pm

joey schreef:Dan heb je ook wat. Ze moeten een spits zoeken die bij Charisteas past, want Charisteas is best een aardige voetballer. Verder hebben ze dringend een centrumverdediger nodig. Misschien kan Co A., mocht hij komen, Hyppia naar Rotterdam praten. Als dan ook Gio nog buiten de deur wordt gezet bij Barcelona, waar het wel naar uitziet, en terugkeert op het oude nest, kan Feyenoord een naar Nederlandse begrippen behoorlijk team opstellen.
Gio zelf wil vooralsnog gewoon bij Barcelona blijven. Ik vraag me af of Rijkaard geleerd heeft van het verleden en nu wel een bevriend iemand (er even van uitgaand dat de Nederlanders bij Barcelona een band met elkaar hebben en naar elkaar toetrekken) dusdanig professioneel kan behandelen dat hij hem de deur uitzet. Daarnaast kan ik me haast niet voorstellen dat Gio zich aan z’n woord houdt en terug wil keren bij het zooitje in Rotterdam-Zuid.

Hyypia is wellicht een optie, maar dat is volledig afhankelijk van hoe Feyenoord wil spelen en hoeveel Hyypia wilt inleveren. Die jongen is natuurlijk verre van geschikt voor iedere manier van voetballen.

joey
Erelid

Bericht door joey » di mei 22, 2007 2:57 pm

Ik noem alleen maar een paar voorbeelden van spelers die een versterking zouden kunnen zijn voor Feyenoord en die niet veel kosten. Persoonlijk zou ik kiezen voor de methode- MVG: de selectie in de breedte versterken met koopjes en dan één of twee spelers halen die het team echt sterker maken en in de toekomst voor een klapper kunnen zorgen.
Maar ja, de beste stuurlui staan aan wal, hè? :blush.gif: Er zal weinig gebeuren zolang de nieuwe trainer nog niet bekend is.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » di mei 22, 2007 3:09 pm

Zo zou ik het ook doen. Investeer in twee talentvolle, bij voorkeur aanvallend ingestelde (want die leveren het meeste op) spelers en versterk de achterhoede met wat fysiek sterke, ervaren krachten. Hyppia is dan inderdaad een optie.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » di mei 22, 2007 3:31 pm

Vind je het ook de manier om op dit moment bij Ajax te werk te gaan, Jöhnk? Oftewel, zie je wat in aankopen als Kennedy, Delorge, etc of vind je ze wat voorbarig aangezien Ajax flink wat geld kan vangen via transfers en de CL?

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » di mei 22, 2007 3:42 pm

Ik ken de plannen van Ajax niet, maar zeer in het algemeen: soms moet je snel handelen.

Maar terug naar Feyenoord. Derksen zei gisteren dat een van zijn redacteurs bij het onderhoud tussen Feyenoord en Adriaanse aanwezig was. Daar kan ik dus echt niet bij. Iemand die dit gelooft?

joey
Erelid

Bericht door joey » di mei 22, 2007 3:47 pm

Kan toch? Bosz en de zijnen zitten flink in het nauw. Ze zijn beschadigd door de persoonlijke aanvallen van de VI en de zwetsneuzen die zichzelf 'analisten' noemen. Het Hondstrouwe Legioen is ondertussen zeer achterdochtig geworden, op het agressieve af. De redacteur van de VI mag mee en schrijft straks, in het geval Adriaanse coach wordt bij Feyenoord, een juichverhaal over de Verlosser. Iedereen blij: Feyenoord positieve publiciteit, Adriaanse de hemel ingeprezen en de VI met de neus in de boter.
Tenminste als het waar is. Want je weet niet meer wat je moet geloven tegenwoordig.
Laatst gewijzigd door joey op di mei 22, 2007 11:01 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Aristides

Bericht door Aristides » di mei 22, 2007 6:20 pm

Jöhnk schreef:Ik ken de plannen van Ajax niet, maar zeer in het algemeen: soms moet je snel handelen.

Maar terug naar Feyenoord. Derksen zei gisteren dat een van zijn redacteurs bij het onderhoud tussen Feyenoord en Adriaanse aanwezig was. Daar kan ik dus echt niet bij. Iemand die dit gelooft?
Reactie van FN

Feyenoord liet vandaag in een reactie op de uitlatingen van VI hoofdredacteur Johan Derksen weten dat het verhaal dat een redacteur van dat blad aanwezig was bij de gesprekken tussen Feyenoord en Co Adriaanse niet correct is. Niet ingegaan wordt op de vraag of de details die bekend werden gemaakt over de gesprekken, wel kloppen.
Feyenoord Netwerk

De reactie van Feyenoord:
VI hoofdredacteur Johan Derksen wist maandagavond bij Voetbal Insite te melden dat een VI redacteur met een delegatie van Feyenoord zou zijn meegereisd naar de Oekraïne en bij de gesprekken met Co Adriaanse aanwezig zijn geweest. Uiteraard is dit absolute onzin. Weliswaar troffen de delegatie van Feyenoord en de heer Adriaanse na terugkeer in hun hotel inderdaad een VI-redacteur aan, maar die was daar op eigen gelegenheid en was zeker niet aanwezig bij de gesprekken tussen Feyenoord en de trainer.

Was er een redacteur bij, dan is dat Martijn Krabbendam, die zit iedere dag bij feyenoord.
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

joey
Erelid

Bericht door joey » di mei 22, 2007 11:00 pm

Heeft Derksen eigenlijk iets gezegd dat waar is? Een bod van Valencia op KJH, een redacteur bij de gesprekken...
Wat dat laatste betreft, we zullen wel ontdekken hoe het zit. Vroeger of later gebruikt die redacteur de informatie die hij heeft opgedaan, mocht hij er inderdaad bijgezeten hebben.
Misschien beweert die redacteur dat hij erbij geweest is maar was hij inmiddels aan de wodka, haha.... :biggrin.gif:

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » wo mei 23, 2007 9:36 am

Feyenoord zou interesse hebben in Davy de Fauw, zo gaan de geruchten. Bronnen voor dit bericht zijn alleen wel de 'zogenaamde insiders', dus doe er mee wat je wil.
Laatst gewijzigd door peter op wo mei 23, 2007 9:44 am, 1 keer totaal gewijzigd.

Michael_B

Bericht door Michael_B » wo mei 23, 2007 9:42 am

:drecul.gif:
Face your fears and live your dreams, No Fear

jabu

Bericht door jabu » wo mei 23, 2007 10:55 am

Kunnen ze beter interesse hebben in Sepp de Roover die nu rechtsback bij Sparta speelt. Doet het nu beter bij Sparta dan De Fauw toen. Bovendien is hij meer rechtsback dan De Fauw en waarschijnlijk stukken goedkoper. Ik neem ten minste aan dat Feyenoord op zoek is naar een rechtsback.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » wo mei 23, 2007 12:30 pm

De Dominee schreef::drecul.gif:
Idd maar zo zou ik ook reageren als ze interesse zouden hebben in Delorge of Elia om maar wat te zeggen.

joey
Erelid

Bericht door joey » wo mei 23, 2007 1:00 pm

Volgens die redacteur van de VI zou Co Adriaanse een niet bij naam genoemde speler hebben benaderd voor Feyenoord. Doet hij het misschien toch?

Aristides

Bericht door Aristides » wo mei 23, 2007 7:23 pm

joey schreef:Volgens die redacteur van de VI zou Co Adriaanse een niet bij naam genoemde speler hebben benaderd voor Feyenoord. Doet hij het misschien toch?
Mijn "bron" zegt niets of weet niets of ??? Het schijnt vanmiddag bij AD/feyenoord wel druk geweest te zijn. Is er morgen (witte?) rook.
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

999

Bericht door 999 » do mei 24, 2007 7:36 am

,,Pierre van Hooijdonk is oorzaak van alle ellende bij Feyenoord”

Boussaboun mept terug

UTRECHT, donderdag
De eerste klap – van Erwin Koeman – incasseerde de ‘notoire laatkomer’ gelaten, maar toen ook Pierre van Hooijdonk hem op televisie aanwees als de grote sfeerverzieker bij Feyenoord, was voor Ali Boussaboun (27) de maat vol. ,,Koeman en Van Hooijdonk zijn volwassen mensen, hebben een geweldige staat van dienst, maar liegen als kleine kinderen”, zegt de aan FC Utrecht verhuurde aanvaller. ,,De harde realiteit is dat zijn zogenaamde vriend Pierre de ondergang van de trainer is geworden. Met hem heeft Feyenoord alleen maar ellende binnengehaald. Van Hooijdonk heeft het achter zijn ellebogen.”

De ogen van Boussaboun spuwen vuur. ,,Ik heb me áltijd als prof gedragen. Na mijn eerste jaar in De Kuip vertelde de trainer me dat er niets viel aan te merken op mijn instelling of houding en dat ik meer verdiende dan een plaats op de reservebank. Ik heb me ook in de basis geknokt en, ja, ben één keer te laat gekomen. Omdat ik net als Van Hooijdonk in de file stond. Verder niks bijzonders. Dat heeft onze aanvoerder Theo Lucius ook bevestigd.”

De Hagenaar weet wel waar de schoen wringt. ,, Het eerste halfjaar heeft hij zich rustig gehouden. Alleen omdat Dirk Kuyt de natuurlijke leider was en Dirk samen met Salomon Kalou een superduo vormde. Nadat zij naar Liverpool en Chelsea vertrokken, heeft hij geforceerd de macht gegrepen. Niet op basis van zijn voetbalkwaliteiten, maar op basis van het verleden en zijn persoonlijkheid. Pierre bracht op de trainingen bij Feyenoord niet wat hij dacht dat hij kon. En is daardoor zijn frustratie op anderen gaan botvieren. Als je zelf lekker in je vel zit, houd je je namelijk niet bezig met randzaken.”

Daarmee doelt Boussaboun op het plotselinge verbod op iPods, PlayStations Portable (PSP) en petjes. ,,Dat kwam van Van Hooijdonk af. Voor zijn komst regelde Kuyt met goedkeuring van Koeman namelijk PSP-spelletjes voor de hele selectie en zat iedereen voor uitwedstrijden urenlang te spelen in de bus. De sfeer was goed en iedereen respecteerde elkaar. Van Hooijdonk was de splijtzwam. Hij was alleen maar met zichzelf bezig.”

Volgens hem liet Koeman zich te veel beïnvloeden door de routinier. ,,Dat er tussen hen geen trainer-spelerrelatie was, bleek al in de voorbereiding op dit seizoen. Tijdens een trainingskamp sliepen Romeo Castelen en ik boven het terras en hoorden we dat de trainer en Pierre tot diep in de nacht aan grote glazen bier zaten en samen kletsten en lachten.”

En: ,,Op het trainingsveld liet Koeman toe hoe hij spelers helemaal stijf schold. Nu zegt hij dat hij spelers beter wilde maken. Het enige wat hij daarmee bereikte, was dat hij de jonkies kapot maakte. Tegen mij durfde hij niets te doen. Maar het irriteerde me hoe hij met anderen omging.” Boussaboun komt met voorbeelden op de proppen. ,,Dwight Tiendalli was te geblesseerd om tegen PSV te spelen. Als misplaatste grap hing Pierre een luier boven de stoel van Dwight. Omdat hij het zogenaamd in zijn broek zou doen voor Arouna Koné.”

Of het ‘voorval Jonathan de Guzman’. ,,Nadat er een petjesverbod was ingesteld, kwam Jonathan bij De Kuip. Hij deed voordat hij binnenstapte netjes zijn pet af en hing de ‘cap’ in de kleedkamer. Pierre knipte het petje in vier stukken, plakte het met tape weer aan elkaar en hing er vijf euro aan. Jonathan zat er heel erg mee.”

Ook het beruchte onderbroekenincident kan geen glimlach op zijn gezicht toveren. Integendeel. ,,Met hulp van een bevriende krant is dat aangegrepen om aan te geven dat er een generatiekloof zou zijn. Maar dat was onzin. Het ging om Benjamin de Ceulaer, die anders nóóit met een boxershort aan douchte. Hij deed dat nu alleen, omdat we na een tennistoernooi in een kleedkamer met onbekenden zaten.”

Volgens Boussaboun is het merendeel van de Feyenoordspelers opgelucht dat Van Hooijdonk is gestopt. ,,Alleen durft niemand dat te zeggen. Ik ben daar weg, werd door Koeman en Van Hooijdonk beledigd en heb nu geen reden meer om te zwijgen. Hij is bij NAC en Feyenoord binnengehaald als de verloren zoon, maar heeft in Breda én Rotterdam niets meer gepresteerd. Het zegt veel dat bij NAC de vlag uit ging toen hij naar Feyenoord vertrok.”
De T.
Blij met de punten ...

999

Bericht door 999 » do mei 24, 2007 7:37 am

„Ali vergeet een keer of vijftig”

ROTTERDAM, donderdag
„Ali is niet eerlijk tegen zichzelf”, reageert Pierre van Hooijdonk op het verhaal van Boussaboun. „Als hij het over één keer te laat komen heeft, vergeet hij vijftig keer. Ali voelde zich niet schuldig als hij weer eens te laat kwam, maar anderen stoorden zich daaraan.”

Pi-Air vindt dat zijn ex-collega geen recht van spreken heeft. „Als je in een halfjaar tijd bij FC Utrecht nul keer scoort en nog steeds roept dat je bij Feyenoord geen eerlijke kans hebt gekregen van Erwin Koeman, snap je het niet. Dan moet je op het sportieve vlak je mond houden. En wat hij mij verwijt – nooit iets in zijn gezicht te hebben gezegd en achteraf te klagen – geldt nu ook voor hem.” Van Hooijdonk betreurt het dat hij zondag op televisie Boussaboun als voorbeeld heeft aangehaald. „Het is jammer dat twee keer juist zijn naam is genoemd. Op zijn instelling in het veld viel niets aan te merken.”

Erwin Koeman reageert kort en bondig. „Het enige wat ik kan zeggen, is dat mensen zelf het curriculum vitae van Ali kunnen beoordelen. Spelers moeten wat vaker in de spiegel kijken. Maar ik wens hem veel geluk in zijn verdere carrière.”
De T.
Blij met de punten ...

joey
Erelid

Bericht door joey » do mei 24, 2007 9:24 am

Leuk zeg, dat moddergooien! We want more! We want more! :biggrin.gif:

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » do mei 24, 2007 12:08 pm

Boussabon zal geen heilig boontje zijn, maar ik geloof zo dat Van Hooijdonk inderdaad een achterbakse lul is. Als je die verhalen zo hoort komt Pierre niet verder Rose en Polak met hun gepest richting Obodai. Sneu hoor. :aai.gif:

MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA)
AT Toto winner 07/08

Bericht door MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA) » do mei 24, 2007 12:18 pm

Put your hands up voor PI-Air :icon_idea.gif:

Toppie

Bericht door Toppie » do mei 24, 2007 12:49 pm

ASR_AFCA schreef:Put your hands up voor PI-Air :icon_idea.gif:
Nee, het is allemaal de schuld van Bokito :biggrin.gif:

Het relaas van Bokito

Bokito
Gorilla Bokito die afgelopen vrijdag een vrouw zwaar verwondde, doet vanuit zijn verblijf in Blijdorp zijn relaas. De 23-jarige Laaglandgorilla uit Berlijn zegt dat hij heerlijk lag te relaxen in het zonnetje toen zijn dag werd verpest door een 57-jarige vrouw uit Zoetermeer. "Ik lag dus heerlijk in het zonnetje toen dat wijf weer voor mijn verblijf stond. Kijk, normaal hou ik wel van een teefje dat mijn aandacht wil, maar van 57-jarige mensen ben ik dus niet gediend he. Ik heb wel een reputatie die ik hoog moet houden."

Bokito neemt de vrouw verder niets kwalijk. Hij is wel gewend dat hij moeilijk van vrouwelijke aandacht af komt. "Maar ja, vrijdag ging ze dus iets te ver. Plotseling gingen er een paar kleine ventjes stenen naar mijn kop gooien. Ik had al vaker bij de directie aangekaart dat er eens gesproken moest worden over een dierentuinwet, maar ja, veel gelul in de politiek, maar voorlopig blijft dat stenen gooien maar doorgaan. Nou zag ik dus ook nog eens dat wijf weer naar me lachen en dat was de spreekwoordelijke druppel."

Bokito nam een enorme aanloop en sprong 3,5 meter over de sloot die hem van het publiek moest scheiden. "ja, leuk zo'n greppel, maar ik had dus al lang door dat ik daar wel overheen zou komen. Luister, die verzorgers zijn allemaal toffe peren, snijden je appeltjes, wassen wat bananen, dus ik blijf al jaren netjes op dat eiland zitten. Maar ja, Feyenoord had ook al een kutseizoen, dus ik was net wat geprikkelder dan normaal. En als je dan hoort dat ze Co Adriaanse willen halen, zo'n griet je lastig blijft vallen, die dierentuinwet op zich laat wachten en van die koters stenen gooien, dan ga je! Je bent een Rotterdamse zilverrug of niet!"

Na zijn sprong greep Bokito de 57-jarige vrouw en verwondde haar ernstig. "Ernstig, ernstig, kijk, zij wil aandacht van een gorilla. Dan geef je die op een gorillawijze, is het weer niet goed. Toen ik door had dat ze niet zo goed reageerde op mijn antwoord ben ik netjes van haar afgestapt en naar de kantine gelopen om een pilsje te drinken. Toen ik daar aankwam bleek dat ze de tap hadden dichtgegooid. Ja, dan breekt er echt iets."

Bokito werd door een dierenarts verdoofd, nadat hij eerst een chaos had aangericht in het cafetaria. "Ook weer zo'n reactie. Als ze me nou netjes hadden gevraagd of ik terug naar dat eiland had willen lopen had ik dat ook wel gedaan. Nee hoor, schieten ze gelijk weer zo'n pijl in je reet."

Bokito is erg boos en overweegt een schadeclaim in te dienen. "Luister, ik ben helemaal niet moeilijk. Maar je moet goed begrijpen, eigenlijk hoor ik in het regenwoud in Afrika te wonen, daar heerst een hele andere cultuur. Dat moet je respecteren. Maar goed, ik ben redelijk geintegreerd. Maar dat vrouwen zo respectloos met je omgaan doet pijn, heel veel pijn. Ik overweeg dan ook een flinke claim in te dienen voor de opgelopen emotionele schade."

Ook diergaarde Blijdorp zal meer van Bokito horen. "Ja, ook hen neem ik het een en ander kwalijk. Ik vind dat ze best een limiet mogen stellen op de kwantiteit en kwaliteit van de bezoekers die langs komen. Het is toch van de zotte dat sommige mensen iedere dag langskomen? Op den duur word je daar toch knettergek van. Het is dat mijn schoonmoeder nog ergens in Kameroen door de bossen rent, maar voor je het weet staat die hier ook voor de deur."

En ook Feyenoord kan een claim verwachten. "Ja, zij ook. Het is al geen lolletje om hier te zitten in dat druilerige Rotterdam, maar dat wanbeleid in de Kuip is ook niet normaal. Dat maakt de zondag, als het al drukker is in de diergaarde, niet leuker. Steeds meer Feyenoorders gaan op zondag liever naar Blijdorp dan naar de Kuip. Bedankt! En dan mag ik wel een uit het regenwoud komen, van Bosz hou ik niet!"

Jesse

Bericht door Jesse » do mei 24, 2007 2:37 pm

:sneaky1.gif:
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

Toppie

Bericht door Toppie » do mei 24, 2007 4:59 pm

:pienaar10.gif:

joey
Erelid

Bericht door joey » do mei 24, 2007 9:33 pm

Komt die Adriaanse nog eens met zijn antwoord? Wat duurt het lang, zeg!

Gesloten