PSV 2007 - 2008

Club informatie van de afgelopen seizoenen
Gesloten
Aristides

Bericht door Aristides » ma feb 18, 2008 6:46 pm

Op http://www.nrc.nl/sport/article938022.e ... roiuml_den

‘PSV gaf fragiele Ronaldo anabole steroïden’
Gepubliceerd: 16 februari 2008 10:01 | Gewijzigd: 16 februari 2008 11:02
Door een onzer redacteuren
Rotterdam, 16 febr. Volgens de coördinator van de antidopingcommissie van de Braziliaanse voetbalbond, Bernardo Santi, heeft voetballer Ronaldo tussen 1994 en 1996 bij PSV spierversterkende middelen gekregen. Santi verklaarde gisteren in een interview met de Braziliaanse krant Folha dat hij dat uit Nederlandse bronnen heeft vernomen.Nieuws - Zware blessure voor Ronaldo
Volgens Santi werd de 18-jarige Ronaldo bij zijn komst in 1994 van Cruzeiro naar PSV te fragiel bevonden. Volgens zijn Nederlandse bronnen die de medische staf van PSV goed kennen, heeft de voetballer daarom anabole steroïden toegediend gekregen om zijn spieren te versterken. Vooral daardoor, meent de Braziliaanse arts, zijn de beenspieren in korte tijd te sterk ontwikkeld en kunnen zijn kniebanden de spierkracht niet aan.

De 31-jarige Ronaldo, die nu voor AC Milan uitkomt, scheurde afgelopen woensdag tijdens een wedstrijd voor de tweede maal een kruisband van zijn knie. Dit maal zijn rechterknie. Hij werd vanmorgen in Parijs geopereerd.

In 1999 scheurde hij als speler van Inter Milaan de kruisband van zijn linkerknie. In 2000 blesseerde hij zich bij zijn rentree al na zeven minuten weer aan zijn knie. Vlak voor de WK-finale van 1998 in Parijs tegen Frankrijk werd Ronaldo onwel. Hij werd toch opgesteld, omdat sponsor Nike hem daartoe dwong. Hij liep verdwaasd rond en Brazilië verloor de finale.

Volgens verschillende artsen had Ronaldo die finale nooit mogen spelen. Hij zou voor de wedstrijd een epileptische aanval hebben gehad, mogelijk door gebruik van stimulerende middelen. In Brazilië werd een grootscheeps onderzoek in gang gezet, met als gevolg een hoorzitting voor een regeringscommissie. Maar de waarheid kwam niet aan het licht.

Bernardo Santi, de man die PSV beschuldigt, zegt in het interview met Folha het niet vreemd te vinden dat Ronaldo in zijn jonge jaren doping en anabole steroïden heeft gekregen. Vijftien jaar geleden waren er nog geen dopingcontroles in het Europese voetbal.

Voor de voetbalcarrière van Ronaldo, die lange tijd als de beste voetballer ter wereld gold en in 2002 wereldkampioen werd, wordt gevreesd. Het herstel zal ruim een half jaar duren. Gisteren werd hij beterschap gewenst door de Braziliaanse president Lula.

LucaS

Bericht door LucaS » ma feb 18, 2008 6:51 pm

Dat zou een zeer kwalijke zaak zijn
I think I lost my fucking headache

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » ma feb 18, 2008 6:55 pm

Zoiets zou Van den Hoogenband nooit doen. :hypocrite.gif:

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » ma feb 18, 2008 7:36 pm

Uh, wie is die vreselijk arrogante PSV'er bij DWDD?

Volgens hem is Sulejmani ook aangeboden bij Ajax, maar ik zou hem in ieder geval niet al te serieus nemen.

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » ma feb 18, 2008 7:45 pm

Net te laat ingeschakeld klaarblijkelijk. Weet je al wie het is?

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » ma feb 18, 2008 7:47 pm

Het was ene Frank Lammers.

Daniel

Bericht door Daniel » ma feb 18, 2008 8:53 pm

Das toch die dikke acteur die in Allstars heef gespeeld?

Nihad

Bericht door Nihad » ma feb 18, 2008 9:00 pm

Frank Lammer is de beste acteur van Nederland.
“Please do not call me arrogant because what I say is true. I think I’m a special one.”

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » ma feb 18, 2008 9:04 pm

Maar dat kan al snel.

Nihad

Bericht door Nihad » ma feb 18, 2008 9:07 pm

Was ook cynisch bedoeld. :smallgrin.gif:
“Please do not call me arrogant because what I say is true. I think I’m a special one.”

jabu

Bericht door jabu » ma feb 18, 2008 9:33 pm

D_skilled schreef:
joey schreef:Dus bij PSV bepaalt de hoofdtrainer ook het transferbeleid? Daar zou Coronel niet over te spreken zijn.
In de tijd van Koeman wel. Hij maakte zich warm voor de komst van Perez, Koevermans, Luque en nog meer tweederangsspelers.
Dan moet Koeman wel een belangrijke medewerker zijn geweest!

NFP

Bericht door NFP » ma feb 18, 2008 11:41 pm

Tuurlijk had Koeman invloed op het transferbeleid.
Ik denk dat dat bij heel veel clubs zo is trouwens, het is aan de ene kant kwalijk omdat een trainer in feite een passant is maar het is wel die trainer die met een speler moet werken. Daarom is het eigenlijk vrij logisch dat een trainer een stem heeft in het aankoopbeleid. Zolang die stem niet gaat overheersen is het niet ongezond denk ik maar bij zowel PSV als Ajax is dat in de laatste jaren wel eens fout gelopen.

joey
Erelid

Bericht door joey » di feb 19, 2008 11:01 am

Helemaal mee eens. Je moet daar ook niet te rigide in zijn, vind ik. De trainer kan ook goede ideeën hebben. Al zou ik in het geval van Koe voorzichtig zijn.
Het idee om Luque te halen kwam denk ik niet van Koe. Luque is ook bij Feyenoord en Ajax aangeboden.
Het stinkt aan alle kanten!

Baseman

Bericht door Baseman » di feb 19, 2008 11:04 am

Jabu schreef:Het enige voordeel voor PSV (en de Nederlandse competitie) is dat spelers zich hier in relatieve rust kunnen ontwikkelen.
En dat is een enorm voordeel...daarbij is de speelstijl in Nederland ook aantrekkelijk voor jonge talenten. En PSV speelt tot nu toe ieder jaar in de CL, dat telt ook zwaar.
De connectie met het Abramovic-netwerk is in mijn ogen simpelweg niet te ontkennen
Dat doet dan ook niemand.
en is voor jonge Zuid-Amerikaanse spelers een pré om voor PSV te kiezen.
Want Chelsea koopt aan de lopende band spelers van PSV ?
De enige Zuid-Amerikaan die van PSV naar Chelsea is gegaan is Alex en die was al van Chelsea. Ik zie die pré dus niet.
Deze mensen dragen toch geen speles voor die niet de potentie hebben om door te groeien naar het niveau Chelsea?
Tuurlijk wel !
Piet de Visser is al tijden een zeer belangrijke scout voor PSV, pas sinds 2 jaar scout hij ook persoonlijk voor Abramovic. En gezien de vele miljoenen die Chelsea uit kan geven en het niveau waarop Chelsea speelt vissen beide clubs in een heel andere vijver.

Baseman

Bericht door Baseman » di feb 19, 2008 11:10 am

D_skilled schreef:Wat er in de media stond was niet helemaal correct, er speelde zich duidelijk meer af rond de transfer van Jonathan naar PSV alleen weten wij de details er niet van niet.
Ja, zo kan ik het ook...roepen dat het niet klopt en de beschibare info niet volledig is, maar daarna meteen zeggen dat je zelf ook niet meer weet. Dat schiet totaal niet op dus.

Daarbij is Reis weliswaar een talentvolle speler, maar geen absoluut toptalent die de clubs voor het uitkiezen had.

joey
Erelid

Bericht door joey » di feb 19, 2008 11:23 am

Nee, daarom speelt hij ook in het tweede.
Het stinkt aan alle kanten!

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » wo feb 20, 2008 1:16 pm

Op VI.nl een filmpje die de wel heel erg penibele financiële situatie van PSV beschrijft. :aai.gif:

NFP

Bericht door NFP » wo feb 20, 2008 1:33 pm

Staat ook uitgebreid in de VI van deze week.
Situatie die al heel lang bekend is volgens mij, moet snel iets aan veranderen. Ik ben niet zo thuis in al die financiele details maar volgens mij is men bezig met de herfinanciering van het stadion en zou PSV daarmee weer de nodige lucht moeten krijgen.

LucaS

Bericht door LucaS » wo feb 20, 2008 1:34 pm

Hoe kan dat nou? Ze krijgen miljoenen in de schoot geworpen doordat Ajax zich niet voor de CL kwalificeert. Lijkt me ernstig wanbeleid als PSV financieel er slecht voorstaat

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » wo feb 20, 2008 1:37 pm

Lijkt mij ook. Of heeft men naast die CL-inkomsten gewoon veel minder inkomsten dan Ajax?

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » wo feb 20, 2008 1:41 pm

NFP schreef:Staat ook uitgebreid in de VI van deze week.
Situatie die al heel lang bekend is volgens mij, moet snel iets aan veranderen. Ik ben niet zo thuis in al die financiele details maar volgens mij is men bezig met de herfinanciering van het stadion en zou PSV daarmee weer de nodige lucht moeten krijgen.
Dat hebben we toch al eerder gehoord, met de verkoop van het parkeerterrein of zo? Of gaat het nu om hetzelfde?
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

LucaS

Bericht door LucaS » wo feb 20, 2008 1:42 pm

Thomas schreef:Lijkt mij ook. Of heeft men naast die CL-inkomsten gewoon veel minder inkomsten dan Ajax?
Vast, maar je moet je uitgaven vaststellen op het nivo van je inkomsten. Als je, ondanks die extra miljoenen, nog flink tekort komt, klopt je begroting gewoon niet

999

Bericht door 999 » wo feb 20, 2008 2:32 pm

Dus AJAX had Psv vorig seizoen en dit seizoen de nek kunnen omdraaien ...
Blij met de punten ...

Laudrup

Bericht door Laudrup » wo feb 20, 2008 3:09 pm

Voetske schreef:Dus AJAX had Psv vorig seizoen en dit seizoen de nek kunnen omdraaien ...
Pfff wat een doelpuntje extra tegen Willem II allemaal niet had kunnen bewerkstelligen...

NFP

Bericht door NFP » wo feb 20, 2008 3:50 pm

Ik vraag me af waarom dit verhaal ineens zo actueel is voor VI.
Niet dat het niet noemenswaardig is natuurlijk maar het is echt al jaren bekend en ookal regelmatig benoemd in diverse media de afgelopen jaren. PSV zal inventief moeten blijven omgaan met de centen die wel beschikbaar zijn, ondertussen goed blijven presteren én ondertussen de financiele fundering van de club renoveren.

Mooie taak voor Reker.

Gesloten