Feyenoord

Club informatie van de afgelopen seizoenen
Gesloten
joey
Erelid

Bericht door joey » do mei 17, 2007 12:47 pm

Jöhnk schreef:Dus ik draai het om: Martin van Geel (om maar iemand te noemen) heeft geen goede reputatie op dit punt.
Mwah, zie Adriaanse nog naast Wouters zitten na Ajax-Willem ll. Adriaanse zei toen dat hij zo met Wouters (die onder druk stond) te doen had, want hij had ook in die situatie gezeten. Inmiddels had hij dus al met Ajax over een dienstverband gesproken. Dat kwam behoorlijk hypocriet over, om het zacht uit te drukken.
Maar het hoort er blijkbaar bij. Ik begrijp wel dat een club wil weten welke kandidaten beschikbaar zijn voor de beslissing valt om een trainer te ontslaan,en ik begrijp ook dat een trainer niet om principiële redenen nee zegt tegen een club waar hij dolgraag wil werken, want trainers zijn net mensen.
Het stinkt aan alle kanten!

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » do mei 17, 2007 12:50 pm

OK, dat is inderdaad hypocriet.

En het hoort er inderdaad bij. Soms moet je in het clubbelang wel eens iets doen wat niet helemaal zuiver is.

Maar om op Feyenoord terug te komen: het zou mij niet verbazen als Koeman intern allang had aangegeven na de reguliere competitie ermee te willen stoppen. Zoiets kun je alleen nooit naar buiten brengen omdat je dan totale anarchie in de spelersgroep krijgt.

Overigens betwijfel ik of Adriaanse goed bij dit Feyenoord past. Adriaanse heeft het voorlopig alleen laten zien bij clubs die (door MVG) zeer professioneel geleid werden. Feyenoord is een rokende puinhoop.

joey
Erelid

Bericht door joey » do mei 17, 2007 1:04 pm

Jöhnk schreef:Overigens betwijfel ik of Adriaanse goed bij dit Feyenoord past. Adriaanse heeft het voorlopig alleen laten zien bij clubs die (door MVG) zeer professioneel geleid werden. Feyenoord is een rokende puinhoop.
Daar zit ook mijn twijfel. Zal het management van Feyenoord Adriaanse blijven steunen als het niet meteen loopt? Of gaat men weer mee met de mening van het Hondstrouwe Legioen? Als hij geen steun voelt gaat Adriaanse doorgaans rare dingen doen, waardoor hij zijn eigen krediet ondermijnt.
Iets anders is dat MVG hem beide keren voorzag van prima spelers. De spelers moeten het toch doen. Met het huidige Feyenoord zie ik geen trainer hoge ogen gooien.

Feyenoord bevestigt dat het gesproken heeft met Adriaanse.
Laatst gewijzigd door joey op do mei 17, 2007 1:39 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Aristides

Bericht door Aristides » do mei 17, 2007 1:39 pm

joey schreef:
Jöhnk schreef:Overigens betwijfel ik of Adriaanse goed bij dit Feyenoord past. Adriaanse heeft het voorlopig alleen laten zien bij clubs die (door MVG) zeer professioneel geleid werden. Feyenoord is een rokende puinhoop.
Daar zit ook mijn twijfel. Zal het management van Feyenoord Adriaanse blijven steunen als het niet meteen loopt? Of gaat men weer mee met de mening van het Hondstrouwe Legioen? Als hij geen steun voelt gaat Adriaanse doorgaans rare dingen doen, waardoor hij zijn eigen krediet ondermijnt.
Iets anders is dat MVG hem beide keren voorzag van prima spelers. De spelers moeten het toch doen. Met het huidige Feyenoord zie ik geen trainer hoge ogen gooien.
Ik denk dat hij lang steun krijgt van het legioen (slikt veel), want vergeet niet dat je nooit op een beter moment kunt instappen dan juist nu. Niets gewonnen, officieel nummer negen en de volledige steun van borst en derksen en dat laatste is wel eens anders geweest. Co kon moeilijk met de pers omgaan, maar zal en wat geleerd hebben en wordt nu anders benaderd.

Geld lenen? feyenoord heeft al een schuld van ± 52 miljoen euro, die 25 kunnen er wel bij, vergeet niet dat feyenoord in de jaren tachtig "failliet" was. Een andere club had toen de licentie moeten inleveren, denk ik.

De waarde van de selectie is bovendien enkele honderden miljoenen euro's waard (volgens Jacobs)

Co komt echt alleen als er versterkingen komen. Ik weet niet of hij een lijst met namen heeft ingediend. feyenoord is in ieder geval sinds een paar weken bezig met een verdediger uit Oost-Europa (via Co? via Leo?). Ik heb geen naam.
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

joey
Erelid

Bericht door joey » do mei 17, 2007 1:43 pm

Demosthenes schreef:De waarde van de selectie is bovendien enkele honderden miljoenen euro's waard (volgens Jacobs)
Die vent is gek! :drecul.gif:

Het Hondstrouwe Legioen is zo opportunistisch als de pest. Nu wil men Adriaanse, maar hoe ligt dat over een half jaar? Wat de leiding van Feyenoord betreft, je krijgt het gevoel dat die zich Adriaanse laat opdringen. De lobby is zó opzichtig aan het werk geweest. Het lijkt wel of Derksen en Borst de dienst uitmaken, nee, het maakt geen sterke indruk.
Stapt Adriaanse op het juiste moment in? Dat dachten de trainers voor hem ook.

Raymond

Bericht door Raymond » do mei 17, 2007 1:51 pm

joey schreef:
Demosthenes schreef:De waarde van de selectie is bovendien enkele honderden miljoenen euro's waard (volgens Jacobs)
Die vent is gek! :drecul.gif:

Het Hondstrouwe Legioen is zo opportunistisch als de pest. Nu wil men Adriaanse, maar hoe ligt dat over een half jaar? Wat de leiding van Feyenoord betreft, je krijgt het gevoel dat die zich Adriaanse laat opdringen. De lobby is zó opzichtig aan het werk geweest. Het lijkt wel of Derksen en Borst de dienst uitmaken, nee, het maakt geen sterke indruk.
Stapt Adriaanse op het juiste moment in? Dat dachten de trainers voor hem ook.
Maar de trainers voor hem hadden nog niet bewezen een ploeg op te kunnen bouwen en werkelijk beter te kunnen maken. Als iemand dit zooitje ongeregeld weer in het gareel kan krijgen is het Adriaanse.

Neefkens
Erelid

Bericht door Neefkens » do mei 17, 2007 2:05 pm

joey schreef:Het Hondstrouwe Legioen......
Ook zo'n fabeltje, bedoel je die anderhalve paardekop die er de laatste wedstrijden zat ?

Dr. Living Stoned
Founding Father

Bericht door Dr. Living Stoned » do mei 17, 2007 2:25 pm

Ik vind het prachtig dat er nog een rancuneuze coach terugkeert. Dan kan Voetbal insite nog een jaartje op de Anti-Ajaxtoer. Gesprekstof genoeg...
I'M NOT A COMPLETE IDIOT!
...some parts are missing

joey
Erelid

Bericht door joey » do mei 17, 2007 10:33 pm

Het woord is nu aan Co Adriaanse

ROTTERDAM - Als Co Adriaanse wil, wordt hij de nieuwe trainer van Feyenoord en de man die de wederopbouw van de gevallen topclub vanaf 7 juli gaat vormgeven.

Over dat intrigerende perspectief laat de 59-jarige coach de komende dagen zijn gedachten gaan nu hij een eerste gesprek met de leiding van Feyenoord heeft gevoerd over de opvolging van Erwin Koeman.

Adriaanse sprak eergisteren en gisteren in het Oekraïnse Donetsk met een zware Feyenoord-delegatie. Die bestond uit financieel directeur Onno Jacobs en de technische mensen Peter Bosz en Wim Jansen. Het trio keerde gisteravond via de luchthaven van Brussel terug in Rotterdam. Wat er inhoudelijk is besproken willen de partijen niet prijsgeven, maar het nieuwe technische beleidsplan van Bosz en Feyenoords inspanningen om geld te genereren zijn de leidraad geweest.

,,We hebben anderhalve dag uitgebreid met Co van gedachten gewisseld over de toekomst van Feye- noord,’’ stelt Bosz. ,,Omdat het om een eerste oriënterend gesprek ging, hebben we afgesproken op korte termijn opnieuw contact te hebben.’’
Nu Feyenoord de eerste stap heeft gezet, ligt de bal bij Adriaanse. Die vliegt zelf een van de komende dagen terug naar Nederland. De trainer heeft zijn handen vrij nadat hij gistermorgen acuut stopte als coach van Metallurg Donetsk. Dat besluit staat los van de contacten met Feyenoord, bezweert de Amsterdammer.

Adriaanse legde eerder in de week een aanbieding voor contractverlenging naast zich neer, waarna de president van Metallurg hem voorstelde dan maar gelijk te stoppen. Een nieuwe coach krijgt nu alle tijd om het elftal alvast voor te bereiden op de start van de nieuwe competitie. Die is reeds half juli, terwijl de lopende Oekraïnse competitie over drie weken eindigt. Metallurg, dat voorlopig verder gaat met de Belg Jos Daerden als interim-coach, heeft daarin niets meer te winnen of te verliezen. Met Adriaanse zijn ook zijn assistenten Jan Olde Riekerink en Chris Kronshorst per direct vertrokken.

Feyenoord is bij Adriaanse uitgekomen na het opstellen van een profielschets en op advies van interim-coach Leo Beenhakker. Ook in de spelersgroep bestaat na het vertrek van Erwin Koeman een voorkeur voor de ‘harde hand’ van Adriaanse. Behalve hij staan er nog één of twee coaches uit de A-categorie op Feyenoords lijstje. Als tweede naam wordt Dick Advocaat genoemd, maar een officiële bevestiging van Feyenoord-kant ontbreekt.

Afspraken voor andere oriënterende gesprekken heeft de clubleiding vooralsnog niet gepland.

Interessant is welke indruk technisch manager Peter Bosz namens Feyenoord bij het gesprek in Donetsk op Adriaanse heeft gemaakt. Adriaanse weet dat hij in het verleden zowel bij Willem II als AZ de boel succesvol van onderaf kon opbouwen, mede omdat er sprake was van een geoliede tandem met de technisch directeur van dienst. In Tilburg en Alkmaar was dat beide keren Martin van Geel. Een gestructureerd werkende manager met een stabiel karakter. Iemand die bovendien geen enkele ambitie koestert om zelf trainer in het betaald voetbal te zijn.

De eerste opdracht voor de nieuwe Feyenoord-trainer heeft Bosz al geformuleerd. Dat wordt het afronden van de grote sanering die de club al anderhalf jaar in een wurggreep houdt. ,,Van 68 spelers in januari 2006 zijn we al teruggegaan naar 34 spelers begin dit seizoen en begin volgend seizoen willen we op 23 zitten,’’ rekent Bosz voor. ,,Als er nieuwe spelers komen, dan zitten die al bij die 23, dus we gaan op heel korte termijn weer afscheid nemen van flink wat jongens. Namen noem ik nog niet, dat zal in samenspraak met de nieuwe trainer gaan.’’

Om zelf de markt op te kunnen, hoopt Feyenoord op zijn minst 13 miljoen euro binnen te halen via de introductie van een spelersfonds en via de uitgifte van certificaten van aandelen. Vorige week donderdag sprak de Feyenoord-directie in dat kader met een paar potentiële financiers in het Novotel in Rotterdam. Qua aankopen richt de Stadionclub zich in eerste instantie op voetballers in de leeftijdcategorie 26-30 jaar. Die groep is in de huidige selectie zwaar onderbezet, met alleen de 26-jarige Pieter Collen, de 27-jarige Angelos Charisteas en de 30-jarige Theo Lucius.
AD

Anderhalve dag? Heeft die man geen baantje? :hypocrite.gif:

Lange gesprekken, dus de belangstelling is serieus. Heel serieus.

Dr. Living Stoned
Founding Father

Bericht door Dr. Living Stoned » do mei 17, 2007 10:40 pm

anderhalve werkdag joey, dat is 8 + 4 = 12 en wanneer stapte Adriaanse op? Juist ja 12 uur geleden

joey
Erelid

Bericht door joey » do mei 17, 2007 10:47 pm

Hij had geen baantje meer, wil je zeggen?

Hoe dan ook, Adriaanse wil blijkbaar graag. Anders ga je geen anderhalve dag om de tafel zitten met een type als Peter Bosz. :aai.gif:

Dr. Living Stoned
Founding Father

Bericht door Dr. Living Stoned » do mei 17, 2007 11:02 pm

adriaanse is 12 uur geleden opgestapt bij zijn club.

Aristides

Bericht door Aristides » do mei 17, 2007 11:54 pm

Lees eens wat er al is gebeurd! Denken jullie nou echt dat er een zware delegatie van feyenoord naar Co gaat als er nog niets is voorbereid/besproken?????? Zijn jullie zo naief?

Zoek maar op hoeveel weken geleden (ruim voor het afscheid van koeman) ik berichtte over de contacten tussen feyenoord en Co.

Geloof mij: Co is rond qua salaris, maar wil 100% zekerheid hebben over de mogelijkheid om spelers aan te trekken. Ik weet niet of hij een lijst heeft ingediend, wel dat hij die eis heeft gesteld, anders komt hij niet.

Hij wil één ding niet: op z'n bek gaan en één ding wel: boven Ajax eindigen, want hij heeft nog steeds een gruwelijke hekel aan Arie v.d. Eijden e.c. voor hem: Ajax. Is rancune niet een goede drijfveer (uitspraak J.C?)

999

Bericht door 999 » vr mei 18, 2007 7:34 am

Feyenoord benadert Amsterdammer voor hoofdtrainerschap

Bal ligt bij Co Adriaanse

DONETSK, vrijdag
Een zware delegatie van Feyenoord heeft Co Adriaanse gevraagd hoofdtrainer van de Rotterdammers te worden. Hij is eerste kandidaat om de opgestapte Erwin Koeman volgend seizoen op te volgen. De Amsterdammer trok gisteren trouwens zelf de deur dicht bij zijn huidige club Metallurg Donetsk. Om hoofdtrainer te worden van Feyenoord hoeft hij bij terugkeer in Nederland nog slechts ’ja’ te zeggen tegen het aanbod uit De Kuip.

De onderhandelingen in Oekraïne werden namens Feyenoord gevoerd door financieel directeur Onno Jacobs, technisch adviseur Wim Jansen en technisch manager Peter Bosz. Volgens laatstgenoemde was het onderhoud uitgebreid en goed. „Op korte termijn zullen we weer contact met elkaar opnemen”, waarmee Bosz indirect aangeeft dat Adriaanse het aanbod van Feyenoord niet bij voorbaat naast zich neerlegt. De trainer – in juli wordt hij 60 jaar – wilde zelf geen commentaar geven op zijn vrijage met Feyenoord, waar hij komend seizoen verstoken zal blijven van Europees voetbal.

Dat Adriaanse gisteren met zijn assistenten Jan Olde Riekerink (volgend seizoen hoofd opleiding Ajax) en Chris Kronshorst uit Oekraïne vertrok, kwam omdat de Amsterdammer weigerde bij te tekenen bij Metallurg. Vlak voor het einde van de competitie in Oekraïne – Adriaanse kwam halverwege nadat hij was opgestapt bij FC Porto – staat de club onder aan de middenmoot. Zonder uitzicht op een betere klassering en omdat Adriaanse volgend seizoen elders aan de slag wilde, bepaalden club en trainer in onderling overleg voortijdig uit elkaar te gaan. Metallurg Donetsk maakt het seizoen af met de Belgische trainer Jos Daerden.

Het avontuur in Oekraïne is geen onverdeeld succes geworden voor Adriaanse. De ploeg schommelt tussen de zevende en twaalfde plaats, precies zoals bij de komst van de Nederlander. Adriaanse heeft er trouwens nooit een geheim van gemaakt dat zijn werkwijze sterk afhankelijk is van communicatie en hij daarom als trainer het best tot zijn recht komt in de Nederlandse competitie. Overigens won Adriaanse vorig seizoen met FC Porto de dubbel in Portugal.

Het is geen verrassing dat Feyenoord uiteindelijk bij Adriaanse is uitgekomen als eerste keus voor het hoofdtrainerschap. Na het opstappen van Koeman werd bijna door iedereen (spelers, trainers, bestuurders, media, Adje Interim en zelfs de Rotterdamse supporters) aangegeven dat de harde hand van Adriaanse de laatste ontsnappingsroute kan zijn om te voorkomen dat Feyenoord structureel degradeert naar de middenmoot zoals afgelopen seizoen is gebeurd. De op alle niveaus gepokt en gemazelde Amsterdammer is in staat om met zijn veeleisende werkwijze een hele club in beweging te zetten. Als hij tenminste carte blanche krijgt, maar zonder die toezegging zal hij niet naar De Kuip komen. Een situatie als vorige zomer bij Feyenoord toen adviseur Jansen de komst van Orlando Engelaar en Simon Cziommer tegen de zin van trainer Koeman in blokkeerde, is voor Adriaanse onacceptabel.

Geeft Adriaanse zijn jawoord aan Feyenoord, dan zal het voor de club ook gemakkelijker zijn om spelers te bewegen naar Rotterdam te komen, ondanks het gemis van Europees voetbal. Tot slot, en in deze fase voor Feyenoord misschien het belangrijkste, de komst van Adriaanse is een positief signaal naar potentiële geldschieters. Het vertrouwen in de trainer Adriaanse is groot na zijn successen bij AZ. En geld is wat Feyenoord naast Adriaanse het hardste nodig heeft om uit het diepe dal te klauteren.

Het ideale voetbalhuwelijk is in de maak. Daarmee is niet gezegd dat het een gelukkig huwelijk wordt, maar bijna alle ingrediënten zijn aanwezig. En wat maakt het uit dat een Amsterdammer de Rotterdamse voetbaltrots Feyenoord vlot moet trekken, de ’sleeping giant’ moet wakker kussen? Tot tevredenheid van iedereen won Feyenoord in 1984 toch ook voor het laatst de dubbel aan de hand van Johan Cruyff?
De T.
Blij met de punten ...

joey
Erelid

Bericht door joey » vr mei 18, 2007 8:14 am

Demosthenes schreef:Hij wil één ding niet: op z'n bek gaan en één ding wel: boven Ajax eindigen, want hij heeft nog steeds een gruwelijke hekel aan Arie v.d. Eijden e.c. voor hem: Ajax.
Pffff, nog steeds? Dat zal dan spitsroeden lopen worden voor zijn supporters hier. :aai.gif:
Ben benieuwd of hij volgend seizoen eindelijk eens van Ronald Koe kan winnen!

Aristides

Bericht door Aristides » vr mei 18, 2007 8:45 am

Als hij tenminste carte blanche krijgt, maar zonder die toezegging zal hij niet naar De Kuip komen. Een situatie als vorige zomer bij Feyenoord toen adviseur Jansen de komst van Orlando Engelaar en Simon Cziommer tegen de zin van trainer Koeman in blokkeerde, is voor Adriaanse onacceptabel.
Bij de Telegraaf zijn ze er nu ook achter. Co zit er nog niet. Wel is duidelijk dat Co aangeeft het liefst bij een Nederlandse club te werken, dan blijven er niet veel over.

Zou wat zijn, wil iedereen Co, doet hij het uiteindelijk niet, krijgt feyenoord "" tweede keus"".

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » vr mei 18, 2007 9:19 am

Co die hoger dan Ajax wil gaan eindigen met deze selectie? Dat kan hij bij voorbaat al vergeten. Zelfs met een paar aankopen erbij. Daarvoor is het gewoon té rot bij feyenoord. En hoelang mogen zijn doorgaan met schulden te maken?

joey
Erelid

Bericht door joey » vr mei 18, 2007 9:34 am

Demosthenes schreef:
Als hij tenminste carte blanche krijgt, maar zonder die toezegging zal hij niet naar De Kuip komen. Een situatie als vorige zomer bij Feyenoord toen adviseur Jansen de komst van Orlando Engelaar en Simon Cziommer tegen de zin van trainer Koeman in blokkeerde, is voor Adriaanse onacceptabel.
Bij de Telegraaf zijn ze er nu ook achter. Co zit er nog niet.
Bij grote clubs heb je altijd veel belangen en groeperingen. Daar moet je mee kunnen omgaan.

Ik vraag me af of bijvoorbeeld Giovanni van Bronckhorst zin heeft om paaseieren te zoeken. :smallgrin.gif: Gio zegt trouwens dat hij bij Barcelona wil blijven en niet nadenkt over een vertrek.

joey
Erelid

Bericht door joey » vr mei 18, 2007 1:12 pm

Aristides

Bericht door Aristides » vr mei 18, 2007 1:16 pm

GangstaRiB schreef:Co die hoger dan Ajax wil gaan eindigen met deze selectie? Dat kan hij bij voorbaat al vergeten. Zelfs met een paar aankopen erbij. Daarvoor is het gewoon té rot bij feyenoord. En hoelang mogen zijn doorgaan met schulden te maken?
Er is al een paar keer aangegeven dat Co alleen komt als er geld is voor versterkingen. Een paar aankopen? Gabri, Davids, Krohn-Dehli, Gentenaar en Roger waren transfervrij, er blijft dan geld over in de salarissfeer. Ik noem deze namen niet omdat feyenoord aan ze trekt, maar om aan te geven dat je soms voor weinig geld een team kunt versterken.

Delorge en Bakircioglu kosten bij elkaar ± € 1 miljoen?

Dr. Living Stoned
Founding Father

Bericht door Dr. Living Stoned » vr mei 18, 2007 1:31 pm

Waar dat Co-hen op slaat is mij een raadsel. Het maakt het shirt een tikkeltje racistisch, lijkt me. Dom shirt, domme supportersactie.

Jesse

Bericht door Jesse » vr mei 18, 2007 1:33 pm

Het idee is volgens mij dat Co niet mag komen omdat hij een Amsterdammer is en Feijnoord Rotterdams is.
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

Dr. Living Stoned
Founding Father

Bericht door Dr. Living Stoned » vr mei 18, 2007 1:37 pm

Maar waarom dan niet gewoon Co? Cohen is een joodse achternaam en dat is de reden volgens mij. Een racistisch motief dus!

joey
Erelid

Bericht door joey » vr mei 18, 2007 1:44 pm

Dat bedoelen ze niet zo, Doc. :hypocrite.gif:

666
Site Admin
Contacteer:

Bericht door 666 » vr mei 18, 2007 1:45 pm

Co-hen is de burgemeester van Amsterdam. Lijkt me logisch dat ze daar in Rotterdam creatief mee gaan doen.

Als we Schelto Patijn of Ed van Thijn nog hadden gehad was er vast wel een geniale havenslaaf op de hoogstaande woordspeling Co-nijn gekomen.
Sign your name on
the dotted line:

.............................

Gesloten