Adriaanse kun je niets verwijten. Hij kwam pas bij Ajax toen hij al in de veertig was. Je kunt hem moeilijk een echte Ajacied noemen. Bovendien heeft Ajax hem een schop onder zijn hol gegeven, dus is hij onze club niets verplicht.De Dominee schreef:Heel erg jammer. Ook zo zonde dat spelers en trainers tegenwoordig geen respect meer hebben voor onderlinge rivaliteit. Spelers gaan van Inter naar AC Milan, Barca naar Real, Ajax naar Feyenoord etc. Trainers van Ajax naar PSV, Ajax naar Feyenoord en ook in Italie wisselt hetzelfde clubje trainers constant onderling van club.
Erg jammer. Stukje emotie bij het voetbal wat verloren gaat. Van Gaal bij AZ, Adriaanse bij AZ en Feyenoord. What's next: Cruijff als voorzitter van PSV?
Feyenoord
Het stinkt aan alle kanten!
www.ad.nlFeyenoord en Adriaanse in gesprek
Door MAARTEN WIJFFELS
ROTTERDAM - Feyenoord heeft een eerste gesprek gevoerd met Co Adriaanse om trainer te worden in de Kuip.
De bal ligt bij de 59-jarige coach, die eerste keus is om Erwin Koeman op te volgen. ,,Ik kan niet ontkennen dat er zeer recent contact is gezocht en is geweest tussen Feyenoord en Co,’’ stelt vertrouwensman/adviseur Willem Zeijlmans namens Adriaanse, die vanochtend bekend maakte dat hij per direct is gestopt als trainer van Metallurg Donetsk in Oekraïne.
Zeijlmans benadrukt met klem dat beide zaken los staan van elkaar.
,,De beslissing om in Donetsk te stoppen is genomen in overleg met het clubbestuur. Dat heeft Co een nieuwe contractaanbieding gedaan, waartegen hij deze week nee heeft gezegd.
Omdat dit seizoen bijna ten einde is en de nieuwe competitie al half juli begint, wil de president graag zo snel mogelijk een nieuwe trainer voor de groep hebben. Aan zijn vraag of Co en zijn assistenten al per direct plaats wilden maken, hebben ze gehoor gegeven.
In de laatste vier weken van dit seizoen is er niks meer te winnen of te verliezen. Co gaat zich nu beraden op zijn toekomst, die wat hem betreft volledig open ligt.’’
Over de inhoud van het gesprek met Feyenoord wil het kamp Adriaanse geen mededelingen doen. Het gesprek heeft de afgelopen twee dagen plaats gevonden.
Tegenwoordig? Eddie Pieters Graafland vertrok al in 1958 naar Feyenoord. Henk Groot ging in 1963 naar Feyenoord. Ruud Geels speelde in de jaren '70 en '80 al voor Feyenoord, Ajax en PSV (en Sparta). Rinus Israël was als joodse Amsterdammer publiekslieveling bij Feyenoord.De Dominee schreef:Heel erg jammer. Ook zo zonde dat spelers en trainers tegenwoordig geen respect meer hebben voor onderlinge rivaliteit. Spelers gaan van Inter naar AC Milan, Barca naar Real, Ajax naar Feyenoord etc. Trainers van Ajax naar PSV, Ajax naar Feyenoord en ook in Italie wisselt hetzelfde clubje trainers constant onderling van club.
Erg jammer. Stukje emotie bij het voetbal wat verloren gaat. Van Gaal bij AZ, Adriaanse bij AZ en Feyenoord. What's next: Cruijff als voorzitter van PSV?
Ik gok dat die rivaliteiten nooit zo serieus genomen werden.
Dat heeft met Amsterdamse sentimenten te maken. Rinus Israël komt uit Noord. Daar waren ze niet voor Ajax, maar voor de lokale clubs De Volewijckers en DWV. Co Adriaanse, als kind van de Spaarndammerbuurt, groeide op met DWS, niet met Ajax. Louis van Gaal daarentegen werd in Oost geboren, voor hem was Ajax dé club.Bertje schreef:Rinus Israël was als joodse Amsterdammer publiekslieveling bij Feyenoord.
Tegenwoordig is er in Amsterdam nog maar één topclub. Toen niet. DWS werd in 1964 nog kampioen van Nederland.
TT.***VOETBAL******************************
Co Adriaanse weg bij Metallurg
**Co Adriaanse vertrekt bij Metallurg
Donetsk.Hij heeft de Oekraïense club
laten weten geen gebruik te maken van
de hem aangeboden contractverlenging.
Ook assistenten Jan Olde Riekerink en
Chris Kronshort stappen per direct op.
Hoewel het seizoen pas in juni eindigt,
vroeg de club om een vervroegd vertrek.
om de opvolger van Adriaanse de kans te
geven zich goed in te werken.
Adriaanse,oud-trainer van onder meer FC
Den Haag,Wilem II,AZ,Ajax en FC Porto,
wordt nadrukkelijk in verband gebracht
met Feyenoord.Dat zoekt een opvolger
voor de opgestapte coach Erwin Koeman.
Adriaanse heeft bevestigd dat Feyenoord
intussen contact met hem heeft gezocht.
Laatst gewijzigd door 999 op do mei 17, 2007 11:52 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Blij met de punten ...
Dat lijkt me logisch. Dus het is simpel: Co komt naar Feyenoord en gaat ze hoogstwaarschijnlijk weer uit het moeras trekken. De zweep erover, bla bla bla.Bertje schreef:Precies, maar dat was toen dus niet anders dan nu. Rivaliteit laat je zijn in onderlinge wedstrijden, maar verder is het allemaal zo overtrokken.
Natuurlijk, maar hij had er geen problemen mee om voor Feyenoord te spelen. Integendeel. Hij heeft een hekel aan Ajax.Bertje schreef:Maar een Rotterdammer blijft een Rotterdammer en een Amsterdammer een Amsterdammer, neem ik aan. En als DWS een topclub was, had Israel natuurlijk ook gewoon bij DWS kunnen blijven. Hij hoefde niet naar Feyenoord, maar ging toch van Amsterdam naar Rotterdam.
Ik probeer alleen duidelijk te maken dat Co Adriaanse, hoewel hij Amsterdammer is, niet specifiek iets met Ajax had. Hij speelde ook niet voor Ajax maar voor de Volewijckers uit Noord.
Ik zou het vreemd vinden als bijvoorbeeld Frank de Boer bij Feyenoord zou gaan werken. Die heeft zijn halve leven bij Ajax gesleten. Maar Adriaanse? Die verwijt ik niets.
Dat is veel kwalijker. Dat had ik niet van die twee verwacht.LucaS schreef:Ach, ook Cruijff heeft voor Feyenoord gespeeld en Wim Jansen speelde voor Ajax

Adriaanse past uitstekend bij Feyenoord. Hij houdt niet van kapsones, staat hard werken voor in een egalitaire structuur. De vraag is alleen of hij de tijd zal krijgen. Hij moet wel meteen presteren.
-
- AT Toto winner 15/16
Ik denk dat dat wel meevalt, Co heeft bij zowel Willem 2 als AZ met beperkte middelen de teams naar de (sub)top geleid.joey schreef:BZ, hoeveel zullen ze nodig hebben? Een vermogen.
Geldschieters binnenhalen is vragen om problemen. Feyenoord is nu al zo'n moeilijke club.
Voor het Nederlands voetbal is het alleen maar goed als Feijnoord weer aansluit. En 2 keer per jaar oevr Feijenoord heen lopen gaat ook vervelen...
Er is al een tijd geleden gesproken, al voor het ontslag van koeman. In de tijd dat bekend werd dat Olde Riekering de Oekraïne zou verlaten is er al contact geweest, maar wat wordt er gezegd: feyenoord en Adriaanse hadden gen contact met elkaar. Nee, maar wel vertegenwoordigers ervan. Indekken aan alle kanten.LucaS schreef:Ik dacht dat Adriaanse en feyenoord allang hadden gesproken, joey? Jij betichtte hem toch van weer asociaal en oncollegiaal gedrag?
De komst van HtC/de gesprekken met werden door beide partijen (Ajax en HtC) ontkend, maar wat gebeurde er?
Ontkende Adriaanse ook niet zijn komst naar Ajax?
Adriaanse wil echter alleen komen als er geld is voor investeringen. Adriaanse gaat trouwens veel minder verdienen bij feyenoord dan in de Oekraïne, want dat heeft hij wel voor feyenoord over. Leo B. heeft toch ook niets verdiend bij feyenoord? Wat niet wordt verteld wat andere partijen betalen!
Het verhaal over de taal is onzin, sprak Co wel Portugees?
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!
Daar komt je toch niet achter. Hij heeft wel een reputatie op dit punt, want eerder flikte hij het Wouters en Van Stee. Maar goed, dit soort praktijken zijn aan de orde van de dag in de voetbalwereld, dus misschien moeten we niet te kritisch zijn.LucaS schreef:Ik dacht dat Adriaanse en feyenoord allang hadden gesproken, joey? Jij betichtte hem toch van weer asociaal en oncollegiaal gedrag?

Adriaanse bij Feyenoord, dat vind je vast niet leuk, Luuk?
Edit: ik kijk net op FN en begrijp uit de bijdragen daar dat er vijf geldschieters zijn die ieder Feyenoord vijf miljoen euro willen lenen. Mag dat eigenlijk wel van de KNVB? In feite heeft Feyenoord dan een schuld van 25 miljoen. Riskant hoor.
Dat vind ik de verantwoordelijkheid van de clubleiding. Adriaanse kan niet weten wat Koeman en Bosz/Van Geel en Van Stee onderling hebben afgesproken.joey schreef:Daar komt je toch niet achter. Hij heeft wel een reputatie op dit punt, want eerder flikte hij het Wouters en Van Stee.
Dus ik draai het om: Martin van Geel (om maar iemand te noemen) heeft geen goede reputatie op dit punt.