PSV deel 2

Club informatie van de afgelopen seizoenen
Gesloten
joey
Erelid

Bericht door joey » vr mei 25, 2007 2:04 pm

Demosthenes schreef:Per Weirauch is van Ajax naar Chelsea gegaan, vorige zomer.
Die tel ik niet mee, want die 'mocht' weg.

The Mirror: Chelsea heeft optie op Da Costa voor over een jaar

Volgens The Mirror heeft Chelsea een optie verkregen van PSV op Manuel da Costa. De club zou daarmee het recht hebben om Manuel da Costa naar Chelsea te halen. Die optie loopt volgens The Mirror eind mei volgend seizoen op. Da Costa gaf in een reactie aan dat hij gevleid is door de geruchten, maar dat hij met niemand van Chelsea heeft gesproken.
PN

Nog eentje?

In dit geval geloof ik er weinig van. Wat moet Chelsea met Da Costa?
Het stinkt aan alle kanten!

Harm

Bericht door Harm » vr mei 25, 2007 2:55 pm

En een optie zegt niks. Dat is gratis geld

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » vr mei 25, 2007 2:59 pm

Het zou natuurlijk kunnen dat Chelsea PSV aan bepaalde spelers helpt door financiele steun of door de spelers het vooruitzicht te bieden dat ze ooit bij Chelsea mogen spelen. PSV haalt Da Costa en Chelsea heeft de eerste optie om hem voor hetzelfde bedrag te halen.

Aristides

Bericht door Aristides » vr mei 25, 2007 10:49 pm

Thomas schreef:Het zou natuurlijk kunnen dat Chelsea PSV aan bepaalde spelers helpt door financiele steun of door de spelers het vooruitzicht te bieden dat ze ooit bij Chelsea mogen spelen. PSV haalt Da Costa en Chelsea heeft de eerste optie om hem voor hetzelfde bedrag te halen.
Da costa was toch transfervrij? Heeft psv daar echt geld voor gegeven?
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

Raul Gonzalez Blanco

Bericht door Raul Gonzalez Blanco » vr mei 25, 2007 11:16 pm

1 miljoen euro meen ik, had nog een contract bij Nancy. Ik heb ooit in de Portugese media gelezen dat hij erg goed schijnt te verdienen bij PSV.

999

Bericht door 999 » za mei 26, 2007 7:53 am

„Alex krijgt vergunning”

LONDEN, zaterdag

Als Alex in een laatste gesprek ’ja’ zegt tegen Chelsea voetbalt hij komend seizoen bij de voetbalgrootmacht in Londen. De veelbesproken werkvergunning voor de PSV-verdediger is naar de mening van Chelsea geen probleem meer. De FA-commissie, die beslist over de toelating tot Engeland doet pas over ruim een maand uitspraak, maar Chelsea heeft zulke sterke troefkaarten in handen, dat het niet meer twijfelt aan een positieve afloop.

Bepalend voor de toekomst van de PSV-verdediger wordt het tweede gesprek met Chelsea, dat Alex op korte termijn heeft. In een eerdere ontmoeting heeft Chelsea-trainer José Mourinho laten weten dat Ricardo Carvalho en John Terry ook komend seizoen voor hem onomstreden zijn als centrale verdedigers. Desondanks heeft Alex een goed gevoel aan dat gesprek overgehouden, omdat de coach te kennen gaf hem er heel graag bij te willen.
De T.
Blij met de punten ...

joey
Erelid

Bericht door joey » za mei 26, 2007 10:50 am

Alex is dus weg. Die jongen is geen watje, die gaat de uitdaging gewoon aan.

Afscheid van een groot voetballer:

'Club moet trots uitstralen'

EINDHOVEN - Om vijf uur vanmiddag (zaterdag, red.) trapt Phillip Cocu af voor zijn laatste wedstrijd in het shirt van PSV. Het wordt een gezellige wedstrijd: amateurvereniging Acht is de tegenstander.

Op het veld was Cocu nooit zo gezellig. Gedreven, verbeten, sjagrijnig soms en bikkelhard kon hij zijn. Een echte winnaar. Drie jaar geleden kwam Cocu naar PSV en vulde zijn prijzenkast nog eens flink aan. Hij was in '97 al eens kampioen geworden en ook met FC Barcelona pakte hij een landstitel.

De laatste seizoenen kwamen er daar drie bij. Plus drie opeenvolgende overwinteringen in de Champions League. "Daar ben ik nog het meest trots op", zegt hij. "Toen Guus (Hiddink) me hierheen haalde, hebben we daarover gesproken. Het was één van de dingen die ik voor ogen had. "

Cocu was een speler die fundamenteel bijdroeg aan de topsportcultuur binnen PSV. Hij nam nieuwelingen uit Zuid-Amerika op sleeptouw en bewaakte de wetten zoals die in de top gelden.
"PSV moet natuurlijk zijn karakter behouden. De familiaire sfeer en de gemoedelijkheid vormen de charme. Maar je moet tevens altijd willen uitstralen dat je een topclub bent. In Spanje heb ik van dichtbij beleefd hoe trots de mensen zijn op Barcelona. Dat gevoel heb ik wel proberen over te brengen. Het eerste seizoen verloren we in de Champions League met 4-1 van Panathinaikos, omdat we al geplaatst waren. Dat mag niet gebeuren. Barcelona liet dat soort wedstrijden nooit lopen. Op het hoogste platform draait alles om prestige. Over dat soort dingen kan ik me altijd heel erg druk maken."

Cocu is een echte clubman geworden. "Dat was overal waar ik gezeten heb het geval. Vijf jaar Vitesse, zes jaar Barcelona, in totaal ook zes jaar PSV: ik voelde me happy en had niet de behoefte om ergens anders heen te gaan."

Het laatste seizoen moest hij steeds vaker steeds dieper in zijn reserves tasten. "Na het WK is het aan één stuk doorgegaan. Ik zie er wel uit als 25, maar ben het niet meer. Het is zwaar geweest. Ik ben moe; heb vaak in het rood gelopen. Maar het was mijn verantwoordelijkheid om de kar te trekken."

Trainer Ronald Koeman zou hem graag aan de technische staf toevoegen. " Mooi om te horen", vindt Cocu. De komende tijd zal hij zeker regelmatig binnenlopen bij PSV. "Het gevoel is er en de wil om elkaar te vinden ook. Maar ik wil eerst helemaal loskomen van het voetbal. Mijn hoofd leegmaken. Daar neem ik een paar maanden de tijd voor. Daarna ga ik eens rustig ervaren wat ik wil doen. Misschien geef ik me volgend jaar wel op voor de verkorte trainerscursus, misschien trekt de jeugd me. Of de scouting, of iets rond het eerste team. En als ik me fit voel, ga ik wellicht nog ergens een jaartje voetballen op een lager niveau. Ik wil het met open vizier benaderen."

De topsport gaat hij missen. "Dat is zeker. Voetbal is het mooiste wat er is. Het doet pijn om dat leven achter me te laten, maar het is een weloverwogen besluit om te stoppen. Ik ben ervan overtuigd dat je alleen aan de top kunt spelen als je helemaal fit bent en daarvoor moet je altijd trainen en alle wedstrijden spelen. Anders lever je heel snel in."

Helemaal 'af' is zijn carrière niet. "Ik mis een grote internationale titel, in de Champions League of op een EK of WK. Dat is een smet, want als topsporter is dat toch hetgeen je nastreeft. Maar goed: ik heb twintig jaar een fantastisch leven mogen leiden. Wie ben ik dan om afbreuk te doen aan mijn eigen loopbaan?"
ED

Ik ben benieuwd hoe Koe het gaat doen zonder Cocu.

Baseman

Bericht door Baseman » za mei 26, 2007 11:48 am

Hij zal zeker gemist gaan worden, fantastische speler en persoonlijkheid :worshippy.gif:

Hopelijk blijft hij betrokken bij PSV, zou geweldig zijn als hij behouden kan worden. Zoals Nilis ook terug gekomen is en komend seizoen de spitsen onder handen gaat nemen :headbang.gif:

joey
Erelid

Bericht door joey » za mei 26, 2007 1:10 pm

Maar Nilis vind ik juist geen grote persoonlijkheid. Goede speler maar te schuchter voor de top.

Aristides

Bericht door Aristides » za mei 26, 2007 7:53 pm

Baseman schreef:Hij zal zeker gemist gaan worden, fantastische speler en persoonlijkheid :worshippy.gif:

Hopelijk blijft hij betrokken bij PSV, zou geweldig zijn als hij behouden kan worden. Zoals Nilis ook terug gekomen is en komend seizoen de spitsen onder handen gaat nemen :headbang.gif:
Mag, geen probleem, maar ik ben niet onder de indruk geraakt van ex-spelers die bij Ajax "iets gingen doen? : Wouters e.c. :ajaxsmiley.gif:
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

Daniel

Bericht door Daniel » za mei 26, 2007 8:13 pm

Cocu is geen open boek, dat is waar. Maar ik denk dat hij wel eens een topcoac zou kunnen worden.. Maar wie ben ik? :confused.gif:

joey
Erelid

Bericht door joey » za mei 26, 2007 10:57 pm

Dat zeiden ze van Wouters en Blind ook.

Iets anders:

De nieuwe Farfán staat al op zijn lijstje. En de nieuwe Alex ook.
Als het aan scout Piet de Visser ligt, ziet de sportieve toekomst van PSV er goed uit. „Maar de club moet niet te voorzichtig zijn en durven te investeren in toptalenten.” Na vijftig jaar profvoetbal is De Visser een springlevend monument.

door Frans van den Nieuwenhof

„Als zestig-plusser mag ik toch wel wát zeggen, hè?”
Half-ondeugend, half-se­rieus kijkt De Visser me aan. Op het terras van een hotel in zijn woonplaats Oisterwijk schudt hij een paar lepels astronautenvoer in zijn thee, alvorens de spraakwaterval weer op gang komt. Hier zit een man die allang dood had kunnen zijn, maar in wiens ziel het vuur van de eeuwige jeugd brandt. Al zijn energie steekt hij in voetbal, in het op­sporen van talenten. Voor PSV en voor Chelsea.
Zijn leeftijd ‘doet er niet toe’. Toen hij vijf­tig jaar geleden als trainer zijn debuut maakte in het betaald voetbal was De Vis­ser net 23 jaar. „Zestig-plusser ben ik, dat klinkt wel mooi.” Hij maakt zich zorgen over de directe toekomst van PSV. „De club zit in een cruciale fase. Aan de ene kant kamp je met schulden, anderzijds móet je altijd blijven investeren in topt­alenten. Alleen op die manier kun je geld uit transfers verdienen en daar drijft de club op. Ik hoop dat de commissarissen niet te voorzichtig zijn. AZ kan ons zo­maar inhalen.”
Het professionele voetballeven van De Vis­ser omspant een halve eeuw. In 1958 werd hij aangesteld als assistent-trainer van Sparta, dat hetzelfde seizoen de landstitel veroverde. „Stond ik daar jongens als Ri­nus Terlouw, Tonny van Ede en Wim van der Gijp te coachen. Sommigen waren wel tien jaar ouder dan ik! Maar ik had het CIOS gedaan, beheerste mijn oefenstof en kon ze iets bieden.”
Het
trainen zit hem in het bloed; hij was coach bij tal van Nederlandse clubs en promoveerde vijf keer naar de ere­divisie. De Visser groeide op in Vlissingen – voetbalarme grond. Hij ging er naar de School met den Bijbel en leerde dat voet­ballen op zondag zondig is.
Vijftig jaar later heeft hij het leven van alle kanten leren kennen. In 1993 kwam zijn trainersloopbaan tot een abrupt einde. „Ik was al eens eerder gedotterd, nu bleken een paar grote aders in mijn borst te zijn dichtgeslibt. Ik kreeg vijf bypasses. Die hartziekte is erfelijk, mijn vader is eraan overleden. Het was zonde dat ik mijn werk bij NAC niet kon afmaken. Ik had mijn zesde promotie naar de eredivisie kunnen bewerkstelligen.”
Hij sprong van de operatietafel en besloot: ik ga wat anders doen. „Ik wilde het prof­voetbal in Zeeland opzetten, maar daar­voor bestond geen draagvlak. Via mijn vriend Frans Bouwmeester kwam ik bij Feyenoord in de scouting terecht.” Daar ontdekt hij een twaalfjarig talent: Leonar­do, de huidige aanvaller van Ajax. De op­winding slaat snel om in teleurstelling. „Ik haalde een arm jongetje uit de favela’s naar Nederland. Iedereen in Brazilië was razend-enthousiast, zelfs FIFA-president Joao Havelange. Maar in de Nederlandse media verschenen verhalen alsof wij klei­ne jongetjes wilden verhandelen. Toen die kritiek loskwam, heeft Feyenoord me nooit gesteund. Dat deed veel pijn, ik ben gelijk opgestapt. Een zwarte bladzijde.”
In mei 1995 onderging hij een nieuwe har­toperatie. „Net daarvoor kwam ik Frank Arnesen en Dick Advocaat tegen, die bij PSV werkten. Zij hoorden dat ik was opge­stapt bij Feyenoord en zeiden: je bent nú aangenomen, na je operatie kun je gelijk beginnen. Ik vond het geweldig om de scouting bij PSV te kunnen gaan doen.”
Zijn vrouw gaf hem een duw. „Die zei: aan de bak, jij. Maar ja, zij kampte zelf ook met grote fysieke problemen omdat ze een her­sentumor had.” Later wordt ook zij voor­zien van vier bypasses, overleeft ze twee hartaanvallen en krijgt ze opnieuw kanker. „Maar wij zijn allebei sterk”, stelt De Vis­ser vast.
De internationale scouting wordt zijn pas­sie.
„Ik was net hersteld van mijn hart, toen ik in 1997 slokdarmkanker kreeg. Dat was een nieuw probleem. De artsen waren bang dat mijn hart een operatie niet zou aankunnen. Maar ik heb mijn moeder zien sterven aan slokdarmkanker. Dat was een lijdensweg. Erúit met die kanker, zei ik. Ik wilde geen medicijnen, maar een opera­tie.” De Visser heeft nu een dumpmaag en drinkt voornamelijk water en thee, waar hij grote scheppen poeder („astronau­tenvoer”) aan toevoegt. Hij is 25 kilo afge­vallen. „Alles is bot, ik heb geen vet op mijn lijf en heb het altijd koud, omdat mijn vaten snel vernauwen. In de winter moet ik naar de zon, mijn lichaam heeft warmte nodig.”
De
afgelopen winter was hij voor PSV wekenlang in Brazilië, Paraguay, Ecu­ador en Colombia. „Dit werk is mijn medi­cijn tegen de ******. Als ik bezig ben met voetbal heb ik nergens last van. Als ik thuis zit, heb ik last van mijn darmen.”
Waarschuwingen van zijn arts waren niet altijd aan hem besteed. „Na mijn operatie zei de dokter: je mag hooguit van Eindho­ven naar Geldrop en weer terug.” De Vis­ser trekt zijn eigen plan en gaat op reis naar Burkina Faso, waar begin '98 het toer­nooi om de Afrika Cup wordt gehouden.
„Dat nóóit, zei die arts. Maar ik ben ge­gaan. Met de dag fleurde ik op. Na vier we­ken kwam ik terug. Ik was zó blij en vro­lijk. Mijn vrouw zag ook: hij kan niet zon­der dat voetbal. Op reis zijn en spelers ont­dekken, dat is zó fantastisch!”
PSV
heeft hem de kans gegeven om weer in de top te werken. „Daar ben ik de club dankbaar voor, maar ik heb ze ook wel terugbetaald.” Gomes, Alex en Farfán zijn de meest klinkende namen, die uit zijn koker komen. De Visser zag ze in 2003 als eerste tijdens het pré-Olympisch toernooi van Zuid-Amerika. „Tijdens de warming-up van Brazilië zag ik een fantas­tische act van iemand met een geweldige uitstraling. Dat was Gomes. Ik was direct verkocht, maar bij PSV zeiden ze: wat moe­ten we met een Braziliaanse keeper?” Tech­nisch directeur Guus Hiddink houdt de boot af. „Hij bleef maar sms’jes sturen.
Piet: noem me drie goede keepers voor PSV. Ik schreef: 1. Gomes, 2. Gomes, 3. Go­mes. Ik was er zo van overtuigd, dat het me een beetje beangstigde. Stel dat het mis­gaat, dan verlies je snel het vertrouwen van de coach.”
Ook ziet hij ‘een logge verdediger, die to­taal niet Braziliaans oogt’. „Tot hij op drift kwam, dan leek het alsof er een kudde oli­fanten over het veld rende. Formidabel! Ik had nog nooit iemand zó indrukwekkend zien voetballen. In mijn rapport schreef ik: dát is nou een tank!” Alex dus.
Zijn manier van werken is ‘een gave’, zegt hij. „Vaak krijg ik een seintje in mijn kop.
Dat valt niet te verklaren, maar ik volg het wel. Zo ben ik ooit voor Willem II in Saint-Brieuc terechtgekomen, waar ik Ro­naldo voor het eerst zag. En zo zat ik tij­dens de Copa América ineens naar Peru te kijken. Ik dacht: wat moet ik bij Peru? Iets dreef me erheen. Zie ik daar Farfán spelen. Geweldig!”
De
Visser ziet zichzelf niet als een doorsnee scout. „De meesten bekij­ken een wedstrijd, maken een rapport en zijn weg. Ik wil alles weten, alles zien. Ik bezoek trainingen, praat met ouders, bege­leiders. De méns, die is het meest interes­sant. Ik kruip in die mens. Wil een snaar raken.”
„Scouting is een ondergewaardeerd be­roep. Ik heb jarenlang gewerkt tegen een onkostenvergoeding. Je verdient nog geen tien procent van wat een trainer krijgt.
Maar we zijn allemaal bezeten. Met Klaas van Baalen, Willy van der Kuijlen en Adrie van Kraaij vormen we onder Stan Valckx een mooi team. Bij de jeugd doen Gerrit van Tilburg en Rini de Groot goed werk.”
„Ik ben er best een klein beetje trots op dat wij PSV de afgelopen jaren een duw hebben kunnen geven, waardoor de club zich in de Champions League met de ech­te top kon meten. Wat ik wel eens jammer vond, is dat ik de laatste twee seizoenen nergens meer bij betrokken werd. Scou­ting is toch een levensader voor de club.”
Hij voelde binnen PSV niet genoeg waarde­ring. „Ik heb enorm respect voor Hiddink en Van Raaij. Zij hebben bij PSV iets fan­tastisch neergezet. Als coach vind ik Hid­dink geweldig, ik heb hem nota bene vijf jaar geleden aangedragen bij Van Raaij toen er problemen ontstonden met Gerets. Van Raaij wilde Frank Rijkaard, Arnesen wilde Morten Olsen. „Je moet Guus terug­halen, heb ik gezegd. Daarom vind ik het jammer dat Hiddink de scouting wat meer naar zich toetrok en mij er minder bij be­trok. Ik heb een bijdrage geleverd aan twee titels, maar was beide keren niet uitgeno­digd op de kampioensreceptie. Dat doet pijn.”
Ook
is De Visser ontstemd over enke­le transfers, met name die van Reizi­ger en Ball twee jaar terug. „Ik ben boos ge­worden – en daardoor is ook een kleine breuk ontstaan – dat er spelers zijn gehaald die niet drie of vier keer door de scouts wa­ren bekeken. Dat kán niet. Reiziger en Ball zijn niet gevolgd en Sibon werd geruild met Huntelaar. Dat waren kapitale fouten.
Daar was ik niet content over. Ik heb toen ook willen stoppen. Voelde me een beetje onder het vloerkleed gestopt.”
De Visser keerde afgelopen seizoen terug aan het front. „Op verzoek van Jan Tim­mer en Frits Schuitema. Die zeiden: Piet, je doet goed werk, blijf bij PSV. Ik wilde me ook niet aan de kant laten zetten.”
De toekomst van PSV baart hem dus ‘wel enige zorgen’. „Vroeger haalden we jon­gens als Zenden, Bouma en Hoekstra op jonge leeftijd weg bij andere clubs. Dat kost geld, want je moet natuurlijk wel de opleidingskosten betalen. PSV moet daar meer aandacht aan schenken. Van Nistel­rooij, Van Bommel en Robben kwamen destijds graag naar PSV. Nu gaan dat soort jongens naar AZ. Zij hebben het geld om direct te investeren. Bij hun is het: kijken en kopen. PSV moet dus slagvaardig zijn.
Als AZ drie toppers haalt, zijn wij de klos.
Ik heb Van Raaij wel eens gezegd: ik zou het liefst veertien dagen voorzitter zijn.
Dan kun je spelers beoordelen en kopen.
Zoals Riemer van der Velde dat bij Heeren­veen deed.” Een trainer moet geen beslis­sende stem hebben in het aankoopbeleid, vindt hij. „Ik ben zelf lang trainer geweest.
Op die stoel kies je vaak voor het resultaat op korte termijn. Wíj zijn toch de mensen die een speler vier, vijf keer aan het werk zien? Een trainer gaat maximaal één keer kijken.” Op zijn lijst voor volgend seizoen staan een paar internationale toptalenten.
„Ik hoop dat PSV daarin durft te investe­ren. We hebben met Fagner en Jonathan al twee strategische aankopen voor de toe­komst gehaald, als PSV er nóg twee haalt dan zitten we voorlopig goed.”
ED

Het bekende PdV-verhaal. Hij weet alles en de fouten zijn de schuld van anderen. Hij vergeet één ding: PSV kan zich op dit moment niet permitteren om Leandrootjes te halen.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » za mei 26, 2007 11:45 pm

De Visser beschikt niet over bijzonder veel zelfkritiek, nee. Toch geloof ik hem wel wanneer hij zegt dat hij spelers als Reiziger en Ball nooit had aangedragen. Ik heb respect voor die man. Wat een immens voetbaldier.

Ik hoor trouwens veel positieve verhalen over Fagner en De Visser is dus ook enthousiast over Reis. Jammer dat Ajax wat hem betreft naast te pot heeft gepiest.

joey
Erelid

Bericht door joey » za mei 26, 2007 11:54 pm

Thomas schreef:Toch geloof ik hem wel wanneer hij zegt dat hij spelers als Reiziger en Ball nooit had aangedragen.
Ik ook.
Ik hoor trouwens veel positieve verhalen over Fagner en De Visser is dus ook enthousiast over Reis. Jammer dat Ajax wat hem betreft naast te pot heeft gepiest.
Niets ten nadele van die jongen, maar De Visser is snel enthousiast. Hij was ook enthousiast over Mendez.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » za mei 26, 2007 11:58 pm

Mendez = Seedorf II, maar dan een (stukken) mindere versie. Een foutje, ja. Zoals iedereen die maakt. Moet trouwens wel gezegd worden dat er in eerste instantie weinig risico verbonden was aan zijn transfer, omdat het om een huurperiode ging. Ik snap dan ook niet dat PSV hem zo graag wil overnemen.

Daniel

Bericht door Daniel » zo mei 27, 2007 12:05 am

Thomas schreef:De Visser beschikt niet over bijzonder veel zelfkritiek, nee. Toch geloof ik hem wel wanneer hij zegt dat hij spelers als Reiziger en Ball nooit had aangedragen. Ik heb respect voor die man. Wat een immens voetbaldier.

MvG wachtte te lang met Reis, en toen is hij bij PSV stage gaan lopen. En je kent de formule: Getalenteerde Braziliaan + Stage PSV (Ge/misbruiken van Braziliaans verleden) = Contract.. Dus inderdaad, voorlopig zal Ajax naast de pot piesen. Maar ik blijf geloven in het feit dat Ajax internationaal nog steeds een heel grote naam heeft, dus ook in Zuid-Amerika (misschien dan niet zo groot als PSV) dus ik denk niet dat Brazilianen Ajax snel afwijzen (behalve als ze betere opties hebben).

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » zo mei 27, 2007 8:00 pm

Ik lees net op geenstijl.nl dat Jan Kromkamp na een vriendschappelijke wedstrijd tegen Acht in elkaar is geslagen. Jukbeen, neus en oogkas gebroken dus dat is allemaal behoorlijk serieus.

Kunnen dat soort potjes dan ook al niet meer zonder een lading politie?

Daniel

Bericht door Daniel » zo mei 27, 2007 8:01 pm

Maarja, dan heb je het ook geenstijl.nl..

Edit: Oh nee, de bron is PSV netwerk, zal wel echt zijn. Vaag geval dit..

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » zo mei 27, 2007 8:36 pm

PSV’er Kromkamp mishandeld na vriendschappelijke wedstrijd
Print Verstuur dit artikel

ACHT - Na de vriendschappelijke wedstrijd tussen PSV en V.V. Acht is zaterdagavond speler Jan Kromkamp op het parkeerterrein van de club in elkaar geslagen. De rechtsback moest met een hoofdwond afgevoerd worden naar het ziekenhuis.

Een taxichauffeur die mensen afzette op de parkeerplaats van de club, zou het incident hebben gezien en met zijn taxi op de daders zijn ingereden. Deze schrokken hier zo van dat ze op de vlucht zijn geslagen. Jan Kromkamp zat ook niet bij de selectie van PSV die de wedstrijd speelde tegen V.V. Acht. De linksback van de Eindhovense club kwam op eigen gelegenheid samen met zijn vriendin naar de wedstrijd kijken.

“Het is heel jammerlijk dat zo’n fantastisch evenement door dit incident wordt bezoedeld. Ook al heeft het helemaal niets met de club te maken. Het is heel spijtig dat dit op ons parkeerterrein plaatsvond, maar het had even makkelijk tijdens het winkelen kunnen gebeuren”, aldus voorzitter Leo van Kemenade van V.V. Acht.

“Niemand van de club heeft iets kunnen waarnemen. De parkeerplaats ligt zeker honderd meter van het sportcomplex af. Toen het nieuws doorkwam brak het meteen de sfeer in de kantine. De wedstrijd vond plaats in een gemoedelijke sfeer en het was een fantastische happening. Het is allemaal zeer spijtig.”

Na de door PSV met 1-7 gewonnen vriendschappelijke wedstrijd, ontstonden om elf uur ongeregeldheden tussen de PSV-speler en vermoedelijk drie of vier mannen. Wat de aanleiding voor de confrontatie is geweest, is nog niet bekend. De politie is een onderzoek gestart.
www.omroepbrabant.nl

Vreemd bericht over de linksback van PSV. Niets over de aard van de verwondingen.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » zo mei 27, 2007 9:58 pm

Ik was net een beetje aan het lezen op PN en kwam een aantal posts van de beruchte RIO tegen. My God, ik mag toch hopen dat zo'n simpele en gefrustreerde ziel niet daadwerkelijk in dienst is bij PSV. :aai.gif:

Duke

Bericht door Duke » zo mei 27, 2007 10:01 pm

Thomas schreef:Ik was net een beetje aan het lezen op PN en kwam een aantal posts van de beruchte RIO tegen. My God, ik mag toch hopen dat zo'n simpele en gefrustreerde ziel niet daadwerkelijk in dienst is bij PSV. :aai.gif:
Volgens mij hebben de we dezelfde posts gelezen, hij reageerde op iemand die wij heel goed kennen. :headbang.gif:

Salvador Dali

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » zo mei 27, 2007 10:06 pm

Inderdaad. :yourock.gif:

Beloki

Bericht door Beloki » zo mei 27, 2007 10:07 pm

Duke schreef:

ACHT - Na de vriendschappelijke wedstrijd tussen PSV en V.V. Acht is zaterdagavond speler Jan Kromkamp op het parkeerterrein van de club in elkaar geslagen. De rechtsback moest met een hoofdwond afgevoerd worden naar het ziekenhuis.

Een taxichauffeur die mensen afzette op de parkeerplaats van de club, zou het incident hebben gezien en met zijn taxi op de daders zijn ingereden. Deze schrokken hier zo van dat ze op de vlucht zijn geslagen. Jan Kromkamp zat ook niet bij de selectie van PSV die de wedstrijd speelde tegen V.V. Acht. De linksback van de Eindhovense club kwam op eigen gelegenheid samen met zijn vriendin naar de wedstrijd kijken.

“Het is heel jammerlijk dat zo’n fantastisch evenement door dit incident wordt bezoedeld. Ook al heeft het helemaal niets met de club te maken. Het is heel spijtig dat dit op ons parkeerterrein plaatsvond, maar het had even makkelijk tijdens het winkelen kunnen gebeuren”, aldus voorzitter Leo van Kemenade van V.V. Acht.

“Niemand van de club heeft iets kunnen waarnemen. De parkeerplaats ligt zeker honderd meter van het sportcomplex af. Toen het nieuws doorkwam brak het meteen de sfeer in de kantine. De wedstrijd vond plaats in een gemoedelijke sfeer en het was een fantastische happening. Het is allemaal zeer spijtig.”

Na de door PSV met 1-7 gewonnen vriendschappelijke wedstrijd, ontstonden om elf uur ongeregeldheden tussen de PSV-speler en vermoedelijk drie of vier mannen. Wat de aanleiding voor de confrontatie is geweest, is nog niet bekend. De politie is een onderzoek gestart.
www.omroepbrabant.nl

Vreemd bericht over de linksback van PSV. Niets over de aard van de verwondingen.
Het is toch echt de rechtsback van PSV. Salcido speelt op links.
´Hey Pistolero, there is no I in TEAM!´ Lance, 27/07/09

Duke

Bericht door Duke » zo mei 27, 2007 10:11 pm

Beloki schreef:
Duke schreef:

www.omroepbrabant.nl

Het is toch echt de rechtsback van PSV. Salcido speelt op links.
Ik hoop niet dat je denkt dat ik dat niet wist. :smartass.gif:

Salvador Dali

Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » zo mei 27, 2007 10:19 pm

Waar ie ook speelt, het is een bizar bericht. Klopt het ook?
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

Gesloten