Vitesse 2007 - 2008

Club informatie van de afgelopen seizoenen
Plaats reactie
Banjavi
Contacteer:

Bericht door Banjavi » vr mar 21, 2008 9:14 am

Frank schreef:Die financiele reserve wordt toch niet opgebouwd met geld uit de portemonnee van de burgers.... :hypocrite.gif: :smallgrin.gif:
Ik denk dat dat wat afgedragen loon is van de spelers... :) Dat hebben ze met zijn alleen in een potje gestopt en bij de gemeente gedeponeerd. Voor het geval dat er dit zou gebeuren. De spelers van Vitesse zijn heel erg begaan met de club... namelijk. (zie theo jansen)
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."

Banjavi
Contacteer:

Bericht door Banjavi » vr mar 21, 2008 1:03 pm

Klacht bij EU over Vitesse-steun

Het Arnhemse oud-raadslid Leendert Scholten heeft bij de Europese Commissie een klacht ingediend over de steun van de gemeente aan voetbalclub Vitesse.

Maandag schold de gemeenteraad een schuld van zo'n 11 miljoen euro kwijt. Volgens Scholten gaat het om een verkapte subsidie en dat is in strijd met de Europese regels voor overheidssteun. De Nijmeegse hoogleraar bestuurskunde Michiel de Vries deelt die mening. Volgens de gemeente Arnhem is er niets aan de hand. De gemeente zegt dat de regeling goed is onderzocht.

Bron: Omroep Gelderland 21-03-2008

Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08

Bericht door Ramona » vr mar 21, 2008 1:12 pm

:hdg.gif:

Banjavi
Contacteer:

Bericht door Banjavi » za mar 22, 2008 12:12 pm

Wouter schreef:En maar inkopen? Vitesse heeft al jaren lang geen transfersom meer op tafel gelegd en behoort tot de clubs met de laagste salarissen van de eredivisie!
De Mos: "Claudemir is een goudklomp"
Volgens Vitesse-trainer Aad de Mos is de Braziliaan Claudemir een heel groot talent. Na afloop van het duel met NAC, waar de middenvelder één van de betere was, noemde hij zijn pupil zelfs een 'goudklomp voor Vitesse'.

Toen hij bij Vitesse aankwam, werd hij aan iedereen voorgesteld als verdedigende middenvelder. Inmiddels staat hij op twee goals en twee assists en ziet niemand hem als een defensieve middenvelder. "In Brazilië spelen ze met twee middenvelders voor de verdediging, waarvan er één ook diep gaat en veel loopwerk verricht. Dat is mijn beste positie. Iedereen geeft me hier rust en vertrouwen, vooral ook de trainer", aldus Claudemir.

De Mos is zelf lyrisch over de nieuwste aanwinst van de club uit Arnhem. "Ik ben aan Claudemir gekomen via een bekende makelaar die mij Ronaldo had gebracht in 1994 bij PSV. Voor een spotprijs hebben we hem uit Brazilië gehaald. Dit is een goudklomp voor Vitesse", aldus De Mos tegenover Omroep Gelderland.
Dus de gemeente heeft toch voor deze speler betaald, Wouter... ;)

Banjavi
Contacteer:

Bericht door Banjavi » za mar 22, 2008 1:00 pm

Vitesse lonkt naar stadion
Gelredome ziet niets in samengaan met voetbalclub.

Paul van der Kraan wil dat Vitesse en Gelredome onder één holding komen te vallen. Vol­gens de directeur van Vitesse is dat het beste voor beide partijen. De directie van het multifunctionele stadion ziet niets in het plan.
Van der Kraan grijpt met zijn plan terug naar de filosofie van Karel Aalbers. De oud-voorzitter was tien jaar geleden van plan club en stadion na de opening in elkaar te schuiven. Dat leek te lukken, maar ging uiteindelijk niet door omdat Aalbers bij Vitesse werd wegge­stuurd. „Tuurlijk is het mogelijk”, zegt Van der Kraan. „De wil moet er zijn bij beide partijen. Het kan tot een geweldige samenwerking lei­den. Dan zijn meteen ook alle rechtszaken over.”
Van der Kraan vindt dat de provin­cie Gelderland, de belangrijkste aandeelhouder, uitgekocht moet worden. „Het is toch geen taak voor een provincie om een sta­dion te exploiteren? Bovendien hebben ze de naam mogen geven, moet je nagaan wat dat waard is. Gelderland moet er een streep on­der zetten. Maak de achtergestelde lening maar contant, dan kan hij afgekocht worden.”

Volgens Van der Kraan heeft hij zijn idee besproken met directeur Jasper van Amstel van Gelredome en die vond het ‘een uitdagende gedachte’. Van Amstel weet van niets. „Misschien bedoelde hij dit cynisch. Dit verbaast me zeer. Ik zie geen enkele reden waarom wij hier enthousiast over moeten wor­den.”

Van Amstel vindt een samensmel­ting levensgevaarlijk. „Een voetbal­club heeft een kortetermijnvisie. Hoe vaak is Vitesse de afgelopen tien jaar wel niet gesaneerd? Een stadion heeft juist een langeter­mijnvisie nodig. Maar ik snap dat ze het willen. Wegener wil ook vast met Microsoft fuseren, maar dat zie ik ook niet gebeuren.”

Van Amstel noemt een praktijk­voorbeeld. „De Kuip, en dat is dan nog praktisch een puur voetbalsta­tion, ging bijna ten onder toen het samenging met Feyenoord. Dat zijn nu weer twee organisaties. Een club in nood koopt nu een­maal liever een linkerspits dan dat ze een lekkend dak van het sta­dion repareert.”

Bron: De Gelderlander 22-03-2008

Banjavi
Contacteer:

Bericht door Banjavi » vr mar 28, 2008 6:56 pm

Rekenwonder de mos aan het werk...
De Mos rekent: "Nog negen punten halen"

Vitesse heeft nog negen punten nodig om minimaal op de negende plaats te eindigen van de Eredivisie. Dat is althans de conclusie die trainer Aad de Mos trekt na zijn rekensom.
Op de clubsite analyseert de oefenmeester wat de concurrentie moet laten liggen, eer Vitesse nog aanspraak kan maken op plek negen. "Roda JC gaan we niet meer inhalen. Die staan te ver weg. Zij staan op 43 punten en kijkend naar het programma zie ik ze nog 7 punten halen. FC Utrecht moet in de 'flow' omlaag, te beginnen met de wedstrijd dit weekend tegen FC Twente die zij niet moeten winnen. Zij mogen maximaal nog maar zes punten halen."

De Mos realiseert zich dat ook zijn ploeg punten moet pakken. "Voor ons betekent het dat we onze twee thuiswedstrijden (tegen Sparta en PSV) moeten winnen en één uitwedstrijd. Dan staan wij op 50 punten en staan we hopelijk negende."

Bron: Voetbalprimeur 28-03-2008
Ze hebben er nu 40...
Rekensom is makkelijk gemaakt lijkt me.
40+9 is bij mij geen 50, maar in ARnhem rekenen ze anders. Misschien dat ze dat punt van de gemeente er bij kunnen lenen? geen idee hoe hij dat wil doen.

Alexander

Bericht door Alexander » zo mar 30, 2008 1:50 pm

Die de Mos is ecbt helemaal de weg kwijt. Wisselt die linksback na 12 minuten weer, net als een paar weken geleden. Die jongen speelde een bal verkeerd.

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » zo mar 30, 2008 1:51 pm

Niet normaal inderdaad. Stel hem dan niet op, zeg.

999

Bericht door 999 » zo mar 30, 2008 1:52 pm

Heeje, AZ speel thuis ..
Blij met de punten ...

peter

Bericht door peter » zo mar 30, 2008 2:57 pm

Velthuizen geblesseerd neem ik aan? Hopelijk is het niet ernstig.

LucaS

Bericht door LucaS » zo mar 30, 2008 3:13 pm

Peter schreef:Niet normaal inderdaad. Stel hem dan niet op, zeg.
Maar alle andere Vitesse spelers spelen foutloos! :hypocrite.gif:
I think I lost my fucking headache

Banjavi
Contacteer:

Bericht door Banjavi » zo mar 30, 2008 6:54 pm

Wat is die vd Schaaf een vreselijk lompe boer zeg..... BAH... !!!
Verder heeft Vitesse onterecht verloren, want ze waren beter dan AZ op een gegeven moment.... niet dat ik hier wakker van lig overigens...

En over de Mos... die vent weet echt niet waar hij mee bezig is. In het geval van die wissel had hij er wel 3 mogen wisselen.

Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08

Bericht door Ramona » ma mar 31, 2008 9:41 am

Helemaal niet onterecht verloren, m.i. Slappe hap! :excited.gif:

Wissel staat Theo Janssen tegen

door Egbert van der Weerd. maandag 31 maart 2008 | 04:35 | Laatst bijgewerkt op: maandag 31 maart 2008 | 08:43

Afbeelding
Twee ex-internationals van Oranje in duel. Invaller Theo Janssen (rechts) neemt het namens Vitesse op tegen Kew Jaliens, de aanvoerder van AZ en latere winnaar van de tweestrijd. foto Jasper Ruhe/Pro Shots

ALKMAAR - Theo Janssen hoorde gistermiddag in Alkmaar tot zijn grote verbazing dat hij op de bank zou beginnen bij AZ-Vitesse (2-1). Na een kwartier mocht de Arnhemmer er al weer in; hij speelde een bijrol in de tweede executiewissel binnen een maand voor Haim Megrelishvili.

De Israëlische linkspoot werd na een ongelukkige start razendsnel (15e minuut) geslachtofferd door trainer Aad de Mos. Klaar voor zijn snelle invalbeurt zag Janssen in een ooghoek dat Megrelishvili woedend richting zijn trainer beende. Janssen sprong snel tussenbeide. "Ik zag het gebeuren en wilde hem vertellen dat hij zich rustig moest houden. Ik vond het niet leuk dat ik er voor hem in moest komen. Ik had liever gezien dat hij een prima wedstrijd had gespeeld", bekende Janssen.

Hij wilde de straffe maatregel van zijn trainer niet openlijk bekritiseren, maar twijfelde wel aan het nut van dergelijke terechtwijzingen. Nadat Megrelishvili in de uitwedstrijd bij FC Twente al na 6 minuten werd geslachtofferd, moesten Jasar Takak en Anduele Pryor een week later na 25 minuten plaatsmaken. Janssen: "Triest voor Haim, het is nu de tweede keer. Je hoopt dat hij het goed doet, maar in de ogen van de trainer was dat niet zo. Hij begon ongelukkig, maar dan krijg je niet de kans je te revancheren. Je weet dat het kan gebeuren ja, maar het is niet fijn. Blijkbaar is dit de nieuwe strategie, maar ik denk dat het ook anders kan", sprak Janssen voorzichtig.

Zelf overleefde hij vorige week een verkeerde terugspeelbal: 4e minuut 0-1 tegen NAC. "Gelukkig werd ik er toen niet uitgehaald", zei Janssen, die een maand geleden bonje kreeg met De Mos toen hij ook werd verrast met een reservebeurt. De ruzie liep zo hoog op dat Janssen de taxi pakte en naar huis ging. "Dat heb ik nu maar niet gedaan. Ik hoorde het pas in Alkmaar en dat is een beetje ver met de taxi", grijnsde Janssen.

Hoewel De Mos de druk op de spelers hoog opvoert, ziet Janssen geen negatieve effecten van het strafregiem. "Ik voetbal niet met angst, ik ga al even mee. Van anderen weet ik het niet", aldus de middenvelder, die een kwartier na zijn invalbeurt de assist voor de 1-1 (kopbal Gill Swerts) op zijn naam zette, maar zonder goed gevoel terug naar Arnhem keerde.

Janssen: "We verliezen onnodig. Twee goals uit standaardsituaties, dat is niet best. De play-offs wordt nu een stuk lastiger."

Bron: www.gelderlander.nl

:icon_arrow.gif:

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » ma mar 31, 2008 9:49 am

Wat ziet De Mos er slecht uit tegenwoordig. Stress? :excited.gif:
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Banjavi
Contacteer:

Bericht door Banjavi » vr apr 04, 2008 1:25 pm

Afab steunt Vitesse

In het schuldsaneringstraject krijgt Vitesse steun van hoofdsponsor Afab.De geldverstrekker geeft de club een kredietfaciliteit van 8 ton. Die heeft de club nodig om alle schuldeisers af te kunnen kopen.
Door de extra kredietruimte heeft Vitesse 3,8 miljoen euro beschikbaar om de huidige schuld af te kopen. Van dat bedrag komt 3 miljoen euro uit een nieuw opgericht spelersfonds. Belangstellenden konden daarin participeren.

Niet alle schuldeisers willen geld zien. Sommige bedrijven ruilen hun afkoopsom in voor een sponsorovereenkomst met Vitesse. De club heeft ongeveer 3,7 miljoen euro nodig om van de torenhoge schulden (27 miljoen euro) af te komen.

Door de deal met de schuldeisers kan Vitesse een nieuwe start maken. De afgelopen acht jaar was het voorbestaan van de club door de grote schuld telkens in gevaar. De banden tussen gemeente en Vitesse zijn nu helemaal doorgesneden

Bron: De Gelderlander 03-04-2008
Akkoord Vitesse officieel

De schuldeisers van Vitesse zijn donderdag officieel akkoord gegaan met het voorstel van de Arnhemse club.Dat bleek donderdag bij de Arnhemse rechtbank. Die moet de schuldsaneringsovereenkomst nog wel officieel goedkeuren.
De gemeente Arnhem was de enige schuldeiser die gisteren niet voor het akkoord stemde. Dat was ook niet nodig. Club en gemeente sloten eerder een vaststellingsovereenkomst. De rechtbank keurt het akkoord pas officieel goed als Vitesse het geld dat nodig is voor de regeling op een rekening heeft staan. Vitesse zei bij monde van directeur Paul van der Kraan dat de club uiterlijk op 10 april aan die eis voldoet. Op 15 april geeft de rechtbank officieel goedkeuring.

Bron: De Gelderlander 03-04-2008

666
Site Admin
Contacteer:

Bericht door 666 » vr apr 04, 2008 1:33 pm

Zo'n lening wil ik ook!!! Waar moet ik tekenen?
banjavi schreef:De club heeft ongeveer 3,7 miljoen euro nodig om van de torenhoge schulden (27 miljoen euro) af te komen.
Sign your name on
the dotted line:

.............................

Harm

Bericht door Harm » vr apr 04, 2008 2:11 pm

Waarom staat er nog geen modteken onder dat duivelsgebroed?

peter

Bericht door peter » za apr 05, 2008 8:47 pm

Ze stevenen af op een gemakkelijk overwinning tegen Sparta. Junker, Claudemir en Janssen zorgen voor de 3-0 tussenstand. Het zal dan ook wel weer een lofzang van Aadje worden voor Claudemir in de nabeschouwing.

666
Site Admin
Contacteer:

Bericht door 666 » za apr 05, 2008 9:24 pm

Dat Vitesse van de laatste weken bevalt me wel. Ze zijn overduidelijk aan het proberen zich de UEFApleeoffs in te voetballen, dus die laten zich op de laatste speeldag niet zo makkelijk meer door PSV afslachten als vorig jaar.

Als de gloeilampjes niet weten te winnen van Twente en Ajax zelf drie punten pakt bij Groningen kan het nog een leuke laatste ronde worden.

Dus Ramona, repeat after me: HUP VITAS!!!

:666.gif:
Sign your name on
the dotted line:

.............................

Banjavi
Contacteer:

Bericht door Banjavi » zo apr 06, 2008 12:45 am

NIx daarvan... Vitesse krijgt volgende week gewoon op de klote van DE club van Gelderland...

Banjavi
Contacteer:

Bericht door Banjavi » zo apr 06, 2008 1:24 am

Peter schreef:Ze stevenen af op een gemakkelijk overwinning tegen Sparta. Junker, Claudemir en Janssen zorgen voor de 3-0 tussenstand. Het zal dan ook wel weer een lofzang van Aadje worden voor Claudemir in de nabeschouwing.
Niet alleen voor Claudemir... nu is Vitesse weer ineens kampioen... wat een trainer zeg.. die weet ook niet meer wat hij moet vinden van zijn team... vreselijk echt. Had dan ook de rest van de wedstrijden gewonnen als je toch alle systemen goed beheerst. Eigenlijk zegt hij er alleen maar mee dat hij niet zo'n goede trainer is omdat hij dan niet ziet welk systeem hij tegen welke ploeg moet gebruiken.... anders had hij echt wel meer gewonnen. Ze kunnen immers alle systemen spelen. (en dat zeg ik niet omdat ik 'gekleurd' ben)
De Mos: "Wij kunnen alle systemen spelen"
Aad de Mos was na afloop van de wedstrijd tussen Vitesse en Sparta zeer tevreden met de uitvoering van zijn strijdplan. De aanvallende speelstijl hielp de Arnhemse ploeg langs de Rotterdammers.

Vitesse trad zaterdagavond in het Gelredome aan met een aanvallend ingesteld elftal. Dit strijdplan werd door Aad de Mos mede samengesteld door de speelwijze van tegenstander Sparta Rotterdam.

"Sparta is een tegenstander die ook aanvallend wil spelen. Ze speelden onder andere heel aanvallend tegen Feyenoord, FC Twente en Roda JC. Wij kunnen eigenlijk alle systemen spelen en dan haal ik er een uit de hoge hoed. Dit zegt veel over de veelzijdigheid van de spelers", aldus de trainer van Vitesse tegenover Tele2.

De Mos was van mening dat Vitesse ook in de eerste helft de kans had om al eerder op een voorsprong te komen. "Als je de beelden terug ziet dan kregen we vier open kansen in de eerste en in de laatste vijftien minuten van de wedstrijd. Sparta kreeg een kans door een foutje van ons en dan nog een van Dissels. Later ben ik teruggeschakeld naar 4-5-1, dit om Lorca en Kolk dichter tegen Janssen aan te krijgen."

De openingstreffer in het Gelredome kwam op naam van Mads Junker. Op het moment dat de Deen zijn doelpunt maakte stond echter zijn beoogde vervanger al langs de zijlijn. "Je ziet de wedstrijd en dan moet je een keuze maken. Het was eigenlijk hetzelfde als in de wedstrijd van Fiorentina tegen PSV. Koevermans scoort terwijl Lazovic klaar stond om in te vallen. Dat noem ik trainersgeluk. Mads Junker maakte het goed af."

De Braziliaan CLaudemir maakte wederom een zeer goede indruk. "Er waren sleutelspelers die niet hun taken uitvoerden waardoor Claudemir veel moest doen. Claudemir is een comliment aan het netwerk dat ik heb in Brazilië. We hebben goud in handen."

Foeke Booy was na afloop duidelijk ontevreden. Dat vooral doordat de Rotterdamse ploeg in de eerste helft zeker kans had op meer. "De ploegen speelden beiden naar voren en in de eerste helft hebben we dat gewoon goed gedaan. We dwongen Vitesse tot het spelen van de lange bal en daar hadden we geen problemen mee. In de eerste helft hebben we mogelijkheden gehad om te scoren."

Dissels had de uitgelezen mogelijkheid om de Rotterdammers op een voorsprong te zetten. De aanvaller wist de grote kans echter niet te benutten. "Dat is het omslagpunt, als we zelf voor moeten komen gebeurd dat niet. Dan valt de 1-0 voor Vitesse uit de lucht. Een lange pass die lang onderweg is en wij zetten geen druk. Daarna mis ik iets om weerstand te bieden en vol voor de gelijkmaker te gaan."
voetbalprimeur.nl

Banjavi
Contacteer:

Bericht door Banjavi » zo apr 06, 2008 9:58 pm

Ik vind ook dat iedereen moet luisteren naar Aad de Mos... vooral die Israeliër.... :)

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » zo apr 06, 2008 10:01 pm

Aad is fantastisch! Wat een orakel die man. Voor de liefhebber: hij zit op dit moment bij Studio Voetbal.
Nil volentibus arduum

Banjavi
Contacteer:

Bericht door Banjavi » zo apr 06, 2008 10:31 pm

Het is een lulfiep... maar leuke tv inderdaad... verder niet bijzonder

Banjavi
Contacteer:

Bericht door Banjavi » ma apr 07, 2008 11:26 am

Vitesse in gesprek met Ajax-talent Olijve
Frank Olijve staat nadrukkelijk in de belangstelling van Vitesse. De Arnhemse club is in gesprek met de zaakwaarnemer van de jeugdige Ajacied ten aanzien van de voorwaarden voor een eventuele overstap.

Marc van Hintum gaf aan dat er een gesprek gevoerd was met de zaakwaarnemer van Olijve. De technisch directeur van Vitesse wilde echter nog niet spreken van concrete belangstelling. De 20-jarige middenvelder komt momenteel uit voor de A1 van Ajax.

Volgens Van Hintum zijn er meerdere spelers in beeld bij de Arnhemse club. "Ik heb de hele week met heel veel zaakwaarnemers gesproken over voorwaarden en transferbedragen, beslissingen zijn er nog niet genomen", aldus de technisch directeur tegenover De Gelderlander.
weet iemand of dat een beetje goede speler is??

Plaats reactie