NEC 2009-2010

Club informatie van de afgelopen seizoenen
Plaats reactie
Banjavi
Contacteer:

Re: NEC 2009-2010

Bericht door Banjavi » zo okt 25, 2009 7:21 pm

Het is nog een godswonder dat ze er niet staan.
Zestiende plaats komt angstig dichtbij
Geplaatst op: 25-10-09 om: 19:08 door:Jeroen
NEC dacht een kans te hebben tegen PSV. De hoop duurde 19 seconden. PSV maakte daarna gehakt van de Nijmeegse ploeg en mocht blij zijn dat de teller bij 0-4 stopte.

Het perspraatje van trainer Dwight Lodeweges van NEC afgelopen vrijdag was veelbelovend. De woensdag- en vrijdagtraining had hij besteed aan specifieke trainingsvormen, waarbij vooral de start van een wedstrijd aan bod kwam. De training van vrijdag was zelfs besloten. Wat er zich heeft afgespeeld, is nog steeds een groot raadsel. PSV, dat ook nog een Europese wedstrijd donderdagavond in de benen had, speelde negentig minuten lang met haar opponent. Terwijl scheidsrechter Bjorn Kuipers het duel nauwelijks op gang had geblazen, wees hij al naar de middenstip. Vanaf de aftrap werd Danko Lazovic op de rechterkant weggestuurd en diens lage voorzet werd door Balázs Dzsudzsák vanaf 10 meter probleemloos binnengeschoven.

NEC kwam daardoor in eigen huis voor de vijfde achtereenvolgende keer op achterstand. Binnen een minuut kon Björn Vleminckx de gelijkmaker binnentikken, maar doelman Andreas Isaksson redde. Zeven minuten later trad de Zweedse doelman opnieuw goed handelend op. Nu op een inzet van Arek Radomski. Maar PSV gooide het duel al na 14 minuten in het slot. Rens van Eijden verloor even Jonathan Reis uit het oog, waarna de Braziliaan een doodvallende bal droog binnentrapte: 0-2. Daarna leek de Eindhovense ploeg het wel goed te vinden en domineerde de ploeg alsof het een oefenwedstrijd betrof. In de 26e minuut mocht Stanislav Manolev op de solotoer. Maar zijn inzet strandde uiteindelijk in het zijnet.

NEC, dat met veel ontzag leek aan te treden, kreeg alleen in de 38e minuut een goede mogelijkheid. Björn Vleminckx stuurde met een mooi steekpassje Rutger Worm weg. Diens inzet was hard, maar doelman Isaksson kon de bal nog net onder de lat wegtikken. Trainer Lodeweges liet vervolgens Arek Radomski in de kleedkamer achter, waardoor good-old Patrick Pothuizen op het middenveld de lijnen mocht gaan uitzetten.

Maar voordat de routinier goed en wel warm was gedraaid, stond het al 0-4. Eerst tikte Otman Bakkal simpel binnen, nadat doelman Gábor Babos een laag schot van Orlando Engelaar niet onder controle kreeg. En drie minuten later werd Danko Lazovic vastgehouden door Youssef El-Akchaoui, waarna de Serviër de strafschop zelf benutte. Daarmee was het laatste beetje spanning uit de wedstrijd en werden de laatste 35 minuten benut voor wat wissels en uitprobeersels aan Eindhovense kant en proberen de schade zo beperkt mogelijk te houden aan NEC-kant. Daarbij keerde Babos in de 80e minuut nog knap een inzet van invaller Nordin Amrabat en trapte Mitchell Burgzorg de kopbal van de eveneens ingevallen Ola Toivonen uit de aansluitende corner van Dzsudzsák van de lijn.

Verslag: Elf Voetbal
Het zou namelijk meer dan terecht zijn als ze rond die plaats zouden staan. Maargoed... dat duurt niet zo heel lang meer. Sparta uit volgende pot wordt een 1... vul maar alvast in op mijn toto.formulier.
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."

Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08

Bericht door Ramona » zo okt 25, 2009 7:29 pm

:eusa_silenced.gif:

Beloki

Bericht door Beloki » zo okt 25, 2009 7:38 pm

Als ik jullie was zou ik volgende week gewoon geen verdedigers opstellen. Merkt niemand, joh.
´Hey Pistolero, there is no I in TEAM!´ Lance, 27/07/09

Toppie

Bericht door Toppie » zo okt 25, 2009 7:40 pm

Eet de selectie van NEC in Eindhoven vanavond. Sinterklaas is pas volgende maand in NL :fest30.gif:

Banjavi
Contacteer:

Bericht door Banjavi » zo okt 25, 2009 8:11 pm

Beloki schreef:Als ik jullie was zou ik volgende week gewoon geen verdedigers opstellen. Merkt niemand, joh.
Verdedigers... stonden die er vandaag dan wel???

Nee... sorry... laat ik de vraag anders stellen...

Hebben we die dan???

Ramona

Bericht door Ramona » ma okt 26, 2009 6:23 am

PSV haalt uit bij NEC

zondag 25 oktober 2009 | 18:27 | Laatst bijgewerkt op: maandag 26 oktober 2009 | 06:15

NIJMEGEN - Met overtuiging heeft PSV zondagavond NEC aan de kant gezet. In Nijmegen werd het 4-0, voor de Eindhovenaren. Het elftal van coach Fred Rutten, al elf duels in de competitie ongeslagen, blijft daardoor koploper FC Twente op de voet volgen. In de bijzonder boeiende openingsfase nam PSV al snel afstand.

De formatie van coach Fred Rutten strafte op bekwame wijze fouten in de defensie van de Nijmeegse opponent af. Daardoor was het duel zo ongeveer al beslist voordat het goed en wel was begonnen.

De 0-1 kwam hard aan bij Dwight Lodeweges, de trainer van NEC. „We zijn al een paar keer slecht begonnen dit seizoen. De afgelopen week hebben we daar veel overgesproken. Ten koste van alles moesten we nu een slechte start voorkomen. Als je dan al binnen een minuut achterstaat is dat frustrerend.”

Na twintig seconden (!) trof Balazs Dzsudzsak het doel. De Hongaar schoot in nadat de verdediging van NEC zich totaal verkeek op een voorzet van Danko Lazovic. De aanval was ingeleid door Orlando Engelaar, letterlijk en figuurlijk de grote man bij PSV.

Na een kwartier tekende zich de beslissing af. Jonathan Reis schoot beheerst raak, weer na weinig doortastend ingrijpen bij NEC achterin. Opnieuw liet het twintigjarig Braziliaanse talent zien in aanleg een topschutter te zijn. De spits scoorde dit seizoen in Europees verband al drie keer. Afgelopen donderdag was hij de matchwinner tegen FC Kopenhagen (1-0).

Hoewel PSV aanmerkelijk beter was dan de opponent, gaf het in de eerste helft drie grote kansen weg. Al die keren werd de formatie gered door Andreas Isaksson, de Zweedse doelman die steeds op indrukwekkende wijze ingreep. De mogelijkheden die treffers voor NEC hadden moeten opleveren waren voor Björn Vleminckx, Erton Fejzullahu en Rutger Worm.

Rutten noemde dat naderhand als kritiekpunt. „We gaven de mogelijkheden te gemakkelijk weg. Gelukkig liep het goed af, maar het had ook heel bepalend kunnen zijn. Verder ben ik tevreden. Aan de bal waren we heel goed. Misschien hadden we nog iets vaker kunnen scoren. Verder mankeerde er weinig aan.”

Na de hervatting probeerde het elftal van trainer Dwight Lodeweges, vorig seizoen nog in dienst van PSV, aan te zetten voor een offensief. Weer een blunder achterin deed alle hoop voor de thuisclub al snel vervliegen. Doelman Gabor Babos liet een schot van Engelaar los, Otman Bakkal tikte van dichtbij in.

Daarna was het gedaan met de Nijmeegse formatie. Op het gemak tikte PSV in het vervolg NEC weg. Het leidde in de 53e minuut tot de vierde treffer, van elf meter gemaakt door Danko Lazovic. Daarmee nam PSV genoegen. NEC was in de verste verte niet meer in staat nog enig tegenwicht te bieden.

http://www.gelderlander.nl/sport/

Afbeelding

Vleminckx: "Na 19 seconden vallen plannen in het water"
Geplaatst op: 25-10-09 om: 20:27 door:

Jeroen

"Ze spelen het wel heel makkelijk uit", zucht Björn Vleminckx na de met 0-4 verloren wedstrijd tegen PSV. De doorgaans vriendelijke ogen van de Belg staan op onweer als hij zich een weg door het aanwezige journaille probeert te banen. Toch neemt hij keer op de keer de tijd om zijn verhaal te doen. Ook na een teleurstellende middag en dat siert hem. Vol ongeloof had hij op het veld gestaan die eerste minuut. Negentien seconden gespeeld en al 0-1 op het scorebord."Bizar", zo zegt de Belg. "Dan vallen al je plannen in het water en weet je dat je vol aan de bak moet. Je moet dan gaan doen waar je goed in bent en als ploeg gaan fungeren. Je ziet dan we vervolgens ook net wat geluk missen bij de drie grote kansen die we in de eerste helft toch creëerden. Als je in de hoek zit waar de klappen vallen dan moet je dat geluk toch zien af te dwingen. Blijkbaar hebben we dat niet voldoende gedaan." Ook Vleminckx zelf kon zijn stempel niet echt op de wedstrijd drukken. "Ik probeerde het vuurtje wat op te stoken, pakte daardoor ook nog een gele kaart, maar misschien had ik de ploeg nog wel iets meer op sleeptouw moeten nemen. Het zat er gewoon niet in vandaag, laten we het daar maar op houden."

Bron: NEC-Nijmegen.nl

jamie

Bericht door jamie » di okt 27, 2009 7:13 am

de Telegraaf schreef:NIJMEGEN - Marcel Boekhoorn, investeerder en suikeroom van NEC, hoopt garen te spinnen bij de financiële situatie van voormalig AZ-sponsor DSB. De puissant rijke Boekhoorn liet op de website van Quote weten dat hij Mounir El Hamdaoui, Moussa Dembélé, Jeremain Lens en Kew Jaliens interessante spelers vindt om naar NEC te halen. Die mogelijkheid doet zich voor wanneer de curatoren van DSB er niet in slagen om AZ in zijn geheel van de hand te doen.
Ik denk nou niet dat Dembele of El Hamdaou zitten te wachten op NEC. :smallgrin.gif:

Ramona

Bericht door Ramona » di okt 27, 2009 8:17 am

Ik denk dat Boekhoorn ook wel hersens heeft... :neutral.gif:

Ramona

Bericht door Ramona » di okt 27, 2009 10:23 am

Huh??

Dwight Lodeweges stopt per direct -op eigen initiatief- bij N.E.C.
Uitgegeven op 27 oktober 2009 10:11

Dwight Lodeweges heeft dinsdagmorgen 27 oktober zijn staf en spelers op de hoogte gebracht dat hij besloten heeft om per direct te stoppen als trainer/coach van het eerste elftal van N.E.C. Eén dag eerder had hij de directie van N.E.C. over dit voornemen geïnformeerd.

De reden voor dit onverwachte besluit verwoordt Lodeweges als volgt: “Ik heb niet het gevoel de trainer te zijn die N.E.C. op dit moment nodig heeft. Het lukt mij niet om een wending te geven aan de huidige situatie en ik heb er geen vertrouwen in dat ik dat op korte termijn kan veranderen. Ik heb de directie van mijn voornemen om te stoppen op de hoogte gebracht. De directie heeft mij gevraagd dit voornemen te heroverwegen. Dat heb ik gedaan, maar ik ben bij mijn besluit gebleven. Vanmorgen heb ik aan de spelers en staf uitleg verschaft en ik hoop dat zij mijn besluit willen respecteren. Ik verwijt de club, de spelers en de staf niets, wens N.E.C. veel succes en realiseer me dat de club hiermee in een moeilijke positie wordt gebracht, midden in de competitie en vlak voor de bekerwedstrijd tegen Excelsior.”

Namens N.E.C. reageert Algemeen Directeur Jacco Swart als volgt: “Wij waren natuurlijk zeer verrast toen Dwight met deze mededeling kwam. Hij heeft ons oprecht verteld over zijn redenen om te willen stoppen. Natuurlijk hebben wij hem gevraagd hier nog eens goed over na te denken omdat er voor ons geen aanleiding was om uit elkaar te gaan. Nadat hij dit gedaan heeft, hebben wij besloten in te gaan op zijn herhaalde verzoek om de arbeidsovereenkomst per direct te ontbinden. Wij zijn teleurgesteld dat hij vertrekt, maar respecteren zijn besluit en oprechtheid in deze.”

N.E.C. zal zich de komende dagen beraden hoe om te gaan met de ontstane situatie. Komende wedstrijden zullen Wim Rip en Wilfried Brookhuis de trainingen en coaching op zich nemen. Beiden zijn in het bezit van het diploma TC 1. Zoals bekend is assistent trainer Ron de Groot herstellende van een hartinfarct. Ron is gediplomeerd coach betaald voetbal.

Bron: http://www.nec-nijmegen.nl/

D_skilled

Bericht door D_skilled » di okt 27, 2009 10:31 am

Las het net. Schrok wel. Zo vroeg in de competitie al.

Ramona

Bericht door Ramona » di okt 27, 2009 10:33 am

D_skilled schreef:Las het net. Schrok wel. Zo vroeg in de competitie al.
Yep, ik ook... :confused.gif:

Pfff...is er nog iemand vrij?
Maakt dit de weg vrij voor Boekhoorn?
Vragen die bij mij op komen borrelen...

D_skilled

Bericht door D_skilled » di okt 27, 2009 10:35 am

Die assistenten blijven waarschijnlijk tot aan de winterstop aan het roer. Daarna moeten ze op zoek gaan. Ja, ik zou mijn god niet weten wie. Sijpelde er al langer verhalen over de slechte verstandhouding tussen Lodeweges en z'n groep, Ramona?

joey
Erelid

Bericht door joey » di okt 27, 2009 10:40 am

Ramona schreef:Maakt dit de weg vrij voor Boekhoorn?
Je bedoelt dat Lodeweges tegen de komst van El Hamdaoui, Dembele en Jaliens was? :hypocrite.gif:
Het stinkt aan alle kanten!

Ramona

Bericht door Ramona » di okt 27, 2009 10:45 am

Kom maar op met Co, Marcel... :headbang.gif: :)

Banjavi
Contacteer:

Bericht door Banjavi » di okt 27, 2009 10:45 am

Wat een onzin dit.

Boekhoorn trainer? :-)... lijkt me niet. :)

Adriaanse is nog vrij... :-)

Ruud Gullit...

Ramona

Bericht door Ramona » di okt 27, 2009 10:46 am

D_skilled schreef:Die assistenten blijven waarschijnlijk tot aan de winterstop aan het roer. Daarna moeten ze op zoek gaan. Ja, ik zou mijn god niet weten wie. Sijpelde er al langer verhalen over de slechte verstandhouding tussen Lodeweges en z'n groep, Ramona?

Nope, nooit iets van gehoord of gelezen...

Ramona

Bericht door Ramona » di okt 27, 2009 10:47 am

banjavi schreef:Wat een onzin dit.

Boekhoorn trainer? :-)... lijkt me niet. :)

Adriaanse is nog vrij... :-)

Ruud Gullit...
Qua investeringen, BanJovi...
...heb wel eens gelezen dat e.e.a. niet boterde...vandaar mijn gedachtenkronkel...

D_skilled

Bericht door D_skilled » di okt 27, 2009 10:48 am

NEC heeft natuurlijk ook een paar lastige spelers in de selectie, zoals Saidi en El Kabir. Daar kon Mario Been naar mijn idee beter mee omgaan. Maar goed, Lodeweges is ook een droogkloot. Straalt totaal geen beleving uit. Terwijl Mario het uithangbord was van NEC.

Banjavi
Contacteer:

Bericht door Banjavi » di okt 27, 2009 10:51 am

D_skilled schreef:NEC heeft natuurlijk ook een paar lastige spelers in de selectie, zoals Saidi en El Kabir. Daar kon Mario Been naar mijn idee beter mee omgaan. Maar goed, Lodeweges is ook een droogkloot. Straalt totaal geen beleving uit. Terwijl Mario het uithangbord was van NEC.
Daar benik het el mee eens... Lodeweges heeft totaal geen uitstraling, maar ik kan me niet zo even voorstellen wie het dan wel moet gaan doen.

En ik snapte wel dat Boekhoorn geen trainert zou worden, Ramoon...

Alsze het maar uit hun hoofd laten om Gullit of van Hanegem te vragen nu.

Ramona

Bericht door Ramona » di okt 27, 2009 10:55 am

Toch wel iem. met 'n ruggegraat, die Lodeweges...trekt conclusies en onderneemt stappen. Hij kan ook blijven zitten om 'n premie op te strijken.

D_skilled

Bericht door D_skilled » di okt 27, 2009 11:01 am

Het spel was ook niet om aan te zien. Trekt z'n conclusie, a la van Basten, en stapt op. Getuigd aan de andere kant ook wel van klasse. Dat hij zich kwetsbaar durft op te stellen.

Banjavi
Contacteer:

Bericht door Banjavi » di okt 27, 2009 11:02 am

Ik verwacht niet voor volgend jaar een nieuwe coach hoor... gezien dat het daar altijd wat langer duurt dan bij anderen.

D_skilled

Bericht door D_skilled » di okt 27, 2009 11:04 am

NEC zal waarschijnlijk wel een lijntje uitgooien naar Co. Maar uiteindelijk om financiële redenen niet haalbaar zijn, of Co wilt zelf niet.

joey
Erelid

Bericht door joey » di okt 27, 2009 11:06 am

Als Adriaanse slim is kapt hij ermee. Hij is al op leeftijd, waarom zou hij zich nog al die ellende op de hals halen? Een beetje pianospelen, een beetje babbelen op TV, genieten van het goede leven, dat zou ik hem aanraden.

NEC zal hij vast niet doen. Hij vindt zichzelf een topper en NEC is (met alle respect) maar een gewone club.
Het stinkt aan alle kanten!

Banjavi
Contacteer:

Bericht door Banjavi » di okt 27, 2009 11:10 am

joey schreef:Als Adriaanse slim is kapt hij ermee. Hij is al op leeftijd, waarom zou hij zich nog al die ellende op de hals halen? Een beetje pianospelen, een beetje babbelen op TV, genieten van het goede leven, dat zou ik hem aanraden.

NEC zal hij vast niet doen. Hij vindt zichzelf een topper en NEC is (met alle respect) maar een gewone club.
NEC is inderdaad geen topclub, maargoed... dat was willem II ook niet.
Doet er niets aan af dat Co dit natuurlijk niet gaat doen.

Plaats reactie