PSV

Club informatie van de afgelopen seizoenen
Gesloten
generaal

Bericht door generaal » ma nov 20, 2006 8:33 pm

Voetske schreef:
Nee tis helemaal niet verwarrend, jij lult recht wat krom iS en krom wat recht is.Eerst tellen prijzen niet mee, dan weer wel, en nu weer niet als je een speler gaat beoordelen of ie een topper is.Daar op reageer ik met dus is Alex ook geen topper, en plotseling weet jij het niet meer.Want je ziet in dat met zo'n stelling je aangeeft dat jij Alex ook geen topper vindt.
Waar zeg ik expliciet dat prijzen mee tellen bij de individuele beoordeling van spelers?

Edit door Peter: quote alleen de laatste reactie, bitte.

999

Bericht door 999 » ma nov 20, 2006 8:35 pm

Een aansprekende prijs is mijns inziens een titel met je nationale elftal of een CL.
Blij met de punten ...

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » ma nov 20, 2006 8:36 pm

Voetske schreef:
Een aansprekende prijs is mijns inziens een titel met je nationale elftal of een CL.
:D

Charisteas is dus wél een topper in de ogen van generaal? Nu ben ik het helemaal kwijt, hoor.

generaal

Bericht door generaal » ma nov 20, 2006 8:41 pm

Voetske schreef:
Volgens mij staat er niet: Een goede speler heeft per definitie minstens één aansprekende prijs gewonnen.

Leer (begrijpend) lezen a.u.b.

999

Bericht door 999 » ma nov 20, 2006 8:46 pm

generaal schreef:
Voetske schreef:
Volgens mij staat er niet: Een goede speler heeft per definitie minstens één aansprekende prijs gewonnen.

Laatste poging:
Als je beter had gelezen, kon je begrijpen dat dat een reactie was op zijn bewering dat een echte topper een "aansprekende prijs" heeft gewonnen. Een aansprekende prijs is mijns inziens een titel met je nationale elftal of een CL.
Jij vindt een aansprekende prijs die hoort bij een topper een nationale titel en/of het winnen van de CL.

Alex is dus geen topper ...
Blij met de punten ...

jabu

Bericht door jabu » ma nov 20, 2006 8:48 pm

Populariteit PSV is groter dan ooit
door Frans van den Nieuwenhof

EINDHOVEN - Aan de aantrekkingskracht van PSV lijkt momenteel geen limiet te zitten. Afgelopen zaterdagavond gingen de loketten van de kaartverkoop ver voor aanvang van de wedstrijd tegen Excelsior (4-0) op slot.

Een uitverkocht huis tegen een promovendus, dat overkwam de club zo halverwege het seizoen nog nooit.

Hoewel trainer Ronald Koeman terecht vaststelde dat zijn ploeg zaterdag veel meer aan klantenbinding had moeten doen, lijkt de aanhang zich door niets te laten tegenhouden. Het toeschouwersgemiddelde is met ruim 34.000 hoger dan ooit. Verder is PSV in het bezit van een enorme schare jonge supporters. Het aantal leden van de Phoxy Kidsclub steeg dit seizoen met zevenduizend tot 19.500. De meesten van hen hebben geen seizoenkaart en bezoeken zelden of nooit wedstrijden van de club.

Ook de merchandising loopt als nooit tevoren. De omzet verdubbelde de afgelopen drie jaar steeds en bedraagt nu dus het achtvoudige van die in 2003. Illustratief is de afname van replica-shirts. Voor komend seizoen zijn er al twaalfduizend nieuwe uitshirts besteld; acht jaar geleden gingen er vijfhonderd over de toonbank.

Zelfs op een rustige avond, zoals afgelopen zaterdag, gonst het van de opwinding op de tribunes. De veronderstelling dat het Brabantse publiek zich vooral wenst te identificeren met lokale of nationale helden geldt niet voor Eindhoven. PSV maakte tegen Excelsior vier voortreffelijke doelpunten, die stuk voor stuk een tropische signatuur hadden. Koné kopte na een half uur op prachtige wijze een voorzet van Farfán binnen, Alex bracht het stadion in extase met een denderende vrije trap van 27 meter (snelheid: 110 kilometer per uur), Farfán tikte de 3-0 binnen, waarna Salcido met een geweldige knal het slotstuk voor zijn rekening nam. Hij bezorgde het publiek op de valreep een voldaan gevoel.

Wat oogde als een feestje, was voor coach Koeman lange tijd een kwelling. Hij was zeer ontevreden over de eerste helft. „Die was zwak. We zetten weinig druk en maakten vaak verkeerde keuzes. Er waren drie, vier momenten waarop Excelsior er gevaarlijk uit kon komen en wij heel slecht verdedigden. Dat mogen we niet accepteren, we moeten kritisch blijven“, zei hij na afloop.

Koeman zette de wedstrijd naar zijn hand door een subtiele wissel, die direct effect had. Halverwege de eerste helft ruilden Farfán en Culina van flank. Daardoor kon Cocu wat dichter bij de spitsen gaan voetballen en vergrootte PSV de druk op zijn tegenstander. Farfán, op links begonnen, bracht vanaf de rechterflank de openingstreffer aan, waarna het verzet van Excelsior gebroken was.

Het veldspel maakte Koeman niet enthousiast. De opbouw van achteruit en de voortzetting haperden nogal eens. „Met name Jan Kromkamp moet daarin beter gaan functioneren“, stelde Koeman. Ook Da Costa kreeg een standje. „Hij moet de hele wedstrijd honderd procent scherp zijn. Nu liet hij zijn man een paar keer gemakkelijk lopen. Excelsior straft dat niet af, maar in andere wedstrijden gebeurt dat wel.“

Eindhovens Dagblad

999

Bericht door 999 » ma nov 20, 2006 8:50 pm

De wraak van Koeman ;)
Blij met de punten ...

generaal

Bericht door generaal » ma nov 20, 2006 8:50 pm

Voetske schreef:
generaal schreef:
Voetske schreef:

Laatste poging:
Als je beter had gelezen, kon je begrijpen dat dat een reactie was op zijn bewering dat een echte topper een "aansprekende prijs" heeft gewonnen. Een aansprekende prijs is mijns inziens een titel met je nationale elftal of een CL.
Jij vindt een aansprekende prijs die hoort bij een topper een nationale titel en/of het winnen van de CL.

En als je de capaciteiten had gehad om de context te onthouden/begrijpen, dan had je begrepen dat ik daarmee wilde zeggen dat volgens dat criterium Terry en Lampard dan ook geen toppers zouden zijn (leg dat maar eens in een serieuze poging uit aan de "kenners" , dan laten ze je meteen opnemen). Met andere woorden: Ik wilde er mee laten zien hoe stompzinnig het is om te claimen dat een voetballer per definitie een Europese/mondiale hoofdprijs moet hebben gewonnen om voor het predikaat "wereldspeler" in aanmerking te kunnen komen.

peter

Bericht door peter » ma nov 20, 2006 8:52 pm

Ga je nog reageren op mijn stuk generaal?

Alex is in potentie absoluut een topper, maar als de op 2 na beste verdediger (?) van de wereld hoor je niet bij PSV te spelen.

jabu

Bericht door jabu » ma nov 20, 2006 8:53 pm

Waarom speelt Alex nog niet bij Chelsea?

999

Bericht door 999 » ma nov 20, 2006 8:55 pm

generaal schreef:
Voetske schreef:
generaal schreef: Volgens mij staat er niet: Een goede speler heeft per definitie minstens één aansprekende prijs gewonnen.

Laatste poging:

En als je de capaciteiten had gehad om de context te onthouden/begrijpen, dan had je begrepen dat ik daarmee wilde zeggen dat volgens dat criterium Terry en Lampard dan ook geen toppers zouden zijn (leg dat maar eens in een serieuze poging uit aan de "kenners" , dan laten ze je meteen opnemen). Met andere woorden: Ik wilde er mee laten zien hoe stompzinnig het is om te claimen dat een voetballer per definitie een Europese/mondiale hoofdprijs moet hebben gewonnen om voor het predikaat "wereldspeler" in aanmerking te kunnen komen.
Nu, volgens mij kwam je er achter dat je met jou(w) stelling Alex geen topper mag noemen, vervolgens begin je alle kanten uit te sputteren om die bewering af te zwakken ( komt nu effe niet uit hé ).Maar het zal wel.

Alex is de topper van Psv met 3 nationale titels.Verder is ie nog niet gekomen ..
Laatst gewijzigd door 999 op ma nov 20, 2006 8:58 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Blij met de punten ...

generaal

Bericht door generaal » ma nov 20, 2006 8:57 pm

Peter schreef:
generaal schreef:
Peter schreef:3x kampioen met PSV. Hoe schattig, zeg. Dat stelt inderdaad geen ene reet voor. Volgens mij overschat jij het niveau van onze prachtige competitie een beetje.

Alex is in potentie een topper, maar voorlopig speelt hij nog bij een club die dient als een opstapje.
Puskas was dus ook een prutser omdat hij tot z'n 31e bij relatief kleine clubs speelde? Het wordt echt lachwekkend zo.
Jouw manier van discussiëren zint me niet, maar ik ga het weer proberen.

Puskas is een lachwekkend voorbeeld inderdaad. Als je je iets verdiept had in de materie, dan had je gezien dat Hongarije een prima elftal had in de jaren na WOII. Volgens mij heeft hij iets van 82 goals gemaakt in 83 wedstrijden. Een transfer naar een grote club kon dan ook niet uitblijven, al ging dat in die tijd nog even wat lastiger. Iets wat ook het geval was bij de grote Puskas. Ik zal even in de trant van jouw manier van discussiéren blijven, door te zeggen dat je wel stekeblind bent. Ik zeg namelijk dat Alex in potentie een topper was. Iets wat dus zeker ook voor Puskas gold. Hij presteerde top bij zijn club en internationaal (won bijvoorbeeld Olympisch goud met Hongarije) en daardoor kwam hij dus aan de top. Voor jou is Alex dus 1 van de 3 beste verdedigers van de wereld, zonder dat hij maar een groot tournooi als nationale elftal speler heeft meegemaakt. Toch vreemd voor iemand die tot de beste 3 van de wereld zou moeten behoren. Dat zal dan wel weer aan de bondscoach liggen en waarschijnlijk ook aan een Chelsea, Barcelona en Milan. Het zou niet de eerste keer zijn dat ik iets soortgelijks opvang van een PSV'er.
Chelsea wil Alex maar wat graag naast Terry in het centrum, alleen zal Chelsea nog even op zijn werkvergunning moeten wachten die er na dit seizoen ongetwijfeld komt. Real Madrid zou Chelsea 't liefst in de winterstop al aftroeven (ze hadden samen met Milan al vóór PSV interesse in Alex, maar hij werd destijds te duur gevonden), maar dit lijkt niet te gaan lukken. Puskas zette inderdaad al behoorlijk wat neer als speler van Hongarije op een landentoernooi (ik heb me wel degelijk ingelezen)en Alex zit weliswaar nog maar net bij de Selecão, maar als speler van PSV laat Alex het in CL-verband, met wedstrijden tegen Milan, Lyon, Arsenal enz. al 3 seizoenen lang keer op keer zien: Hij verzaakt nooit en wordt niet uit de wedstrijd gespeeld door een spits. Ik vind Alex en Puskas qua uitzonderlijkheid dus juist erg vergelijkbaar (niet de Puskas van Real, maar de Puskas op 23/24-jarige leeftijd). Ik denk alleen dat Puskas destijds wat meer in de picture stond omdat hij de Cruijff van Hongarije was (hij zette dat land op de voetbalkaart). Alex is m.i. de nieuwe en verbeterde Aldair en staat na dit seizoen gewoon in de basis bij Chelsea. En misschien heeft ie dan al wel z'n eerste Europese prijs op zak ;)

peter

Bericht door peter » ma nov 20, 2006 8:59 pm

In potentie dus een topper. :xyxthumbs:

999

Bericht door 999 » ma nov 20, 2006 9:01 pm

Peter schreef:In potentie dus een topper. :xyxthumbs:
Dat had je nu niet moeten zeggen ;)
Blij met de punten ...

goodfella

Bericht door goodfella » ma nov 20, 2006 9:07 pm

Tsjah, Milan raakte Stam kwijt en moest toch iemand als vervanger hebben. :D

Hoeveel grote toernooien heeft Alex al gespeeld?

generaal

Bericht door generaal » ma nov 20, 2006 9:13 pm

Peter schreef:In potentie dus een topper. :xyxthumbs:
Mijns inziens heeft hij zich al definitief bewezen op de mondiale voetbalkaart door consequent topspitsen af te stoppen. Ik kan me eigenlijk maar 2 spitsen herinneren waar hij het lastig tegen had (Kalou en Koné).

jabu

Bericht door jabu » ma nov 20, 2006 9:16 pm

En zijn die twee echte topspiten? (Leuk nieuw discussiepunt ;) .)

999

Bericht door 999 » ma nov 20, 2006 9:18 pm

Jabukajaja schreef:En zijn die twee echte topspiten? (Leuk nieuw discussiepunt ;) .)
:D
Blij met de punten ...

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » ma nov 20, 2006 9:18 pm

Vorig seizoen heeft Psv toch een aantal keer zwaar verloren in de CL. Daar scoor je iig. geen punten mee.

generaal

Bericht door generaal » ma nov 20, 2006 9:20 pm

Jabukajaja schreef:En zijn die twee echte topspiten? (Leuk nieuw discussiepunt ;) .)
Top-aanvallers ;).

generaal

Bericht door generaal » ma nov 20, 2006 9:22 pm

Jöhnk schreef:Vorig seizoen heeft Psv toch een aantal keer zwaar verloren in de CL. Daar scoor je iig. geen punten mee.
Klopt, maar dat was toch moeilijk aan Alex te wijten. Destijds stond er een hoop matigheid op het veld (Lamey, Ball, Culina enz.). Zet Cannavaro met die clowns in één elftal en zijn team krijgt er ook minstens 3 om de oren tegen een groots Lyon.

joey
Erelid

Bericht door joey » ma nov 20, 2006 11:02 pm

Vetje is weer fit...

(VI)
Het stinkt aan alle kanten!

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » ma nov 20, 2006 11:21 pm

generaal schreef:Klopt, maar dat was toch moeilijk aan Alex te wijten. Destijds stond er een hoop matigheid op het veld (Lamey, Ball, Culina enz.). Zet Cannavaro met die clowns in één elftal en zijn team krijgt er ook minstens 3 om de oren tegen een groots Lyon.
Vond Alex ook niet al te sterk spelen in die wedstrijden.

Verder een uitstekende verdediger hoor, maar geen top-3 van Europa imho.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » ma nov 20, 2006 11:35 pm

Alex en Stam zijn allebei toppers, wat een kinderachtig gedoe hier zeg.

Dubbel
AT EC 2012 winner

Bericht door Dubbel » ma nov 20, 2006 11:37 pm

Ik heb niks met Alex, en wat mij betreft krijgt ie verkering met de ex van Postma, maar het valt toch niet te ontkennen dat hij al een paar jaar de beste speler in Nederland is?

Gesloten