PSV

Club informatie van de afgelopen seizoenen
Gesloten
999

Bericht door 999 » wo nov 15, 2006 3:55 pm

Tjonge jonge, volgens mij gaat het om de intentie, de intentie om via een vrije trap via het hoofd van Simons de bal zo verder te tranporteren dat ie ... enz.En die intentie was er wel degelijk, het resultaat kun je beinvloeden door er dagelijks op te trainen .. of dat het ook 100% lukt zul je altijd moeten afwachten ... maar dat moet je in principe bij elk balcontact ...
Blij met de punten ...

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » wo nov 15, 2006 4:09 pm

Laat ik het zo zeggen: door erop te trainen verhoog je de kans op succes.

999

Bericht door 999 » wo nov 15, 2006 4:15 pm

Ja natuurlijk, net zoals met strafschoppen.De nemer zal natuurlijk wel de kwaliteit moeten hebben om de bal daar te leggen maar dat is een ander verhaal.

Verder zijn het levensgevaarlijke vrije trappen want, komt ie er door, zelfs al raakt ie de bal maar heel licht of zelfs niet, de keeper ziet zo'n bal meestal pas op het laatste moment.
Blij met de punten ...

raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Contacteer:

Bericht door raymon » wo nov 15, 2006 10:29 pm

Jöhnk schreef:Laat ik het zo zeggen: door erop te trainen verhoog je de kans op succes.
Normaal gesproken staan er zo'n 15 spelers voor. Dat zo'n verdediging te dom is om niet naar de bal te blijven kijken is dan ook erg amateuristisch. Dat is niet iets om op te trainen, is gewoon een kwestie van die bal met een mooie draai het strafschopgebied in pompen en dan maar hopen dat ie goed valt.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Baseman

Bericht door Baseman » wo nov 15, 2006 11:16 pm

Dan snap jij het topvoetbal niet helemaal Raymon.
Als je regelmatig scoort uit dode spelmomenten dan is het geen toeval of geluk, maar klasse en training. Het is een zeer belangrijk onderdeel geworden in de top en PSV speelt daar gewoon uitstekend op in.

Of denk jij dat bijv. Juninho zoveel geluk heeft dat de helft van zijn vrije trappen erin gaan ?
Looplijnen, traptechniek, koptechniek, afspraken, indraaiend, wegdraaiend, allemaal trainbare zaken en zaken die het voor de tegenstander lastig maken en dus de kans op een doelpunt verhogen.

raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Contacteer:

Bericht door raymon » wo nov 15, 2006 11:30 pm

Baseman schreef:Dan snap jij het topvoetbal niet helemaal Raymon.
Als je regelmatig scoort uit dode spelmomenten dan is het geen toeval of geluk, maar klasse en training. Het is een zeer belangrijk onderdeel geworden in de top en PSV speelt daar gewoon uitstekend op in.

Of denk jij dat bijv. Juninho zoveel geluk heeft dat de helft van zijn vrije trappen erin gaan ?
Looplijnen, traptechniek, koptechniek, afspraken, indraaiend, wegdraaiend, allemaal trainbare zaken en zaken die het voor de tegenstander lastig maken en dus de kans op een doelpunt verhogen.
Het feit dat je een direkte vrije trap van Juninho vergelijkt met deze bal van Farfan zegt al voldoende natuurlijk :nooo:
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » do nov 16, 2006 12:06 am

Volgens mij was de vrije trap van Mendez. Maar dat pleit meer voor jouw zaak dan die van Baseman. ;) :D

jabu

Bericht door jabu » do nov 16, 2006 12:09 am

Nog steeds deze discussie. :sleepey:

Lionel

Bericht door Lionel » do nov 16, 2006 4:00 pm

Raymon schreef:
Baseman schreef:Dan snap jij het topvoetbal niet helemaal Raymon.

Het feit dat je een direkte vrije trap van Juninho vergelijkt met deze bal van Farfan zegt al voldoende natuurlijk :nooo:
Het is dat Simons de bal aanraakte anders was deze bal zo de kruising in gevlogen hoor ;)
IK GELOOF!!!!!!

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » vr nov 17, 2006 8:34 am

Kluivert: Ik durf nu alles weer
Door PETER VAN DUYL

Op 23 september raakte Patrick Kluivert in het duel ADO Den Haag-PSV opnieuw geblesseerd aan zijn rechterknie. Inmiddels is hij dicht bij zijn rentree. Morgen zou hij tegen Excelsior op de bank kunnen zitten. Kluivert wil heel graag. ,,Maar alleen als ik duizend procent zekerheid heb dat ik niet weer terugval.’’

EINDHOVEN - Pijnvrij? Patrick Kluivert kijkt even of hij water ziet branden en schudt dan het hoofd, een veelzeggende grijns om de mond. Hij hoeft de vraag niet te beantwoorden om duidelijk te maken wat hij bedoelt. Zonder pijn zal hij nooit meer voetballen.
Denk niet dat Kluivert daarmee direct tot invalide moet worden bestempeld, want voor hele hordes profvoetballers is spelen met pijn de normaalste zaak van de wereld. De contactsport voetbal is nu eenmaal een voortdurende aanslag op de botten en het spierenstelsel van het menselijk lichaam. Zeker bij dertigers zijn enkels, knieën en liezen meer dan eens overgevoelig.
Dat wil niet zeggen dat Kluivert geen serieus probleem heeft. De slijtage in zijn rechterknie is onmiskenbaar aanwezig. Toen hij eind september uitviel in het duel met ADO Den Haag, legde PSV’s clubdokter Cees-Rein van den Hoogenband in deze krant uit dat hij daar niet van stond te kijken. ,,We weten precies wat er aan de hand is met de knie van Patrick. We moeten niet elke keer schrikken als dit gebeurt. Er was een sterk verhoogd risico. Dat wisten we,’’ zei de arts toen.

Als Kluivert al zijn bedenkingen heeft over de publieke uitlatingen van Van den Hoogenband, houdt hij die voor zich. Sinds zijn wissel in Den Haag werkt hij vol overtuiging aan weer een rentree. ,,Ik weet zelf ook wel dat die knie niet helemaal honderd procent is,’’ aldus Kluivert. ,,Maar heel veel spelers van mijn leeftijd hebben wel ergens last van slijtage. Ik ben ervan overtuigd dat het geen belemmering is om te voetballen en dat wil ik laten zien.’’ Hoe ver hij precies is, durft hij niet te zeggen. Conditioneel is hij een stuk sterker dan half september, aan de vooravond van de vorige terugkeer op het veld. Het grootste verschil zit hem in de spierkracht in zijn benen. Kluivert heeft daar hard aan gewerkt, de aangesterkte spieren moeten zijn kwetsbare knie ontlasten.
Waartoe het leidt, moet de toekomst uitwijzen. Op trainingen, waar hij zeker niet ontzien wordt, is er soms opeens zo’n moment waar de klasse van afdruipt. Tijdens het partijspel van gisteren volleerde hij een voorzet van Jan Kromkamp met links in de verre hoek. Een strakke inspeelpass die kort voor hem op een polletje stuitte, lag met een simpele beweging toch in één keer dood voor zijn voeten.

Maar af en toe is er ook twijfel. Op het trainingscomplex van PSV filo soferen de supporters over het bewegingspatroon van de oud-international. Trekt hij nou wat met het rechterbeen of toch niet? En na een stevig duel met Phillip Cocu hielden gisteren heel wat kijkers de adem in. Voor niets overigens, want Kluivert zegt zich redelijk fit te voelen en beseft dat hij de duels nodig heeft om dat laatste stapje te zetten. ,,Ik durf alles, dat is het probleem niet. Ook een bloktackle zou ik niet uit de weg gaan.’’
En toch wil Patrick Kluivert niets overhaasten. Toen hij op de laatste dag van augustus een contract tekende in Eindhoven wilde hij maar één ding. Zo snel mogelijk spelen. Achteraf, realiseert hij zich, had hij misschien toch voorzichtiger moeten zijn.

Hij wil voor alles voorkomen dat hij nóg een keer te vroeg begint. Een week geleden, voor de topper tegen Ajax, zei hij nog gedecideerd ‘nee’ toen een plek op de bank ter sprake kwam. Wellicht dat hij morgen tijdens het thuisduel met Excelsior wel op het wedstrijdformulier terecht komt, maar helemaal zeker is hij niet.
,,Ik wil wel, ik wil heel graag,’’ zegt Kluivert. ,,Maar ik wil die shit niet nog een keer. Ik wil duizend procent zekerheid dat ik niet weer terugval.’’
In tegenstelling tot twee maanden geleden voelt Kluivert geen enkele druk om snel terug te keren. Sinds de aanvaller op die zaterdagavond in Den Haag van het veld stapte, heeft PSV zich razendsnel ontwikkeld.
Met twee spitsen zijn de Eindhovenaren al weken ongenaakbaar. Dat het ook voor een geheel fitte Kluivert moeilijk zal worden om een basisplek te veroveren, is voor de Amsterdammer van veel later zorg. Voorlopig koestert hij de luwte van het PSV-succes als een solide basis om nog één keer het allerbeste uit zichzelf te halen.
www.ad.nl
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

jabu

Bericht door jabu » vr nov 17, 2006 11:05 am

Goed nieuw, Baseman. De rentree is aanstaande. ;) Wanneer zal hij weer zelf gaan bepalen dat hij in de basis hoort en dat ze hem maar na een uurtje wisselen. Wanneer vindt Kluivert het wel weer tijd voor een hele wedstrijd en kan Koné of Farfan opkrassen. :hypocrite:

joey
Erelid

Bericht door joey » vr nov 17, 2006 11:08 am

Hij is dat éénjarig contract meer dan waard. :hypocrite:
Het stinkt aan alle kanten!

Baseman

Bericht door Baseman » vr nov 17, 2006 11:22 am

Jabukajaja schreef:Goed nieuw, Baseman. De rentree is aanstaande.
Yes, eindelijk :cheer: ;) :sad:
Hij is en blijft een miskoop...

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » vr nov 17, 2006 12:07 pm

Als hij de rest van het seizoen fit blijft, haalt Ajax hem. Tenminste, dat zegt mijn gevoel.

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » vr nov 17, 2006 12:12 pm

Don S. schreef:Als hij de rest van het seizoen fit blijft, haalt Ajax hem. Tenminste, dat zegt mijn gevoel.
Helaas denk ik niet dat hij ooit weer helemaal fit wordt, dat zegt hij zelf ook tussen de regels door. Ik denk namelijk niet dat het normaal is dat je op je 30e serieuze slijtage aan je knie hebt.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » vr nov 17, 2006 1:04 pm

Toch hoop ik dat ie dit seizoen nog een aantal doelpuntjes gaat meepakken, enerzijds omdat ik hem wel mag en ik hem toch als een grote Ajacied blijf zien en anderzijds om een paar mensen hier de mond te snoeren.

999

Bericht door 999 » vr nov 17, 2006 3:31 pm

brigade zuid schreef:Toch hoop ik dat ie dit seizoen nog een aantal doelpuntjes gaat meepakken, enerzijds omdat ik hem wel mag en ik hem toch als een grote Ajacied blijf zien en anderzijds om een paar mensen hier de mond te snoeren.
In de Champions L. finale ..
Blij met de punten ...

joey
Erelid

Bericht door joey » vr nov 17, 2006 5:11 pm

Vayrynen ligt er een maand uit. Scheurtje in de hamstring.

Bron: NOS TT

generaal

Bericht door generaal » vr nov 17, 2006 8:47 pm

Don S. schreef:Als hij de rest van het seizoen fit blijft, haalt Ajax hem. Tenminste, dat zegt mijn gevoel.
Waarom zou hij gaan als hij bij PSV mag blijven (wanneer hij presteert) ?

Dubbel
AT EC 2012 winner

Bericht door Dubbel » vr nov 17, 2006 9:50 pm

Ik ben natuurlijk niet objectief, maar dat lelijke Philips shirt dat vloekt toch gewoon bij hem? Als ik Patje was dan zou ik willen spelen bij een club die bij me past. Imho niet Psv. Als hij zelf vind dat dat wel Psv is dan heeft ie mijn zegen, maar ik ben het eens met Don S. en ik verwacht dat hij op zich wel oren zal hebben naar een terugkeer naar Amsterdam.

joey
Erelid

Bericht door joey » vr nov 17, 2006 9:53 pm

Kluivert schijnt een kraakbeenbeschadiging te hebben. Hetzelfde als Van Basten, maar dan in zijn knie. Bot op bot. Dat blijft kwakkelen. :aai:

generaal

Bericht door generaal » vr nov 17, 2006 10:19 pm

Dubbel schreef:Ik ben natuurlijk niet objectief, maar dat lelijke Philips shirt dat vloekt toch gewoon bij hem? Als ik Patje was dan zou ik willen spelen bij een club die bij me past. Imho niet Psv. Als hij zelf vind dat dat wel Psv is dan heeft ie mijn zegen, maar ik ben het eens met Don S. en ik verwacht dat hij op zich wel oren zal hebben naar een terugkeer naar Amsterdam.
Ik denk dat ie liever niet bij Ajax speelt omdat hij dan nog meer in de picture staat dan nu het geval is. Dan worden z'n uitstapjes naar de Jimmy Woo en Panama breed uitgemeten in de pers en wordt hij weer met z'n verleden en andere randzaken geconfronteerd. Dat is Ajax: Als je onderdeel uit maakt van Ajax, dan ben je nieuws. Het lijkt mij niet dat Kluivert daar weer op zit te wachten.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » za nov 18, 2006 12:00 am

generaal schreef:
Kluivert heeft Farfan en Kone voor zich. Daar gaat hij de strijd niet van winnen. Die twee passen veel beter in het systeem dat PSV speelt.

Bovendien denk ik dat Kluivert nog altijd iets meer voor Ajax voelt dan voor PSV. Jij niet?

generaal

Bericht door generaal » za nov 18, 2006 12:47 am

Don S. schreef:
generaal schreef:
Kluivert heeft Farfan en Kone voor zich. Daar gaat hij de strijd niet van winnen. Die twee passen veel beter in het systeem dat PSV speelt.

Bovendien denk ik dat Kluivert nog altijd iets meer voor Ajax voelt dan voor PSV. Jij niet?
PSV zou weer 4-3-3 kunnen gaan spelen met Kluivert als diepe spits.
Clubliefde heeft Kluivert niet; Evenmin als Stam of Van der Vaart (die PSV als serieuze optie zag als HSV zich niet meldde). Dat hij met een puntertje Ajax de laatste Europese prijs bezorgde, betekent niet dat hij zichzelf tot z'n dood een echte Ajaxman vindt; Al ben ik het met je eens dat hij ongetwijfeld nog warme gevoelens heeft voor het Ajax waar hij deel van uitmaakte.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » za nov 18, 2006 12:51 am

generaal schreef:PSV zou weer 4-3-3 kunnen gaan spelen met Kluivert als diepe spits.
Ik denk niet dat Koeman van z'n succesvolle systeem zal afstappen. Je moet een heel ander soort voetbal spelen met Kluivert in de punt.
generaal schreef:Clubliefde heeft Kluivert niet; Evenmin als Stam of Van der Vaart (die PSV als serieuze optie zag als HSV zich niet meldde). Dat hij met een puntertje Ajax de laatste Europese prijs bezorgde, betekent niet dat hij zichzelf tot z'n dood een echte Ajaxman vindt; Al ben ik het met je eens dat hij ongetwijfeld nog warme gevoelens heeft voor het Ajax waar hij deel van uitmaakte.
Kluivert is Amsterdammer, dus heeft hij meer met Ajax dan met PSV. Sowieso zullen er buiten Brabant niet veel mensen zijn die iets met PSV hebben.

Gesloten