Get over it,.. Vitesse heeft niet bewust met 6-1 verloren van PSV om te verhinderen dat AJAX geen kampioen is geworden. Goed en wel beschouwd had AZ het overigens moeten worden!!LucaS schreef:Vitesse is toch al jaren een grijze muis
Vitesse 2008 - 2009
-
Allemaal aansprekende namen... maargoed... dat was Been natuurlijk ook niet echt.Vitesse moet wachten met nieuwe trainer
Vitesse lijkt er niet in te slagen om voor het trainingskamp een opvolger van de ontslagen Hans Westerhof aan te stellen. Mede vanwege de feestdagen is de zoektocht naar een nieuwe trainer vertraagd.
Vitesse had zichzelf het doel gesteld om voor het trainingskamp in Turkije een opvolger te hebben aangesteld. Dat lijkt echter niet te gaan lukken.
"We vliegen zondagavond al", zegt algemeen directeur Paul van der Kraan tegenover Omroep Gelderland. "De kans dat we dan al een nieuwe trainer hebben aangesteld is heel erg klein. Er is inmiddels een profiel en een lijstje met kandidaten, maar daar doen we geen mededelingen over."
De feestdagen bemoeilijken de zoektocht. "Het zijn gekke dagen. Mensen zijn amper bereikbaar op dit moment. We gaan nog in gesprek", aldus Van der Kraan.
Diverse namen worden inmiddels met de vacante functie in verband gebracht. Onder meer Theo Bos (FC Den Bosch), John van den Brom (AGOVV Apeldoorn), Ernie Brandts (clubloos) en Edward Sturing zouden op het Arnhemse lijstje staan.
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."
ADVitesse haalt 'clubman' Theo Bos
ARNHEM - Theo Bos wordt bijna zeker de nieuwe trainer van Vitesse. De Arnhemse club is met de 42-jarige coach van FC Den Bosch in gesprek en hoopt vandaag nog een akkoord te bereiken over zijn ‘transfer’.
Bos, die in zijn voetbalcarrière vijftien seizoenen het shirt van Vitesse droeg, jeugdtrainer én assistent-coach was in Arnhem, ligt bij zijn werkgever in de eerste divisie nog tot aan het eind van dit seizoen vast. Hij heeft echter een clausule in zijn contract die het mogelijk maakt bij een aanzienlijke sportieve promotie tussentijds te vertrekken.
,,Theo Bos is voor ons de belangrijkste kandidaat voor de positie van hoofdtrainer,’’ bevestigde Marc van Hintum, technisch directeur van Vitesse, gisteravond. ,,We vinden hem de ideale coach voor de huidige selectie van Vitesse. We hopen dat we er snel uit kunnen komen.’’
Bos en zijn zaakwaarnemer zitten vandaag om de tafel met het bestuur van FC Den Bosch. Als het tot een akkoord komt, vliegt de oud-prof morgen nog mee met de spelersgroep van Vitesse naar het Turkse Antalya.
In Brabant zal men het vertrek van Bos betreuren. Afgelopen jaar, toen het contract van Bos tot 2009 werd verlengd, verklaarde Den Bosch-manager Fred van der Hoorn nog dat Bos ‘een uitstekende trainer is, die met bescheiden middelen optimaal presteert’. Daarnaast vond hij Bos sterk in de communicatie. ,,Zowel naar de spelersgroep als binnen de organisatie.’’
De directie van Vitesse maakte de afgelopen dagen overuren om een nieuwe trainer te vinden. Hoewel het noodscenario klaar staat – assistent Edward Sturing kan de groep morgen ook meenemen op trainingskamp – willen Paul van der Kraan en Marc van Hintum het nieuwe jaar in een keer goed beginnen.
Bos past volledig bij de profielschets van de nieuwe coach. Die moet de cultuur van Vitesse goed kennen, niet te oud zijn en tevens opgewassen zijn tegen de mondige spelersgroep. In de jeugdopleiding van Vitesse liet Bos wat dat betreft in het verleden ook een uitstekende indruk achter.
Vitesse wil in Turkije de selectie pittig laten trainen om na de korte winterstop een nieuwe start te maken en afscheid te nemen van de degradatiezone. De vijftiende positie op de ranglijst is de club onwaardig.
De slechte prestaties kostten trainer Hans Westerhof (60) deze week de kop. De clubleiding stelde hem afgelopen maandag op non-actief.
Het is overigens uitgesloten dat de slechte eerste seizoenshelft voor nog meer mensen binnen Vitesse gevolgen zal hebben. Voor de raad van commissarissen en het bestuur staan de posities van Van Hintum en Van der Kraan niet ter discussie.
Van der Kraan heeft in het afgelopen jaar op financieel vlak wonderen verricht voor Vitesse en Van Hintum wordt het vertrek van Aad de Mos in de zomer niet verweten. De breuk met De Mos was volgens de clubleiding al ontstaan voordat Van Hintum in dienst trad.
Het stinkt aan alle kanten!
Tja, niets ten nadele van Bos, maar ik denk dat Vitesse één van de moeilijkste clubs van de eredivisie is voor een trainer. Om dan een beginneling aan het roer te zetten lijkt mij onverstandig.
En over de clubcultuur: het lijkt me het beste als er een trainer komt die juist helemaal geen verleden heeft bij de club. Gewoon een nuchtere no nonsens-trainer, een type-Co Adriaanse of -Ron Jans, die zich helemaal niets aantrekt van de slangenkuil die Vitesse nou eenmaal is.
Ik kan me ook niet aan de indruk onttrekken dat Van Hintum wel heel graag iemand aantrekt die hij goed kent uit het verleden en die hem weinig tegengas zal geven.
En over de clubcultuur: het lijkt me het beste als er een trainer komt die juist helemaal geen verleden heeft bij de club. Gewoon een nuchtere no nonsens-trainer, een type-Co Adriaanse of -Ron Jans, die zich helemaal niets aantrekt van de slangenkuil die Vitesse nou eenmaal is.
Ik kan me ook niet aan de indruk onttrekken dat Van Hintum wel heel graag iemand aantrekt die hij goed kent uit het verleden en die hem weinig tegengas zal geven.
Ach... misswchien pakt het allemaal heel goed uit.
Gelouterde trainers komen niet voor een appel en een ei naar Vitesse. Vitesse heeft simpelweg de financiele middelen niet om gelouterde trainers te betalen.
Gelouterde trainers komen niet voor een appel en een ei naar Vitesse. Vitesse heeft simpelweg de financiele middelen niet om gelouterde trainers te betalen.
Hoe doet Den Bosch het dan eigenlijk? Geen idee... ik volg die competitie niet zo.Van Hintum roemt teambuilder Bos
De nieuwe trainer van Vitesse, Theo Bos, is in staat om van de Arnhemse ploeg een geheel te maken. Die overtuiging heeft Marc van Hintum, technisch directeur van de kwakkelende Eredivisionist.
Op de website van zijn club legt de beleidsbepaler uit waarom zijn oog viel op Bos: "De belangrijkste reden om Theo te contracteren is geweest dat hij in staat is van zijn spelers een team te maken. Dat heeft hij eerder bij Jong Vitesse en de afgelopen jaren bij FC Den Bosch bewezen. Theo is een teambuilder en ik heb er het volste vertrouwen in dat hij het onderste uit de kan gaat halen bij onze spelers. Dat is altijd belangrijk, maar zeker in de huidige situatie van Vitesse."
Dat Bos bekend is met de Vitesse-cultuur heeft ook meegespeeld in het besluit hem te contracteren. "Hij is een ambitieuze trainer met een groot Vitesse verleden. Dat was niet het belangrijkste criterium, maar het heeft wel een rol gespeeld", aldus Van Hintum. "Het is prettig dat Theo de clubcultuur kent."
voetbalprimeur.nlDolgelukkige Bos ziet wens in vervulling gaan
Theo Bos is zeer verheugd met zijn aanstelling als nieuwe trainer van Vitesse. De opvolger van de onlangs ontslagen Hans Westerhof ziet een langgekoesterde droom uitkomen.
"Fantastisch!", barst Bos in vreugde uit op de clubsite. "Het was mijn grote wens ooit als hoofdtrainer bij Vitesse terug te keren. Ik ben heel blij dat het gelukt is. Dat het ooit een keer zou gebeuren, daar hield ik rekening mee, maar nu is het ineens razendsnel gegaan."
Bos, die overkomt van FC Den Bosch, staat te trappelen om Vitesse van de degradatiezorgen te verlossen. "Nu ga ik vol aan de bak in Arnhem. We zitten vanaf morgen een week lang 24 uur per dag bij elkaar. Dat is een mooie gelegenheid om elkaar te leren kennen en de te volgen lijn duidelijk te krijgen en te maken", besluit Bos, die in het verleden ook uitkwam als speler van Vitesse.
Inderdaad een opmerkelijke "carriere move". De stap van de baan naar de weg is er niets bij.....
Dit is volgens mij gedoemd om te mislukken. Ze hadden beter een buitenstaander kunnen halen. Maar V.Hintum zoekt het liever in z'n eigen cirkeltje.
Eeuwig zonde dat Haagse Aadje weg is. Dat leverde tenminste regelmatig mooie televisie op.

Dit is volgens mij gedoemd om te mislukken. Ze hadden beter een buitenstaander kunnen halen. Maar V.Hintum zoekt het liever in z'n eigen cirkeltje.
Eeuwig zonde dat Haagse Aadje weg is. Dat leverde tenminste regelmatig mooie televisie op.
Nil volentibus arduum
- Ramona
- Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Poeder schreef:Bos en Sturing,.. dat zal geen klaverjas kopel worden.
Sturing is ooit (2004) niet zo netjes geweest ten opzichte van Bos en laat deze man nou net even een olifanten geheugen hebben.
Ergo...het lijkt wellicht niet eens een koppel te worden...
GELDERS SPORTNIEUWS
Positie Sturing probleem Vitesse
ARNHEM - De positie van Edward Sturing is een probleem voor Vitesse nu Theo Bos is aangesteld als nieuwe hoofdtrainer.
Sturing en Bos speelden ruim tien jaar samen in het eerste elftal van Vitesse. in 2002 was Bos assistent van Sturing. Daarna werd Bos assistent van Mike Snoei, maar in 2003 nam Sturing het opnieuw over en werkten de twee samen.
In 2004 werd Bos "weggepromoveerd"naar Jong Vitesse en omdat Sturing hem dat niet persoonlijk vertelde, is er nu geen basis meer tot samenwerking. Vitesse moet waarschijnlijk op zoek naar een andere assistent-trainer.
Uitgegeven: 03-01-09 11:47
Laatst gewijzigd: 03-01-09 12:31
Bron: http://www.omroepgelderland.nl/
Bos en Sturing geen vrienden
ARNHEM - Met clubicoon Theo Bos (43) als opvolger van de ontslagen Hans Westerhof stapt Vitesse vanavond in het vliegtuig naar Turkije. Of ook assistent-trainer Edward Sturing mee naar Schiphol vertrekt is onzeker. De beoogde partners zijn namelijk gebrouilleerd.
"Ik heb een gesprek met Edward gehad en dat verliep niet prettig", zegt de bij FC Den Bosch losgeweekte coach eerlijk. "Er zal nog minimaal één gesprek moeten volgen. Wat als we er niet uitkomen? Ik ben aangesteld als hoofdtrainer en neem aan dat de club mijn weg volgt."
Technisch directeur Marc van Hintum was niet op de hoogte van de controverse. "Maar ik ga ervan uit dat het goed komt. We hebben in het clubbelang gedacht en de positie van hoofdtrainer had prioriteit." De relatie tussen Bos en Sturing, die in Arnhem nog tot 2011 een contract heeft, is slecht sinds medio 2004. Destijds prefereerde Sturing als hoofdtrainer van Vitesse Jan van Deinsen als assistent boven Bos. De laatste ging verder als trainer van Jong Vitesse en vertrok vervolgens naar FC Den Bosch. Daar presteerde hij met bescheiden middelen in een steeds stijgende lijn.
"Ik zie het als een vorm van erkenning", reageert Bos. "Als supporter heb ik de afgelopen maanden balend Vitesse gevolgd, maar wat er fout zit weet ik nog niet. Ik heb nu zeven dagen de tijd om dat te ondervinden." Aanvoerder Paul Verhaegh is lovend over de aanstelling van Bos, die vijftien seizoenen voor Vitesse speelde. "Ik heb bij FC Den Bosch een halfjaar onder hem getraind en kijk uit naar de nieuwe samenwerking. Hij heeft een duidelijke voetbalvisie en is iemand die een bepaalde mate van discipline hoog in het vaandel heeft staan."
Blij met de punten ...
Turlijk wist van Hintum dat wel... maar het is wel zo'n prutser dat hij graag vriendjes bij zich heeft en dat als eerste belang laat tellen. Waarschijnlijk is mener een beetje nerveus van Sturing geworden en maalt hij er helemaal niet om als hij weggaat.
Het is toch niet te geloven...Schreuder stopt direct als speler
Alfred Schreuder verruilt zijn actieve voetbalcarrière voor een rol als stagiair bij de technische staf van het eerste elftal. In Turkije gaat Schreuder de nieuwe trainer Theo Bos assisteren bij de trainingen. Dit betekent dat de 36-jarige routinier zijn laatste wedstrijd heeft gespeeld. Schreuder kwam deze zomer over van FC Twente. Hij kwam bij Vitesse in zes competitieduels in actie. De Barnevelder speelde eerder bij Feyenoord, RKC en NAC. In totaal speelde bij 370 wedstrijden in het betaalde voetbal.
Bron: Omroep Gelderland 04-01-2009
Van Hintum:Sturing blijft assistent
Technisch directeur Marc van Hintum gaat ervan uit dat Edward Sturing assistent-trainer blijft bij Vitesse. In eerste instantie liepen de gesprekken daarover vast. "We gaan daar na het trainingskamp een gevolg aan geven. Het moet gewoon rondkomen. Wij vinden Edward een vakman en onze nieuwe trainer Theo Bos staat ook open voor samenwerking." Alfred Schreuder fungeert tijdens het trainingskamp in Turkije als assistent. "Hij gaat stage lopen en is toegevoegd op verzoek van Theo en ons, maar het is de intentie dat Edward ook terugkeert als assistent-trainer."
Sturing niet mee op trainingskamp
Assistent-trainer Edward Sturing van Vitesse gaat niet mee op het trainingskamp van de Arnhemse club in Turkije. Sturing heeft een gesprek gehad met de nieuwe hoofdtrainer Theo Bos en dat pakte dusdanig slecht uit dat is besloten dat Sturing niet mee gaat. Sturing en Bos speelden ruim tien jaar samen in het eerste elftal van Vitesse. In 2002 was Bos assistent van Sturing. In 2004 werd Bos 'weggepromoveerd' naar Jong Vitesse en omdat hoofdtrainer Sturing hem dat niet persoonlijk vertelde, is er nu geen basis meer tot samenwerking.
Theo Bos staat op strepen bij Vitesse
Met clubicoon Theo Bos (43) als opvolger van de ontslagen Hans Westerhof stapt Vitesse vanavond in het vliegtuig naar Turkije. Of ook assistent-trainer Edward Sturing mee naar Schiphol vertrekt is onzeker. De beoogde partners zijn namelijk gebrouilleerd. „Ik heb een gesprek met Edward gehad en dat verliep niet prettig”, zegt de bij FC Den Bosch losgeweekte coach eerlijk. „Er zal nog minimaal één gesprek moeten volgen. Wat als we er niet uitkomen? Ik ben aangesteld als hoofdtrainer en neem aan dat de club mijn weg volgt.”
Technisch directeur Marc van Hintum was niet op de hoogte van de controverse. „Maar ik ga ervan uit dat het goed komt. We hebben in het clubbelang gedacht en de positie van hoofdtrainer had prioriteit.” De relatie tussen Bos en Sturing, die in Arnhem nog tot 2011 een contract heeft, is slecht sinds medio 2004. Destijds prefereerde Sturing als hoofdtrainer van Vitesse Jan van Deinsen als assistent boven Bos. De laatste ging verder als trainer van Jong Vitesse en vertrok vervolgens naar FC Den Bosch. Daar presteerde hij met bescheiden middelen in een steeds stijgende lijn. „Ik zie het als een vorm van erkenning”, reageert Bos. „Als supporter heb ik de afgelopen maanden balend Vitesse gevolgd, maar wat er fout zit weet ik nog niet. Ik heb nu zeven dagen de tijd om dat te ondervinden.”
Aanvoerder Paul Verhaegh is lovend over de aanstelling van Bos, die vijftien seizoenen voor Vitesse speelde. „Ik heb bij FC Den Bosch een halfjaar onder hem getraind en kijk uit naar de nieuwe samenwerking. Hij heeft een duidelijke voetbalvisie en is iemand die een bepaalde mate van discipline hoog in het vaandel heeft staan.”
Bron: De Telegraaf 04-01-2009
FC HOLLYWOOD!
Toch maar weer voor de harde aanpak kiezen... dat wat zo goed ging bij ome Aad?Theo Bos had het liefst voor vijfeneenhalf jaar getekend
Hoe blij Theo Bos is met zijn nieuwe klus als hoofdtrainer van Vitesse? "Ik had het liefst voor vijfeneenhalf jaar getekend", zegt de 43-jarige Arnhemmer, die voor anderhalf jaar is vastgelegd door de Arnhemse club.
Vitesse maakte zaterdag tegen lunchtijd wereldkundig dat Bos de nieuwe hoofdtrainer is. Aan het eind van de middag had Mister Vitesse al meer dan 200 felicitaties binnengekregen via zijn mobiele telefoon. "Die telefoon gaat de hele tijd echt ongelooflijk tekeer", zegt Bos. "Allemaal oproepen en sms'jes. Ik heb al meer dan tien jaar dit nummer. Er zitten mensen bij die me feliciteren en die ik niet herken. Hun nummer staat niet meer in mijn telefoon en ze noemen geen afzender. Schitterend, al die reacties."
Het is ook een aansprekend verhaal. Theo Bos, die na drieëneenhalf jaar FC Den Bosch terugkeert bij de club waar hij verder zijn hele voetballeven heeft doorgebracht. En dus rept de gewezen verdediger van 'thuiskomen' nu de deal met Vitesse is beklonken.
"Ik heb 26 jaar met ziel en zaligheid gewerkt bij Vitesse", aldus Bos. "FC Den Bosch gaf me de kans elders hoofdtrainer te worden, maar ik heb altijd in mijn achterhoofd gehouden dat ik eens terug wilde keren bij Vitesse. Dat is altijd mijn grote wens geweest. Het is fantastisch dat het nu gaat gebeuren."
Of dit ook het ideale moment is voor zijn terugkeer? Bos: "Dat weet je op voorhand nooit. Aan de ene kant hoor ik mensen zeggen dat het niet veel minder kan gaan met Vitesse, aan de andere kant weet je dat je voor hetzelfde geld eruit gepleurd kunt worden. Ik ben daar niet mee bezig. Ik ga me voor tweehonderd procent inzetten om met Vitesse weg te komen van de onderste plaatsen. We staan vijftiende, dus het eerste doel is de nummer veertien inhalen. En dan nummer dertien."
Bos heeft zaterdagmiddag afscheid genomen van zijn collega's bij FC Den Bosch. "Dat was best moeilijk. De spelers vonden het jammer dat ik wegga. Dat is altijd leuk om te horen", aldus Bos, die nog vergeefs heeft getracht contact te zoeken met zijn ontslagen voorganger Hans Westerhof. "Ik heb geprobeerd hem te bellen, maar hij nam niet op. Ik heb wel iets ingesproken."
Bos heeft bij zijn grote liefde getekend voor anderhalf seizoen. "De gedachte daarachter is dat Vitesse wat voorzichtig is", verklaart hij. "Bij Vitesse is in het recente verleden wel eens wat misgegaan met de hoofdtrainers. Daarom begrijp ik wel dat ze me liever niet voor heel lang vastleggen. Voor mij is het ook geen probleem. Ik geloof in mijn kwaliteiten."
Als Mister Vitesse haalt de Arnhemse club een grote bekende binnen. Maar na enkele seizoenen in de eerste divisie is minder bekend welk type trainer Theo Bos is. "Het is moeilijk om jezelf een stempel op te plakken", stelt de ras-Arnhemmer. "Ik ben iemand van afspraken. Normen en waarden staan bij mij hoog in het vaandel. Je moet je normaal gedragen. En hard werken, elke dag beter willen worden."
En wat als de trainer dit te weinig waarneemt bij zijn pupillen? "Als ik dat niet zie, dan krijg je als individu of als groep problemen met mij. De spelers van Vitesse zijn voor een groot deel zo rond de 26, 27, 28 jaar oud. Als ze nog vijf jaar gas geven, dan hebben ze ook de rest van hun leven een mooi leventje. Dat moeten ze beseffen."
Zoals ook de voetbaltrainer zich bewust is van zijn voorkeurspositie. "Ik ben nu een betere trainer dan drieëneenhalf jaar geleden. En over drieëneenhalf jaar zal ik weer een betere trainer zijn, want ik wil me blijven ontwikkelen en verbeteren. Trainer zijn is het leukste beroep van de wereld. Daarom wil ik er ook altijd van genieten."
Bron: De Gelderlander 05-01-2009
- Ramona
- Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Zucht... the neverending stooooryyyyyyy...
Uit de VI...

Uit de VI...
Wanbeleid brengt toekomst Vitesse opnieuw in gevaar
Vitesse voert nog steeds een onverantwoord financieel beleid en daardoor blijft het voortbestaan van de club onzeker. Dat blijkt uit het jaarverslag over het seizoen 2007/08. Ondanks de schuldsanering die met hulp van de gemeente tot stand kwam kampt de club met een negatief vermogen van 5,8 miljoen euro. Daarnaast blijkt nu dat de salarissen vorig jaar zijn gestegen van 7,5 miljoen naar 8,3 miljoen euro, terwijl de club met gemeenschapsgeld moest worden gered. Het bureau BDO CampsObers Audit & Assurance controleerde de cijfers en is kritisch. De huisaccountant schrijft onder het verslag - vrij vertaald - dat het twijfelachtig is of Vitesse op deze manier kan overleven. Het bestuur heeft zelf ook in de gaten dat het beleid onverantwoord was en schrijft daarom in het verslag: ‘Een basis voor continuïteit is een verdere verbetering van de balans tussen inkomsten en uitgaven. Op korte termijn moeten extra inkomsten worden gerealiseerd en dienen de uitgaven op het huidige niveau te blijven.
De feiten bewijzen echter dat Vitesse vervalt in oude fouten. Nog altijd geeft de club meer geld uit dan er binnenkomt. De komst van een technisch directeur (Marc van Hintum) en het ontslag van trainer Hans Westerhof kosten dit seizoen extra geld. Daar staan geen nieuwe inkomsten tegenover. Integendeel, de club is liefst drieduizend toeschouwers per wedstrijd kwijtgeraakt. Met de komst van trainer Theo Bos voert de club opnieuw wanbeleid, aangezien hij niet kan samenwerken met assistent-trainer Edward Sturing. Daarvan was de hele voetbalwereld op de hoogte, maar de directie zegt van niets te weten en heeft dus geblunderd. Sturing is deze zomer nota bene aangesteld als cultuurbewaker en hij gaf toen al aan dat hij onder bepaalde trainers niet wil werken. Sturing heeft nog een contract tot 2010 en zal tot die tijd het salaris van een assistent-trainer moeten verdienen. Het heeft er dus alle schijn van dat Vitesse ondanks de waarschuwende woorden van de accountant op een nieuw verlies afstevent. Directeur Paul van der Kraan: 'De structurele inkomsten en uitgaven zijn ook dit seizoen nog niet in evenwicht. We halen geen positief resultaat. Volgend seizoen moeten we een omslag maken. Die accountantsverklaring over de continuïteit staat er elk jaar in. Dat begrijp ik wel. Wij hebben nooit gezegd dat met het saneringsplan alles is opgelost. Maar wij komen binnenkort met concrete plannen.'
Laatst gewijzigd door Ramona op do jan 08, 2009 6:29 pm, 2 keer totaal gewijzigd.