PSV

Club informatie van de afgelopen seizoenen
Gesloten
jabu

Bericht door jabu » do aug 10, 2006 10:01 am

Ik denk niet dat het er om gaat dat PSV een goede naam bij Blackburn krijgt maar bij potentiële spelers die bij PSV willen tekenen. Dat je niet het AZ-scenario krijgt dat als je eenmaal tekent je nooit van ze leven meer wegkomt.

Baseman

Bericht door Baseman » do aug 10, 2006 10:01 am

Nou ja, Hiddink was mij iets te simpel af en toe. Hij deed bijvoorbeeld absoluut niet moeilijk toen Gomes in de belangstelling stond van Corinthians, men moest niet zo kruimelig doen...gelukkig dacht Westerhof daar anders over :xyxthumbs:

Normaal gesproken is PSV ook niet de moeilijkste club, maar Ooijer is een apart geval. Hij is namelijk geen talent die een stap omhoog gaat en vorig seizoen kwam PSV in de problemen toen Bouma en Lee zo kort voor aanvang van de competitie vertrokken.

Ik gun het Ooijer echt, maar in dit geval heeft hij gewoon pech.
Ik geef PSV namelijk gelijk dat ze hem niet zomaar laten gaan. Daarbij is Ooijer na dit seizoen transfervrij en dus kan hij altijd nog zijn overstap maken.

joey
Erelid

Bericht door joey » do aug 10, 2006 10:10 am

Ooijer is inderdaad een apart geval. Hij speelt al ruim acht jaar voor PSV, hoe vaak komt dat nog voor? Hij is al 32, wil nog één keer naar het buitenland. Elk jaar telt op deze leeftijd. Ooijer verdient die kans, zo'n speler moet je laten gaan. Vind ik.
Net als destijds met De Boertjes. Trouw moet je belonen. :yes:
Het stinkt aan alle kanten!

Baseman

Bericht door Baseman » do aug 10, 2006 10:34 am

Onzin Joey, PSV moet helemaal niets en al helemaal niet zo laat.
Ooijer riep een paar weken geleden nog dat hij helemaal niet weg wilde, dan moet hij niet vreemd opkijken als PSV hem nu niet meer wil laten gaan. Had dit een maand geleden gespeeld dan was hij waarschijnlijk al lang verkocht geweest.

En dat Ooijer al zo lang bij PSV speelt ligt mede aan hem zelf, pas de laatste 3 jaar is hij uitstekend gaan voetballen en een echte meerwaarde geworden.

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » do aug 10, 2006 10:55 am

Waar gaat dat toch heen met die gemoedelijke sfeer in Eindhoven... :nooo: Zometeen gaan spelers nog liever naar Ajax, door het hardvochtige, zakelijke klimaat in Eindhoven. Zelfs Baseman, gewoonlijk de nuancering en redelijkheid zelve, gaat mee in de nieuwe zakelijkheid van Westerhof! :D
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Arwin

Bericht door Arwin » do aug 10, 2006 10:59 am

8 miljoen euro voor Vennegoor.
5-8 miljoen euro voor Ooijer.

Volgens mij zijn de prijzen ze in de bol geslagen bij PSV. Beide spelers zijn de helft waard.

Maar PSV heeft natuurlijk het recht spelers aan hun contract te houden, ze moeten alleen oppassen geen reputatie zoals AZ te krijgen. Dan verlengt straks niemand zijn contract meer en gaan ze gratis of 1 jaar voor het einde van hun contract goedkoop weg. Ooijer heeft toch lang genoeg gespeeld bij PSV, dat kan je 'belonen' met een soepele houding bij een transfer.

Harm

Bericht door Harm » do aug 10, 2006 11:34 am

joey schreef:Ooijer is inderdaad een apart geval. Hij speelt al ruim acht jaar voor PSV, hoe vaak komt dat nog voor? Hij is al 32, wil nog één keer naar het buitenland. Elk jaar telt op deze leeftijd. Ooijer verdient die kans, zo'n speler moet je laten gaan. Vind ik.
Net als destijds met De Boertjes. Trouw moet je belonen. :yes:
De Boertjes....

Waar ken ik die naam toch van?

O ja, zij wilden hun geschil met Ajax uitvechten voor een commissie. Mooie beloning was dat.

jabu

Bericht door jabu » do aug 10, 2006 11:38 am

Ik denk dat Joey bedoelt dat Ajax de Boertjes had moeten belonen en hiermee aantoont waar het anders toe kan leiden. Maar lees jij het maar zoals je het wilt lezen.

joey
Erelid

Bericht door joey » do aug 10, 2006 11:45 am

Dat bedoel ik inderdaad, Maartoe. :xyxthumbs:

Men speculeert er nu op dat Ooijer, met zijn loyale karakter, zich er wel bij neer zal leggen. Loyaliteit wordt dus bestraft. Op het moment dat Ooijer de kont tegen de krib gooit is hij zo weg.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » do aug 10, 2006 12:23 pm

'André Ooijer stuurt aan op breuk met PSV'

10/8/2006 8 :45

André Ooijer is boos op PSV. De 32-jarige verdediger lijkt opnieuw te moeten afzien van een door hem zo vurig gewenst buitenlands avontuur doordat de Eindhovense club vasthoudt aan een hoge transfersom.

Volgens het Algemeen Dagblad stuurt de international aan op een breuk.
Blackburn Rovers toonde afgelopen week concrete belangstelling voor Ooijer, maar de Engelse club lijkt af te haken na het horen van het prijskaartje dat om de nek van de verdediger hangt. PSV wil meer dan vijf miljoen euro incasseren.

'Als Wilfred Bouma voor meer dan vijf miljoen weggaat, laten we een international als Ooijer toch niet voor minder vertrekken?', stelt voorzitter Rob Westerhof een retorische vraag in het AD.

Ooijer zag een buitenlandse transfer al eerder aan zijn neus voorbij gaan. Vorige zomer waren Genoa en Schalke 04 in de markt voor de verdediger en naast Blackburn toonde ook Livorno onlangs interesse. De houding van PSV zorgt voor teleurstelling bij Ooijer en zijn zaakwaarnemer Sigi Lens, want de wens van een transfer was groot.

'Het lijkt me fantastisch nog een paar jaar in de Engelse competitie te spelen. Ik ben 32 jaar, dus als ik nog zo'n stap wil maken, moet het nú gebeuren', zegt de verdediger deze week in Voetbal International. Lens: 'André heeft zich achtenhalf jaar volledig ingezet voor PSV, hij verdient deze kans.'
vi.nl

Harm

Bericht door Harm » do aug 10, 2006 12:32 pm

Als hij denkt dat het helpt door als een stampvoetende kleuter te reageren, dan moet PSV hem ook maar als een kleuter behandelen en gewoon star aan de gevraagde 5 miljoen vasthouden.

Ik durf zelf te beweren dat er minimaal 8 miljoen in het contract van Ooijer staat, anders kan PSV dit überhaupt niet vragen. PSV zou al coulant zijn als ze 3 miljoen van de vastgelegde transfersom afhalen. Aangezien ik Lens nergens hoor roepen dat het bedrag contractueel niet af is gesproken, gok ik op minimaal 8 miljoen in het contract.

Volgens mij is het ook zo dat een hogere afkoopsom gekoppeld is aan een hoger salaris gedrurende de contractduur... Dus dan moet Ooijer nu niet van twee walletjes willen eten door én een hoog salaris én een lage afkoopsom te eisen. Ik kan me niet voorstellen dat hij ooit met een pistool op zijn hoofd heeft moeten tekenen.

Izmailov

Bericht door Izmailov » do aug 10, 2006 12:33 pm

Ooijer wil weg bij PSV
door onze Telesportredactie

EINDHOVEN - De verhoudingen tussen André Ooijer en PSV zijn danig verstoord. De 32-jarige verdediger en zijn zaakwaarnemer Sigi Lens zijn woedend over de transfersom die PSV vraagt aan Blackburn Rovers, die Ooijer graag wil overnemen. Ooijer ontbrak vanochtend op de training van de Eindhovense landskampioen.
Ooijer en Lens gingen ervan uit dat de speler voor anderhalf miljoen kon vertrekken. PSV houdt echter vast aan een vraagprijs van circa vijf miljoen euro.
http://www.telesport.nl/voetbal/524424/ ... j_PSV.html

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » do aug 10, 2006 12:42 pm

Baseman schreef:Onzin Joey, PSV moet helemaal niets en al helemaal niet zo laat.
Vind ik ook. Joey ik vind dat jij altijd zo snel vind dat spelers maar weg mogen. Als het aan jou ligt moet Scheringa ook maar iedereen voor een appel en een ei de deur uitdoen bij AZ. Contract is contract hoor, de spelers hebben het zelf getekend. Het zou mooi zijn voor Ooijer als Psv meewerkt maar als ze dat niet willen omdat ze hem belangrijk vinden dan is dat gewoon dikke pech voor Ooijer en dan moet ie niet gaan lopen piepen en een training overslaan.

Alaindebanaan

Bericht door Alaindebanaan » do aug 10, 2006 12:48 pm

maar wat PSV vraagt is gewoon compleet belachelijk!!
Vorig jaar waren ze uiteindelijk akkoord met Schalke, voor 1,5 mln!
En dan nu 5 vragen voor een speler wiens contract aan het einde van het seizoen afloopt...... :nooo:
Vrouwen, je kunt niet met, maar ook niet zonder.

En speciaal voor de Dr.:
"Vrouwen, je kan niet met ze..."

joey
Erelid

Bericht door joey » do aug 10, 2006 1:04 pm

brigade zuid schreef:Vind ik ook. Joey ik vind dat jij altijd zo snel vind dat spelers maar weg mogen. Als het aan jou ligt moet Scheringa ook maar iedereen voor een appel en een ei de deur uitdoen bij AZ. Contract is contract hoor, de spelers hebben het zelf getekend. Het zou mooi zijn voor Ooijer als Psv meewerkt maar als ze dat niet willen omdat ze hem belangrijk vinden dan is dat gewoon dikke pech voor Ooijer en dan moet ie niet gaan lopen piepen en een training overslaan.
Weet je wat het is? Het transfersysteem is fundamenteel fout. Als jij morgen ergens anders kunt werken voor vijf keer het salaris, blijf jij geen jaar bij je huidige werkgever omdat je een contract getekend hebt. Dan stap je naar de rechter.
In het voetbal kan het transfersysteem alleen gehandhaafd blijven als het met een zekere redelijkheid wordt toegepast, namelijk als de clubs rekening houden met de wensen van de spelers en geen absurde bedragen eisen. Anders zal het vroeger of later sneuvelen en zullen de spelers behandeld moeten worden als gewone werknemers.
Nu is het dus zover gekomen dat André Ooijer, de meest loyale speler van PSV, van de training wegblijft. Is dat de bedoeling? Telt hij niet als mens, telt alleen het belang van PSV? Laten we hopen dat het een spelletje van PSV is om er nog iets extra's uit te halen, anders zou het wel erg sneu zijn voor Ooijer.

Op PN wordt Ooijer inmiddels uitgemaakt voor loser en 'echte Amsterdammer' (negatief bedoeld). Dat bedoel ik dus. :sad:

Harm

Bericht door Harm » do aug 10, 2006 1:41 pm

joey schreef:
brigade zuid schreef:Vind ik ook. Joey ik vind dat jij altijd zo snel vind dat spelers maar weg mogen. Als het aan jou ligt moet Scheringa ook maar iedereen voor een appel en een ei de deur uitdoen bij AZ. Contract is contract hoor, de spelers hebben het zelf getekend. Het zou mooi zijn voor Ooijer als Psv meewerkt maar als ze dat niet willen omdat ze hem belangrijk vinden dan is dat gewoon dikke pech voor Ooijer en dan moet ie niet gaan lopen piepen en een training overslaan.
Weet je wat het is? Het transfersysteem is fundamenteel fout. Als jij morgen ergens anders kunt werken voor vijf keer het salaris, blijf jij geen jaar bij je huidige werkgever omdat je een contract getekend hebt. Dan stap je naar de rechter.
In het voetbal kan het transfersysteem alleen gehandhaafd blijven als het met een zekere redelijkheid wordt toegepast, namelijk als de clubs rekening houden met de wensen van de spelers en geen absurde bedragen eisen. Anders zal het vroeger of later sneuvelen en zullen de spelers behandeld moeten worden als gewone werknemers.
Nu is het dus zover gekomen dat André Ooijer, de meest loyale speler van PSV, van de training wegblijft. Is dat de bedoeling? Telt hij niet als mens, telt alleen het belang van PSV? Laten we hopen dat het een spelletje van PSV is om er nog iets extra's uit te halen, anders zou het wel erg sneu zijn voor Ooijer.

Op PN wordt Ooijer inmiddels uitgemaakt voor loser en 'echte Amsterdammer' (negatief bedoeld). Dat bedoel ik dus. :sad:
Ooijer is een geweldige speler en ook een echte PSV'er geworden, maar het wegblijven van de training is gewoon zo'n domme zet. Dan weet je dat de hersenlozen dit gaan roepen. En misschien heeft hij het daarom ook wel gedaan. :sad:

Denk je echt dat dit het proces vergemakkelijkt?

343

Bericht door 343 » do aug 10, 2006 1:46 pm

Ye' Mighty Oak schreef:Denk je echt dat dit het proces vergemakkelijkt?
Niet voor Psv. Wel voor Ooijer. :yes:

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » do aug 10, 2006 1:50 pm

343 schreef:
Haal die glimlach van je gluiperige smoel af, joh! Dit vindt-ie gewoon nog lekkerder dan dat Ajax gisteren gewonnen heeft. :D

Harm

Bericht door Harm » do aug 10, 2006 1:51 pm

Niet voor Westerhof hoor, volgens mij is dat zo iemand die zich hierdoor juist gesterkt voelt in zijn opvatting

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » do aug 10, 2006 1:53 pm

joey schreef:Telt hij niet als mens, telt alleen het belang van PSV?
In die zin dat het PSV belang groter en belangrijker is dan het belang van een eenling als Ooijer.

343

Bericht door 343 » do aug 10, 2006 2:00 pm

Bertje schreef:Haal die glimlach van je gluiperige smoel af, joh! Dit vindt-ie gewoon nog lekkerder dan dat Ajax gisteren gewonnen heeft. :D
:D :drecul2: Je kent me al goed, Bertje. Ik vind een overwinning van AJAX altijd mooier dan een nederlaag van Psv. Ik ben geen Feyenoorder.
Maar ik kan een glimlach niet onderdrukken, nee.
Ye' Mighty Oak schreef:Niet voor Westerhof hoor, volgens mij is dat zo iemand die zich hierdoor juist gesterkt voelt in zijn opvatting
Ja, ik denk niet dat Westerhof eieren voor zijn geld kiest. Dus een soap is in de maak. (is het nu al)
(je hebt pm, YMO)

joey
Erelid

Bericht door joey » do aug 10, 2006 2:06 pm

Ye' Mighty Oak schreef: Denk je echt dat dit het proces vergemakkelijkt?
Ja. Als Ooijer zegt met evenveel plezier bij PSV te blijven, zoals de supporters van hem verwachten, dan doet PSV geen eurocent van de vraagprijs af. PSV wil Ooijer immers niet kwijt. Door weg te blijven van de training maakt Ooijer duidelijk dat het hem menens is.

Henk de Gier
Contacteer:

Bericht door Henk de Gier » do aug 10, 2006 2:35 pm

Bertje schreef:
343 schreef:
Haal die glimlach van je gluiperige smoel af, joh! Dit vindt-ie gewoon nog lekkerder dan dat Ajax gisteren gewonnen heeft. :D
geef hem eens ongelijk :D
Henk de Gier is geniaal en zijn tijd ver vooruit.
Jöhnk, 29 mei 2006

Baseman

Bericht door Baseman » do aug 10, 2006 3:03 pm

Misschien is Ooijer wel gewoon ziek ?

En het zal ook wel weer toeval zijn dat zondag PSV tegen Ajax speelt en de Telegraaf meteen roept dat Ooijer een breuk aan het forceren is...ik ben geen calimero, maar het valt mij wel op dat de Telegraaf altijd met iets negatiefs komt over PSV zodra ze tegen Ajax spelen.

Maar mocht Ooijer op deze manier een breuk willen forceren, dan zou me dat flink tegenvallen van hem !
Vorig seizoen wilde PSV hem laten gaan als beloning voor bewezen diensten, maar toen kwam hij er zelf niet uit met Schalke. Dan kun je PSV nu niet gaan verwijten dat ze moeilijk doen over een vertrek 9 dagen (!) voor aanvang van de competitie.

Hij gaf notabene vorige week nog aan met plezier te blijven...en de club bepaalt de transfersom, niet de speler.
Maar ik wacht de berichtgeving nog af, misschien is het een storm in een glas water.

joey
Erelid

Bericht door joey » do aug 10, 2006 3:12 pm

Baseman schreef:En het zal ook wel weer toeval zijn dat zondag PSV tegen Ajax speelt en de Telegraaf meteen roept dat Ooijer een breuk aan het forceren is...ik ben geen calimero, maar het valt mij wel op dat de Telegraaf altijd met iets negatiefs komt over PSV zodra ze tegen Ajax spelen.
:shock: Had ik niet van jou verwacht, zo'n uitspraak. :aai:

Ooijer was er niet, hij had zich blijkbaar ziek gemeld. Dan is de link snel gelegd.Niet alleen de T. meldt het trouwens.

Natuurlijk mag PSV Ooijer aan zijn contract houden, maar wat is wijs? En wat is redelijk? Ja, Ooijer heeft dat contract 'met zijn volle verstand' getekend (die term wordt altijd gebruikt in zulke situaties, 'met zijn volle verstand'), maar hij heeft ook getekend in de veronderstelling dat PSV een menselijke club is die meewerkt als zich een club meldt waar hij dolgraag heen wil. Dat is de impliciete deal. Was dat niet zo, dan zouden spelers nooit lange contracten tekenen.

Gesloten