Feyenoord

Club informatie van de afgelopen seizoenen
Gesloten
joey
Erelid

Bericht door joey » di apr 24, 2007 8:44 pm

Feyenoord is al druk bezig met de toekomst:
Oefenduel tegen Chelsea wordt geschrapt bij kwalificatie voor Intertoto

Indien na de playoffs blijkt dat Feyenoord kwalificatie voor Europees voetbal moet afdwingen via de Intertoto datn zal een deel van de voorbereiding omgegooid moeten worden. Feyenoord liet weten dat het oefenduel Feyenoord-Chelsea dan in ieder geval geschrapt zal gaan worden.

FN

Ach, ach.... :aai: :D
Het stinkt aan alle kanten!

joey
Erelid

Bericht door joey » wo apr 25, 2007 10:30 pm

'Feyenoord in onderhandeling over komst 28-jarige Magrão'

BRON: Jornal da Tarde

Volgens de Braziliaanse krant Jornal da Tarde is Feyenoord in onderhandeling met de Japanse club Yokohama Marinos over een transfer van de Braziliaanse middenvelder Magrão. De 28-jarige middenvelder, niet te verwarren met de jonge Magrão die Feyenoord eerder onder contract had, speelt momenteel op huurbasis voor het Braziliaanse Corinthians. Daar moest hij de Argentijn Mascherano vervangen. Corinthians vond de komst van Magrão destijds een voorwaarde voordat het meewerkte om Mascherano te laten gaan.
Corinthians zou de speler graag behouden, maar bevindt zich in financiële problemen. De club voldeed nog maar de helft van de afgesproken huursom aan de Japanners. Yokohama Marinos liet weten het zat te zijn en de speler weg te gaan halen bij Corinthians. Zelf zou hij daar graag willen blijven. Hij heeft al aangegeven absoluut niet te zullen terugkeren naar Japan.
FN

Corinthians in financiële problemen? Ik dacht dat die geld als water hadden?

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » wo apr 25, 2007 10:33 pm

Heeft Fnoord geen financiele problemen dan? :confused:

Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » wo apr 25, 2007 10:34 pm

Deze club zit nu in hetzelfde vaarwater als Ajax; pas op de laatste speeldag van de reguliere competitie de 5e plaats kunnen veilgstellen. Ik hoop dat ze vervolgens niet dezelfde weg als Ajax gaan, in de play-offs.
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

joey
Erelid

Bericht door joey » wo apr 25, 2007 10:52 pm

Je weet het nooit, maar ik geloof niet dat Feyenoord de kwaliteit heeft voor een stunt.

Even afkloppen. :blush:

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » do apr 26, 2007 1:36 am

Van wat ik zo lees bakt hij er helemaal niets meer van bij Corinthians. Die zal dus wel niet komen.

El Clavo
AT Toto winner 08/09

Bericht door El Clavo » do apr 26, 2007 7:44 am

Of juist wel ;)

Michael_B

Bericht door Michael_B » do apr 26, 2007 11:24 am

joey schreef:

BRON: Jornal da Tarde

Volgens de Braziliaanse krant Jornal da Tarde is Feyenoord in onderhandeling met de Japanse club Yokohama Marinos over een transfer van de Braziliaanse middenvelder Magrão. De 28-jarige middenvelder, niet te verwarren met de jonge Magrão die Feyenoord eerder onder contract had, speelt momenteel op huurbasis voor het Braziliaanse Corinthians. Daar moest hij de Argentijn Mascherano vervangen. Corinthians vond de komst van Magrão destijds een voorwaarde voordat het meewerkte om Mascherano te laten gaan.
Corinthians zou de speler graag behouden, maar bevindt zich in financiële problemen. De club voldeed nog maar de helft van de afgesproken huursom aan de Japanners. Yokohama Marinos liet weten het zat te zijn en de speler weg te gaan halen bij Corinthians. Zelf zou hij daar graag willen blijven. Hij heeft al aangegeven absoluut niet te zullen terugkeren naar Japan.
FN

Corinthians in financiële problemen? Ik dacht dat die geld als water hadden?
Tja, ook zo'n ex MSI clubje. Misschien gaat PSV dezelfde kant op... Fun while it lasts!
Face your fears and live your dreams, No Fear

jabu

Bericht door jabu » do apr 26, 2007 12:16 pm

Thomas schreef:
Van wat ik zo lees bakt hij er helemaal niets meer van bij Corinthians. Die zal dus wel niet komen.
Steef is daar toch Hoofdscout Zuid-Amerika. Ik neem aan dat hij over deze transfer dan ook wel zijn advies zal uit moeten brengen.

Ik heb trouwens een gratis tip voor Feyenoord om die gatenkaas achterin van wat kwaliteit en ervaring te voorzien. Ga eens lang in Liverpool en vraag hoe het Hyypiä daar bevalt nu Agger zijn plaats heeft ingenomen. Hij zou Vlaar wel het nodige kunnen leren.

Aristides

Bericht door Aristides » do apr 26, 2007 2:00 pm

Ik heb trouwens een gratis tip voor Feyenoord om die gatenkaas achterin van wat kwaliteit en ervaring te voorzien. Ga eens lang in Liverpool en vraag hoe het Hyypiä daar bevalt nu Agger zijn plaats heeft ingenomen. Hij zou Vlaar wel het nodige kunnen leren.
ja, laten we gratis adviezen geven.

Ik beveel aan: ronaldinho, die zal toch uitgekeken zijn op dat Spaanse voetbal en weer een kampioenschap?

chelsea na het winnen van de cl, want wat voor eer valt er dan nog te behalen?

Die Magrao naar feyenoord? Ze zijn wel met een jonge verdediger uit Zuid-Amerika bezig, een naam heb ik niet (misschien de berichten van steef lezen), maar goedkoop zijn die echt niet.
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

jabu

Bericht door jabu » do apr 26, 2007 4:05 pm

Demosthenes schreef:
ja, laten we gratis adviezen geven.

Ik beveel aan: ronaldinho, die zal toch uitgekeken zijn op dat Spaanse voetbal en weer een kampioenschap?
Ik hoop dat je hem zelf wel grappig vindt.

Aristides

Bericht door Aristides » do apr 26, 2007 4:16 pm

Ja

Niet zo snel boos worden; feyenoord krijgt (net als Ajax, denk ik) ieder dag welgemeende adviezen :D

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » do apr 26, 2007 6:26 pm

En Van Hanegem wordt andermaal gepushed:
'Waarom De Kromme hekel heeft aan Bosz'

23/4/2007 8 :01

Voetbal- en mediaman Willem van Hanegem laat er in zijn AD-column en bij Voetbal Insite geen misverstand over bestaan: hij wil niets te maken hebben met de technisch manager van Feyenoord. Voor Peter Bosz is dat vervelend, want de woorden van De Kromme hebben impact. Als we voor RTL7 een wedstrijd bezoeken, ben ik altijd blij als ik er zonder draai om mijn oren van boze supporters af kom, maar Van Hanegem wordt overal in het land met open armen ontvangen. De man is mateloos populair, een klassieke volksheld. Zijn antipathie jegens Bosz komt uit zijn hart, al moet hij zich wel realiseren dat hij met zijn opmerkingen stemming kweekt onder de supporters. Feyenoord stond toe dat diezelfde aanhangers voorzitter Jorien van den Herik wegstuurden. Het Legioen voelt zich machtig. Zodra Bosz de Kop van Jut wordt, betekent dat het eind van zijn carrière in Rotterdam-Zuid.
De technisch manager spreekt geen voetbaltaal, hij brengt zijn voetbalvisie als wetenschap. Hij dacht met een op schrift gestelde toekomstvisie alle monden te snoeren, maar overschatte zichzelf of onderschatte het publiek. Zijn rapport was één aaneenschakeling van clichés. Bosz trapte louter open deuren in en zijn huisvlijt kan voor kennisgeving worden aangenomen. Verder ziet het publiek hem als de sprekende pop van adviseur Wim Jansen. Mister Feyenoord praat veel in achterkamertjes, maar weigert zijn technische adviezen publiekelijk te verdedigen of uit te leggen, waardoor het vertrouwen in hem snel afneemt. Jansen en Bosz hebben het moeilijk, want ze moeten beleid voeren zonder budget.

Van Hanegem moet niets van Bosz hebben. Over Jansen laat hij zich wat diplomatieker uit, maar hij wantrouwt zijn voormalige medespeler wel. Toen Van Hanegem trainer was in De Kuip, was Jansen technisch directeur. Die vond dat zijn trainer Feyenoord te aanvallend liet voetballen, Jansen hield er een andere voetbalvisie op na. Bosz was het destijds als speler roerend eens met zijn technisch directeur. Om de zaak te forceren nam Bosz zijn boezemvriend Ted van Leeuwen, destijds journalist bij Voetbal International en nu technisch directeur van AGOVV Apeldoorn, in vertrouwen. Even later schreef Van Leeuwen een genadeloos artikel over de werkwijze van trainer Van Hanegem. Toen ik Van Leeuwen naar zijn bronnen vroeg, verzekerde hij me dat vijf Feyenoord-voetballers het hadden bevestigd. Van Hanegem overleefde het mes in zijn rug en de spelers ontkenden alle betrokkenheid. Vervolgens stapte Jansen naar voorzitter Van den Herik met de boodschap dat Van Hanegem moest worden ontslagen. Van den Herik liet zijn technisch directeur weten dat het diens verantwoordelijkheid was. Als Jansen het noodzakelijk vond, moest hij de succesvolle trainer maar ontslaan. Jansen wilde echter dat de voorzitter dit klusje klaarde. Toen Van den Herik dat weigerde, stapte Jansen op. Enige tijd later begreep ik pas dat er een spelletje was gespeeld. Jansen, Bosz en Van Leeuwen waren dikke maatjes en hadden dagelijks contact als leden van een investeringsclubje onder leiding van ex-voetballer Nico Kunst. Dat is de reden dat Van Hanegem nooit meer iets met Bosz te maken wil hebben en dat Jansen nooit meer een vriend van hem wordt.

In zijn hart zou Van Hanegem dolgraag aan de slag gaan bij zijn favoriete club. De voorzitter werd weggepest, zijn opvolger Gerard Kerkum liet de preses van de plaatselijke hockeyclub overhaast een nieuwe raad van commissarissen samenstellen. Hans Blankert belde snel een paar relaties die hijgerig op het pluche plaatsnamen, maar niet geremd worden door enige kennis van voetbalzaken. Voor de potentiële geldschieters is dat een reden voorlopig in de wachtkamer plaats te nemen. Er gebeurt dus niets in De Kuip. Er ligt een toekomstvisie die bol staat van de gebakken lucht en het gemor onder de emotionele achterban neemt na de beschamende nederlaag tegen Heracles Almelo toe. Kerkum, Bosz, Jansen en commercieel manager Chris Woerts missen het charisma om geloofwaardig over te komen bij de supporters.

Sinds Van Hanegem te gast was bij de Business Club weet die belangrijke en invloedrijke stroming wie het gezicht van Feyenoord moet worden om de teloorgang een halt toe te roepen. Van Hanegem tijdens zijn charmeoffensief in het Maasgebouw: 'Feyenoord blijft voor mij een geweldige club, dat weet iedereen. Daarom vinden sommigen het gek dat ik zo kritisch ben op de club. Maar dat komt juist doordat ik van Feyenoord hou. Het doet pijn dat het nu niet goed gaat en dan reageer je je af. Het wemelt van de verontruste supporters. Ik krijg thuis uit heel het land e-mails van teleurgestelde mensen die begaan zijn met hun club.'

Willem van Hanegem werd op 20 februari 1944 als zevende kind van Jacobus van Hanegem en Anna van Grol in het Zeeuwse Breskens geboren. Dankzij voetbalhistoricus Matty Verkamman weten we dat de familie Van Hanegem tijdens het bombardement op 11 september 1944 acht familieleden verloor. Onder de slachtoffers bevonden zich Willems tienjarige broer Izaak en zijn vader. Vader en zoon Van Hanegem werden vlak bij het geboortehuis van Willem, Papendrecht 9, verrast door de bommen. Na de oorlog maakte moeder Van Hanegem kennis met Gerrit Lubbers die namens het aannemingsbedrijf Panagro aan de opbouw van Breskens meewerkte. Op 26 mei 1946 vestigden moeder Van Hanegem en stiefvader Lubbers zich met de kinderen in de Utrechtse volkswijk Oudwijk, waar Willem opgroeide. Een huwelijk is altijd uitgebleven, maar Gerrit Lubbers werd een echte tweede vader voor het gezin. 'Die man heeft zich voor ons een slag in de rondte gewerkt', zegt Willem. Uit respect vernoemde hij zijn oudste zoon, Gert, naar zijn tweede vader. Van Hanegem heeft pas op latere leeftijd gehoord dat zijn echte vader tijdens het bombardement van Breskens om het leven is gekomen.

Ik heb Van Hanegem de afgelopen jaren goed leren kennen, niets menselijks is hem vreemd. Mensen die hij mag, beschermt hij. Anderen krijgen met een satanisch genoegen een schop na. En hij vertoont af en toe rancuneuze trekjes. Maar een zeldzame combinatie van voetbalkennis en uitstraling maken van hem een unieke persoonlijkheid. Hij is geen ideale hoofdtrainer voor Feyenoord, dan moet hij een regelneef naast zich hebben, Van Hanegem is ook geen geschikte technisch directeur. Hij kan wel het gezicht, de baas van Feyenoord zijn. Van Hanegem is de absolute volksheld van Nederland. De supporters adoreren hem, sponsors eten uit zijn hand en hij is de troetelbeer van de media. Iedere morgen rijdt hij vanuit zijn woonplaats Overveen naar de golfcourse. Hij heeft dit jaar een handvol aanbiedingen gehad, maar hij heeft zijn prijs en moet er een goed gevoel bij hebben.

Ik zou het vreselijk vinden als hij niet meer aanschuift bij Voetbal Insite, maar ik vind het tevens een verlies voor de voetballerij dat Van Hanegem zijn tijd doodt met golfen en babbelen in een praatprogramma over voetbal. Hij heeft zóveel krediet en kennis dat hij waarschijnlijk de enige is die het zieltogende Feyenoord door deze moeilijke periode kan loodsen. Ik denk dat hij zelfs bereid is op de fiets naar Rotterdam-Zuid te gaan als hij zijn grote liefde kan redden. De naam voor zijn functie is niet relevant. Ik weet zeker dat de spelers, de technische staf, de supporters, sponsors en geldschieters zijn komst toejuichen. En de anderen hebben geen recht van spreken.

Johan Derksen
vi.nl

jabu

Bericht door jabu » do apr 26, 2007 10:08 pm

Demosthenes schreef:
Ja

Niet zo snel boos worden; feyenoord krijgt (net als Ajax, denk ik) ieder dag welgemeende adviezen :D
Ongetwijfeld. Misschien had ik het dan anders moeten verwoorden. Mij lijkt Hyypiä een prima en wellicht ook haalbare versterking voor Feyenoord!

Aristides

Bericht door Aristides » vr apr 27, 2007 10:18 pm

Mij lijkt Hyypiä een prima en wellicht ook haalbare versterking voor Feyenoord!
Ik weet niet hoe oud deze Fin is, maar ik denk dat hij in Engeland meer kan verdienen dan bij feyenoord en dat hij, als hij wil afbouwen, misschien beter eerst naar Finland kan gaan. :icon_mrgreen.gif:

joey
Erelid

Bericht door joey » vr apr 27, 2007 10:19 pm

Nog een welgemeend advies voor Feyenoord, in dit geval van Hugo Borst:

Adriaanse is de aangewezen man voor Feyenoord

Volgens mij leeft iedereen die een beetje begaan is met voetbal in de veronderstelling dat Co Adriaanse een doorlopend contract heeft bij een voetbalclub in Oekraïne. Dat is niet zo. Co gaat er over een paar weken mee stoppen. Da’s heel goed nieuws voor twee tobbende clubs in Nederland, lijkt mij tenminste.

In principe gaat hij eens lekker lang vakantie houden. Tenzij er een club belangstelling toont natuurlijk. De cruciale vraag de komende weken wordt: welke Koeman zou Co Adriaanse moeten aflossen? Erwin of Ronald?

De broers zijn nog in dienst bij, achtereenvolgens, Feyenoord en PSV, maar zijn niet te benijden. Ik zag Martin, hun vader, deze week bij Pauw Witteman zitten en had met hem te doen. Nu heb ik een tic als het gaat om de band tussen vaders en zonen. Natuurlijk hoeven we geen medelijden te hebben met gezonde, volwassen mannen in bonis, en voetbaltrainers are hired to be fired, maar toch.

Mocht Ronald Koeman zich met PSV alsnog plaatsen voor de Champions League - ja, ik ga er vanuit dat AZ landskampioen wordt - moet ik nog zien of hij niet wordt ontslagen. Interim-voorzitter Schuitema beluisterend, vrees ik het ergste. Is dat - mogelijke - ontslag terecht?

In het verleden ben ik erg kritisch geweest op de Ajax-trainer Ronald Koeman, vooral met betrekking tot zijn aankoopbeleid en diens omgang met Sneijder en Van der Vaart. Terwijl hij eigenlijk best goed presteerde: twee keer kampioen én de kwartfinale van de Champions League. Ik meende dat hij ervaring had opgedaan bij Benfica en PSV, wijzer was geworden, en, heel raar misschien, dat denk ik nu eigenlijk nog.

Maar na de winterstop ging er iets gruwelijk mis in Eindhoven. Er kwam geen spits bij, een talentvolle middenvelder werd verhuurd aan FC Twente, en de rupsbanden van de tank gingen kapot. PSV kwam in een vrije val terecht en eens te meer bleek dat spelers veel belangrijker zijn dan een trainer. Luque, Aissati en Alex hadden PSV al weken geleden de titel bezorgd.

Ik hoor en lees nu dat de spelers niet blij zijn met Ronald Koeman. Zo gaat het altijd als er wordt verloren. Maar het verbaast me ook weer niet. Ronald is zakelijk, niet warm. Hij zei laatst bij Studio Voetbal meer bij PSV dan bij Ajax te passen. Qua speelstijl misschien wel, maar bij de familieclub PSV moet je een pater familias kunnen zijn. Ja, Guus Hiddink is dat wel. Hij raakt zijn spelers aan, vooral degenen die onzeker zijn, uit vorm. Ronald Koeman heeft die gave niet en zal die ook nooit krijgen.

Daarom ben ik ook van mening dat Co Adriaanse niet zijn ideale opvolger is. Ook Co is een afstandelijke man. Jan Reker, de nieuwe algemeen directeur van PSV, heeft overigens wel een goede band met Co, en het zou me niets verbazen als er al een vrijblijvend telefoontje is gepleegd vanuit Eindhoven.

Als oefenmeester en coach is hij er natuurlijk absoluut geschikt voor, hij maakte FC Porto ook kampioen, maar Co is mijns inziens de aangewezen man voor Feyenoord.

Ja, ik ga er vanuit dat Feyenoord als zesde eindigt. De Champions League is een utopie, de kans is groot dat er helemaal geen Europees voetbal wordt gespeeld volgend seizoen. Voor Erwin Koeman zal er dan geen draagvlak meer zijn om te blijven. Of hij gooit het bijltje er zelf bij neer of zijn contract wordt ontbonden. Zo zal het wel gaan, de komende weken. Zo zou het ook móeten gaan. Helemaal opnieuw beginnen.

Het goede nieuws van gisteren was de bekendmaking dat Peter Vogelzang interim-manager wordt. Een sterke persoonlijkheid, die de club autoritair zal gaan leiden.

Het slechte nieuws is: hij blijft maar een halfjaar (en gaat op zoek naar de nieuwe algemeen directeur). Doodzonde. Vogelzang moet het drie jaar doen én hij moet de strenge Co Adriaanse ogenblikkelijk aanstellen voor zo’n periode. (Opdracht: eerste jaar niet degraderen, tweede jaar linker rijtje, derde jaar pas meedoen om de titel.)

En Wim Jansen dan?, zegt u. Die zal toch ook het beste voor hebben met de club die hij voor 2½ ton dient? Nou dan. Peter Bosz? Die gaat scouten of zo. Peter Vogelzang en Co Adriaanse, die moeten het gaan doen. Feyenoord heeft een harde hand nodig. En visie. En geduld.
AD

Aristides

Bericht door Aristides » vr apr 27, 2007 11:52 pm

[quote :icon_mrgreen.gif: "]In goed overleg enz. enz.

Over een jaar horen we dat erwin koeman gewoon doorbetaald krijgt t/m 2009 (zijn contract loopt toch t/m 2009?).

Olde Riekerink weg uit de Oekraïne? Ko A. volgend jaar trainer van feyenoord, zijn ultieme wraak en eindelijk steun van vi.[/quote]

Bericht hierboven is van 15 april!

Dit keer is het AD er snel bij! :icon_mrgreen.gif:

De enige reden waarom Co nog niet komt is: geld (zie ergens een bericht van ene Demosthenes); hij wil de strijd met Ajax en AZ aangaan, deels uit rancune (Ajax) deels uit bevestiging van zijn kwaliteiten.

De contacten met Arsenal zijn nog steeds goed, maar leveren (nog?) geen geld/spelers op. Ik denk dat het feyenoord nu niet meer uitmaakt waar dat geld vandaan komt, Willem H. of de Russische maffia!

jabu

Bericht door jabu » za apr 28, 2007 7:58 am

Bosvelt praat met Feyenoord
door onze Telesportredactie

HEERENVEEN - Feyenoord heeft Paul Bosvelt (37) gepolst om na zijn actieve carrière aan de slag te gaan in De Kuip. "Ik heb met Chris Woerts gesproken", zei de middenvelder van Heerenveen gisteren na de training. Het onderhoud tussen Woerts en de oud-Feyenoorder is pikant, omdat Heerenveen en Feyenoord morgen in een rechtstreeks duel uitmaken wie in de play-offs voor de voorronde van de Champions League uitkomt. "Die wedstrijd winnen, is nu het enige dat telt", benadrukte Bosvelt dan ook.

De oud-international noemt de 'clash' in het Abe Lenstra Stadion in vele opzichten bijzonder. "De competitieleider heeft het mooi gepland, dat ik de laatste officiële competitiewedstrijd van mijn loopbaan tegen mijn oude club Feyenoord speel. En dat ook nog eens met de club (Heerenveen), waartegen ik in mijn Go Ahead Eagles-tijd in het betaalde voetbal debuteerde."

Volgens de Achterhoeker is Heerenveen morgen favoriet. "En daar schuilt een groot gevaar in. Iedereen gaat ervan uit dat wij wel even vijfde worden. Maar Feyenoord is beter gewend om met druk om te gaan dan wij. Als we ons plaatsen voor Europees voetbal, is dat een topprestatie." Bosvelt volgt Feyenoord nog op de voet. "Het is vervelend om te zien dat het zo slecht gaat. Dat de spelers worstelen om vijfde te worden en ook nog achtste kunnen eindigen, is Feyenoord onwaardig. Maar hoe hard het ook klinkt: met Heerenveen moéten we daar nu van profiteren."

Hoe zijn leven er na dit seizoen uitziet, weet hij nog niet. "Ik heb ook met Heerenveen-voorzitter Koos Formsma gesproken en zet binnenkort alles rustig op een rijtje. Het zou ook nog iets buiten het voetbal kunnen worden."

joey
Erelid

Bericht door joey » za apr 28, 2007 8:49 am

Demosthenes schreef:De enige reden waarom Co nog niet komt is: geld (zie ergens een bericht van ene Demosthenes); hij wil de strijd met Ajax en AZ aangaan, deels uit rancune (Ajax) deels uit bevestiging van zijn kwaliteiten.

Ik denk dat Adriaanse dolgraag wil, Demo. Dit zegt zijn vriend Lowie van G. in het AD:

,,Feyenoord heeft veel potentie en ik dicht Co heel veel kwaliteiten toe. Er is veel gebeurd bij Feyenoord. Je moet er nu iemand neerzetten die visie heeft en die zijn visie kan handhaven. Die zijn er niet zoveel, maar Co is wel zo iemand. Alleen moet je dan kijken of die visie bij de club past. Dat weet ik niet. Ik ben geen Feyenoord-kenner. Ik weet niet hoe men daar denkt en voelt. En Co is natuurlijk wel iemand die uit het Amsterdamse komt. Maar ja, hoe lang zijn Peter Bosz, Onno Jacobs en Chris Woerts bezig? Moeten ze dan nu al weg? Dat vraag ik me af. Een groot deel van wat er bij Feyenoord gebeurt, is nog de vrucht van Van den Heriks beleid.’’
Van Gaal zegt echt niet zomaar wat.

999

Bericht door 999 » za apr 28, 2007 9:26 am

FEYENOORD BOUWT AAN TOEKOMST

ROTTERDAM, zaterdag

Feyenoord heeft de bestuurlijke hervorming onder leiding van de commissie-Kerkum afgerond. De raad van commissarissen ondertekende gistermiddag in De Kuip de statuten die de nieuwe organisatiestructuur bekrachtigen. Met het nieuwe bestuurlijke model wil Feyenoord meer duidelijkheid over de clubleiding geven, meer stabiliteit tussen clubcultuur en gezonde financiering creëren en meer openheid en betrokkenheid richting de aanhang bieden. „Feyenoord is met deze nieuwe structuur sterker en weerbaarder geworden”, aldus oud-voorzitter Gerard Kerkum, die tot de zomer als president-commissaris fungeert. Daarna wordt hij opgevolgd door de huidige commissaris Dick van Well.

Peter Vogelzang (62) maakt zich de komende vijf maanden als interim-manager sterk voor Feyenoord. De voormalige chef de mission van de Nederlandse olympische ploeg tijdens de Zomerspelen van Athene 2004 is als gedelegeerd commissaris toegetreden tot de nieuwe bestuurlijke top van de Rotterdamse volksclub. Vogelzang is voor een periode van vijf maanden het eerste aanspreekpunt voor directie en commissarissen van Feyenoord. Hij moet onder meer de huidige drukbezette directieleden Onno Jacobs en Chris Woerts gaan ontlasten.

Vogelzang gaat formeel op 14 mei aan de slag in zijn nieuwe functie. De voormalige korpschef van de politie in Utrecht blijft lid van de raad van toezicht van de KNVB. Hij stapt 1 oktober weer op bij Feyenoord. „Ik vind het een uitdaging om sturing te geven aan het nieuwe Feyenoord. Het gaat om een overbruggingsperiode, die moet leiden tot nieuwe successen. Feyenoord hoort aan de top.”

De komende maanden gaat Vogelzang ook op zoek naar een algemeen directeur. „Hij moet bij de club passen, maar hij moet ook over veel kwaliteit beschikken. Het is in het belang van het gehele Nederlandse voetbal dat het weer goed gaat met Feyenoord.”

Naast Vogelzang treedt ook Boudewijn Poelmann toe tot de raad van commissarissen. Met de uitgifte van certificaten van aandelen en met de oprichting van een spelersfonds wil Feyenoord dit jaar ook nieuwe geldbronnen aanboren. Daarbij richt de club zich op het grootkapitaal. Investeerders kunnen voor 250.000 euro deelnemen in het spelerfonds. Bij transfers van de betrokken spelers kunnen de financiers op 25 procent van de afkoopsom rekenen, 75 procent is voor de club. Feyenoord hoopt hiermee tenminste 6 miljoen euro uit de markt te halen. Het aandelenplan moet 20 miljoen euro opleveren.
De T.
Blij met de punten ...

Aristides

Bericht door Aristides » za apr 28, 2007 9:42 am

Feyenoord hoopt hiermee tenminste 6 miljoen euro uit de markt te halen. Het aandelenplan moet 20 miljoen euro opleveren.
Een paar jaar geleden kwam er een soort obligatie/lening, die leverde maar weinig op. Er werd gedacht aan ruim ƒ 100.000.000 (voor de jongeren: € 45.000.000), maar zowel het zakenleven als de supporters hadden er geen trek in.

Supporters hadden een paar maanden geleden ook geen zin om op te draaien voor de boete. Laten we niet vergeten dat de gemiddelde Rotterdammer arm is en dat veel kapitaal in de haven ondertussen vreemd (lees o.a. Chinees) kapitaal is en daar is toch wat minder belangstelling voor deze vorm van filantropie.

Het verhaal dat 1.000.000.000 Chinezen 's nachts naar feyenoord kijken is leuk voor de fans in Rotterdam e.o., maar zie het "verhaal-Korea".

Ik ben benieuwd waar feyenoord geld vandaan haalt, ze rekenen nog steeds op Engels kapitaal (of Amerikaans?)

Aanvulling na het lezen van de papieren NRC van vandaag
Bouwer Van Well heeft het over de 46.000 bezoekers die er zondags zijn, terwijl iedereen weet dat de aantallen die in de krant staan nauwelijks worden gehaald.

Directeur Jacobs over het binnenhalen van geld:
"En daarbij kan ik niets uitsluiten. Stel dat hier morgen een rijke Rus of Arabier 200 miljoen euro biedt en in ruil daarvoor een plaatsje in de raad van commissarissen wil. ik pak direct een stoele voor hem, maar de kans dat het gebeurt lijkt me niet groot".

De conclusie dat feyenoord in de ogen van de huidige leiding 225 miljoen euro waard is, mag wat Jacobs betreft gerust worden getrokken"

Jacobs geeft toe dat er in 1999 weinig geld is opgehaald: supporters: ± 3,6 miljoen euro, het bedrijfsleven ± 2,3 miljoen euro.

Die 225 miljoen snap ik niet, feyenoord heeft volgens mij geen kapitaal in het stadion, de grond, m.a.w. dat zou de waarde van de spelers zijn? Wie denkt te weten hoe feyenoord aan dit bedrag komt?

joey
Erelid

Bericht door joey » za apr 28, 2007 10:44 am

Geen idee, lijkt me uit de lucht gegrepen. Voorlopig moet er een hoop geld bij.

Zegt genoeg dat ze een Abra met open armen zullen verwelkomen. En het zegt ook genoeg dat die zich niet aandient.

999

Bericht door 999 » za apr 28, 2007 11:11 am

200 miljoen voor een plaatsje in de raad van commissarissen, bedoelt ie niet 2 miljoen ..
Blij met de punten ...

Lionel

Bericht door Lionel » za apr 28, 2007 11:38 am

200 miljoen Arabische kamelenmelk misschien
IK GELOOF!!!!!!

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » za apr 28, 2007 11:56 am

Gemiddeld genomen is iemand die ontzettend rijk is aan dat geld gekomen door slim te handelen. 200 miljoen investeren in een club als Feyenoord past wat mij betreft niet helemaal in dat plaatje.

Gesloten