PSV 2008 - 2009

Club informatie van de afgelopen seizoenen
Gesloten
Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » ma jan 19, 2009 12:43 pm

Toivonen is een (volgens PSV goede) spits.

joey
Erelid

Bericht door joey » ma jan 19, 2009 12:46 pm

Toivonen is meer een schaduwspits, heb ik begrepen. Bovendien is hij niet meer dan een talent.

PSV gaat volgend seizoen CL missen. Dat wordt een hele klap.
Het stinkt aan alle kanten!

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » ma jan 19, 2009 12:49 pm

Op PSVtv noemt hij zichzelf een striker.

Dat wordt inderdaad een klap. De financiele huishouding is ingericht naar CL-maatstaven.

joey
Erelid

Bericht door joey » ma jan 19, 2009 12:51 pm

We wachten er al jaren op. Het beleid van PSV was een vorm van Russische roulette.
Alles zal ervan afhangen of ze Affelay voor een groot bedrag kunnen verpatsen. Anders hebben ze ook komende zomer geen cent te makken en raken ze in een neerwaartse spiraal.

De vraag is: pikken de supporters van PSV dit nog lang? Die zijn zó verwend geweest.

Rooie

Bericht door Rooie » ma jan 19, 2009 12:54 pm

Zien jullie Affelay voor een hoog bedrag vertrekken? Ik vind hem dit seizoen weinig opvallen, al brengt hij soms wel wat extra's. De pech voor PSV is dat spelers in een slecht-draaiend elftal vaak ook voor minder geld vertrekken.

joey
Erelid

Bericht door joey » ma jan 19, 2009 1:04 pm

Afellay heeft de naam en is international bovendien. Maar je hebt gelijk, Afellay moet nu wel presteren.

Ik denk dat deze ontwikkeling onvermijdelijk was. Ze móesten saneren.

Frank

Bericht door Frank » ma jan 19, 2009 1:22 pm

joey schreef:We wachten er al jaren op. Het beleid van PSV was een vorm van Russische roulette.
Alles zal ervan afhangen of ze Affelay voor een groot bedrag kunnen verpatsen. Anders hebben ze ook komende zomer geen cent te makken en raken ze in een neerwaartse spiraal.

De vraag is: pikken de supporters van PSV dit nog lang? Die zijn zó verwend geweest.
Wat valt er niet te pikken? Het is toch logisch dat dit gebeurt, mijns insziens is die neerwaartse spiraal al een paar jaar aan de gang en is PSV alleen maar kampioen geworden omdat de concurrentie (inclusief Ajax) (veel) slechter was.

Het zal nu een paar seizoenen minder gaan, en daarna worden ze weer gewoon kampioen , vergelijk het maar een beetje met de seizoenen '92-'93 t/m '95-'96.

Het enige wat me tegen zou vallen is als ze niet minimaal 3e zouden worden. Ik weet niet precies meer hoelang geleden het is geweest dat PSV niet bij de eerste drie geeindigd is.

Hoe is dat spreekwoord ook al weer: "what goes up, must come down" of zo iets?

joey
Erelid

Bericht door joey » ma jan 19, 2009 1:28 pm

Frank schreef:Wat valt er niet te pikken? Het is toch logisch dat dit gebeurt, mijns insziens is die neerwaartse spiraal al een paar jaar aan de gang en is PSV alleen maar kampioen geworden omdat de concurrentie (inclusief Ajax) (veel) slechter was.

Het zal nu een paar seizoenen minder gaan, en daarna worden ze weer gewoon kampioen , vergelijk het maar een beetje met de seizoenen '92-'93 t/m '95-'96.
Vind ik ook, maar een bezoek aan PN is genoeg om te constateren dat het verwachtingspatroon van de aanhang veel te hoog ligt. Supporters hebben de neiging om alles prachtig te vinden, zolang er maar gepresteerd wordt. Zwart geld, dubieuze transferpraktijken, schulden maken, het maakt allemaal niet uit. PSV heeft een paar keer goed gegokt met mega-investeringen (Ronald, RVN), maar op den duur kun je niet op die manier een begroting opkrikken.
Gezien de begroting kan PSV niet zonder CL, dat is uiteraard onverantwoord beleid. Vroeger of later mis je een keer (of twee, of drie) CL en dan zit je.
Het enige wat me tegen zou vallen is als ze niet minimaal 3e zouden worden. Ik weet niet precies meer hoelang geleden het is geweest dat PSV niet bij de eerste drie geeindigd is.
Derde of vijfde maakt niets uit, Frank. PSV moet bij de eerste twee eindigen.

Harm

Bericht door Harm » ma jan 19, 2009 1:47 pm

Frank schreef:
joey schreef:We wachten er al jaren op. Het beleid van PSV was een vorm van Russische roulette.

Wat valt er niet te pikken? Het is toch logisch dat dit gebeurt, mijns insziens is die neerwaartse spiraal al een paar jaar aan de gang en is PSV alleen maar kampioen geworden omdat de concurrentie (inclusief Ajax) (veel) slechter was.

Hoe is dat spreekwoord ook al weer: "what goes up, must come down" of zo iets?
Ik vind dit echt bullshit Frank. De directie heeft gewoon de verkeerde keuzes gemaakt. Ga alleen maar na hoeveel dubbeltjes-op-de-eerste-rang er de afgelopen jaren zijn aangekocht. In totaal hebben die minimaal 30 miljoen gekost. De afgelopen jaren (vanaf 2004 ofzo) hebben we asociaal veel verdient aan de CL, met veel kunst en vliegwerk bleef de selectie presteren terwijl er weinig werd geïnvesteerd. De laatste jaren hing alles van 1 of 2 spelers af en deze spelers zijn de afgelopen zomer vertrokken. In plaats van de recordwinst van vorig seizoen (40 miljoen) te gebruiken om de selectie weer op peil te brengen werd er wederom in halfjes en talent geïnvesteerd. Dat is gewoon echt de verkeerde keuze. Met 2 echte aanwinsten van 10 miljoen per stuk had PSV er veel beter voorgestaan. Misschien had je dan kunnen verrassen in de CL en dan had je na de winter in ieder geval Europees gespeeld. Maar, nog belangrijker, dan was je gewoon minimaal tweedes geworden en dan had je 1 van je investeringen meteen terugverdiend.

Maar de directie vond het nodig om zoveel mogelijk leningen terug te betalen.

Frank

Bericht door Frank » ma jan 19, 2009 1:47 pm

Het is niet zo moeilijk, joey. Wat mij betreft MOET PSV niets, het blijft een sport waarbij je niet alleen afhankelijk bent van jezelf, maar ook van 17 andere ploegen en van veranderende (financiële) omstandigheden.

PSV komt er echt wel weer bovenop, daar ben ik echt niet bang voor.

Ps, de statistieken zeggen wat mij betreft voldoende. Sinds de invoering van het betaalde voetbal is er nog nooit een ploeg 5 jaar achter elkaar in geslaagd kampioen te worden in Nederland. Sterker nog: PSV is de enige die het twee keer voor elkaar heeft gekregen om 4 jaar achter elkaar eerste te worden.

Het laatste jaar dat PSV buiten de top 3 geeindigd is, is '80-'81 geweest. En wie werd er toen kampioen? Een toevalligheidje, gezien de huidige koploper? :smallgrin.gif:

Frank

Bericht door Frank » ma jan 19, 2009 1:49 pm

Harm, ik zeg niet dat er geen fouten gemaakt zijn. Natuurlijk had PSV het beter kunnen doen met het geld wat er binnen is gekomen.

Ik geef alleen maar aan dat het (ook historisch gezien) helemaal niet zo vreemd is dat het nu slechter gaat met PSV en dat ze geen kampioen zullen worden.

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » ma jan 19, 2009 1:54 pm

Harm schreef: In plaats van de recordwinst van vorig seizoen (40 miljoen) te gebruiken om de selectie weer op peil te brengen werd er wederom in halfjes en talent geïnvesteerd.
Vergeet niet dat PSV zonder Lemic uit dezelfde vijver als bijv. Ajax vist. Dan wordt het al een stuk moeilijker om goede spelers te strikken. Een stuk duurder ook.

Ik verwacht dat Reker nog een jaar of 1 a 2 aanmoddert, en vervolgens opstapt, samen met de gehele RVC, waarna de deur voor Lemic weer wordt opengezet en PSV er weer bovenop komt.

joey
Erelid

Bericht door joey » ma jan 19, 2009 1:58 pm

Harm schreef:De directie heeft gewoon de verkeerde keuzes gemaakt. Ga alleen maar na hoeveel dubbeltjes-op-de-eerste-rang er de afgelopen jaren zijn aangekocht. In totaal hebben die minimaal 30 miljoen gekost. De afgelopen jaren (vanaf 2004 ofzo) hebben we asociaal veel verdient aan de CL, met veel kunst en vliegwerk bleef de selectie presteren terwijl er weinig werd geïnvesteerd. De laatste jaren hing alles van 1 of 2 spelers af en deze spelers zijn de afgelopen zomer vertrokken. In plaats van de recordwinst van vorig seizoen (40 miljoen) te gebruiken om de selectie weer op peil te brengen werd er wederom in halfjes en talent geïnvesteerd. Dat is gewoon echt de verkeerde keuze. Met 2 echte aanwinsten van 10 miljoen per stuk had PSV er veel beter voorgestaan.
Daar hoort een zeker salaris bij. Anders komen die jongens niet. PSV moet bezuinigen.
Maar de directie vond het nodig om zoveel mogelijk leningen terug te betalen.
Dat zal wel bittere noodzaak zijn geweest. Ik neem aan dat de directie liever had uitgepakt met een paar topaankopen.

Harm

Bericht door Harm » ma jan 19, 2009 1:59 pm

PSV zonder Lemic vist in een heel andere vijver dan Ajax grapjas :hypocrite.gif:

joey
Erelid

Bericht door joey » ma jan 19, 2009 2:07 pm

Harm schreef:PSV zonder Lemic vist in een heel andere vijver dan Ajax grapjas :hypocrite.gif:
Hehe... :666.gif:

Maar inderdaad: zonder Lemic geen Sulejmani.

Als je het hebt over fouten die PSV gemaakt heeft, moet je dan niet in de eerste plaats naar het duo Van Raaij/Hiddink kijken? Die schulden komen ergens vandaan.

Van PN:

beer schreef:

Wie moet dan de boel gaan leiden en reorganiseren en weer op de juiste rit zetten? MAAKT NIET UIT! Iedereen is beter. Ik wil het wel doen - is sowieso beter. M'n buurman, m'n broertje, wiedanook!

Maak Lemic wat mij betreft directeur. Die stopt wat miljoenen in z'n zakken maar weet dan wel Koevermans, Lazovic, Mendez, Salcido, Maza, Isakson, Dzudszak, Kromkamp, Culina en Zonneveld voor tussen de 5 en 10 miljoen per stuk te verkopen. Is 75 miljoen - kan Lemic elders de hoofdprijs betalen voor wat toppers en nog meer miljoenen in z'n zal steken - nou en!?

Zo, ff m'n gal gespuwd - de frustratie zit diep net als de machteloosheid - m'n club gaat naar de klote en we staan er bij en kijken er naar...
Lijkt me lastig werken met zulke supporters.

Daniel

Bericht door Daniel » ma jan 19, 2009 4:41 pm

Zulke supporters heb je bij Ajax ook. Bij iedere club wel.

Frank

Bericht door Frank » ma jan 19, 2009 4:57 pm

Dat de clubs juist naar de klote dreigt te gaan omdat er in het verleden verkeerd omgegaan is met geld en dat er daarom gesaneerd moet worden, doet blijkbaar niet ter zake. Blijkbaar wil men toch weer terug naar die tijd.

joey
Erelid

Bericht door joey » ma jan 19, 2009 6:04 pm

Frank schreef:Dat de clubs juist naar de klote dreigt te gaan omdat er in het verleden verkeerd omgegaan is met geld en dat er daarom gesaneerd moet worden, doet blijkbaar niet ter zake. Blijkbaar wil men toch weer terug naar die tijd.
Precies. en daarvoor moet Lemic worden ingeschakeld, want die verkoopt de transfervrije Culina voor 10 miljoen. Sowieso is 75 miljoen aan de lage kant voor al die spelers samen. En Guus moet terug en Harry en Gomes en Van Bommel en Kezman en misschien kan Podolski nog komen. En we maken Sinterklaas voorzitter van de club, dan gooit hij honderd miljoen door de schoorsteen. :excited.gif:

Echt, wat moet je ermee? Wie schulden heeft, moet saneren.

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » ma jan 19, 2009 6:13 pm

Tja, saneren. Er is alsnog een aanzienlijk bedrag in de selectie gepompt. Nijland en Maza kostten samen 8 miljoen, maar zitten altijd op de bank. Voor dat bedrag haalde Hiddink Gomes, Farfan, Alex en Cocu.

LucaS

Bericht door LucaS » ma jan 19, 2009 7:31 pm

Frank schreef:Het zal nu een paar seizoenen minder gaan, en daarna worden ze weer gewoon kampioen , vergelijk het maar een beetje met de seizoenen '92-'93 t/m '95-'96.
Frank komt al veel te lang op AT, begint een beetje Ajacied te worden. 'Gewoon' weer kampioen?
I think I lost my fucking headache

joey
Erelid

Bericht door joey » ma jan 19, 2009 7:34 pm

Jöhnk schreef:Voor dat bedrag haalde Hiddink Gomes, Farfan, Alex en Cocu.
Tja, Cocu was een buitenkansje en Alex kwam via Chelsea.

Hiddink heeft ook een stoet slechte spelers gehaald, met Archie Thompson als dieptepunt.

Harm

Bericht door Harm » ma jan 19, 2009 7:59 pm

joey schreef:
Harm schreef:PSV zonder Lemic vist in een heel andere vijver dan Ajax grapjas :hypocrite.gif:
Hehe... :666.gif:

Maar inderdaad: zonder Lemic geen Sulejmani.

Als je het hebt over fouten die PSV gemaakt heeft, moet je dan niet in de eerste plaats naar het duo Van Raaij/Hiddink kijken? Die schulden komen ergens vandaan.
Dat PSV schulden heeft die moeten worden gesaneerd ben ik helemaal met je eens. Maar ik ben het niet eens met het tempo waarin het nu gebeurt.

De grootste fout van Van Raaij vind ik trouwens het talentenschrapen dat ze enkele jaren hebben gedaan. Op dezelfde manier als Ajax nu de binnenlandse transferprijzen omhoog aan het jagen is, heeft Van Raaij dat ook gedaan met (bedragen in guldens) Kezman (30 miljoen), De Jong (10 miljoen), Vennegoor (15 miljoen), Hoogstrate (8 miljoen), Smit (enkele miljoenen), Die rode keeper die nu bij NAC speelt etc.

Daar is het hele eigen vermogen naartoe gegaan. Maar aan de andere kant kun je ook stellen dat Van Raaij met zijn aankopen de basis heeft gelegd voor de miljoenen die we de laatste vier jaar naar binnen hebben geharkt. Deze directie is niet in staat om een dergelijk elftal op te bouwen.

joey
Erelid

Bericht door joey » ma jan 19, 2009 8:04 pm

Nee, maar dat komt ook door die schulden.

Ik geloof direct dat ze nu niet weten wie ze moeten halen, want het netwerk dat ze gebruikten is weg. Het kost tijd om een nieuw netwerk op te bouwen. Ik neem tenminste aan dat ze dat doen.

Frank

Bericht door Frank » ma jan 19, 2009 8:41 pm

LucaS schreef:
Frank schreef:Het zal nu een paar seizoenen minder gaan, en daarna worden ze weer gewoon kampioen , vergelijk het maar een beetje met de seizoenen '92-'93 t/m '95-'96.
Frank komt al veel te lang op AT, begint een beetje Ajacied te worden. 'Gewoon' weer kampioen?

:icon_biggrin.gif:

Gezien de 7 kampioenschappen in de laatste 10 jaar (willekeurig gekozen) niet eens zo'n gewaagde voorspelling toch?
Laatst gewijzigd door Frank op ma jan 19, 2009 8:53 pm, 2 keer totaal gewijzigd.

wimpey

Bericht door wimpey » ma jan 19, 2009 8:42 pm

generaal schreef:Ik had zelf dit in gedachten:

1- AZ
2- Ajax
3- FC Twente
4- NEC
5- PSV
6- Heerenveen
Ajax wordt op de 32e speeldag kampioen, generaal.

Gesloten