PSV 2008 - 2009

Club informatie van de afgelopen seizoenen
Gesloten
generaal

Bericht door generaal » wo jan 14, 2009 7:19 pm

LucaS schreef:Dan zou ik maar eens als scout solliciteren. Spaart clubs een hoop moeite als ze niet meer met meer mensen meerdere keren moeten gaan kijken. En jij doet het gewoon met even een samenvattinkje op tv
Ik zou me waarschijnlijk na een jaar stierlijk vervelen.

LucaS

Bericht door LucaS » wo jan 14, 2009 7:20 pm

Ah, dat verklaart waarom je het nog niet bent
I think I lost my fucking headache

generaal

Bericht door generaal » wo jan 14, 2009 7:26 pm

LucaS schreef:Ah, dat verklaart waarom je het nog niet bent
Geen enkele ambitie in die richting. Het scouten van spelers is gewoon echt niet zo moeilijk, zo lang je maar kritisch bent en niet half ligt te slapen tijdens het kijken.

Uiteindelijk draait het allemaal om het hanteren van de juiste formule: bij voetbal is dat grotendeels een kwestie van registreren wat je ziet, de verschillende relevante factoren tegen elkaar afstrepen en in je hoofd een simulatie maken. Medische toestanden etc. kun je als scout natuurlijk niet in kaart brengen, maar daar zijn andere personeelsleden voor.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » wo jan 14, 2009 9:00 pm

Als je gedreven bent, het uithoudingsvermogen hebt om veel wedstrijden geconcentreerd te kijken en een goede kijk op voetbal hebt kan je zo een goede scout worden. Gelukkig hebben relatief gezien maar zeer weinig mensen echt kijk op voetbal. En ja, sorry voor het geval dat arrogant overkomt, maar dat is wel mijn ervaring na duizenden gesprekken met ontzettend veel verschillende mensen over voetbal te hebben gehad en na zo'n 10 jaar het voetbal intensief te hebben gevolgd.

LucaS

Bericht door LucaS » wo jan 14, 2009 9:04 pm

Ach, je kan nog zoveel praten, maar het is heel wat anders als je de verantwoordelijkheid draagt en je theorieen ook echt uitgevoerd worden. Steef had rijen fantastische spelers. Zie jij ze lopen bij Feyenoord? Of komt dat omdat hij daar moet samenwerken met mensen die er geen kijk op hebben en die niet kan overtuigen? Ik hoop voor je dat het jou wel lukt, maar ik zou nog niet te overtuigd van mezelf raken. Volgens mij sta je aan het begin

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » wo jan 14, 2009 9:08 pm

Heb je ook helemaal gelijk in. Ik zeg eigenlijk ook nog niet eens dat ik er zeker verstand van heb (al hoop ik natuurlijk van wel :smallgrin.gif: ), maar ik ken ontzettend veel mensen die gewoon nooit wat zinnigs weten te zeggen over voetbal.

Scouten is meer dan even een spelertje 1 of 2 keer bekijken.

generaal

Bericht door generaal » wo jan 14, 2009 9:21 pm

LucaS schreef:Ach, je kan nog zoveel praten, maar het is heel wat anders als je de verantwoordelijkheid draagt en je theorieen ook echt uitgevoerd worden. Steef had rijen fantastische spelers. Zie jij ze lopen bij Feyenoord? Of komt dat omdat hij daar moet samenwerken met mensen die er geen kijk op hebben en die niet kan overtuigen? Ik hoop voor je dat het jou wel lukt, maar ik zou nog niet te overtuigd van mezelf raken. Volgens mij sta je aan het begin
Feyenoord is straatarm. Het grote probleem is eigenlijk dat vaak ex-voetballers (meestal niet de meest intelligente en belezen mensen op deze aardbol) bestuursfuncties mogen bekleden. Jan Reker en Peter Bosz zijn daar goede voorbeelden van. Die gasten zullen scouts als Steef vast aanhoren, maar daarna de speler in kwestie eerst zelf bekijken om met hun eigen (zeer) beperkte inzicht vervolgens regelmatig te concluderen dat er een te groot risico aan vastzit.

LucaS

Bericht door LucaS » wo jan 14, 2009 11:35 pm

Enganche schreef:Heb je ook helemaal gelijk in. Ik zeg eigenlijk ook nog niet eens dat ik er zeker verstand van heb (al hoop ik natuurlijk van wel :smallgrin.gif: ), maar ik ken ontzettend veel mensen die gewoon nooit wat zinnigs weten te zeggen over voetbal.

Scouten is meer dan even een spelertje 1 of 2 keer bekijken.
Eens, vandar ook dat ik zo verbaasd reageerde op Generaal

Baseman

Bericht door Baseman » do jan 15, 2009 7:44 am

wimpey schreef:Maak dat Baseman maar wijs.
Jij bent niet bekend met de betekenis van smilies ?
Apart...

999

Bericht door 999 » do jan 15, 2009 10:19 am

PSV omarmt Toivonen

EINDHOVEN, donderdag

Als vanochtend de medische keuring goed verloopt en zoals verwacht de persoonlijke onderhandelingen naar tevredenheid afgerond worden, is Ola Toivonen (22) de komende jaren PSV’er. De Zweedse international arriveerde gisteravond samen met zijn zaakwaarnemer Martin Dahlin in Eindhoven en gaat vandaag een meerjarig tekenen.

PSV en Malmö FF werden het gisterochtend eens over een transfersom van naar verluidt 4,5 miljoen euro. Toivonen prefereerde PSV boven Olympiakos Pireaus en Celtic Glasgow. „PSV is een topclub in een mooie competitie”, verklaarde hij zijn keuze. „Ik kan hier in Nederland de volgende, belangrijke stap in mijn carrière zetten.”

De allrounder is de tiende Zweed die bij PSV een contract tekent. Zijn beruchtste voorganger is Ralf Edström. In doelman Andreas Isaksson treft de aanvaller een landgenoot bij de tot nu toe matig presterende kampioen van Nederland. Malmö FF, dat Toivonen in 2007 overnam van Örgryte IS, heeft in de voorbije jaren een uitstekende reputatie opgebouwd als het gaat om afleveren van talentvolle spitsen. Zlatan Ibrahimovic en Afonso Alves maakten allebei ook eerst indruk bij de club uit het zuiden van Zweden, alvorens naar Nederland te verkassen.

PSV-trainer Huub Stevens is zeer enthousiast over Toivonen. „We willen hem hebben, omdat hij iets toevoegt aan onze selectie. Hij is sterk met het hoofd, ziet het spel goed, kan een bal ’wegleggen’ en heeft goede loopacties.” De speler zelf bekeek aandachtig de laatste wedstrijden van zijn nieuwe werkgever. „PSV heeft veel kwaliteiten. Ik hoop dat ik iets extra’s kan brengen, maar ik ben boven alles een teamspeler.” Het is onzeker of de miljoenenaankoop zondag inzetbaar is tijdens het uitduel van PSV met Roda JC. De Zweed speelde op 19 november zijn laatste wedstrijd in Waalwijk, waar Jong Zweden Oranje-B met 3-0 versloeg. Toivonen scoorde de laatste Zweedse treffer.
Blij met de punten ...

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010

Bericht door Thijs » vr jan 16, 2009 6:48 pm

In de categorie 'In Eindhoven zullen ze het ook nooit begrijpen':
Eerste shirt Toivonen uit handen van Willy van der Kuylen
15 januari 2009 17:00
Nadat hij voor het eerst met zijn nieuwe ploeggenoten had getraind, kreeg Ola Toivonen (22) donderdagmiddag even voor half vijf zijn eerste PSV-shirt overhandigd door Willy van der Kuylen. Dat laatste is een nieuwe traditie bij PSV. Vervolgens lichtte Toivonen toe wat zijn eerste indrukken zijn van zijn nieuwe club.

Nieuwe traditie bij PSV
Hij is door de totale scoutingstaf en de hoofdcoach bekeken”, aldus algemeen directeur Jan Reker tijdens de presentatie in het stadion. “Het is een speler met heel veel mogelijkheden. Jong en talentvol en we zijn blij dat hij voor PSV heeft gekozen, omdat er bij dit soort spelers veel kapers op de kust zijn.” Toivonen tekende bij PSV een contract voor de komende 3,5 jaar met een eenzijdige optie vanuit PSV om dat met twee jaar te verlengen.” Vervolgens kreeg de aanvaller uit handen van PSV-icoon Willy van der Kuylen zijn eerste PSV-shirt, met rugnummer 7. Dat is een nieuwe traditie bij PSV, naar goed voorbeeld van Zuid-Europese clubs als Real Madrid en Benfica.
psv.nl

Een nieuwe traditie! :excited.gif: Ligt dat nou aan mij of kan dat eigenlijk helemaal niet?
En buiten dat, niemand buiten Nederland heeft ooit van die hele 'Skiete Willy' gehoord, maargoed.

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » vr jan 16, 2009 7:19 pm

Geniaal. Bij Benfica krijg je het shirt van Eusebio en bij Real Madrid is di Stefano. PSV zet daar wel wat tegenover met Willy, hoor. :smallgrin.gif:

Verder wel een aardig initiatief, maar een nieuwe traditie is inderdaad krom taalgebruik.

generaal

Bericht door generaal » vr jan 16, 2009 7:31 pm

Peter schreef:Geniaal. Bij Benfica krijg je het shirt van Eusebio en bij Real Madrid is di Stefano. PSV zet daar wel wat tegenover met Willy, hoor. :smallgrin.gif:

Verder wel een aardig initiatief, maar een nieuwe traditie is inderdaad krom taalgebruik.
Willy van der Kuylen was een hele goede voetballer. Met hem en Van Beveren er bij had Nederland wereldkampioen kunnen worden.

peter

Bericht door peter » vr jan 16, 2009 7:32 pm

Di Stefano en Eusebio zijn net even van een andere klasse, hoor.

generaal

Bericht door generaal » vr jan 16, 2009 7:35 pm

Peter schreef:Di Stefano en Eusebio zijn net even van een andere klasse, hoor.
Van der Kuylen had best succesvol kunnen worden bij grote Europese clubs, maar bleef liever voor PSV voetballen.

joey
Erelid

Bericht door joey » vr jan 16, 2009 7:35 pm

generaal schreef:
Peter schreef:Geniaal. Bij Benfica krijg je het shirt van Eusebio en bij Real Madrid is di Stefano. PSV zet daar wel wat tegenover met Willy, hoor. :smallgrin.gif:

Willy van der Kuylen was een hele goede voetballer. Met hem en Van Beveren er bij had Nederland wereldkampioen kunnen worden.

Welnee. Niet meer dan local heroes.
Het stinkt aan alle kanten!

Thijs

Bericht door Thijs » vr jan 16, 2009 7:37 pm

generaal schreef: Willy van der Kuylen was een hele goede voetballer. Met hem en Van Beveren er bij had Nederland wereldkampioen kunnen worden.
Het rare is meer dat die buitenlanders natuurlijk geen idee hebben wie die hele Willy van der Kuijlen is. Z'n enige buitenlandse club is het nou-niet-echt-gerenommeerde KVV Overpelt.
Huntelaar denkt 'WOW, DI STEFANO!!'
Iemand van Benfica denkt 'WOW, EUSEBIO'.
Toivonen denkt: 'WHOWISTHISGUY?'

Met alle respect, want van der Kuijlen was een groot voetballer, maar hij heeft natuurlijk niet echt de wereldwijde faam.

peter

Bericht door peter » vr jan 16, 2009 7:38 pm

generaal schreef:
Peter schreef:Di Stefano en Eusebio zijn net even van een andere klasse, hoor.
Van der Kuylen had best succesvol kunnen worden bij grote Europese clubs, maar bleef liever voor PSV voetballen.
Kunnen worden, maar had ook zomaar heimwee kunnen hebben. Verder was de Eredivisie en PSV van totaal ander niveau in die tijd. Di Stefano behoort tot de vijf grootsten van deze aardbol en Willy is gewoon een 'local hero' zoals joey al stelt.

LucaS

Bericht door LucaS » vr jan 16, 2009 7:40 pm

Precies, als PSV Ronaldo of Romario nou hiervoor strikt. Ik denk dat ze geen eigen spelers hebben die de faam heeft

wimpey

Bericht door wimpey » vr jan 16, 2009 7:43 pm

LucaS schreef:Precies, als PSV Ronaldo of Romario nou hiervoor strikt. Ik denk dat ze geen eigen spelers hebben die de faam heeft
Ze zouden Edward Linskens dat moeten laten doen. Als een aankoop diens kop ziet, rent ie gillend van schrik terug naar huis. :smallgrin.gif:

Thijs

Bericht door Thijs » vr jan 16, 2009 7:44 pm

LucaS schreef:Precies, als PSV Ronaldo of Romario nou hiervoor strikt. Ik denk dat ze geen eigen spelers hebben die de faam heeft
Geen eigen spelers van internationale faam in ieder geval. Ronaldo en Romario gaan natuurlijk niet elke keer overvliegen om een of andere Stef Nijland een handje te geven.
Ze kunnen deze 'nieuwe traditie' beter weer overboord gooien. Ook al is dat natuurlijk not-done met 'tradities'. :blush.gif:

joey
Erelid

Bericht door joey » vr jan 16, 2009 7:44 pm

Willy van der Kuylen had ook een beetje een lullige uitstraling. Niet bepaald een mondiale vedette.

Zelfs John Rep heeft het verder geschopt.

generaal

Bericht door generaal » vr jan 16, 2009 7:51 pm

joey schreef:
generaal schreef:

Welnee. Niet meer dan local heroes.
Van Beveren is ontegenzeggelijk de beste keeper die Nederland ooit gehad heeft en Van der Kuylen was in zijn tijd een doelpuntenmachine, die meer doelpunten maakte dan de spitsen van Ajax en Feyenoord. In zijn eentje keerde hij het verloop van wedstrijden om.

wimpey

Bericht door wimpey » vr jan 16, 2009 7:53 pm

Enganche schreef:Als je gedreven bent, het uithoudingsvermogen hebt om veel wedstrijden geconcentreerd te kijken en een goede kijk op voetbal hebt kan je zo een goede scout worden.
Mwah. Ga voor de buis zitten en bekijk een wedstrijd uit de 2e BL. Één speler steekt er altijd wel bovenuit. Die hou je in de smiezen en je bekijkt nog een paar wedstrijden van 'm. Dan valt je weer een speler op. Zo is het balletje al snel aan het rollen.

Moet je er echt kijk op hebben? Valt wel mee, denk ik. Rolfes bij Aachen, Lanig bij Fürth, M. Friedrich bij Mainz, Jones bij Eintracht, Westermann bij Bielefeld: denk dat iedereen wel kon zien dat die jongens er bovenuit staken. Daar hoef je niet gericht voor te kijken...

Ik denk dat uren maken, er snel bij (willen) zijn en talent willen vinden veel belangrijker is. Ik kan via Internet het voetbal in Paraguay volgen. Maar heb ik daar zin in? Nee... Wat vervelender is; ik denk dat die Schilcher daar ook geen zin in heeft! Want anders zou Ajax wel wat uit de 2e BL opvissen of op z'n minst moeite daarvoor doen! :1evil.gif:

Ik heb niets met waterpolo of handbal, maar ook daar kan een leek toch zien wie er wel en niet wat van kan??

Wat ik een knap staaltje scouting en echt vakwerk vindt en van kennis getuigt, is wat Hoffenheim doet. Ba, Obasi en m.n. Ibisevic (vorig seizoen 5 goals bij Aachen!!) voor weinig halen. Ibisevic is nu helaas zwaar geblesseerd, maar scoort meer dan 1 op 1 in de BL. Wie zo'n jongen scout heeft er écht kijk op.

joey
Erelid

Bericht door joey » vr jan 16, 2009 7:54 pm

Welnee, man. Van der Sar heeft het laten zien op het hoogste niveau, Van Beveren niet. Kijk maar naar de erelijst van Van der Sar.

Van der Kuylen was prima in de Nederlandse competitie, maar verder? Tja, UEFA-cup.

Niemand in de wereld heeft van deze spelers gehoord, terwijl iedereen generatiegenoten als Cruijff en Neeskens kent. Echt geen toeval.

Gesloten