Okee. Nog een keer. Waar zeg ik dat Stam nergens meer kon verdienen?Bertje schreef:Deze pagina nog.
PSV deel 2
Nou, jij stelt dat het bij Stam door blessuregevoeligheid dat hij niet meer op topniveau acteert, maar bij Cocu kwam het doordat ze hem minder wilden betalen. Een beetje scheef, lijkt mij. Jij doet het voorkomen alsof er bij Cocu nog tig grote clubs in de rij stonden, maar dat Stam stilletjes afgeserveerd is. Allebei speelden ze nog regelmatig op topniveau, dus ik zie het verschil niet.
Stam en Cocu konden allebei bij hun club blijven, dus ik zie het verschil niet. Stam had persoonlijke redenen om bij Milan te stoppen. Hij wilde terug naar Nederland.
Stam bewijst dit seizoen dat hij nog gemakkelijk meekan op topniveau. Hij en Alex steken er met kop en schouders bovenuit.
Stam bewijst dit seizoen dat hij nog gemakkelijk meekan op topniveau. Hij en Alex steken er met kop en schouders bovenuit.
Het stinkt aan alle kanten!
-
Cocu wie is dat? Alle gekheid, dan is het dus zelfs maar 1 Nederlandse speler.. (als we jou moeten geloven, al doe ik dat niet maarja) Het is gewoon de Nederlandse competitie de laatste jaren die niet best meer is.. Als er nog andere betere alternatieven zijn buiten Nederland gaan ze daarnaartoe.Harm schreef:Ooit gehoord van Cocu? Stam kon het echte topvoetbal ook niet meer aan getuige zijn blessures.Daniel_vT schreef:Niet echt een Gevalletje Davids/Kluivert. Gewoon een algemeen gevalletje Nederlandse top voetballers. Seedorf roept dan wel vrolijk dat Ajax zijn club is en het leuk vind om er ooit bij terug te keren maar zolang hij gewoon vrolijk elke week bij AC Milan in de basis staat keert hij echt niet terug naar Nederland en Ajax. Zelfde verhaal als Van der Sar, Overmars (nouja, die moest stoppen vanwege veel blessures maar die was denk ik ook niet teruggekomen), Bergkamp. En nu Van Nistelrooy, en ook min of meer Zenden. Toen hij weer op de bank zat en de geruchten gingen dat PSV hem wilde hebben had hij daar wel oren naar. Maar nu speelt hij weer regelmatig en zelfs in de basis en houd hij prompt zijn mond. Kijk ook maar eens naar Van Bronckhorst, zat een tijdje in een dip. Verklaarde opeens (toen de geruchten over een terugkeer naar Feyenoord ook opeens oplaaide) dat hij wel terug wilde naar Nederland, week later het liefst ook naar Feyenoord. Begon weer te spelen en je hoort niets meer en vertelt dan opeens nog niet terug te willen keren en zijn contract te willen verlengen. De enige die echt gewoon terugkeerde naar Nederland van de top spelers van de afgelopen 15 jaar is Stam. Nee, zolang ze bij een grotere competitie en club hun centjes kunnen verdienen komen ze echt niet terug naar Nederland. Wees daar maar niet bang voor..Harm schreef:Gevalletje Davids/ Kluivert dus. Alleen terugwillen wanneer echt niemand ze nog wil.
De enige hoop is dat het wat minder gaat en dat hij zich via PSV in de CL wil profileren en geen zin heeft in de subtop in de topcompetities.
Harm schreef:Er was wel een enorme ontlading toen we uiteindelijk kampioen werden, maar trots is er niet ofzo, de kater is er op dit moment wel al. Hoewel ik helemaal geen gevoel bij Ajax heb hoop ik nu wel echt dat ze die kaasjes uit de playoffs flikkeren. Van Gaal liet zich weer erg kennen terwijl Ten Cate erg sportief reageerde. Dat had ik echt niet verwacht van zo'n gevoelsmens. Alle lof wat dat betreft!

PSV is dit seizoen geen mooie of overtuigende kampioen, maar die had sowieso niet meer uit de koker kunnen rollen. PSV is terecht kampioen, al begrijp ik dat de gemiddelde PSV'er na 1 of 2 nachten feesten niet al teveel heeft met dit kampioenschap. Er is het afgelopen seizoen meer onrust geweest bij jullie club dan de 3 seizoenen hier voor bij elkaar.
Baseman schreef:Ik sluit me verder aan bij Harm: Helemaal niets in Alkmaar !
Hup Ajax, win de beker en helemaal de play-offs :00000612.gif:

We worden hier met z'n allen nog dikke vriendjes. Haha.
@ Base, Frank en Harm:
Een vriend van mij komt uit Eindhoven en is uiteraard PSV'er. Hij is al boven de dertig en is leraar aan de universiteit. Ik mag hem heel erg graag maar over voetbal zullen we het nooit eens worden, hehe. Toch is er iets wat ik nog bij anderen wil navragen. Hij heeft het er altijd over dat hij niet snapt dat supporters van bijvoorbeeld NAC, RKC of Willem II Ajax als tweede club kunnen hebben. In zijn ogen zouden ze voor de topclub uit hun eigen Brabant (PSV dus) moeten zijn. Nu heb ik meerdere keren als tegenargument gegeven dat ik het juist logisch vind dat men niet voor PSV is, omdat dat juist een regionale rivaal is, terwijl men veel minder last zou hebben van Ajax-supporters. Waarna hij met een argument kwam dat niet zo zeer met voetbal te maken heeft. Hij vertelde me dat er ook om gaat hoe er in de randstad tegen mensen uit de provincie wordt aangekeken. Nu heb ik daar niet zo'n beeld van omdat ik nooit bewust in Nederland heb gewoond, maar ik vraag me toch af of jullie dit ook zo voelen. Ik weet niet zo goed hoe ik het zal noemen, maar hebben jullie ook een soort anti-randstad gevoel? Voelen jullie inderdaad dat jullie er op aangekeken worden dat jullie bijvoorbeeld een Brabantsch accent hebben en speelt dit ook mee in jullie voetbalsympathieën?
Ajax is vooruit gegaan, PSV een stuk achteruit.wimpey schreef:Ik kan het mis hebben, maar ik vind het probleem op onze trainersstoel groter dan dat bij PSV.
Daarnaast vind ik dat er toch wel veel beweging is rond de spelers van PSV. Gomes staat in de interesse van Milan, Kone is net als Babel bij Ajax misschien wel de oplossing om wat financiële ruimte te bieden, Farfan maakte zo nu en dan een ongemotiveerde indruk en beleefde een matig seizoen, Salcido heeft het na 1 jaar al over een nieuwe club, Cocu gaat weg, Alex wil schijnbaar niet nog een jaar aan PSV verhuurd worden.
En als ik dan namen hoor als Van der Leegte, zou ik me als PSV'er voor het eerst sinds jaren toch zorgen gaan maken.
Zonder die discussie opnieuw aan te gaan, wil ik hier toch nog wel even op zeggen (jaja, nogmaals) dat dat absoluut niet aan de trainersmutaties hoeft te liggen. De veranderingen in de selectie hebben daar natuurlijk ook een rol inThomas schreef:Ajax is vooruit gegaan, PSV een stuk achteruit.wimpey schreef:Ik kan het mis hebben, maar ik vind het probleem op onze trainersstoel groter dan dat bij PSV.
I think I lost my fucking headache
En trainers spelen weer een rol in een aankoopbeleid. Maar inderdaad, laten we die discussie niet aangaan.
PSV heeft al opvolgers voor HvdZ?
PN'Van Ginkel en Foortse bekeken Zé Roberto, Cleber Santana en Maldonado voor PSV'
Volgens diverse Braziliaanse media waren Van Ginkel en Foortse aan het scouten voor PSV in Brazilië afgelopen week. De zaakwaarnemer van Jaap Stam (Van Ginkel) en van Kluivert (Foortse) zouden voor PSV Zé Roberto, Cleber Santana en Maldonado hebben bekeken bij het Braziliaanse Santos. Concrete aanbiedingen zouden zij nog niet ontvangen hebben.
PSV heeft al opvolgers voor HvdZ?
Moet Stannie wel van die barkruk komen! :00001757.gif:generaal schreef:Van der Zee is een simpele ziel die geschoold is door Ploegsma en consorten. Alles wat Van der Zee heeft geleerd bij PSV kunnen zelfs Valckx en Sturing ook leren.
Van der Zee is een prima scout. PSV wilde ook 'gewoon' met hem door.
Ik heb geen idee waar Generaal het vandaan heeft dat Van der Zee een of andere nietsnut is, maar de insiders op PN zaten er met betrekking tot Van der Zee ook al naast, dus ik neem aan dat hij die niet meer heilig gelooft. PSV wilde namelijk wel degelijk verder met hem, maar Van der Zee wilde naar Ajax. Dat laatste betekent dat Ajax sowieso in geen enkel opzicht iets te verwijten valt.
Het zou kunnen dat PSV VdZ een minder belangrijke rol wilde toedichten in de toekomst, aangezien men in Eindhoven wel meer bekwame mensen heeft rondlopen op het gebied van scouting. Bij Ajax betwijfel ik nog altijd of we überhaupt één bekwame scout in de gelederen hebben en alleen daarom al zal Van der Zee een meerwaarde hebben. En dan beschikt hij hopelijk ook nog eens over een uitgebreid netwerk in Zuid-Amerika –en die kans is zeer aanwezig, denk mij-, waardoor Ajax ook meteen sprongen vooruit maakt.
Het zou kunnen dat PSV VdZ een minder belangrijke rol wilde toedichten in de toekomst, aangezien men in Eindhoven wel meer bekwame mensen heeft rondlopen op het gebied van scouting. Bij Ajax betwijfel ik nog altijd of we überhaupt één bekwame scout in de gelederen hebben en alleen daarom al zal Van der Zee een meerwaarde hebben. En dan beschikt hij hopelijk ook nog eens over een uitgebreid netwerk in Zuid-Amerika –en die kans is zeer aanwezig, denk mij-, waardoor Ajax ook meteen sprongen vooruit maakt.
Het antwoord is ja, ja en ja. Zo zit dat inderdaad. Mensen van buiten de Randstad voelen zich altijd een beetje in de zeik gezet door Randstedelingen. En dat worden ze ook doorgaans. Dat werkt door in de voetbalbeleving.Een vriend van mij komt uit Eindhoven en is uiteraard PSV'er. Hij is al boven de dertig en is leraar aan de universiteit. Ik mag hem heel erg graag maar over voetbal zullen we het nooit eens worden, hehe. Toch is er iets wat ik nog bij anderen wil navragen. Hij heeft het er altijd over dat hij niet snapt dat supporters van bijvoorbeeld NAC, RKC of Willem II Ajax als tweede club kunnen hebben. In zijn ogen zouden ze voor de topclub uit hun eigen Brabant (PSV dus) moeten zijn. Nu heb ik meerdere keren als tegenargument gegeven dat ik het juist logisch vind dat men niet voor PSV is, omdat dat juist een regionale rivaal is, terwijl men veel minder last zou hebben van Ajax-supporters. Waarna hij met een argument kwam dat niet zo zeer met voetbal te maken heeft. Hij vertelde me dat er ook om gaat hoe er in de randstad tegen mensen uit de provincie wordt aangekeken. Nu heb ik daar niet zo'n beeld van omdat ik nooit bewust in Nederland heb gewoond, maar ik vraag me toch af of jullie dit ook zo voelen. Ik weet niet zo goed hoe ik het zal noemen, maar hebben jullie ook een soort anti-randstad gevoel? Voelen jullie inderdaad dat jullie er op aangekeken worden dat jullie bijvoorbeeld een Brabantsch accent hebben en speelt dit ook mee in jullie voetbalsympathieën?
Maar omdat je buiten de Randstad eenzelfde mechanisme hebt waarbij mensen uit de grotere steden lieden uit dorpen en kleine steden opnaaien krijg je de situatie dat die lieden als het ware steun zoeken bij grote steden uit de Randstad. Zo van 'jij mag dan wel uit het grote Eindhoven komen maar ik ben voor Ajax en dat is lekker toch een veel grotere club dan jullie Psv'.
Vergelijk het met de koloniale Antillen waar op Aruba de hang naar Amerika groot was omdat ze zich zo konden verweren tegen het grotere, Nederland aanhangende, Curaçao.
En binnen de Randstad heb je weer een eigen rangorde. Hierbij nemen de Amsterdammers weer de Rotterdammers, Hagenezen enz in de zeik wardoor die een hekel aan Mokum hebben. Voorbeelden te over. Maar sommige mensen die net buiten die steden wonen worden dan weer Ajacied om zich te verweren tegen de mensen uit die grotere steden in de buurt.
Daar tegenover staan ook krachten die juist binnen een zo groot mogelijk gebied een 'wij gevoel' willen creëren. Zoals jouw vriend de Psv-er bedoeld. Omdat je ook nog met mensen te maken hebt die van de aard van een club houden, of van het soort voetbal, of van het succes van een club of die met familietraditie te maken hebben krijg je uiteindelijk een bont supporters landschap.
Ach, de 3 Brazilianen zijn al ouder en dus geen onbekende spelers. De 2 genoemde zaakwaarnemers zullen dan ook geen echte scouts voor PSV zijn.
Zé Roberto zie ik overigens graag komen, maar die kan naar veel grotere clubs...die komt dus niet.
Het kwam er op neer dat het bestuur van PSV met Van der Zee verder wilde, maar dat bij anderen de meningen waren verdeeld. Hij kon een contract tekenen bij PSV, maar Ajax zal hem een uitstekende aanbieding gedaan hebben.
Voor PSV misschien geen groot verlies (al neemt hij natuurlijk op z'n minst een aardig netwerk mee), maar voor Ajax zeker een aanwinst !
Zé Roberto zie ik overigens graag komen, maar die kan naar veel grotere clubs...die komt dus niet.
NiNi zat er niet naast, RIO wel.Thomas schreef:Ik heb geen idee waar Generaal het vandaan heeft dat Van der Zee een of andere nietsnut is, maar de insiders op PN zaten er met betrekking tot Van der Zee ook al naast, dus ik neem aan dat hij die niet meer heilig gelooft.
Het kwam er op neer dat het bestuur van PSV met Van der Zee verder wilde, maar dat bij anderen de meningen waren verdeeld. Hij kon een contract tekenen bij PSV, maar Ajax zal hem een uitstekende aanbieding gedaan hebben.
Voor PSV misschien geen groot verlies (al neemt hij natuurlijk op z'n minst een aardig netwerk mee), maar voor Ajax zeker een aanwinst !
Bedankt voor jouw antwoord, Dubbel. Het is nu wachten op een reactie van de PSV-vrienden.Dubbel schreef:Het antwoord is ja, ja en ja. Zo zit dat inderdaad. Mensen van buiten de Randstad voelen zich altijd een beetje in de zeik gezet door Randstedelingen. En dat worden ze ook doorgaans. Dat werkt door in de voetbalbeleving.Een vriend van mij komt uit Eindhoven en is uiteraard PSV'er. Hij is al boven de dertig en is leraar aan de universiteit. Ik mag hem heel erg graag maar over voetbal zullen we het nooit eens worden, hehe. Toch is er iets wat ik nog bij anderen wil navragen. Hij heeft het er altijd over dat hij niet snapt dat supporters van bijvoorbeeld NAC, RKC of Willem II Ajax als tweede club kunnen hebben. In zijn ogen zouden ze voor de topclub uit hun eigen Brabant (PSV dus) moeten zijn. Nu heb ik meerdere keren als tegenargument gegeven dat ik het juist logisch vind dat men niet voor PSV is, omdat dat juist een regionale rivaal is, terwijl men veel minder last zou hebben van Ajax-supporters. Waarna hij met een argument kwam dat niet zo zeer met voetbal te maken heeft. Hij vertelde me dat er ook om gaat hoe er in de randstad tegen mensen uit de provincie wordt aangekeken. Nu heb ik daar niet zo'n beeld van omdat ik nooit bewust in Nederland heb gewoond, maar ik vraag me toch af of jullie dit ook zo voelen. Ik weet niet zo goed hoe ik het zal noemen, maar hebben jullie ook een soort anti-randstad gevoel? Voelen jullie inderdaad dat jullie er op aangekeken worden dat jullie bijvoorbeeld een Brabantsch accent hebben en speelt dit ook mee in jullie voetbalsympathieën?
Riep er iemand??Thomas schreef:Bedankt voor jouw antwoord, Dubbel. Het is nu wachten op een reactie van de PSV-vrienden.
In tegenstelling tot wat Dubbel voor ons als antwoord gafThomas schreef:@ Base, Frank en Harm:
Een vriend van mij komt uit Eindhoven en is uiteraard PSV'er. Hij is al boven de dertig en is leraar aan de universiteit. Ik mag hem heel erg graag maar over voetbal zullen we het nooit eens worden, hehe. Toch is er iets wat ik nog bij anderen wil navragen. Hij heeft het er altijd over dat hij niet snapt dat supporters van bijvoorbeeld NAC, RKC of Willem II Ajax als tweede club kunnen hebben. In zijn ogen zouden ze voor de topclub uit hun eigen Brabant (PSV dus) moeten zijn. Nu heb ik meerdere keren als tegenargument gegeven dat ik het juist logisch vind dat men niet voor PSV is, omdat dat juist een regionale rivaal is, terwijl men veel minder last zou hebben van Ajax-supporters. Waarna hij met een argument kwam dat niet zo zeer met voetbal te maken heeft. Hij vertelde me dat er ook om gaat hoe er in de randstad tegen mensen uit de provincie wordt aangekeken. Nu heb ik daar niet zo'n beeld van omdat ik nooit bewust in Nederland heb gewoond, maar ik vraag me toch af of jullie dit ook zo voelen. Ik weet niet zo goed hoe ik het zal noemen, maar hebben jullie ook een soort anti-randstad gevoel? Voelen jullie inderdaad dat jullie er op aangekeken worden dat jullie bijvoorbeeld een Brabantsch accent hebben en speelt dit ook mee in jullie voetbalsympathieën?

NeeThomas schreef:Ik weet niet zo goed hoe ik het zal noemen, maar hebben jullie ook een soort anti-randstad gevoel? Voelen jullie inderdaad dat jullie er op aangekeken worden dat jullie bijvoorbeeld een Brabantsch accent hebben en speelt dit ook mee in jullie voetbalsympathieën?

Ik kan niet echt zeggen dat ik hier 'last' van heb...proud to be a Brabander

Die mensen zijn er trouwens wel, maar ik ken er niet zoveel.
Het is in mijn omgeving meer dat Ajax arrogant is en een grote bek heeft, maar dat is de laatste jaren ook stukken minder geworden.
Mensen die neerkijken op Brabanders of opkijken tegen Randstedelingen (of hoe je dat ook moge noemen) vind ik maar apart, en enigszins triest.
Ik heb zelf weinig tegen Ajax, dé concurrent van PSV en een mooie en waardige tegenstander ! Zo heb ik nog staan juichen toen Ajax in de jaren '90 de Europacup won. Dat zou ik nu weer doen, alleen zou ik dan wel ook erg jaloers zijn...maar in Europees verband ben ik altijd voor de Nederlandse clubs.
Vind je het gek?Baseman schreef:Die mensen zijn er trouwens wel, maar ik ken er niet zoveel. Het is in mijn omgeving meer dat Ajax arrogant is en een grote bek heeft, maar dat is de laatste jaren ook stukken minder geworden.

Ik snap wel dat PSV'ers Ajax als een arrogante club zien, maar dat heeft allemaal met resultaten te maken (gehad). Wat ik dan wel weer apart vind, is dat ik aardig wat PSV'ers ken die moeite hebben om toe te geven dat ze zich zelf ook schuldig hebben gemaakt aan arrogantie. Als supporters zijnde dan. Dat is gewoon een logisch gevolg van succes. Als Ajax de komende drie jaar kampioen wordt krijgen wij weer een grotere bek. Uiteindelijk lijken de meeste supporters gewoon heel veel op elkaar (op het hooliganisme na natuurlijk), al is dat vaak moeilijk om toe te geven.
Maar dat Amsterdammers en Ajacieden over het algemeen een wat grotere mond hebben dan de gemiddelde Brabander, geloof ik wel.
Ik snap het ook niet echt, maar dat kan aan mij liggen. Die vriend van mij is in ieder geval een uiterst intelligent en toch behoorlijk zelfverzekerd persoon, maar op dit gebied lijkt het soms wel alsof hij een soort van minderwaardigheidscomplex heeft. Niet te bevatten.Baseman schreef:Mensen die neerkijken op Brabanders of opkijken tegen Randstedelingen (of hoe je dat ook moge noemen) vind ik maar apart, en enigszins triest.
Ik kan moeilijk beweren dat ik PSV een mooie club vind, want ik heb regelmatig aangegeven dat ik dat niet vind. Maar ik vind PSV zeker een waardige tegenstander en i.t.t. tot vele andere Ajacieden dé rivaal van Ajax. Van Feyenoord winnen is geweldig, maar ik vind het toch belangrijker dat we kampioen worden en daarin is over het algemeen ieder puntverlies van PSV belangrijk.Baseman schreef:Ik heb zelf weinig tegen Ajax, dé concurrent van PSV en een mooie en waardige tegenstander ! Zo heb ik nog staan juichen toen Ajax in de jaren '90 de Europacup won. Dat zou ik nu weer doen, alleen zou ik dan wel ook erg jaloers zijn...maar in Europees verband ben ik altijd voor de Nederlandse clubs.
Als PSV in een EC-finale zou staan in een voor de club mindere periode zou ik toch wat makkelijker kunnen juichen dan de afgelopen jaren, wanneer ik inderdaad toch ook wel jaloers ben geweest op de prestaties van PSV.
- El Clavo
- AT Toto winner 08/09
Ik heb in de tijd dat ik nog wel eens in Eindhoven stond erg veel profijt van mijn tongval gehadBaseman schreef:NeeThomas schreef:Ik weet niet zo goed hoe ik het zal noemen, maar hebben jullie ook een soort anti-randstad gevoel? Voelen jullie inderdaad dat jullie er op aangekeken worden dat jullie bijvoorbeeld een Brabantsch accent hebben en speelt dit ook mee in jullie voetbalsympathieën?![]()
Ik kan niet echt zeggen dat ik hier 'last' van heb...proud to be a Brabander![]()
:00000639.gif:
Die mensen zijn er trouwens wel, maar ik ken er niet zoveel.
Het is in mijn omgeving meer dat Ajax arrogant is en een grote bek heeft, maar dat is de laatste jaren ook stukken minder geworden.
Mensen die neerkijken op Brabanders of opkijken tegen Randstedelingen (of hoe je dat ook moge noemen) vind ik maar apart, en enigszins triest.
Ik heb zelf weinig tegen Ajax, dé concurrent van PSV en een mooie en waardige tegenstander ! Zo heb ik nog staan juichen toen Ajax in de jaren '90 de Europacup won. Dat zou ik nu weer doen, alleen zou ik dan wel ook erg jaloers zijn...maar in Europees verband ben ik altijd voor de Nederlandse clubs.