PSV
- Giacomo Puccini
Mwah, je weet toch hoe Ajacieden zijn. Geloof het of niet, na al die jaren dat het stukken minder is gegaan met Ajax nemen we nog steeds geen genoegen met alleen een overwinning. We zijn kritisch op Ajax, maar ook op andere ploegen. :xyxthumbs:Frank schreef:Je kunt maar wat te zeiken hebben... :X
Volgens velen (waaronder ik) niet hoor.Baseman schreef:Vooraf leek de poule aardig zwaar, maar nu blijkt dat mee te vallen.Desalniettemin heeft PSV wel een record gevestigd door als 1e Nederlandse club al na 4 wedstrijden de 2e ronde te bereiken, dat is nooit verkeerd.
PS: En wat vindt Wimpey nu van Da Costa ? :D
Leuke prestatie van PSV in Europa. Maar nu begint het echte werk.
www.ad.nlSucces went, kennelijk, dat wel, maar het blijft lekker aanvoelen.
Chris van Nijnatten
Niet eens halverwege de herfst weet PSV al dat het overwintert in de Champions League. Dat is een tussentijds rapport waarop heel gerenommeerde traditieclubs uit topcompetities jaloers zijn.
Want niemand van die elite heeft een abonnement op zulk vroeg succes. PSV heeft dat ook niet trouwens. Maar PSV incasseerde het resultaat met de vanzelfsprekendheid van een vijfvoudig Europa Cup-winnaar. Ook op de tribunes was de verbazing over zoiets onwerkelijks al geweken nog voor het eindsignaal had geklonken. Succes went, kennelijk, dat wel, maar het blijft lekker aanvoelen.
PSV had ook de mazzel van een grote ploeg. Liverpool FC werkte tegen Girondins Bordeaux van harte mee, waardoor een gelijk spel in Eindhoven al voldoende was om door te gaan in de Champions League. En de terechte rode kaart voor Stjepan Tomas vlak voor rust kwam op een voor Galatsaray dodelijk moment.
Die ploeg móest al meer initiatief nemen dan het gewoon is te doen. Met een man minder werd dat een haast onmogelijke opdracht. Onder deze omstandigheden kreeg het gras van het Philips Stadion verdomd veel weg van een rode loper. Hier werd PSV wel heel erg weinig in de weg gelegd.
Dat de ploeg inmiddels zo ver is in Europa, heeft niets met mazzel te maken. En ook niet met een gemankeerde tegenstander. PSV is gewoon op dit niveau beland omdat er een fabelachtig goed technisch management gevoerd wordt. En dat al jaren aan een stuk. Zelfs met zwaar ontoereikende financiële middelen slagen de beslissers in Eindhoven erin een team van Europese klasse op de been te brengen.
Die klasse heeft niet onmiddellijk sprankelend voetbal tot gevolg. Al moet gezegd dat Koné hartverwarmende acties in zijn ransel had.
Met name zijn doelpunt, het tweede van PSV, bracht het stadion heel even in een hoge staat van verrukking. Niettemin was het ook gisteravond tegen de Turkse kampioen vaker sober dan meeslepend. Maar effectief is het bij PSV vrijwel altijd en zéker als het per se moet.
Die zekerheid is er ook omdat de reservebank voetballers herbergt, die dicht tegen het niveau van de basisspelers aanzitten. Of zelfs gelijkwaardig zijn. Culina, WK-speler voor Australië, viel na rust in. Zijn optreden kon moeilijk als een verzwakking gezien worden. Maar ook de manier waarop de Mexicaan Salcido opereerde is een statement van de klasse én flexibiliteit die de landskampioen tot zijn beschikking heeft.
Hij verloste PSV van de problemen op de positie van linksback, maar is een expert centraal naast Alex. Op die plaats werd hij tegen Galatasaray echter absoluut niet gemist, omdat daar Manuel da Costa stond te excelleren.
De Herdgang is voor welke coach dan ook een paradijs tegenwoordig. Ronald Koeman beaamt dat en ondervindt dat. Alleen, op een avond als gisteren speelt dat tóch even op als je vooraf naar de opstelling kijkt, wat zou het aardig zijn als PSV een iets Nederlandser karakter had. Met een type en een karakter als Koeman voor de troepen ziet het er al gauw tamelijk Delftsblauw uit. Met slechts Kromkamp, Cocu en Afellay binnen de lijnen is PSV echter wel erg ver verwijderd van de nalatenschap van Coen Dillen, Willy van der Kuylen en Ronald Koeman zelf. Maar dat is een sentiment dat er al een paar jaren niet meer zo toe doet. Zeker niet als je wint.
Keurige overwinning van PSV. :xyxthumbs:
Overigens mogen ze in Eindhoven niet meer klagen over gebrek aan erkenning, want zoals Van Nijnatten nu bezig is, dat is dan ook weer een beetje overdreven. ;)
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.
Salvador Dali
Salvador Dali
Dat een poule zwaar lijkt komt vooral doordat je PSV supporter bent, dan lijkt een poule veel zwaarder dan als een buitenstaander er tegen aan kijkt. Dat is omgekeerd met Ajax precies hetzelfde, iedereen kan wel roepen dat het een makkie is en dat ze het makkelijk gaan halen, zelf lijk je die tegenstander dan in eerste instantie toch sterker in te schatten.Baseman schreef:Vooraf leek de poule aardig zwaar, maar nu blijkt dat mee te vallen.
Desalniettemin heeft PSV wel een record gevestigd door als 1e Nederlandse club al na 4 wedstrijden de 2e ronde te bereiken, dat is nooit verkeerd.
PS: En wat vindt Wimpey nu van Da Costa ? :D
Ik dacht gisteren trouwens dat het geen penalty was voor Farfan. Hij ging er langs en ging daarna liggen, het leek ook of hij met zijn voet in het gras trapte. Ik kan er naast zitten natuurlijk.
Verder een keurige overwinning, hopen voor PSV dat ze eerste kunnen worden in de poule. Anders moeten ze tegen de nummer een uit een andere poule. In dat geval zou ik het liefst Bayern of de nummer een uit de poule met Arsenal en CSKA Moskou loten denk ik.
De ophemeling van PSV lijkt inderdaad zo nu en dan op het overdrevene af in programma's van zowel de NOS als VI maar ik vind ik het eigenlijk wel prima. Volgens mij werkt al deze aandacht voor PSV als een rode lap voor een stier op Ten Cate en zijn mannen, die ondertussen in de luwte gewoon hun partijtjes winnen. Daarnaast lijkt het alsof de groep zich meer dan ooit optrekt aan prikkelende uitspraken sinds Kah en Seijs in de pers triomfantelijk oreerden hoe ze met de Ajax-spelers waren om gegaan in de wedstrijd tegen Roda. Kortom, men kan niet lovend genoeg zijn over dit PSV. Weet je wat?
Dit geweldige PSV is een maatje te groot voor Ajax, we hebben geen schijn van kans op het kampioenschap!
:hypocrite: ;)
Dit geweldige PSV is een maatje te groot voor Ajax, we hebben geen schijn van kans op het kampioenschap!
:hypocrite: ;)
Nou ja...de Franse competitie is sterker dan de HCE en Bordeaux speelde vorig seizoen aardig voetbal, daarbij werd Gala kampioen met een recordaantal punten. PSV heeft wat dat betreft ook geluk dat beide teams dit seizoen minder presteren, al dwingen ze de overwinningen wel zelf af.Arwin schreef:Dat een poule zwaar lijkt komt vooral doordat je PSV supporter bent, dan lijkt een poule veel zwaarder dan als een buitenstaander er tegen aan kijkt.
En zo erg wordt PSV niet opgehemeld hoor, alleen Nijnatten slaat door.
Verder heeft PSV gewoon een uitstekende serie neergezet, waarbij met vlagen aantrekkelijk en aanvallend voetbal gespeeld wordt.
En records zorgen altijd voor positieve media natuurlijk.
Lang leve het PN :D
Hier is te zien dat Farfan wel degelijk aangetikt werd:
http://psv.netwerk.to/forums/HTML/forum10/1132-6.php
(de 4e post)
(de 4e post)
Laatst gewijzigd door Baseman op wo nov 01, 2006 11:25 am, 1 keer totaal gewijzigd.
- Alaindebanaan
Vind het nog steeds geen pingel. Kan me wel vinden in Steef's uitleg. Farfan ging toch buitenom bij die jongen, zat vervolgens aan de binnenkant en wil dán weer naar buiten. Vervolgens claimt hij een penalty...jaja. Alleen misschien ook niet zo handig verdedigd van die jongen, maarja die had al geel.Baseman schreef:Lang leve het PN :D
(de 4e post)
Vrouwen, je kunt niet met, maar ook niet zonder.
En speciaal voor de Dr.:
"Vrouwen, je kan niet met ze..."
En speciaal voor de Dr.:
"Vrouwen, je kan niet met ze..."
Yeah right, dan gaat hij voor de Oscars zeker...met een man in zijn rug wijkt hij blijkbaar 3 keer uit, stopt zijn schietbeen naar achteren tussen de benen van de tegenstander in zijn rug, acteert een schot en laat zich vervolgens vallen, dat alles in een volle sprint en een val op 5 meter van de goal terwijl hij vrij uit kan halen :roll:
Jullie geloven dat ?
Jullie geloven dat ?
Farval heeft i.i.g. bij 'ons' de schijn tegen, je zal zelf wel begrijpen waarom. vanuit dat oogpunt bezien zal het mij verder dan ook niks verbazen als hij iemand een een kaart probeert te helpen om maar eens wat te noemen. Met een vrijwel zekere bonus (de stats van Simons zijn volgens mij bijzonder goed) het feit dat het 1-0 staat en het gegeven dat men al tegen 10 man speelt zie ik hem daar wel voor aan....
Blijft onverlet dat het een goede spits is trouwens...
Blijft onverlet dat het een goede spits is trouwens...
De ploeg der dapp're Meersche Helden...
- El Clavo
- AT Toto winner 08/09
Kijk maar eens goed naar z'n benen. Ik weet niet of je vroeger zelf gevoetbald hebt, maar als ik met zo'n voorbereiding wil schieten gaat ie er nooit in. Op CL niveau dus al helemaal niet, dat had Farfan ook wel door. Die verdediger maakt gewoon geen overtreding, hij haakt hem niet, pakt hem niet vast, hij doet helemaal niks behalve achter hem aan lopen. Pas op het moment dat Farfan valt is er contact, maar dat heeft hier geen invloed op. Een speler als Farfan heeft dit niet nodig, hij kan prima zelf een goal maken.Baseman schreef:Yeah right, dan gaat hij voor de Oscars zeker...met een man in zijn rug wijkt hij blijkbaar 3 keer uit, stopt zijn schietbeen naar achteren tussen de benen van de tegenstander in zijn rug, acteert een schot en laat zich vervolgens vallen, dat alles in een volle sprint en een val op 5 meter van de goal terwijl hij vrij uit kan halen :roll:
Jullie geloven dat ?