PSV

Club informatie van de afgelopen seizoenen
Gesloten
Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » di okt 31, 2006 11:44 am

Nou ja, te vroeg. In mijn optiek heeft Ajax gewoon gefaald tegen Kopenhagen.

Of Psv de kwartfinales 'moet' halen, hangt mijns inziens van de loting af. In de CL zitten genoeg ploegen die een sterkere selectie in huis hebben an Psv. Wat uiteraard niet wil zeggen dat Psv kansloos is.

Giacomo Puccini

Bericht door Giacomo Puccini » di okt 31, 2006 11:55 am

Jöhnk schreef:Nou ja, te vroeg. In mijn optiek heeft Ajax gewoon gefaald tegen Kopenhagen.
Ajax heeft gefaald, mee eens, maar niet 'gewoon'. Voor iedereen die Ajax de laatste jaren heeft zien voetballen kan het geen verrassing zijn geweest dat Ajax tegen Kopenhagen bij vlagen erg matig voetbal op de mat legde. Ik tenminste was niet anders gewend...
Ajax!

Lionel

Bericht door Lionel » di okt 31, 2006 12:28 pm

Ik denk ook dat Ajax en PSV elkaar weinig ontlopen maar dat PSV verder zou komen in Europa
IK GELOOF!!!!!!

Jim

Bericht door Jim » di okt 31, 2006 1:27 pm

Giacomo Puccini schreef: ..........
Ik leg de lat voor Ajax dus niet lager dan voor PSV.
Weer een leuk verhaal, maar je hebt me niet kunnen overtuigen.
Dat er tussen de selecties van Ajax en PSV verschillen zitten lijkt me logisch en altijd het geval. Je eindconclusie echter, en daar gaat het om, is dat de selecties elkaar kwalitatief niet veel ontlopen.
Dan blijft het op zijn zachtst vreemd dat je van PSV verwacht dat het minstens de kwartfinale haalt waar Ajax er al in de voorronde uit vloog tegen een europese middenklasser. Dan kun je lullen tot je een ons weegt, maar niet anders concluderen dan dat je de lat voor PSV dus m.i. wel degelijk een onevenredig stuk hoger legt.
Maakt mij verder niet uit, je bent tenslotte Ajax-supporter, maar geef dat dan wel gewoon toe.
Giacomo Puccini schreef: Maar Kopenhagen kwam helaas nog te vroeg.
Als een club van het kaliber FC Kopenhagen al te vroeg komt voor een ploeg die je dezelfde kwaliteit toedicht als een door jou verwachte kwartfinalist vind ik dat dus wederom wat raar.
Giacomo Puccini schreef: Ten Cate's aanpak werpt duidelijk zijn vruchten af maar ook senor Henk is geen tovenaar. De wedstrijd van het jaar kwam toen hij krap een maandje bezig was met een selectie die vorig jaar een belabberde prestatie leverde.
Maar dat was toch niet dezelfde selectie. Vorig seizoen speelden ervaren krachten als Stam, Perez en Gabri toch nog niet bij Ajax?.
Giacomo Puccini schreef: Koeman kwam daarentegen in een gespreid bedje.
Tja, daar zijn we weer. Koeman kwam natuurlijk weer in een gespreid bedje.
Dat PSV twee belangrijke spelers uit de as kwijt raakte en moest vervangen is plotseling weer niet van belang?.
Giacomo Puccini schreef: Daarom moét PSV Europees presteren en hoeft Ten Cate dat met Ajax pas volgend jaar.
Volgens mij moet een topclub altijd presteren. Bovendien is er tegenwoordig simpelweg te veel geld mee gemoeid om prestatief effe een jaar te kunnen "overslaan".
Maar goed, als jij de druk zo graag op PSV legt zal ik op mijn beurt ook een duitje in het zakje doen.
Ik verwacht met jou dat Ajax volgend seizoen minstens de kwartfinale van de CL haalt. Of de selectie nou hetzelfde blijft of niet. Tenslotte is die van het huidige PSV ook niet hetzelfde als die van vorig seizoen.
Bedoel, als Koeman dat al kon presteren slechts een jaar nadat Ajax kansloos was uitgeschakeld tegen Kopenhagen (in de UEFA-Cup) moet dat voor de betere Ten Cate helemaal een peuleschil zijn. Toch?.

Arwin

Bericht door Arwin » di okt 31, 2006 4:20 pm

Jöhnk schreef:Nou ja, te vroeg. In mijn optiek heeft Ajax gewoon gefaald tegen Kopenhagen.

Of Psv de kwartfinales 'moet' halen, hangt mijns inziens van de loting af. In de CL zitten genoeg ploegen die een sterkere selectie in huis hebben an Psv. Wat uiteraard niet wil zeggen dat Psv kansloos is.
Precies, loting is het toverwoord in de CL.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » di okt 31, 2006 6:03 pm

Jim schreef:Maar goed, als jij de druk zo graag op PSV legt zal ik op mijn beurt ook een duitje in het zakje doen.
Ik verwacht met jou dat Ajax volgend seizoen minstens de kwartfinale van de CL haalt. Of de selectie nou hetzelfde blijft of niet. Tenslotte is die van het huidige PSV ook niet hetzelfde als die van vorig seizoen.
Bedoel, als Koeman dat al kon presteren slechts een jaar nadat Ajax kansloos was uitgeschakeld tegen Kopenhagen (in de UEFA-Cup) moet dat voor de betere Ten Cate helemaal een peuleschil zijn. Toch?.
Is Jim voor PSV? Of is hij gewoon meer Koemanner dan Ajacied? ;)

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » di okt 31, 2006 9:54 pm

Ik zie dat Kromkamp er weer uit is voor Culina. Ik neem aan dat Culina zelf niet op rechts is gaan spelen. Wie dan wel? Mendez?

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » di okt 31, 2006 10:39 pm

Ja. Mendez mocht de braakliggende rechterflank bestrijken. Culina speelde ergens linksvoor.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » di okt 31, 2006 10:47 pm

Toch knap hoor 10 punten uit 4 wedstrijden. Ik heb vanavond genoten van Farfan en Kone, toch knap dat ie na zijn dip nu achter mekaar scoort. Iemand nog wel eens wat vernomen van zijn hartklachten?

Lionel

Bericht door Lionel » di okt 31, 2006 10:51 pm

En toch kunnen ze geen kansen creeren.
IK GELOOF!!!!!!

Frank

Bericht door Frank » di okt 31, 2006 10:59 pm

Je kunt maar wat te zeiken hebben... :X

Baseman

Bericht door Baseman » di okt 31, 2006 11:10 pm

Zo, eitje ;)
Matig voetbal, maar de punten zijn binnen en daar gaat het om !
En de 2e ronde bereikt na al 4 wedstrijden, wat een luxe :cheer:
Rishi schreef:En toch kunnen ze geen kansen creeren.
De goal van Koné en de kansen voor Farfan gemist zeker...
Daarbij speelde Farfan eindelijk weer ouderwets geweldig, samen met Koné en Alex (4 down :D ) de uitblinker :worshippy:

En Farfan had een pingel moeten krijgen, dat was toch een duidelijke overtreding.

Lionel

Bericht door Lionel » di okt 31, 2006 11:11 pm

Heel toevallig een dood spelmoment en een fout van die keeper :X

Maar gefeliciteerd hoor. Knappe prestatie :xyxthumbs:
IK GELOOF!!!!!!

Baseman

Bericht door Baseman » di okt 31, 2006 11:12 pm

Dank :xyxthumbs:
Maar de fout van Mondragon heb ik niet gezien, wel een meer dan uitstekende actie (bijna vanaf eigen helft) en daaropvolgende goal van Koné.

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » di okt 31, 2006 11:13 pm

Baseman schreef:En Farfan had een pingel moeten krijgen, dat was toch een duidelijke overtreding.
Dat vond ik nou niet. Er was wellicht wat contact, maar Farfan is ook niet altijd te goeder trouw met zijn zwaaiende armen.

Hoe dan ook, gefeli. :xyxthumbs:
Laatst gewijzigd door Jöhnk op di okt 31, 2006 11:14 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Lionel

Bericht door Lionel » di okt 31, 2006 11:14 pm

Baseman schreef:Dank :xyxthumbs:
Maar de fout van Mondragon heb ik niet gezien, wel een meer dan uitstekende actie (bijna vanaf eigen helft) en daaropvolgende goal van Koné.
Die bal die hij zowat op het hoofd van Simons stomt ;)
IK GELOOF!!!!!!

Baseman

Bericht door Baseman » di okt 31, 2006 11:14 pm

Jöhnk schreef:Dat vond ik nou niet. Er was wellicht wat contact, maar Farfan is ook niet altijd te goeder trouw met zijn zwaaiende armen.
Wat contact ?
Bedoel je niet Culina ? Dat was inderdaad geen pingel.

Maar Farfan werd duidelijk tegen zijn enkel getrapt op het moment dat hij wilde schieten.

Baseman

Bericht door Baseman » di okt 31, 2006 11:16 pm

Rishi schreef:Die bal die hij zowat op het hoofd van Simons stomt ;)
Oh, de 1e goal. Nou ja, fout...op zich een knappe reflex, maar de bal valt voor hem erg lullig. En voor PSV perfect :D

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » di okt 31, 2006 11:16 pm

Ja, Culina maakte een schwalbe nadat hij de bal niet onder controle kreeg.

Maar ik vond dat Farfan geen strafschop verdiende. Hij wurmde zich erlangs en ging vervolgens neer. Zoals zo vaak.

Baseman

Bericht door Baseman » di okt 31, 2006 11:20 pm

Kijk de herhaling dan maar eens, hij wordt gewoon tegen zijn enkel geschopt. Deze keer absoluut geen schwalbe.

Justin
Contacteer:

Bericht door Justin » di okt 31, 2006 11:27 pm

Knap van PSV. Gefelicteerd, Base. :xyxthumbs:

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » di okt 31, 2006 11:28 pm

Hij werd echt op zijn enkel geraakt hoor.

Baseman

Bericht door Baseman » di okt 31, 2006 11:54 pm

Triest trouwens dat sommige supporters van Gala het nodig vonden om brandende fakkels vanuit hun vak naar een PSV vak te gooien :nooo:

Gelukkig werden die paar randdebielen door de rest van hun eigen vak tegengehouden om er nog meer te gooien.

Giacomo Puccini

Bericht door Giacomo Puccini » di okt 31, 2006 11:59 pm

Jim schreef:
Giacomo Puccini schreef: ..........
Ik leg de lat voor Ajax dus niet lager dan voor PSV.
Weer een leuk verhaal, maar je hebt me niet kunnen overtuigen.
Dat er tussen de selecties van Ajax en PSV verschillen zitten lijkt me logisch en altijd het geval. Je eindconclusie echter, en daar gaat het om, is dat de selecties elkaar kwalitatief niet veel ontlopen.
Dan blijft het op zijn zachtst vreemd dat je van PSV verwacht dat het minstens de kwartfinale haalt waar Ajax er al in de voorronde uit vloog tegen een europese middenklasser. Dan kun je lullen tot je een ons weegt, maar niet anders concluderen dan dat je de lat voor PSV dus m.i. wel degelijk een onevenredig stuk hoger legt.
Maakt mij verder niet uit, je bent tenslotte Ajax-supporter, maar geef dat dan wel gewoon toe.
Voor volgend seizoen leg ik de lat even hoog. Ik leg de lat tijdelijk wat lager, maar dat is logisch. Doelstellingen kun je altijd bijstellen. De kwartfinale van de Champions League is voor Ajax op dit moment onbereikbaar en het heeft dus geen zin dit tot doel te stellen. Daar moet je gewoon pragmatisch tegen aan kijken.
Jim schreef:
Giacomo Puccini schreef: Maar Kopenhagen kwam helaas nog te vroeg.
Als een club van het kaliber FC Kopenhagen al te vroeg komt voor een ploeg die je dezelfde kwaliteit toedicht als een door jou verwachte kwartfinalist vind ik dat dus wederom wat raar.
Nogmaals, ik dicht PSV heel andere kwaliteiten toe dan Ajax. Verder onderschat je het werk wat Ten Cate met zijn technische staf aan het verzetten is. Ajax is inhaalslagen aan het maken.
Jim schreef:
Giacomo Puccini schreef: Ten Cate's aanpak werpt duidelijk zijn vruchten af maar ook senor Henk is geen tovenaar. De wedstrijd van het jaar kwam toen hij krap een maandje bezig was met een selectie die vorig jaar een belabberde prestatie leverde.
Maar dat was toch niet dezelfde selectie. Vorig seizoen speelden ervaren krachten als Stam, Perez en Gabri toch nog niet bij Ajax?.
De meeste spelers zijn gebleven dus je hebt te maken met een erfenis. Stam, Perez en Gabri hebben inderdaad voor een kwaliteitsinjectie gezorgd, daar heb je gelijk in. Maar een team is niet een optelsom van een aantal kwaliteiten van spelers. Er is goede begeleiding voor nodig om het beste uit een team te halen en daar gaat tijd overheen. Dat moet je meenemen in de hoogte van de lat, anders sluit je je ogen voor de realiteit.
Jim schreef:
Giacomo Puccini schreef: Koeman kwam daarentegen in een gespreid bedje.
Tja, daar zijn we weer. Koeman kwam natuurlijk weer in een gespreid bedje.
Dat PSV twee belangrijke spelers uit de as kwijt raakte en moest vervangen is plotseling weer niet van belang?.
Een gespreid bedje ja want hij kreeg er uitstekende voetballers voor terug. Bovendien, zo belangrijk zijn Ooijer en Vennegoor nooit geweest. Sterker nog: PSV is beter af zonder deze spelers. Dat zie je ook aan de clubs waar ze terecht zijn gekomen, nou niet bepaald een vooruitgang voor ze. Ooijer is een goede opbouwer maar geen topverdediger, Alex en Salcido zijn dat wel. Vennegoor is een hark met twee chocolade benen vergeleken bij Koné en Farfan.
Jim schreef:
Giacomo Puccini schreef: Daarom moét PSV Europees presteren en hoeft Ten Cate dat met Ajax pas volgend jaar.
Volgens mij moet een topclub altijd presteren. Bovendien is er tegenwoordig simpelweg te veel geld mee gemoeid om prestatief effe een jaar te kunnen "overslaan".
Maar goed, als jij de druk zo graag op PSV legt zal ik op mijn beurt ook een duitje in het zakje doen.
Nou gelukkig zijn we het toch nog ergens over eens. Ik verwacht van Ajax volgend seizoen niets minder dan kwartfinale Champions League. Zelfs voordat ik weet of Sneijder en Huntelaar blijven. Omdat ik namelijk grenzeloos vertrouwen heb in Martin van Geel. Die gaat ervoor zorgen dat de selectie van Ajax op niveau blijft en zo mogelijk gericht wordt versterkt. Daarnaast heb ik een groot vertrouwen in het vakmanschap van ten Cate (al toen hij bij NAC zat) en daarmee vertrouwen in een positieve ontwikkeling van jonge talentvolle spelers. De technische leiding van Ajax is in goede handen en er staat daarom volgend seizoen een selectie die voor kwartfinale Champions League moet gaan. Deze bewering van mij mag je noteren!
Ajax!

MHF

Bericht door MHF » wo nov 01, 2006 12:05 am

Giacomo Puccini schreef: Nou gelukkig zijn we het toch nog ergens over eens. Ik verwacht van Ajax volgend seizoen niets minder dan kwartfinale Champions League. Zelfs voordat ik weet of Sneijder en Huntelaar blijven. Omdat ik namelijk grenzeloos vertrouwen heb in Martin van Geel. Die gaat ervoor zorgen dat de selectie van Ajax op niveau blijft en zo mogelijk gericht wordt versterkt. Daarnaast heb ik een groot vertrouwen in het vakmanschap van ten Cate (al toen hij bij NAC zat) en daarmee vertrouwen in een positieve ontwikkeling van jonge talentvolle spelers. De technische leiding van Ajax is in goede handen en er staat daarom volgend seizoen een selectie die voor kwartfinale Champions League moet gaan. Deze bewering van mij mag je noteren!
Zo, vastgelegd... ;)

PSV heeft overigens een knappe prestatie neergezet. De ophemeling aan de hand van het gegeven dat men zich al na 4 wedstrijden heeft geplaatst begrijp ik niet helemaal - dat ligt nl. ook aan de sterkte van alle tegenstanders en de onderlinge confrontaties - maar PSV is simpelweg een oerdegelijk team waar elke CL opponent het moeilijk tegen kan hebben. Ik zie ze niet de CL winnen maar als alles mee zit kunnen ze absoluut een eind komen.

Gesloten