PSV

Club informatie van de afgelopen seizoenen
Gesloten
jabu

Bericht door jabu » ma okt 30, 2006 3:12 pm

Baseman schreef:Zou Wimpey nog steeds dezelfde mening hebben over Koja ? :D
Hij speelde al weken geweldig, maar nu heeft hij in de laatste 4 wedstrijden ook al 6 doelpunten gemaakt :worshippy:
Jij zou niet meer voor PSV juichen zolang Kluivert bij PSV speelt. :hypocrite: ;)
‘Afellay groeit naar Oranje toe’

In verklaringen aan verschillende Nederlandse ochtendkranten heeft PSV-trainer Ronald Koeman aangegeven dat Ibrahim Afellay dicht tegen het Nederlands elftal zit. De 20-jarige middenvelder speelde gisteren tegen RKC Waalwijk (0-3) een sterke wedstrijd en nam de openingstreffer voor rekening.

“Als je ziet wie er kans maken op het Nederlands elftal of wie de kans al hebben gehad, dan denk ik zeker dat Afellay aan de beurt komt. Als hij erom vraagt, geef ik advies bij het maken van een keuze, net zoals ik dat bij Ismail Aissati zou doen. Verder bemoei ik me daar niet mee, omdat het een kwestie is waarin de speler zelf in samenspraak met zijn familie tot een beslissing moet komen”, aldus Koeman.

Afellay kan immers ook kiezen voor het nationale elftal van Marokko, waar bondscoach Mohammed Fakhir staat te popelen om hem op te nemen in zijn selectie. Het talent gaf echter aan nog niet nagedacht te hebben over een keuze.

“Hier wil ik pas echt over nadenken als die keuze echt gemaakt moet worden. Tot nu toe ben ik nog nooit voor een A-ploeg uitgenodigd, niet door Marokko en niet door Nederland”, aldus Afellay.
voetbalzone

Nooit geweten dat Ronald 'er is maar een echte' Koeman iets te zeggen heeft over het selectiebeleid van Oranje.

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » ma okt 30, 2006 3:22 pm

Maartoe schreef:
Baseman schreef:Zou Wimpey nog steeds dezelfde mening hebben over Koja ? :D
Hij speelde al weken geweldig, maar nu heeft hij in de laatste 4 wedstrijden ook al 6 doelpunten gemaakt :worshippy:
Jij zou niet meer voor PSV juichen zolang Kluivert bij PSV speelt. :hypocrite: ;)
Voorlopig kan Baseman nog wel even juichen, dus. ;)
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

joey
Erelid

Bericht door joey » ma okt 30, 2006 3:34 pm

Wat heeft die Koeman een grote waffel. :X
Het stinkt aan alle kanten!

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » ma okt 30, 2006 4:08 pm

joey schreef:Wat heeft die Koeman een grote waffel. :X
Wacht maar tot de resultaten wat minder worden, dan is Affelay de eerste die ervan langskrijgt. History repeats itself.

Giacomo Puccini

Bericht door Giacomo Puccini » ma okt 30, 2006 4:31 pm

Afellay breekt binnen nu en 2 weken toch wel weer iets...

Ik denk net als Nijnatten dat PSV bij de beste 4 van Europa kan eindigen, Koeman heeft een goede ploeg met aardig wat ervaring en op de zwakke backs na weinig zwakke plekken. Maar na de poulefase gaat ook geluk een flinke rol spelen: wie loot je, gaat een bal buitenkant paal eruit of binnenkant paal erin, blessures en schorsingen, etc. Het kan dus al na één ronde afgelopen zijn maar ik sluit zeker niet uit dat PSV de finale haalt. Ik zie niet zo veel betere teams in Europa. Lyon, Barça en Arsenal zijn niet onverslaanbaar.
Ajax!

Baseman

Bericht door Baseman » ma okt 30, 2006 4:38 pm

Ik moet zeggen dat Afellay de laatste 2 wedstrijden echt heel goed heeft gespeeld, nu nog fit blijven :eusa_pray:
Duke schreef:Voorlopig kan Baseman nog wel even juichen, dus.
Juist :D
Je zou bijna vergeten dat Kluivert onder contract staat bij PSV, wat een zalige gedachte...

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » ma okt 30, 2006 4:42 pm

Jesse schreef:Ja hoor, dit PSV wint wel even van Chelsea, Lyon, Barca etc.

:nooo:
Nu onder Koeman zijn ze tot veel in staat hoor. Van de week ff van die Turken winnen en ze zijn al weer geplaatst voor de volgende ronde.

Jesse

Bericht door Jesse » ma okt 30, 2006 4:43 pm

Ik denk dat een club als Lyon gehakt maakt van PSV.
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

joey
Erelid

Bericht door joey » ma okt 30, 2006 5:05 pm

brigade zuid schreef:
Jesse schreef:Ja hoor, dit PSV wint wel even van Chelsea, Lyon, Barca etc.

:nooo:
Nu onder Koeman zijn ze tot veel in staat hoor. Van de week ff van die Turken winnen en ze zijn al weer geplaatst voor de volgende ronde.
Ja dus? Dit is een zwakke poule.

Baseman

Bericht door Baseman » ma okt 30, 2006 5:08 pm

Ach, de afgelopen jaren hebben uitgewezen dat PSV gewoon moeilijk te verslaan is. Waarmee ik me overigens niet aansluit bij de woorden van Nijnatten, die zijn overdreven.

Aan de andere kant dacht iedereen dat Lyon 2 jaar geleden ook wel even gehakt zou maken van PSV ;)

joey
Erelid

Bericht door joey » ma okt 30, 2006 5:09 pm

Baseman schreef:Ach, de afgelopen jaren hebben uitgewezen dat PSV gewoon moeilijk te verslaan is. Waarmee ik me overigens niet aansluit bij de woorden van Nijnatten, die zijn overdreven.
Mee eens.

Aan de andere kant dacht iedereen dat Lyon 2 jaar geleden ook wel even gehakt zou maken van PSV ;)
Gebeurde vorig seizoen wel. Lyon is top, PSV subtop.

raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Contacteer:

Bericht door raymon » ma okt 30, 2006 5:16 pm

Ajax is top!!

AJAX AJAX AJAX AJAX AJAX AJAX

;)
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Alexander

Bericht door Alexander » ma okt 30, 2006 6:05 pm

Als Psv minimaal 1 goede back had gehad had ik ze ver zien komen. Wat er nu loopt is niks.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » ma okt 30, 2006 6:05 pm

Baseman schreef:Ach, de afgelopen jaren hebben uitgewezen dat PSV gewoon moeilijk te verslaan is. Waarmee ik me overigens niet aansluit bij de woorden van Nijnatten, die zijn overdreven.

PSV is er sindsdien op achteruit gegaan. Lyon niet of nauwelijks. Dat bleek vorig seizoen wel. Barcelona, Chelsea, Lyon, Inter, Bayern, Werder, Valencia, Real Madrid, Arsenal, Manchester United. Ik zie PSV ze niet zo snel uitschakelen hoor.

Lionel

Bericht door Lionel » ma okt 30, 2006 7:33 pm

Ik zie veel clubs PSV ook niet wegspelen. Zeker Europees niet.
IK GELOOF!!!!!!

Arwin

Bericht door Arwin » ma okt 30, 2006 10:47 pm

Rishi schreef:Ik zie veel clubs PSV ook niet wegspelen. Zeker Europees niet.
Ik zie Lyon, Barcelona, Chelsea, Arsenal, Inter, en Bayern wel makkelijk winnen van PSV, sorry.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » ma okt 30, 2006 11:08 pm

Rishi schreef:Ik zie veel clubs PSV ook niet wegspelen. Zeker Europees niet.
Dat ook weer niet. Daarvoor is het team te goed in balans, heeft het teveel defensieve kracht en een te goede resultaattrainer.

Maar winnen van een van de boven genoemde ploegen? Ik zie het echt niet gebeuren.

Venzint
AT Toto winner 13/14

Bericht door Venzint » ma okt 30, 2006 11:12 pm

Arsenal is nog wel te kloppen in 2 wedstrijden op dit moment

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » ma okt 30, 2006 11:19 pm

Mwah, ik zie ze Henry en Van Persie niet zo snel in bedwang houden hoor. Arsenal draait nog niet heel lekker, maar ze hebben veel kwaliteit.

Venzint
AT Toto winner 13/14

Bericht door Venzint » ma okt 30, 2006 11:29 pm

Everton wist Arsenal zaterdag met een behoorlijk defensieve opstelling toch redelijk op afstand te houden. 1-1 uit en 0-0 thuis en je bent een ronde verder. Bovendien is Arsenal erg zwak in het verdedigen van dode spelsituaties.

joey
Erelid

Bericht door joey » di okt 31, 2006 12:30 am

Het geheim van Koeman heet Tonny

PSV kan vanavond aan een punt tegen Galatasaray al voldoende hebben om de tweede ronde van de Champions League te halen. In Eindhoven en omstreken dromen ze van meer Europese glorie. Dat treft, want de technische staf van PSV heeft de laatste jaren bewezen dat ze de weg naar internationaal succes kent.

In februari 2003 reisde Ronald Koeman als trainer van Ajax naar Londen voor de confrontatie met Arsenal. De kampioen van Engeland - met Bergkamp, Henry en Vieira - was op de toppen van haar kunnen, de veredelde jeugdploeg van Ajax werd geen schijn van kans toegedicht. Die avond stapten Koeman en zijn jonkies echter met een gelijkspel (1-1) van het veld.

Ronald Koeman was nooit iemand die snel geïmponeerd raakte door een tegenstander, maar sinds die avond in Londen is de huidige oefenmeester van PSV nauwelijks nog van zijn stuk te brengen. Met Ajax bereikte hij in 2003 de kwartfinale van de Champions League, vorig seizoen herhaalde hij dat kunstje met Benfica, toch niet de sterkst denkbare ploeg. Voor de trainer was het eens te meer een bewijs dat je in het voetbal met een goede organisatie en veel speldiscipline heel ver kunt komen. ,,Niets is onmogelijk,’’ luidt tegenwoordig ook het credo in Eindhoven.

Want ook met PSV is Koeman goed op weg. Als de Eindhovenaren zich vanavond al plaatsen voor de tweede ronde van het Europese voetbalgala, is dat zelfs een unicum in de historie van ons voetbal. Nooit eerder was een Nederlandse ploeg na vier duels al zeker van overwintering in de Champions League.

Vraag Koeman naar zijn geheim en hij wijst direct naar Tonny Bruins Slot, sinds jaar en dag de trouwe adjudant van de ex-topspeler. Bruins Slot geldt als ’s werelds beste wedstrijdanalist. Stuur de Amsterdammer naar een willekeurige wedstrijd en hij komt met een compleet beeld thuis. ,,De kwaliteit van Tonny is uniek in Europa,’’ zegt Koeman. ,,Meer dan wie ook stopt hij er tijd in. Zaterdag is hij weer naar Galatasaray geweest. Ik zeg wel eens: laat toch zitten, nu weten we het wel. Maar dat doet hij niet.’’

Op zijn spionagetrips maakt Bruins Slot slechts een enkele aantekening over een spelhervatting. Verder let hij veel op de manier waarop de toekomstige tegenstander wordt gecoacht. ,,En ik probeer altijd mijn eigen ploeg in het veld te zien staan. Een paar weken geleden zag ik AZ tegen Braga spelen. AZ heeft maar twee spitsen, de linksback van Braga was helemaal vrij, maar deed niets met die ruimte. Dan plaats ik PSV daar tegenover. Zo kom je op het idee om Salcido in die linkerzone te laten spelen.’’

Als Bruins Slot terugkomt van een trip, sluiten hij, Koeman en Jan Wouters zich op in de trainerskamer. Voor een bord met magneten wordt de toekomstige opponent tot in detail doorgenomen. ,,Ik speel dan de trainer van de tegenpartij, dus in het geval van Galatasaray ben ik Erik Gerets,’’ zegt Bruins Slot. ,,Zo praat je, zo ontstaat er discussie. Uiteindelijk komen we dan tot een aantal opties.’’

Koeman: ,,Als technische staf denken wij heel realistisch. Veel meer dan we in Nederland gewend zijn, richten wij ons in Europese duels puur op het resultaat. We zetten de boel goed neer en proberen van daaruit te voetballen.’’

Bruins Slot: ,,En daarbij is het altijd de opzet onze sterke punten tot uiting te laten komen.’’

Die visie zorgt voor houvast en vertrouwen. Als Ronald Koeman de beste ploegen van dit continent de revue laat passeren, raakt hij niet in paniek. Barcelona, Chelsea of Olympique Lyon? De trainer vindt het knappe teams, maar het woord kansloos komt in zijn vocabulaire niet voor. ,,Als je het Ajax van 2003, Benfica en PSV op een rijtje zet, dan is PSV van die drie ploegen het verst. Intern heb je het er ook wel eens over, dat er veel mogelijk is. Maar de Champions League winnen, blijft natuurlijk heel moeilijk. Dan moet drie keer twee wedstrijden alles helemaal kloppen. Dat gebeurt zelden of nooit.’’

Voorlopig moet PSV zich eerst nog voor de volgende ronde zien te plaatsen en waarschuwt Koeman voor te veel optimisme. Daarom liet hij zijn selectie gisteren nog wat beelden zien van het moeizame eerste half uur van de uitwedstrijd bij Galatasaray. ,,Dan zal iedereen beseffen dat we aan de bak moeten.’’

Over de manier waarop Koeman de Turkse kampioen van Erik Gerets wil bestrijden, werd gisteren weinig duidelijk. De oefenmeester herhaalde nogmaals dat hij weinig aanleiding ziet om veel aan zijn ploeg te veranderen. In één adem voegde Koeman eraan toe, dat hij niet zal aarzelen pijnlijke beslissingen te nemen als hij dat nodig acht.
AD

Had vroeger ook een hoge pet op van TBS, maar ik heb bij Ajax onder Koeman teveel wedstrijden gezien waarin juist niet goed op de kracht van de tegenstander werd ingespeeld. Ik weet het niet, hoor.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » di okt 31, 2006 4:12 am

Wat stond die Kromkamp tegen RKC trouwens te schutteren zeg. Hij had geluk dat-ie er niet afgestuurd werd.

Giacomo Puccini

Bericht door Giacomo Puccini » di okt 31, 2006 9:18 am

joey schreef:Had vroeger ook een hoge pet op van TBS, maar ik heb bij Ajax onder Koeman teveel wedstrijden gezien waarin juist niet goed op de kracht van de tegenstander werd ingespeeld. Ik weet het niet, hoor.
Je moet niet onderschatten dat de huidige PSV-selectie veel meer mogelijkheden heeft dan Ajax na het vertrek van Chivu en Van der Meyde. De balans was zoek, daar konden zelfs de beste tactische plannen geen mouw meer aan passen.
Thomas schreef:

PSV is er sindsdien op achteruit gegaan. Lyon niet of nauwelijks. Dat bleek vorig seizoen wel. Barcelona, Chelsea, Lyon, Inter, Bayern, Werder, Valencia, Real Madrid, Arsenal, Manchester United. Ik zie PSV ze niet zo snel uitschakelen hoor.
Vind je PSV echt zwakker dan twee jaar geleden? Daar ben ik het niet mee eens. De ploeg was niet zo ervaren en had toendertijd Europees al 15 jaar niets gepresteerd. Het bereiken van de KO-fase werd gevierd als een prijs want PSV was tot dan toe het lachertje van de Champions League.

Ik sla de huidige selectie hoger aan en vind het dan ook terecht dat de druk door de media (en binnen PSV?) wordt opgevoerd. PSV heeft een voor Nederlandse begrippen volwassen en uitgebalanceerde selectie die in een uitstekende vorm verkeert. Sinds het Ajax van '96 heeft een Nederlandse club niet zo'n sterke selectie gehad als PSV op dit moment. Voorafgaand aan het seizoen was ik sceptisch over Koemans invloed op de ontwikkeling van PSV maar tot dusver doet hij het prima en lijkt het erop dat hij perfect in het PSV plaatje past en een nieuwe impuls geeft na een aantal jaren Guus Hiddink. Dat Koeman in Europa met beperkte middelen maximaal resultaat kan boeken wisten we al en dit seizoen zou dat zo maar eens tot iets heel moois voor PSV kunnen leiden.

Er is aardig wat geïnvesteerd in de zomerstop en het is zeer waarschijnlijk dat bepalende spelers als Farfán, Gomes, Alex en Cocu het na dit seizoen voor gezien houden. Het is dus nu of nooit. Goede prestaties kunnen ervoor zorgen dat de broodnodige CL-premies en transfersommen worden geïncasseerd waarmee de selectie ook volgend seizoen op peil gehouden kan worden. Het is dus niet alleen mógelijk dat PSV ver kan komen, maar ook nog eens noodzakelijk. Terecht dus dat Europees presteren in Eindhoven dit seizoen niet een kwestie van mogen maar moeten is.

Wat niet weg neemt dat er in Europa sterkere teams zijn, maar kansloos zijn ze tegen geen enkele club en alles minder dan de kwartfinale zal in Eindhoven een grote teleurstelling zijn.
Ajax!

Jim

Bericht door Jim » di okt 31, 2006 10:36 am

Giacomo Puccini schreef: Ik sla de huidige selectie hoger aan en vind het dan ook terecht dat de druk door de media (en binnen PSV?) wordt opgevoerd. PSV heeft een voor Nederlandse begrippen volwassen en uitgebalanceerde selectie die in een uitstekende vorm verkeert. Sinds het Ajax van '96 heeft een Nederlandse club niet zo'n sterke selectie gehad als PSV op dit moment.
.....
Terecht dus dat Europees presteren in Eindhoven dit seizoen niet een kwestie van mogen maar moeten is.
.....
Wat niet weg neemt dat er in Europa sterkere teams zijn, maar kansloos zijn ze tegen geen enkele club en alles minder dan de kwartfinale zal in Eindhoven een grote teleurstelling zijn.
Allemaal leuk en aardig maar eerder schreef je dit:
Giacomo Puccini schreef: PSV zit beter in de middenvelders en Ajax ruimer in de aanvallers. Alles bij elkaar ontlopen de selecties elkaar niet zo heel veel.
Wellicht herinner je je het niet meer, maar Ajax, met die volgens jou nagenoeg even sterke selectie als PSV, werd reeds in de voorronde uitgeschakeld door europese middenklasser Kopenhagen.
Terwijl je blijkbaar wel van PSV verwacht, normaal vindt en zelfs min of meer eist dat ze minstens even de kwartfinale halen.
Misschien kun je me dat uitleggen want ik kan het niet rijmen.

Giacomo Puccini

Bericht door Giacomo Puccini » di okt 31, 2006 11:26 am

Dat wil ik graag uitleggen. In dezelfde post heb ik gesteld dat de selecties van Ajax en PSV op een aantal vlakken wel degelijk van elkaar verschillen. De selectie van PSV is ervarener, is 'verder' - die van Ajax is jong en gretig en heeft veel scorend vermogen. Ajax is aan een inhaalslag bezig, PSV is de 'te kloppen ploeg'. Dat de selecties elkaar niet veel ontlopen was een uitspraak die ik deed in het kader van de competitie: per saldo hebben beide selecties even veel mogelijkheden om kampioen te kunnen worden.

Neemt echter niet weg dat ik PSV meer dan Ajax een team vind dat op dit moment iets kan presteren in Europa. Waar dat aan ligt? Moeilijk te zeggen. Waarom doen Ajax en FC Utrecht het vaak goed in de beker? Waarom doet AZ dit seizoen goed mee in de competitie maar zouden ze niets klaar spelen in de Champions League en gaan ze de onderlinge duels met PSV en Ajax (daar durf ik wel een voorschotje op te nemen) verliezend het veld af? Blijkbaar worden in de Eredivisie en KNVB-beker andere competenties gevraagd dan in een toernooi als de Champions League.

Daarnaast vind ik dat Ajax zich snel aan het ontwikkelen is. Ik had Kopenhagen liever in november gehad dan in augustus... Als Ajax' selectie in tact blijft (wat niet gaat gebeuren) moet volgend seizoen de kwartfinale van de Champions League de doelstelling zijn.

Ik leg de lat voor Ajax dus niet lager dan voor PSV. Maar Kopenhagen kwam helaas nog te vroeg. Ten Cate's aanpak werpt duidelijk zijn vruchten af maar ook senor Henk is geen tovenaar. De wedstrijd van het jaar kwam toen hij krap een maandje bezig was met een selectie die vorig jaar een belabberde prestatie leverde. Koeman kwam daarentegen in een gespreid bedje.

Daarom moét PSV Europees presteren en hoeft Ten Cate dat met Ajax pas volgend jaar. Ajax heeft nu één doel waar alles voor moet wijken: kampioen worden. PSV is al twee keer op rij kampioen geworden en zal de prioriteiten mede (meer?) Europees leggen.
Ajax!

Gesloten