AZ 2008 - 2009

Club informatie van de afgelopen seizoenen
Gesloten
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » vr okt 10, 2008 9:19 am

Laten we eerst maar eens geld in de posities pompen waar we echt mensen nodig hebben. Enoh en Vertonghen zijn aardig begonnen dit seizoen en ik zie voorlopig geen reden tot het aantrekken van een de Zeeuw. Ik eis een mandekker en een back!!

jabu

Bericht door jabu » zo okt 12, 2008 11:17 am

Wat iedereen natuurlijk al wist:
AZ krimpt plannen DSB Stadion in

ALKMAAR - AZ krimpt de uitbreidingsplannen voor het DSB Stadion in. De club wilde de capaciteit vergroten van 17 duizend tot 40 duizend zitplaatsen, maar dat worden er 30 duizend. Ook ziet AZ er vanaf de geplande kantoren bij het stadion zelfstandig te exploiteren. Dat heeft een woordvoerder van AZ vrijdagmiddag gezegd.

Het besluit om de uitbreiding van het stadion in te krimpen, is gebaseerd op onderzoek van de club naar de omvang van het supporterslegioen in de regio en de wachtlijst voor seizoenskaarten. Daarop staan momenteel zo'n tienduizend namen. ‘We willen spelen in een vol stadion’, aldus de woordvoerder. ‘Met een capaciteit van 30 duizend zitplaatsen lukt dat. Met 40 duizend niet, denken we.’

AZ zou de geplande kantoren naast het stadion aanvankelijk in eigen beheer exploiteren, maar ziet hiervan af omdat de club zich volgens de woordvoerder wil concentreren op de corebusiness: voetbal. Wel zoekt de club naar een geschikte partij om de kantoren te laten ontwikkelen. De gewijzigde plannen hebben ook tot gevolg dat er minder parkeerplaatsen hoeven te worden aangelegd rond het stadion.
Volkskrant

joey
Erelid

Bericht door joey » zo okt 12, 2008 11:20 am

Kredietcrisis?
Het stinkt aan alle kanten!

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » zo okt 12, 2008 8:51 pm

Dat heeft er ongetwijfeld ook mee te maken. De financiering zou toch uit die hoek moeten komen. En ze kunnen wel blijven vertellen dat er niets aan de hand is. Ieder bedrijf in die sector heeft het op het moment natuurlijk zwaar.

Maar 30.000 lijkt me voorlopig ook genoeg. Dan zitten ze aan de capaciteit van PSV. Heb je een leuk stadion wat lekker gevuld is. Zo groot is het achterland van AZ nu ook weer niet. Daarvoor is de aantrekkingskracht van Ajax gewoon te groot. Zelfs als het al jarenlang slecht gaat.
Nil volentibus arduum

Daily Blind

Bericht door Daily Blind » zo okt 19, 2008 4:14 pm

Wederom een goede overwinning met een uitstekend spelende Pelle! maar daar zou ik jullie zeker niet over horen.

Jinne
Site Admin

Bericht door Jinne » zo okt 19, 2008 8:42 pm

Een zwaluw...
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Baseman

Bericht door Baseman » ma okt 20, 2008 6:47 am

Als je zoveel tijd en ruimte krijgt kan iedereen met momenten aardig voetbal laten zien...

Daily Blind

Bericht door Daily Blind » ma okt 20, 2008 8:51 am

Jinne schreef:Een zwaluw...
kan best, maar jullie waren ook al naar een wedstrijd aan het zagen.

Huntelaar heeft deze competitie ook al genoeg ruimte gekregen, maar bakt er helemaal niks van.

Blijkbaar moeilijk toe te geven dat hij een goede pot speelde.

maar het is nu aan hem om het voor een langere periode te laten zien.

jabu

Bericht door jabu » ma okt 20, 2008 8:53 am

Als Dembele weer fit is, zit Pelle weer op de bank.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » ma okt 20, 2008 10:12 am

Alsof de meeste mensen hier De Graafschap-AZ in z'n totaliteit hebben gekeken. Verder zegt het natuurlijk alweer genoeg dat je deze wedstrijd snel aangrijpt om even een punt te maken, want in negentig procent van de wedstrijden speelde Pellè gewoon beroerd.

Daily Blind

Bericht door Daily Blind » ma okt 20, 2008 10:46 am

Thomas schreef:Alsof de meeste mensen hier De Graafschap-AZ in z'n totaliteit hebben gekeken. Verder zegt het natuurlijk alweer genoeg dat je deze wedstrijd snel aangrijpt om even een punt te maken, want in negentig procent van de wedstrijden speelde Pellè gewoon beroerd.
Vorig seizoen ja idd.. Ik was ook niet beroerd omdat te bevestigen. En ja ik heb gisteren wel de wedstrijd 90 minuten bekeken, aangezien er weinig anders op was.

Hij speelde goed en zoals ik hem eerder had gezien voor zijn eerste seizoen AZ. Hij heeft gelukkig geleerd van zijn beschamende eerste seizoen bij AZ. Maar jij hebt wel vaker moeite met terugkomen op je standpunt en gedachtes of eens iets toe te geven.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » ma okt 20, 2008 10:48 am

Hoe kom je daar nou bij? Geef eens een voorbeeld.

Lionel

Bericht door Lionel » ma okt 20, 2008 11:24 am

Ga je nou Klaas vergelijken met Pelle? Ik vond Pelle een mooie leuke spits bij Lecce en de Italiaanse ploeg, maar bij AZ loopt hij erbij alsof hij al 5x de Gouden Bal heeft veroverd en alsof hij ervoor gezorgd heeft dat Italie wereldkampioen is geworden..
IK GELOOF!!!!!!

Vedette-10-

Bericht door Vedette-10- » ma okt 20, 2008 11:43 am

Hij is natuurlijk niet van het kaliber Huntelaar, want Huntelaar kan veel beter afwerken. Maar je ziet dat mijn analyse klopte: ik gaf aan dat zowel Dembele, Ari en Pelle geen verkeerde spelers zijn. Maar vorig seizoen speelden ze vaak samen, terwijl het alledrie puntspelers zijn. Je kan maar 1 puntspeler opstellen, want er is ook maar 1 doel. Nu speelt Louis zo en is AZ een gevaarlijke ploeg, met een sterke aanval. Ookal speelt Pelle nog niet in een systeem dat hem optimaal past(traditioneel 4-3-3, zonde aanvallers om hem heen), nu functioneert hij tenminste wel weer voldoende.

En ik wil nog iets aangeven: Ari samen met Lens is ook een supergoed duo. Zeker in lastige uitwedstrijden kan je hen goed gebruiken. Voor mij is de keuze simpel: of Dembele en El Hamdoui; òf Lens en Ari. Pelle zou ik pas gebruiken als je goede flankspelers hebt en een goede schaduwspits. Zonde voor hen dat ze Jenner hebben laten gaan- raadt nu trouwens die De Ceulaer aan en met dan Martens op links- en ze zouden Perez voor de rol van schaduwspits goed kunnen gebruiken.

gaizka

Bericht door gaizka » wo okt 22, 2008 8:04 am

'Valencia wil De Zeeuw in januari overnemen van AZ'
22/10/2008 08:10

Demy de Zeeuw staat in de belangstelling van Valencia, meldt De Telegraaf. De Spaanse club zou de middenvelder van AZ in de winterstop willen overnemen.

De Zeeuw is bij AZ bezig aan zijn vierde seizoen. De 25-jarige middenvelder groeide in Alkmaar uit tot international. Hij kwam inmiddels negentien keer uit voor Oranje.

Bij Valencia staat op dit moment al een Nederlander onder contract: Hedwiges Maduro. Hij komt echter niet voor in de plannen van trainer Unai Emery. Valencia is momenteel koploper in de Primera División met negentien punten uit zeven wedstrijden.
Misschien wordt Maduro wel in een eventuele transfer betrokken, kan zomaar opbloeien onder van Gaal.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » wo okt 22, 2008 8:49 am

Mwah, wat er niet in zit kan er ook niet uitkomen. Zou ook een slechte deal zijn voor AZ. Maduro is veel te sloom voor die positie.
Nil volentibus arduum

joey
Erelid

Bericht door joey » wo okt 22, 2008 9:11 am

Maduro verdient daar een vermogen. AZ kan zijn salaris nooit betalen.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » wo okt 22, 2008 9:39 am

Ik geloof er weinig van, maar als AZ de hoofdprijs kan krijgen voor De Zeeuw is dat natuurlijk prima. Het wordt tijd dat men daar ook weer eens wat geld gaat verdienen aan spelers.

Leuk nieuws voor Maduro. Banega komt na dit seizoen weer terug en dan zou De Zeeuw er dus ook nog bij komen. Het betekent nu waarschijnlijk toch echt het einde van Baraja en Albelda bij Valencia.

Daily Blind

Bericht door Daily Blind » zo okt 26, 2008 4:42 pm

Jinne schreef:Een zwaluw...
Idd het zijn er al 2. Wel iets minder goed dan vorige week, maar erg aanwezig en belangrijk in de aanval van AZ. Goede passes en loopacties. Daarnaast goed aanspeelbaar voor de kaats.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » ma okt 27, 2008 5:44 pm

AZ heeft ene Jonathas gecontracteerd. Naam komt me ergens bekend voor. Iemand?

Michael_B

Bericht door Michael_B » ma okt 27, 2008 5:51 pm

Was Ajax daar niet voor 'in de markt' volgens de meest obscure websites een zomertje terug?
Face your fears and live your dreams, No Fear

Rooie

Bericht door Rooie » ma okt 27, 2008 6:08 pm

Nee, die jongen is hier op proef geweest, niet goed genoeg.

Daily Blind

Bericht door Daily Blind » ma okt 27, 2008 7:17 pm

Benji schreef:Nee, die jongen is hier op proef geweest, niet goed genoeg.
Toen zat van Geel er nog dus dat zegt niks.

joey
Erelid

Bericht door joey » ma okt 27, 2008 7:27 pm

Kan me herinneren dat niemand onder de indruk was.

Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax » ma okt 27, 2008 7:39 pm

Zlatan Son of God schreef:
Benji schreef:Nee, die jongen is hier op proef geweest, niet goed genoeg.
Toen zat van Geel er nog dus dat zegt niks.
Van Geel heeft veel fout gedaan, maar welke speler heeft Van Geel na een proef periode niet goed genoeg bevonden, die later ergens anders wel slaagde? Kwam niet zo vaak voor, denk ik.

Die Jonathas maake toen op iedereen een belabberde indruk.

Jonathan Reis werd ook niet goed genoeg bevonden, werd door psv gecontracteerd...En nu weer weggestuurd.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Gesloten