PSV

Club informatie van de afgelopen seizoenen
Gesloten
MHF

Bericht door MHF » zo okt 22, 2006 8:56 pm

Arwin schreef:Cocu had trouwens een diep rode kaart moeten krijgen voor zijn woeste tackle nadat AZ (Arveladze) doorspeelde terwijl een PSV'er geblesseerd op de grond lag. Hij kreeg geel en kan dus niet meer bestraft worden.
Dat PSV daar zo over tekeer durft te gaan, ik herinner me nog een incident tijdens ADO-PSV en een gebroken been voor de keeper. :hypocrite:

Wel knap dat ze toch ieder jaar weer vrij makkelijk van AZ winnen. Terwijl AZ het spel maakt, scoort PSV ze makkelijk. Hoewel het derde doelpunt een grote fout van Didulica was, waardoor de wedtrijd al geen wedstrijd meer was.
Idd, een naar mannetje die Cocu. Als meneertje zich om en of andere manier benadeeld voelt, raakt er een contactje los. Zo gebeurde dat bijvoorbeeld vorig seizoen in de CL, vorig jaar tegen wat was het, Andorra (?) en ook nu liet hij zich weer gaan. En dan nog verontwaardigd gaan lopen mekkeren ook nog. :nooo:
Heel PSV is trouwens uitgenast. De laatste wedstrijden hadden gemakkelijk anders kunnen lopen maar het geluk lijkt hen momenteel toe te lachen. Anderzijds kan gezegd worden dat PSV andermaal een prima staaltje van efficientie op de mat heeft gelegd. Daar kan AZ, zeker in de onderlinge confrontaties, een puntje aan zuigen. Amusementswaarde bieden ze nauwelijks bij PSV maar de punten gaan weer vaak in de tas naar Eindhoven...
De ploeg der dapp're Meersche Helden...

Arthur

Bericht door Arthur » zo okt 22, 2006 9:00 pm

Koeman is in Eindhoven gewoon uitstekend op zijn plaats, dat lijkt wel duidelijk.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » ma okt 23, 2006 5:40 am

MHF schreef:
Arwin schreef:Cocu had trouwens een diep rode kaart moeten krijgen voor zijn woeste tackle nadat AZ (Arveladze) doorspeelde terwijl een PSV'er geblesseerd op de grond lag. Hij kreeg geel en kan dus niet meer bestraft worden.
Dat PSV daar zo over tekeer durft te gaan, ik herinner me nog een incident tijdens ADO-PSV en een gebroken been voor de keeper. :hypocrite:

Wel knap dat ze toch ieder jaar weer vrij makkelijk van AZ winnen. Terwijl AZ het spel maakt, scoort PSV ze makkelijk. Hoewel het derde doelpunt een grote fout van Didulica was, waardoor de wedtrijd al geen wedstrijd meer was.
Idd, een naar mannetje die Cocu. Als meneertje zich om en of andere manier benadeeld voelt, raakt er een contactje los. Zo gebeurde dat bijvoorbeeld vorig seizoen in de CL, vorig jaar tegen wat was het, Andorra (?) en ook nu liet hij zich weer gaan. En dan nog verontwaardigd gaan lopen mekkeren ook nog. :nooo:
Ook tegen Willem II aan het einde van het seizoen 2004/2005 ging hij helemaal door het lint tegen Reuser.
MHF schreef:Heel PSV is trouwens uitgenast. De laatste wedstrijden hadden gemakkelijk anders kunnen lopen maar het geluk lijkt hen momenteel toe te lachen. Anderzijds kan gezegd worden dat PSV andermaal een prima staaltje van efficientie op de mat heeft gelegd. Daar kan AZ, zeker in de onderlinge confrontaties, een puntje aan zuigen. Amusementswaarde bieden ze nauwelijks bij PSV maar de punten gaan weer vaak in de tas naar Eindhoven...
Precies. Knappe prestaties (op wilskracht) maar deze ploeg kwam wel achter tegen Willem II, Roda en Galatasaray en mocht ook tegen AZ niet klagen over de makkelijke overwinning.

Baseman

Bericht door Baseman » ma okt 23, 2006 6:42 am

Wat een flauwekul zeg, alsof PSV puur op wilskracht, met veel moeite en dankzij geluk zijn wedstrijden wint :roll:

In korte tijd tegen Roda, Galatasary en AZ moeten spelen en 3 maal winst, dat is gewoon grote klasse. Zo simpel is het.

PS: Cocu ging helemaal niet door het lint, hij gaf een duidelijk signaal af. Daarbij zag de overtreding er erger uit dan het was, een terechte gele kaart maar niet meer.

El Clavo
AT Toto winner 08/09

Bericht door El Clavo » ma okt 23, 2006 8:42 am

Dat had diep rood moeten zijn, omdat hij geen enkele intentie had om de bal te spelen. Beetje selectieve verontwaardiging als je het mij vraagt. Tegen Ado wel gewoon doorspelen en als AZ het doet ios het onsportief? Verder wel verdiend gewonnen hoor, alleen ben met de rest ben ik het niet met je eens :D

Baseman

Bericht door Baseman » ma okt 23, 2006 9:39 am

Cocu raakte de bal, ook :D
En Wegereef had gewoon moeten fluiten...

El Clavo
AT Toto winner 08/09

Bericht door El Clavo » ma okt 23, 2006 10:19 am

Ja, toen ie hem uit de gracht ging halen ;)

Ik vind ook dat Wegereef had moeten fluiten, maar ook dat Cocu het niet had mogen doen.

joey
Erelid

Bericht door joey » ma okt 23, 2006 10:23 am

Baseman schreef:Wat een flauwekul zeg, alsof PSV puur op wilskracht, met veel moeite en dankzij geluk zijn wedstrijden wint :roll:

In korte tijd tegen Roda, Galatasary en AZ moeten spelen en 3 maal winst, dat is gewoon grote klasse. Zo simpel is het.
De wedstrijden tegen Roda en AZ heb ik alleen in samenvatting gezien, maar ik kan wel dit zeggen: doen alsof PSV uitgekiend heeft gewonnen van Galatasaray is zwaar overdreven. PSV had het daar in de eerste helft totaal niet in de hand. Pas na de gelijkmaker (die uit de lucht kwam vallen), was PSV sterker.
Het stinkt aan alle kanten!

Baseman

Bericht door Baseman » ma okt 23, 2006 11:08 am

joey schreef:doen alsof PSV uitgekiend heeft gewonnen van Galatasaray is zwaar overdreven.
Maar waar wordt dit gezegd dan ?

joey
Erelid

Bericht door joey » ma okt 23, 2006 11:10 am

Voor die wedstrijd ging dit wel op:
Baseman schreef:Wat een flauwekul zeg, alsof PSV puur op wilskracht, met veel moeite en dankzij geluk zijn wedstrijden wint :roll:
Het was verre van indrukwekkend.
Het stinkt aan alle kanten!

Baseman

Bericht door Baseman » ma okt 23, 2006 11:14 am

Dan ruk je mijn woorden wel uit het verband.
Het ging over de serie wedstrijden...dat het tegen Galatasary zeer moeizaam ging moge duidelijk zijn, al speelde PSV na de 1-1 best redelijk voetbal.

Nihad

Bericht door Nihad » ma okt 23, 2006 1:30 pm

PSV won van AZ zoals het vroeger vaak won van Ajax onder van Gaal: Met laf countervoetbal.

Ik snap van Gaal's frustraties wel. Die heeft het vaak genoeg in zijn carriere meegemaakt dat je als team beter speelt tegen PSV en alsnog verliest.
“Please do not call me arrogant because what I say is true. I think I’m a special one.”

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » ma okt 23, 2006 1:35 pm

'Beter speelt' is zo'n term van niets, want AZ was niet beter dan PSV. Hoeveel uitgespeelde kansen heeft AZ nou gecreëerd? Niet veel. En daarnaast scoren ze, wat ook een kwaliteit is, maar 1 keer.

Jim

Bericht door Jim » ma okt 23, 2006 1:43 pm

Nihad schreef: Ik snap van Gaal's frustraties wel.
Van Gaal is altijd gefrustreerd na een nederlaag.

jabu

Bericht door jabu » ma okt 23, 2006 1:44 pm

Nihad schreef:PSV won van AZ zoals het vroeger vaak won van Ajax onder van Gaal: Met laf countervoetbal.
Zo speelde Ajax vaak ook onder Koeman.

Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » ma okt 23, 2006 2:04 pm

Nihad schreef:PSV won van AZ zoals het vroeger vaak won van Ajax onder van Gaal: Met laf countervoetbal.
Maar wel verrot efficient.. :X
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » ma okt 23, 2006 2:09 pm

Wie kent Cees de Wolf nog schreef:
...En laat dat nou net het belangrijkste zijn in het voetbal. Leuk en mooi voetbal is slechts een leuke bijkomstigheid.

Baseman

Bericht door Baseman » ma okt 23, 2006 2:27 pm

:drecul2:

Jij bent zeker ook al iemand die 'geilt' op het percentage balbezit ?
Laat ik je uit een droom helpen, dat wil weinig zeggen...

PSV liet AZ het spel maken om ze af te stoppen op de eigen helft en er vervolgens overheen te gaan. Efficient, volwassen, intelligent, tactisch ijzersterk en een makkelijke overwinning eigenlijk. Tegen de 'grote uitdager' AZ kon PSV het zich veroorloven om het de gehele 2e helft rustig aan te doen.

Zoals iemand opmerkte, AZ tegen PSV was de jongens tegen de mannen.

jabu

Bericht door jabu » ma okt 23, 2006 2:33 pm

brigade zuid schreef:
Wie kent Cees de Wolf nog schreef:
...En laat dat nou net het belangrijkste zijn in het voetbal. Leuk en mooi voetbal is slechts een leuke bijkomstigheid.
Ben ik helaas niet met je eens. Ik ben niet voor niets Ajacied en hecht dus veel waarde aan de schoonheid van het spelletje. Soms nog meer dan aan het resultaat.

Arwin

Bericht door Arwin » ma okt 23, 2006 3:09 pm

PS: Cocu ging helemaal niet door het lint, hij gaf een duidelijk signaal af. Daarbij zag de overtreding er erger uit dan het was, een terechte gele kaart maar niet meer.
Niemand beweert dat PSV niet terecht heeft gewonnen, of alleen door geluk. Maar twee keer scoren in blessuretijd eerste helft, waarvan een door een fout van de keeper, dan kan ik begrijpen dat de trainer van de tegenpartij gefrustreerd is.

Je mening over de overtreding van Cocu deel ik totaal niet. Was een diep rode kaart, geen enkele intentie de bal te spelen. Hij wilde alleen schoppen om een signaal af te geven aan AZ dat ze niet moeten doorvoetballen na een blessure. Dat kan je doen, maar wel tegen een rode kaart. Maar je vond de overtreding van van Hooijdonk gisteren ook al geen rode kaart las ik in een andere topic?

Baseman

Bericht door Baseman » ma okt 23, 2006 3:40 pm

Arwin schreef:Maar twee keer scoren in blessuretijd eerste helft, waarvan een door een fout van de keeper, dan kan ik begrijpen dat de trainer van de tegenpartij gefrustreerd is.
Daar zit wat in, alleen stelt hij zelf die keeper op ;)
En de 2-0 was gewoon een sterke counter op een uitstekend moment.
Maar je vond de overtreding van van Hooijdonk gisteren ook al geen rode kaart las ik in een andere topic?
Ik vraag me inderdaad af of de overtreding zwaar was, ik vond het wel meevallen. Al was de intentie duidelijk. Ik moet wel bekennen dat ik de overtreding maar 1 keer heb gezien, toen dacht ik wel dat geel ook mogelijk was geweest.

Arwin

Bericht door Arwin » ma okt 23, 2006 5:04 pm

Baseman schreef:
Arwin schreef:Maar twee keer scoren in blessuretijd eerste helft, waarvan een door een fout van de keeper, dan kan ik begrijpen dat de trainer van de tegenpartij gefrustreerd is.
Daar zit wat in, alleen stelt hij zelf die keeper op ;)
En de 2-0 was gewoon een sterke counter op een uitstekend moment.
Maar je vond de overtreding van van Hooijdonk gisteren ook al geen rode kaart las ik in een andere topic?
Ik vraag me inderdaad af of de overtreding zwaar was, ik vond het wel meevallen. Al was de intentie duidelijk. Ik moet wel bekennen dat ik de overtreding maar 1 keer heb gezien, toen dacht ik wel dat geel ook mogelijk was geweest.
Dat hij Didulica zelf opstelt, is zijn eigen fout ja. Hij had vorig jaar een betere keeper namelijk. (Timmer)

Over de overtreding van Van Hooijdonk: hij ging duidelijk voor de man, gaf dit ook zelf toe. Er was geen intentie de bal te spelen. Zeker als je live zit te kijken, voel je gewoon die overtreding uit frustratie aankomen, duidelijke rode kaart. Misschien als je de herhaling een aantal keer bekijkt, zonder alle frustratie bij feyenoord te merken die zich al minuten ophoopt, dat de overtreding minder erg lijkt.

Raul Gonzalez Blanco

Bericht door Raul Gonzalez Blanco » ma okt 23, 2006 5:19 pm

Jöhnk schreef:Koeman moet kampioen worden met deze spelersgroep, anders heeft hij gefaald als 'topcoach'.

Ik betwijfel of hem dat gaat lukken, want ook met het beste Benfica sinds tig jaar (bron: Eusebio) zat er niet meer in dan een derde plaats.
Koeman is niet zo'n slechte trainer als hier wel eens beweerd wordt. Hij is dan ook weer niet zo best als hier(door sommigen) ook wel eens gesteld wordt. Een middenweggetje dus.

Wat hij vrij goed kan is het herkennen van de aanwezige kwaliteit. Logische opstelling en een heel goede organisatie(zowieso iets waar hij een goed oog voor heeft, absoluut een belangrijke kwaliteit). Met de hulp van TBS staan zijn ploegen bovendien perfect in Europa. Een van de weinige positieve dingen die er over Koeman's Benfica te zeggen zijn is dat ze in Europa tiptop ingesteld waren op hun tegenstander.

Wat Koeman mist is de inventiviteit of de creativiteit van een echte topcoach. Zodra de puzzelstukjes wat minder logisch in elkaar vallen loopt Koeman vast in zijn plannen. Dan gaat hij om spitsen zeuren(bij elke club wil Koeman een 'Van Hooijdonck' hebben, een bewezen instant topkracht voorin met wie alles staat of valt in zijn gedachten). Iets wat zijn ploegen ook stuk voor stuk gemeen hebben: heel erg afhankelijk van een heel goede aanvaller. Dat gebrek aan inzicht is hem bij Benfica opgebroken: die ploeg stond al grotendeels maar behoefde evolutie, doorontwikkeling. Dát kon Koeman niet bieden.

Dit PSV staat prima, het heeft de beste selectie van de competitie en kent op de afzichtelijk matige backs na(al is kromkamp een verbetering) weinig echt zwakke punten. Er is een aanvaller waaraan ongeacht hoe de rest speelt het complete aanvalsspel kan worden opgevangen, een middenveld met alle kwaliteiten die je kunt wensen en een redelijk goede verdediging. Ajax is een goede uitdager maar ik geef PSV zeer goede kansen, en Koeman ook. Dit is namelijk een kolfje naar zijn hand.
Hoe de ploeg verder moet wanneer een aantal steunpilaren straks vertrekken, dat is met Koeman aan het roer een stuk minder duidelijk.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » ma okt 23, 2006 6:06 pm

Raul Gonzalez Blanco schreef:Dit PSV staat prima, het heeft de beste selectie van de competitie en kent op de afzichtelijk matige backs na(al is kromkamp een verbetering) weinig echt zwakke punten. Er is een aanvaller waaraan ongeacht hoe de rest speelt het complete aanvalsspel kan worden opgevangen, een middenveld met alle kwaliteiten die je kunt wensen en een redelijk goede verdediging. Ajax is een goede uitdager maar ik geef PSV zeer goede kansen, en Koeman ook. Dit is namelijk een kolfje naar zijn hand.
Eerlijk gezegd vind ik de basiselftallen van Ajax elkaar weinig ontlopen, maar de selectie van PSV is (vooral op het middenveld veel) beter en wat breder. PSV hoeft het niet te doen met Lindenbergh en Roger bijvoorbeeld.

De strijd Gomes-Stekelenburg wint Gomes duidelijk, maar Emanuelson is weer veel beter dan Reiziger/Lamey.

Een Heitinga in de vorm van de laatste weken doet niet zoveel fout en aangezien Ajax met 1 sluitende back wil spelen is hij niet minder waardevol dan Kromkamp, die bij PSV weer de doorstotende back is. Misschien is het beter om Emanuelson te vergelijken met Kromkamp en Heitinga met Lameij/Reiziger.

Van Grygera ben ik geen grote fan (te traag, te weinig wendbaar en dit seizoen te laks) maar de Vermaelen van vorig seizoen doet niet veel onder voor Salcido.

Voor de PSV-supporters zal het moeilijk te verkroppen zijn ( ;) ), maar ik vind Stam nog altijd niet minder dan Alex. Er zijn maar weinig clubs in Europa waar hij niet in de basis zou staan.

Het middenveld van PSV is beter in balans dan dat van Ajax maar Ajax heeft zoals het gisteren speelde weer meer creativiteit op het middenveld dan dat van PSV. Dat ligt ook voor een groot deel aan het feit dat Koeman Aissaiti of Afellay zo weinig op het middenveld opstelt. Opvallend, helemaal aangezien PSV de laatste tijd ook regelmatig met vier middenvelders speelt. Uiteindelijk compenseert PSV het gebrek aan creativiteit weer met Koné en Farfan, terwijl de aanvallers van Ajax logischerwijs de disbalans in de ploeg (waar Ten Cate overigens wel steeds regelmatiger oplossingen voor vindt) niet kunnen goedmaken.

Ajax heeft natuurlijk weer Klaas-Jan Huntelaar als extra kwaliteit. Als hij vaker zo gaat voetballen als gisteren kan Ajax ook nog eens steeds beter gaan voetballen en krijgt KJH een groot aantal assists op zijn naam. Minpunt van Ajax is de rechterflank, waar Rosales, Gabri en Heitinga het op aanvallend vlak opzichtig afleggen tegen Babel, Sneijder en Emanuelson.

Aan het einde van het seizoen wil ik trouwens nog wel eens zien wie er meer doelpunten en assists heeft gemaakt, Koné of Babel. :yes:

Maargoed, vallen van het viertal Stam, Sneijder, Perez en Huntelaar er twee weg dan heeft Ajax een probleem. PSV heeft dat stukken minder.
Laatst gewijzigd door FlaFlu op ma okt 30, 2006 10:37 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

DelToro

Bericht door DelToro » ma okt 23, 2006 6:58 pm

Thomas schreef: Maargoed, vallen van het viertal Stam, Sneijder, Perez en Huntelaar er twee weg dan heeft Ajax een probleem. PSV heeft dat stukken minder.
Vind je dat? Ik vind dat PSV juist heel afhankelijk is van haar 4 dragende spelers (Alex, Simons, Cocu en Farfan). We hebben kunnen zien hoe moeilijk PSV het had als alleen al Farfan er niet bij was en Cocu is ook een gemis wat ze ongelooflijk moeilijk kunnen opvangen.

Als Stam uitvalt heeft Ajax nog altijd Heitinga, Grygera, Vermaelen of Ogararu (afhankelijk van wie er sowieso al in de basis zouden starten). Als bij PSV Alex uitvalt moeten ze het doen met Reiziger, DeCasto of Addo.

Als Sneijder niet mee kan doen kan Ajax gemakkelijk Perez op zijn positie zetten of eventueel Emanuelson op een vrijere manier laten spelen. Vooral Perez op die positie is nog niet eens een hele erge achteruitgang. Als bij PSV Cocu geblesseerd raakt is er juist geen speler meer over die de taak van hem kan overnemen, of je moet Vayrynen of zoiets de oplossing vinden. Simons vervangen is ook een hele moeilijke klus, en misschien zelfs nog wel moeilijker want ik weet niet wat je daarvoor in de plaats moet zetten (Feher? of hebben ze nog andere spelers die het type Simons zijn?)

Huntelaar is niet heel gemakkelijk op te vangen omdat we maar één echte killerspits hebben, maar de laatste keer dat we dat moesten doen speelden we één van de beste wedstrijden tot nu toe en liet Babel zien een prima spits te kunnen zijn. Ook heeft Perez op die positie zijn waarde, zoals ook al is gebleken.
PSV kan daar tegenover stellen dat het de chronisch geblesseerde Kluivert in de selectie heeft en anders een Tardellie (waar ik helemaal geen fan van ben tot nu toe) of een jong talent als Beerens. Toch wat minder goede vervangers vind ik.

Gesloten