PSV 2009-2010

Club informatie van de afgelopen seizoenen
Plaats reactie
Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Re: PSV 2009-2010

Bericht door Jöhnk » vr apr 16, 2010 8:06 pm

Hij is wel wat overschat, ja. Hij kan niet opbouwen, is niet bijzonder groot, sterk of snel. Is tactisch niet de sterkste.

Meer dan een simpele mandekker a la Mathijsen is het op den duur niet.

Dr. Living Stoned
Founding Father

Bericht door Dr. Living Stoned » vr apr 16, 2010 8:10 pm

dat zijn keuzes van rutten. Verkeerde keuzes, Manolev is zijn man. Dan schreeuw je om een jaar zonder prijzen.
I'M NOT A COMPLETE IDIOT!
...some parts are missing

Michael_B

Bericht door Michael_B » za apr 17, 2010 8:35 am

PSV is jaloers op Ajax en gaat per direct op zoek naar een nieuwe shirtsponsor. Philips betaalt tussen de 4 en 7 miljoen, afhankelijk van resultaten, maar Ajax vangt 12 miljoen.

Philips is hiervan op de hoogte en blijft als founder verbonden aan de club.
Face your fears and live your dreams, No Fear

LucaS

Bericht door LucaS » za apr 17, 2010 9:14 am

Ik ben benieuwd, ik geloof nooit dat PSV aan het bedrag komt dat Ajax ontvangt
I think I lost my fucking headache

Baseman

Bericht door Baseman » za apr 17, 2010 11:08 am

Peter schreef:Blijkbaar vond Base het in het begin van dit jaar dus ook wel belangrijk dat hij veel scoorde. Of Rutten heeft hem dus compleet misbruikt of Base vindt het opeens belangrijk dat Afellay de spelverdeler uithangt.
Op de positie die Afellay toen had (aanvallende middenvelder) zijn doelpunten en assists inderdaad belangrijk, als verdedigende middenvelder en spelverdeler zijn die zaken echter veel minder belangrijk. Dat lijkt me overduidelijk, maar blijkbaar heb je moeite dit te begrijpen...geen idee waarom eigenlijk, zo moeilijk is het niet.

PS: Het zegt natuurlijk niet alles, maar volgens de VI is Afellay tot nu toe de beste speler van de Eredivisie.
Daar kun je je twijfels bij hebben, maar zeggen dat Afellay een matig seizoen draait getuigt van blindheid.

Baseman

Bericht door Baseman » za apr 17, 2010 11:16 am

LucaS schreef:Ik ben benieuwd, ik geloof nooit dat PSV aan het bedrag komt dat Ajax ontvangt
Ik ook niet, maar dat hoeft ook niet.
Het gaat erom dat Philips al jaren te weinig betaald voor de shirtsponsoring, dat kan nu dus aangepast worden. Werd tijd ook, de totale bijdrage van Philips aan PSV was te verwaarlozen. Wel de lusten, niet de lasten.

Maar belangrijker is dat de RvC opgeschoond wordt, zodat PSV verlost is van egotrippers als Timmer en Schuitema.

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » za apr 17, 2010 11:20 am

Mogen wij Timmer dan hebben? Die man lijkt me erg kundig.

wimpey

Bericht door wimpey » za apr 17, 2010 12:20 pm

Baseman schreef: Daar kun je je twijfels bij hebben, maar zeggen dat Afellay een matig seizoen draait getuigt van blindheid.
Afellay draait anders een matig seizoen. :hypocrite.gif:

Afellay is top HCE. De top elsewhere is te hoog gegrepen.

Hoe moet dat nou met die P wanneer Philips wordt vervangen? Verandert die dan ook?

Dr. Living Stoned
Founding Father

Bericht door Dr. Living Stoned » za apr 17, 2010 12:24 pm

waarop basseer je dat, Jöhnk? Timmer werkt al jaren verlammend op de club. Een hele nare man om mee samen te werken, lijkt mij. In ieder geval zullen de meeste PSV-fans een overgang van Timmer naar Ajax van harte toejuigen. Of niet, Base?
Laatst gewijzigd door Dr. Living Stoned op za apr 17, 2010 12:25 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » za apr 17, 2010 12:25 pm

Timmer is inderdaad een beetje een nare man. Maar wel een nare man met verstand van geld.

Het enige wat ze bij Ajax van geld weten, is dat je het kunt uitgeven.

Niet dat Timmer ooit naar Ajax zou komen, maar ik wil maar zeggen dat we zo'n type best kunnen gebruiken.

wimpey

Bericht door wimpey » za apr 17, 2010 12:30 pm

Jöhnk schreef: Het enige wat ze bij Ajax van geld weten, is dat je het kunt uitgeven.
:smallgrin.gif:

Met Slop in het slop. Dan idd veel liever een conservatieve opvatting, het geld op zak houden en snijden in de kosten.

Ik vind het wél jammer dat Reker daar vertrekt. Hij was de verkeerde man op de juiste plek. Ze hebben nu Tiny als opvolger. Schijnt desondanks een man te zijn.

Brands boven Rutten zou een goede zet zijn. Rutten kan niet managen. Die man raakt bij het minste geringste in paniek. Brands maakt op mij wel een goede indruk. Maar dat deed Van Geel ook bij AZ. Brands neemt net als Van Geel geen internationaal netwerk mee.

Onder de streep ben je als technisch manager zo goed als je trainer.

Giacomo Puccini

Bericht door Giacomo Puccini » za apr 17, 2010 12:40 pm

De Dominee schreef:PSV is jaloers op Ajax en gaat per direct op zoek naar een nieuwe shirtsponsor. Philips betaalt tussen de 4 en 7 miljoen, afhankelijk van resultaten, maar Ajax vangt 12 miljoen.

Philips is hiervan op de hoogte en blijft als founder verbonden aan de club.
Waarom zou Philips niet gewoon de prijs betalen die PSV waard is?
Ajax!

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » za apr 17, 2010 12:52 pm

Baseman schreef:
Peter schreef:Blijkbaar vond Base het in het begin van dit jaar dus ook wel belangrijk dat hij veel scoorde. Of Rutten heeft hem dus compleet misbruikt of Base vindt het opeens belangrijk dat Afellay de spelverdeler uithangt.
Op de positie die Afellay toen had (aanvallende middenvelder) zijn doelpunten en assists inderdaad belangrijk, als verdedigende middenvelder en spelverdeler zijn die zaken echter veel minder belangrijk. Dat lijkt me overduidelijk, maar blijkbaar heb je moeite dit te begrijpen...geen idee waarom eigenlijk, zo moeilijk is het niet.
Ik vind het juist raar dat jij in september zegt dat hij nog beslissender moet zijn door meer goals te maken en assists te geven en dat hij een dikke 15 miljoen waard is. Blijkbaar is dat nu opeens allemaal niet meer van belang, want Afellay speelt een fantastisch seizoen zonder goals/assists en zijn transferwaarde is denk ik ook gehalveerd. Al met al een fantastische keuze natuurlijk. Base levert heel graag al deze zaken in, want dat is nu niet meer van belang. De grote transfersom en de goals worden nu geïnd door....ja door wie eigenlijk?

Serieus, als je als spelverdeler van PSV komt tot een handvol assists en goals, dan doe je het gewoon heel beroerd. Ik mag hem dan ook niet vergelijken met de Zeeuw of een Honda, maar met Enoh. Enoh de spelverdeler van Ajax zeker. Nou, dan weet je ook wel weer wat de status is van Afellay.

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » za apr 17, 2010 12:56 pm

wimpey schreef:
Baseman schreef: Daar kun je je twijfels bij hebben, maar zeggen dat Afellay een matig seizoen draait getuigt van blindheid.
Afellay draait anders een matig seizoen. :hypocrite.gif:

Afellay is top HCE. De top elsewhere is te hoog gegrepen.

Hoe moet dat nou met die P wanneer Philips wordt vervangen? Verandert die dan ook?
Afellay had een stap kunnen maken, maar dan moet je hem wel uitspelen op de positie waar hij furore maakte en beslissend was. Nu vangt PSV een karige prijs en levert het bakken met goals in. Zou hetzelfde zijn als we nu opeens Suarez als linkshalf posteren. Weg goals, assists en transferwaarde.

Dr. Living Stoned
Founding Father

Bericht door Dr. Living Stoned » za apr 17, 2010 12:57 pm

psv moet alles winnen voor die 7 miljoen, ze zullen nu wel op 4 miljoen blijven steken. Ajax pakt dat dus 3 keer! het staat in geen enkele verhouding met elkaar. ik vind het niet meer dan normaal dat PSV een andere shirtsponser wil. het is wel jammer dat de geschiedenis niet meer dan een wegwerpartikel is geworden bij Hollands warmste club.

wimpey

Bericht door wimpey » za apr 17, 2010 1:13 pm

Peter schreef: Afellay had een stap kunnen maken, maar dan moet je hem wel uitspelen op de positie waar hij furore maakte en beslissend was.
Pcs. Afellay wordt voor topclubs echt niet interessanter in een rol ver van het vijandelijke doel. Voor PSV trouwens ook niet. Vraag me af of ie tot de 23 van Oranje gaat behoren.

Domme zet van de 'geweldige hoofdtrainer'. Het aanvoerderschap en die nieuwe rol was gewoon een miskleun.

PSV heeft zich in de eerste seizoenshelft zand in de ogen laten strooien door een goede reeks van kleine overwinningen op niet meer dan redelijke tegenstanders. Op het moment dat het seizoen echt losbrandde was PSV nergens en Rutten raakte bij de eerste de beste tegenslag in paniek. Zowel Rutten als z'n aanvoerder hebben gefaald.

goodfella

Bericht door goodfella » za apr 17, 2010 2:39 pm

Wimpey, je hebt maandenlang geroepen dat Rutten in paniek raakt bij de eerste tegenslag en je hebt achteraf helemaal gelijk gekregen.

:biggthumpup.gif:

Hoewel Base de toekomst rooskleurig zal inzien denk ik dat ze moeten gaan oppassen voor een doemscenario waarin er geen geld is, maar wel heel veel matige voetballers. :smallgrin.gif:

Nu ik het zo lees is dat scenario al de realiteit aan het worden.

wimpey

Bericht door wimpey » za apr 17, 2010 5:21 pm

goodfella schreef:Wimpey, je hebt maandenlang geroepen dat Rutten in paniek raakt bij de eerste tegenslag en je hebt achteraf helemaal gelijk gekregen.

:biggthumpup.gif:
:hypocrite.gif:

Tafellaken en servet verhaal. Bij S04 was ie ook al helemaal de kluts kwijt.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » za apr 17, 2010 11:12 pm

Baseman schreef:Op de positie die Afellay toen had (aanvallende middenvelder) zijn doelpunten en assists inderdaad belangrijk, als verdedigende middenvelder en spelverdeler zijn die zaken echter veel minder belangrijk. Dat lijkt me overduidelijk, maar blijkbaar heb je moeite dit te begrijpen...geen idee waarom eigenlijk, zo moeilijk is het niet.
Als Afellay een verdedigende middenvelder is, dan wel een hele matige. Hoeveel aanvallende middenvelders van de tegenstander heeft hij onschadelijk gemaakt? Nul?

En als spelverdeler vind ik hem ook niet heel overtuigend, aangezien hij veel te veel loopt met de bal. In de positie die Rutten Afellay toebedeelt heeft Afellay weinig aan z'n snelheid en versnelling, z'n loopvermogen en aan z'n balbehandeling in de kleine ruimte. Wat blijft er over? Oeverloos getik, gedraaf met de bal en hier en daar een aardige opening op de buitenspeler, maar nooit spelversnellend.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

D_skilled

Bericht door D_skilled » zo apr 18, 2010 5:04 pm

De zeventienjarige Labyad met twee doelpunten. Een talentje om te koesteren, want een groter talent heeft PSV in de jeugdopleiding niet rondlopen.

Jesse

Bericht door Jesse » zo apr 18, 2010 5:07 pm

Die eerste zat er lekker in.
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

wimpey

Bericht door wimpey » zo apr 18, 2010 7:20 pm

D_skilled schreef:De zeventienjarige Labyad met twee doelpunten.
Hét hoogtepunt van weer een verloren seizoen voor PSV, D_S? :hypocrite.gif:

LucaS

Bericht door LucaS » zo apr 18, 2010 7:43 pm

Ik denk dat PSV Ajax achterna gaat, een rij jaren zonder prijs en zonder aansprekende europese campagne. Met dit verschil dat PSV ook nog eens geen geld heeft.
I think I lost my fucking headache

Oscarito

Bericht door Oscarito » zo apr 18, 2010 8:33 pm

D_skilled schreef:De zeventienjarige Labyad met twee doelpunten. Een talentje om te koesteren, want een groter talent heeft PSV in de jeugdopleiding niet rondlopen.
Oneens. En nee, ik vertel lekker niet wie dan meer talent zou hebben. :luukie:
Gaat binnen drie jaar doorkomen, mocht Arsenal hem al niet hebben weggeplukt tenminste.

Wat betreft Afellay, als flankspeler zou hij het niveau bij Arsenal absoluut aan moeten kunnen maar voor een controlerende middenvelder mist hij de rust aan de bal en het recupererend vermogen dat van een controlerende middenvelder op dat niveau wordt gevraagd. Het is dat het niveau in de Eredivisie zo laag ligt dat Afellay zelfs als pak'm beet rechtsback nog tot de beste spelers in de competitie zou behoren...

Lionel

Bericht door Lionel » ma apr 19, 2010 2:20 pm

Bertje schreef:
Baseman schreef:Op de positie die Afellay toen had (aanvallende middenvelder) zijn doelpunten en assists inderdaad belangrijk, als verdedigende middenvelder en spelverdeler zijn die zaken echter veel minder belangrijk. Dat lijkt me overduidelijk, maar blijkbaar heb je moeite dit te begrijpen...geen idee waarom eigenlijk, zo moeilijk is het niet.
Als Afellay een verdedigende middenvelder is, dan wel een hele matige. Hoeveel aanvallende middenvelders van de tegenstander heeft hij onschadelijk gemaakt? Nul?

En als spelverdeler vind ik hem ook niet heel overtuigend, aangezien hij veel te veel loopt met de bal. In de positie die Rutten Afellay toebedeelt heeft Afellay weinig aan z'n snelheid en versnelling, z'n loopvermogen en aan z'n balbehandeling in de kleine ruimte. Wat blijft er over? Oeverloos getik, gedraaf met de bal en hier en daar een aardige opening op de buitenspeler, maar nooit spelversnellend.
Prachtig :biggthumpup.gif:
wimpey schreef:
Peter schreef: Afellay had een stap kunnen maken, maar dan moet je hem wel uitspelen op de positie waar hij furore maakte en beslissend was.
Pcs. Afellay wordt voor topclubs echt niet interessanter in een rol ver van het vijandelijke doel. Voor PSV trouwens ook niet. Vraag me af of ie tot de 23 van Oranje gaat behoren.

Domme zet van de 'geweldige hoofdtrainer'. Het aanvoerderschap en die nieuwe rol was gewoon een miskleun.

PSV heeft zich in de eerste seizoenshelft zand in de ogen laten strooien door een goede reeks van kleine overwinningen op niet meer dan redelijke tegenstanders. Op het moment dat het seizoen echt losbrandde was PSV nergens en Rutten raakte bij de eerste de beste tegenslag in paniek. Zowel Rutten als z'n aanvoerder hebben gefaald.
Touché.
IK GELOOF!!!!!!

Plaats reactie