Feyenoord 2008 - 2009

Club informatie van de afgelopen seizoenen
Gesloten
brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » ma mar 16, 2009 3:27 pm

Transfervrij vertrek dure Feyenoorders

ROTTERDAM - Behalve de door Michel Perridon voorgestelde salarisvermindering voor het Feyenoord-personeel passeren er momenteel meer onorthodoxe maatregelen de revue om drastisch te bezuinigen.

Zo wordt overwogen om een vrije transfer te gunnen aan enkele grootverdieners in de spelersgroep, zodat de salarispost teruggebracht kan worden zonder over de hele linie op het salaris te korten. Dat laatste is arbeidsrechtelijk gezien geen haalbare kaart bij doorlopende contracten.

Voor zo'n vertrek zouden spelers als Tim de Cler, Roy Makaay, Denny Landzaat en Kevin Hofland in aanmerking kunnen komen. Een dergelijk scenario heeft de clubleiding van Feyenoord besproken met de groep investeerders, onder wie Perridon, die onder voorwaarden bereid zijn tot een financiële injectie.

Algemeen directeur Eric Gudde van Feyenoord was niet blij met de uitspraken van Perridon over salarisvermindering, maar erkent wel dat halve maatregelen niet meer helpen. "We moeten met een sluitende begroting komen en daarvoor biedt de kaasschaafmethode onvoldoende soelaas. Er zullen drastische maatregelen volgen in het belang van het voortbestaan van Feyenoord. Daarvan zijn alle partijen overtuigd", aldus Gudde, die niet vooruit wil lopen op mogelijke maatregelen.

Overigens wil de groep investeerders niet dat hun geld wordt gebruikt om de schuldenpositie van 21 miljoen euro af te bouwen. Gudde: "Begrijpelijk, die is opgebouwd in het verleden en daarvoor wensen ze niet op te draaien. Daar moet Feyenoord een oplossing voor vinden. Door middel van een sluitende begroting, betere prestaties en een paar grote transfers." Dat laatste is dan wel in strijd met het voornemen van een transfervrije status voor diverse dure krachten, maar daar staat tegenover dat jonge spelers als Georginio Wijnaldum of Leroy Fer een behoorlijke transferwaarde vertegenwoordigen.

Overigens zijn de uitspraken van mogelijke investeerder Perridon over salarisvermindering verkeerd gevallen in de spelersgroep. "Contracten moeten worden gerespecteerd en bij dit soort uitspraken heeft op dit moment niemand baat. Er moet rust zijn, zodat wij ons volledig kunnen concentreren op het sportieve", aldus aanvoerder Giovanni van Bronckhorst.

Telegraaf

joey
Erelid

Bericht door joey » ma mar 16, 2009 3:31 pm

Kunnen ze wel willen, maar die spelers hoeven niets. Dan zal F. ze moeten afkopen, net als bij Ajax bijvoorbeeld met Perez gebeurd is.
Het stinkt aan alle kanten!

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » ma mar 16, 2009 3:45 pm

Makaay kon in de winterstop naar Monaco.. wou die niet. Had fnoord mooi 3 a 4 miljoen kunnen opleveren.

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010

Bericht door Thijs » ma mar 16, 2009 3:50 pm

Rishi schreef: Inderdaad! Neem aan dat het voor Ajax toch geen fuck uitmaakt of PSV wint of niet.. je moet gewoon zorgen dat je Twente inhaalt!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Nu Feyenoord toch niet meer degradeert maakt het me allemaal niet zoveel meer uit. We hoeven nu in ieder geval niet meer naar PSV te kijken, dus die UEFA-cup zit wel bijna in de knip.

Wat Feyenoord doet, ach. Dat ene rondje Europees van ze, of ze dat nou halen of niet..ik lig er niet wakker van.

joey
Erelid

Bericht door joey » ma mar 16, 2009 3:53 pm

Wie wil er nou weg bij F, BZ? :hypocrite.gif:

Makaay verdient ongetwijfeld een enorm salaris, die gaat nergens heen, tenminste niet zonder afkoopsom. Zeker niet gezien het feit dat zijn zaakwaarnemer Rob Jansen (en die van Been2hakker, enz) een hoop te vertellen heeft.

Het smalende lachje gisteren van Jaap Stam toen deze kwestie ter sprake kwam sprak boekdelen. Voetballers die geld inleveren, vergeet het maar.
Het stinkt aan alle kanten!

raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Contacteer:

Bericht door raymon » di mar 17, 2009 12:03 am

joey schreef:Wie wil er nou weg bij F, BZ? :hypocrite.gif:

Makaay verdient ongetwijfeld een enorm salaris, die gaat nergens heen, tenminste niet zonder afkoopsom. Zeker niet gezien het feit dat zijn zaakwaarnemer Rob Jansen (en die van Been2hakker, enz) een hoop te vertellen heeft.

Het smalende lachje gisteren van Jaap Stam toen deze kwestie ter sprake kwam sprak boekdelen. Voetballers die geld inleveren, vergeet het maar.
Redondo
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Banjavi
Contacteer:

Bericht door Banjavi » wo mar 18, 2009 1:54 pm

Fans willen Feyenoord geld gevenDoor Jeroen de Laat
Woensdag, 18 maart 2009, 13:21

De Feyenoord Supportersvereniging (FSV) wil Feyenoord een steuntje in de rug geven. Het start een geldinzamelactie met als slogan 'Voor Feyenoord Van Ons'.

De FSV wil dat zoveel mogelijk geld wordt gedoneerd. De actie loopt tot en met de Open Dag 2009. Daarna zal het bestuur van de vereniging adviezen bij de club maar ook bij eventuele investeerders gaan inwinnen hoe het ingezamelde geld het best besteedt kan worden. De FSV wil met de club, de eventuele investeerders en de schenkingen van de supporters aan een nieuwe toekomst bouwen voor Feyenoord.

De hele geldinzamelingsactie komt ten goede aan de club, bijvoorbeeld de jeugdopleiding, maar kan daarnaast naar gelang de hoogte van het bedrag ook voor andere doelen gebruikt worden. De FSV wil via een poll op de eigen website alle mogelijke doelen bekendmaken, zodat de fans inspraak hebben op de bestemming van het geld. Als startkapitaal is een eerste 25.000 euro door de FSV gedoneerd.
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."

Aristides

Bericht door Aristides » wo mar 18, 2009 3:08 pm

banjavi schreef:

De Feyenoord Supportersvereniging (FSV) wil Feyenoord een steuntje in de rug geven. Het start een geldinzamelactie met als slogan 'Voor Feyenoord Van Ons'.

De FSV wil dat zoveel mogelijk geld wordt gedoneerd. De actie loopt tot en met de Open Dag 2009. Daarna zal het bestuur van de vereniging adviezen bij de club maar ook bij eventuele investeerders gaan inwinnen hoe het ingezamelde geld het best besteedt kan worden. De FSV wil met de club, de eventuele investeerders en de schenkingen van de supporters aan een nieuwe toekomst bouwen voor Feyenoord.

De hele geldinzamelingsactie komt ten goede aan de club, bijvoorbeeld de jeugdopleiding, maar kan daarnaast naar gelang de hoogte van het bedrag ook voor andere doelen gebruikt worden. De FSV wil via een poll op de eigen website alle mogelijke doelen bekendmaken, zodat de fans inspraak hebben op de bestemming van het geld. Als startkapitaal is een eerste 25.000 euro door de FSV gedoneerd.
Nog niet zo lang geleden was een actie om geld in te zamelen om een boete (Nancy uit!) te betalen. De inbreng was zo bedroevend dat er nooit bekend is gemaakt hoeveel er uiteindelijk is binnengekomen.
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Contacteer:

Bericht door raymon » wo mar 18, 2009 3:16 pm

druppel, gloeiende plaat. Het zal de emmer niet doen overlopen in ieder geval.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

El Clavo
AT Toto winner 08/09

Bericht door El Clavo » wo mar 18, 2009 3:39 pm

Dit vraagt natuurlijk om een ludieke actie. Kunnen we geen oude Ajax shirts inzamelen en die aan jeugd van feyenorod geven, zodat ze iig nog iets hebben om in te trainen?

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » wo mar 18, 2009 5:14 pm

banjavi schreef:

Nooit doen. Helpt toch niets en je staat gigantisch voor l*l.

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » wo mar 18, 2009 5:22 pm

Heel mooi gebaar. Misschien dat Lucius dan wel mag blijven, want met een beetje geluk weten ze een maandsalaris voor die jongen bij elkaar te sprokkelen. Zou toch fantastisch zijn? De impact die dat heeft zal ongehoord zijn, hoor. Ik sluit zelfs niet uit dat Feyenoord dan weer kampioen wordt.....

Neefkens
Erelid

Bericht door Neefkens » wo mar 18, 2009 5:32 pm

Welke divisie? :hypocrite.gif:

999

Bericht door 999 » vr mar 20, 2009 7:09 pm

Miljoenenbezuinigingen bij Feyenoord

Feyenoord moet drastisch bezuinigen om te zorgen dat de club het volgend seizoen kan beginnen met een sluitende begroting. Dat zegt algemeen directeur Eric Gudde.

Volgens Gudde komt Feyenoord bij ongewijzigd beleid in het seizoen 2009/10 circa zes miljoen euro te kort. "Dat is natuurlijk onacceptabel. De huidige situatie (lagere inkomsten i.v.m. een sportief matig seizoen en de effecten van de recessie) leidt ertoe dat de begroting volgend seizoen zakt tot onder de 40 miljoen euro. Hierdoor zijn we gedwongen een ingrijpend kostenbesparingsprogramma door te voeren," aldus Gubbe op de website van de Rotterdammers.

"‘Dat we heel flink in de kosten gaan snijden heeft voor iedereen consequenties, van stagiair tot grootverdiener. Natuurlijk zijn het geen leuke boodschappen om te vertellen, maar het is de verantwoordelijkheid van iedereen die hier werkt om de club weer gezond te maken", meent Gudde.
Blij met de punten ...

LucaS

Bericht door LucaS » vr mar 20, 2009 7:44 pm

Ach, het ligt aan de recessie!
I think I lost my fucking headache

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » vr mar 20, 2009 7:45 pm

Huh, het ligt toch aan Santander?

Aristides

Bericht door Aristides » vr mar 20, 2009 8:53 pm

of aan de verkoop van seizoenkaarten waarbij supporters twee jaar geleden werd gevraagd om voor twee jaar een seizoenkaart te kopen (100-jarigbestaan) eventueel kon er gespreid worden betaald, maar liever niet.

Doen supporters dat, heb je een seizoen later wat minder te besteden.

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » vr mar 20, 2009 8:54 pm

Feyenoord financieel van kwaad tot erger
Uitgegeven: 20 maart 2009 20:10
Laatst gewijzigd: 20 maart 2009 20:09

ROTTERDAM - Bij Feyenoord gaat het in financieel opzicht van kwaad tot erger. De Rotterdamse club moet komend seizoen 6 miljoen euro bezuinigen om bij de KNVB een sluitende begroting te kunnen indienen.

Dat is noodzakelijk om de proflicentie veilig te stellen.

Eerder deze maand maakte Feyenoord al bekend dat de club bij stadion De Kuip en bij een particuliere investeerder ruim 3 miljoen euro heeft moeten lenen om dit seizoen aan de lopende verplichtingen te kunnen voldoen.

De begroting is tussentijds bijgesteld van 45 miljoen tot 42 miljoen. Komend seizoen zakt het budget zelfs onder 40 miljoen.

Gudde

Algemeen directeur Eric Gudde maakte deze cijfers vrijdag bekend tijdens een bijeenkomst met het personeel van Feyenoord. Hij gaf daarbij aan dat de directie gedwongen ontslagen hoopt te voorkomen door een reeks van bezuinigingsmaatregelen.

''Contracten zullen uiteraard worden gerespecteerd, maar verder kijken we zo'n beetje naar alle kosten'', gaf Gudde aan.

De algemeen directeur noemde het tekort van 6 miljoen euro voor het komende seizoen onacceptabel. Hij voerde het sportief matige seizoen en de economische crisis als belangrijkste oorzaken voor de acute financiële problemen bij Feyenoord.

''Hierdoor zijn we gedwongen een ingrijpend kostenbesparingsprogramma door te voeren.''

Consequenties

Gudde: ''Dat we heel flink in de kosten gaan snijden heeft voor iedereen consequenties, van stagiair tot grootverdiener. Natuurlijk zijn het geen leuke boodschappen om te vertellen, maar het is de verantwoordelijkheid van iedereen die hier werkt om de club weer gezond te maken.''

Feyenoord kampt met een schuldenlast van ruim 21 miljoen euro. De clubleiding voert gespreken met vermogende supporters die in ruil voor inspraak tientallen miljoenen euro's willen investeren.

Deze rijke fans willen echter niet dat Feyenoord het nieuwe geld gebruikt om oude rekeningen te betalen.

Perridon

De kapitaalkrachtige supporter Michel Perridon, eigenaar van Trust International, opperde onlangs dat alle werknemers van Feyenoord loon zullen moeten inleveren om de club weer gezond te maken.

De spelers wezen dat voorstel meteen nadrukkelijk af. Een vrije transfer van de dure voetballers (Makaay, Van Bronckhorst, Landzaat, Tomasson, Hofland) zou komende zomer wel een optie zijn.

Collecte

Het legioen trekt zich de financiële malaise bij Feyenoord zeer aan. De supportersvereniging heeft een omvangrijke collecte in gang gezet.

Tot aan het begin van het nieuwe seizoen kunnen alle fans van de Rotterdamse club een bedrag storten. Via een poll op de website van de supportersvereniging wordt het doel van het verzamelde bedrag gekozen.

NU.nl
Mooi hè. Iedere zin van dit stukje tovert een glimlach op mijn gezicht.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » vr mar 20, 2009 9:53 pm

Idd en Spijker zei het al in een andere topic, eigenlijk zou je als AJAX supporters hier wat mee moeten doen.. een ludieke actie ofzo om geld in te zamelen.

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » vr mar 20, 2009 10:53 pm

‘Verbeek was voor ons erg belangrijk’
Door SJOERD MOSSOU

ROTTERDAM - Georginio Wijnaldum, Diego Biseswar en Leroy Fer: samen gaven ze het seizoen van Feyenoord een iets draaglijker aanzien. ,,Die ellende is óók goed geweest voor ons.’’ AD Sportwereld zette hen bij elkaar, met columnist Hugo Borst als tafelheer.

Een kleuter van een jaar of vier huppelt recht op Georginio Wijnaldum af, over de kasseien langs de Maas. Of ze misschien ook op de foto mag, vraagt het meisje ,,Want dat vind ik leuk.’’ Wijnaldum zet het kind pontificaal vooraan en legt zijn handen op haar schouders, zijn gezicht stralend naast het hare. Leroy Fer en Diego Biseswar kiezen ieder een kant, buigen licht door de knieën en het plaatje is compleet. Three men and a little lady.

Het zijn eigenlijk nog jongens, de drie parels van Feyenoord. Het kleine meisje dat tijdens de fotosessie toevallig langsliep met haar moeder, had geen idee dat Fer, Biseswar en Wijnaldum jonge helden zijn in Kuip. De grote jongens in haar buurt zien er precies zo uit. Spijkerbroek, gympen, straattaal; drie matties in de grote stad.

Niet veel later zit het trio onderuit in de Stijlkamer van hotel Pincoffs, aan de overkant van het water. Hugo Borst schuift voor de gelegenheid aan als tafelheer. Soms kietelend, dan weer licht provocerend. De Feyenoorders besluiten hem eerst met ‘u’ aan te spreken, maar laten dat al snel weer varen.

,,Die goal tegen Sparta was mijn hoogtepunt van het seizoen,’’ zegt Biseswar, met een schuin oog naar Spartaan Borst. ,,Echt joh, ik ben nog nooit zo blij geweest in mijn hele leven.’’

Temidden van alle ellende bij Feyenoord bloeiden juist deze jonkies op dit seizoen, als drie zonnebloemen op een dorre zandvlakte. ,,Hoe vervelend het soms ook allemaal was, voor ons is dit jaar ook heel goed geweest,’’ zegt Wijnaldum. ,,Omdat we zijn doorgebroken, maar eigenlijk ook om wat er allemaal gebeurd is.’’

Biseswar: ,,Wat wij in één seizoen allemaal hebben meegemaakt, daar doen anderen misschien wel tien jaar over.’’

Dramatische resultaten, gerommel in de kleedkamer, het vroegtijdige ontslag van Gertjan Verbeek en een volksopstand op de tribunes. Probeer als tiener dan nog maar eens overeind te blijven. ,,We hebben veel aan elkaar gehad,’’ zegt Wijnaldum. ,,Samen praat je over die dingen, hoe je met bepaalde situaties om moet gaan. Ik heb geprobeerd om me zoveel mogelijk te focussen op het voetbal. Als jonge speler heb je toch niet overal invloed op. We komen net kijken, dan ga je niet even zeggen hoe het allemaal moet.’’

Tafelheer Borst haakt in. ,,Waarom eigenlijk niet? Jullie waren zo ongeveer de enigen die presteerden.’’

,,Ik denk niet dat het zo werkt,’’ zegt Wijnaldum. ,,Als jonge speler moet je gewoon zo goed mogelijk je best doen. En luisteren naar spelers die meer ervaring hebben.’’

Borst: ,,Robin van Persie had daar anders schijt aan hoor.’’

,,Iedereen is anders daarin,’’ vindt Biseswar. ,,Ik ken Van Persie niet persoonlijk, maar volgens mij zou hij daar nu ook anders mee omgaan. En wij zijn gewoon wie we zijn.’’

De trainer die ze maandenlang het vertrouwen gaf, werd vroegtijdig richting uitgang gedirigeerd. Eensgezind kijkt het drietal terug op het ontslag van Verbeek. ,,Heel jammer,’’ zegt Wijnaldum. ,,Van mij had hij zeker niet weg gehoeven. Ik heb veel aan hem te danken. En Leroy en Diego ook.’’

,,Voor mij geldt dat helemaal,’’ zegt Biseswar. ,,Ik mocht afgelopen zomer nog weg. Op de eerste training was ik niet eens welkom, maar Verbeek heeft mij een eerlijke kans gegeven. Dat zal ik niet vergeten.’’

Hebben jullie contact met hem gehad na zijn ontslag?
Instemmend geknik. ,,Ik heb nog steeds veel contact met hem,’’ zegt Wijnaldum. ,,Eerst belden we meestal, nu spreken we elkaar geregeld via sms. We hebben het over voetbal, of over alledaagse dingen. Gewoon over hoe het gaat en zo. Verbeek heeft veel voor mij gedaan. Hij hielp me met school, door adviezen te geven of door rekening te houden met examens. Toen mijn oma ziek was, heeft hij ervoor gezorgd dat ze toch naar het stadion kon. Hij regelde een speciale plek voor haar, waar ze goed en warm kon zitten.’’

Borst: ,,Was hij, als jullie alleen maar jonge spelers hadden gehad, nog gewoon in dienst geweest bij Feyenoord?’’

,,Dat denk ik wel, ja,’’ zegt Wijnaldum. ,,Voor ons was hij gewoon een heel goede trainer. Door de aandacht die hij ons gaf. En omdat we fouten mochten maken. Hij gaf ons alle vertrouwen.’’

,,Verbeek wist dat je mij niet te veel opdrachten moet geven,’’ voegt Biseswar toe. ,,Hij liet me vrijuit voetballen. Voor mij was dat de juiste manier. Hij probeerde ons ieder op een andere manier te benaderen.’’

Hebben jullie je schuldig gevoeld over zijn ontslag?
,,Ja,’’ zegt Wijndaldum. ,,Ik wel. Ik vond dat het ook onze schuld was. Als wij meer wedstrijden hadden gewonnen, was hij niet ontslagen. Je doet het als team, met z’n allen.’’

Fer: ,,Maar ik weet zeker dat hij ons niets kwalijk neemt. Dat heeft hij me zelf gezegd. ‘Je hebt er alles aan gedaan,’ zei hij tegen mij. ‘Het is niet jullie fout’.’’

Toch zei Giovanni van Bronckhorst dat alle spelers unaniem waren in hun standpunt over Verbeek.
Borst: ,,Dat was dus gelogen?’’

Even schieten er zwijgende blikken over tafel. ,,Gio wilde daarmee volgens mij aangeven dat we één team zijn,’’ zegt Wijnaldum. ,,En zo is het ook wel.’’

De oudere spelers hadden het in de ogen van de supporters gedaan. Terecht?
,,We doen het samen, als team,’’ zegt Biseswar. ,,Je kunt niet een paar spelers aanwijzen die schuldig zijn. Dat is niet eerlijk.’’

,,Wat zijn jullie brááf zeg,’’’ zegt Borst en leunt iets achterover. ,,Gááp.’’
,,Diego heeft wel gelijk,’’ vindt Wijnaldum. ,,Ik vond het bijvoorbeeld heel vervelend wat Kevin Hofland allemaal over zich heen heeft gekregen. Als er één speler is die veel met ons bezig is, dan is hij het. Kevin probeert ons altijd te helpen. Ik leer veel van hem. En ook de ouderen wilden het beste voor Feyenoord.’’

,,Hofland had zich beter op zichzelf kunnen richten, in plaats van op jullie,’’ zegt Borst. ,,Dat had misschien wat punten gescheeld.’’

Wijnaldum lacht voorzichtig en herpakt zich. ,,Kevin zet altijd het teambelang voorop. Volgens mij is dat nooit verkeerd.’’

Het is een mooie drie-eenheid; Fer, Wijnaldum en Biseswar. Een afspiegeling van de moderne, urban jeugd. Beschaafde bravoure. Wie ze hier ziet zitten, kan zich bijna niet voorstellen dat deze drie jongens het werkelijke kapitaal van Feyenoord vertegenwoordigen. De toekomst van de club, al is dat in het geval van Biseswar afwachten. Zijn contract loopt af.

Fer is vandaag de stilste van de drie. Hij ziet eruit als een woeste rapper, maar dan wel één met vriendelijke ogen en een verlegen lach. Op zijn onderarm prijkt een groot kruis, met de tekst ‘In God I trust’. ,,Ik ben katholiek opgevoed,’’ vertelt de middenvelder. ,,In Zoetermeer gingen we met mijn ouders elke dag naar de kerk. God heeft me mijn voetbaltalent gegeven. Daar bedank ik hem elke dag voor.’’

,,Ik vind dat altijd wat egoïstisch gedacht van mensen die geloven,’’ zegt Borst. ,,Alsof God in deze wereld geen andere prioriteiten heeft.’’

,,Ik bid voor iedereen, niet alleen voor mezelf,’’ zegt Wijnaldum. Fer knikt: ,,God is er voor ons allemaal.’’

In de jeugd gold Fer lang als de minst talentvolle van de drie. ,,Alle aandacht ging uit naar Diego en Georginio, of naar Luis Pedro,’’ vertelt hij zelf. ,,Misschien was dat voor mij wel prettig. Ik kon me in alle rust ontwikkelen. In de C1 heb ik een jaar gehad waarin ik veel op de bank zat. Toen heb ik wel eens getwijfeld of ik het zou halen. Maar daarna is het best snel gegaan allemaal.’’

Ze roken al eerder aan het grote werk, maar alledrie braken ze dit seizoen écht door. Van betrekkelijk anonieme jongens werden ze opeens publiek bezit. ,,Ik heb minder privacy dan vroeger,’’ zegt Wijnaldum. ,,Iedereen wil een babbeltje maken. Op straat, in de tram. Waarom is Verbeek ontslagen? Hoe lang blijf je nog bij Feyenoord? Wel leuk hoor, maar soms ook best gek. Ik ben ook maar gewoon Georginio.’’

In zekere zin hebben jullie een voorbeeldfunctie.
Biseswar: ,,Soms zeggen jongens wel eens dat ze tegen me opkijken. Blijf je best doen, zeg ik dan. En goed naar je moeder luisteren.’’ Fer knikt. Als Antilliaan moest hij soms opboksen tegen vooroordelen. ,,Dat is wel eens vervelend. Er zijn ook veel goede Antillianen, die zich keurig gedragen.’’

Borst maakt een schietgebaar. ‘Boemboem.’

,,Ik kom uit Zoetermeer,’’ zegt Fer. ,,Daar gebeurt eigenlijk nooit wat. Niet iedereen krijgt dezelfde kansen, ik heb een vrij zorgeloze jeugd gehad. Niet iedereen heeft het even gemakkelijk. Dat maakt het moeilijk oordelen.’’

Biseswar, Amsterdammer: ,,Als ik vroeger een bal zag, had ik helemaal niet meer in de gaten wat er om me heen gebeurde. Misschien is dat wel onze redding geweest. Wij waren altijd alleen maar aan het voetballen. En als ik ooit iets geks zou doen, krijg ik gelijk mijn vader op mijn dak. Die zit kort op me, altijd.’’

Niet iedereen verstaat jullie straattaal. Hoe zit dat met iemand als Roy Makaay?
,,In het begin verstond hij er niets van, maar hij begint het steeds beter te leren,’’ zegt Wijnaldum. ,,Sommige woorden worden zóveel gebruikt, die kennen alle spelers nu wel. Kaka betekent bijvoorbeeld ‘slecht’. Dat weet iedereen. Om elkaar te dollen is dat een veelgebruikt woord. Sooo, kakaaa!’’

Biseswar en Wijnaldum dissen graag over hun stad. Amsterdam versus Rotterdam, de eeuwige twist. Het begon al bij de fotosessie, met de Erasmusbrug als achtergrond.

,,Diego moet zich natuurlijk wel een beetje aanpassen als hij in mijn stadje is,’’ lacht Wijnaldum. ,,Hij blijft toch een Amsterdammer. Dit is onze hood, snap je?’’

,,Ik kom graag in Rotterdam en ik ga er ook graag weer weg,’’ kaatst Biseswar. ,,Maar kiezen tussen Ajax en Feyenoord is gemakkelijk. Met Feyenoord heb ik véél meer.’’

De kans is echter reëel dat Biseswar aan zijn laatste maanden in de Kuip bezig is. Zijn contract loopt af, de clubs staan in de rij. Hij weet het echt nog niet, de aanvaller zegt het nog maar een keer. ,,Ik heb gewoon nog niet besloten. Het is een moeilijke keuze hoor.’’

,,Kom op jongens, jullie kennen hem als geen ander,’’ zegt Borst tegen Fer en Wijnaldum. ,,Hoe groot is de kans dat hij blijft?’’

Fer houdt het in eerste instantie op fifty/fifty, maar stelt dat al snel bij. ,,Als ik hem nu zo zie, denk ik toch dat Diego blijft. Ja, hij blijft gewoon. Ja toch, Diego?’’

Biseswar lacht en zwijgt, Wijnaldum luistert aandachtig. ,,Ik weet zeker dat Diego er echt nog niet uit is. Anders zou hij dat ons zéker vertellen. Daar ken ik hem te goed voor. Wij drieën delen alles samen. En ik snap hem ook, hij komt bij Feyenoord uit een moeilijke situatie. Ik hoop dat hij blijft, klaar. Wij hebben samen nog veel te winnen bij Feyenoord.’’
www.sportwereld.nl
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Aristides

Bericht door Aristides » vr mar 20, 2009 11:29 pm

Leuk om te lezen en een bevestiging van de braafheid van de hedendaagse profs. Laat ze maar voetballen, ze hebben weinig/niets te zeggen.

Been heeft ondertussen al een paar keer met Biseswar gesproken, ik heb begrepen ook zonder zaakwaarnemer van Biseswar. waren natuurlijk praatjes over " koetjes en kalfjes".

Banjavi
Contacteer:

Bericht door Banjavi » vr mar 20, 2009 11:41 pm

Aristides schreef:Leuk om te lezen en een bevestiging van de braafheid van de hedendaagse profs. Laat ze maar voetballen, ze hebben weinig/niets te zeggen.

Been heeft ondertussen al een paar keer met Biseswar gesproken, ik heb begrepen ook zonder zaakwaarnemer van Biseswar. waren natuurlijk praatjes over " koetjes en kalfjes".
Koetjes en kalfjes... het gerucht gaat dat hij hem bij NEC wil halen voor de laatste paar wedstrijden... :)
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » vr mar 20, 2009 11:43 pm

Biseswar gaat cashen. Belangstelling genoeg.

LouisXIV & co

Bericht door LouisXIV & co » za mar 21, 2009 9:11 am

LucaS schreef:Ach, het ligt aan de recessie!
Tja, kredietcrisis doet het in deze tijd altijd goed. Trapt iedereen in. Lekker ongrijpbaar fenomeen. Heerlijke alibi voor elke wanbestuurder. Eerst Santander, nu de kredietcrisis. :drecul.gif:

Of de tegenvallende sportieve resultaten natuurlijk. Uh huh, alsof ze nu meer geld hadden gehad als ze bovenaan hadden gestaan. :biggrin.gif: Of levert een ronde verder in de beker en UEFA echt zoveel miljoenen op? Gudde is ongeloofwaardig. Meteen afzetten zo'n man.
Zé of zeehond, rookies huren voor een jaar is ongezond!

Lionel

Bericht door Lionel » za mar 21, 2009 9:27 am

Ik wil gewoon geld storten en dan als omschrijving: Groeten uit Amsterdam!!!
IK GELOOF!!!!!!

Gesloten