Feyenoord 2008 - 2009

Club informatie van de afgelopen seizoenen
Gesloten
Banjavi
Contacteer:

Bericht door Banjavi » wo mar 11, 2009 11:12 pm

10/3/2009 - Been: binnenkort helderheid over Lucius
(Gepost door K)

De kans is groot dat Feyenoord de optie op Theo Lucius niet licht, zo meldt het Algemeen Dagblad. De verdediger heeft een aflopend contract, met een optie voor nog een seizoen. Been wenst daar nog geen uitspraken over te doen. "Binnenkort geven we daar helderheid over," aldus de coach. [reageer]
Ik dacht dat Beenhakker die taken overnam??
Laat Been ... of zijn kop houden over Feyenoord... of nu meteen oplazeren. Ben het spuugzat met dat gekwijl van die vent. Bah... opzouten.
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."

Daniel

Bericht door Daniel » do mar 12, 2009 9:27 am

Inderdaad zeg, wilde het net zeggen. Nu weer een verhaal waarin hij persoonlijk iets verteld over Dudek en dat hij hem graag bij Feyenoord wil hebben. Had die vent niet beter direct naar Feyenoord kunnen gaan? Ik snap echt niet dat je dit als trainer met droge ogen kan flikken, dan moet je toch wel niet zo slim zijn? Om niet te kunnen bedenken dat je dit eigenlijk niet kan maken?

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » do mar 12, 2009 9:42 am

Nec wint bijna geen wedstrijd meer sinds Been alleen nog maar aan zichzelf denkt.. wat een stinkkakkerlak is het toch ook.

LucaS

Bericht door LucaS » do mar 12, 2009 9:47 am

Ik betwijfel of dat oorzaak en gevolg is, maar netjes kun je het niet noemen.
I think I lost my fucking headache

Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08

Bericht door Ramona » do mar 12, 2009 10:01 am

brigade zuid schreef:Nec wint bijna geen wedstrijd meer sinds Been alleen nog maar aan zichzelf denkt.. wat een stinkkakkerlak is het toch ook.
...en neem El Ak ook snel mee...ben het gekwijl, gezever en gelonk naar Feijenoord meer dan beu! Houdoe en bedankt! :icon_idea.gif:

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » do mar 12, 2009 10:50 am

LucaS schreef:Ik betwijfel of dat oorzaak en gevolg is, maar netjes kun je het niet noemen.
Je kan die link inderdaad niet zomaar één op één leggen maar je moet in een situatie als deze alle schijn vermijden. Dat doe je niet door continu in de publiciteit te komen in verband met je nieuwe werkgever. Of de mindere prestaties hier aan liggen weet ik niet. Maar het zal spelers niet motiveren als hun trainer steeds met andere zaken bezig lijkt te zijn.

Het zou overigens natuurlijk niets uit moeten maken. Spelers spelen voor de club en zichzelf. Niet voor de trainer.
Nil volentibus arduum

joey
Erelid

Bericht door joey » do mar 12, 2009 10:52 am

Ach, het is niet zo best, maar ik vind het wel begrijpelijk. Been is helemaal gek van F. en kan niet wachten tot hij aan de slag mag. Natuurlijk is het lullig voor NEC, maar zo gaat dat. Van Basten bemoeide zich vorig seizoen -als bondscoach- ook al uitgebreid met de gang van zaken bij Ajax.

Daarbij, iemand moet, althans voor de buitenwereld, de beslissingen nemen. Dus zeggen ze dat Been dat doet. Beenhakker is sluw genoeg om op de achtergrond te blijven, want hij weet dat hij anders problemen krijgt.
Het stinkt aan alle kanten!

999

Bericht door 999 » do mar 12, 2009 12:09 pm

Mario Been: "Jerzy Dudek is goede keeper"
door Van onze Telesportredactie
ROTTERDAM - Jerzy Dudek heeft een open sollicitatie gedaan om na dit seizoen terug te keren bij Feyenoord. De reservedoelman van Real Madrid is komende zomer transfervrij. In zijn nadeel spreekt dat hij sinds de gewonnen Champions Leaguefinale met Liverpool in 2005, waarin Dudek een hoofdrol speelde, in bijna vier jaar tijd slechts negen competitiewedstrijden keepte. Bovendien wordt Dudek binnenkort 36.

De nieuwe Feyenoord-trainer Mario Been is evenwel positief over de Poolse goalie. "Jerzy is een goede keeper en wij zoeken voor volgend seizoen een goede keeper. Daarbij heb ik nooit gezegd, dat wij per se een jonge keeper willen hebben. Ik heb Dudek dan wel een paar jaar niet aan het werk gezien, maar als je tweede doelman van Real Madrid bent, kun je wel wat."
Blij met de punten ...

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » do mar 12, 2009 1:08 pm

Dudek dus misschien naar NEC. Oh nee, wanneer Been in de 'wij' vorm spreekt, dan bedoelt hij Feyenoord. Bij NEC zijn ze nu ook besmet en wint men geen wedstrijdjes meer. Dat krijg je van al die associaties met Feyenoord.

Jinne
Site Admin

Bericht door Jinne » do mar 12, 2009 1:28 pm

joey schreef:Ach, het is niet zo best, maar ik vind het wel begrijpelijk. Been is helemaal gek van F. en kan niet wachten tot hij aan de slag mag. Natuurlijk is het lullig voor NEC, maar zo gaat dat. Van Basten bemoeide zich vorig seizoen -als bondscoach- ook al uitgebreid met de gang van zaken bij Ajax.
Als bondscoach heb je daar ook wel enigzins de tijd voor en is er ook veel minder sprake van belangenverstrengeling. Nu is Feyenoord gewoon een concurrent van NEC en zou het de Rotterdammers het niet slecht uit komen als NEC het seizoen zo verknoeid dat er een nog een play-off voor UEFA-cup voetbal in zit voor 010.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Daniel

Bericht door Daniel » do mar 12, 2009 3:20 pm

joey schreef:Ach, het is niet zo best, maar ik vind het wel begrijpelijk. Been is helemaal gek van F. en kan niet wachten tot hij aan de slag mag. Natuurlijk is het lullig voor NEC, maar zo gaat dat. Van Basten bemoeide zich vorig seizoen -als bondscoach- ook al uitgebreid met de gang van zaken bij Ajax.

Daarbij, iemand moet, althans voor de buitenwereld, de beslissingen nemen. Dus zeggen ze dat Been dat doet. Beenhakker is sluw genoeg om op de achtergrond te blijven, want hij weet dat hij anders problemen krijgt.
Ik vind het niet begrijpelijk. Totaal andere situatie. Been is coach bij een club en speelt in dezelfde competitie als zijn nieuwe werkgever. Dan moet ie zijn kop houden of je krijgt te maken met belangenverstrengeling. Van Basten was een coach van een nationaal elftal, waar je niet elke dag mee bezig bent (coach van een club wel). Been had net zo goed direct kunnen vertrekken. De rat. Dit is een dikke scheet in het gezicht van NEC en vooral de supporters.
Ik had wel verwacht dat ie in zou zien dat het niet netjes is wat hij doet na die negatieve berichten op NEC fan sites. Nee, meneer vind het onzin en niet terecht. Ze zouden hem moeten aanbidden om wat hij gedaan heeft volgens zichzelf. Dat hij ze nu weer keihard laat vallen maakt niet uit.
Als iemand je omhooghelpt tijdens een gevecht op straat en je belagers wegjaagt maar jou vervolgens wel weer een paar klappen op je smoel geeft moet je natuurlijk ook hartstikke veel respect hebben voor diegene. Heel logisch.
Bah, nare vent die Been. Hij had beter direct kunnen gaan, had NEC waarschijnlijk minder misère gekost. Wat nou als NEC Feyenoord tegen komt in de play-offs? Zoals ie nu doet zou ik het niet gek vinden als hij NEC een beetje een zetje geeft naar een verlies. En de spelers die hij mee gaat nemen zullen er denk ik ook niet zoveel moeite mee hebben.
Mag hem nu al niet. En hij is nog niet eens begonnen bij de havenslaven (of toch wel? Tenminste, daar lijkt het wel op)

Ik verbaas me overigens wonderbaarlijk over het feit dat de media dit niet opvalt of gek vind. Het is toch te gek voor woorden?

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » do mar 12, 2009 4:27 pm

Jinne schreef:
Als bondscoach heb je daar ook wel enigzins de tijd voor en is er ook veel minder sprake van belangenverstrengeling. Nu is Feyenoord gewoon een concurrent van NEC en zou het de Rotterdammers het niet slecht uit komen als NEC het seizoen zo verknoeid dat er een nog een play-off voor UEFA-cup voetbal in zit voor 010.
Dat is idd ook nog pikant, Nec staat 5 punten voor op fnoord. Ik ga ervan uit dat plek 9 genoeg is voor de play offs dus als fnoord Nec voorbij gaat plaatst fnoord zich ten koste van Nec.

Aristides

Bericht door Aristides » do mar 12, 2009 7:12 pm

Dat is idd ook nog pikant, Nec staat 5 punten voor op fnoord. Ik ga ervan uit dat plek 9 genoeg is voor de play offs dus als fnoord Nec voorbij gaat plaatst fnoord zich ten koste van Nec.
Been tevreden, feyenoord tevreden. Als Vitesse maar geen roet in het eten gooit.
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » vr mar 13, 2009 8:34 am

Feyenoord en Been denken aan Lens als aanvallende versterking, aldus VZ.

joey
Erelid

Bericht door joey » vr mar 13, 2009 9:21 am

Mooi. Moeten ze doen.
Het stinkt aan alle kanten!

Aristides

Bericht door Aristides » vr mar 13, 2009 9:36 am

Peter schreef:Feyenoord en Been denken aan Lens als aanvallende versterking, aldus VZ.
Een ex-Ajacied of weten ze dat daar niet?

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » vr mar 13, 2009 10:19 am

Zolang ze met spelers als Lens, El-Ak en Dani Fernandez aan komen kakken.. hoeven we ons nog niet al te druk te maken.

Aristides

Bericht door Aristides » vr mar 13, 2009 12:16 pm

brigade zuid schreef:Zolang ze met spelers als Lens, El-Ak en Dani Fernandez aan komen kakken.. hoeven we ons nog niet al te druk te maken.
Het gaat er niet om of iemand zich druk maakt, maar stel dat een trainer met een verdediging komt met spelers als de gratis Swerts, de gratis Klavan, de bijna gratis Moisander en een onbekende Mexicaan. Om die verdediging maken we ons toch ook niet druk.

Wij kopen voor miljoenen een Spanjaard die de CL heeft gewonnen, een organisator voor miljoenen, hebben twee Belgische internationals als verdediger, de keeper van het nationale elftal, de keeper die twee keer Europees kampioen werd met Jong Oranje, een international uit Uruguay en de verdediging is als een zeef.

Leuk dat een keeper een paar keer per wedstrijd spectaculair redt, maar tegenstanders komen wel in de gelegenheid om een doelpoging te wagen, ondanks al die internationals. Daar ligt de zwakte van Ajax.

De namen bij feyenoord zijn niet interessant, het gaat om de organisatie. Het aantal tegendoelpunten van Ajax is nog steeds te hoog, nu al veel meer dan de keren dat psv kampioen werd

Cluijffert

Bericht door Cluijffert » vr mar 13, 2009 12:39 pm

joey schreef:Van Basten bemoeide zich vorig seizoen -als bondscoach- ook al uitgebreid met de gang van zaken bij Ajax.
Je ziet dat er niet aan af...

Rooie

Bericht door Rooie » za mar 14, 2009 10:00 am

Voetbalzone:
De spelers van Feyenoord moeten salaris inleveren. Michael Perridon, een van de investeerders in de Rotterdamse club, zegt dit in een interview met De Volkskrant van zaterdag. Namens een groep ondernemers verlangt Perridon concessies van al het personeel van de nummer tien van de Eredivisie.

De investeerders willen drastisch bezuinigen, want Feyenoord staat voor 21 miljoen in het rood. "Eén van onze voorwaarden is dat iedereen helpt om de club weer gezond te maken'', aldus Perridon, president-directeur van Trust International. "Het kan niet zo zijn dat wij een blanco cheque uitschrijven en de spelers denken: zo, onze contracten zijn weer gegarandeerd. Ik zeg niet dat dit de laatste kans is om Feyenoord er bovenop te helpen. Maar we zullen allemaal offers moeten brengen.''

Volgens Perridon hebben ook de investeerders last van de recessie. Er is minder animo om Feyenoord te helpen. "We zijn met een vrij grote groep begonnen. Maar Feyenoord mag dankbaar zijn als we uiteindelijk tien investeerders overhouden. En dan praten over andere bedragen dan de club zich had voorgesteld.''

De voormalig commercieel directeur Chris Woerts, nu werkzaam bij Sunderland, dacht twaalf bedrijven te kunnen vinden die elke vijf miljoen zouden investeren. Perridon concludeert dat dit niet haalbaar is. "Zestig miljoen is een waanzinbedrag, dat gaan we echt niet uit de markt halen. Ik ken echt niemand die bereid is vijf miljoen in Feyenoord te stoppen. Met de helft van dat bedrag moet je al tevreden zijn.''

De ondernemers willen ook zeggenschap over het beleid. Volgens Perridon zal een aantal toetreden tot de Raad van Commissarissen. Een delegatie van de Raad van Commissarissen van Feyenoord en een vertegenwoordiging van een groep potentiële investeerders hebben deze week opnieuw rond de tafel gezeten. Eind februari vond al een eerdere ontmoeting plaats tussen de beide partijen.
Niet verrassend, gezien de crisis waar Feyenoord al jaren in zit en de huidige financiele crisis in de wereld. Denk overigens dat andere clubs op den duur ook moeten bezuinigen hierdoor, alleen hoeven die maar 1 crisis het hoofd te bieden.
Laatst gewijzigd door Rooie op za mar 14, 2009 10:30 am, 1 keer totaal gewijzigd.

Banjavi
Contacteer:

Bericht door Banjavi » za mar 14, 2009 10:28 am

14/3/2009 - 'Aantal investeerders en beschikbaar bedrag slinkt naar zo'n 30 miljoen'
(Gepost door K)

Volgens Perridon is de animo door de aanhoudende recessie bij de investeerders behoorlijk afgenomen. Hij liet dat weten in De Volkskrant: 'We zijn met een vrij grote groep begonnen. Maar Feyenoord mag dankbaar zijn als we uiteindelijk tien investeerders overhouden. En dan praten we over andere bedragen dan de club zich vorig jaar had voorgesteld. [...] 60 miljoen is een waanzinbedrag, dat gaan we echt niet uit de markt halen. Ik ken echt niemand die bereid is 5 miljoen in Feyenoord te stoppen. Met de helft van dat bedrag moet je al tevreden zijn.'
Feyenoord Netwerk
Meer: De Volkskrant [reageer]
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » za mar 14, 2009 12:06 pm

Ja, dit komt uit het AD. In hetzelfde artikel staat dat de investeerders willen dat de spelers salaris inleveren, anders beginnen ze er niet aan.

LucaS

Bericht door LucaS » za mar 14, 2009 1:10 pm

Dat kunnen ze vergeten denk ik. Zo zijn voetballers niet.
I think I lost my fucking headache

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » za mar 14, 2009 1:13 pm

Idd, dat zal nog niet meevallen.. en mocht het wel lukken dan kunnen ze met het geld van die investeerders zowiezo geen grote vissen binnenhalen want daarvoor is het salarisniveau dan te laag.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » za mar 14, 2009 1:41 pm

Het zal lastig genoeg worden om El Ak te strikken, denk ik. :smallgrin.gif:

Gesloten