PSV

Club informatie van de afgelopen seizoenen
Gesloten
Dubbel
AT EC 2012 winner

Bericht door Dubbel » zo okt 15, 2006 9:13 pm

Steef schreef:Liever een Farfan die geen woord Nederlands spreekt, dan een betaalde taalcursus voor een paar jaar van een Rosenberg ofzo.
Zo'n Farfan is het bewijs dat het steeds minder wordt met de Zuid-Amerikanen voorin bij Psv. Romario was top. Ronaldo was al minder en Farfan doet daar nog weer voor onder. Tardelli is waarschijnlijk nog weer een niveautje lager. Psv zou er goed aan doen om eens in Scandinavie of in Belgie rond te kijken voor een spits. ;)

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » zo okt 15, 2006 9:34 pm

Hier nog even het interview met Koeman uit de VI van afgelopen week:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Feest

Bericht door Feest » zo okt 15, 2006 9:51 pm

Nu Waterreus over de MLS. :hypocrite:

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » zo okt 15, 2006 9:54 pm

Steef schreef:Nu Waterreus over de MLS. :hypocrite:
Ja, ik zie het ook. Vanwaar jouw :hypocrite: ?
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

joey
Erelid

Bericht door joey » zo okt 15, 2006 9:55 pm

wimpey schreef:Je vergist je i.m.o. niet! Koné is een aardige counterspits, maar juist datgene dat je net beschreef heb je als spits / aanvaller nodig in een ploeg die dominant wil spelen. Doet u mij Babel maar, da's ook een speler die zweeft tussen spits en linksbuiten. Het verschil in rendement is gigantisch. Ik denk dat Koné het nog lastig gaat krijgen onder Koeman, krijg niet de indruk dat Koeman echt impressed is. En terecht.

Mwah...

15/10/2006 - Koeman neemt het op voor niet-scorende Kone

Arouna Kone kwam ondanks enkele goede kansen tegen Roda JC weer niet aan scoren toe. De spits blijft erg dreigend, maar weer in PSV shirt ook tot eigen frustratie nauwelijks te scoren. Bij Ivoorkust gaat dat een stuk beter. Ronald Koeman nam het na afloop voor zijn spits op. "Je kunt het probleem ook groter maken dan het is. Ik denk dat hij op dit moment gewoon een stukje geluk mist. Het moet niet overdreven worden. Al denk ik wel dat Jefferson Farfan bijvoorbeeld altijd meer zal scoren dan Koné. Maar hij is de laatste wedstrijden wél belangrijk geweest met zijn dreiging en zijn assists."
PN
Laatst gewijzigd door joey op zo okt 15, 2006 10:00 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Het stinkt aan alle kanten!

Feest

Bericht door Feest » zo okt 15, 2006 9:56 pm

Duke schreef:
Steef schreef:Nu Waterreus over de MLS. :hypocrite:
Ja, ik zie het ook. Vanwaar jouw :hypocrite: ?
Heb een beetje meegeholpen hieraan.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » zo okt 15, 2006 10:17 pm

Peter schreef: Welnee, die gaat voorbij aan het Rijks en slaat daarna links de straat in.
Is Farfan zo'n modebewust type? :D

Feest

Bericht door Feest » zo okt 15, 2006 10:20 pm

Behoorlijk ja. Gucci-heuptasje, Louis Vuitton-koffertje.

wimpey

Bericht door wimpey » ma okt 16, 2006 4:36 am

Steef schreef:Behoorlijk ja. Gucci-heuptasje, Louis Vuitton-koffertje.
Faggot dus, niet modebewust

999

Bericht door 999 » ma okt 16, 2006 7:20 am

Ploeggenoten op de bres voor PSV-spits

Steun voor Koné

EINDHOVEN, maandag

Hoewel PSV tegen Roda JC uiteindelijk de grootste zege van het seizoen tot nu toe boekte (4-1), was het duel 75 minuten lang een demonstratie van de aanvallende onmacht die de ploeg parten speelt. Met als levend bewijs spits Arouna Koné, die andermaal het doel niet wist te vinden, ondanks zeven scoringsmogelijkheden, waarvan twee bijzonder grote. De man van tien miljoen heeft dit seizoen in elf duels slechts één goal gemaakt – tegen de amateurs van Kozakken Boys – en kromp gisteren bij iedere gemiste kans verder in elkaar.

De uitstekend ingevallen Ismaïl Aissati stormde na zijn goal in de 90e minuut (3-1) recht op Koné af. „Niet alleen omdat Arouna de goal voorbereidde, maar ook omdat ik zag hoe moeilijk hij het had na die gemiste kansen. Ik zag dat het aan hem vrat en wilde hem steunen.” Ook aanvoerder Phillip Cocu had tijdens de wedstrijd oog voor zijn ploeterende ploeggenoot. „Ik zag hoe moedeloos hij was. Daarom ben ik na een gemiste kans naar hem toe gegaan om hem een steuntje in de rug te geven.

Het is belangrijk voor hem dat hij die steun blijft voelen.”
Buiten de afronding voor het doel viel er ook gisteren weer niets aan te merken op het voetbal van Koné, die een plaag was voor de Roda JC-defensie. Het sterke tweemanschap Saeijs-Kah had vijfmaal de assistentie van doelman Vladan Kujovic nodig bij kansen van Koné. Eénmaal schoot Koné de bal met een volley rakelings naast, terwijl voor rust de paal succes in de weg stond.

„Hij heeft ook geen greintje geluk”, aldus PSV-trainer Ronald Koeman. „Het is voor ons nu zaak om het niet groter te maken dan het is. Als een speler op de goede manier met een dergelijke situatie omgaat, dan komt hij daar overheen en dat geldt zeker voor een speler met de kwaliteiten van Koné.”

De bemoedigende woorden waren niet los te zien van de voor PSV goede afloop, die de aantrekkelijke wedstrijd in het laatste kwartier alsnog kreeg. Na een slappe start, die door een agressief en goed voetballend Roda JC meteen werd afgestraft met een goal in de 4e minuut van rechtsback Davy de Fauw, vochten Koné en in zijn slipstream heel PSV 75 minuten lang tegen zichzelf.

Een andere aanvaller, de Braziliaan Diego Tardelli, stelde nadrukkelijker teleur. Met onnozel balverlies leidde hij de 1-0 van Roda JC in en in het vervolg kon de aanvaller geen moment overtuigen. „Tardelli is een jonge speler, die af en toe een schop onder zijn kont nodig heeft. Soms denkt-ie nog steeds in Rio te zijn”, aldus Koeman.

Met Jefferson Farfán en Roy Beerens als vervangers van Ibrahim Afellay en Tardelli lukte het PSV na rust aanvankelijk ook niet het tij te keren. Net nadat Boldiszar Bodor namens Roda JC op de lat schoot, maakte Farfán echter alsnog de gelijkmaker. De goalgetter bracht daarmee zijn scoringsgemiddelde in de eredivisie op 32 goals in 64 duels.

Meteen daarop kreeg JanPaul Saeijs zijn tweede gele kaart, scoorde Alex met een artistieke hakbal achter zijn standbeen langs en was de wedstrijd gespeeld. De goals van Aissati en Beerens (zijn eerste profgoal) waren vooral voor de statistieken en een beetje voor het vertrouwen van Koné, die bij beide treffers was betrokken. Al zal zijn zelfvertrouwen pas echt een lift krijgen als Koné ook weer zelf gaat scoren.

PSV - Roda JC 4-1 (0-1). 4. De Fauw 0-1, 75. Farfan 1-1, 78. Alex 2-1, 90. Aissati 3-1, 90. Beerens 4-1. Scheidsrechter: Bossen. Toeschouwers: 35000. Rode kaart: 76. Saeijs (Roda JC/2xgeel). Gele kaart: Lamey, Cocu (PSV), Kujovic, (Roda JC).
De T.
Blij met de punten ...

999

Bericht door 999 » di okt 17, 2006 7:37 am

Galatasaray-trainer Erik Gerets: „Druk groot”

LEEUW LIGT ONDER VUUR

ISTANBOEL, dinsdag

Met vijf landstitels in veertien seizoenen als hoofdtrainer mag Erik Gerets zich een kampioenenmaker van formaat noemen. Maar momenteel heeft de voormalige PSVtrainer bij de trotse Turkse topclub Galatasaray te maken met de schaduwkant van zijn vak. „De mensen vergeten snel. Vorig jaar werden we kampioen met een recordaantal punten en nu is er van alle kanten kritiek”, aldus de geplaagde Gerets aan de vooravond van de Champions League-confrontatie met zijn grote liefde PSV.

De meest populaire club van Turkije leeft met een achtste plaats ver onder zijn stand. Afgelopen weekeinde bleef Galatasaray weer op 1-1 steken tegen hekkensluiter Ankaragücü. „Waar die bal er vorig jaar wel in vloog, gaat die nu op de paal of net naast. Het komt er maar niet uit.”

In het voetbalgekke én heetgebakerde Turkije dreunen tegenvallende resultaten nog net even zwaarder door. „Die druk is inderdaad heel groot, maar daar moet je niet over zeuren als je ervoor kiest om in Turkije te gaan werken. Dat is een gegeven. En het is ook weer niet zo dat ik het gevoel heb dat de messen al worden geslepen om me in de rug te steken.”

De positieve keerzijde van de medaille is dat de bewieroking in Turkije bij succes ook ongeëvenaard is, zoals Gerets vorig jaar ervoer bij de eerste landstitel van Galatasaray sinds 2002. De Turkse fans waren idolaat van hun succescoach en de pompeuze sigaren, die Gerets na de wedstrijden ontstak, werden zijn handelsmerk. De ’Leeuw van Vlaanderen’ werd in de Turkse kranten zelfs omgedoopt tot de ’Leeuw van de Bosporus’.

„Vorig jaar is het gelukt om het beste uit deze groep te halen. Mijn elftal heeft ook absoluut kwaliteiten, dat hebben we dit seizoen in de Champions League laten zien tegen Liverpool. We hebben in de tweede helft Liverpool echt ’tegen de wand aan’ gespeeld. Maar omdat de eerste helft te slecht was, hadden we er uiteindelijk geen recht op om te winnen.”

Door die nederlaag en het gelijkspel thuis tegen Bordeaux ligt er voor Gerets veel druk op de wedstrijd tegen PSV. „Het is absoluut juist, dat we ons geen tweede thuiswedstrijd zonder zege kunnen veroorloven als we een rol van betekenis willen blijven spelen.”

En dat resultaat moet uitgerekend worden behaald tegen PSV, waarbij Gerets als speler en trainer grote successen boekte en zeer populair werd. „Het wordt de eerste keer dat ik tégen PSV uitkom. Dat zal een vreemde gewaarwording zijn, ook al staat er geen speler meer op het veld, die er al speelde toen ik nog trainer was in Eindhoven.”

Bij PSV-Roda JC was Gerets afgelopen zondag als spion aanwezig en werd hij met open armen ontvangen. „Het was voor het eerst sinds een paar jaar dat ik bij PSV was, maar het gaf me het gevoel van thuiskomen. Dat is ook niet zo vreemd als je in totaal tien jaar voor een club hebt gewerkt en in die periode achtmaal kampioen bent geworden en de Champions League hebt gewonnen. Vanaf het moment dat ik zondag bij het kaartjesloket aankwam, merkte ik van alle mensen om me heen veel warmte en respect. Het herinnerde me eraan dat ik bij PSV toch echt iets heb bewerkstelligd.”

PSV lijkt licht favoriet gezien de goede resultaten in de Champions League van de afgelopen periode. „PSV is een goede ploeg, maar niet onoverwinnelijk, dat heeft het eerste uur tegen Roda JC wel bewezen. Het centrale verdedigingsduo Alex-Salcido is heel sterk, op het middenveld heeft PSV met Cocu en Simons veel ervaring en voorin is Koné een absolute topspeler. Hij speelde geweldig tegen Roda JC. Oké, hij scoort dan niet, maar die goal komt vanzelf. Ik gun hem van ganser harte een dubbele hattrick, maar dan wel pas komend weekeinde en niet tegen Galatasaray.”
De T.
Blij met de punten ...

Izmailov

Bericht door Izmailov » di okt 17, 2006 12:29 pm

Interesse PSV in Eduardo Alves
door Frank van den Heuvel

EINDHOVEN - PSV is sterk geïnteresseerd in Eduardo Alves da Silva als mogelijke versterking voor de aanval. De 23-jarige Kroatische international komt nu nog uit voor Dinamo Zagreb.
PSV en Eduardo Alves werden afgelopen zomer al eens voorzichtig met elkaar in verband gebracht. Een delegatie van PSV, bestaande uit Piet de Visser en Stan Valckx, bekeek de geboren Braziliaan in de Champions League-voorrondewedstrijd tegen Arsenal, eind augustus.

Lange tijd wilde Dinamo zijn spits onder geen beding kwijt. De club achtte ’Dudu’, zoals zijn bijnaam luidt, onmisbaar in de Europese campagne, maar inmiddels is de koploper in de Kroatische competitie ook al uitgeschakeld in de UEFA Cup. In de eerste ronde was Auxerre te sterk.

PSV-trainer Ronald Koeman bevestigde gisteren dat de aanvaller nog altijd ’op het lijstje’ staat. Nadeel is dat Eduardo ook na de winterstop niet voor een andere club in de Champions League mag uitkomen. Bovendien wil Dinamo veel geld zien voor het talent.

Eduardo werd geboren in Rio de Janeiro en verhuisde op vijftienjarige leeftijd naar Zagreb. Na periodes op huurbasis bij AC Bango in Brazilië en Inter Zapresic in Kroatië brak de veelscorende spits in het seizoen 2003/2004 door in de hoofdmacht van Dinamo. Dat jaar werd hij uitgeroepen tot beste speler van de hoogste divisie in Kroatië en voor het eerst geselecteerd voor het nationale team. Inmiddels heeft hij zeven caps achter zijn naam. Afgelopen woensdag tekende Dudu nog voor de 1-0 in de EK-kwalificatiewedstrijd tegen Engeland.
http://www.eindhovensdagblad.nl/sport/article746077.ece

Dit lijkt mij een speler voor het vaak aangehaalde spelerfonds.

Lionel

Bericht door Lionel » di okt 17, 2006 12:53 pm

Opgeroepen voor Kroatie neem ik aan
IK GELOOF!!!!!!

generaal

Bericht door generaal » di okt 17, 2006 1:45 pm

Steef schreef:Behoorlijk ja. Gucci-heuptasje, Louis Vuitton-koffertje.
Dat hebben bijna alle Zuid-Amerikaanse voetballers tegenwoordig. Ze zullen elkaar er wel mee gek maken.

jabu

Bericht door jabu » di okt 17, 2006 6:09 pm

Rishi schreef:Opgeroepen voor Kroatie neem ik aan
Dat klopt.

joey
Erelid

Bericht door joey » wo okt 18, 2006 12:15 pm

Volgens de VI blijft PSV actief op de Ecuadoriaanse markt. Giovanny Espinoza (29) zou kandidaat zijn om Alex op te volgen. Hij speelt nu bij LDU Quito en is in januari transfervrij. Een andere speler die de belangstelling van PSV heeft gewekt is de 24-jarige verdedigende middenvelder Segundo Castillo. Hij is door Nacional dit seizoen verhuurd aan Rode Ster Belgrado.

Feest

Bericht door Feest » wo okt 18, 2006 12:17 pm

Espinoza is een prutser en Castillo een behoorlijke controleur.

Verhaal klopt trouwens niet hoor.

joey
Erelid

Bericht door joey » wo okt 18, 2006 12:32 pm

Volgens de VI waren Valckx en Koeman bij Brazilië-Ecuador. Koeman gaat alleen kijken als er concrete belangstelling is, neem ik aan. (In de VI wordt ook spits Félix Borja genoemd, maar er staat bij dat die geen optie lijkt, omdat hij inmiddels een vierjarig contract heeft getekend voor Olympiakos Piraeus.)

Feest

Bericht door Feest » wo okt 18, 2006 12:35 pm

Misschien kwamen ze wel voor andere spelers, he. Espinoza maakte trouwens een wereldblunder, dus die zal sowieso niet komen. Castillo vind ik geen slechte. Borja is een heel simpel spitsje die aardig beweeglijk is en kan springen, maar weinig voetbalintellect of andere kwaliteiten heeft.

Ik weet wel wie die jongens zo de Nederlandse markt op probeert te pushen.

joey
Erelid

Bericht door joey » wo okt 18, 2006 12:40 pm

Zou ook een Braziliaan kunnen zijn, maar wie?

Waar zou VI deze (blijkbaar niet kloppende) informatie vandaan hebben?

Feest

Bericht door Feest » wo okt 18, 2006 12:40 pm

Van die persoon die deze spelers in de picture wil brengen.

joey
Erelid

Bericht door joey » wo okt 18, 2006 12:43 pm

En die ze blijkbaar een betrouwbare bron vinden.

VI moet het blijkbaar hebben van de tips van agenten.

generaal

Bericht door generaal » wo okt 18, 2006 4:23 pm

joey schreef:En die ze blijkbaar een betrouwbare bron vinden.

VI moet het blijkbaar hebben van de tips van agenten.
Vi wordt gebruikt door agenten :eusa_dance:

Giacomo Puccini

Bericht door Giacomo Puccini » wo okt 18, 2006 4:32 pm

joey schreef:Zou ook een Braziliaan kunnen zijn, maar wie?
Zouden daar nog haalbare spelers tussen lopen dan? Volgens mij zijn Nederlandse clubs nogal laat als ze werkelijk iemand uit de Seleção scouten.
Ajax!

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » wo okt 18, 2006 7:21 pm

Opstelling Psv voor het treffen met Galatasaray:

Gomes;
Kromkamp, Alex, Salcido, Reiziger;
Culina, Mendez, Simons, Cocu;
Farfan, Kone

Gesloten