Feyenoord

Club informatie van de afgelopen seizoenen
Gesloten
Wouter

Bericht door Wouter » zo feb 11, 2007 11:36 pm

Het ontbreekt Feyenoord gewoon aan kwaliteit. Ik vind het nog een wonder dat ze vijfde staan met deze selectie.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » zo feb 11, 2007 11:40 pm

Dat komt door die hele rits thuisoverwinnningen die met meer geluk dan wijsheid zijn gewonnen tegen o.a. AZ, H'veen, Twente en Groningen.

Jesse

Bericht door Jesse » zo feb 11, 2007 11:41 pm

Mwah, dit Feyenoord is denk ik wel beter dan Heereveen.
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

999

Bericht door 999 » ma feb 12, 2007 8:41 am

FEYENOORD: HELEMAAL NIETS

ENSCHEDE, maandag

De draad, waar Feyenoord aan hangt om het desastreus verlopende seizoen goed te maken, wordt met de week dunner. Een landstitel is sowieso nooit serieus in beeld geweest, maar inmiddels zakt de Rotterdamse club zo diep weg dat de play-offs voor een plaats in de Champions League op losse schroeven staat. Door het kansloze verlies bij FC Twente (3-0) is plaats vier uit het zicht verdwenen – acht punten achter FC Twente – en komt plaats zes akelig dichtbij. Tot opluchting presteert het achtervolgende Heerenveen (vier punten) tot dusver nog wisselvalliger dan de ploeg van Erwin Koeman.

Iets anders heeft Feyenoord niet om zich aan vast te klampen. Zelf presteert de ploeg matig in De Kuip, maar eenmaal de Van Brienenoordbrug over brengt het de punten goedkoop weg naar achtereenvolgens NAC (4-1), Ajax (4-1) en gisteren FC Twente (3-0). Laatstgenoemde mag met het oog op de ranglijst zelfs een outsider genoemd worden voor de landstitel. Ook met de wetenschap dat het toptrio PSV, Ajax en AZ nog volop Europese verplichtingen heeft en zeven punten op de ranglijst niet onoverkomelijk hoeven te zijn. Het bewijs daarvoor leverde PSV de afgelopen weken.

In Enschede liepen de Rotterdammers als een aangeslagen bokser rond. De gemiste kans van Timothy Derijck in de zesde minuut gaf geen impuls; het nam alle vertrouwen weg. Geen enkele kans kreeg Feyenoord daarna en het was aan de slordigheid van FC Twente te danken dat Koemans formatie niet met een monsternederlaag de bus in ging. Want na de 1-0 door Jeroen Heubach – zijn schot ging via Alfred Schreuder langs de dit seizoen debuterende Sherif Ekramy – vielen ook de Tukkers terug.

In de rust slachtofferde Koeman Jonathan de Guzman en Stein Huysegems voor Romeo Castelen en debutant Jacob Lensky. Zonder resultaat. FC Twente liep uit naar 3-0 (twee keer Kennedy Bakircioglu) en zadelde Feyenoord na 24 duels op met een negatief doelsaldo en een gemiddelde van twee tegentreffers per wedstrijd. De slechtste defensie sinds vijftig jaar en dat met de voormalige verdedigers John Metgod en Henk Duut als assistent-trainers. „De oorzaak is dat spelers gemaakte afspraken niet nakomen”, aldus Koeman, die in de kleedkamer flink tekeerging. „Of dat zin heeft? We zullen het volgende week zien tegen FC Utrecht. De ommekeer zal snel moeten komen. Om de voorsprong op Heerenveen vast te houden en vijfde te eindigen.”

Stiekem blijft Feyenoord dus hopen om via de play-offs de voorronde van de Champions League te halen. Zoals Ajax vorig seizoen. Alleen toonden de Amsterdammers progressie toentertijd en Feyenoord geenszins.

Tegenover het drama Feyenoord staat het sprookje FC Twente. Het nieuwe technische duo Fred Rutten/René Eijkelkamp heeft in Enschede een knappe voetbalmachine neergezet. Gisteren waren Karim El Ahmadi en Bakircioglu uitblinkers, maar volgende week zijn het net zo goed Ismail Aissati, Orlando Engelaar en Sharbel Touma.

Rutten gelooft niet meer in een inzinking. „Het is allemaal heel stabiel. Wij zijn moeilijk te verslaan.” Vandaar dat FC Twente een gevaarlijke outsider is met het oog op de play-offs, maar tevens met het oog op de landstitel omdat de confrontaties met PSV (uit) en Ajax (thuis) nog volgen.

FC Twente - Feyenoord 3-0 (1-0). 25. Heubach 1-0, 58. Bakircioglu 2-0, 89. Bakircioglu 3-0. Scheidsrechter: Wiedemeijer. Toeschouwers: 13.250. Gele kaart: Derijck, Lucius (Feyenoord)
De T.
Blij met de punten ...

El Clavo
AT Toto winner 08/09

Bericht door El Clavo » ma feb 12, 2007 9:34 am

Wouter schreef:Het ontbreekt Feyenoord gewoon aan kwaliteit. Ik vind het nog een wonder dat ze vijfde staan met deze selectie.
Helemaal mee eens. Als ik Koeman dan hoor over 'pech' dan denk ik nee, je hebt gewoon een kutteam.

Banjavi
Contacteer:

Bericht door Banjavi » ma feb 12, 2007 12:32 pm

Aankopen Feyenoord psychologisch getest
Geschreven door Pieter Ooms op maandag, 12 februari om 08:23

Technisch manager Peter Bosz verklaarde gisterenavond in het programma Studio Voetbal dat potentiële aankopen van Feyenoord tegenwoordig ook een gesprek met de psychiater moeten voeren, voordat zij een contract kunnen ondertekenen.

Dus naast de traditionele medische keuring, is nu ook een mentale test in de procedure opgenomen. Dit zijn maatregelen die Feyenoord heeft genomen, om situaties als met bijvoorbeeld Dwigth Tiendalli, Philippe Leonard en in het verleden met oud-doelman Gabor Babos te voorkomen.

De eerste speler die een dergelijk gesprek heeft gevoerd voordat hij zijn contract ondertekende, is Excelsior-middenvelder Luigi Bruins. De psychiater zal onder meer testen hoe de speler reageert en om zal gaan met een bepaalde druk die De Kuip met zich meebrengt.
voetbalzone.nl
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."

Nihad

Bericht door Nihad » ma feb 12, 2007 12:35 pm

Spijker schreef:
Wouter schreef:Het ontbreekt Feyenoord gewoon aan kwaliteit. Ik vind het nog een wonder dat ze vijfde staan met deze selectie.
Helemaal mee eens. Als ik Koeman dan hoor over 'pech' dan denk ik nee, je hebt gewoon een kutteam.
Koeman moet eens de hand in eigen boezem steken. Hij bakt er gewoon niks van.
“Please do not call me arrogant because what I say is true. I think I’m a special one.”

martijn401

Bericht door martijn401 » ma feb 12, 2007 12:37 pm

Ze gaan nog hoge eisen stellen ook . Als je mentaal in orde bent ga je toch niet bij Feyenoord voetballen? :D

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » ma feb 12, 2007 12:39 pm

Nihad schreef:
Spijker schreef:
Koeman moet eens de hand in eigen boezem steken. Hij bakt er gewoon niks van.
Precies. Had een Mario Been het nou echt slechter gedaan? Ik denk zelfs dat er dan nog iets van progressie zou zijn. Nu is het een samenhangend zooitje die van wedstrijd tot wedstrijd leven.

Nihad

Bericht door Nihad » ma feb 12, 2007 1:13 pm

Co Adriaanse maakte van een middelmatige ploeg een topploeg.

Zo slecht is feyenoord heus niet. In de voorhoede heeft feyenoord best aardige spelers (Castelen, Huysegemsn, Vincken en ja ook Charisteas), op het middenveld hebben ze Hofs, Greene en de Guzman en achterin hebben ze o.a. Vlaar.

Geen vedettes of topploeg, maar ook geen ploeg die wedstrijden kansloos verliest.
“Please do not call me arrogant because what I say is true. I think I’m a special one.”

joey
Erelid

Bericht door joey » ma feb 12, 2007 1:19 pm

Nihad schreef:Co Adriaanse maakte van een middelmatige ploeg een topploeg.
Dat klopt niet. AZ had al goede spelers en MVG haalde nog meer goede spelers. AZ had een mentaal probleem. Geen trainer ter wereld kan van een groep prutsers een topteam maken. Uiteindelijk gaat het toch om de kwaliteiten van de spelers.
Terugkomend op Feyenoord: deze selectie kan niet meedoen om de titel. Ook niet als je Mourinho ervoor zet of Capello of Hiddink.
Peter Bosz maakte op mij gisteren een aangeslagen indruk. Kan ik me voorstellen ook. Er is bijna geen geld; het kleine beetje geld dat er is hebben ze afgelopen zomer gestoken in spelers die Feyenoord geen stap verder brengen. En dat verhaal van Derksen over investeerders die 25 miljoen op tafel willen leggen is ook onzin. Ga er maar aanstaan. Het Hondstrouwe Legioen zit op zijn nek. ;)
Het stinkt aan alle kanten!

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » ma feb 12, 2007 1:40 pm

Alves ligt er een tijdje uit dus Fnoord zal wel gewoon 5de worden of Groningen en Roda moeten opeens als een tierelier gaan draaien.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » ma feb 12, 2007 6:20 pm

Ik vind het prima. Dan kunnen we ze in de playoffs nog twee keer inmaken. Van zo'n verdediging valt echt niets te maken. Als ik Feyenoord-supporter was geweest had iedereen weg gemogen. Op vier jongens na, ofzo.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » ma feb 12, 2007 7:03 pm

Dat zou natuurlijk oliedom zijn.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » ma feb 12, 2007 7:16 pm

Dat doe je als club natuurlijk nooit, maar ik zou als Feyenoord-supporter maar in bar weinig jongens iets zien. De meeste spelers zijn op z’n hoogst middelmaat. Charisteas, De Guzman, Hofs, Castelen, Vlaar en Huysegems zijn nuttig en of hebben potentie, maar dat is het wel zo’n beetje.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » ma feb 12, 2007 7:19 pm

Hofs is juist de eerste die ik zou verkopen. Van de slechte spelers ligt hij waarschijnlijk het beste in de markt. Verder heeft Feyenoord nog zat andere hele nuttige spelers. Vincken, Greene, Lucius, Drenthe om er maar een paar te noemen.

En met niemand anders!

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » ma feb 12, 2007 7:25 pm

Als je middenveld in evenwicht is kan Hofs best waardevol zijn. Hetzelfde geldt overigens voor Lucius. Green vind ik een prutser en Drenthe en Vincken zou ik vooralsnog bestempelen als talenten, want erg nuttig zijn ze nog niet geweest. Ze hebben vooral gedeeld in de malaise, maar dat is opzich begrijpelijk voor jongens van die leeftijd.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » ma feb 12, 2007 7:29 pm

Drenthe heeft toch meerdere keren bij de betere spelers gehoord. Die is absoluut belangrijk geweest. Vincken heeft nog maar weinig echt gespeeld.

En met niemand anders!

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » ma feb 12, 2007 7:35 pm

Volgens mij heeft Drenthe net zo vaak bij de slechter presterende spelers gehoord als bij de uitblinkers. In verdedigend opzicht heeft hij het vaak heel moeilijk gehad.

Maar ik kan er naast zitten hoor. Wellicht zie jij vaker hele wedstrijden van Feyenoord dan ik.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » ma feb 12, 2007 7:40 pm

Drenthe speelt over een jaar of twee gewoon voor een club als RKC of NAC. Ik ben absoluut niet onder de indruk van die jongen. Dat geld overigens ook voor Vincken. Die kan voornamelijk hard lopen. Tegen Ajax viel hij wel op maar dat kwam volgens mij meer door het falen de Ajax verdediging.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » ma feb 12, 2007 9:18 pm

Ik vind Drenthe wel redelijk talentvol. Hij is alleen wel heel erg onrustig en is positioneel gezien net als Urby niet sterk. In de duels vind ik hem weer sterker dan Emanuelson.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » ma feb 12, 2007 9:20 pm

Ik vind hem niet sterker in de duels dan Urby. Energieker, misschien, maar dat is wat anders.

En met niemand anders!

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » zo feb 18, 2007 2:47 pm

Feyenoord op 1-0 via De Guzman. Ligt het aan mij of doet Feyenoord het in thuiswedstrijden goed?

Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax » zo feb 18, 2007 3:06 pm

2-0 alweer. Charisteas.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » zo feb 18, 2007 3:06 pm

Nee klopt, ze winnen thuis veel, vaak wel met pijn en moeite maar toch.

Gesloten