Van Banco Santander waarschijnlijk: die wilden geen lening verstrekken!LucaS schreef:Nee, Jöhnk, het is allemaal de schuld van Santander!

Nee, Cheque van Gelder heeft zelfs berekend dat Verbeek en Vlemmix exact hetzelfde puntgemiddelde hebben (1.12).joey schreef:Tja, het is ook niet gemakkelijk. En Verbeek is natuurlijk geen gladde prater.Ajax Rules schreef:Ik vond dat Verbeek het zwaar had in Studio Voetbal. Hoewel de analisten fel uithaalden naar de spelersgroep, kreeg ook Verbeek zelf flink wat kritiek en citaten om zijn oren.
Hij kwam daar niet altijd overtuigend uit, en ik vond dat hij af en toe overkwam als een geslagen hond.
Hij zal fouten gemaakt hebben, maar dat hebben de spelers ook. De spelers kunnen tot op dit moment niet duidelijk maken dat het aan Verbeek lag dat er niet werd gepresteerd.
www.sportwereld.nlFeyenoord maakt noodsprong
Door SJOERD MOSSOU
ROTTERDAM - Het water staat Feyenoord in financieel opzicht aan de lippen. Om het lopende seizoen te overbruggen, heeft de club acuut geld moeten lenen bij een externe geldschieter.
Daarnaast heeft de club een huurregeling getroffen met Stadion Feyenoord. De totale lening komt neer op een bedrag van naar verluidt ruim drie miljoen euro.
Zonder dat overbruggingskrediet kon de Rotterdamse club de salarissen en andere lopende kosten voor de komende maanden niet meer betalen. Feyenoord sluit het huidige seizoen af met rode cijfers, omdat de inkomsten tegenvallen en de uitgaven hoger uitpakten dan verwacht. Een lucratieve spelerstransfer bleef bovendien uit.
De serieuze liquiditeitsproblemen vloeien voor een wezenlijk deel voort uit de sportieve rampspoed van dit seizoen. Door de snelle uitschakeling in het bekertoernooi en de strijd om de UEFA Cup vielen de inkomsten uit recettes en merchandising fors tegen. ,,En de huidige positie op de ranglijst betekent ook dat we straks minder ontvangen zodra de televisierechten worden uitbetaald,’’ aldus directeur Eric Gudde.
Aan de uitgavenkant kwamen daar twee boetes van 25.000 en 50.000 euro bij, als gevolg van ongeregeldheden rondom de duels met Deportivo La Coruña en Lech Poznan. Geen substantiële bedragen, maar bij Feyenoord doet iedere tegenvaller momenteel pijn.
,,Juist omdat we geen financiële buffer hebben om de klappen op te vangen,’’ aldus Gudde, doelend op het negatief eigen vermogen van zeventien miljoen euro. ,,Dat probleem is niet nieuw, in het recente verleden heeft Feyenoord al vaker in vergelijkbaar vaarwater gezeten. Maar vervelend blijft het. Juist omdat we de club zo graag uit deze situatie willen helpen, door onze schuld verder te verkleinen.’’
Feyenoord wacht dan ook met smart op een financiële impuls van een groep vermogende supporters, die met de clubleiding in gesprek is over een grootschalige investering. Die geldschieters gaven afgelopen week nog aan niet geschrokken te zijn van de financiële positie van Feyenoord. ,,We hebben vanaf het eerste moment volledig open kaart gespeeld, uiteraard,’’ aldus Gudde. ,,Als club hebben we geen geheimen, zeker niet tegenover een groep investeerders als deze.’’
Bijkomend probleem voor dit seizoen is dat Feyenoord nog altijd wacht op de twee miljoen euro die het tegoed heeft van Racing Santander. De Spaanse club nam Ebi Smolarek in de zomer van 2007 over van Borussia Dortmund, terwijl Feyenoord recht had op de helft van de transferopbrengst. Zowel de Duitsers als de Rotterdammers wachten nog altijd op het geld uit Santander. ,,Die inkomsten hadden in deze periode binnen moeten komen,’’ zegt Gudde. De schikking die Feyenoord afgelopen zomer trof met de belastingdienst - zo’n vijf miljoen euro - droeg ook niet bij aan de financiële positie van de club.
Gudde: ,,Die afdracht was voorzien, maar door zo’n schikking moet je tijdens een seizoen nóg scherper zeilen dan je al deed. Al die zaken opgeteld, hebben we met steun van buitenaf naar een oplossing moeten zoeken.’’
Dat de ontslagen trainer Gertjan Verbeek nog recht heeft op in totaal 700.000 euro, heeft niet in directe zin bijgedragen aan de huidige liquiditeitsproblemen. Het salaris van de coach was voor dit seizoen begroot en de club heeft tussentijds geen externe vervanger aangetrokken. Voor komend seizoen betekent het ontslag van Verbeek wél een extra uitgavenpost. Met de komst van Mario Been betaalt de club dan feitelijk twee volledige trainerssalarissen.
Het is geen toeval dat Feyenoord juist in deze fase van het seizoen in de problemen is gekomen. Voetbalclubs krijgen een groot deel van hun inkomsten in de zomer binnen, als seizoenkaarten worden verkocht en sponsorgelden binnenstromen. ,,In de laatste maanden stokt het aan de inkomstenkant, daar hebben niet alleen wij mee te maken,’’ zegt Gudde. ,,Maar hoe minder vet je op de botten hebt, hoe meer je het voelt. Dat is de situatie waarin we zitten.’’
Huh? Het lag toch aan de 2 miljoen van Santander?Duke schreef:Feyenoord maakt noodsprong
Door SJOERD MOSSOU
Daarnaast heeft de club een huurregeling getroffen met Stadion Feyenoord. De totale lening komt neer op een bedrag van naar verluidt ruim drie miljoen euro.
Inderdaad zeg, wat een lulverhalen allemaal. Die club weet het écht niet meer.Duke schreef:Huh? Het lag toch aan de 2 miljoen van Santander?Feyenoord maakt noodsprong
Door SJOERD MOSSOU
Dit is ook zo'n gelul. Dat is hetzelfde als ik klaag dat ik rond de 20e van de maand krap zit met mijn geld zit. "Tja, daar hebben meer mensen last van. Salaris komt eind van de maand pas binnen dus het is al weer een tijdje terug dat ik geld heb gekregen. Kan ik er wat aan doen dat ik nu even geen geld heb."Het is geen toeval dat Feyenoord juist in deze fase van het seizoen in de problemen is gekomen. Voetbalclubs krijgen een groot deel van hun inkomsten in de zomer binnen, als seizoenkaarten worden verkocht en sponsorgelden binnenstromen. ,,In de laatste maanden stokt het aan de inkomstenkant, daar hebben niet alleen wij mee te maken,’’ zegt Gudde. ,,Maar hoe minder vet je op de botten hebt, hoe meer je het voelt. Dat is de situatie waarin we zitten.’’
Laten ze Davids en van Beukering ook maar meenemen hoor...Ramona schreef:...als El Ak de enige is...best...Peter schreef:Die 900k voor el Ak zal geen probleem zijn, denk ik zo. Ik zie de heliktoper alweer landen met El Akchaoui, Velthuizen en Cedric vd Gun. Als je dan nog geen kampioen wordt, dan weet ik het ook niet meer.
Exact. Wat hadden ze dan gedurende het seizoen (dus na het ingaan van de jaarbegroting) nog voor extra inkomsten willen hebben om deze situatie te voorkomen? Had hooguit één UEFA Cup-recette kunnen zijn, plus de merchandise die rond die wedstrijd verkocht had kunnen worden...LouisXIV & co schreef:Dit is ook zo'n gelul. Dat is hetzelfde als ik klaag dat ik rond de 20e van de maand krap zit met mijn geld zit. "Tja, daar hebben meer mensen last van. Salaris komt eind van de maand pas binnen dus het is al weer een tijdje terug dat ik geld heb gekregen. Kan ik er wat aan doen dat ik nu even geen geld heb."Het is geen toeval dat Feyenoord juist in deze fase van het seizoen in de problemen is gekomen. Voetbalclubs krijgen een groot deel van hun inkomsten in de zomer binnen, als seizoenkaarten worden verkocht en sponsorgelden binnenstromen. ,,In de laatste maanden stokt het aan de inkomstenkant, daar hebben niet alleen wij mee te maken,’’ zegt Gudde. ,,Maar hoe minder vet je op de botten hebt, hoe meer je het voelt. Dat is de situatie waarin we zitten.’’
Vooruitplannen. Begroten. Reserveren. Opzijzetten. Sparen. Zomaar wat termen die helpen in een deugdelijke financiele huishouding.
Amateurs! Niet alleen op het veld, maar ook in het kasboek.
banjavi schreef:Laten ze Davids en van Beukering ook maar meenemen hoor...Ramona schreef:...als El Ak de enige is...best...Peter schreef:Die 900k voor el Ak zal geen probleem zijn, denk ik zo. Ik zie de heliktoper alweer landen met El Akchaoui, Velthuizen en Cedric vd Gun. Als je dan nog geen kampioen wordt, dan weet ik het ook niet meer.
Tja, daar hebben ze geloof ik slaande ruzie over gehad.Marillion schreef:Ze zullen daar nog wel eens terugdenken aan het moment dat ze besloten om het bod van Manchester City op De Guzman af te slaan in de stellige overtuiging dat ze wel terug zouden komen met een hoger bod.