PSV 2008 - 2009

Club informatie van de afgelopen seizoenen
Gesloten
Frank

Bericht door Frank » di dec 09, 2008 11:16 pm

Marillion schreef:Als je vooraf naar die poule kijkt had je kunnen constateren dat Atletico en Liverpool normaal gesproken door zouden gaan. Dat ben ik met je eens. Maar waarom zou PSV nou niet i.p.v. Marseille door kunnen naar het UEFA cup toernooi? Dat was echt wel een redelijke doelstelling. Als het dan mee had gezeten hadden ze misschien kunnen hopen op een stuntje maar de strijd om de 3e plek was echt niet zo gek hoor. Het scheelt tenslotte maar 1 puntje.
Als het geen Franse club geweest was, had ik misschien hetzelfde gezegd. Nogmaals, Frans clubs liggen PSV (in ieder geval de laatste jaren) niet.
Jöhnk schreef:Maar de manier waarop valt me wel wat tegen.
Kowalczyk schreef:Maar ik had wel verwacht dat PSV er hier en daar wat steviger uit zou zien. Het was wel héél armetierig, wat ze in deze poule hebben laten zien.
Deze snap ik dus geen van tweeën. Hoe kun je nu verwachten dat ze in de CL beter spelen dan dat ze in de competitie laten zien.
Hoe kun je mensen doden, als in Gods gebod staat: 'Gij zult niet doden'? Lev Tolstoj

Kowalczyk
Moderator English Section
Contacteer:

Bericht door Kowalczyk » di dec 09, 2008 11:19 pm

De voorbije jaren vond ik PSV in de Nederlandse competitie niet altijd erg bijzonder. In Europese wedstrijden kwam er iets bijzonders los: dan was PSV plotseling heel stevig en solide, en enorm moelijk te verslaan. Alsof ze voor de Europese duels even een ander laatje opentrokken. PSV had, wat dat betreft, kwaliteiten die Ajax totaal ontbeerde: als het écht moest, was PSV een elftal van volwassen kerels, die in Europa boven zichzelf konden uitstijgen.

Dit seizoen zat dat er kennelijk niet in. Er kwam in Europa niets extra's vrij, bij dit PSV.

K.
Still alive...

Frank

Bericht door Frank » di dec 09, 2008 11:20 pm

Peter schreef:Tegen de angstgegner aantrappen? Och, ik kijk liever naar de feiten. 5x kansloos afgedroogd geeft te denken. Zelfs clubjes als Cluj en Famagusta laten meer zien.
Die hebben natuurlijk geen enkele druk, hoeven aan geen enkel verwachting te voldoen (sterker nog, die hebben met de kwalificatie allang boven verwachting gepresteerd). Een beetje makkelijk argument, mijns insziens.

Begrijp me overigens niet verkeerd, natuurlijk ben ik ook teleurgesteld in de manier waarop PSV de CL verlaat. Maar jullie doen af en toe net alsof het totaal onverwacht komt.
Hoe kun je mensen doden, als in Gods gebod staat: 'Gij zult niet doden'? Lev Tolstoj

Frank

Bericht door Frank » di dec 09, 2008 11:22 pm

Kowalczyk schreef:De voorbije jaren vond ik PSV in de Nederlandse competitie niet altijd erg bijzonder. In Europese wedstrijden kwam er iets bijzonders los: dan was PSV plotseling heel stevig en solide, en enorm moelijk te verslaan. Alsof ze voor de Europese duels even een ander laatje opentrokken. PSV had, wat dat betreft, kwaliteiten die Ajax totaal ontbeerde: als het écht moest, was PSV een elftal van volwassen kerels, die in Europa boven zichzelf konden uitstijgen.

Dit seizoen zat dat er kennelijk niet in. Er kwam in Europa niets extra's vrij, bij dit PSV.

K.
Dat bedoelde ik een tijdje geleden met (vrij vertaald, niet letterlijk zo gezegd) "kijk eens wie er de laatste jaren allemaal zijn verdwenen."

Wie zou er als volwassen kerel boven zich uit moeten stijgen in het huidige PSV?

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » di dec 09, 2008 11:23 pm

Op zich komt het niet onverwacht, maar ik vind de geleverde prestatie nog steeds slecht. Ik denk dat dit PSV beter zou moeten kunnen.

Baseman

Bericht door Baseman » wo dec 10, 2008 8:54 am

Jöhnk schreef:Op zich komt het niet onverwacht, maar ik vind de geleverde prestatie nog steeds slecht. Ik denk dat dit PSV beter zou moeten kunnen.
Mee eens !
PSV heeft in de CL maar één fatsoenlijke wedstrijd afgeleverd, thuis tegen l'OM en dat werd ook meteen een goede overwinning. De overige wedstrijden waren droevig en het niveau van die ene wedstrijd werd nooit behaald.

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » wo dec 10, 2008 9:44 am

Kwam omdat die strontboeren in die ene wedstrijd ver boven hun kunnen speelden.

joey
Erelid

Bericht door joey » wo dec 10, 2008 10:50 am

Kowalczyk schreef:De voorbije jaren vond ik PSV in de Nederlandse competitie niet altijd erg bijzonder. In Europese wedstrijden kwam er iets bijzonders los: dan was PSV plotseling heel stevig en solide, en enorm moelijk te verslaan. Alsof ze voor de Europese duels even een ander laatje opentrokken. PSV had, wat dat betreft, kwaliteiten die Ajax totaal ontbeerde: als het écht moest, was PSV een elftal van volwassen kerels, die in Europa boven zichzelf konden uitstijgen.

K.
PSV had altijd een voor Nederlandse begrippen enorm sterke verdediging (+keeper). Die tijd is voorbij. Nu lopen bij PSV ook in de achterhoede modale spelers rond.

Iets anders: ik begrijp van PN dat Ryan Babel lelijke spreekkoren naar zijn hoofd geslingerd kreeg?
Het stinkt aan alle kanten!

Baseman

Bericht door Baseman » wo dec 10, 2008 12:21 pm

Er is blijkbaar een groepje geweest dat tijdens de wedstrijd een keer iets geroepen heeft, niet goed maar het moet ook niet groter gemaakt worden dan het is.

El Clavo
AT Toto winner 08/09

Bericht door El Clavo » wo dec 10, 2008 12:47 pm

Ik heb niks gehoord eerlijk gezegd, hij werd alleen tot aan z'n doelpunt behoorlijk uitgefloten, niks spannends volgens mij.

joey
Erelid

Bericht door joey » wo dec 10, 2008 12:59 pm

Als ik het goed begrepen heb, ging het om het 'Perez-scheldwoord'.

Michael_B

Bericht door Michael_B » wo dec 10, 2008 1:09 pm

Kankerneger?
Face your fears and live your dreams, No Fear

joey
Erelid

Bericht door joey » wo dec 10, 2008 1:25 pm

Yep. Vind ik treurig, hoor.

Nihad

Bericht door Nihad » wo dec 10, 2008 1:41 pm

Ach, je moest eens weten wat er tegen Boukhari in de Arena ooit werd geroepen. En dat waren n.b. zijn eigen supporters.
“Please do not call me arrogant because what I say is true. I think I’m a special one.”

joey
Erelid

Bericht door joey » wo dec 10, 2008 1:51 pm

Dat hoef je mij niet te vertellen. Ik hoorde het om me heen.

Beschamend. :blush.gif:

Baseman

Bericht door Baseman » wo dec 10, 2008 1:57 pm

joey schreef:Yep. Vind ik treurig, hoor.
Dat is het ook ,maar zoals ik al meteen aangaf: het moet niet groter gemaakt worden dan het is. Babel is een ex-Ajacied en hij scoorde de gelijkmaker in de reeds verstreken extra tijd, dan moet je niet verwachten dat men daar blij mee is. Daarbij was het slechts een klein groepje en werd het maar één keer geroepen. Jammer, maar gelukkig verre van massaal en eenmalig. Idioten heb je nu eenmaal altijd.

Daniel

Bericht door Daniel » wo dec 10, 2008 2:10 pm

Ik zie het nut er niet van in om dat er bij te zeggen Baseman, want wie verdedig je nou? Gewoon "de mensen die dat doen zijn dieptriest" is genoeg hoor.. Ik zie het nut er niet van om erbij te gaan "maaren".

Jesse

Bericht door Jesse » wo dec 10, 2008 2:13 pm

Hij mag toch aangeven dat het slechts een klein groepje is waar het om gaat? Dat vind ik op zich wel van belang. Zoals Baseman al zegt: een paar idioten heb je nu eenmaal altijd. Treurig, maar niet veel anders dan een andere voetbalwedstrijd.
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

El Clavo
AT Toto winner 08/09

Bericht door El Clavo » wo dec 10, 2008 2:16 pm

Ik hoorde dat er ook onderling 'gecorrigeerd' werd?

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » wo dec 10, 2008 2:25 pm

Geen probleem mee, hoort bij het hedendaagse voetbal.

Daniel

Bericht door Daniel » wo dec 10, 2008 4:55 pm

Jesse schreef:Hij mag toch aangeven dat het slechts een klein groepje is waar het om gaat? Dat vind ik op zich wel van belang. Zoals Baseman al zegt: een paar idioten heb je nu eenmaal altijd. Treurig, maar niet veel anders dan een andere voetbalwedstrijd.
Vind ik prima, maar dat heeft hij al bij de eerste keer gedaan. Nu lijkt het net of hij het wegwuift of iemand probeert te verdedigen ofzo.

Daniel

Bericht door Daniel » wo dec 10, 2008 4:56 pm

InnerHarbour schreef:Geen probleem mee, hoort bij het hedendaagse voetbal.
Kankerneger roepen?

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » wo dec 10, 2008 5:10 pm

Yep, net zoals geiteneuker, Sylvie is de hoer van Amsterdam, sisgeluiden enz, enz. Hoort erbij gebeurt in elk stadion is begonnen met hondelul en gaat nooit meer weg. Maak me der niet druk om.

Daniel

Bericht door Daniel » wo dec 10, 2008 5:14 pm

InnerHarbour schreef:Yep, net zoals geiteneuker, Sylvie is de hoer van Amsterdam, sisgeluiden enz, enz. Hoort erbij gebeurt in elk stadion is begonnen met hondelul en gaat nooit meer weg. Maak me der niet druk om.
Ik vind het ethische verschil tussen Hondenlul en Kankerneger of sisgeluiden wel erg groot hoor.

LucaS

Bericht door LucaS » wo dec 10, 2008 5:52 pm

Zoals ik vorig jaar rondom Perez al beweerde, de lading is voor de verzender hetzelfde in dit geval.

Gesloten