PSV deel 2
Geinig, want ik heb deze situatie van een andere kant kunnen meemaken. Harry van Raaij werd uitgenodigd omdat er een biografie over hem was verschenen, formeel gezien natuurlijk. De redactie wilde deze man alleen aan tafel omdat ze wisten dat hij een mening zou hebben over de huidige situatie bij PSV. Gepland was dat Mathijs een à twee korte vragen zou stellen over het boek, om daarna snel over te gaan naar het huidige PSV. Als je dit terugkijkt herken je dit onmiddelijk.joey schreef:Hebben jullie trouwens Harry van Raaij gezien in DWDD? Op PN doen ze er reuze sentimenteel over, dus heb ik mezelf bijgeschoold via www.uitzendinggemist.nl . Blijkbaar is er een biografie verschenen over HVR (wie geen biografie heeft telt niet mee), dat zal de aanleiding zijn geweest voor zijn 'optreden'. En geheel toevallig gaat het niet zo goed met PSV....
Het feit dat Van Raaij bijzonder snel toehapt is geen toeval, dat is gewoon goed redactiewerk.
"The greatest trick the devil ever pulled was convincing the world that he didn't exist."
-The Usual Suspects
-The Usual Suspects
De T.Vertrouwenscrisis tussen Ronald Koeman en PSV-leiding maakt scheiding onafwendbaar
VERTREK DICHTBIJ
EINDHOVEN, zaterdag
De dagen van trainer Ronald Koeman bij PSV zijn geteld. De vraag is nog of zijn arbeidsovereenkomst ná het seizoen of nog voor de play-offs wordt beëindigd. Maar dat het gebeurt, daar leek gisteren ook Koeman zich bij neer te hebben gelegd. „Je weet dat je het moeilijk krijgt als trainer, wanneer je het kampioenschap weggooit. Negentien punten uit dertien wedstrijden is PSV onwaardig. Daar kan en mag een club conclusies uit trekken, daar heb ik op zichzelf geen moeite mee.”
De onder vuur liggende trainer zocht de afgelopen week bij alle opkomende kritiek vertrouwen, steun én duidelijkheid bij de leiding van de club, maar kreeg die op geen enkele manier. „Dat is veelzeggend”, erkende Koeman, die desondanks een strijdbare indruk maakte. „Ik zal niet uit mezelf opstappen, ook al is er nog altijd volop interesse in me. Ik zit er nog steeds. Maar ik ben wel ongelooflijk teleurgesteld in de houding van de voorzitter. Ik voel me gewoon niet gesteund.”
Preses Frits Schuitema kwam de afgelopen dagen – ook in een gesprek onder vier ogen met Koeman – niet verder dan het reproduceren van het cliché ’in voetbal is alles mogelijk’. „Door alles de hele tijd in het luchtledige te laten, heeft hij voortdurend ruimte voor speculatie gelaten”, aldus Koeman, die zich heeft gestoord aan de omzichtige wijze van opereren van Schuitema.
Koeman is gepokt en gemazeld in het voetbal en beseft dat wanneer een dergelijk proces in gang is gezet, het niet meer is te stoppen. „Als het misgaat, krijg je als trainer de strontkar over je heen. Dat is een strijd die één persoon niet kan winnen. Je zou het alleen kunnen winnen, als je nog kampioen zou worden. Maar de vraag is dan of je de strijd dan nog wel wíl winnen.”
Waar Koeman gisteren respect afdwong met een waardig en zelfbewust betoog, daar ontliep voorzitter Schuitema zijn verantwoordelijkheid. De preses weigerde elk commentaar. „Ik heb geen zin in al die kletsverhalen”, merkte het boegbeeld van de club op voor hij in zijn auto sprong.
De openlijke kritiek van Patrick Kluivert op het wisselbeleid van Koeman is de spits op een boete komen te staan. „Die kritiek heb ik ervaren als een mes in mijn rug, zeker van iemand voor wie ik mijn nek heb uitgestoken”, aldus Koeman, die zich afgelopen zomer sterk maakte voor de komst van de spits, over wie intern veel twijfel bestond vanwege zijn fysieke problemen. Kluivert blijft wel bij de selectie. „Om het sportieve belang.”
Koeman voelt zich wél verantwoordelijk voor, maar niet schuldig aan het sportieve verval, dat PSV heeft doorgemaakt. „Ik heb geen spijt van de keuzes die ik heb gemaakt en neem mezelf niets kwalijk. Maar als we geen kampioen worden, hebben we met z’n allen gefaald en dan ben ik daar als coach verantwoordelijk voor.”
Blij met de punten ...
'Schaars en andere AZ-spelers aangeboden bij PSV'
BRON: ED
Het Eindhovens Dagblad meldt dat AZ-speler Stijn Schaars één van de spelers is in wie PSV een versterking voor komend seizoen ziet. PSV heeft volgens het ED begrepen dat Schaars openstaat voor een overgang. De linksbenige international zou via het makelaarscircuit bij PSV zijn aangeboden. Opmerkelijk is dat meerdere spelers van AZ op die manier onder de aandacht zijn gebracht bij de regerend landskampioen. Manager technische zaken Stan Valckx: "Ik kan dat niet ontkennen, maar op dit moment wil ik er verder niet op in gaan."
PSV heeft zijn plannen voor het nieuwe seizoen al grotendeels rond. De invulling is mede afhankelijk van het bereiken van de Champions League. Een van de andere speerpunten is aanvaller Roy Makaay. Verder richt de club zich op twee topverdedigers en een drietal aankopen voor de breedte.
PN
Psychologische oorlogsvoering?
Het stinkt aan alle kanten!
De T.Raar duel PSV tegen Vitesse
EINDHOVEN, zondag
PSV speelt vanmiddag ongetwijfeld de raarste wedstrijd van het seizoen. Het thuisduel met Vitesse moest eigenlijk de feestelijke kampioenswedstrijd worden, maar de late tegengoal van FC Utrecht heeft de sfeer danig verpest. De dagen van trainer Ronald Koeman zijn geteld bij PSV en dat zal impact hebben op de entourage in het stadion. ,,Ik houd er rekening mee dat de trainer het mikpunt zal zijn en de vraag is hoe mijn ploeg daarmee om gaat”, aldus Koeman.
In de afgelopen week zijn in Eindhoven de kampioensshirts al in de uitverkoop gegaan en zijn de voorbereidingen voor de openbare huldiging gestopt, maar in feite kan PSV nog steeds de titel pakken. ,,We zijn afhankelijk van anderen. Maar er zijn dit seizoen al meer vreemde dingen gebeurd”, aldus Koeman, die als speler met Barcelona maar liefst drie keer op de laatste speeldag EN kampioen werd (’92, ’93, ’94), omdat de concurrentie faalde in de slotronde. KoeEL man: ,,Dat elftal wordt nog steeds het ‘dream team’ genoemd.”
Koeman: ,,Ik schets het scenario: vijf minuten voor tijd staan wij met 3-0 voor, Ajax met 1-0 en AZ ook met 1-0. Excelsior kopt de bal binnen en dan zijn wij kampioen. Dán ben ik opeens weer een toptrainer. Maar als de bal via de binnenkant van de paal terug het veld ingaat, ben ik een slechte trainer. In zo’n rare wereld leven wij.”
PSV speelt zonder Alcides, die op de laatste training definitief af moest haken met een knieblessure. Bij Vitesse is de rol van Danko Lazovic saillant. Tot voor kort werd er onderhandeld over een transfer van de spits naar PSV, maar die onderhandelingen zijn stilgezet. De Serviër maakt er geen geheim van dat hij PSV nog altijd beschouwt als zijn droomclub.
Blij met de punten ...
Maak je geen zorgen Ronald, je blijft hoe dan ook een slechte trainer.Koeman: ,,Ik schets het scenario: vijf minuten voor tijd staan wij met 3-0 voor, Ajax met 1-0 en AZ ook met 1-0. Excelsior kopt de bal binnen en dan zijn wij kampioen. Dán ben ik opeens weer een toptrainer. Maar als de bal via de binnenkant van de paal terug het veld ingaat, ben ik een slechte trainer. In zo’n rare wereld leven wij.”
Behalve als het slecht gaat. Zoals bij elke andere topclub.lucas schreef:Tis gewoon een warme en keigezellige club!
PN'Wouters blijft vermoedelijk bij eventueel vertrek Koeman en Bruins Slot
Volgens het Eindhovens Dagblad zal Tonny Bruins Slot met Ronald Koeman meegaan indien de PSV coach aan het einde van het seizoen vertrekt. "Ik ga de wedstrijd doen en dan zien we wel. Als we geen kampioen worden, zal een toekomst bij PSV sowieso een moeilijk verhaal zijn." De coach bevestigde dat ook zijn assistent Tonny Bruins Slot in dat geval zal vertrekken bij PSV. Jan Wouters blijft vermoedelijk wel aan.
De afgelopen week is er flink gelekt naar de pers om het ontslag van Koeman in te luiden. Hij wordt dus ongetwijfeld ontslagen. Maar gaat hij voor de plee-offs of pas er na?
Het stinkt aan alle kanten!
- SylvievdVaart
- Liberty
- Contacteer:
Als Lazovic naar PSV toe gaat dan wil ik weleens de zaak onderzocht hebben. Het is mij namelijk net iets te toevallig.Thomas schreef:Houdt nou op. Vitesse heeft zich laten slachten en Ajax had Willem II gewoon af moeten maken. Het ligt aan Ajax.Beloki schreef:Geen felicitaties van mijn kant. Ik zou me schamen als je zo een titel koopt.
Van mij ook.Maar Vitesse mag komend seizoen helemaal naar de klote, dat wel.
Tijd voor iets nieuws.