Feyenoord

Club informatie van de afgelopen seizoenen
Gesloten
Alaindebanaan

Bericht door Alaindebanaan » wo jan 31, 2007 12:27 pm

Geen geldwolf maar een Buffel ;)
Gekeurde Buffel verkoopt Hannover nee

31/1/2007 9 :26

Het aanbod van Hannover 96 ten spijt, Thomas Buffel blijft bij Glasgow Rangers. De Duitsers melden zich over een half jaar mogelijk weer.
Buffel kreeg van Rangers toestemming te gaan praten in Hannover. Naast de onderhandelingen over de voorwaarden onderging de Belgische international in Duitsland ook al een medische keuring. Dat was achteraf niet nodig, de transfer werd afgeblazen.

'De deal is afgesprongen om financiële redenen', zegt vader Martin Buffel in de Gazet van Antwerpen. 'Het was een eerlijke beslissing van Thomas, het moest allemaal wat te snel gaan.'

Volgens Hannover-voorzitter Martin Kind speelde er meer. 'Financieel waren we er nog niet uit, maar daar was een oplossing voor te vinden. Maar Buffel ziet perspectieven in Glasgow door de komst van de nieuwe trainer Walter Smith. En een communicatiestoornis met zijn makelaar heeft ook invloed gehad.'

'Als er drie redenen zijn om aan een speler te twijfelen, moet je het niet doen', aldus Kind, die de oud-Feyenoorder niet definitief afschrijft als potentiële aanwinst. 'We houden wel contact met Buffel. Misschien praten we in de zomer weer.'

VI.nl
Vrouwen, je kunt niet met, maar ook niet zonder.

En speciaal voor de Dr.:
"Vrouwen, je kan niet met ze..."

Alaindebanaan

Bericht door Alaindebanaan » wo jan 31, 2007 12:34 pm

En de 'talenten' van de winterstop zijn weer weg:
Feyenoord-stagiair Adalberto naar België

31/1/2007 8 :40

De stage bij Feyenoord krijgt voor Adalberto een vervolg bij Westerlo. De andere Braziliaanse stagiair Cadu overtuigde te weinig.
Adalberto krijgt geen kans bij Feyenoord, dat de ontwikkeling van de negentienjarige verdediger wél goed gaat volgen in België. De Rotterdammers hebben een samenwerkingsverband met Westerlo, waar de Braziliaan tekende tot medio 2009. Over anderhalf jaar kan Feyenoord hem terughalen naar Rotterdam.

Adalaberto en Cadu streken in de winterstop neer bij Feyenoord, dat de twee Brazilianen ook meenam op trainingskamp in Belek.
Vi.nl

En speciaal voor de Dr.:

Alaindebanaan

Bericht door Alaindebanaan » do feb 01, 2007 12:06 am

Toch nog even een berichtje zo op de valreep:
Feyenoord en Jean Dondé breken per direct

31/1/2007 21:40

Het mislukte huwelijk tussen Jean Carlos Dondé en Feyenoord is voorbij. De Braziliaanse linksback kwam met de Rotterdamse club contractontbinding overeen.
Sinds zijn komst in de zomer van 2003 speelde de 23-jarige welgeteld één keer voor Feyenoord. Drie jaar geleden viel hij acht minuten in tegen FC Twente.

Feyenoord verhuurde hem aan Hamburger SV, waar hij eveneens tot één optreden kwam in de Bundesliga, en aan Fluminense. In Brazilië stond hij vijf keer in de basis, viel hij vier keer in en scoorde hij eenmaal.

VI.nl

En speciaal voor de Dr.:

joey
Erelid

Bericht door joey » do feb 01, 2007 12:08 am

En Boussaboun is verhuurd aan Utrecht voor de rest van het seizoen, met een optie tot koop.
Het stinkt aan alle kanten!

Alaindebanaan

Bericht door Alaindebanaan » do feb 01, 2007 12:08 am

Zie Utrecht-topic. :D

En speciaal voor de Dr.:

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » di feb 06, 2007 3:18 pm

Van Hanegem zegt eindelijk iets waar ik me in kan vinden:
Van Hanegem hekelt gedrag Buijs

Voormalig Feyenoord-coryfee Willem van Hanegem heeft in zijn wekelijkse column in het Algemeen Dagblad kritiek geuit op Danny Buijs, middenvelder van de Rotterdammers. Volgens De Kromme had hij niet 'zo stoer moeten doen' tijdens het duel met Ajax.

De opmerkingen van Van Hanegem volgen op de 4-1 nederlaag van Feyenoord van afgelopen zondag, waarbij Buijs het herhaaldelijk aan de stok kreeg met Ajacied Edgar Davids. Deze liet na afloop tegenover de camera’s van Tien al weten het wel gewend te zijn dat ‘jongetjes zich tegen hem willen bewijzen’.

De voormalig speler en trainer van Feyenoord doet daar nog eens een schepje bovenop. "Ik heb me zondag flink geërgerd aan Danny Buijs. Die was meer met Edgar Davids bezig dan met Feyenoord. Davids bleef goed overeind, maar Buijs ging af,” aldus Van Hanegem.

“Wat zou zijn bedoeling zijn geweest? Wilde hij stoer doen? Laten zien dat hij niet bang is? Dat is amateuristisch gedrag,” meent de analist van Voetbal Insite.

voetbalzone.nl

En Derksen zegt iets waar ik blij mee ben:
'De Guzman kiest voor Oranje'

Jonathan de Guzman heeft gekozen voor een interlandcarriere namens Nederland. Dit heeft VI-hoofdredacteur Johan Derksen vanavond gezegd in Voetbal Insite.

De Guzman twijfelt al geruime tijd tussen Oranje en het Canadese elftal. De talentvolle middenvelder van Feyenoord werd geboren in het Canadese Scarborough, maar woont sinds zijn twaalfde levensjaar in Nederland.

De 19-jarige De Guzman komt daarom in aanmerking voor een Nederlands paspoort. De middenvelder is de procedure om deze te verkrijgen inmiddels begonnen.
voetbalzone.nl

Nu nog naar Ajax. :eusa_pray:

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » di feb 06, 2007 3:40 pm

Ik heb liever Defour. Ajax heeft behoefte aan iemand die het tempo kan bepalen.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » di feb 06, 2007 3:46 pm

Als Sneijder weg gaat, zijn ze allebei misschien wel een optie.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » di feb 06, 2007 3:49 pm

Ik denk niet dat Sneijder vertrekt. Daarnaast heb je dan twee spelers die allebei wel erg graag vanuit dezelfde zone spelen.

En met niemand anders!

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » di feb 06, 2007 4:04 pm

Als Defour inderdaad een type Deco is dan is hij heel beweeglijk met een uitstekend inzicht, goede loopacties en speelt hij zeker niet op een vaste positie. De Guzman speelt toch wat behoudender en vanuit een bepaalde positie, dus ik voorzie geen al te grote problemen.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » di feb 06, 2007 4:12 pm

Deco is onder andere zo goed omdat hij fantastisch vanuit zijn positie kan voetballen. De positiewisselingen komen pas op het moment dat het middenveld staat.

Als je echt heel graag met én Defour én De Guzman zou willen spelen zou ik De Guzman als centrale bijsluitende middenvelder laten spelen en Defour op rechts. Alleen missen we de backs om echt met een inschuivende centrale verdediger (die in de rug van De Guzman zou moeten komen) te spelen. En Urby zou ik nooit in de prullenbak gooien voor De Guzman. Nee, De Guzman is een goede speler die goed bij Ajax zou passen, maar voorlopig is er in ieder geval geen plek voor hem.

En met niemand anders!

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » di feb 06, 2007 4:17 pm

Verder moet de Guzman eerst ervaring op doen bij een subtopper, alvorens hij goed genoeg wordt geacht voor Ajax.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » di feb 06, 2007 4:26 pm

Bertje schreef:Deco is onder andere zo goed omdat hij fantastisch vanuit zijn positie kan voetballen. De positiewisselingen komen pas op het moment dat het middenveld staat.
Xavi is degene bij Barcelona die fantastisch vanuit z’n positie voetbalt. Ik vind Deco vooral goed vanwege z’n inzicht en z’n loopacties (horizontaal en in de diepte).
Bertje schreef:Als je echt heel graag met én Defour én De Guzman zou willen spelen zou ik De Guzman als centrale bijsluitende middenvelder laten spelen en Defour op rechts. Alleen missen we de backs om echt met een inschuivende centrale verdediger (die in de rug van De Guzman zou moeten komen) te spelen. En Urby zou ik nooit in de prullenbak gooien voor De Guzman. Nee, De Guzman is een goede speler die goed bij Ajax zou passen, maar voorlopig is er in ieder geval geen plek voor hem.
Dat probleem van de inschuivende centrumverdediger is inderdaad op te lossen door met drie verdedigers te gaan spelen en Heitinga op het middenveld te zetten. En dan kan je Urby dus nergens kwijt. Vanaf het moment dat Davids binnenliep voorspelde ik dit probleem, maar we krijgen er wel heel veel me te maken. Een luxeprobleem, welteverstaan.

Als Sneijder vertrekt zou ik het wel aandurven om zo te spelen:

----Davids---De Guzman---Defour

Urby------Stam----Heitinga---xxxxxx

Een verdedigend sterke nieuwe rechtsback is dan zeker nodig. Nogmaals, ik ken Defour niet. Maar als het inderdaad een type Deco is moet dit kunnen.

joey
Erelid

Bericht door joey » di feb 06, 2007 4:33 pm

Iets anders, de GKL verdient flink aan 'zijn' club:

Feyenoord: 4 mln euro voor Van den Herik

Voetbalclub Feyenoord betaalt bijna vier miljoen euro aan voormalig voorzitter Jorien van den Herik als afbetaling van een oude lening voor de voetbalschool in Ghana. Dat hebben de nieuwe leiding en de directie van de club gisteren bekedgemaakt. Feyenoord mag de betaling spreiden over een periode van vijf jaar.

Van den Herik leende via de vennootschap JoAn Investments de club indertijd 1,8 miljoen euro voor de oprichting van een voetbalacademie in Ghana, met een ‘fictieve’ rente van 12 procent. Tot nu was die rente of het geleende bedrag nog nooit terugbetaald. Die rente moet nu toch betaald worden, spraken Van den Herik en het nieuwe bestuur vorige week al af, waardoor het terug te betalen bedrag is opgelopen tot 3,5 miljoen euro.

Bij zijn aantreden zei Gerard Kerkum, de nieuwe voorzitter van de club, niet te weten of Feyenoord nog schulden had aan Van den Herik. Hij wilde een eventuele schuld snel aflossen. De ex-voorzitter zelf hield altijd staande dat Feyenoord nog niets had terugbetaald van de lening voor de academie in Ghana en dat de afgesproken rente fictief was. Nu betaalt de club toch het volledige bedrag terug, inclusief de afgesproken rente.

De financiële situatie van Feyenoord is niet goed. De club boekte vorig seizoen wel een nettowinst van 2,3 miljoen euro, maar zag de totale schuldenlast op korte en lange termijn stijgen van 21,6 miljoen euro tot 37,3 miljoen euro. Het is onduidelijk of de schuld aan Van den Herik daarin is opgenomen.

De club betaalt ook een deel van de proceskosten van Van den Herik in de FIOD-affaire. De voorzitter werd verdacht van fraude bij transfers maar werd eind vorig jaar door de Hoge Raad vrijgesproken. Met proceskosten erbij komt het totaal verschuldigde bedrag aan Van den Herik op bijna vier miljoen euro.
NRC

:shock:
Het stinkt aan alle kanten!

LucaS

Bericht door LucaS » di feb 06, 2007 4:36 pm

Ik kan me voorstellen dat als je er zo wordt uitgewerkt je ook iets minder soepel wordt
I think I lost my fucking headache

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » di feb 06, 2007 4:55 pm

idd, gewoon de volle mep opeisen nu.

Giacomo Puccini

Bericht door Giacomo Puccini » di feb 06, 2007 7:25 pm

Peter schreef:Verder moet de Guzman eerst ervaring op doen bij een subtopper, alvorens hij goed genoeg wordt geacht voor Ajax.
Misschien kunnen we hem nog een jaartje verhuren aan feyenoord? :D

Is die De Guzman trouwens echt zo goed? Het is me tegen Ajax eerlijk gezegd nog nooit zo opgevallen, maar dat kan misschien liggen aan de collectieve teamprestatie in betreffende wedstrijden.
Ajax!

Aristides

Bericht door Aristides » di feb 06, 2007 7:41 pm

De financiële situatie van Feyenoord is niet goed. De club boekte vorig seizoen wel een nettowinst van 2,3 miljoen euro, maar zag de totale schuldenlast op korte en lange termijn stijgen van 21,6 miljoen euro tot 37,3 miljoen euro. Het is onduidelijk of de schuld aan Van den Herik daarin is opgenomen.
(...) en meestal bljkt het in de praktijk nog erger te zijn.

De Guzman was in de jeugd een dwingende speler, daar is nu weinig van over.
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

Baseman

Bericht door Baseman » wo feb 07, 2007 9:23 am

De Guzman is een groot talent en een uitstekende voetballer, die jongen is zo ongeveer de regisseur van Feyenoord en hij is nog zo jong. Natuurlijk is hij nog niet constant, maar hij wordt ook omringd met middelmaat.

PS: Leuk dat Buijs nu amateurisme wordt verweten, maar Davids pakte een onnodige gele kaart door een keiharde overtreding op hem te maken...dat lijkt me ook niet echt getuigen van professionaliteit.

jabu

Bericht door jabu » wo feb 07, 2007 9:26 am

Baseman schreef:PS: Leuk dat Buijs nu amateurisme wordt verweten, maar Davids pakte een onnodige gele kaart door een keiharde overtreding op hem te maken...dat lijkt me ook niet echt getuigen van professionaliteit.
Davids pakte geen gele kaart door een overtreding op Buijs te maken.

Baseman

Bericht door Baseman » wo feb 07, 2007 9:28 am

Wellus :D
Kijk de beelden er maar op na, hij knalde er van de zijkant met gestrekt been in.

jabu

Bericht door jabu » wo feb 07, 2007 9:30 am

Nietus.
:razz: Hij kreeg geel voor een overtreding op Vincken op het middenveld. Hij heeft geen geel gekregen voor een door jou genoemde overtreding op Buijs.
Laatst gewijzigd door jabu op wo feb 07, 2007 9:31 am, 1 keer totaal gewijzigd.

Arthur

Bericht door Arthur » wo feb 07, 2007 9:30 am

Dat was Vincken

Baseman

Bericht door Baseman » wo feb 07, 2007 9:38 am

Damn, das jammer :D
Nou ja, die amateuristische kaart voor Davids komt nog wel ;)

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » wo feb 07, 2007 12:16 pm

Baseman schreef:PS: Leuk dat Buijs nu amateurisme wordt verweten, maar Davids pakte een onnodige gele kaart door een keiharde overtreding op hem te maken...dat lijkt me ook niet echt getuigen van professionaliteit.
Zoals gezegd, dat was op Vincken. En opzich vond ik dat niet eens zo'n gekke overtreding. Davids wilde denk ik even hard inkomen om Vincken op z'n plek te zetten. Niet dat het lukte, overigens.

Buijs ging constant verbaal de confrontatie aan met Davids. Volgens mij was hij alleen maar bezig met Davids uit z'n spel halen. Het is precies wat Van Hanegem zegt, hij wilde stoer doen en indruk maken op het legioen. Heeft Buijs wel vaker last van.

Gesloten