Feyenoord 2007 - 2008

Club informatie van de afgelopen seizoenen
Plaats reactie
FlaFlu

Bericht door FlaFlu » za okt 27, 2007 9:06 pm

Er is niet voor niets geen enkel ander groot voetballand waar je altijd maar 1 commentator aantreft bij een tv-uitzending van een voetbalwedstrijd.

Daniel

Bericht door Daniel » za okt 27, 2007 9:07 pm

Hoezo? Hier zaten er twee. Vind het Nederlandse commentaar (tijdens de wedstrijd) zowieso gaar.. Geef mij maar Schots/Engels/Iers (vooral het Schotse) commentaar, heerlijk om naar te luisteren.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » za okt 27, 2007 9:10 pm

Ik had het over tijdens de wedstrijd. Daar zit er maar eentje.

Daniel

Bericht door Daniel » za okt 27, 2007 9:16 pm

Ah ok, ik had het over ervoor en erna. ;)

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » za okt 27, 2007 9:24 pm

Thomas schreef:Een genot om naar te kijken trouwens, die handelingssnelheid van El Ahmadi. :worshippy.gif:
Ik heb vandaag maar eens een beetje op hem gelet. Eerst was ik wat sceptisch over zijn kwaliteiten maar ik moet zeggen dat hij toch wel indruk op me maakt.

Zou hij Ajax beter kunnen maken?
Nil volentibus arduum

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » za okt 27, 2007 9:27 pm

Het begint en eindigt natuurlijk niet bij El Ahmadi. Een hoger baltempo is mooi (en die jongen heeft daarnaast natuurlijk wel meer kwaliteiten) maar als de omringende spelers een beperkte techniek hebben, daalt het tempo al meteen weer bij het eerstvolgende station.

generaal

Bericht door generaal » za okt 27, 2007 9:27 pm

Marillion schreef:
Thomas schreef:Een genot om naar te kijken trouwens, die handelingssnelheid van El Ahmadi. :worshippy.gif:
Ik heb vandaag maar eens een beetje op hem gelet. Eerst was ik wat sceptisch over zijn kwaliteiten maar ik moet zeggen dat hij toch wel indruk op me maakt.

Zou hij Ajax beter kunnen maken?
Daar is ie te goed voor. Ik denk dat ie naar Schalke of Stuttgart verhuist na dit seizoen.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » za okt 27, 2007 9:28 pm

Thomas schreef:Het begint en eindigt natuurlijk niet bij El Ahmadi. Een hoger baltempo is mooi (en die jongen heeft daarnaast natuurlijk wel meer kwaliteiten) maar als de omringende spelers een beperkte techniek hebben, daalt het tempo al meteen weer bij het eerstvolgende station.
Ja ok, da's logisch. Maar dan moet je dus spelers halen die dat tempo aankunnen. En hij zou er één van kunnen zijn.
Nil volentibus arduum

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » za okt 27, 2007 9:40 pm

El Ahmadi is een (laatste) puzzelstukje. Ajax heeft vooralsnog behoefte aan een middenvelder die iets meer verantwoordelijkheid kan nemen.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » za okt 27, 2007 9:55 pm

Hofland was trouwens ook weer lekker bezig. Bij de eerste goal komt hij te laat bij N'Kufo en bij het tweede doelpunt staat hij helemaal niemand te dekken, waarna Huysegems met Lucius in z'n rug (die Theo the firecracker weet ook totaal niet wanneer-ie moet knijpen) geheel vrij kon inkoppen.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » za okt 27, 2007 10:04 pm

Rutten had Bertje gewoon liggen. Met Elia, N'Kufo, Denneboom en Huysegems moesten Hofland en Bahia constant kiezen wie ze zouden opvangen, waardoor Twente steeds erg veel tijd en ruimte voor het doel kreeg. Tel daarbij op dat er enorm veel ruimte is in de rug van het centrale middenveld van Feyenoord en Lucius en De Cler het centrum totaal niet ondersteunen en je zou bijna medelijden krijgen met het verdedigingscentrum van Feyenoord.

Bijna, want dit was natuurlijk gewoon pure verwennerij.

mattie
AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19

Bericht door mattie » zo okt 28, 2007 12:33 am

vreemd ik heb de wedstrijd op sport1 zitten kijken en ik dacht ff dat ik het oude Ajax zag voetballen. Het kan dus wel als je kijkt naar fc Twente. Op de overwinning was niks op af te dingen.
met kerst grijpt Ajax in en stuurt deze 3 clowns weg.. :blush.gif:

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » wo okt 31, 2007 1:56 pm

Naast de langdurige blessure van Vlaar moeten ze het nu ook nog een paar weken zonder Hofs stellen:

Code: Selecteer alles

Feyenoord moet het drie tot vier weken stellen zonder Nick Hofs. De middenvelder kampte al een tijd met knieproblemen en woensdag schoot het gewricht op het slot. "Hoogstwaarschijnlijk komt dat door een scheurtje in de meniscus", zegt clubarts Robbart van Linschoten op de website van Feyenoord. "Daarom plannen we voor deze week een kijkoperatie."

Hofs miste afgelopen zaterdag door knieklachten het Eredivisieduel bij FC Twente (2-0 verlies). Tot dat moment draaide de middenvelder een goed seizoen. Hofs maakte drie doelpunten in acht competitiewedstrijden en een goal in het bekerduel met FC Utrecht. 

Bron: Sportweek.nl
[list]

Dat ging zaterdag tegen Twente al mis en nu mogen ze dus nog even verder zonder dat etterbakje. Ik ben erg benieuwd naar de kracht van de bank....[/list]
Nil volentibus arduum

Jeroen126

Bericht door Jeroen126 » wo okt 31, 2007 3:47 pm

Marillion schreef:Naast de langdurige blessure van Vlaar moeten ze het nu ook nog een paar weken zonder Hofs stellen:

Code: Selecteer alles

Feyenoord moet het drie tot vier weken stellen zonder Nick Hofs. De middenvelder kampte al een tijd met knieproblemen en woensdag schoot het gewricht op het slot. "Hoogstwaarschijnlijk komt dat door een scheurtje in de meniscus", zegt clubarts Robbart van Linschoten op de website van Feyenoord. "Daarom plannen we voor deze week een kijkoperatie."

Hofs miste afgelopen zaterdag door knieklachten het Eredivisieduel bij FC Twente (2-0 verlies). Tot dat moment draaide de middenvelder een goed seizoen. Hofs maakte drie doelpunten in acht competitiewedstrijden en een goal in het bekerduel met FC Utrecht. 

Bron: Sportweek.nl
[list]

Dat ging zaterdag tegen Twente al mis en nu mogen ze dus nog even verder zonder dat etterbakje. Ik ben erg benieuwd naar de kracht van de bank....[/list]
Tsja, ik zou wel kunnen doen alsof ik het jammer vind omdat ik graag van het sterkste feyenoord win, maar dat is natuurlijk gewoon onzin: Het maakt mij niet uit hoe we ze pakken, àls we ze maar pakken.

Lionel

Bericht door Lionel » wo okt 31, 2007 3:53 pm

:headbang.gif:
IK GELOOF!!!!!!

999

Bericht door 999 » za nov 10, 2007 8:59 am

In 1994 scoorde Roy Makaay als invaller bij Vitesse zijn eerste goal als prof. Morgen tegen I Ajax kan de aanvalsleider van Feyenoord zijn totaal opvoeren tot driehonderd. Doelpuntenmachine Makaay is de spil in de opmars van het nieuwe Feyenoord. Aan de vooravond van de klassieker is de stadionclub weer gedeeld koploper. Het treffen met de aartsrivaal wordt een belangrijk ijkpunt. Na de ontluistering in de vorige topper tegen PSV moet het nieuwe Feyenoord tonen ook topduels aan te kunnen. Makaay kijkt vooruit naar zijn eerste klassieker en blikt terug op zijn mooiste goal, zijn jeugdjaren bij Vitesse en zijn goede herinneringen aan Ajax.

MAKAAY MAGISCH

Doelpuntenmachine jaagt tegen Ajax op 300e treffer

ROTTERDAM, zaterdag
Negen van zijn tien doelpogingen zijn tussen de palen. Het is het geheim van de smid van superscorer Roy Makaay, die met tien goals in twaalf officiële duels voor Feyenoord dit seizoen zijn moyenne op peil houdt. „Veel spitsen zeggen dat ze negen van de tien keer op doel schieten, maar je moet eens kijken hoeveel ballen naast of over gaan. Het is mijn doel de keeper altijd tot een redding te dwingen. Dat is kenmerkend voor mij als spits.

Het instinct om op de goede ’’ plaats te staan, heb je of heb je niet. Dat is bekend. Maar het is niet alleen een kwestie van talent, maar ook van hard werken. Als jeugdspeler heb ik veel aan mijn traptechniek geschaafd. Ik heb mezelf tweebenigheid aangeleerd en vaak maakt het net het verschil tussen wel en niet een goal, dat ik met zowel links als rechts kan afwerken.

En om te leren de bal perfect in de hoek te leggen, deed ik als jeugdspeler van Vitesse afwerkoefeningen met twee minigoaltjes in de hoeken van een normale goal. Zo leerde ik precies te schieten en vastigheid in mijn trap te krijgen.

Het mentale aspect speelt ook een grote rol. Als jonge speler kon ik wel tien minuten in mijn hoofd bezig zijn met de teleurstelling over een gemiste kans, terwijl ik die nu na dertig seconden alweer ben vergeten en volledig gefocust ben op de volgende kans.

Laatst kreeg ik bij een stand van 3-0 tegen FC Utrecht een goede kans, die ik miste. Ik weet zeker dat die bal had gezeten wanneer het 0-0 had gestaan. Dan heb je net dat kleine beetje concentratie extra.

Van mijn eerste goal staat me niet veel meer bij. Ik weet dat het in het oude stadionnetje van SC Heerenveen was en volgens mij ging ik alleen op de keeper af, maar meer weet ik er niet meer van. Ik heb wel goede herinneringen aan wedstrijden tegen Ajax. Met Bayern München wonnen we drie jaar geleden thuis met 4-0. Ik scoorde driemaal. Uit opende ik al snel de score en werd het uiteindelijk 2-2. Het is voor mij heel bijzonder om voor het eerst de klassieker te spelen. Ik heb wel Vitesse-NEC meegemaakt, maar een grotere rivaliteit dan tussen Feyenoord en Ajax is er haast niet. Het blijft ook altijd de enige echte klassieker, al zouden beide clubs laatste en voorlaatste staan.

De eerste goal die ik tegen Ajax maakte bij die 4-0 zege was een van mijn mooiste treffers in de Champions League. Maar niet de mooiste goal ooit. Die heb ik gemaakt met Deportivo La Coruña tegen Montpellier in de UEFA Cup. Ik pikte de bal op bij het eigen strafschopgebied, stak het hele veld over, passeerde drie man en stiftte de bal over de keeper.

Als je oog in oog met een keeper staat, ga je puur op je intuïtie af. Je denkt echt niet ’deze week heb ik al drie keer in de ene hoek geschoten, nu kies ik maar de andere’. Je doet wat in je opkomt en dat blijkt het beste te werken.

Met keeperstrainer Patrick Lodewijks neem ik voor een wedstrijd altijd wat dingetjes door over de doelman van de tegenpartij. Of een keeper lang blijft staan, snel naar de grond gaat of als een dwaas uitkomt. Kleine dingen, die je meeneemt de wedstrijd in.

Ons spel is erop gericht mij als spits in stelling te brengen. Er zit een idee achter hoe wij trainen en spelen en dat is het allerbelangrijkste. Je hebt trainers bij wie niet duidelijk is waar ze naartoe willen met hun elftal, maar Van Marwijk werkt heel gericht en daar voel ik me heel prettig bij.

Bij Bayern was de rolverdeling in het veld anders. Daar speelden we vaak met zijn tweeën voorin en was ik de loper die de gaten in moest duiken en de ander het aanspeelpunt. Bij Feyenoord kan ik meer tonen dat ik ook goed kan meevoetballen.

Ook al staan we gedeeld eerste, toch vind ik dat onze uitgangspositie nog steeds niet is veranderd. Het hoofddoel blijft het halen van Europees voetbal. En dan moeten we in de winterstop maar eens kijken hoe we ervoor staan. Het is bekend dat we niet de breedste selectie hebben. Misschien kan er in de winterstop versterking worden gehaald. Het zou goed zijn om er een grote spits bij te krijgen, waarmee je iets kunt forceren in de slotfase. Tegelijkertijd moet je oppassen. We hebben nu een goede groep met jongens die bij elkaar passen en dan moet je dat proces niet verstoren door er een rotte appel bij te doen.
De T.
Blij met de punten ...

Jesse

Bericht door Jesse » zo nov 11, 2007 2:29 pm

Het is voor Feyenoord niet te hopen dat Makaay een keer echt geblesseerd raakt. Zonder Makaay is het namelijk gelijk een heel stuk minder.
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

Banjavi
Contacteer:

Bericht door Banjavi » zo nov 11, 2007 9:20 pm

Wat een ziek volk zeg..
Haatrecht: "We nemen dit heel serieus"
Winnie Haatrecht, zaakwaarnemer van Andwelé Slory, neemt de bedreiging in de richting van zijn cliënt uiterst serieus. De Nederlands international kreeg een dreigbrief op de deurmat na zijn gemiste kansen tegen Ajax.

Tegen Ajax miste de in Paramaribo geboren aanvaller twee grote kansen in de slotfase bij een 2-2 stand. De invaller aan Rotterdamse zijde vond bij thuiskomst een briefje op zijn deurmat met de tekst: ‘De derde kans moet erin, anders moet je verhuizen.’

De geschrokken Slory stapte daarop naar de politie. "We nemen deze zaak heel serieus", zegt Haatrecht in het AD.
"Dit is niet de manier waarop supporters horen om te gaan met spelers die hun stinkende best doen voor de club."

"Andy heeft hard gewerkt om terug te komen van een blessure", weet de makelaar. "Niemand mist kansen met opzet. Ik snap dat fans teleurgesteld zijn, maar iedereen doet zijn best om te winnen."

Vooral het feit dat Slory thuis, op privé-terrein werd aangevallen, doet Haatrecht pijn. "Thuis is je veilige haven voor je vrouw en kind. Als zoiets gebeurt, ontneemt je dat heel veel kracht."
voetbalprimeur.nl
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » zo nov 11, 2007 9:31 pm

Het was wel een dot van een kans hoor.. hoe kun je hem missen.

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » zo nov 11, 2007 9:42 pm

Zou dit helemaal niet in het nieuws brengen, hoor. Verder zou ik er als speler zeker geen waarde aan hechten.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » zo nov 11, 2007 9:45 pm

Precies ze waren gewoon ff pissed dat je zo'n kans zo dom om zeep helpt, ze gaan hem heus niet daadwerkelijk omleggen hoor.

Jesse

Bericht door Jesse » ma nov 12, 2007 1:06 am

Het is toch gewoon belachelijk dat je dit van je eigen supporters mag ontvangen? Zielig hoor.
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

Baseman

Bericht door Baseman » ma nov 12, 2007 8:15 am

Ik vind het niet zo slim om dit naar buiten te brengen, maar het is natuurlijk een ontzettend trieste en zielige actie van de briefschrijver.

generaal

Bericht door generaal » ma nov 12, 2007 9:27 pm

Fey heeft een Braziliaan op de korrel.

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » ma nov 12, 2007 9:36 pm

generaal schreef:Fey heeft een Braziliaan op de korrel.
Feyenoord in de markt voor spelmaker São Paulo’
Geschreven door Matthijs van Laar op maandag, 12 november om 20:50

Feyenoord heeft het vizier gericht op de Braziliaan Anderson Hernandes de Carvalho Andrade, kortweg Hernanes. Volgens de krant Gazeta Esportiva hebben enkele scouts van de Rotterdammers de speler het afgelopen weekend bekeken in een duel van zijn club São Paulo met Grêmio. Hernanes (22), één van de bepalende spelers bij de landskampioen van Brazilië, verzorgt als aanvallend ingestelde middenvelder met name de aanvoer naar de spitsen. Ondanks zijn belangrijke rol bij São Paulo speelde hij nog geen interlands voor het nationale elftal van Brazilië.

In het afgelopen kampioensjaar speelde hij mee in 30 duels (2 als invaller), waarin hij drie maal trefzeker was.

www.voetbalzone.nl
Aanvallend ingestelde middenvelder? Mag ik hier uit concluderen dat hij op '10' speelt, maar verdomde weinig scoort?

Plaats reactie