AZ
- Giacomo Puccini
Zoals? Dembele als zesde spits? Molhoek? Cziommer? Luirink? Ajax zit niet op de AZ-aankopen te wachten, geloof ik niks van. Niet dat ze allemaal op termijn het niveau niet aankunnen, maar de prioriteiten lagen bij andere posities/andere kwaliteiten. Anders had Ajax ze wel gehaald, op zeker.Voetske schreef:Maar laat maar GP, volgens mij zaten er bij die 8 toch enkele die ook op het AJAX ( en feyenoord/Psv ) lijstje stonden.Dat een speler naar AZ gaat omdat Az hot is en een gooi naar de titel doet, tja wie niet van de top 3.
PSV had Luirink en Dembele, achteraf gezien, goed kunnen gebruiken! Maar zoals ik in mijn vorige posts al aangaf: toen nog niet. Toen zouden Vennegoor en Ooijer nog blijven. AZ heeft ze op het juiste moment weggekaapt voor de neus van PSV.
Feyenoord: zelfde verhaal, had gewoon geen geld op dat moment.
Moet je bij Steef zijn :xyxthumbs:Voetske schreef:Of toch nog een vraag, wat verdiend dan een speler bij AZ volgens jouw ?.
Ajax!
Bij Az staat de Ijslandse verdediger Steinsson onder contract. Goeie verdediger wel, met scorend vermogen bovendien. Nu Mathijssen pleite is speelt de beste man echter nog altijd niet, zelfs niet als invaller. Heeft ie soms een blessure, ruzie met LVG of amdere problemen? Weet iemand hoe het zit met Steinsson?
- Giacomo Puccini
Nou, het zal wel. alleen geloof ik er geen biet van ...Giacomo Puccini schreef:Zoals? Dembele als zesde spits? Molhoek? Cziommer? Luirink? Ajax zit niet op de AZ-aankopen te wachten, geloof ik niks van. Niet dat ze allemaal op termijn het niveau niet aankunnen, maar de prioriteiten lagen bij andere posities/andere kwaliteiten. Anders had Ajax ze wel gehaald, op zeker.Voetske schreef:Maar laat maar GP, volgens mij zaten er bij die 8 toch enkele die ook op het AJAX ( en feyenoord/Psv ) lijstje stonden.Dat een speler naar AZ gaat omdat Az hot is en een gooi naar de titel doet, tja wie niet van de top 3.
PSV had Luirink en Dembele, achteraf gezien, goed kunnen gebruiken! Maar zoals ik in mijn vorige posts al aangaf: toen nog niet. Toen zouden Vennegoor en Ooijer nog blijven. AZ heeft ze op het juiste moment weggekaapt voor de neus van PSV.
Feyenoord: zelfde verhaal, had gewoon geen geld op dat moment.
Moet je bij Steef zijn :xyxthumbs:Voetske schreef:Of toch nog een vraag, wat verdiend dan een speler bij AZ volgens jouw ?.
Blij met de punten ...
-
- Giacomo Puccini
-
- AT Toto winner 15/16
- Giacomo Puccini
Wat AZ nu doet heeft PSV een paar jaar gelden al geprobeerd, alle Nederlandse talenten opkopen. Dat werkte niet.
Ik begrijp Donk ook niet, die jongen kan toch niet veel speeltijd gaan krijgen ?
En bij Ajax weten ze alles van het hebben van een team met jonge talenten, maar zonder ervaring erbij. Dat gaat ze nog opbreken.
Dembele vind ik een goede voetballer, maar hij is geen killer. En met Koné hebben we al een hele goede voetballer die geen killer is.
Ik begrijp Donk ook niet, die jongen kan toch niet veel speeltijd gaan krijgen ?
En bij Ajax weten ze alles van het hebben van een team met jonge talenten, maar zonder ervaring erbij. Dat gaat ze nog opbreken.
Mwoah, ze moeten alles nog bewijzen. En Da Costa schat ik niet lager in dan Luirink. Die overigens wel 2,5 miljoen duurder was, veel geld voor een Nederlands talent.Giacomo Puccini schreef:PSV had Luirink en Dembele, achteraf gezien, goed kunnen gebruiken!
Dembele vind ik een goede voetballer, maar hij is geen killer. En met Koné hebben we al een hele goede voetballer die geen killer is.
Misschien had het ook te maken met de talenten die PSV haalde? Of met het feit dat de meesten niet of amper een kans hebben gekregen bij PSV?Baseman schreef:Wat AZ nu doet heeft PSV een paar jaar gelden al geprobeerd, alle Nederlandse talenten opkopen. Dat werkte niet.
Verder zijn de doelstellingen bij PSV toch anders dan bij AZ. PSV moet net als Ajax ieder seizoen kampioen worden. Toen ook. AZ is nu content met een plek bij de eerste 4 of 5. Het ligt er dus maar net aan wat je van zo'n jonge ploeg verwacht.
Ik ken die jongen niet, maar als het echt een talent is moet het hem lukken om Opdam uit de basis te spelen.Baseman schreef:Ik begrijp Donk ook niet, die jongen kan toch niet veel speeltijd gaan krijgen ?
Kampioen zullen ze niet worden, maar de doelstelling van Van Gaal wordt met gemak gehaald.Baseman schreef:En bij Ajax weten ze alles van het hebben van een team met jonge talenten, maar zonder ervaring erbij. Dat gaat ze nog opbreken.
Hoeveel wedstrijden heeft Da Costa tot nu toe dan in de basis gespeeld?Baseman schreef:Mwoah, ze moeten alles nog bewijzen. En Da Costa schat ik niet lager in dan Luirink. Die overigens wel 2,5 miljoen duurder was, veel geld voor een Nederlands talent.Giacomo Puccini schreef:PSV had Luirink en Dembele, achteraf gezien, goed kunnen gebruiken!
Dembele is dan ook nog geen 19, geloof ik. Volgens mij wordt hij meer killer dan Koné. Hij is meer doelgericht.Baseman schreef:Dembele vind ik een goede voetballer, maar hij is geen killer. En met Koné hebben we al een hele goede voetballer die geen killer is.
Kansen kregen ze wel, maar de meeste spelers bleken gewoon niet goed genoeg.Thomas schreef:Misschien had het ook te maken met de talenten die PSV haalde? Of met het feit dat de meesten niet of amper een kans hebben gekregen bij PSV?
En dat zal inderdaad zeker met de doelstellingen te maken hebben, de druk op jonge spelers is bij PSV en Ajax natuurlijk een stuk hoger dan bij AZ.
Mwoah, zo slecht is Obdam niet en hij is een van de weinige ervaren jongens. Maar van mij mag AZ Donk opstellen, dat kost tegendoelpunten. Ik ken Donk niet zo goed, maar volgens mij speelde hij heel aardig bij RKC. Al is ook daar de druk heel anders en zal hij door zijn leeftijd nog ups en downs hebben.Ik ken die jongen niet, maar als het echt een talent is moet het hem lukken om Opdam uit de basis te spelen.
Dat lijkt me ook geen probleem.Kampioen zullen ze niet worden, maar de doelstelling van Van Gaal wordt met gemak gehaald.
Geen, maar wie zegt dat Luirink die wel had gespeeld ?Hoeveel wedstrijden heeft Da Costa tot nu toe dan in de basis gespeeld?
Hij zou meer een killer kunnen worden, maar tot nu toe is dat zijn grote mankement. Wat dat betreft lijkt hij op Koné, snel, sterk, goede techniek, mooie actie, alleen dat afwerken. Maar een speler die zijn eigen kansen creëert mag er ook meer missen.Dembele is dan ook nog geen 19, geloof ik. Volgens mij wordt hij meer killer dan Koné. Hij is meer doelgericht.
Lamey, Robben, Hoogstrate, Ten Rouwelaar, wie werden er destijds nog meer gehaald?Baseman schreef:Kansen kregen ze wel, maar de meeste spelers bleken gewoon niet goed genoeg.
En dat zal inderdaad zeker met de doelstellingen te maken hebben, de druk op jonge spelers is bij PSV en Ajax natuurlijk een stuk hoger dan bij AZ.
Ik ben in ieder geval niet gecharmeerd van hem. Tegen Vitesse had hij ook al een rode kaart moeten hebben en daarmee had hij AZ in de problemen gebracht. Ik denk dat Donk het niet slechter gaat doen.Baseman schreef:Mwoah, zo slecht is Obdam niet en hij is een van de weinige ervaren jongens. Maar van mij mag AZ Donk opstellen, dat kost tegendoelpunten. Ik ken Donk niet zo goed, maar volgens mij speelde hij heel aardig bij RKC. Al is ook daar de druk heel anders en zal hij door zijn leeftijd nog ups en downs hebben.
Zo negatief bedoelde ik het nou ook weer niet, Base. Ik vroeg me gewoon af waar jij al dat enthousiasme ten aanzien van die jongen op baseert.Baseman schreef:Geen, maar wie zegt dat Luirink die wel had gespeeld ?Hoeveel wedstrijden heeft Da Costa tot nu toe dan in de basis gespeeld?
Volgens mij heeft Dembele wel een betere trap dan Koné en behoudt hij ook beter het overzicht. Ik vind het toch wat andere spelers.Baseman schreef:Hij zou meer een killer kunnen worden, maar tot nu toe is dat zijn grote mankement. Wat dat betreft lijkt hij op Koné, snel, sterk, goede techniek, mooie actie, alleen dat afwerken. Maar een speler die zijn eigen kansen creëert mag er ook meer missen.Dembele is dan ook nog geen 19, geloof ik. Volgens mij wordt hij meer killer dan Koné. Hij is meer doelgericht.
Dat laatste lijkt me wel, ja. Zoals ie tegen KJH stond te verdedigen vorige week... :nooo:brigade zuid schreef:Ongelooflijk wat een potentiël kapitaal wat daar rondloopt in Alkmaar met al die jonge gasten zoals Schaars, De Zeeuw, Dembele, Luirink etc. etc. nu die Donk weer, natuurlijk wel ff afwachten of ie het niveau aankan.
Maar wij hebben Huntelaar. :cheer:
Gokje: Van Geel vindt dat Ajax die talenten uit de eredivisie niet nodig heeft, omdat we ze zelf opleiden. Bovendien is het huidige Az absoluut niet te vergelijken met het Az van MVG/CA. Daarin speelden louter volwassen profs.
Daarnaast presteert men natuurlijk prima in Alkmaar, maar Az is een speeltuin. Bij Ajax staat de druk erop.
Gokje: Van Geel vindt dat Ajax die talenten uit de eredivisie niet nodig heeft, omdat we ze zelf opleiden. Bovendien is het huidige Az absoluut niet te vergelijken met het Az van MVG/CA. Daarin speelden louter volwassen profs.
Daarnaast presteert men natuurlijk prima in Alkmaar, maar Az is een speeltuin. Bij Ajax staat de druk erop.
Daar zit ook wel wat in. Toch mag hij van mij die uitzonderlijke jongens er nog steeds uitpikken en ze naar Ajax halen hoor.Jöhnk schreef:Maar wij hebben Huntelaar. :cheer:
Zeker weten. Maar als Ajax er eerder bij zit dan AZ bij de echt grote talenten (denk aan Schaars, Huntelaar, Mathijsen of De Zeeuw, bv) dan scheelt het behoorlijk wat in transferuitgaven. AZ heeft de meeste van die jongens voor een prikkie gehaald. Als Ajax ze nu van AZ zou willen halen kosten ze de hoofdprijs.