AZ

Club informatie van de afgelopen seizoenen
Gesloten
Gebruikersavatar
raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Berichten: 23040
Lid geworden op: di sep 02, 2003 9:59 am
Locatie: St. Neots, UK
Contacteer:

Bericht door raymon » ma aug 28, 2006 8:53 pm

Een speler heeft bij AZ misschien meer kans op speeltijd dan bij Ajax of PSV? En wie wil er nou naar Feyenoord tegenwoordig??
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Gebruikersavatar
Giacomo Puccini
Berichten: 7545
Lid geworden op: di mar 07, 2006 10:28 pm

Bericht door Giacomo Puccini » ma aug 28, 2006 9:09 pm

Voetske schreef:Maar laat maar GP, volgens mij zaten er bij die 8 toch enkele die ook op het AJAX ( en feyenoord/Psv ) lijstje stonden.Dat een speler naar AZ gaat omdat Az hot is en een gooi naar de titel doet, tja wie niet van de top 3.
Zoals? Dembele als zesde spits? Molhoek? Cziommer? Luirink? Ajax zit niet op de AZ-aankopen te wachten, geloof ik niks van. Niet dat ze allemaal op termijn het niveau niet aankunnen, maar de prioriteiten lagen bij andere posities/andere kwaliteiten. Anders had Ajax ze wel gehaald, op zeker.

PSV had Luirink en Dembele, achteraf gezien, goed kunnen gebruiken! Maar zoals ik in mijn vorige posts al aangaf: toen nog niet. Toen zouden Vennegoor en Ooijer nog blijven. AZ heeft ze op het juiste moment weggekaapt voor de neus van PSV.

Feyenoord: zelfde verhaal, had gewoon geen geld op dat moment.
Voetske schreef:Of toch nog een vraag, wat verdiend dan een speler bij AZ volgens jouw ?.
Moet je bij Steef zijn :xyxthumbs:
Ajax!

Dubbel
AT EC 2012 winner
Berichten: 9380
Lid geworden op: ma nov 10, 2003 1:47 pm

Bericht door Dubbel » ma aug 28, 2006 9:24 pm

Bij Az staat de Ijslandse verdediger Steinsson onder contract. Goeie verdediger wel, met scorend vermogen bovendien. Nu Mathijssen pleite is speelt de beste man echter nog altijd niet, zelfs niet als invaller. Heeft ie soms een blessure, ruzie met LVG of amdere problemen? Weet iemand hoe het zit met Steinsson?

Gebruikersavatar
Giacomo Puccini
Berichten: 7545
Lid geworden op: di mar 07, 2006 10:28 pm

Bericht door Giacomo Puccini » ma aug 28, 2006 9:26 pm

Is hij geen rechtsback?
Ajax!

Dubbel
AT EC 2012 winner
Berichten: 9380
Lid geworden op: ma nov 10, 2003 1:47 pm

Bericht door Dubbel » ma aug 28, 2006 9:29 pm

Je bedoelt dat hij 2e keus is achter Jaliens en dat het vertrek van JM zijn positie verder niet heeft beïnvloed? Zou best kunnen, ik weet zijn positie niet precies. Als Jaliens hem idd uit de ploeg houdt dan is Steinsson misschien wel minder sterk dan dat ik denk.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » ma aug 28, 2006 10:19 pm

Giacomo Puccini schreef:
Voetske schreef:Maar laat maar GP, volgens mij zaten er bij die 8 toch enkele die ook op het AJAX ( en feyenoord/Psv ) lijstje stonden.Dat een speler naar AZ gaat omdat Az hot is en een gooi naar de titel doet, tja wie niet van de top 3.
Zoals? Dembele als zesde spits? Molhoek? Cziommer? Luirink? Ajax zit niet op de AZ-aankopen te wachten, geloof ik niks van. Niet dat ze allemaal op termijn het niveau niet aankunnen, maar de prioriteiten lagen bij andere posities/andere kwaliteiten. Anders had Ajax ze wel gehaald, op zeker.

PSV had Luirink en Dembele, achteraf gezien, goed kunnen gebruiken! Maar zoals ik in mijn vorige posts al aangaf: toen nog niet. Toen zouden Vennegoor en Ooijer nog blijven. AZ heeft ze op het juiste moment weggekaapt voor de neus van PSV.

Feyenoord: zelfde verhaal, had gewoon geen geld op dat moment.
Voetske schreef:Of toch nog een vraag, wat verdiend dan een speler bij AZ volgens jouw ?.
Moet je bij Steef zijn :xyxthumbs:
Nou, het zal wel. alleen geloof ik er geen biet van ...

Rembrandt III
Berichten: 2018
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 9:11 am

Bericht door Rembrandt III » ma aug 28, 2006 10:28 pm

Ryan Donk van RKC naar AZ..

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » ma aug 28, 2006 10:29 pm

Viel te verwachten.

Goed gezien van Az. :sad:

Gebruikersavatar
Giacomo Puccini
Berichten: 7545
Lid geworden op: di mar 07, 2006 10:28 pm

Bericht door Giacomo Puccini » ma aug 28, 2006 10:30 pm

en dom van de clubs die zitten te slapen..
Ajax!

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Bericht door brigade zuid » ma aug 28, 2006 10:34 pm

Ongelooflijk wat een potentiël kapitaal wat daar rondloopt in Alkmaar met al die jonge gasten zoals Schaars, De Zeeuw, Dembele, Luirink etc. etc. nu die Donk weer, natuurlijk wel ff afwachten of ie het niveau aankan.

Gebruikersavatar
Giacomo Puccini
Berichten: 7545
Lid geworden op: di mar 07, 2006 10:28 pm

Bericht door Giacomo Puccini » ma aug 28, 2006 10:38 pm

Maar laten we eerst maar es afwachten, het is nergens bevestigd en Derksen zit er zo vaak naast.
Ajax!

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » ma aug 28, 2006 10:40 pm

En Az heeft de beste trainer ter wereld, daar baal ik nog het meest van.

Gebruikersavatar
J.C.
Berichten: 1670
Lid geworden op: wo sep 01, 2004 5:04 pm

Bericht door J.C. » ma aug 28, 2006 11:19 pm

En Brands gaat maar weer eens shoppen in Waalwijk... :aai:

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » ma aug 28, 2006 11:21 pm

Jöhnk schreef:En Az heeft de beste trainer ter wereld, daar baal ik nog het meest van.
Dat vind ik toch niet hoor. Daarvoor heeft hij de laatste tien jaar te weinig gepresteerd.
Het stinkt aan alle kanten!

Lionel
Berichten: 47677
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Bericht door Lionel » ma aug 28, 2006 11:35 pm

Talent zat, nu nog routine. En die hebben ze niet
IK GELOOF!!!!!!

Baseman
Berichten: 12899
Lid geworden op: do okt 23, 2003 11:06 am

Bericht door Baseman » ma aug 28, 2006 11:46 pm

Wat AZ nu doet heeft PSV een paar jaar gelden al geprobeerd, alle Nederlandse talenten opkopen. Dat werkte niet.
Ik begrijp Donk ook niet, die jongen kan toch niet veel speeltijd gaan krijgen ?

En bij Ajax weten ze alles van het hebben van een team met jonge talenten, maar zonder ervaring erbij. Dat gaat ze nog opbreken.
Giacomo Puccini schreef:PSV had Luirink en Dembele, achteraf gezien, goed kunnen gebruiken!
Mwoah, ze moeten alles nog bewijzen. En Da Costa schat ik niet lager in dan Luirink. Die overigens wel 2,5 miljoen duurder was, veel geld voor een Nederlands talent.

Dembele vind ik een goede voetballer, maar hij is geen killer. En met Koné hebben we al een hele goede voetballer die geen killer is.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » di aug 29, 2006 1:30 am

Baseman schreef:Wat AZ nu doet heeft PSV een paar jaar gelden al geprobeerd, alle Nederlandse talenten opkopen. Dat werkte niet.
Misschien had het ook te maken met de talenten die PSV haalde? Of met het feit dat de meesten niet of amper een kans hebben gekregen bij PSV?

Verder zijn de doelstellingen bij PSV toch anders dan bij AZ. PSV moet net als Ajax ieder seizoen kampioen worden. Toen ook. AZ is nu content met een plek bij de eerste 4 of 5. Het ligt er dus maar net aan wat je van zo'n jonge ploeg verwacht.
Baseman schreef:Ik begrijp Donk ook niet, die jongen kan toch niet veel speeltijd gaan krijgen ?
Ik ken die jongen niet, maar als het echt een talent is moet het hem lukken om Opdam uit de basis te spelen.
Baseman schreef:En bij Ajax weten ze alles van het hebben van een team met jonge talenten, maar zonder ervaring erbij. Dat gaat ze nog opbreken.
Kampioen zullen ze niet worden, maar de doelstelling van Van Gaal wordt met gemak gehaald.
Baseman schreef:
Giacomo Puccini schreef:PSV had Luirink en Dembele, achteraf gezien, goed kunnen gebruiken!
Mwoah, ze moeten alles nog bewijzen. En Da Costa schat ik niet lager in dan Luirink. Die overigens wel 2,5 miljoen duurder was, veel geld voor een Nederlands talent.
Hoeveel wedstrijden heeft Da Costa tot nu toe dan in de basis gespeeld?
Baseman schreef:Dembele vind ik een goede voetballer, maar hij is geen killer. En met Koné hebben we al een hele goede voetballer die geen killer is.
Dembele is dan ook nog geen 19, geloof ik. Volgens mij wordt hij meer killer dan Koné. Hij is meer doelgericht.

Baseman
Berichten: 12899
Lid geworden op: do okt 23, 2003 11:06 am

Bericht door Baseman » di aug 29, 2006 9:19 am

Thomas schreef:Misschien had het ook te maken met de talenten die PSV haalde? Of met het feit dat de meesten niet of amper een kans hebben gekregen bij PSV?
Kansen kregen ze wel, maar de meeste spelers bleken gewoon niet goed genoeg.
En dat zal inderdaad zeker met de doelstellingen te maken hebben, de druk op jonge spelers is bij PSV en Ajax natuurlijk een stuk hoger dan bij AZ.
Ik ken die jongen niet, maar als het echt een talent is moet het hem lukken om Opdam uit de basis te spelen.
Mwoah, zo slecht is Obdam niet en hij is een van de weinige ervaren jongens. Maar van mij mag AZ Donk opstellen, dat kost tegendoelpunten. Ik ken Donk niet zo goed, maar volgens mij speelde hij heel aardig bij RKC. Al is ook daar de druk heel anders en zal hij door zijn leeftijd nog ups en downs hebben.
Kampioen zullen ze niet worden, maar de doelstelling van Van Gaal wordt met gemak gehaald.
Dat lijkt me ook geen probleem.
Hoeveel wedstrijden heeft Da Costa tot nu toe dan in de basis gespeeld?
Geen, maar wie zegt dat Luirink die wel had gespeeld ?
Dembele is dan ook nog geen 19, geloof ik. Volgens mij wordt hij meer killer dan Koné. Hij is meer doelgericht.
Hij zou meer een killer kunnen worden, maar tot nu toe is dat zijn grote mankement. Wat dat betreft lijkt hij op Koné, snel, sterk, goede techniek, mooie actie, alleen dat afwerken. Maar een speler die zijn eigen kansen creëert mag er ook meer missen.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » di aug 29, 2006 5:20 pm

Baseman schreef:Kansen kregen ze wel, maar de meeste spelers bleken gewoon niet goed genoeg.
En dat zal inderdaad zeker met de doelstellingen te maken hebben, de druk op jonge spelers is bij PSV en Ajax natuurlijk een stuk hoger dan bij AZ.
Lamey, Robben, Hoogstrate, Ten Rouwelaar, wie werden er destijds nog meer gehaald?
Baseman schreef:Mwoah, zo slecht is Obdam niet en hij is een van de weinige ervaren jongens. Maar van mij mag AZ Donk opstellen, dat kost tegendoelpunten. Ik ken Donk niet zo goed, maar volgens mij speelde hij heel aardig bij RKC. Al is ook daar de druk heel anders en zal hij door zijn leeftijd nog ups en downs hebben.
Ik ben in ieder geval niet gecharmeerd van hem. Tegen Vitesse had hij ook al een rode kaart moeten hebben en daarmee had hij AZ in de problemen gebracht. Ik denk dat Donk het niet slechter gaat doen.
Baseman schreef:
Hoeveel wedstrijden heeft Da Costa tot nu toe dan in de basis gespeeld?
Geen, maar wie zegt dat Luirink die wel had gespeeld ?
Zo negatief bedoelde ik het nou ook weer niet, Base. Ik vroeg me gewoon af waar jij al dat enthousiasme ten aanzien van die jongen op baseert.
Baseman schreef:
Dembele is dan ook nog geen 19, geloof ik. Volgens mij wordt hij meer killer dan Koné. Hij is meer doelgericht.
Hij zou meer een killer kunnen worden, maar tot nu toe is dat zijn grote mankement. Wat dat betreft lijkt hij op Koné, snel, sterk, goede techniek, mooie actie, alleen dat afwerken. Maar een speler die zijn eigen kansen creëert mag er ook meer missen.
Volgens mij heeft Dembele wel een betere trap dan Koné en behoudt hij ook beter het overzicht. Ik vind het toch wat andere spelers.

wimpey
Berichten: 52107
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Bericht door wimpey » di aug 29, 2006 6:10 pm

brigade zuid schreef:Ongelooflijk wat een potentiël kapitaal wat daar rondloopt in Alkmaar met al die jonge gasten zoals Schaars, De Zeeuw, Dembele, Luirink etc. etc. nu die Donk weer, natuurlijk wel ff afwachten of ie het niveau aankan.
Dat laatste lijkt me wel, ja. Zoals ie tegen KJH stond te verdedigen vorige week... :nooo:

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » di aug 29, 2006 6:26 pm

Ik zei het ook al in een andere topic, maar het blijkt toch dat het ook voor een groot deel aan de scouting van AZ lag, dat de Nederlandse markt zo goed in de gaten werd gehouden. En dus niet zo zeer aan Van Geel.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » di aug 29, 2006 9:59 pm

Maar wij hebben Huntelaar. :cheer:

Gokje: Van Geel vindt dat Ajax die talenten uit de eredivisie niet nodig heeft, omdat we ze zelf opleiden. Bovendien is het huidige Az absoluut niet te vergelijken met het Az van MVG/CA. Daarin speelden louter volwassen profs.

Daarnaast presteert men natuurlijk prima in Alkmaar, maar Az is een speeltuin. Bij Ajax staat de druk erop.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » di aug 29, 2006 10:15 pm

Jöhnk schreef:Maar wij hebben Huntelaar. :cheer:

Gokje: Van Geel vindt dat Ajax die talenten uit de eredivisie niet nodig heeft, omdat we ze zelf opleiden. Bovendien is het huidige Az absoluut niet te vergelijken met het Az van MVG/CA. Daarin speelden louter volwassen profs.

Daarnaast presteert men natuurlijk prima in Alkmaar, maar Az is een speeltuin. Bij Ajax staat de druk erop.
Daar zit ook wel wat in. Toch mag hij van mij die uitzonderlijke jongens er nog steeds uitpikken en ze naar Ajax halen hoor.

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33988
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Bericht door Duke » di aug 29, 2006 10:16 pm

AZ is toch een mooie tussenstap naar de echte top? Speeltuin is misschien wat al te zwaar uitgedrukt, maar er zit wel een wezenlijk verschil in druk tussen AZ en, bijvoorbeeld, Ajax.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » di aug 29, 2006 10:34 pm

Zeker weten. Maar als Ajax er eerder bij zit dan AZ bij de echt grote talenten (denk aan Schaars, Huntelaar, Mathijsen of De Zeeuw, bv) dan scheelt het behoorlijk wat in transferuitgaven. AZ heeft de meeste van die jongens voor een prikkie gehaald. Als Ajax ze nu van AZ zou willen halen kosten ze de hoofdprijs.

Gesloten