Roda JC 2008 - 2009

Club informatie van de afgelopen seizoenen
Gesloten
Jim

Bericht door Jim » wo okt 08, 2008 8:11 pm

Jöhnk schreef:Jammer dat Van Geel de zittende trainer nooit een kans geeft.
Mwah, lijkt me niet helemaal waar. Blind en Atteveld moesten inderdaad onder Van Geel het veld ruimen, maar Adriaanse (bij Willem II en AZ) en Ten Cate konden gewoon blijven zitten. De laatste zelfs na het missen van de landstitel en tot twee keer toe de CL.
Het allesbepalende criterium blijft zoals gebruikelijk de resultaten. Komt nog bij dat Atteveld naar het schijnt bij de bepalende spelers geen draagvlak meer had. Dat vermindert het perspectief op eventuele betere tijden nog meer. Dan moet je als TD op een gegeven moment wel maatregelen (durven) nemen.

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » wo okt 08, 2008 9:15 pm

Atteveld frustreert bestuur Roda
Door LUDO VAN DENDEREN

KERKRADE - Roda JC moet wellicht nog weken wachten voordat de club een nieuwe hoofdtrainer kan aanstellen. De Limburgers dienen eerst met de dinsdag op non-actief gestelde Raymond Atteveld tot een akkoord te komen over de afwikkeling van diens doorlopende contact, voordat een opvolger binnengehaald mag worden.

Die overeenkomst lijkt mijlenver weg, aangezien Atteveld zeer nadrukkelijk overweegt bij de arbitragecommissie van de KNVB zijn baan terug te eisen.

Gisteren hadden Attevelds advocaat Eric Vilé en zijn zaakwaarnemer Kees Ploegsma contact met Roda JC over het op non-actief zetten van de coach. In die korte telefonische gesprekken kwam naar voren dat de Amsterdammer blijft vinden dat hem onrecht is aangedaan en daarom vooralsnog niets wil weten van een afvloeiingsregeling. Indien Atteveld voet bij stuk houdt, rest niets anders dan een gang naar de arbitragecommissie.

Hoewel het op basis van jurisprudentie nagenoeg is uitgesloten dat die commissie op de eis van Atteveld ingaat, is het de Limburgse club op basis van de reglementen van de belangenvereniging Coaches Betaald Voetbal (CBV) in de tussentijd wel verboden een nieuwe hoofdtrainer aan te stellen. Ook al probeert Roda er alles aan te doen met Atteveld tot een financieel gelijk te komen. ,,Ik hoop dat deze zaak snel wordt opgelost,’’ zegt CBV-directeur Gerard Marsman. ,,Dat is voor alle partijen het beste. Gelukkig heeft assistent Martin Koopman ook de juiste trainerspapieren.’’

Maar de oefenmeester uit Deventer heeft Roda JC aangegeven onder protest de honneurs waar te nemen. ,,Ik vind het onzinnig dat Raymond is ontslagen,’’ zei Koopman gisteren. ,,Ik ben zelf niet opgestapt, omdat ik een gezin heb. Ik kan het me niet permitteren weg te gaan. Ik ben een professional en sta voor mijn werk. De club heeft me gevraagd het over te nemen en dat doe ik dus.’’

Volgens technisch directeur Martin van Geel, die gisteren samen met algemeen directeur Huub Narinx individuele gesprekken voerde met de spelers die niet waren uitgevlogen vanwege interlandverplichtingen, mag Koopman best even teleurgesteld zijn over de situatie rond zijn vriend Atteveld. ,,Maar daarna moet de knop om,’’ zegt Van Geel. ,,Dat gebeurt ook. We weten dat Martin loyaal aan Roda is.’’
www.sportwereld.nl
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » wo okt 08, 2008 9:17 pm

@jim: ik doelde inderdaad op de trainers die er al zaten toen MVG instapte bij zijn werkgevers. Die hebben allemaal het veld moeten ruimen.

joey
Erelid

Bericht door joey » wo okt 08, 2008 10:27 pm

Op AN lees ik dat A3 Bloempot in beeld zou zijn. Als dat zou kunnen... :headbang.gif:
Het stinkt aan alle kanten!

Duke

Bericht door Duke » vr okt 10, 2008 8:21 am

Adrie Koster in beeld bij Roda JC

KERKRADE - Adrie Koster is bij Roda JC in beeld als opvolger van de eerder deze week ontslagen Raymond Atteveld. Koster was vorig seizoen lange tijd trainer van Ajax na het ontslag van Henk ten Cate. De Zeeuw deed in Amsterdam een stapje terug na de komst van Marco van Basten.

Koster is dit seizoen in Amsterdam verantwoordelijk voor Jong Ajax. Hij speelde van 1977 tot en met 1979 voor Roda JC.

Atteveld en Roda JC ontmoeten elkaar waarschijnlijk volgende week al voor de arbitragecommissie van de KNVB. Donderdag ontving de voetbalbond van de door de Limburgse club op non-actief gezette oefenmeester het officiële verzoek om arbitrage. Atteveld eist voor de commissie zijn baan terug.
www.sportwereld.nl

Goh, verrassend. :hypocrite.gif:

Salvador Dali

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » vr okt 10, 2008 8:34 am

Martin van Geel kan er dan vrolijk met de scepter gaan zwaaien.

MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA)
AT Toto winner 07/08

Bericht door MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA) » vr okt 10, 2008 12:23 pm

Hier wordt de naam van Ernie Brands genoemd.
Heeft die ook Ploegsma als zaakwaarnemer?

Jinne
Site Admin

Bericht door Jinne » za okt 11, 2008 10:10 am

Volgens een snelle zoektocht op Google wel ja.

Het is Brandts btw.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » za okt 11, 2008 5:10 pm

Hugo Broos wordt ook genoemd op de Belg.

Vedette-10-

Bericht door Vedette-10- » za okt 11, 2008 5:13 pm

Ik hoop dat Koster daar in dienst mag treden, zijn we daar ook vanaf.

joey
Erelid

Bericht door joey » zo okt 12, 2008 11:32 am

Vedette-10- schreef:Ik hoop dat Koster daar in dienst mag treden, zijn we daar ook vanaf.
Ja, dat zou mooi zijn. Wel een afkoopsom bedingen, hahahaha. :headbang.gif:

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » zo okt 12, 2008 12:36 pm

brigade zuid schreef:Hugo Broos wordt ook genoemd op de Belg.
Op de Belg zijn ze een beetje wanhopig. Ze schrijven al hun spelers naar Europese topclubs zonder dat daar ooit iets van terecht komt.

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010

Bericht door Thijs » ma nov 03, 2008 1:39 pm

Bij Roda schijn je voor de wedstrijd te kunnen smsen wat de einduitslag wordt. Zitten een paar 'vreemde' uitslagen bij, hehe. :smallgrin.gif:

Afbeelding

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » ma nov 03, 2008 1:53 pm

Allejezus, 1,50 p.b.! Geen wonder dat ze opeens geld te besteden hadden!
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

999

Bericht door 999 » vr nov 14, 2008 8:30 am

Vooraf geïnformeerde KNVB vindt niks mis met 'verdachte' wedstrijd Roda JC-Willem II
GEUR VAN OMKOPING?
door Valentijn Driessen en Mike Verweij

ZEIST - Er bestaan sterke vermoedens dat de wedstrijd Roda JC-Willem II van afgelopen dinsdag, die eindigde in een 1-0 overwinning voor de Limburgers, is verkocht. Frank Huizinga, woordvoerder van de KNVB en van directeur betaald voetbal Henk Kesler, werd dinsdagavond telefonisch door Telesport vooraf ingelicht over het scenario, dat zich in Kerkrade inderdaad voltrok. Zonder zelfs maar de blunderende Willem II-speler Danny Schenkel, trainer Andries Jonker, scheidsrechter Ruud Bossen of een Roda JC'er te horen, concludeerde de KNVB nog dezelfde avond dat er niks mis was met het bekerduel. Oordeelt u zelf.

Deze krant kreeg dinsdag in de late namiddag een tip dat er in Azië buitengewoon zwaar (miljoenen euro's) werd gegokt op de wedstrijd Roda JC-Willem II, met de Limburgers als zekere winnaar. Later, vlak voor het beginsignaal van arbiter Ruud Bossen, stuurde de informant een sms-bericht: 'Roda JC wint!! Kijk naar de tv vanavond!' Even later gevolgd door een telefoontje dat de inzet bij het internetgokkantoor Betfair voor een zege van Roda JC zonder direct aanwijsbare reden in korte tijd steeg van 50.000 euro naar 350.000 euro. Tijdens de wedstrijd liep dit bedrag met enige honderdduizenden euro's verder op.

Met bovenstaande wetenschap bekeek Telesport de wedstrijd en de commentaren op Roda JC-Willem II. Daarbij aangetekend dat zelfs een amateurpsycholoog weet dat met die 'bagage' bepaalde fouten meer in het oog springen dan in andere duels. Het volgende viel op:

- Na een tamme openingsfase krijgt Roda JC de eerste grote kans in de 34e minuut als Danny Mathijssen in een één tegen twee situatie blind stapt voor buitenspel. Boldizsar Bodor en Sekou Cissé gaan alleen op doelman Maikel Aerts af, maar spelen het slecht uit.

- In de 42e minuut maakt Schenkel een kapitale blunder door over een simpele terugspeelbal van Mathijssen te struikelen. Cissé loopt zo vrij op Aerts af en scoort door de benen van de Willem II-goalie 1-0.

- Commentator Leo Driessen zegt: "Schenkel zal boos zijn op zichzelf."

- Rens van Eijden (Willem II) kopt pal na rust rakelings naast.

- Willem II-trainer Jonker haalt ondanks de achterstand in de knock-outwedstrijd zijn twee beste spelers (Said Boutahar en Frank Demouge) naar de kant in respectievelijk de 45e en 54e minuut.

- Jonker na afloop: "Bij Boutahar hebben we tevoren gezegd: we gaan het proberen. Het is toch een belangrijke wedstrijd. We kijken of hij het een half uur volhoudt of een halve wedstrijd. Het werd het laatste. Demouge had problemen in zijn kuit en wordt ook nog eens twee keer vol geraakt in die kuit. Dan houdt het op. Dat heeft iedereen kunnen zien. Dan moet je wisselen."

- Analist Adrie Koster zegt in de studio, na de voorzet van presentator Humberto Tan dat Boutahar en Demouge volgens Jonker niet fit waren: "Ja, dat zegt-ie. Maar ik denk dat als er een andere wedstrijd gespeeld had moeten worden, hij ze had laten staan. Als je die spelers - ze hebben tien doelpunten gemaakt in de competitie - eruit haalt, geef je aan dat je ze rust wilt geven, dat je de competitie belangrijker vindt. Dat vind ik onbegrijpelijk."

- Na rust roept commentator Leo Driessen: "Het is niet zijn avond, van Schenkel." In de 59e minuut levert Schenkel, aangegooid door Aerts, de bal zo maar in bij Willem Janssen.

- Uit een Willem II-vrije trap mist Niels Vorthoren vijf minuten voor tijd dé kans op 1-1.

- In de 90e minuut hangt Schenkel bij een corner van Willem II opzichtig met twee handen aan de schouders van Jan-Paul Saeijs, die daardoor hands maakt. Arbiter Bossen laat doorspelen. Schenkels ploeggenoten appelleren voor een penalty, de verdediger van Willem II zelf nauwelijks.

- Jonker staat na afloop interviewer Marcel Maijer te woord.

Maijer: "Jullie hebben wel heel weinig kansen gecreëerd?"

Jonker: "Ja, dat is ook niet zo gek. De voorhoede was afgelopen zaterdag Muhamadu, Demouge, Boutahar. Nu niet."

Maijer: "Je oogt niet erg teleurgesteld?"

Jonker: "Nee, want je moet reëel zijn. We zijn gestraft voor een grote individuele fout."

Maijer: "Neem je dat Danny Schenkel nog kwalijk?"

Jonker: "Absoluut niet, absoluut niet. Ik ben een trainer die vindt dat dit een onderdeel is van het spel. Spelers moeten fouten kunnen maken zonder dat daar de doodstraf op staat van de trainer."

Maijer: "Daarna gaat-ie bijna nog een keer in de fout, wat je bijna de kop kost!"

Jonker: "Ja oké, maar als je ziet wat voor inbreng hij zaterdag had."

- De ervaring van een aantal basisspelers bij Roda JC is dat zij het idee kregen dat de Willem II'ers helemaal geen zin in de bekerwedstrijd hadden, zo weinig tegenstand ondervonden ze.

Of dat Roda JC-Willem II is verkocht of de uitslag is beïnvloed door een van de deelnemers, zal boven de markt blijven hangen zolang de KNVB geen serieus onderzoek start. Een volwassen onderzoek, waarbij betrokkenen gehoord worden, kan juist bewijzen dat geen sprake is van illegale praktijken bij het bekertreffen. Zodoende kunnen alle betrokkenen ook in één klap worden bevrijd van iedere mogelijke verdachtmaking. Zoals ook Willem II-trainer Andries Jonker voorstelt.
Jonker: "Zoek dit uit tot op de bodem, alsjeblieft"
Van onze speciale verslaggevers

TILBURG - De geruchten dat er mogelijk met de uitslag van Roda JC-Willem II is gerotzooid, bereikten Willem II-trainer Andries Jonker reeds dinsdagnacht. "Daar heb ik mijn spelers, de voorzitter en de algemeen directeur ook van op de hoogte gesteld", aldus de Amsterdammer. "Mijn advies aan de KNVB: zoek dit uit tot op de bodem, alsjeblieft."

"Want laat één ding duidelijk zijn: ik steek allebei mijn handen voor Danny Schenkel in het vuur. Iedereen die hem die 250 of 300 wedstrijden in het betaalde voetbal heeft gevolgd, weet dat het een winnaar is. Bovendien 'check' ik spelers die worden aangetrokken heel zorgvuldig in hun omgeving. En ik observeer ze de hele dag. Op Danny valt niks, maar dan ook niks aan te merken."

Over zijn wisselbeleid: "Wie twijfelt, moet nu maar eens de kuit van Frank Demouge komen bekijken. En Said Boutahar had zaterdag langer gespeeld dan de bedoeling was, terwijl hij net terug is van een blessure. Uit voorzorg deden we de warming-up in Kerkrade al met twaalf in plaats van elf man."

TILBURG - Willem II-verdediger Danny Schenkel houdt om twee redenen een nare smaak over aan het bekerduel Roda JC-Willem II. "Als sportman ben ik sowieso doodziek van de nederlaag en de fout die ik maakte. Daarnaast is het vrij pijnlijk als je ergens mee in verband wordt gebracht waar je niks mee te maken wilt hebben", doelt hij op de verdenking van een verkochte wedstrijd. "Pas later hoorde ik dat er veel op deze wedstrijd was gegokt."

Schenkel bezweert naar eer en geweten te hebben gehandeld. "Die blunder heb ik niet expres gemaakt. Waar mensen werken, worden fouten gemaakt. Er worden immers ook ere- en eerstediviseclubs uitgeschakeld door amateurs."
Blij met de punten ...

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » vr nov 14, 2008 9:47 am

Wat me irriteerd is dat de knvb gelijk roept dat er niks aan de hand is.. wellicht is dat ook wel zo maar dat kunnen ze nu nog niet weten. Wat me wel opviel is dat Willem2 in blessuretijd vrij massaal om een penalty vroeg na hands van een Roda speler. Dus in die zin is iig niet heel Willem2 omgekocht.

Duke

Bericht door Duke » do nov 20, 2008 11:37 am

Van Veldhoven trainer Roda JC

AMSTERDAM - Harm van Veldhoven is de nieuwe trainer van Roda JC. Dit maakte de Limburgse club donderdag bekend. De 46-jarige Belg tekent in Kerkrade een contract tot medio 2010.

Van Veldhoven, die de in oktober ontslagen Raymond Atteveld opvolgt, was tot vorige week trainer van Germinal Beerschot. Daar vertrok hij na onderling overleg.

Van Veldhoven, die geassisteerd gaat worden door de huidige interim-coach Martin Koopman, Mark Luijpers en Jos Smits, is een tot Belg genaturaliseerde Nederlander. Hij was ruim een jaar oefenmeester van de club uit de hoogste Belgische divisie. Onder zijn bewind eindigde de club vorig seizoen op de vijfde plaats in de Jupiler League.

Verleden
Voor zijn verblijf bij Beerschot, werd Van Veldhoven als coach van zowel SK Lommel (2000) als FC Brussels (2004) kampioen van de Tweede Klasse. Ook stond hij drie jaar aan het roer van Cercle Brugge. Als speler kwam de Belg uit voor Germinal Ekeren, RWDM en Lommel.
www.nusport.nl

Salvador Dali

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » vr nov 28, 2008 10:38 pm

Hoe doet Vormer het eigenlijk? Toch een talentvolle jongen.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

joey
Erelid

Bericht door joey » vr nov 28, 2008 11:02 pm

Talentvol? Eerder vol. :smallgrin.gif:

Duke

Bericht door Duke » di dec 23, 2008 9:55 pm

Kuijer: 'Veilige gevoel van mijn gezin is aangetast'

Roda JC bevestigt dinsdagavond op haar website dat voorzitter Servé Kuijer heeft besloten met onmiddellijke ingang zijn bestuurstaken neer te leggen. Reden daarvoor zijn de aanhoudende bedreigingen aan hemzelf en zijn gezin, vanwege zijn betrokkenheid bij de haalbaarheidsstudie van Topvoetbal in Limburg.

De club uit Kerkrade zegt de gang van zaken te betreuren. Kuijer was tussen september 1988 en september '91 ook al drie jaar lang voorzitter van Roda JC. In april 2004 aanvaarde hij de functie opnieuw als opvolger van de overleden Theo Pickee. Olaf van Eindhoven, momenteel vice-voorzitter, zal als waarnemend voorzitter de taken van Kuijer overnemen.

Supporters van de club nemen het Kuijer kwalijk dat hij de mogelijkheden tot een fusie met aartsrivaal Fortuna Sittard onderzoekt. Zij zijn fel tegen welke vorm van FC Limburg dan ook, terwijl het voor Roda JC mogelijk een van de weinige manieren is om de langere termijn te overleven.

Op de website van Roda JC is een persoonlijke boodschap van Kuijer gepubliceerd, hieronder staan de belangrijkste passages:

'De basis om met elkaar Roda te steunen is gelegen in onze grondrechten, zoals 'vrijheid van meningsuiting' en 'bewegingsvrijheid'. Vandaag de dag voegen we daar 'respect' en 'veiligheid' als grondwaarden aan toe. (...) Als het veilige gevoel van het gezin wordt aangetast, weet je dat de grens is bereikt en wat je te doen staat.'

(...) 'Een club die vaak meestrijdt voor de Europese tickets. Dat is het echte erfgoed van Roda JC en dat moet iedereen die het echt goed meent met onze mooie club ondersteunen. Ook al zou dit kunnen betekenen dat je op individueel niveau misschien concessies moet doen.'
www.sportweek.nl

Salvador Dali

Banjavi
Contacteer:

Bericht door Banjavi » wo dec 24, 2008 9:28 am

Schandalig dat dit gebeurd!
Wat een stelletje kolerelijers... die 'supporters'.. BAH!! :1evil.gif:
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."

Michael_B

Bericht door Michael_B » wo dec 24, 2008 9:42 am

Bertje schreef:Hoe doet Vormer het eigenlijk? Toch een talentvolle jongen.
Inderdaad. Hoe doet hij het nu?
Face your fears and live your dreams, No Fear

jabu

Bericht door jabu » wo dec 24, 2008 11:24 am

Ik heb weleens begrepen dat Ajax hem eigenlijk had moeten halen.

Hoeladans

Bericht door Hoeladans » wo jan 21, 2009 8:24 pm

Ben benieuwd wat Roda er van gaat bakken tegen FC Lienden.

Voorlopig 0-0 na een minuut of 20.

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » wo jan 21, 2009 8:28 pm

Dat is toch de ploeg van Kraay?

Gesloten