FC Groningen 2008 - 2009

Club informatie van de afgelopen seizoenen
Gesloten
wimpey

Bericht door wimpey » ma aug 25, 2008 6:06 am

Marillion schreef: Die haal je denk ik niet voor dat geld. Daarvoor hadden jullie denk ik eerst Lazovic moeten verkopen.
Da's net zoiets als Luque bij ons. Bij Feyenoord, Leverkusen en PSV mislukt, die slijt je echt niet voor de hoofdprijs.
PSV krijgt wel een aanval die lastig te bespelen is.
Lijkt me ook. Ik vind die Nijland een leuk talent. Manco - Amrabat - Nijland, wel 3 handenbindertjes. Scorend vermogen is afwachten, maar ik vind het wel een aanval met perspectief. Op HCE-niveau. In de CL hebben ze nog niets te zoeken.

Baseman

Bericht door Baseman » ma aug 25, 2008 6:29 am

Thomas schreef:Je zou haast zeggen dat men wellicht om is wat Amrabat betreft en in hem een balvaste centrumaanvaller ziet.
Dat lijkt mij ook.
Tegen Sporting liet hij in ieder geval zien met die rol om te kunnen gaan, hij liep constant goed vrij, was daarom veel aanspeelbaar en bleek ontzettend sterk te zijn waardoor hij moeilijk van de bal te krijgen was.

Nijland kan ook van de zijkanten spelen, waardoor hij als rechtsbuiten opgesteld kan worden. Tegen Feyenoord stond Mendez daar blijkbaar, waardoor je aanvallend wat inlevert.
wimpey schreef:Ik vind die Nijland een leuk talent. Manco - Amrabat - Nijland, wel 3 handenbindertjes. Scorend vermogen is afwachten, maar ik vind het wel een aanval met perspectief.
Hier kan ik me goed in vinden.
In de CL zullen deze jonge spelers inderdaad (nog) geen top zijn, maar dat is geen ramp. Als ze er maar veel van leren en dat verwacht ik wel.

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » ma aug 25, 2008 8:57 am

Clubs akkoord over spits Nijland

De transfer van Stefan Nijland naar PSV is vrijwel in kannen en kruiken. Zondag lekte al uit dat de Eindhovenaren met succes een bod van vier miljoen euro op de aanvaller van FC Groningen hadden uitgebracht. Tegenover RTV Noord bevestigde manager technische zaken Henk Veldmate dat de clubs rond zijn. Toch benadrukte Veldmate dat de deal nog niet helemaal beklonken is. "Er zijn nog wat zaken die geregeld moeten worden. Wij zijn er zondagochtend uit gekomen met PSV, maar ik geloof dat de speler zelf nog wat dingen met PSV moet bespreken. Bovendien moet er nog een medische keuring plaatsvinden", vertelt het bestuurslid.

Nijland debuteerde vorig seizoen in het hoogste keurkorps van de Groningers. Trainer Ron Jans liet de onlangs twintig jaar geworden aanvaller 23 competitieduels meespelen. Nijland, zoon van algemeen directeur Hans Nijland, begon twaalfmaal in de basis en scoorde vier keer. Hij staat nog tot de zomer van 2012 op de loonlijst.

Volgens Veldmate laat FC Groningen de spits gaan, als gevolg van een mondelinge afspraak. "Vorig jaar, toen er al interesse in hem was, verlengde Stefan zijn contract tot 2012. Hij wilde toen een gelimiteerde transfersom laten opnemen, maar daar zagen wij vanaf. Wel hebben we destijds afgesproken dat we, als een grote club een goed bod zou doen, bereid zouden zijn om mee te werken."
www.voetbalzone.nl

Groningen doet wel makkelijk afstand van één van hun grootste talenten, zou de verhouding met PSV zoveel beter zijn dan met Ajax?
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Aristides

Bericht door Aristides » ma aug 25, 2008 9:18 am

Groningen doet wel makkelijk afstand van één van hun grootste talenten, zou de verhouding met PSV zoveel beter zijn dan met Ajax?
Er moert wel iets zijn, want Nevland ging zonder problemen weg, Nijland nu en de groep richting Ajax gaf alleen maar problemen. Er kan ook " gewoon geld" achter zitten (deel transferom bij doorverkoop enz.) de persoonlijke voorkeur van Nijland, we zullen zien.

Koevermans, Lazovic, Manco, Nijland, Amrabat, vijf spitsen gekocht in dertien maanden.
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

Rooie

Bericht door Rooie » ma aug 25, 2008 9:20 am

De Groningse supporters vinden het zelf ook verdacht dat 'het zoontje van' wel zo makkelijk wegkomt, terwijl de club had gemeld dat er geen noodzaak meer was om jonge talenten te laten vertrekken.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » ma aug 25, 2008 9:25 am

Nijland heeft niet eens een basisplaats bij Groningen. FCG vangt weer de hoofdprijs, dus.

Duke

Bericht door Duke » ma aug 25, 2008 9:33 am

Hij is dus geen groot talent?

Salvador Dali

joey
Erelid

Bericht door joey » ma aug 25, 2008 9:37 am

Duke schreef:Wel hebben we destijds afgesproken dat we, als een grote club een goed bod zou doen, bereid zouden zijn om mee te werken."
Hadden ze Silva ook niet zoiets beloofd? Die belofte werd toen niet nagekomen.
Het stinkt aan alle kanten!

Duke

Bericht door Duke » ma aug 25, 2008 9:39 am

Ik denk dat het wel iets gescheeld heeft dat het de zoon van de voorzitter betreft.

Salvador Dali

joey
Erelid

Bericht door joey » ma aug 25, 2008 11:19 am

Demosthenes schreef:Er moert wel iets zijn, want Nevland ging zonder problemen weg, Nijland nu en de groep richting Ajax gaf alleen maar problemen. Er kan ook " gewoon geld" achter zitten (deel transferom bij doorverkoop enz.) de persoonlijke voorkeur van Nijland, we zullen zien.
Ze werken daar met een investeringsfonds. De investeerders willen poen zien.

Aristides

Bericht door Aristides » ma aug 25, 2008 11:55 am

joey schreef:
Demosthenes schreef:Er moert wel iets zijn, want Nevland ging zonder problemen weg, Nijland nu en de groep richting Ajax gaf alleen maar problemen. Er kan ook " gewoon geld" achter zitten (deel transferom bij doorverkoop enz.) de persoonlijke voorkeur van Nijland, we zullen zien.
Ze werken daar met een investeringsfonds. De investeerders willen poen zien.
dus toch weer het geld :1evil.gif:
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

Arwin

Bericht door Arwin » ma aug 25, 2008 12:19 pm

Ik vind dat als Groningen hem voor 4 miljoen euro laat gaan, eigenlijk dat ze hem goedkoop weg laten gaan. Denk ook zeker dat als Ajax had aangeklopt, ze moeilijk hadden gedaan en er meer hadden willen uithalen.

Nu is het eerste het beste bod (er is iig nooit een gerucht geweest over een eerder bod) direct niet te weigeren voor Groningen? Het kan verkeren.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » ma aug 25, 2008 12:23 pm

Het bod van PSV is ook gewoon beter. Ajax bood voor Suarez wat PSV voor Nijland biedt.

Baseman

Bericht door Baseman » ma aug 25, 2008 12:38 pm

Ik vind 4 miljoen plus (blijkbaar) een percentage van de eventuele volgende transfer geen verkeerde deal voor Groningen. Voor PSV ook niet overigens.

Arwin

Bericht door Arwin » ma aug 25, 2008 3:25 pm

Baseman schreef:Ik vind 4 miljoen plus (blijkbaar) een percentage van de eventuele volgende transfer geen verkeerde deal voor Groningen. Voor PSV ook niet overigens.
Ik had niet gelezen dat er een doorverkoop percentage zou zijn. Hoeveel zou die bedragen?

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » ma aug 25, 2008 3:48 pm

Ik zou daar niet zo snel mee akkoord gaan als koper. Je weet immers niet wat je weggeeft. Straks maakt zo'n jongen een stormachtige ontwikkeling door bij zijn nieuwe club en dan kun je een deel van de winst zo doorschuiven.

Als je vertrouwen hebt in een speler, en dat heb je want anders haal je 'm niet, zou ik liever iets meer betalen zodat je later ook aanspraak kunt maken op de volledige winst. Het is een gokje want het kan natuurlijk ook anders uitpakken maar liever zo dan dat later blijkt dat je te veel moet weggeven.
Nil volentibus arduum

Duke

Bericht door Duke » ma aug 25, 2008 3:51 pm

Bij Groningen zijn ze natuurlijk bang voor het Robben-scenario. Ik denk wel dat Groningen zo slim is geweest een dergelijke bepaling op te nemen, bv een percentage van het transferbedrag van 4 miljoen.

Salvador Dali

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » ma aug 25, 2008 3:53 pm

Hopelijk zitten ze bij Groningen nu met de handen in het haar en gaan ze bij Ajax voor een aanvaller informeren.

joey
Erelid

Bericht door joey » ma aug 25, 2008 4:13 pm

Lijkt me sterk. Groningen heeft een betere scouting dan wij.

Lionel

Bericht door Lionel » ma aug 25, 2008 4:16 pm

Misschien hebben ze ook een rechtsback nodig... Voor 4 miljoen mogen ze Luque, Rommedahl, Perez, Ogararu, en Vito hebben!
IK GELOOF!!!!!!

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » ma aug 25, 2008 4:17 pm

Over het algemeen presenteren ze daar binnen 24 uur een vervanger.
Nil volentibus arduum

Beloki

Bericht door Beloki » ma aug 25, 2008 4:18 pm

Rishi schreef:Misschien hebben ze ook een rechtsback nodig... Voor 4 miljoen mogen ze Luque, Rommedahl, Perez, Ogararu, en Vito hebben!
Over Vito W. hebben wij niks meer te zeggen, Rishi. :wink.gif:
´Hey Pistolero, there is no I in TEAM!´ Lance, 27/07/09

Lionel

Bericht door Lionel » ma aug 25, 2008 5:23 pm

Maar die krijgen ze er gratis bij!
IK GELOOF!!!!!!

Grunn

Bericht door Grunn » di aug 26, 2008 1:01 pm

Tja, Nijland naar PSV. Heb er een beetje een dubbel gevoel bij eerlijk gezegd. Aan de ene kant was Nijland nog geen basisspeler en is hij onze kampioen kansen missen..
Maar aan de andere kant (en nu overdrijf ik niet) was dit de enige speler in jaren (na Robben) die mij deed denken aan ene D. Bergkamp. Hij werd natuurlijk voor de leeuwen gegooid als 19 jarig talent in een tweede seizoenshelft die (door redenen die jullie ook wel bekend zijn) niks meer met voetbal te maken had. Desondanks had hij zichzelf wel vrijwel elke wedstrijd vrij voor de keeper gespeeld en meerdere assists op zijn naam staan.
Maar wat hij in de paar wedstrijden voor de winterstop liet zien toen het team nog draaide was zonder overdrijven fenomenaal. Aannames, wegdraaien van verdedigers, steekpasjes, alles klopte. Hij scoorde toen zelfs nog.
Ik vind hem trouwens meer een nummer tien dan een echte spits, dus ik hoop dat hij zich daar voornamelijk op mag richten. Het geld van PSV maakt wel wat goed, maar een eigen talent die vrijwel alle jeugdelftallen doorlopen heeft had ik hier liever nog minimaal één jaar zien spelen. Ik denk dat de prijs van PSV goed is: beide partijen delen het risoco: Nijland is natuurlijk nog jong, dus je weet nooit zeker wat het gaat worden, maar als hij zich gewoon door blijft ontwikkelen wordt dit één van de grootste Nederlandse voetballers over een jaar of 3. Vandaar dus dat Groningen ook een percentage bij doorverkoop bedongen heeft. Alle partijen dus tevreden.

joey
Erelid

Bericht door joey » di aug 26, 2008 4:14 pm

Weet je hoe hoog dat percentage is, Grunn? Daar ben ik wel benieuwd naar.

Vind je het niet raar dat Nijland voor relatief weinig weg mag terwijl Groningen eerder heel moeilijk deed met Suarez en Silva?

Gesloten