Vitesse 2007 - 2008

Club informatie van de afgelopen seizoenen
Plaats reactie
Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » za aug 25, 2007 9:23 pm

Aadje! :worshippy.gif:

Wouter
Berichten: 19083
Lid geworden op: ma jun 21, 2004 12:35 pm
Locatie: Einde van de wereld

Bericht door Wouter » za aug 25, 2007 10:45 pm

Vitesse heeft het eerste uur heel goed gespeeld. Gegroepeerd en verdedigend, maar AZ kwam er nauwelijks doorheen en Vitesse creëerde wel een paar kansen. Na 60 minuten stortte de ploeg eigenlijk als een kaartenhuis in elkaar en mochten we van geluk spreken dat AZ zo slecht omging met de kansen. Kwestie van conditie, denk ik.

Poeder
Berichten: 403
Lid geworden op: di nov 07, 2006 7:05 pm
Locatie: De hoofdstad van Gelderland

Bericht door Poeder » zo aug 26, 2007 9:35 am

Ik heb toch een iets andere wedstrijd gezien,... waarschijnlijk omdat ik half ziek was en derhalve de hele wedstrijd alleen maar 7-up heb gedronken :biggrin.gif:

Wouter
Berichten: 19083
Lid geworden op: ma jun 21, 2004 12:35 pm
Locatie: Einde van de wereld

Bericht door Wouter » zo aug 26, 2007 9:57 pm

Wat zag jij anders dan?

Mr. Ajax
Berichten: 14587
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Bericht door Mr. Ajax » ma aug 27, 2007 2:38 am

Hoe bevalt Magralshvili bij Vitesse, Wouter?
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Poeder
Berichten: 403
Lid geworden op: di nov 07, 2006 7:05 pm
Locatie: De hoofdstad van Gelderland

Bericht door Poeder » ma aug 27, 2007 3:43 pm

Die vent heeft de longen van een paard! Aanvallend is hij echt wel ok, helaas laat hij daardoor verdedigend nogal eens wat steken vallen.

Maar goed hiervoor moesten Vitesse het doen met purrel.

Mr. Ajax
Berichten: 14587
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Bericht door Mr. Ajax » ma aug 27, 2007 3:46 pm

Is hij basisklant?
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Poeder
Berichten: 403
Lid geworden op: di nov 07, 2006 7:05 pm
Locatie: De hoofdstad van Gelderland

Bericht door Poeder » ma aug 27, 2007 4:04 pm

Absoluut,... maar af en toe krijg je het gevoel dat hij uberhaupt niet kan verdedigen maar goed gaat veel dreiging vanuit.

Mr. Ajax
Berichten: 14587
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Bericht door Mr. Ajax » ma aug 27, 2007 10:33 pm

Hij kan ook niet verdedigen, dat heb ik vooraf al gezegd. Maar verder leuk dat hij het daar goed doet.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Poeder
Berichten: 403
Lid geworden op: di nov 07, 2006 7:05 pm
Locatie: De hoofdstad van Gelderland

Bericht door Poeder » do aug 30, 2007 7:22 pm

Nieuwe spits onder de indruk van Vitesse

Na een lange zoektocht naar een nieuwe spits, heeft Vitesse in de 22-jarige Gonzalo Lorca de aanvalsleider voor de toekomst gevonden. De Chileen speelde in zijn vaderland voor topclub Colo Colo en kwam deze zomer tijdens het toernooi om de Copa America uit voor de nationale ploeg. Lorca wordt het eerste seizoen gehuurd en Vitesse heeft een optie tot koop bedongen. Volgend jaar zou hij de Arnhemmers ongeveer anderhalf miljoen euro moeten kosten.
'Of dit de topper is die we zochten, dat moet natuurlijk nog blijken', aldus trainer Aad de Mos. 'Maar ik heb wel heel veel vertrouwen in deze jongen. Hij heeft een goed linkerbeen en kan zowel in de punt van de aanval als vanaf de vleugels spelen. Hij wordt een echte publiekslieveling. En doordat Giovanny Espinoza en Santi Kolk óók Spaans spreken, wordt hij zó in de groep opgenomen.'

Lorca zelf was tijdens zijn eerste dagen in Arnhem onder de indruk. Bovendien maakte hij de wedstrijd van Vitesse tegen AZ vanaf de tribunes mee. 'Het trainingscomplex lijkt wel op de boerderij van mijn oma', aldus de Chileen. 'Wel gezellig, hoor. Ik heb veel zin in het avontuur hier en hoop heel veel doelpunten te gaan maken.'

Bron: VI magazine nr35 30-08-2007
Welkom bji het o zo gemoedelijke Vitesse!!

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » do aug 30, 2007 7:42 pm

Hahaha, dat klinkt niet echt complimenteus.

Banjavi
Berichten: 9806
Lid geworden op: vr jul 02, 2004 9:56 am
Contacteer:

Bericht door Banjavi » vr aug 31, 2007 8:59 am

LOL... zal NEC die koeien daar dan maar eens gaan melken zondag.. :)
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."

Wouter
Berichten: 19083
Lid geworden op: ma jun 21, 2004 12:35 pm
Locatie: Einde van de wereld

Bericht door Wouter » vr aug 31, 2007 10:30 am

Koeien melken? Sansoni is meer een bijtende waakhond tegenover NEC'ers...

Banjavi
Berichten: 9806
Lid geworden op: vr jul 02, 2004 9:56 am
Contacteer:

Bericht door Banjavi » za sep 01, 2007 12:26 pm

LOL...
De Mos: "Laten we geschiedenis schrijven"
Vitesse won nog nooit de eerste drie competitieduels in de Eredivisie. Zondag heeft de ploeg van trainer Aad de Mos hier een unieke kans op, als de streekderby tegen NEC op het programma staat.

"Laten we dan maar geschiedenis gaan schrijven", sprak De Mos daadkrachtig tegenover De Gelderlander na afloop van de vrijdagtraining. De Arnhemmers wonnen de afgelopen twee wedstrijden tegen Sparta en AZ. Vitesse heeft tot nu toe 22 seizoenen Eredivisievoetbal achter haar naam staan.
IK heb liever dat NEC geschiedenis gaat schrijven morgen... :)

Maar aan Wouter.. (want ik geloof dat jij er morgen heen gaat)... veel plezier morgen.. (maar niet te veel, hoop ik)
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."

Poeder
Berichten: 403
Lid geworden op: di nov 07, 2006 7:05 pm
Locatie: De hoofdstad van Gelderland

Bericht door Poeder » di sep 18, 2007 8:14 pm

Cultheld buigt alleen voor Koevermans

Eredivisie Van onze verslaggever Charles Bromet

EINDHOVEN - Toen Vitesse-doelman Piet Velthuizen de perskamer van het Philips Stadion zaterdagavond even binnenliep om nog snel een bitterbal mee te grissen voor de terugreis naar Arnhem, had hij zojuist het misschien wel mooiste compliment uit zijn nog jonge keeperscarrière gemist.

Het kwam uit de mond van zijn trainer Aad de Mos. ‘Piet Velthuizen is na Michel Preud’homme de beste doelman met wie ik ooit heb gewerkt. Over twee, drie jaar is hij klaar voor de top. Na Van der Sar is Piet de nieuwe nummer 1.’

Had de 20-jarige Velthuizen de opmerking wél gehoord, dan had hij zich misschien verslikt in zijn bitterbal. Dus wat dat betreft was het maar goed ook dat hij de spelersbus om iets na tienen instapte, zonder te weten met welk stempel hij dit seizoen door het leven stapt. Want dat zal waarschijnlijk zwaar op hem drukken.

Maar wat maakt het uit? Nederlands keeperstalent is schaars, en de enige Nijmegenaar voor wie het Arnhemse voetbalpubliek de handen momenteel stukklapt, is een doelman om te koesteren. Zaterdag, tijdens de met 1-0 verloren competitiewedstrijd tegen PSV, was hij misschien wel de grootste attractie.

Velthuizen is een cultheld in wording. Allereerst heeft hij zijn naam mee. Dan zijn daar zijn reflexen, die katachtig en spectaculair zijn. Hij gaat ook graag mee naar voren, als er in de slotfase van een wedstrijd nog wat moet worden geforceerd. De Italiaan Buffon is zijn grote voorbeeld, mede omdat hij tegenstanders ‘dood kan kijken’. En dat spreekt de jonge Piet wel aan.

Vorig seizoen was hij nog tweede keus, achter de van Nantes gehuurde doelman Stojkovic. Dat vond Velthuizen niet leuk, en dat zou de boksbal waarop hij zijn frustraties stuksloeg weten ook.

Met zijn babbel zit het ook wel goed, bleek in de catacomben. Vóór het duel in Eindhoven had Velthuizen scheidsrechter Blom geattendeerd op de valpartijen van PSV-spits Lazovic, die vorig jaar zo nog strafschoppen versierde voor Vitesse. Of Blom daar een beetje op wilde letten, was de vraag geweest van Velthuizen.

Nou, dat wilde Blom wel, zo bleek in de 26ste minuut. Lazovic brak door in het strafschopgebied en werd bruut gevloerd door Velthuizen, een overtreding waarover geen enkele discussie mogelijk was: een honderd procent strafschop, zoals dat in jargon heet.

Maar Blom – twee weken geleden om volstrekt onduidelijke redenen nog onderscheiden met de zogeheten ‘gouden kaart’ voor de beste scheidsrechter van het voetbalseizoen 2006-2007 – besloot te laten doorspelen. Velthuizen, met een geamuseerde blik op het gezicht: ‘Kennelijk vond hij het een goede tip van mij.’

De niet gegeven strafschop was het meest besproken moment van PSV - Vitesse. Dat verdiende de wedstrijd niet. Want de confrontatie tussen de frivole aanvalsmachine PSV en het tactisch gedisciplineerde Vitesse was, vooral voor rust, een traktatie. PSV beukte woest tegen de muren van de Vitesse-defensie die hevig trilden, maar redelijk overeind bleven.

Alleen op een formidabel afstandschot van Danny Koevermans, na zeven minuten, moest Velthuizen het antwoord schuldig blijven. Het schot van de nieuwe aanwinst werd van net buiten de uiterste hoek van het strafschopgebied gelost en sloeg hard en hoog via de binnenkant van de verre paal in het doel.

PSV verzuimde daarna de voorsprong uit te bouwen en mocht niet klagen toen uitstekende afstandschoten van Swerts en Pryor op de lat uiteenspatten. PSV had in de weer overtuigend demarrerende Afellay zijn meest in het oog springende speler. Van der Schaaf blonk bij Vitesse uit als controlerende middenvelder.

Hoewel de competitie slechts vier wedstrijden oud is, kan nu al worden vastgesteld dat PSV dit seizoen een van de meest vermakelijke ploegen van de eredivisie heeft. Maar woensdag, als de eerste groepswedstrijd uit de Champions League tegen CSKA Moskou op het programma staat, zal Koeman weer kiezen voor wat meer balans in zijn basiselftal.

Piet Velthuizen zal klaar zitten voor de tv, deze keer om te leren van de voortreffelijke Braziliaan Heurelho da Silva Gomes, de doelman van PSV die dit seizoen nog geen doelpunt hoefde te incasseren.

www.volkskrant.nl
De beste man is echt een mafketel eerste klas!!!

Banjavi
Berichten: 9806
Lid geworden op: vr jul 02, 2004 9:56 am
Contacteer:

Bericht door Banjavi » za sep 22, 2007 4:08 pm

Hier nog een paar mafketels eerste klas... (sorry duke... dat IK dit nou weer moet posten.. )... maar het blijft natuurlijk heel braaf volk.. die vitesse supporters...
Novum) - Tientallen supporters van de voetbalclubs Vitesse en De Graafschap zijn vrijdagavond slaags geraakt in een park in Arnhem. De politie stelt door snel ingrijpen een escalatie te hebben voorkomen. Vijf aanhangers van Vitesse zijn opgepakt.

In het Gelredome in Arnhem wordt zaterdagavond om 20.00 uur het competitieduel gespeeld tussen Vitesse en De Graafschap. De politie zet daarvoor extra mankracht in.

Kort na 23.00 uur trokken vrijdag tientallen Vitesse-supporters vanuit de binnenstad naar het park Sonsbeek. In een weiland bij de Sonsbeekweg vielen klappen tussen fans van de Arnhemse club en De Graafschap uit Doetinchem. In totaal ging het om zo'n veertig personen, meldt de politie.

De aanhangers van Vitesse werden daarop door de politie naar het centrum begeleid, maar dat ging niet zonder slag of stoot. Op het Velperplein ontstonden schermutselingen tussen de voetbalfans en de politie.

Vijf supporters van Vitesse, in leeftijd variërend van 20 tot 29 jaar, zijn opgepakt op verdenking van openlijke geweldpleging. Zij zitten zaterdag nog vast.
nieuws.nl

En dan nog maar niet te spreken over die oplichters in de Gelredome... ik ben er gisteren geweest (Faithless trad daar op)... moet je zo'n kaart kopen voor biertjes te bestellen.. prima... geen probleem. Voor zo'n kaart betaal je 20 euro of 10 euro... we hebben van beide 1tje gekocht. Dus voor 30 euro konden we bier halen. (dachten we)

Je betaalt een heel schappelijke prijs van 2.90 euro per biertje daar in dat hol... en dat betaal je dan via kie kaart (systeem kent iedereen wel), maar wat gebeurt er dan... jaja...

Je koopt 6 biertjes... dan staat er nog 2.60 europ op die kaart.. en omdat dat niet genoeg is om een biertje voor te halen zeggen ze dat er niets meer op staat en kan je de kaart niet meer gebruiken... dus je betaalt voor 6 biertjes 20 euro!! Da's 3.33 per biertje... en dan hebben we het natuurlijk over die pisbekertjes waar 2 slokken in zitten... oplichterij vind ik het!! (maargoed... daar kan Vitesse dan weer nix aan doen.. :) )
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."

Wouter
Berichten: 19083
Lid geworden op: ma jun 21, 2004 12:35 pm
Locatie: Einde van de wereld

Bericht door Wouter » ma sep 24, 2007 9:49 pm


Hier nog een paar mafketels eerste klas... (sorry duke... dat IK dit nou weer moet posten.. )... maar het blijft natuurlijk heel braaf volk.. die vitesse supporters...
En de supporters van De Graafschap vergeet je voor het gemak maar even?

Wel een ontstellend slechte wedstrijd zaterdag trouwens. Als Van der Schaaf (die overigens als enige goed speelde) je gevaarlijkste speler is...Ik houd mijn hart vast voor de rest van dit seizoen. Ik ben ook enigszins teleurgesteld in Lorca. Die gast heeft wel een goede techniek, maar is zo balverliefd en heeft zo weinig oog voor zijn medespelers dat het allemaal weinig effectief is.

Banjavi
Berichten: 9806
Lid geworden op: vr jul 02, 2004 9:56 am
Contacteer:

Bericht door Banjavi » di sep 25, 2007 8:40 pm

Zie ik dit nou serieus goed???
Eindhoven - Vitesse ... 3-1!!???

What the fuck is er gebeurd??
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48024
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » di sep 25, 2007 8:46 pm

Ze komen nog wel terug tot 3-2, maar het lijkt te laat.

Banjavi
Berichten: 9806
Lid geworden op: vr jul 02, 2004 9:56 am
Contacteer:

Bericht door Banjavi » di sep 25, 2007 8:51 pm

Einhoven 4... Vitesse 2...

Da's niet zo best van onze arnhemse vrienden...
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » di sep 25, 2007 8:52 pm

Pestkop. :smallgrin.gif:

Banjavi
Berichten: 9806
Lid geworden op: vr jul 02, 2004 9:56 am
Contacteer:

Bericht door Banjavi » di sep 25, 2007 8:53 pm

Ik mag eigenlijk helemaal nix zeggen hoor.... van de Nijmeegse Helden doen het net zo beroerd... (laat die eerst maar eens tegen willem II winnen zondag... )

maargoed... dat mag deze pret dan weer niet drukken natuurlijk.. :)
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."

Wouter
Berichten: 19083
Lid geworden op: ma jun 21, 2004 12:35 pm
Locatie: Einde van de wereld

Bericht door Wouter » zo sep 30, 2007 4:23 pm

Haha, ik heb de hele middag op een Haagse bierboot gezeten en lees nu bij thuiskomst dat we met 2-4 gewonnen hebben! Eens kieken of ik nog iets in de koelkast heb hiero![/b]

Wouter
Berichten: 19083
Lid geworden op: ma jun 21, 2004 12:35 pm
Locatie: Einde van de wereld

Bericht door Wouter » zo sep 30, 2007 7:42 pm

De samenvatting gezien...Het leek wel of al die lui van Utrecht wat slaappilletjes hadden geslikt. Nou ja, ik vind het prima... :confused.gif:

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » zo sep 30, 2007 7:48 pm

Wie was die speler van Vitesse die zo slecht met links is dat hij besloot de 2-4 maar over de doellijn te laten rollen?

Plaats reactie