Feyenoord 2008 - 2009

Club informatie van de afgelopen seizoenen
Gesloten
Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » vr feb 13, 2009 10:19 pm

Die keeper van Trinidad was ook wel cool. :headbang.gif:

joey
Erelid

Bericht door joey » vr feb 13, 2009 10:20 pm

Peter schreef:Ebi! :smallgrin.gif:
Kan Ebi ook thuiskomen. :headbang.gif:

Wel een vet, tienjarig contract geven, natuurlijk! :neutral.gif:
Het stinkt aan alle kanten!

Banjavi
Contacteer:

Bericht door Banjavi » vr feb 13, 2009 11:19 pm

Als die investeerders er echt zijn heeft Beenhakker ook bij Feyenoord geld zat... dus moet dan wel goedkomen...
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » vr feb 13, 2009 11:21 pm

Maar die investeerders zijn er niet echt. En als ze er wel zijn worden ze uit voorzorg opgesloten.

Banjavi
Contacteer:

Bericht door Banjavi » vr feb 13, 2009 11:23 pm

Marillion schreef:Ik heb die man nog geen 3 minuten in beeld gezien met de persconferentie maar ik ben hem echt al weer helemaal spuugzat. Wat een komediant is het toch.

Zou mooi zijn als hij de resultaten van z'n vorige comeback weet te overtreffen.
NIet iedereen denkt er zo over... Marillion
feyenoordfan3 13 februari 2009 om 20:34:37 help mods!

Eindelijk weer iemand naar wie je 10 minuten kan luisteren en kan kijken en het idee hebt dat ie daadwerkelijk weet waarover hij praat. Ik heb al zin in volgend seizoen. Echte vakmensen die Feyenoord weer moeten gaan brengen waar het hoort te staan. Na jaren van wanbeleid heb ik voor het eerst sinds jaren weer eens het gevoel dat Feyenoord weer omhoog kan kijken. Leo, ik heb het volste vertrouwen in jou en Been.

Banjavi
Contacteer:

Bericht door Banjavi » vr feb 13, 2009 11:24 pm

Jöhnk schreef:Maar die investeerders zijn er niet echt. En als ze er wel zijn worden ze uit voorzorg opgesloten.
Afwachten... ze zouden volgende week een gesprek hebben.
60 miljoen is natuurlijk een leuk bedrag, maar daarmee geef je ook het hele beleid uit handen, denk ik...

joey
Erelid

Bericht door joey » vr feb 13, 2009 11:30 pm

Jöhnk schreef:Maar die investeerders zijn er niet echt. En als ze er wel zijn worden ze uit voorzorg opgesloten.

Hahaha, inderdaad. :drecul.gif:

Ik denk dat die financierders zoveel eisen gaan stellen, dat er niets van terecht komt.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » vr feb 13, 2009 11:43 pm

Mwah ze zijn vrij wanhopig daar hoor...

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » za feb 14, 2009 12:10 am

Ik las laatst dat één van die mogelijke financiers een geschat vermogen van 60 miljoen had. Hoeveel daarvan zou hij aan Feyenoord willen geven? Toch zeker niet meer dan tien procent?

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » za feb 14, 2009 12:45 am

En wat gebeurd er dan met al die schulden die nog openstaan enz.?

999

Bericht door 999 » za feb 14, 2009 8:37 am

DON LEO AMBITIEUS TERUG BIJ FEYENOORD: „EEN HAPPY END IN DE VORM VAN EEN LANDSTITEL”

Beenhakker legt lat hoog

ROTTERDAM, zaterdag
„Kleine, jij gaat op de Coolsingel staan. En al loop ik met een rollator, ik kom kijken.” Met het herhalen van deze ontboezeming tegenover de nieuwe hoofdtrainer Mario Been maakte Leo Beenhakker bij zijn presentatie als technisch adviseur van Feyenoord geen geheim van de hooggestelde ambities, waarmee het tweetal aan de slag gaat in De Kuip. Na eerdere periodes als jeugdtrainer (’76/’78), hoofdtrainer (’97/ ’00) en ’Adje Interim’ (’07) in Rotterdam-Zuid is Beenhakker met onmiddellijke ingang begonnen aan zijn laatste kunstje bij Feyenoord.

„Hallo, hier zijn we weer! Ik lijk Jan des Bouvrie wel”, verwees Beenhakker bij zijn entree naar de gevleugelde uitdrukking waarmee Gert-Jan Dröge in zijn tv-programma Glamourland de receptietijger neerzette.

Na het nodige geharrewar met de Poolse bond kan Beenhakker uiteindelijk dan toch aan de slag. „In de schaduw. Zonder contract, zonder geld en zonder officiële functie. Een officiële dubbelfunctie was voor de Poolse bond onbespreekbaar en dus doe ik dit in mijn vrije tijd. In plaats van een rondje golfen of macrameeën of onderwaterpunniken of wat ik tot voor kort ook deed als ik niet aan het werk was voor Polen, ga ik nu al mijn vrije tijd in Feyenoord steken”, aldus Beenhakker, die tot het einde van dit seizoen in de huidige constructie gaat werken. Het is de bedoeling dat de samenwerking daarna wordt omgezet in een technisch directeurschap voor een langere periode, al is dat ook afhankelijk van Beenhakkers positie als bondscoach van Polen.

Beenhakker maakte gisteren al kennis met de spelers- groep. „Ik heb tegen de spelers gezegd, dat ze niet mee moeten gaan in alle wilde cowboyverhalen, dat er negen uit gaan en zeven of acht nieuwe spelers komen. Eerst gaan we kijken wat we in huis hebben, wat we van die spelers mogen verwachten en waarom het er tot nu toe niet uit is gekomen. Als we dat op een rijtje hebben staan, beslissen we wat er verbeterd moet worden aan de groep.”

De bijzondere relatie die Beenhakker met Been heeft, is voor hem van doorslaggevende betekenis geweest om de klus aan te pakken. „Toen de heren van Feyenoord bij mij thuis binnenkwamen, heb ik in mijn jeugdige enthousiasme nog voor de koffie op tafel kwam ja gezegd. Mario is een van de meest talentvolle coaches van de laatste tijd. Ik voel me verantwoordelijk en verplicht om hem bij Feyenoord op weg te helpen.”

„Ik begrijp de euforie in Rotterdam en ook bij Mario zelf.
Het is toch de verloren zoon die terugkomt bij Feyenoord.
Maar voor iedereen – en zeker ook voor Mario zelf – moet duidelijk zijn, dat het geen garantie is voor succes als je een echte clubman bent. In Amsterdam heeft momenteel een echte clubman de nodige problemen en ook Huub Stevens heeft het als echte PSV’er niet gered. Als jonge trainer kun je gemakkelijk verzuipen in alles wat er rondom zo’n club gebeurt. Het is mijn doel om Mario uit de wind te houden, zodat hij zich volledig kan richten op datgene waar hij goed in is. Het trainen, het coachen, het omgaan met mensen.”

Beenhakker zal ook het technische verhaal verzorgen naar de groep investeerders die Feyenoord van een kapitaalinjectie wil voorzien of de club zelfs helemaal wil overnemen. „Ik hoop ze binnenkort te ontmoeten. Die mensen beschouw ik ook als onderdeel van het team dat Feyenoord er bovenop wil helpen. Of we volgend seizoen al mee kunnen spelen om de titel heeft onder meer te maken met de medewerking van die mensen. Ik heb sowieso de vaste overtuiging dat we over een tijdje bij Feyenoord allemaal weer met een opgeheven hoofd over straat kunnen. Met Mario heb ik afgesproken dat er net als in 1999 een happy end komt in de vorm van een landstitel. Daar gaan we met z’n allen hard aan werken.”
Blij met de punten ...

999

Bericht door 999 » za feb 14, 2009 8:40 am

Terugslag voor Van Bronckhorst

ROTTERDAM, zaterdag
Giovanni van Bronckhorst heeft een terugslag ondervonden in het herstel van zijn enkelblessure en zal morgen de klassieker tegen Ajax naar verwachting niet halen. Theo Lucius en Serginho Greene keren bij Feyenoord terug in de wedstrijdselectie voor het duel met het elftal van Marco van Basten. Lucius neemt zijn positie centraal achterin weer in.
Blij met de punten ...

wimpey

Bericht door wimpey » za feb 14, 2009 2:33 pm

Lucius centraal achterin. Daar moet zelfs voor Bodul wat te halen zijn.

Aristides

Bericht door Aristides » za feb 14, 2009 3:34 pm

wimpey schreef:Lucius centraal achterin. Daar moet zelfs voor Bodul wat te halen zijn.
Las ik vorige week geen enthousiasme over het meedoen van Sansoni en Drost?

Eerst zien en dan geloven.
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

joey
Erelid

Bericht door joey » ma feb 16, 2009 10:27 am

Beenhakker krijgt handen vol

AMSTERDAM - Hoofdschuddend en met de armen gespreid liep Henk Timmer zondagmiddag een paar meter het veld uit, met zijn rug naar het strijdperk.

Ajax-Feyenoord was nog niet ten einde, maar na de 2-0 van Urby Emanuelson leek de keeper even van plan om boos naar huis te lopen.

Timmers wandeling had in dubbel opzicht iets symbolisch. Enerzijds door de totale wanhoop die het uitstraalde, anderzijds omdat het juist Henk Timmer was, de keeper die moet vertrekken bij Feyenoord. Als eerste in een rij van spelers, want de noodzaak van een grondige schoonmaak werd gisteren weer in volle glorie onderstreept.

Dat Timmer tegenover de pers zwijgt over zijn aanstaande vertrek, valt te begrijpen. De keeper wordt simpelweg niet goed genoeg geacht om Feyenoord verder te helpen, maar hij moet nog wel even het huidige rampseizoen afmaken. Probeer dan maar eens iets zinnigs te zeggen. ,,Henk is oud en wijs genoeg om met deze situatie om te gaan,’’ zegt zijn ploeggenoot Theo Lucius.

Toch is de vraag gerechtvaardigd of Feyenoord niet nu al voor een andere keeper moet kiezen. Timmer hield zijn ploeg gisteren een aantal keren overeind, maar bij beide tegengoals zag hij er opnieuw ongelukkig uit. In een toch al verloren seizoen zou het jonge talent Darley Ramon Torres waardevolle ervaring op kunnen doen. In dat geval weet Feyenoord gelijk wat het met de jonge Braziliaan in huis heeft.
Trap corners en vrije trappen vooral lekker scherp voor het doel langs, had Marco van Basten zijn spelers vooraf voorgehouden. De Ajax-trainer had in zijn analyse van Feyenoord gezien wat al zijn collega’s in de eredivisie ook al constateerden; de Rotterdamse ploeg is uiterst kwetsbaar bij dode spelmomenten. Zonder goede koppers en met een keeper die het liefst op zijn doellijn geplakt staat, is iedere bal vanaf de zijkant een kans.

Dat de cruciale 1-0 uit een indraaiende vrije trap viel, paste haarfijn in dat beeld. Kennedy Bakircioglu krulde de bal een paar meter voor het doel langs, Timmer deed niets, Bahia miste en bij de tweede paal hadden drie Ajacieden de bal voor het intikken. Vermaelen gaf het laatste zetje, waarna Feyenoord in elkaar stortte. Paal en lat voorkwamen een Rotterdamse martelgang.

Later op de middag, op de tribune bij NEC, moet Leo Beenhakker zich hebben afgevraagd waar hij in vredesnaam moet beginnen met zijn nieuwe hobby. De onbezoldigd technisch adviseur is niet het type dat snel in de war raakt, maar zelfs de grootste optimist moet gisteren verdrietig zijn geworden van Feyenoord. Zelden oogden de Rotterdammers desolater in een Klassieker, tegen nota bene een kwetsbaar Ajax.

Met het verwijzen naar blessures is iedereen in Rotterdam wijselijk gestopt. Sinds het ontslag van Gertjan Verbeek won Feyenoord precies één van zijn zes wedstrijden, onder een trainer (Leon Vlemmings) die wél gepruimd wordt door zijn spelers. Het zegt alles over het zielloze, karakterloze elftal van nu.

Feyenoord klampte zich de laatste weken vast aan een paar redelijke wedstrijden, maar tegen Ajax, zakte de ploeg weer volledig door zijn hoeven. Dwight Tiendalli werd nog een helft gespaard door Miralem Sulejmani, na rust werd hij dronken gespeeld door Leonardo.

Karim El Ahmadi is geen schim meer van de speler die indruk maakte bij FC Twente, terwijl Roy Makaay en Andwélé Slory amper in het verhaal voorkwamen. Alleen Diego Biseswar scoorde een kleine voldoende, samen met de jonge Kelvin Leerdam, die als linksback opnieuw op een positie stond waar hij in de jeugd nooit speelde.

,,Het roer moet om,’’ sprak Beenhakker vrijdag. Tussen alle mooie zinnen door klonk dat als een enorme open deur. Na zondag helemaal.
AD

Ja, waarom keept die jongen niet? Slechter dan Timmer kan hij niet zijn.

Banjavi
Contacteer:

Bericht door Banjavi » ma feb 16, 2009 8:30 pm

16/2/2009 - Van der Gun in verband gebracht met Feyenoord
(Gepost door K)

BRON: Nu.nl

Na opmerkingen van Mario Been dat Cedric van der Gun een 'zeer interessante speler ' is, wordt de middenvelder van FC Utrecht door diverse media in verband gebracht met Feyenoord. "Feyenoord is en blijft natuurlijk een grote en geweldige club, ook al draaien ze dit seizoen niet volgens de verwachtingen. Die link met Feyenoord wordt echter door anderen gelegd en niet door mij. Er is in elk geval nog geen duidelijkheid over mijn toekomst. Dat loopt nog. Ik moet gewoon mijn best blijven doen en mocht er interesse zijn, dan hoor ik het wel."

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » ma feb 16, 2009 8:33 pm

Nog net te jong. Zou hem 2 jaar laten rijpen als ik Feyenoord was. :hypocrite.gif:

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » ma feb 16, 2009 8:37 pm

Ja, hij is aan de jonge kant. Maar verder voldoet hij wel aardig aan het profiel. Blessuregevoelig, nergens echt succesvol maar doet het nu even aardig bij een subtopper. En uiteraard oud-Ajacied.
Nil volentibus arduum

joey
Erelid

Bericht door joey » ma feb 16, 2009 8:39 pm

Dat zou wat zijn. De neef van Steef bij F. En dat terwijl Steef ooit over 'Cedje' zei: 'Een aardige gozer, maar hij kan niet voetballen'. :666.gif:

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » ma feb 16, 2009 8:46 pm

Haha, ja. Zal hij leuk vinden. Maar hij heeft het natuurlijk deels zelf in de hand. Moet 'ie maar zorgen dat hij betere spelers levert. :smallgrin.gif:
Nil volentibus arduum

wimpey

Bericht door wimpey » ma feb 16, 2009 8:56 pm

Aristides schreef:
wimpey schreef:Lucius centraal achterin. Daar moet zelfs voor Bodul wat te halen zijn.
Las ik vorige week geen enthousiasme over het meedoen van Sansoni en Drost?

Eerst zien en dan geloven.
Was cynisch bedoeld. Demo???

Bodul kan er geen reet van. Lucius en Bahia ook niet, maar dat is niet ons probleem.

goodfella

Bericht door goodfella » ma feb 16, 2009 9:04 pm

Marillion schreef:Haha, ja. Zal hij leuk vinden. Maar hij heeft het natuurlijk deels zelf in de hand. Moet 'ie maar zorgen dat hij betere spelers levert. :smallgrin.gif:
Manteiga is anders een regelrechte topper heur.

Aristides

Bericht door Aristides » ma feb 16, 2009 9:33 pm

Was cynisch bedoeld. Demo???

Bodul kan er geen reet van. Lucius en Bahia ook niet, maar dat is niet ons probleem.
Cynisme; Ajax won immers niet van Vitesse, ondanks het meedoen van spelers zonde enig niveau (volgens de poster, maakt me niet uit wie). Ik heb ook geen hoge pet op van die spelers, maar waarom winnen we dan niet van ploegen als Heracles en Vitesse? Door die wedstrijden te winnen kun je meedoen om het kampioenschap. Nu doen we niet meer mee.

Bodul komt niet uit onze eigen jeugd, ik ken hem niet. De keer dat ik dit seizoen Jong Ajax zag deed hij niet mee.
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

Banjavi
Contacteer:

Bericht door Banjavi » za feb 21, 2009 11:34 am

20/2/2009 - Feyenoord krijgt nieuwe straf van UEFA: boete plus sluiting vakken
(Gepost door K)

BRON: Feyenoord.nl

De UEFA heeft Feyenoord een zware straf opgelegd naar aanleiding van de gebeurtenissen tijdens het duel met Lech Poznan van eind vorig jaar. De Europese voetbalbond verplicht de Rotterdamse club om bij haar eerstvolgende Europa Cupduel zowel de gehele gele zijde (Noordzijde) als vak Z te sluiten. Daarnaast legt de UEFA Feyenoord een boete van € 50.000 op.
Feyenoord Netwerk
'De UEFA heeft de gebeurtenissen hoog opgenomen en gezien de reputatie die we helaas opgebouwd hebben, is dat amper verrassend te noemen', aldus algemeen directeur Eric Gudde op Feyenoord.nl. 'De UEFA laat elke keer weer weten dat zij waardering opbrengen voor de manier waarop wij ons veiligheidsapparaat in hebben gericht. Maar aangezien dit al het 13e incident in de laatste vijf jaar is, ontkomt men er waarschijnlijk niet aan om ons een zware straf op te leggen die Feyenoord zowel financiële als imagoschade bezorgt. Alle trouwe en vaste supporters op de Noordzijde lijden hier onder en het is tijd dat de kleine minderheid die zich aan dit soort gedragingen schuldig maakt eens gaat beseffen dat de club hieraan kapot kan gaan. Feyenoord ligt onder een vergrootglas bij de UEFA en elk incident wordt hoog opgenomen. Wij beraden ons op nog verdere maatregelen rondom toekomstige Europa Cupduels.'

Daniel

Bericht door Daniel » za feb 21, 2009 11:51 am

wimpey schreef:Bodul kan er geen reet van.
Waar baseer je dat op?

Gesloten